TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
HIS 4850 Fan - zdechł, jak z reklamacją? , Soulburner 15/07/09 02:01 Zamówiłem w poniedziałek w lokalnym oddziale Komputronika (a raczej sklepie, który ma ich logo, gdyż nie widnieją jako salon na oficjalnej stronie) tą kartę:
http://daath.x.pl/komputronik2.png
Niestety, kiedy dziś ją odbierałem okazało się, że przyszła taka:
http://www.hisdigital.com/...ct/4830_Fan_1_300.jpg
Czytałem wcześniej o niej opinie w sklepach i były raczej pozytywne, więc pomyślałem sobie, że niech będzie - i tak nie planowałem jej podkręcać.
Po podłączeniu, przetestowałem Crysis - śmiga. Arma 2 demo - zaskakująco dobrze. Włączyłem na kilka minut rthdribl - temperatura w idle ~42*, stress ~62. Całkiem zacnie... potem spędziłem kilka godzin w internecie czytając pierdoły.
Nagle monitor zgasł.
Reset - nie wzbudza się.
Wyłączyłem kompa na jakieś 5 minut i włączyłem ponownie - to samo, czyli wszystko się kręci, obrazu nie ma. Płyta główna to EVGA z nForce 650i, więc nie ma pcspeakera, nie wiem więc, czy piszczała tak, jak by grafy wcale nie było.
Podpiąłem więc starego x1950 i komp ruszył.
Moje pytanie jest następujące - jak postępować z reklamacją? Kiedy zostanie ona sprawniej zrealizowana: kiedy powiem, że nie działała od nowości, czy też opowiedzieć prawdę? Nie chcę nikogo oszukiwać i robić wałków, po prostu nie wiem kiedy sklep przyjmie kartę szybciej i bez problemów.
Dodatkowo, w takiej sytuacji, na co można liczyć?
- wymiana na innego HISa, nawet przy braku takowych na komputronik.pl?
- wymiana na analogiczny model innego producenta?
- zwrot pieniędzy?
Pierwszy raz zdarzyło mi się takie coś. Jeszcze bym zrozumiał, gdyby nastąpiło to podczas jakiejś gry albo innego furmarka - ale to był czysty Windows... wewnątrz obudowy nie wyczuwałem podwyższonej temperatury, w pokoju zrobiony był przeciąg.
Z góry dzięki za wszelkie porady.
ps - dodam, że żadnego O/C nie czyniłemYou must gather your party before
venturing forth. - .:. , Shneider 15/07/09 02:28
zwrot kasy bo?
po pierwsze oddaj te grafe i co moga Ci zaproponowac.
najlepiej dodaj ze ja podkrecales..:: Live at Trance Energy ::. - zgłoś reklamację , Venom79 15/07/09 07:00
Odpowiedzi na twoje pytania udzieli ci sprzedawca lub też serwisant w salonie, w którym kupiłeś sprzęt. Tyle.Lewy pas to nie kółko różańcowe. - jaka masz zasilke? , Deus ex machine 15/07/09 08:02
Sprawdz w innym kompie. Lepiej zglos padniety od poczatku.
A tak poza tematem, to w jaki sposob zamowiles na stronce 4850 a dostales 4830? Bo ja dzis lub jutro ide odebrac wlasnie tego HIS 4850, ale platne w salonie. Na fakturze mam 4850. I jesli mi wyskoczy 4830 nie bede odbieral.
Swoja droga czekam, az bedzie mozliwosc korzystania z kodu rabatowego na komputroniku, bo od zmiany layouta go nie przyjmuje .(
A jesli jednak bedziesz odsylal na gwarancji to http://www.komputronik.pl/...p/regulamin/#proc_rek i kurierem na koszt komputronika."Uti non Abuti" - drobna pomyłka w linku - to 4850 tak wyglądający , Soulburner 15/07/09 08:11
na stronie HISa też takiegoi pokazują, ino model z 1GB http://www.hisdigital.com/un/product2-431.shtmlYou must gather your party before
venturing forth.
- kupiłeś na os. fizyczną czy na firme ? , PaszkfiL 15/07/09 09:04
jesli na osobe fizyczny to oddaj to na ustawe o szczególnych warunkach sprzedaży (czyli niezgodnośc towruy z umową) i zaznacz że sprzęt był niesprawny od momentu zakupu ...
dlaczego ? a to dlatego że gwarant czyli sklep sam ustala warunki gwarancji i może wyczyniac na swoich warunkach cuda na kiju, przy niezgodności o dzieło juz im tak wesoło nie jest ... ;)
możesz mi wierzyć - mam w tej kwestii 3 letnie doświadczenie (byłem tym złym za ladą ;p)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - zły panie za ladą , ViS 15/07/09 09:13
to powinieneś też wiedzieć że w przypadku niezgodności towaru jeśli trafi sie naprawdę zły to reklamacja będzie trwać 14+30dni.
A tak można iść i się dogadać najczęściej w kilka minut.I will not buy this record - it is
scratched. - jak ktoś się chce dogadywać , PaszkfiL 15/07/09 09:38
to się nic nie zgłasza ...Panie ViS ... tylko się bierze uszkodzony sprzęt, daje klientowi nowy, a na ten uszkodzony pisze się raport zwrotny i po krzyku ;)
Kolega nie pytał jak się dogadać tylko jak zareklamować ;po([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - a ... i wcale nie ... , PaszkfiL 15/07/09 09:40
14+30 ... ;p 14 to masz na ustosunkowanie się do pisma ... i tyle jak o terminy chodzi ;)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - no tak , ViS 15/07/09 09:46
14 dnia klient dostaje pismo że niezgodność istnieje i że niezgodność usuniesz w najkrótszym możliwym terminie.
I teraz się ze mną możesz sądzić ;)
Dla mnie zgłaszanie niezgodności to zawsze jest ostateczność, w przypadku kiedy sprzedawca ewidentnie leci w kulki..
Dlatego imho polecanie tego jako pierwszej drogi kontaktu ze sprzedawcą mija się z celem. Zawsze lepiej najpierw iść zapytać, zazwyczaj jeśli towar ma ~tydzień to wymieni od ręki. Jeśli nie, to zapoznać się z gwarancją (która w 99% przypadków daje lepsze warunki i krótsze terminy). Jeśli nie, wtedy dopiero można polecić niezgodność towaru do dochodzenia swoich praw. Ale to moje zdanie.I will not buy this record - it is
scratched. - a wyczytałeś taki zapisa , PaszkfiL 15/07/09 10:01
że niezgodnośc można zgłosić do dwóch miesięcy od zauważenia usterki ? :) wystarczy że Cię na gwarancji serwis przetryma i później zgłaszając niezgodnośc mają już w pwpierkach że usterka wystapiła już wcześniej i z palca masz odmowe ;)
co do wymian - fakt - za ladą też są LUDZIE, z którym można sie dogadać :) i własnie takich klientów sobie zawsze najbardziej ceniłem, którzy przyszli i umieli porozmawiać - jak tylko mi, któryś zaczął wyzywać, to od razu właczała mi się opcja - vet za vet ... ;)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - dokładnie , ViS 15/07/09 10:05
na tej samej zasadzie zawsze radzę wszystkim żeby najpierw szli rozmawiać. To nie wina sprzedawcy że się zepsuło, a obydwoje mają być zadowoleni.
Co do pierwszego zdania - niech by mi tylko jakiś serwis tak zrobił. Wystarczy że masz datę przyjęcia do serwisu co równa się (jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej) z datą przyjęcia do serwisu. UOKiK wejdzie im na plecy i będzie ciężko dyszeć, aż zrobią co trzeba.
Wystarczy że wyślesz pismo,maila,cokolwiek do sprzedawcy że dnia takiego i takiego stwierdziłeś usterkę.I will not buy this record - it is
scratched. - haha , ViS 15/07/09 10:06
oczywiście "co równa się z ... stwierdzeniem występowania niezgodności".
Idę wypić kawę ;)I will not buy this record - it is
scratched. - no właśnie ;) , PaszkfiL 15/07/09 10:29
kawa się przyda ;) ja już piłem - Tobie również mocno polecam ;) smacznego ,-)
to jest ta magiczna data, o której mało kto pamięta :D wszyscy tylko powtarzają jak te papugi "do pół roku nie musze nic udowadniać, powyzej pół roku musze" a o 2 miesiącach to mało kto pamięta, a własnie na tym leci kupa upierdliwych klientów ;)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - Eee.... , ligand17 15/07/09 11:43
Że jak? Niezgodność zgłaszasz w przeciągu dwóch miesięcy od zauważenia usterki; jeżeli wystąpiła w przeciągu 6 miesięcy od daty zakupu to domniemuje się, że istniała w momencie zakupu.
Czyli usterka wystąpiła po 5,5 miesiącach a Ty zgłosisz to po kolejnych 1,5 miesiącach, to nadal występuje domniemanie, że towar był niezgodny z umową w momencie zakupu.- tak ... jeśli zgłosisz po 1,5 m-ca od zauważenia , PaszkfiL 15/07/09 12:23
ale jak zgłosisz po 2 miesiącach od daty zauważenia to jesteś usadzony i serwis z czystym sumieniem może Ci wlepić odmowe ;)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - Niby tak , ligand17 15/07/09 15:04
Ale nie bardzo wierzę w ekstremalny przypadek, żeby człowiek od zauważenia czekał ponad 2 miesiące na zawiadomienie sklepu o niezgodności. Wystarczy wysłać zawiadomienie listem poleconym.- chciałbyś żeby to było takie proste prawda?:) , PaszkfiL 15/07/09 22:02
usawa mowi wyraznie ze do zgloszenie niezgodnosci wymagany jest towar oraz odpowiednie pismo ,-)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - He? Niby gdzie? , ligand17 16/07/09 10:16
Gdzie jest tak napisane w ustawie?- czyli jak ? , PaszkfiL 16/07/09 16:00
"Panie bo ja chce zgłosić niezgodność towaru z ustawą, tyle że przyu dupie mam pismo a towar jest 900km stąd" ? :D
w domu zaczynam się ponownie w ustawe i postaram się tu wrzucić który konkretnie ustęp o tym mówi, no ale pomyśl logicznie - jak chcesz zgłosić niezgodność towaru z umową bez towaru ? :)o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - Normalnie , ligand17 16/07/09 21:10
listem, pismem, w sklepie, etc. Po co mi do tego towar? Jak będę zgłaszał niezgodność umową mebli kuchennych to mam je ze sobą przytargać?
- Jak Ci wrócą tego 4850 , Padawan 15/07/09 15:15
to powinieneś rozlosować tutaj tego x1950 :P.- hehe, dobre , piotrszach 15/07/09 15:19
Padawan, ale pamiętaj, że nie będziesz jedynym zainteresowanym :)- Spadówa , Padawan 15/07/09 15:34
kolejność zgłoszeń rzecz święta :).- jaka kolejność?! , piotrszach 15/07/09 15:48
przeca sam pisałeś o losowaniu :)- bo to pewnie miało być , ViS 15/07/09 15:57
losowanie ze wskazaniem :) przetarg ustawiony!I will not buy this record - it is
scratched. - Przejrzałeś mnie ViS , Padawan 15/07/09 16:04
będę musiał Cię zabić :)- !!! , ViS 15/07/09 18:39
http://www.youtube.com/watch?v=iMU2rd1Fx8oI will not buy this record - it is
scratched. - lepiej , ViS 15/07/09 22:41
zabij mnie przez przeciąganie:
http://www.youtube.com/watch?v=obAqFM9IH5A
:)I will not buy this record - it is
scratched.
- losowanie wygralem ja! :D , zgf1 17/07/09 14:22
po przekupieniu osoby losujacej :DLeave me alone I know what I'm doing!
- Eee , Padawan 15/07/09 23:07
ale niby jak?
On przeżył.- Starzeję się , Padawan 15/07/09 23:07
chyba pierwszy raz w żyiu pudło. Miało być pod ViSem.- ja bym , ViS 16/07/09 00:23
umarł na serce
;]I will not buy this record - it is
scratched. - HHAAHaha ;-D , Padawan 16/07/09 00:25
Patrz, a typ nawet erekcji nie miał ;-D...
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|