|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[OT] Beznadziejny odtwarzacz DVD i reklamacja c.d. , Dexter 18/12/09 11:51 Dla przypomnienia:
Kupiłem odtwarzadz DVD marki Samsung, w sklepie sprzedawca nie pozwolił sprawdzić jak działa, mimo, że zaznaczałem wyraźnie co do czego mam wątpliwości.
Po sprawdzeniu po 4 dniach odniosłem sprzęd do sklepu.
Lista baboli wyniosła 7 pozycji, z czego powiedzmy ze dwa są do dyskusji pozostałe nie.
Sprzedawca przyjął do reklamacji (bo na zwrot miałem niby 2 dni, choć o tym sprzedawca nie wspominał). OK.
Zapytał jakie są moje oczekiwania, to powiedziałem, że zwrot kaski.
Dostałem pismo, że sorka, ale kaski nie oddadzą, mogę sobie ew. wymienić na inny model.
Hmmm. Jak to z tym jest?Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - nie masz mozliwosci oddania sprzetu, cos takiego istnieje tylko przy zakupie internetowym , chris_gd 18/12/09 11:54
i tam jest to 10 dni
tutaj, mozesz sprzet reklamowac badz zarzadac wymiany na nowy, ale nie mozesz ubiegac sie o zwrot gotowki
ps. juz to kilka razy przechodzilem i po kilku telefonach z pania rzecznik w urzedzie dowiedzialem sie czego mozna wymagacRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- He? Że co? , ligand17 18/12/09 12:10
Przy zakupie komputerowym to przez 10 dni od daty zakupu można oddać sprzęt bez żadnego uzasadnienia a sprzedawca ma obowiązek oddać kasę - koszty przesyłki w obie strony ponosi kupujący.
Tutaj mamy do czynienia z reklamacją (zapewne z tytułu niezgodności towaru z umową). Kupujący określa swoje żądania w piśmie reklamacyjnym a sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do tego. Kupujący może zażądać odstąpienia umowy (zwrot pieniędzy) lub wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Sprzedawca nie może zmieniać żądania klienta chyba, że ten ostatni żądał wymiany na nowy egzemplarz a jest to niemożliwe, wtedy można odstąpić od umowy.
Szczegóły tutaj:
http://www.mg.gov.pl/...zed_konsumenc_tekst_je.pdf
Przykłady tutaj:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...ory=139
Kontakt - najlepiej z rzecznikiem praw konsumenta:
http://www.uokik.gov.pl/..._konsumentow/rzecznicy/- "Kupujący może zażądać odstąpienia umowy (zwrot pieniędzy) lub wymiany towaru na nowy" , Kenny 18/12/09 12:13
nieprawda.:Pozdrowienia:. - A fucktycznie , ligand17 18/12/09 13:16
można tylko żądać naprawy/wymiany na nowy. Jeżeli jest to niemożliwe, wówczas można żądać odstąpienia od umowy.
- zycze szczescia, kup sobie cos w ESC badz GRAL i sprobuj oddac wciagu 10 dni , chris_gd 18/12/09 12:58
nie masz takiej mozliwosci!!!! mozesz zarzadac wymiany na nowy jesli faktycznie ma wade od nowosci tak zwany DOA (dead on arive) kazdy sklep Ci powie, ze nie jest wyporzyczalnia sprzetu i kupiles to twoj problem, niepodoba sie to trzeba bylo zakup przemyslec
idac dalej telefon do rzecznika i uslyszysz to samoRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- jezeli kupil w internecie , bajbusek 18/12/09 13:06
to prawo daje Ci 10 dni na sprawdzenie czy to co widziałeś w internecie pokrywa się z Twoim oczekiwaniem.
Czy ktos to respektuje to inna sprawa...- Dokładnie , ligand17 18/12/09 13:18
Dura lex sed lex. Najwyżej trzeba będzie się zwrócić do rzecznika konsumentów. - no ale to wlasnie probuje Wam powiedziec :D , chris_gd 18/12/09 13:24
zakup przez internet oczywiscie 10 dni, ale zakup normalny to zupelnie inna sprawaRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- No ale przecież , ligand17 18/12/09 14:25
nikt nie kwestionuje tego, że sprzęt kupowany "na żywo" nie podlega pod paragraf sprzedaży zdalnej - chyba, że poza lokalem firmy :-).
Tutaj ewentualnie można się podeprzeć jeszcze faktem, że Dexter nie miał możliwości sprawdzenia towaru przed zakupem bo mu sprzedawca tego odmówił mimo, że ustawa nakłada na niego taki obowiązek.- Czekaj, zaraz... , Dexter 18/12/09 14:44
Nie zrozumieliśmy się...
Mi chodzi o to, że dostałem pismo z tekstem, że mogę sobie wybrać inny odtwarzacz a o zwrocie gotówki mogę zapomnieć.
Ale ja nie chcę już innego (już mam - Bellwooda 308U - zjada tego szajsunga na śniadanie).
Mogę reklamować te wady (bo będzie je miał) do skutku i zwrotu kasy?Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - Tak, wiem , ligand17 18/12/09 15:07
W tej sytuacji zwróć się z zapytaniem do rzecznika konsumentów - jeżeli proponują Ci inny model, to myślę, że można coś ugrać, a jeżeli nowy egzemplarz to chyba pozostaje jedynie wystawienie go na Allegro...
- czyli jest niezgodny z umowa (to juz ustalone, right?) , Kenny 18/12/09 12:13
A wiec.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy...
Dopiero w dalszej kolejnosci:
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...ory=321
Nie podales szczegolow wiec sam musisz zadecydowac pod co, w swietle powyzszego, podpadasz..:Pozdrowienia:. - Rajt. , Dexter 18/12/09 12:20
Ale dam sobie nogę odgryźć, że serwis usterek, które zgłosiłem nie usunął - to zresztą wynika z treści pisma "nie oddamy Ci kasy, ale damy coś innego".Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - na cos innego nie musisz sie godzic , Kenny 18/12/09 12:22
Ciebie interesuje pkt 1, a jesli niewykonalny to pkt 2 - koniec drogi.
Tylko postepuj oficjalnie, reklamacja z pismem w ktorym stwierdzasz powyzsze. Sprzedawcow notorycznie trzeba edukowac :).:Pozdrowienia:. - Kenny dobrze pisze , Matti_2 18/12/09 20:13
kasy za pierwszym razem żądać nie mogłeś - mogli Ci naprawić albo sprzęt wymienić NA TEN SAM MODEL. Jak nie dają rady wymienić na to samo, to nie ma bata i muszą zwrócić kasę - łaskawe pozwolenie na wymianę NA INNY MODEL nie jest sposobem naprawy niezgodności z umową, a formą kredytu kupieckiego.- hmm , krogulec 18/12/09 23:20
1) kasy nie mozna zadac ani za 1 ani za 100 razem - zawsze prawo wyboru nalezy do sprzedawcy i dopoki miesci sie w 14 dniowym terminie na odpowiedz to zgodnie z ustawa wszytsko jest ok
2) kolega nie napisal, iz reklamowal towar z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. O ile jasno nie zglosil takiego zadania sprzedawcy towar mogl zostac przyjety z tytulu gwarancji, co daje wieksze mozliwosci kombinowania sprzedawcy
3) nie jestem do konca przekonany, iz art.8 ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej wyklucza wymiane towaru na INNY O PODOBNYCH WLASCIWOSCIACH wolny od wad
4) wady sprzetu opisane przez autora posta wcale nie musza kwalifikowac odtwarzacza do zwrotu gotowki w mysl ustawy. Tego typu wady moga wystepowac w wielu sprzetach. Przeciez nikt nie moze dac gwarancji, ze dany odtwarzacz bedzie dzialal bezproblemowo ze wszystkimi plikami divx i wszystkimi napisami- nie wiem co czytałeś , Matti_2 18/12/09 23:51
ale chyba nie tę ustawę:) Sprzedawca ma zerowy wpływ na wybór sposobu przywrócenia stanu zgodności z umową - to klient decyduje o tym czego chce żądać - jak sprzedawcy to nie pasuje, to nie uwzględnia reklamacji - polecam lekturę pkt 7 http://forumprawne.org/...nsumenta.html#post258216
Co do pkt 1 - za 3 czy 4 naprawą tego samego sprzętu można już pokusić się o skorzystanie z art. 8 ust. 4 i zażądać kasy.
Co do pkt 2 - tak jak inni przyjąłem, że poszedł z ustawy, bo nie pisał nic o gwarancji.
Co do 3 - nie masz racji - art. 8 ust. 1 mówi o wymianie towaru konsumpcyjnego na nowy = ma to być ta sama rzecz ruchoma, której dotyczyła sprzedaż (ar. 1 ust. 1). Przyjmując Twoje rozumowanie, to żądając wymiany butów Nike na nowe, mogliby mi wcisnąć np. Adidasa - podobne, sportowe, itp.; albo nawet ten sam model Nike, ale czarne, a nie niebieskie - przyznasz, że to byłoby absurdalne.
Co do pkt 4 - jak najbardziej. Nie wiem jakie są wady, więc trudno mi oceniać zasadność reklamacji, ale skoro sami zaproponowali mu wymianę (tyle że na coś innego), to można przyjąć, że ze sprzętem jest coś nie tak. Zauważ tylko, że niezgodność z umową to dość szerokie pojęcie - sprzęt może grać i buczeć, ale jak nie odtwarza czegoś, co napisali, że będzie odtwarzał, to już jest to podstwa do reklamacji.- ... , krogulec 19/12/09 01:51
1) ale oczywiscie, ze logicznie tak powinno byc, tyle ze z ustawy to wcale nie wynika
2) zalozenie zapewne sluszne
3) generalnie pewnie faktycznie sluszne jest zalozenie, iz powinien to byc taki sam towar, chociaz uwazam, iz w tej kwestii powinno sie jednak wypowiedziec orzecznictwo, bo o ile wymiana czarnych nike'ow na niebieskie adidasy wydaje sie dziwna, to pewnie nikt nie obrazilby sie na wymiane gf8600gt na gf9600gt lub cos podobnego. Poza tym co w sytuacji jesli niezgodnosc dotyczy rozmiaru buta - tez nie mozna wymienic na wiekszy?
4) wady kolega opisal tutaj http://www.euro.com.pl/...vd-p390.bhtml#content_3c
Poza tym co to znaczy, ze sprzedawca nie ma mozliwosci wyboru - nawet z punktu 7, ktory kazales mi przeczytac wynika, ze sprzedawca moze wybrac inny wynikajacy z ustawy sposob zalatwienia reklamacji.
Przy wadach wskazanych przez autora watka wymiana na nowy taki sam model lub naprawa sprzetu jest niemozliwa, bo kazdy kolejny egzemplarz bedzie posiadal te same wady. Moim zdaniem orzecznictwo powinno dac w takiej sytuacji sprzedawcy mozliwosc wymiany sprzetu na inny wolny od wad zamiast zostawiac mu jedynie mozliwosc odrzucenia reklamacji lub zwrotu gotowki. ten sam problem pojawilby sie zreszta przy sprzecie juz nieprodukowanym- oki, , Matti_2 19/12/09 13:57
ale wymiany na nowy, inny towar nikt nie zabrania - jeśli się klient godzi nie ma problemu. Gorzej, jeśli konsument kupił niebieskie adidasy, a sprzedawca korzystający z takiego rozszerzonego zapisu, jaki proponujesz wciska mu czarne, bez żadnej innej możliwości, czy to naprawy, czy to wymiany na to samo, czy też zwrotu kasy. Widzę tu gigantyczne pole do nadużyć, bo już teraz większość sprzedawców kombinuje jak może, żeby nie oddawać kasy. Dlatego moim zdaniem niech będzie tak jak jest - o wymianie na inny model niech decyduje wyłącznie klient, jesli mu taką wymianę się zaproponuje
- To może się pochwal co takiego złego jest w tym DVD , Norton 18/12/09 12:34
Podaj model i wady. Może dzięki temu ktoś inny nie popełni tego błędu.Zmień swój podpis na Boardzie
maks 100 znaków, 3 linie,
zabroniony spam oraz reklama - A poczytaj tu: , Dexter 18/12/09 13:00
Tu się rozpisałem:
http://www.euro.com.pl/...vd-p390.bhtml#content_3cKomisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - Może i wady ma... , majlosh 18/12/09 15:48
Ale jaki ładny ten odtwarzacz! ;-)They dont know that we know they know we know
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|