Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » piszczyk 01:43
 » Chavez 01:26
 » Chrisu 01:25
 » metacom 01:21
 » Martens 01:17
 » BoloX 01:16
 » Dzban 01:02
 » Qjanusz 00:53
 » Irys 00:51
 » ulan 00:41
 » RaPToRR 00:22
 » zibi13 00:10
 » esteban 23:52
 » alkatraz 23:48
 » Menah 23:36
 » luckyluc 23:27
 » Wolf 23:25
 » selves 23:24
 » wrrr 23:24
 » fiskomp 23:14

 Dzisiaj przeczytano
 36877 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

>> Jak to jest ze zwrotami w sklepach? Pytanie oparte o opowiesc. , tytan 23/12/09 00:33
Witam;)

Bylem dzisiaj na przedswiatecznych zakupach w Factory Outlet we Wroclawiu. To takie duze centrum handlowe, w ktorym ulokowane sa wylacznie sklepy odziezowe z koncowkami serii roznych markowych producentow.

Stojac w kolejce do kasy w jednym ze sklepow uwage przyciagnela rozmowa pary stojacej przede mna. Dyskutowali oni na temat kartki ktora widniala przy kasie. Na kartce wydrukowana byla informacja o tym, ze sklep nie przyjmuje zwrotow. Para, jak sie wydawalo majaca kontakt z prawem, byc moze ze studiow, byc moze z praktyki, zywo i intertesujaco podjela temat. Chlopak twierdzil, ze sklep nie ma prawa do takich praktyk i ze prawo nakazuje przyjmowac zwroty. Dziewczyna przeciwnie, podpierala sie czyms, ze w jakis okreslonych warunkach sklep moze odmowic przyjecia towaru.

Prawde mowiac zaciekawilo mnie to. Tym bardziej, ze podobna informacja widnieje w kazdym ze sklepow, niezalenize od producenta, sieci.

I tak zaczalem myslec czy faktycznie klient nie ma prawa do zwrotu?

Mysle ze pytanie jest o tyle ciekawe, ze przed Swietami wiele osob moze stanac w sytuacji kiedy zmuszona bedzie do oddania np. prezentu. Co wtedy?


Z gory dzieki za jakies informacje w temacie;)

Pozdrawiam,
Piotr

--
"Wciąż w pogoni za lepszej jakości
życiem..."

  1. Było już setki razy , Doczu 23/12/09 04:38
    Sklep nie ma obowiązku przyjmowania zwrotów tylko dlatego że prezent się nie spodobal/nie pasuje. Trąbią o tym w TV, i rozne mądre głowy się wypowiadają na ten temat. Nawet te z FK.
    To tylko dobra wola sklepów.
    Szkoda że nie podałeś argumentów, którymi podpierał się chłopak.

    1. Argumenty... , Ramol 23/12/09 07:26
      ...slyszalem je setki razy, na ogol sa one mniej wiecej takie: "slyszalem, ze...", "musicie przyjac bo tak", "przepis mowi, ze musicie (na pytanie ktory, to oczywiscie "nie wiem")", itp.
      Ludzie nie maja pojecia o przepisach i nawet takie kartki w sklepach do nich nie przemawiaja, kloca sie i jeszcze strasza :(. Pare razy przerabiane.

      Ramol

  2. heheh , ViS 23/12/09 08:12
    Tytan, tak jak piszą przedmówcy - po zakupie towaru w sklepie nie masz żadnej możliwości zwrotu. Możesz tylko dochodzić swoich praw na zasadzie reklamacji.
    Nie jest prawdą tylko jedna rzecz - "towary przecenione nie podlegają reklamacji". Podlegają, tylko nie z powodu z którego zostały przecenione. Czyli jeśli spodnie są przecenione bo mają rozprutą lewą kieszeń, to możesz reklamować jak rozpruje się prawa.

    Takich znawców, często studentów prawa (siekierka dla nich) kłócących się, powołujących na jakieś ustawy-widmo których nie są w stanie przywołać, są setki.

    I will not buy this record - it is
    scratched.

  3. napis "sklep nie przyjmuje zwrotow" , Matti_2 23/12/09 08:22
    nie powinien wisieć ponieważ może wprowadzać w błąd. W określonych przypadkach bowiem, konsument ma prawo do odstąpienia od umowy (art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży). Zatem albo należałoby zapis uzupełnić i powołać się tę ustawę, albo go w ogóle zdjąć.
    Oczywiście, tak jak napisano wyżej, sklep stacjonarny nie ma obowiązku przyjąć zwrotu towaru bez przyczyny, co nie znaczy jednak, że nie ma takiego obowiązku w ogóle:)

    1. tzn? , ViS 23/12/09 08:26
      nawet jeśli sprzedawca wprowadził w błąd co do właściwości towaru, to pozostaje reklamacja i jej rozpatrzenie. Więc jak zwrot jak nie po wyczerpaniu wszystkich dróg?

      I will not buy this record - it is
      scratched.

      1. nie bardzo rozumiem , Matti_2 23/12/09 09:18
        "art. 8 ust. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia."

        Owszem reklamując coś żąda się wymiany/naprawy, ale jeśli zajdą okoliczności przewidziane w zacytowanym przepisie, masz prawo do odstąpienia od umowy. Pisanie, że zwrotów w ogóle sklep nie przyjmuje jest z punktu widzenia prawa konsumenckiego nadużyciem.

        1. no o właśnie chodzi , ViS 23/12/09 19:27
          nie da się po prostu zwrócić. Każdy wie w jakim charakterze występuje taka tabliczka, chociaż ignoranci i tak jej nie czytają "bo wiedzą lepiej". A nadużyciem takim jak piszesz byłaby tabliczka "reklamacji po odejściu od kasy nie uwzględnia się".

          I will not buy this record - it is
          scratched.

  4. >> sprawa wyjasniona , tytan 23/12/09 15:59
    odpowiedz przyniosl rzecznik wroclawksiego wydzialu UOKiK.
    Sklep nie ma obowiazku przyjmowania towaru spowrotem. To jedynie jego dobra wola. Co innego w przypadku gdy do transakcji dochodzi na odleglosc, np. przez internet, wtedy jest 10 dni.

    Przedmowcy mieli racje, dzieki za pomoc;)

    Pozdrawiam;)

    --
    "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
    życiem..."

    1. ps. , tytan 23/12/09 16:00
      i tak nigdy nie korzystalem z takiej opcji, ale dobrze wiedziec jakie jest prawo;)

      --
      "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
      życiem..."

      1. Ale Ty naprawdę do tej pory nie wiedziałeś o tym ? , Doczu 24/12/09 12:16
        No nie wierzę normalni.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL