Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » JE Jacaw 17:18
 » ngP 17:18
 » cVas 17:17
 » slanter 17:17
 » PeKa 17:16
 » mravel 17:15
 » Carat 17:12
 » Kenjiro 17:08
 » KHot 17:08
 » Sherif 16:55
 » Wojtekar 16:46
 » Piwomir 16:45
 » AfiP 16:43
 » skalak23 16:41
 » wrrr 16:37
 » NWN 16:33
 » Liu CAs 16:32
 » elliot_pl 16:31
 » NimnuL 16:26
 » J@rek 16:25

 Dzisiaj przeczytano
 36869 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Nierzetelny przedstawiciel Polkomtel, Samsung i problemy - proszę o radę , resmedia 17/06/09 13:11
Witam.
Mam problem, potrzebuję opini, rad, pomocy. Pomożecie?
Sytuacja jest następująca:
Jako osoba fizyczna prowadząca DG podpisałem 12.05 br. w punkcie przedstawiciela Polkomtela umowę na iPlus firmowo 89. W ramach promocji zakupiłem za 799,- netto Mini Notebook Samsung NC10 z modemem HSPA. Nie ukrywam, że do takiej oferty abo przekonał mnie właśnie zakup netbooka za takie pieniądze. Dzień później netbook reklamowałem jako uszkodzony. Został przyjęty i miał zostać wymieniony zgodnie z proc. DOA (dead on arrival). Minął ponad miesiąc. W trakcie tego czasu sprzedawca nie dokonał wymiany, zasłaniał się kilkakrotnie Samsungiem, że niby nie mają sprzętu na wymianę, Samsung (jego infolinia) plecie tylko w kółko, że przyjęto zgłoszenie i sprzedawca powinien mi sprzęt wymienić. Polkomtel (jego infolinia) to już wogóle jazda. Podobno powołano specjalną osobę(!) w Polkomtelu, która ma nadzorować wymianę sprzętu, bo takiego przypadku jeszcze nie mieli. A jak wypowiem umowę to mi karę przyłożą (1600,-). Dzwoniłem kilkakrotnie na infolinię Samsunga, Polkomtela, rozmawiałem ze sprzedawcą. Wszyscy, ujmując krótko, posyłali mnie na drzewo. Właśnie jestem po kolejnej rozmowie z infolinią Samsunga. Gość powiedział mi, że sprzedawca miał obowiązek wymiany sprzętu w ciągu 7 dni. Powiedziałem w końcu sprzedawcy, że wypowiem umowę z Polkomtelem, a jak mi karę przyłożą, to go do sądu podam - w sumie to korzyści z promocji to zakup netbooka (którego nie mam) i 3 miesiące abo za 1zł. Polkomtel twierdzi, że promocja to własnie to abo za 1zł na 3 mies.- to ja się pytam, skąd taka wysoka kara?
Ogólnie to przeszła mi ochota na jakąkolwiek "współpracę" z Polkomtelem, jego przedstawicielami i Samsungiem na dokładkę.

Łącze internetowe jest mi niezbędne do prowadzenia działalnośći i nie satysfakcjonuje mnie odpalanie zastępczego modemu iPlus na zabytku jakim posiadam. Modem wydębiłem jakieś 2 tyg. temu, bo wcześniej to sprzedawca od tego migał się tłumacząc, że zastępczych netbooków to on nie ma obowiązku posiadać.


Jestem zdesperowany - wypowiedzieć umowę, żądać zwrotu pieniędzy za netbooka i ewentualnie szarpać się po sądach?

desipere est juris gentium

  1. Federacja , Chrisu 17/06/09 13:42
    Konsumentów...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. a co oni mają , Matti_2 17/06/09 13:51
      do przedsiębiorców?

      1. n o , Chrisu 17/06/09 14:31
        fakt, rozpędziłem się

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  2. niepotrzebnie mieszasz dwie sprawy , digiter 17/06/09 13:50
    umowa z polkomtelem to jedno a uszkodzony towar to drugie. Jak kupujesz telefon w promocji u operatora i ten sie rozwali to za naprawę odpowiedzialny jest sprzedawca a nie operator, To czy samsung ma na wymianę model czy nie to ciebie to nie interesuje- jeśli nie ma to sprzedawca powinien zwrócić kasę jak za nowy model - pewne gdzie to jest napisane ile taki model kosztuje poza promocją. Sprzedawca cię olewa i powinieneś to zgłosić jak najszybciej do federacji konsumentów i niezależnie od tego napisać oficjalną skargę listem poleconym do Polkomtela.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. tylko co federacja , Matti_2 17/06/09 13:53
      ma do umowy zawartej pomiędzy przedsiębiorcami. Kolegi nawet nie łapie instytucja niezgodności towaru z umową a kodeksowa rękojmia...

    2. a przepraszam , resmedia 18/06/09 11:21
      dlaczego ja mam nie mieszać obu spraw? Polkomtel jakoś wiąże w ofertach zakup sprzętu i abonament. To jemu tylko wolno? Ja kupuję w ramach promocji netbooka i to jest w regulaminie promocji.

      desipere est juris gentium

  3. a to nie jest tak , DmK 17/06/09 14:05
    że jak zgłaszasz reklamację musisz dostać odpowiedź do 14 dni, w przeciwnym wypadku uznaję się zasadność reklamacji?

    1. ale reklamacja została uznana jak najbardziej , resmedia 17/06/09 14:09
      tylko dalej mi nic to nie daje - nie mam sprzętu i nie wiadomo kiedy mógłbym mieć.

      desipere est juris gentium

    2. jest , Matti_2 17/06/09 14:09
      ale przy konsumentach...

    3. W B2C tak , ligand17 17/06/09 14:10
      W B2B nie. Tam działa rękojmia regulowana przepisami KC.

  4. a mógłby mi ktoś "przetłumaczyć" drugie zdanie w tym , resmedia 17/06/09 14:07
    1. Klient zawierający Umowę w ramach Promocji ("Abonent") kupuje modem, router lub Mini Notebook po promocyjnej cenie, określonej zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszego Regulaminu. Modemy, router oraz Mini Notebook nie są samodzielnie przedmiotem promocji.

    Ja głupi jestem - netbook jest w końcu przedmiotem promocji, czy nie?

    desipere est juris gentium

    1. promocja , Matti_2 17/06/09 14:10
      to abonament z możliwością zakupienia po promocyjnej cenie sprzętu. Sam sprzęt nie podlega promocyjnym cenom, bez wzięcia udziału w promocji.

  5. niestety resmedia , digiter 17/06/09 14:56
    jeśli kupiłeś na firmę a sprzedawca ma cię w d... to tylko sąd może was pogodzić. Kiedyś było tak, że federacja konsumentów zajmowała się sprawami jeśli firma była jednoosobowa, ale teraz dzwoniłem z ciekawości i powiedzieli że to było dawno i nieprawda i jeśli kupiłeś na firmę to możesz uzyskać tylko płatną poradę prawną.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

  6. rezygnuj i tyle , Hitman 17/06/09 16:17
    " w związku z niedotrzymaniem warunków umowy (brak sprzętu zastępczego i innej możliwości korzystania z usługi operatora) odstępujesz od niej gdyż ponosisz z tego tytułu tylko straty..
    Jak trzeba idź do sądu - on ustali winowajce i tyle - po Twojej stronie nie widze zaniedbań..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  7. z doświadczenia wiem, że w polskich sądach , DAWIDUS 17/06/09 17:14
    lepiej sie bronić nić atakować.
    Wiec zrezygnuj z umowy i niech oni podają twoją firme do sądu...
    To najlepszy straszak...

    Stworzony przez Boga...
    Ukszałtowany przez motywacje...

    1. oni nie podadza jego firmy do sądu , Doczu 18/06/09 18:44
      Przywala mu karę umowną i będą czekać na spłatę. Nie spłaci, to sprzedadzą dlug i/lub wciągna do KRD i potem przyjdzie ktoś zwindykowac kwotę z odsetkami.

      1. wtedy on , Hitman 19/06/09 09:44
        wnosi sprawe do sądu i do czasu wyroku nic nie mogą zrobić - a za wpisanie do BIKu to puściłbym ich z torbami w tej sytuacji..

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. ciekawe na jakiej podstawie , Matti_2 21/06/09 00:06
          byś ich puścił z torbami? Poza tym nie BIK a BIG - to dwie równe instytucje. Jedna jest bankowa, druga gospodarcza - typu KRD.

          1. miało być , Matti_2 21/06/09 00:08
            "dwie róŻne...". Polecam ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych - tam masz wszystko podane, co który podmiot może. Gdyby wpisali zgodnie z tą ustawą, to raczej Twoje puszcznie z torbami to tylko czcze gadanie by było:)))

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL