Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Dexter 14:38
 » Artaa 14:37
 » Kenny 14:37
 » JE Jacaw 14:37
 » GULIwer 14:33
 » Dhoine 14:32
 » Nazgul 14:30
 » ulan 14:29
 » Wedrowiec 14:29
 » Liu CAs 14:26
 » @GUTEK@ 14:25
 » Sherif 14:25
 » muerte 14:18
 » stefan_nu 14:15
 » dulik 14:13
 » bajbusek 14:13
 » krismel 14:11
 » bmiluch 14:10
 » Hitman 14:03
 » Zibi 14:03

 Dzisiaj przeczytano
 41107 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

HIS 4850 Fan - zdechł, jak z reklamacją? , Soulburner 15/07/09 02:01
Zamówiłem w poniedziałek w lokalnym oddziale Komputronika (a raczej sklepie, który ma ich logo, gdyż nie widnieją jako salon na oficjalnej stronie) tą kartę:
http://daath.x.pl/komputronik2.png
Niestety, kiedy dziś ją odbierałem okazało się, że przyszła taka:
http://www.hisdigital.com/...ct/4830_Fan_1_300.jpg
Czytałem wcześniej o niej opinie w sklepach i były raczej pozytywne, więc pomyślałem sobie, że niech będzie - i tak nie planowałem jej podkręcać.

Po podłączeniu, przetestowałem Crysis - śmiga. Arma 2 demo - zaskakująco dobrze. Włączyłem na kilka minut rthdribl - temperatura w idle ~42*, stress ~62. Całkiem zacnie... potem spędziłem kilka godzin w internecie czytając pierdoły.

Nagle monitor zgasł.

Reset - nie wzbudza się.

Wyłączyłem kompa na jakieś 5 minut i włączyłem ponownie - to samo, czyli wszystko się kręci, obrazu nie ma. Płyta główna to EVGA z nForce 650i, więc nie ma pcspeakera, nie wiem więc, czy piszczała tak, jak by grafy wcale nie było.
Podpiąłem więc starego x1950 i komp ruszył.

Moje pytanie jest następujące - jak postępować z reklamacją? Kiedy zostanie ona sprawniej zrealizowana: kiedy powiem, że nie działała od nowości, czy też opowiedzieć prawdę? Nie chcę nikogo oszukiwać i robić wałków, po prostu nie wiem kiedy sklep przyjmie kartę szybciej i bez problemów.

Dodatkowo, w takiej sytuacji, na co można liczyć?
- wymiana na innego HISa, nawet przy braku takowych na komputronik.pl?
- wymiana na analogiczny model innego producenta?
- zwrot pieniędzy?

Pierwszy raz zdarzyło mi się takie coś. Jeszcze bym zrozumiał, gdyby nastąpiło to podczas jakiejś gry albo innego furmarka - ale to był czysty Windows... wewnątrz obudowy nie wyczuwałem podwyższonej temperatury, w pokoju zrobiony był przeciąg.

Z góry dzięki za wszelkie porady.

ps - dodam, że żadnego O/C nie czyniłem

You must gather your party before
venturing forth.

  1. .:. , Shneider 15/07/09 02:28
    zwrot kasy bo?

    po pierwsze oddaj te grafe i co moga Ci zaproponowac.

    najlepiej dodaj ze ja podkrecales.

    .:: Live at Trance Energy ::.

  2. zgłoś reklamację , Venom79 15/07/09 07:00
    Odpowiedzi na twoje pytania udzieli ci sprzedawca lub też serwisant w salonie, w którym kupiłeś sprzęt. Tyle.

    Lewy pas to nie kółko różańcowe.

  3. jaka masz zasilke? , Deus ex machine 15/07/09 08:02
    Sprawdz w innym kompie. Lepiej zglos padniety od poczatku.
    A tak poza tematem, to w jaki sposob zamowiles na stronce 4850 a dostales 4830? Bo ja dzis lub jutro ide odebrac wlasnie tego HIS 4850, ale platne w salonie. Na fakturze mam 4850. I jesli mi wyskoczy 4830 nie bede odbieral.
    Swoja droga czekam, az bedzie mozliwosc korzystania z kodu rabatowego na komputroniku, bo od zmiany layouta go nie przyjmuje .(
    A jesli jednak bedziesz odsylal na gwarancji to http://www.komputronik.pl/...p/regulamin/#proc_rek i kurierem na koszt komputronika.

    "Uti non Abuti"

    1. drobna pomyłka w linku - to 4850 tak wyglądający , Soulburner 15/07/09 08:11
      na stronie HISa też takiegoi pokazują, ino model z 1GB http://www.hisdigital.com/un/product2-431.shtml

      You must gather your party before
      venturing forth.

  4. kupiłeś na os. fizyczną czy na firme ? , PaszkfiL 15/07/09 09:04
    jesli na osobe fizyczny to oddaj to na ustawe o szczególnych warunkach sprzedaży (czyli niezgodnośc towruy z umową) i zaznacz że sprzęt był niesprawny od momentu zakupu ...

    dlaczego ? a to dlatego że gwarant czyli sklep sam ustala warunki gwarancji i może wyczyniac na swoich warunkach cuda na kiju, przy niezgodności o dzieło juz im tak wesoło nie jest ... ;)

    możesz mi wierzyć - mam w tej kwestii 3 letnie doświadczenie (byłem tym złym za ladą ;p)

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    1. zły panie za ladą , ViS 15/07/09 09:13
      to powinieneś też wiedzieć że w przypadku niezgodności towaru jeśli trafi sie naprawdę zły to reklamacja będzie trwać 14+30dni.
      A tak można iść i się dogadać najczęściej w kilka minut.

      I will not buy this record - it is
      scratched.

      1. jak ktoś się chce dogadywać , PaszkfiL 15/07/09 09:38
        to się nic nie zgłasza ...Panie ViS ... tylko się bierze uszkodzony sprzęt, daje klientowi nowy, a na ten uszkodzony pisze się raport zwrotny i po krzyku ;)

        Kolega nie pytał jak się dogadać tylko jak zareklamować ;p

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

      2. a ... i wcale nie ... , PaszkfiL 15/07/09 09:40
        14+30 ... ;p 14 to masz na ustosunkowanie się do pisma ... i tyle jak o terminy chodzi ;)

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        1. no tak , ViS 15/07/09 09:46
          14 dnia klient dostaje pismo że niezgodność istnieje i że niezgodność usuniesz w najkrótszym możliwym terminie.
          I teraz się ze mną możesz sądzić ;)
          Dla mnie zgłaszanie niezgodności to zawsze jest ostateczność, w przypadku kiedy sprzedawca ewidentnie leci w kulki..
          Dlatego imho polecanie tego jako pierwszej drogi kontaktu ze sprzedawcą mija się z celem. Zawsze lepiej najpierw iść zapytać, zazwyczaj jeśli towar ma ~tydzień to wymieni od ręki. Jeśli nie, to zapoznać się z gwarancją (która w 99% przypadków daje lepsze warunki i krótsze terminy). Jeśli nie, wtedy dopiero można polecić niezgodność towaru do dochodzenia swoich praw. Ale to moje zdanie.

          I will not buy this record - it is
          scratched.

          1. a wyczytałeś taki zapisa , PaszkfiL 15/07/09 10:01
            że niezgodnośc można zgłosić do dwóch miesięcy od zauważenia usterki ? :) wystarczy że Cię na gwarancji serwis przetryma i później zgłaszając niezgodnośc mają już w pwpierkach że usterka wystapiła już wcześniej i z palca masz odmowe ;)

            co do wymian - fakt - za ladą też są LUDZIE, z którym można sie dogadać :) i własnie takich klientów sobie zawsze najbardziej ceniłem, którzy przyszli i umieli porozmawiać - jak tylko mi, któryś zaczął wyzywać, to od razu właczała mi się opcja - vet za vet ... ;)

            o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

            1. dokładnie , ViS 15/07/09 10:05
              na tej samej zasadzie zawsze radzę wszystkim żeby najpierw szli rozmawiać. To nie wina sprzedawcy że się zepsuło, a obydwoje mają być zadowoleni.
              Co do pierwszego zdania - niech by mi tylko jakiś serwis tak zrobił. Wystarczy że masz datę przyjęcia do serwisu co równa się (jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej) z datą przyjęcia do serwisu. UOKiK wejdzie im na plecy i będzie ciężko dyszeć, aż zrobią co trzeba.
              Wystarczy że wyślesz pismo,maila,cokolwiek do sprzedawcy że dnia takiego i takiego stwierdziłeś usterkę.

              I will not buy this record - it is
              scratched.

              1. haha , ViS 15/07/09 10:06
                oczywiście "co równa się z ... stwierdzeniem występowania niezgodności".
                Idę wypić kawę ;)

                I will not buy this record - it is
                scratched.

                1. no właśnie ;) , PaszkfiL 15/07/09 10:29
                  kawa się przyda ;) ja już piłem - Tobie również mocno polecam ;) smacznego ,-)

                  to jest ta magiczna data, o której mało kto pamięta :D wszyscy tylko powtarzają jak te papugi "do pół roku nie musze nic udowadniać, powyzej pół roku musze" a o 2 miesiącach to mało kto pamięta, a własnie na tym leci kupa upierdliwych klientów ;)

                  o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                  1. Eee.... , ligand17 15/07/09 11:43
                    Że jak? Niezgodność zgłaszasz w przeciągu dwóch miesięcy od zauważenia usterki; jeżeli wystąpiła w przeciągu 6 miesięcy od daty zakupu to domniemuje się, że istniała w momencie zakupu.
                    Czyli usterka wystąpiła po 5,5 miesiącach a Ty zgłosisz to po kolejnych 1,5 miesiącach, to nadal występuje domniemanie, że towar był niezgodny z umową w momencie zakupu.

                    1. tak ... jeśli zgłosisz po 1,5 m-ca od zauważenia , PaszkfiL 15/07/09 12:23
                      ale jak zgłosisz po 2 miesiącach od daty zauważenia to jesteś usadzony i serwis z czystym sumieniem może Ci wlepić odmowe ;)

                      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                      1. Niby tak , ligand17 15/07/09 15:04
                        Ale nie bardzo wierzę w ekstremalny przypadek, żeby człowiek od zauważenia czekał ponad 2 miesiące na zawiadomienie sklepu o niezgodności. Wystarczy wysłać zawiadomienie listem poleconym.

                        1. chciałbyś żeby to było takie proste prawda?:) , PaszkfiL 15/07/09 22:02
                          usawa mowi wyraznie ze do zgloszenie niezgodnosci wymagany jest towar oraz odpowiednie pismo ,-)

                          o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                          1. He? Niby gdzie? , ligand17 16/07/09 10:16
                            Gdzie jest tak napisane w ustawie?

                            1. czyli jak ? , PaszkfiL 16/07/09 16:00
                              "Panie bo ja chce zgłosić niezgodność towaru z ustawą, tyle że przyu dupie mam pismo a towar jest 900km stąd" ? :D

                              w domu zaczynam się ponownie w ustawe i postaram się tu wrzucić który konkretnie ustęp o tym mówi, no ale pomyśl logicznie - jak chcesz zgłosić niezgodność towaru z umową bez towaru ? :)

                              o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                              1. Normalnie , ligand17 16/07/09 21:10
                                listem, pismem, w sklepie, etc. Po co mi do tego towar? Jak będę zgłaszał niezgodność umową mebli kuchennych to mam je ze sobą przytargać?

  5. Jak Ci wrócą tego 4850 , Padawan 15/07/09 15:15
    to powinieneś rozlosować tutaj tego x1950 :P.

    1. hehe, dobre , piotrszach 15/07/09 15:19
      Padawan, ale pamiętaj, że nie będziesz jedynym zainteresowanym :)

      1. Spadówa , Padawan 15/07/09 15:34
        kolejność zgłoszeń rzecz święta :).

        1. jaka kolejność?! , piotrszach 15/07/09 15:48
          przeca sam pisałeś o losowaniu :)

          1. bo to pewnie miało być , ViS 15/07/09 15:57
            losowanie ze wskazaniem :) przetarg ustawiony!

            I will not buy this record - it is
            scratched.

            1. Przejrzałeś mnie ViS , Padawan 15/07/09 16:04
              będę musiał Cię zabić :)

              1. !!! , ViS 15/07/09 18:39
                http://www.youtube.com/watch?v=iMU2rd1Fx8o

                I will not buy this record - it is
                scratched.

                1. lepiej , ViS 15/07/09 22:41
                  zabij mnie przez przeciąganie:
                  http://www.youtube.com/watch?v=obAqFM9IH5A
                  :)

                  I will not buy this record - it is
                  scratched.

    2. losowanie wygralem ja! :D , zgf1 17/07/09 14:22
      po przekupieniu osoby losujacej :D

      Leave me alone I know what I'm doing!

  6. Eee , Padawan 15/07/09 23:07
    ale niby jak?
    On przeżył.

    1. Starzeję się , Padawan 15/07/09 23:07
      chyba pierwszy raz w żyiu pudło. Miało być pod ViSem.

      1. ja bym , ViS 16/07/09 00:23
        umarł na serce
        ;]

        I will not buy this record - it is
        scratched.

        1. HHAAHaha ;-D , Padawan 16/07/09 00:25
          Patrz, a typ nawet erekcji nie miał ;-D...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL