Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Saszkin 16:36
 » elliot_pl 16:31
 » Artaa 16:30
 » Sherif 16:30
 » soyo 16:30
 » NWN 16:29
 » Kenny 16:27
 » KHot 16:22
 » hokr 16:17
 » PaKu 16:14
 » Tomasz 16:08
 » myszon 16:08
 » NimnuL 16:05
 » exmac 15:54
 » bajbusek 15:54
 » SebaSTS 15:52
 » Venom79 15:50
 » metacom 15:49
 » DYD 15:49
 » AdiQ 15:48

 Dzisiaj przeczytano
 41109 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] A'propo energii z farm wiatraków - ciekawy punkt widzenia , Rafael_3D 5/05/09 03:47
http://tomasz.rozek.salon24.pl/...opcja-dla-polski

pozdr.

Gdy niesprawiedliwość staje się prawem, bunt jest obowiązkiem.

  1. Jak już chcesz używać zapożyczonych zwrotów... , Dexter 5/05/09 07:23
    to rób to poprawnie "a propos".

    Kreseczkę nad a pomijam, bo pewnie poard nie przyjmie, ale spróbujmy "à".

    Wiem, czepiam się.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. No i nie przyjął ;-P , Dexter 5/05/09 07:24
      123

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

  2. Ale , ViS 5/05/09 09:10
    przecież terroryści!

    I will not buy this record - it is
    scratched.

    1. Podepnę polityczne OT, a co! , ViS 5/05/09 09:30
      http://wiadomosci.onet.pl/1964477,11,item.html

      No co za bufon. W ogóle, dla mnie Wałęsa nie zrobił nic złego, ba, nawet dobrego. I szkoda że za pieniądze, ale chociaż powiedział to co powinien był powiedzieć. Że po to jest dupokracja żeby różne głosy mogły się odzywać. A we wszystkich mediach, wszyscy politycy obecni traktują sprzeciw wobec traktatu jako ZŁO.

      I will not buy this record - it is
      scratched.

  3. ale , myszon 5/05/09 14:20
    to nie jest wiedza tajemna. Każdy energetyk Ci to powie. Dlatego w PL wiatrai są małe i tylko w niektórych miejscach a nie tak jak w DK wielkie i wszędzie.

    Mogę jako ciekawostkę powiedzieć, że w DK planują wykorzystanie baterii w samochodach elektrycznych jako backup dla farm wiatrowych.

    1. niezla durnota. , ptoki 5/05/09 15:31
      Akumulatory sa jeszcze gorszym rozwiazaniem niz witraki.
      Wiatrak fajny ale tylko jesli postawiony w miejscu gdzie sie nie oplaca elektryki ciagnac a wozenie benzyny/ropy do agregatu jest tez trudne.

      Paliwa plynne rzadza:
      -ogromna gestosc energii w porownaniu do innych zrodel
      -latwosc przetwarzania na inna energie
      -zajebista specyfika takich paliw do moderowania swoim stanem skupienia wydzielania energii.

      Gdyby tylko silniki byly bardziej sprawne to nikt by nie myslal o atomie tylko wszyscy by na rzepaku sie "energizowali".

      Od biedy jeszcze sie oplacaja kolektory sloneczne do podgrzewania wody.

      Jesli nie nastapi jakis duzy przelom technologiczny to tylko ropa/bio-paliwa beda krolowaly.

      1. silniki , Fantomas 5/05/09 15:58
        bardziej sprawne na benzyne sa znane juz od dawna..
        tylko , ze lobby samochodowo-rzadowe blokuje wszystkie nowe rozwiazania ..
        na kazdych zawodach studentow powstaja konstrukcje ktore pozwalaja na jednym litrze przejechac 200-500 km .. rekord pobili Francuzi ktorzy przejechali ponad 1000 km !! i co ? i to samo .. rzad Francji zainteresowal sie projektem obiecujac wdrozenie go do seryjnej produkcji po 2020 roku ... n/c

        .... jezeli nie wyłapałes(aś)
        złosliwosci to przeczytaj raz
        jeszcze ...

        1. nie wiem , ibiz 5/05/09 17:21
          czy istnieje lobby samochodowo-rządowe i czy coś robi. Ale wiem co innego. Miałem dawno temu Peugeota 205 (rocznik 1986 - produkowany był od 83) z silnikiem 1,9D. Jakbym nim nie jeździł (a młody byłem i katowałem go strasznie) nie spalił nigdy więcej jak 4,5 l ropy (ew. oleju opałowego). I co? Minęło ponad 20 lat a nie widzę silników, które palą znacząco mniej... Gdzie ten postęp?

          1. 3836 km na LITRZE benzyny , Fantomas 5/05/09 18:28
            http://www.proekologia.pl/...ent.php?content.17719

            .. a teraz powiedz mi co jest nie tak towarzyszu ..

            .... jezeli nie wyłapałes(aś)
            złosliwosci to przeczytaj raz
            jeszcze ...

            1. ja Ci powiem , Dabrow 5/05/09 19:48
              komfort. Chcesz jeździć te 3000km na litrze leżąc jak sardynka w puszce? Zauważ jaka aerodynamika wchodzi w rachubę itp. Do tego prędkości przemieszczania. Do tego ciężar przewożony.
              Jasne - "to tylko prototypy które po dopracowaniu".... Tyle że to dopracowanie drogi mój warszawski funflu jest czaso/kaso/nakładochłonne... Nie przeskoczymy tego. A że lobby istnieje - no zdziwiłbym się jakby go nie było (-;

              !!!!!TO JEST SPARTA!!!
              !Tu się nic nie zmienia!
              ------dabrow.com------

            2. prototypy , ibiz 5/05/09 19:53
              to były i 20 i 30 i 50 lat temu. Ja się pytam gdzie ten postęp (głównie zmniejszenie zużycia paliwa) we wdrożonych projektach (seryjnie produkowanych samochodach). Mojego Peugeota podałem jako przykład. Współczesne diesle nie palą znacząco mniej. Fakt - mają lepsze osiągi, ale zużycie paliwa znacząco nie spada.

              1. sam sobie odpowiadasz , Codhringher 6/05/09 01:30
                przejedź się starym dieslem, przejedź nowym - wciśnięcie w fotel mówi więcej niż 1000 słów. A spalanie podobne, mimo że auta robią się coraz cięższe.

                Pozdro...

                1. No OK , ibiz 6/05/09 09:37
                  to jest jasne. Są cięższe, mają więcej KM, lepszy moment itp., tylko... w mieście można 50 km/h, poza 90, i nie wszyscy jeżdżą drogami szybkiego ruchu lub autostradami. Przyspieszenie jest bardzo ważne i ja to rozumiem (np. bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu). Ale silników może trochę mniej wysilonych a palących znacznie mniej, jak na lekarstwo (pomijam Smarta itp. wynalazki). I choć całe życie unikałem teorii spiskowych i w nie nie wierzyłem, to ostatnio zastanawiam się, czy np. lobby samochodowo-paliwowe(naftowe) mogłoby istnieć i mieć realny wpływ na wdrożenia nowych rozwiązań.

                  PS. Jestem w trakcie lektury kilku pozycji z zakresu techniki motoryzacyjnej i może jak je "strawię", to będzie dla mnie jasne, czy jeszcze jakiś realny postęp w dziedzinie silników spalinowych jest możliwy...

                  1. ... , Codhringher 6/05/09 12:02
                    http://autokult.pl/...o-ksiegi-rekordow-guinnessa/

                    Pozdro...

            3. hmm , bartek_mi 5/05/09 20:08
              1-osobowe wozidelko, bez amortyzacji, bez klimy, w ktorym sie lezy, ktore nie ma ani pasow, ani poduszki, ani radia. wyzylowany silnik, ktory po tych 4000 km byl do wyrzucenia a do tego cala zabawka kosztowala pewnie gruba kase.

              to nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia.

              to tak jak porownac bolid F1 do normalnego auta. niby to samo ale do czego innego zbudowane.

              przy silnikach spalinowych cudow nie ma. sprawnosc jest jaka jest. jest wybuch mieszanki to i cieplo sie pojawia.

              a przyklad peugeota - ax z dieslem palil 4l/100km ale auto wazylo 700kg - 800kg. zobacz ile teraz samochod wazy. tylko czy teraz ktos by chcial wozic rodzine samochodem majacym 1 gwiazdke w NCAP (strzelam ze wiecj by nie bylo) ?

              dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

              1. AX? , McSet 5/05/09 21:23
                To Citroen, nie Peugeot. On był lekki, bo np. klapa z tyłu była plastikowa :)

                --
                what's goin' on fails to concern me

                1. hmm , bartek_mi 5/05/09 21:29
                  wiem, ze to cytryna - to a propos staroci co malo palily

                  on byl lekki bo to wydmuszka

                  dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

            4. kolego mylisz dwie sprawy (conajmniej) , ptoki 6/05/09 08:37
              Sprawnosc silnika mylisz z oporami jazdy.
              Do tego zapominasz ze wysilone silniki sa mniej trwale co znowu wymaga energii na nowy silnik.

              Pewnie nie wiesz ale w pewnym zakresie parametrow pracy silnika spalinowego nawet stare konstrukcje sa dosyc sprawne. Tak projektuje sie np. silnili lotnicze gdzie ustala sie odpowiednie parametry pracy i taki silnik bez zadnej elektroniki na "samym" gazniku jest tak sprawny jak nowoczesne jednostki w zwyklych samochodach tyle ze to uzyskuje sie za pomocą "przybicia" stylu pracy takiego silnika na sztywno. W samochodach sie tak nie daje.

              Ale to bylo OT.
              Nic nie stoi na przeszkodzie aby montowac takie silniczki w agregaty pradotworcze. Tyle ze cena energii elektrycznej z takiego agregatu bedzie sporo wyzsza niz z elektrowni poniewaz w cenie benzyny/ropy jest 65% podatkow. I jakos w opracowaniach durnych ekooszolomow nigdy tego nie biora pod uwage....

              Co ciekawe to sprawnosc silnika spalinowego oscylujew okolicach 25-30% a sprawnosc sieci przesylowej jest tez w okolicach 30%.

              No i dlatego ekologicznosc elektryki i paliw plynnych jest podobna.

              1. Sprawnośc sieci przesyłowej to tylko 30%? , rurecznik 6/05/09 10:13
                Ciekawostka... Masz źródło (wiarygodne) tej informacji? Bo te 30% to jakieś brednie są.

                1. moze przesadził , Ranx 6/05/09 10:59
                  albo myslal o caloksztalcie do wegla do odbiornika.
                  w 2 przypadku ma racje.
                  wynikowo dobra lokomotywa parowa ma wieksza sprawnosc z tego samego wegla niz elektryczna (liczac od spalania tego samego wegla do zmiany en elektrycznej na ruch w elektrowozie)

                  o roztramtajdany charkopryszczańcu...

                2. mialem na mysli od konca do konca. , ptoki 6/05/09 12:00
                  A tak naprawde od bramy elektrowni do czajnika. Bo wegiel trzeba przeciez z ziemi wyciagnac i do elektrowni zawiezc.

                  http://www.renewableenergyworld.com/...-grid-49238

                  http://www04.abb.com/...n%20the%20power%20grid.pdf

                  Pierwsze z brzegu z google na zapytanie power grid efficiency.

                  To powoduje ze ani tramwaje ani pociagi nie sa bardziej ekologiczne czy energooszczedne od zwyklego autka a sa bardziej niewygodne.

                  1. To pisz o sprawności , rurecznik 6/05/09 13:02
                    całego systemu energetycznego, a nie sieci przesyłowej. Bo to dwie różne sprawy.

        2. dzialanie lobby samochodowo-rzadowego , Meteor 5/05/09 20:50
          najlepiej widac po obecnej kondycji Chryslera, GM, Opla itd...

          Tak, naleze do grupy trzymajacych
          kierownice i jestem z tego dumny!
          Pzdr. Univega,Author&Meteor

      2. nom , myszon 5/05/09 15:59
        ale nie będą królowały długo. Jedno się kończy a na drugie nie ma miejsca. A takie rzeczy nie planuje się na 2 lata do przodu tylko 2 dekady.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL