|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[ROWER] Wymiana sterów kierownicy oraz jakie opony kupić? , smagar 11/05/09 20:30 Witam
Mam pewien dylemat, posiadam rower oparty o rame Giant Granit na pełnym osprzęcie Deore LX z amorkiem RST Mozo PRO.
Niestety od 2 lat nie jeździłem rower jest w drugiej części Polski u rodziców.
Za dwa tygodnie jadę do domu i pomyślałem by trochę pośmigać rowerem, wiec kupuje parę części do sezonu, kupiłem sobie juz nowe buty do SPD, sztyce, kierownicę i fajkę.
Musze wymienić jeszcze przednią piastę by zapleść od nowa koło i założyć w końcu hamulec tarczowy który lezy od nowości w kartonie.
Przy okazji mam zamiar wymienić wytarte stery, problem z tym ze nie pamiętam jaka powinna byc szerokość wewnętrzna w ramie dla tych miseczek które sie wkłada, stery wiem ze sa nabijane na amorek (dam radę sam nabić ??? czy trzeba miec specjalne urządzenie do tego ?) wiem ze rurka od amorka ma 1 1/8 cala ale nie boję sie o grubość srednicy ramy... ?
Druga sprawa tyczy się opon, do tej pory śmigałem na Ritchey SpeedMax Alpha i Omega na tył były to semi slicki, znajomy namawia mnie na zakup takich jak on i bardzo je zachwala czyli Schwalbe Racing Ralph Evolution 2.10
http://allegro.pl/...ph_2_1_mod_2009_promocja.html
ja osobiście skłaniam sie ku nowemu SpeedMax Beta 2.25
http://allegro.pl/...cs_26_x_2_2_zwijana_428g.html
lub
http://allegro.pl/...wcs_26_x_1_9_2_1_zwijana.html
lub
http://allegro.pl/...der_wcs_26_x_2_1_zwijana.html
Jeżdżę głownie amatorsko z kumplami wycieczki kolo 40-70km teren leśny, polny, 50% asfalt zazwyczaj. Ma ktoś którąś z tych opon?- panie , RoBakk 11/05/09 22:10
nie wiem co to za cud(ne) oponki, czy warto aż tyle płacić ?
z wielu różnych miło wspominam maxxisy wormdrive. świetne na asfalt, dobrze spisywały się też w terenie leśno polnym:
http://allegro.pl/...rive_26_x_1_9_hit_kevlar.htmlNajlepszym sposobem zamawiania
piwa jest powiedzenie: Ubik - co do sterów , Tony Soprano 11/05/09 23:01
to wątpię, że sam je nabijesz, nigdy nie wymieniałem tego sam ani nie miałem z tym problemu, poza tym są zintegrowane (niejako).
Co do opon to mam trochę więcej doświadczenia i dla Ciebie semi-slick to będzie dobry wybór. Schwalbe RR spotkasz na maratonach, Tobie to nie potrzebne, szególnie zwijane i do tego schwalbe - cena jest wysoka co tu ukrywać.
Tych oponek Ritchey nie znam, cena zabija, pachnie snobem panie :)
Jeśli nie jeździsz w wyścigach to każdy semi-slick się nada, nie ma znaczenia czy to będzie Conti, Schwalbe czy Hutchinson. Ale żeby nie gadać tyle to może to:
http://allegro.pl/...x_easy_rider_26x1_95_hit.html
Na 50% asfalt i ubite drogi+ścieżki (bez jakiegoś terenu) może jeszcze spróbuj Schwalbe Marathon Plus (droższe)
Racing Ralph to masz oponke ze zredukowanym bieżnikiem, lekką i drogą, do ścigania się a nie do wycieczek. - a jeśli już chcesz wydać , Tony Soprano 11/05/09 23:10
na oponę 130 zł np. na Schwalbe i nie boisz się snake'ów, to weź np.
Schwalbe Rocket Ron przód i Furious Fred tył. Tylko że ta oponka na tył waży ok. 300g i jej odporność na przebicia, generalnie jest mała - ale do jazdy zwykłej wystarczy. - oponki , Pawiano 11/05/09 23:25
jak chcesz szybkie to SCHWALBE Smart SAM - w sklepach za około 45-50zl szt, szybka jak RACING RALPH a tania i wytrzyma wieki :)
tutaj recenzje: 4.73/5
http://www.mtbr.com/...-sam/PRD_412701_151crx.aspx - ... , rzymo 11/05/09 23:32
Stery - dolną bieżnię możesz samemu nabić na rurę sterową, dobrze mieć do tego rurkę o średnicy nieznacznie większej niż sterówka. Oczywiście bieżnię od starych sterów musisz zdjąć, a właściwie wybić ;)
Opony - jeździłem na Ralphach (nawet zimą :) ), główne zalety to mała masa, znikome opory toczenia, dobre trzymanie w suchym terenie, z minusów: cena, na mokrym loteria, b. cienkie ścianki - łatwo rozpruć o jakiś korzeń (co prawda z Ralphem mi się to nie udało, ale Nobby Nica właśnie w ten sposób zepsułem); dziur nie odnotowałem.
Zmieniłem na Schwalbe Smart Sam (przykładowy link: http://www.sklep.bikestacja.pl/...products_id=2299 ) i jestem zadowolony (chociaż dodatkową masę czuć) - opony dużo bardziej uniwersalne, opory na asfalcie także nieduże, za to po mokrym jedzie się pewnie, na pewno znacznie żywotniejsze, tanie. Właściwie poza większą masą (większą w stosunku do Ralphów) wad nie stwierdziłem.
Miałem kiedyś Ritcheya Z-Max (model oczko niższy - cięższy - niż w podanym przez Ciebie linku) jako napędową, opory toczenia takie sobie, jednak opona dosyć uniwersalna, nie radziła sobie jedynie w błocie, śniegu i na mokrych kamieniach. Na asfalcie bieżnik znikał stosunkowo szybko.... ITX ... - .:. , Shneider 12/05/09 00:05
http://www.conti-online.com/...atalogue2009_en.pdf
wybierz sobie odpowiednie ;-)
ja z continentala jestem bardziej niz zadowolony..:: Live at Trance Energy ::. - opony , Norton 12/05/09 01:45
http://www.allegro.pl/...26x1_95_60tpi_kevlar.html
recenzje kilkudziesięciu użytkowników [eng]
http://www.mtbr.com/...ight/PRD_413220_151crx.aspxZmień swój podpis na Boardzie
maks 100 znaków, 3 linie,
zabroniony spam oraz reklama - no wlasnie mam problem co do sterów , smagar 12/05/09 16:26
czy rozmiar ramy zawsze jest taki sam ??? chodzi mi o średnicę osadzenia sterów w ramie, nie na amorku.- ... , rzymo 12/05/09 18:43
We współczesnych góralach przystosowanych do amora z rurą 1/1.8" masz takie możliwości (stery klasyczne pomijam):
- stery z nabijanymi miskami - w ramę nabijasz/wciskasz miski, w które wchodzą łożyska,
- stery zintegrowane - do ramy wkładasz same łożyska, za miski robi odpowiednio ukształtowana główka ramy,
- stery półzintegrowane - są miski pośredniczące, w które wkładasz łożyska, spora część sprzedawców właśnie te stery nazywa zintegrowanymi ;)
Rozmiary są zazwyczaj standardowe, więc musisz tylko znać typ sterów i możesz kupować.... ITX ... - ja mam takie cos , smagar 12/05/09 21:53
ze mam nabite na amorek to cos co wchodzi w lozysko, na tym chodzi łożysko maszynowe chyba (takie male waleczki w plastykowym usztywnieniu) w ram od spodu wkłada sie takie cos co pasuje do tych wałeczków, od góry tak samo sie wkłada takie cos z waleczkami i od gory dociaga sie takim czymś z kapslem i dokreca sie mostek ahead na dwie sruby.
Tyle pamiętam jak 8 lat temu to składałem, dzis nie pamietam wlasnie czy w ramie firmy giant jest standardowa średnica tego czegoś co wkłada sie od spodu w rame.- ... , rzymo 12/05/09 22:18
http://allegro.pl/...vp_a42e_hit_sezonu_1_1_8.html - takie? To są właśnie półzintegrowane (semi-integrated), nazywane w sklepach zintegrowanymi ;)
http://allegro.pl/...paco_apex_r_zintegrowane.html - to są prawdziwe zintegrowane: dolna bieżnia (ta nabijana na rurę sterową), kapsel i same łożyska, bez misek.... ITX ...
- to ja mam takie te z kulkami , smagar 13/05/09 10:15
tylko mam male walce w plastykowym uchwycie w miejsce kulek, zastanawia mnie jedynie czy szerokosc rurki w ramie co wchodzą te miseczki zawsze jest 30.2 mm ?? jak spojrze w rurke w ramie jest gładka nie ma żadnych miseczek ani nic na przelot.
Można stosowac zamienie stery takie jak pokazałeś?
Wiem ze jak kupowałem stare stery to byly nabijane na amorek. Pamiętam ze stery sa firmy FSA.- zapewne , Pawiano 13/05/09 11:15
masz lozyska stozkowe igielkowe - zapewne takie http://www.cyklotur.com/...53010001__PZTA_%7D.html
Jestes absolutnie pewien ze stery wymagają wymiany? Moze wystarczy tylko umyc, nasmarowac lub ostatecznie wymienic lozyska ? Wymiana sterow jak już są jest dosć kłopotliwa i jesli nie ma ku temu wyraznego powodu raczej nie warto wymieniac.
http://www.rower.com/porady-stery.asp
Da sie to robic domowym sposobem, robilem kilka razy i jesli masz troche zaciecia i podstawowe narzedzia to sobie poradzisz ale zastanów sie czy warto? Mowisz ze są wytarte ale moze po prostu brudne ? Jak to są FSA to raczej porządne i jak nie jestes jakims amatorskim zawodnikiem to moze warto je zregenerowac ?- niestety ale , smagar 13/05/09 16:19
to cos co jest nabite na amorek ma wżery i male pęknięcia, ostatnio myslalem ze to wlasnie kwestia smarowania wiec odkrecilem od gory fajkę i kapsel i wyciągnołem amorek ale jak zobaczylem w jakim stanie jest to cos po czym chodzą te lozyska stozkowe igielkowe to dodalem smaru i zkręciłem, teraz mam czasu troche na wymianę.
Z tego co jest na tej stronie wychodzi ze to standard jest i jak mam 1,1/8 to "1 1/8" - spotykany powszechnie, 28.6 mm, (średnica otworu pod stery: 34 mm)"
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|