TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
SONY VAIO - awaria po tygodniu od zakupu , Kilgor-Admin 6/06/09 19:24 w zesly piatek kupilem Sony Vaio. Nie przez net, ale w markecie w Warszawie. Dzis w trakcie normalnego korzystania wylaczyl sie i juz sie nie wlaczyl. Slyszalem ze z gwarancjami u SONY nie jest za dobrze bo czeka sie i 3tyg ale wierzylem ze nie bedzie mi tak szybko potrzebna. Orientujecie sie moze czy SONY oferuje jakas pomoc w przypadku awarii po tak krotkim czasie od zakupu? Jest jakas inna droga niz zwykla gwarancja i czekanie tyle czasu. Rekojmia?Pozdr. Kilgor
Admin Board'a - tylko , ViS 6/06/09 19:26
dobra wola sklepu...
Kilka sony vaio reklamowałem, serwis mają w Niemczech, ale to bylo raptem kilka dni roboczych i po krzyku.
Gdzie kupiłeś?I will not buy this record - it is
scratched. - jesli kupowales on-line , cp_stef 6/06/09 19:48
przysluguje cie miesieczny termin zwrotu. Takie jest prawo w UE ale roznie bywa z egzekucja tegoz prawa :/-|- www.lokir.org/blog
-|- telnet lokir.org 2300 <-- MUD po
polsku ! - jak niżej: , DmK 6/06/09 19:49
"Nie przez net, ale w markecie w Warszawie"- zobaczylem net , cp_stef 7/06/09 00:48
i zle przeczytalem
sorry-|- www.lokir.org/blog
-|- telnet lokir.org 2300 <-- MUD po
polsku !
- u nas obowiazuje prawo polskie, prawo UE mówi ze w kazdej firmie ma byc strazak , Emios 7/06/09 11:20
a my tu mamy swoje prawo- Strażak? , Bergerac 9/06/09 03:32
Taki jak w tej anegdocie Holoubka o strażaku i Kalinie Jędrusik? :DBarbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not?
- ja bym skorzystał z rękojmi , DmK 6/06/09 19:49
Jednak na rozpatrzenie i tak mają 14 dni, więc ja jednak sugerowałbym gwarancje w Twoim przypadku (jeśli zależy Ci na czasie a nie zwrocie pieniędzy).- Jakiej rękojmi? , ligand17 6/06/09 22:27
Od jakichś 4 lat nie ma już rękojmi w handlu konsumenckim.- nie wiem jak nie ma , DmK 7/06/09 00:24
jak ostatnio dzwoniłem do Sony, padła mi konsola, sami sugerowali mi skorzystanie z tego. W każdym razie, może skorzystać, jak nie z tego, to z niezgodności towaru z umową. Nie zmienia to faktu, że na odpowiedź będzie czekał 14 dni.- dokladnie tak sie nazywa w dzisiejszych czasach rekojmia. , ptoki 7/06/09 01:55
niezgodnosc towaru z umowa. Okres ochrony trwa 24miesiace od zakupu.
- jak media , Piratez 6/06/09 21:31
to idz i oddaj, dadza ci nowy sprzet
oczywiscie jesli twoj laptop jest jak nowka + karton jest nie zniszczony
chociaz nie wiem czy sony przedsprzedaz robi- MM już od dawna nie wmaga kartonów , Doczu 7/06/09 06:28
Zresztą nawet jakies rozporządzenie w tej sprawie sie chyba ukazało, że brak oryginalnego opakowania nie zwalnia gwaranta z przyjęcia towaru do reklamacji.- co więcej , Chrisu 7/06/09 09:00
zgodnie z przepisami UE karton można zostawić w sklepie i sklep ma go przyjąć /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - oj ludzie ludzie , ViS 7/06/09 09:08
oczywiście że nie zwalnia, ale w przypadku gwarancji D2D to Ty masz wtedy zapakować towar. I gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w transporcie jeśli był zapakowany w nieoryginalne pudło.
Nie ma nic bardziej wku*wiającego niż klient oddający "na gwarancję" do sklepu w którym kupił (a nie do gwaranta) i twierdzący że nie musi trzymać opakowania. Wtedy przerzuca swoją odpowiedzialność za transport na sklep. I obowiązek pilnowania swoich rzeczy.
Kilgor - w ciągu 14 dni to otrzymasz odpowiedź o zasadności reklamacji, a nie jej załatwienie. Czyli jeśli nie znajdą żadnego haczyka że źle sporządziłeś pismo, to odpiszą "towar zostanie doprowadzony do stanu zgodnego z umową w ciągu 30 dni roboczych". I tak czy inaczej wyślą to do Sony. Więc moim zdaniem żeby skrócić czas, trzeba w pierwszej kolejności polubownie dogadać się ze sklepem, a nuż wymienią. Jeśli nie, no to wysyłać odrazu do Sony, powiedzieć jaka sytuacja na infolinii. Sony podchodzi raczej pozytywnie do klienta, to nie jest toshiba i "minimum 14 dni". Do każdej reklamacji dostajesz podpisane przez kierownika serwisu przeprosiny, o czymś to świadczy.I will not buy this record - it is
scratched. - No ale co gwarancja D2D ma wspólnego z tym przypadkiem ? , Doczu 7/06/09 16:38
Rozmawiamy tu o zakupie w markecie. Kilgor idzie do marketu i składa reklamację na podstawie gwarancji lub niezgodności towaru z umową i tyle.
A Ty tu o jakimś wysyłaniu i D2D.- to... , ViS 7/06/09 17:17
było odnośnie "że brak oryginalnego opakowania nie zwalnia gwaranta z przyjęcia towaru do reklamacji."
No i do tego dodam, że "na podstawie gwarancji" się nie składa do sprzedawcy. Po pierwsze mogą wogóle nie przyjąć, po drugie jak już przyjmą (na gwarancji), to tylko pośredniczą, i można im nafiukać jak to wyślą do sony dopiero po tygodniu.I will not buy this record - it is
scratched. - towar zawsze zwracasz tam gdzie został zakupiony , Doczu 7/06/09 17:30
Nie ma znaczenia czy gwarantem jest sprzedawca, czy producent.- no błagam. , ViS 7/06/09 17:42
zależy czy gwarancję na towar daje sprzedawca jako sklep, czy producent. Obecnie już w dużej części masz gwarancje producenta, z czym nie zgłaszasz się do sklepu (chyba że sklep jest na tyle miły że zrobi to za ciebie).
Jeśli masz na myśli niezgodność towaru z umową, to tak, do sprzedawcy.I will not buy this record - it is
scratched. - Możesz sie podeprzeć jakims artykułem ? , Doczu 7/06/09 17:51
Jeśli gwarancja nie precyzuje gdzie towar ma być dostarczony zawsze dostarczałem do sprzedawcy i nie bylo problemu.
Być może nastąpiły jakieś zmiany, ale jeśli dobrze pamiętam sprzedawca łachy nie robił i towar na gwarancję musiał przyjąć. Niezależnie czy gwarantem był on czy producent- nie ma artykułów. , ViS 7/06/09 18:31
Po prostu sprzedawca odpowiada za rzecz sprzedaną z tytułu ustawy, natomiast gwarancja jako zupełnie dobrowolny dokument na który możesz się zgodzić lub nie jest wydawana przez Gwaranta. Jeśli Gwarantem jest ta sama osoba która Ci sprzedaje towar - proszę bardzo. Jeśli Gwarantem jest lista autoryzowanych serwisów, czy ktoś po drugiej strony podanej infolinii, to sprzedawcy nic do tego. Może być np. napisane - żeby skorzystać z dołączonej gwarancji notebooka musisz dostarczyć OSOBIŚCIE na drugi koniec Polski. I tyle, nie można sprzedawcy obciążać obowiązkiem realizowania dodatkowych. marketingowych w sumie zobowiązań producenta.I will not buy this record - it is
scratched.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|