Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 02:51
 » Chavez 02:46
 » yanix 02:26
 » PaKu 02:20
 » metacom 02:18
 » xpx 02:17
 » abes99 01:30
 » luckyluc 01:30
 » Chrisu 01:26
 » PiotrexP 01:18
 » Martens 00:57
 » Wolf 00:44
 » Visar 00:43
 » CiAsTeK 00:39
 » bmiluch 00:38
 » Zic 00:36
 » rulezDC 00:36
 » Demo 00:15
 » rarek 00:09
 » buddookan 00:03

 Dzisiaj przeczytano
 41112 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

SONY VAIO - awaria po tygodniu od zakupu , Kilgor-Admin 6/06/09 19:24
w zesly piatek kupilem Sony Vaio. Nie przez net, ale w markecie w Warszawie. Dzis w trakcie normalnego korzystania wylaczyl sie i juz sie nie wlaczyl. Slyszalem ze z gwarancjami u SONY nie jest za dobrze bo czeka sie i 3tyg ale wierzylem ze nie bedzie mi tak szybko potrzebna. Orientujecie sie moze czy SONY oferuje jakas pomoc w przypadku awarii po tak krotkim czasie od zakupu? Jest jakas inna droga niz zwykla gwarancja i czekanie tyle czasu. Rekojmia?

Pozdr. Kilgor
Admin Board'a

  1. tylko , ViS 6/06/09 19:26
    dobra wola sklepu...
    Kilka sony vaio reklamowałem, serwis mają w Niemczech, ale to bylo raptem kilka dni roboczych i po krzyku.
    Gdzie kupiłeś?

    I will not buy this record - it is
    scratched.

  2. jesli kupowales on-line , cp_stef 6/06/09 19:48
    przysluguje cie miesieczny termin zwrotu. Takie jest prawo w UE ale roznie bywa z egzekucja tegoz prawa :/

    -|- www.lokir.org/blog
    -|- telnet lokir.org 2300 <-- MUD po
    polsku !

    1. jak niżej: , DmK 6/06/09 19:49
      "Nie przez net, ale w markecie w Warszawie"

      1. zobaczylem net , cp_stef 7/06/09 00:48
        i zle przeczytalem
        sorry

        -|- www.lokir.org/blog
        -|- telnet lokir.org 2300 <-- MUD po
        polsku !

    2. u nas obowiazuje prawo polskie, prawo UE mówi ze w kazdej firmie ma byc strazak , Emios 7/06/09 11:20
      a my tu mamy swoje prawo

      1. Strażak? , Bergerac 9/06/09 03:32
        Taki jak w tej anegdocie Holoubka o strażaku i Kalinie Jędrusik? :D

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

  3. ja bym skorzystał z rękojmi , DmK 6/06/09 19:49
    Jednak na rozpatrzenie i tak mają 14 dni, więc ja jednak sugerowałbym gwarancje w Twoim przypadku (jeśli zależy Ci na czasie a nie zwrocie pieniędzy).

    1. Jakiej rękojmi? , ligand17 6/06/09 22:27
      Od jakichś 4 lat nie ma już rękojmi w handlu konsumenckim.

      1. nie wiem jak nie ma , DmK 7/06/09 00:24
        jak ostatnio dzwoniłem do Sony, padła mi konsola, sami sugerowali mi skorzystanie z tego. W każdym razie, może skorzystać, jak nie z tego, to z niezgodności towaru z umową. Nie zmienia to faktu, że na odpowiedź będzie czekał 14 dni.

        1. dokladnie tak sie nazywa w dzisiejszych czasach rekojmia. , ptoki 7/06/09 01:55
          niezgodnosc towaru z umowa. Okres ochrony trwa 24miesiace od zakupu.

  4. jak media , Piratez 6/06/09 21:31
    to idz i oddaj, dadza ci nowy sprzet
    oczywiscie jesli twoj laptop jest jak nowka + karton jest nie zniszczony

    chociaz nie wiem czy sony przedsprzedaz robi

    1. MM już od dawna nie wmaga kartonów , Doczu 7/06/09 06:28
      Zresztą nawet jakies rozporządzenie w tej sprawie sie chyba ukazało, że brak oryginalnego opakowania nie zwalnia gwaranta z przyjęcia towaru do reklamacji.

      1. co więcej , Chrisu 7/06/09 09:00
        zgodnie z przepisami UE karton można zostawić w sklepie i sklep ma go przyjąć

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. oj ludzie ludzie , ViS 7/06/09 09:08
        oczywiście że nie zwalnia, ale w przypadku gwarancji D2D to Ty masz wtedy zapakować towar. I gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w transporcie jeśli był zapakowany w nieoryginalne pudło.
        Nie ma nic bardziej wku*wiającego niż klient oddający "na gwarancję" do sklepu w którym kupił (a nie do gwaranta) i twierdzący że nie musi trzymać opakowania. Wtedy przerzuca swoją odpowiedzialność za transport na sklep. I obowiązek pilnowania swoich rzeczy.

        Kilgor - w ciągu 14 dni to otrzymasz odpowiedź o zasadności reklamacji, a nie jej załatwienie. Czyli jeśli nie znajdą żadnego haczyka że źle sporządziłeś pismo, to odpiszą "towar zostanie doprowadzony do stanu zgodnego z umową w ciągu 30 dni roboczych". I tak czy inaczej wyślą to do Sony. Więc moim zdaniem żeby skrócić czas, trzeba w pierwszej kolejności polubownie dogadać się ze sklepem, a nuż wymienią. Jeśli nie, no to wysyłać odrazu do Sony, powiedzieć jaka sytuacja na infolinii. Sony podchodzi raczej pozytywnie do klienta, to nie jest toshiba i "minimum 14 dni". Do każdej reklamacji dostajesz podpisane przez kierownika serwisu przeprosiny, o czymś to świadczy.

        I will not buy this record - it is
        scratched.

        1. No ale co gwarancja D2D ma wspólnego z tym przypadkiem ? , Doczu 7/06/09 16:38
          Rozmawiamy tu o zakupie w markecie. Kilgor idzie do marketu i składa reklamację na podstawie gwarancji lub niezgodności towaru z umową i tyle.
          A Ty tu o jakimś wysyłaniu i D2D.

          1. to... , ViS 7/06/09 17:17
            było odnośnie "że brak oryginalnego opakowania nie zwalnia gwaranta z przyjęcia towaru do reklamacji."

            No i do tego dodam, że "na podstawie gwarancji" się nie składa do sprzedawcy. Po pierwsze mogą wogóle nie przyjąć, po drugie jak już przyjmą (na gwarancji), to tylko pośredniczą, i można im nafiukać jak to wyślą do sony dopiero po tygodniu.

            I will not buy this record - it is
            scratched.

            1. towar zawsze zwracasz tam gdzie został zakupiony , Doczu 7/06/09 17:30
              Nie ma znaczenia czy gwarantem jest sprzedawca, czy producent.

              1. no błagam. , ViS 7/06/09 17:42
                zależy czy gwarancję na towar daje sprzedawca jako sklep, czy producent. Obecnie już w dużej części masz gwarancje producenta, z czym nie zgłaszasz się do sklepu (chyba że sklep jest na tyle miły że zrobi to za ciebie).
                Jeśli masz na myśli niezgodność towaru z umową, to tak, do sprzedawcy.

                I will not buy this record - it is
                scratched.

                1. Możesz sie podeprzeć jakims artykułem ? , Doczu 7/06/09 17:51
                  Jeśli gwarancja nie precyzuje gdzie towar ma być dostarczony zawsze dostarczałem do sprzedawcy i nie bylo problemu.

                  Być może nastąpiły jakieś zmiany, ale jeśli dobrze pamiętam sprzedawca łachy nie robił i towar na gwarancję musiał przyjąć. Niezależnie czy gwarantem był on czy producent

                  1. nie ma artykułów. , ViS 7/06/09 18:31
                    Po prostu sprzedawca odpowiada za rzecz sprzedaną z tytułu ustawy, natomiast gwarancja jako zupełnie dobrowolny dokument na który możesz się zgodzić lub nie jest wydawana przez Gwaranta. Jeśli Gwarantem jest ta sama osoba która Ci sprzedaje towar - proszę bardzo. Jeśli Gwarantem jest lista autoryzowanych serwisów, czy ktoś po drugiej strony podanej infolinii, to sprzedawcy nic do tego. Może być np. napisane - żeby skorzystać z dołączonej gwarancji notebooka musisz dostarczyć OSOBIŚCIE na drugi koniec Polski. I tyle, nie można sprzedawcy obciążać obowiązkiem realizowania dodatkowych. marketingowych w sumie zobowiązań producenta.

                    I will not buy this record - it is
                    scratched.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL