Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » NimnuL 16:14
 » resmedia 16:14
 » Markizy 16:13
 » rad 16:05
 » gigamiki 16:03
 » alien1 16:01
 » kyusi 15:59
 » bajbusek 15:59
 » esteban 15:56
 » hokr 15:45
 » Jumper 15:45
 » abes99 15:43
 » ligand17 15:42
 » Artaa 15:41
 » P_M_ 15:39
 » Kenjiro 15:36
 » dugi 15:35
 » exmac 15:35
 » rulezDC 15:33
 » P@blo 15:33

 Dzisiaj przeczytano
 41101 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Wymiana amortyzatora w samochodzie - pojedynczo czy parami? , Pandora 12/04/09 16:06
Po okresowym przegladzie okazalo sie, ze prawy, przedni amortyzator kwalifikuje sie do wymiany (nie pilnej, ale przy okazji przegladu zalecali wymiane). Przy czym mechanik (nie garazowy tylko gosc z ASO) powiedzial, ze lewy amortyzator jest calkowicie sprawny i nie wymaga wymiany. Czy amortyzatorow nie powinno sie przypadkiem wymieniac parami? Mam obawy, ze mechanik probuje uchronic moj portfel, mimo, ze mowilem mu, ze ma wymienic wszystko co powinno byc wymienione.

Chcesz zobaczyć moją puszeczkę?

  1. .:. , Shneider 12/04/09 16:09
    zalezy jaki % zuzycia jest aktualnie.

    jak teraz roznica jest niewielka to wymienione powinny byc obydwa.

    jak 2gi jest w dobrym stanie to mozna zmienic jeden.

    .:: Live at Trance Energy ::.

    1. Nie wiem jaka jest roznica % , Pandora 12/04/09 16:19
      mechanik przekazal mi slowne ogledziny w stylu:
      "Prawy jest wytluczony, zwykle tak bywa, bo z prawej strony jest wiecej dziur na drodze. Lewy jest w bardzo dobrym stanie".

      Chcesz zobaczyć moją puszeczkę?

      1. to co ,mechanik pomacał i wydał werdykt ? , luckyluc 12/04/09 20:31
        Przecież ścieżka zdrowia sprawdza amory, hamulce itp. Dostajesz wyniki ekspertyzy w % + odchyłki dopuszczalne, należy pamiętać, że nowe amortyzatory nigdy nie mają 100% tylko w okolicach 80-85%

        // Get rich or die tryin.

      2. .;. , Shneider 12/04/09 21:20
        a czujesz roznice podczas jazdy?

        .:: Live at Trance Energy ::.

    2. zawsze , siaraps 12/04/09 16:28
      ale, to zawsze amortyzatory wymieniamy parami. Koniec i kropka!

      "dziś to, co wczoraj trwałym było
      jutro istnieć przestaje"
      dj boom

      1. .:. , Shneider 12/04/09 21:19
        to nie F1.

        jak ktos aktualnie jezdzi z rozwalonym jednym amorkiem, to wymiana moze w rezultacie dac identyczna roznice w % (lewy, prawy), jednak po krotkim czasie roznica bedzie malec, przez szybsze zuzywanie nowego amorka.

        no chyba ze jezdzi M3 korzystajac w pelni z mocy silnika.


        rozsadek podpowiada by wymienic oba jednak po glebszej analizie moze sie okazac ze jest to wyrzucanie pieniedzy w bloto.

        .:: Live at Trance Energy ::.

        1. odpowiem Ci tak , siaraps 12/04/09 22:00
          teoretycznie dopuszczalna różnica może wynosić nie więcej niż 15% zużycia amortyzatora. Jednak zalecana jest wymiana obu amortyzatorów na osi. Po pierwsze bezpieczeństwo, drugie gwarancja, trzecie słabszy amortyzator z jednej strony powoduje szybsze zużycie drugiego co doprowadzi i tak do kolejnej wymiany szybciej niż się wydaje. Korzyści więc z wymiany jednego praktycznie nie ma, no może po za chwilową różnicą w kosztach.

          "dziś to, co wczoraj trwałym było
          jutro istnieć przestaje"
          dj boom

          1. .:. , Shneider 12/04/09 23:11
            co do zuzycia nierownomiernego absolutnie nie jestem w stanie sie zgodzic.

            prawe pobocze w kazdym miejsce .pl jest jakie jest.
            co powoduje szybsze zuzywanie gum i amorkow.

            roznica 15% zartobliwie mowiac jest juz chwile po wyjezdzie z salonu. ot takie mamy drogi.

            chetnie bym zobaczyl wyniki badan wszystkich aut boardowiczow zuzycia amorkow.

            wychodze z zalozenia ze dopoki auto zachowuje sie poprawnie, nie ma co panikowac.

            no chyba ze bardzo duzo czasu spedzamy na dlugich podrozach przy wyzszych predkosciach niz zalecane ;-)

            argument z gwarancja niby jest podstawa, ale jaka jest wymierna wartosc takiego dzialania. niedlugo moze sie okazac ze wszystkie 4 opony musza miec taki sam bieznik i stopien zuzycia inaczej mandat i juz mamy kolejne zrodo dochodu dla panstwa, sklepow z oponami i stacjami do zmiany opon ;-)

            .:: Live at Trance Energy ::.

            1. mylisz się , siaraps 12/04/09 23:55
              w większości, ale szanuję twoje zdanie. Co do zużycia powiem tylko, że każdy szanujący się mechanik lub diagnosta powie Ci o tym, że słabszy amortyzator wpływa na pracę lepszego i strona i jakość drogi nie ma tu większego znaczenia.

              "dziś to, co wczoraj trwałym było
              jutro istnieć przestaje"
              dj boom

            2. .:. , Bart 13/04/09 13:25
              "no chyba ze bardzo duzo czasu spedzamy na dlugich podrozach przy wyzszych predkosciach niz zalecane ;-)"
              No to ma znaczenie ten pozostawiony stary amortyzator czy nie ?
              Ile to jest "bardzo dużo", kiedy podróż jest długa a kiedy krótka, od kiedy jest wyższa prędkość ?
              To jak zmienię tylko jeden amortyzator i za 2 miesiące trfi mi się trasa 2000km po autostradzie to mam nie jechać ?
              Ciekaw jestem, kto Ci takie pomysły podsuwa, bo sam przecież tego nie wymyślasz.

  2. Oczywiście, że parami ... , Muchomor 12/04/09 16:30
    ... choćby dlatego, że gwarancja na nowe amorki jest ważna tylko gdy wymienione parami. Przynajmniej u większości producentów. Wiem, że boli ale ...

    Stary Grzyb :-) Pozdrawia
    Boardowiczów

    1. Nawet gdy wymieniane są w ASO? , Pandora 12/04/09 16:56
      To nie ASO daje gwarancje? Zawsze wymienialem czesci w ASO, dawalem ksiazke serwisowa do podbicia i sadzilem, ze na tej podstawie rozliczana jest gwarancja.
      W sumie na wiekszy wydatek bylem przygotowany tym razem (doszedl przy okazji komplet opon letnich, wymiana plynow, filtrow, jakas poduszka czegos pod podwoziem ... ), wiec jeden amortyzator w ta czy w tamta mnie nie zabije :)
      No dobra, to po Swietach poprosze o wymiane obu.

      Chcesz zobaczyć moją puszeczkę?

  3. olej diagnoste , Piratez 12/04/09 17:21
    ich testy sa gowno warte
    raz mam 10% raz 70%
    i to na roznych amorkach. Jest to znany blad i ich testy mozna olac.

    Sprawdz jak samochod zachowuje ci sie na zakretach. Czy kolo gdzie masz niby slabszy amorek nie lapie przyczepnosci itd itd

    druga sprawa, olej aso, nie dosc ze drogo to tandetnie. W aso mercedesa wlewaja uszczelniacz do chlodnic gdzie kazdy producent tego zabrania. Zreszta widac po twoim przypadku. Jeden amortyzator??? ZAWSZE wymienia sie parami.

    1. Czemuś muszę wierzyć , Pandora 12/04/09 18:13
      na swoich odczuciach wolę nie polegać, bo pewnie nie jestem dosc dobrym kierowca by to wyczuc, poza tym nie jezdze brawurowo i zawsze elektronike mam wlaczona, wiec pewnie nie wyczuje niuansow w przyczepnosci.
      Wole dmuchac na zimne. W koncu autem woze zone i dzieci. Niech bedzie wymienione nawet jesli w tym momencie nie ma takiej koniecznosci.

      Wiem, ze w ASO (w moim przypadku Volvo) przeplacam, ale jestem zadowolony z ich obslugi. Zawsze mila, terminowa i nigdy nie psulo sie to co naprawili (innych rzeczy tez nie uszkadzali :)

      Chcesz zobaczyć moją puszeczkę?

    2. hmm , bartek_mi 12/04/09 19:45
      amory na czuja?
      nie ma wala zeby, jezdzac tym samym autem dzien w dzien, wyczuc slabe amortyzatory. na tym polega caly problem, ze psuja sie na tyle wolno ze nie czuc i sie czlowiek przyzwyczaja.

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. wszystko zalezy jak padniety , Piratez 13/04/09 08:27
        u mnie u diagnosty 70% ale czulem jak w lewym tylnim kolem telepalo. Po wymianie bajka.

  4. Ponoć hamulce, amorki i opony tylko parami. , Dexter 12/04/09 19:07
    I ja się przychylam do tej szkoły.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

  5. wymien oba , Dabrow 12/04/09 19:28
    mimo wszystko oba... Zwłaszcza jak szykowałeś się na większą kasę - to bym się nie przejmował tylko oba zmieniał...

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

  6. też o to pytałem:) , resmedia 12/04/09 19:56
    http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2009&id=139360

    desipere est juris gentium

  7. Tylko i wyłącznie , krochmi 12/04/09 20:06
    OBA!!! i niech Ci nawet przez myśl nie przejdzie, aby zaoszczędzić na tym!

  8. Niby wymienia się oba , guma 12/04/09 23:55
    Ale czasami nie warto jak drugi amor nie ma dużego przebiegu i nie ma oznak zużycia.
    Pozatym te całe sprawdzanie u diagnostów na szarpakach możne se o kant ...
    Miałem ja ci fiata pandę, przy 38tys zaczeło cieknąć z prawego amora. ASO na gwarancji wymieniło tylko prawy, wg nich lewy był ok. Auto miało rok i 8 miesięcy. Dostałem gwarancję rok.
    Przy 80tys (3.5roku) znów padł prawy. Miesiąc przed usterką wymieniałem klocki, mechanik profilaktycznie sprawdził zawieszenie i bylo ok.
    Znów wymiana, tyle że teraz płatna. Wymieniłem oba mimo, że mechanik znów twierdził, że lewy jest ok i jak chcę to możemy wymieniać jeden. Za duży przebieg był, koszt nie tak znów duży więc wolałem wymienić dwa.

  9. lewy mi padł , Nikita_Bennet 14/04/09 08:46
    wymieniłem tylko lewy w aso.
    pierdolenie ze trzeba oba.
    owszem jest to zalecane ale nie konieczne.

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL