Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » metacom 01:21
 » Martens 01:17
 » BoloX 01:16
 » Dzban 01:02
 » Qjanusz 00:53
 » Irys 00:51
 » ulan 00:41
 » RaPToRR 00:22
 » zibi13 00:10
 » esteban 23:52
 » alkatraz 23:48
 » Menah 23:36
 » luckyluc 23:27
 » Wolf 23:25
 » selves 23:24
 » wrrr 23:24
 » fiskomp 23:14
 » Visar 23:10
 » Magnus 23:07
 » luzak2363 23:05

 Dzisiaj przeczytano
 36893 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Ile sklep ma na realizację reklamacji? , Dexter 20/12/09 19:24
Googla, googlam i nie mogę wyczaić...

Oddałem do sklepu odtwarzacz 4-go grudnia.
Którego maksymalnie dnia powinienem otrzymać odtwarzacz z powrotem?

Czy zapis na zgłoszeniu reklamacyjnym, że "termin rozpatrzenia reklamacji: w ciągu 14 dni przekazanie informacji o sposobie załatwienia reklamacji" ma jakiś sens?

Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!

  1. jezeli oddawales , krogulec 20/12/09 20:17
    z tytulu niezgodnosci towaru z umowa to najpozniej 14 dnia musza ci dac znac, w jaki sposob twoja reklamacja zostanie rozpatrzona. Zgodnie z interpretacja ustawy stosowana przez urzad ochrony konsumentow najpozniej 14 dni od zlozenia reklamacji powinienes dostac informacje o sposobie jej zalatwienia listem poleconym. Moim zdaniem w mysl polskiego prawa w ciagu 14 dni ma zostac do ciebie nadany taki list. Termin oddania ci sprzetu moze byc natomiast teoretycznie dowolny. Jezeli nie dostales w terminie 14 dni odpowiedniej informacji to oznacza, ze sprzedawca twoje zadanie zaakceptowal. Niestety swoje żadanie musialbys wyrazic jasno i precyzyjnie zgodnei z regulacjami ustawy. Najlepiej bylo to zrobic w formie pisemnej. Wnosic musiales albo o przywrocenie towaru do stanu wolnego od wad, albo o wymiane na nowy. Jezeli sprzedawca przyjal towar na naprawe gwarancyjna, to zapis ktory podales w zasadzie oznacza, ze nie moze juz odrzucic twojej reklamacji, bo minelo 14 dni. Niestety tutaj tez nie ma ustawowego terminu , w ktorym sprzet musi do ciebie wrocic.

    1. no nietstety ale masz , samsung 20/12/09 22:56
      racje.
      mozna klienta wodzic w nieskonczonosc. przepisy ,obawiam sie, sa nieprecyzyjne.

      nie zostaje nic innego jak "miekkie" formy nacisku.

    2. zgadza się oprócz jednego , Matti_2 21/12/09 08:16
      Info o uwzględnieniu lub nie reklamacji powinno dotrzeć do konsumenta w ciągu 14 dni. Poprzez ustosunkowanie się należy bowiem rozumieć złożenie oświadczenia w zakresie zasadności roszczenia oraz kwestii jego wykonania. Bieg terminu winien być wyznaczony na zasadzie analogicznej jak z art. 61 k.c. stosowanej do oświadczeń woli, tj. moment końcowy wyznacza chwila złożenia przez sprzedawcę odpowiedzi w ww. sposób = przed upływem terminu 14-dniowego. Zatem samo wysłanie w tym terminie list, jeśli nie dojdzie on w ciągu 14 dni, nie byłoby moim zdaniem poprawne. Konsument to nie sąd.

      1. no oki , krogulec 21/12/09 11:44
        tylko czemu sprzedawca ma ponosic odpowiedzialnosc za nieprawidlowe dzialanie Poczty Polskiej (nadanie listu w 12 dniu terminu a dociera w 16)? Oczywiscie zgodnie z cytowanym przez ciebie artykulem prawidlowe bedzie poinformowanie telefoniczne o podjetej decyzji, tyle ze to moze byc trudne do udowodnienia.

        1. zawsze można nagrac rozmowę:) , Matti_2 21/12/09 15:57
          ni niestety, prawo cywilne akurat w tym wypadku jest tak skonstruowane, że sama wysyłka nic nie znaczy...

    3. Dostalem takie pismo... , Dexter 21/12/09 09:05
      Napisali, ze kaski nie oddadzą, tylko moge sobie wymienic na inny model.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. na inny to Ci mogą , Matti_2 21/12/09 09:35
        tylko jak się zgodzisz. Jeśli Ci to nie pasuje, to mają wymienić na to samo, ale o tym już pisaliśmy w Twoim wątku.

      2. no to teraz , krogulec 21/12/09 11:26
        albo idziesz i bierzesz jakis inny towar, albo powolujac sie na wskazane ci wczesniej przepisy odpisujesz, ze jezeli nie sa w stanie wymienic ci towaru na taki sam towar wolny od wskazanych przez ciebie wad to chcesz zwrotu gotowki

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL