|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
[OT] Ile sklep ma na realizację reklamacji? , Dexter 20/12/09 19:24 Googla, googlam i nie mogę wyczaić...
Oddałem do sklepu odtwarzacz 4-go grudnia.
Którego maksymalnie dnia powinienem otrzymać odtwarzacz z powrotem?
Czy zapis na zgłoszeniu reklamacyjnym, że "termin rozpatrzenia reklamacji: w ciągu 14 dni przekazanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji" ma jakiś sens?Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - jezeli oddawales , krogulec 20/12/09 20:17
z tytulu niezgodnosci towaru z umowa to najpozniej 14 dnia musza ci dac znac, w jaki sposob twoja reklamacja zostanie rozpatrzona. Zgodnie z interpretacja ustawy stosowana przez urzad ochrony konsumentow najpozniej 14 dni od zlozenia reklamacji powinienes dostac informacje o sposobie jej zalatwienia listem poleconym. Moim zdaniem w mysl polskiego prawa w ciagu 14 dni ma zostac do ciebie nadany taki list. Termin oddania ci sprzetu moze byc natomiast teoretycznie dowolny. Jezeli nie dostales w terminie 14 dni odpowiedniej informacji to oznacza, ze sprzedawca twoje zadanie zaakceptowal. Niestety swoje żadanie musialbys wyrazic jasno i precyzyjnie zgodnei z regulacjami ustawy. Najlepiej bylo to zrobic w formie pisemnej. Wnosic musiales albo o przywrocenie towaru do stanu wolnego od wad, albo o wymiane na nowy. Jezeli sprzedawca przyjal towar na naprawe gwarancyjna, to zapis ktory podales w zasadzie oznacza, ze nie moze juz odrzucic twojej reklamacji, bo minelo 14 dni. Niestety tutaj tez nie ma ustawowego terminu , w ktorym sprzet musi do ciebie wrocic.- no nietstety ale masz , samsung 20/12/09 22:56
racje.
mozna klienta wodzic w nieskonczonosc. przepisy ,obawiam sie, sa nieprecyzyjne.
nie zostaje nic innego jak "miekkie" formy nacisku. - zgadza się oprócz jednego , Matti_2 21/12/09 08:16
Info o uwzględnieniu lub nie reklamacji powinno dotrzeć do konsumenta w ciągu 14 dni. Poprzez ustosunkowanie się należy bowiem rozumieć złożenie oświadczenia w zakresie zasadności roszczenia oraz kwestii jego wykonania. Bieg terminu winien być wyznaczony na zasadzie analogicznej jak z art. 61 k.c. stosowanej do oświadczeń woli, tj. moment końcowy wyznacza chwila złożenia przez sprzedawcę odpowiedzi w ww. sposób = przed upływem terminu 14-dniowego. Zatem samo wysłanie w tym terminie list, jeśli nie dojdzie on w ciągu 14 dni, nie byłoby moim zdaniem poprawne. Konsument to nie sąd.- no oki , krogulec 21/12/09 11:44
tylko czemu sprzedawca ma ponosic odpowiedzialnosc za nieprawidlowe dzialanie Poczty Polskiej (nadanie listu w 12 dniu terminu a dociera w 16)? Oczywiscie zgodnie z cytowanym przez ciebie artykulem prawidlowe bedzie poinformowanie telefoniczne o podjetej decyzji, tyle ze to moze byc trudne do udowodnienia.- zawsze można nagrac rozmowę:) , Matti_2 21/12/09 15:57
ni niestety, prawo cywilne akurat w tym wypadku jest tak skonstruowane, że sama wysyłka nic nie znaczy...
- Dostalem takie pismo... , Dexter 21/12/09 09:05
Napisali, ze kaski nie oddadzą, tylko moge sobie wymienic na inny model.Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - na inny to Ci mogą , Matti_2 21/12/09 09:35
tylko jak się zgodzisz. Jeśli Ci to nie pasuje, to mają wymienić na to samo, ale o tym już pisaliśmy w Twoim wątku. - no to teraz , krogulec 21/12/09 11:26
albo idziesz i bierzesz jakis inny towar, albo powolujac sie na wskazane ci wczesniej przepisy odpisujesz, ze jezeli nie sa w stanie wymienic ci towaru na taki sam towar wolny od wskazanych przez ciebie wad to chcesz zwrotu gotowki
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|