Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Robek 15:46
 » cVas 15:36
 » Visar 15:21
 » KHot 15:21
 » PaKu 15:19
 » Liu CAs 15:17
 » rainy 15:16
 » myszon 15:05
 » Dexter 14:57
 » dugi 14:55
 » fiskomp 14:53
 » Wedrowiec 14:52
 » bajbusek 14:49
 » Kool@ 14:49
 » emigrus 14:48
 » ligand17 14:47
 » Ramen 14:35
 » marcin502 14:35
 » kicior 14:20
 » Paweł27 14:19

 Dzisiaj przeczytano
 41146 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[moto] Doradzcie Diesel czy Benzyna , Druzil 20/01/10 12:52
Planuje zmienic autko, ogladajac uzywane autka dochodzę do wniosku ze cena zakupu pomiedzy beznyniakiem a na ropa jest w zasadzie identyczna
Przejezdzam rocznie 12000 Km (wiec raczej mało).
Jak licze ile wydac musialbym na paliwo w przypadku obu wersji wychodzi ze jezdzac dieslem oszczedze 2k rocznie.
Tyle ze z tego co slyszalem diesel lubi sie popsuc i to bardzo drogo ( koło dwumasowe, nieszczesny FAP, wtryski itp)
Wystarczy ze jedno z tych rzeczy sie popsuje i 2.5k idzie na naprawe.
I teraz pytanie do posiadaczy dieselkow, czy to naprawde tak czesto sie psuje ?
Gdybyscie mieli jeszcze raz kupic to zdecydowalibyscie sie jeszcze raz na ropniaka ?

  1. Tak , Marcinex 20/01/10 13:02
    zdecydowałbym się ponownie. U mnie przy 6 latach i 175 tys nic się nie popsuło - jedynie 2 razy żarówki zmieniałem. Jak mocna maszyna to diesel, jak do jazdy głównie po mieście i ma być mniejszy samochód to benzyna.

    Nie ma piekła poza tym światem, on nim
    jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
    on nim jest!

  2. ja z innej beczki , Kenny 20/01/10 13:21
    raporty spalania na podstawie ktorych robisz kalkulacje bierzesz z...?

    Jesli nie z pierwszej reki od znajomych to zrob kalkulacje jeszcze raz :)

    Przyklad: Fabia 1,9D SDI 64KM - w/g uzytkownikow Autocentrum (ponad 1000 opinii):
    - minimalne mieszane - 4,8
    - maksymalne mieszane - 6,4
    - oszczednie w trasie - 4,1
    No i git - tylko ze jak jak jechalem to na trasie 450km spalila z 7 ze wzgledu na duza predkosc przy ktorej ten silniczek sie meczyl. Takze wszelkie raporty popieraj warunkami jazdy.

    .:Pozdrowienia:.

    1. Hmm , Marcinex 20/01/10 13:26
      270 km autostrady średnia wg. kompa to 135kmh, spalanie 5.4 l/100.
      Momentami jechałem 150-160, częściej równe 140. Nogę mam ciężką. Silnik ma 170 koni i pojemność 1.9 - pali ropę.

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

      1. a mozna wiedziec co to za auto ma spalanie na poziomie kosiarki? , qwertix 20/01/10 13:43
        zastanawia mnie to, bo u mnie przy podobnej jeździe (silnik słabszy bo 150KM) spala co najmniej 1 do 1,5 litra więcej i to raczej przy trybie emeryt.

        jak cos moze pojsc zle to napewno
        pojdzie

        1. np. , elliot_pl 20/01/10 13:47
          cos z VW 2.0 TDI

          momtoronomyotypaldollyochagi...

          1. hmm... , qwertix 20/01/10 13:59
            nie wiem czy silniki 2.0tdi od VW są tak oszczędne ale jeździłem trochę passatem 1,9tdi 110KM i wcale to tak mało nie paliło.
            Biorąc pod uwagę ze Marcinex ma auto z silnikiem 170KM tym bardziej mam wątpliwości co do tak niskiego spalania.

            jak cos moze pojsc zle to napewno
            pojdzie

            1. tak malo tzn. ile? , Gajdzi 20/01/10 21:23
              bo moj 110KM passat nie wzial mi wiecej niz 6.5l/100km... na trasie do niemiec w okolicy 140km/h wyszlo 6-6.2l/100km

              Pan Bóg bawi się z ludźmi w
              chowanego.
              On odlicza - ludzie się chowają...

              1. hmm... , qwertix 21/01/10 14:38
                sam widzisz, ze przy takich samych prędkościach pasek spalił Ci 1litr więcej /100km niż Marcinexowi jego 170KM Stilo, a wagowo nie ma dużej różnicy między autami.
                Mi średnie zużycie w pasku wychodziło w granicach 7L na trasie.

                jak cos moze pojsc zle to napewno
                pojdzie

          2. kutfa , elliot_pl 20/01/10 14:04
            chyba czas zaczac spac wiecej niz 2-3h na dobe :) byla mowa o 1,9.

            momtoronomyotypaldollyochagi...

        2. Można :) , Marcinex 20/01/10 17:44
          Stilo MW z silnikiem MultiJet. W mieście teraz 10 ciągnie. Jak się jedzie ze stałą szybkością to tyle pali - na szóstym biegu przy obr. 3800. Oryginalnie miał140 KM a po wgraniu nowej mapy wtrysków ma 168 - wynik z hamowni.

          Nie ma piekła poza tym światem, on nim
          jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
          on nim jest!

          1. a gdzie , qwertix 21/01/10 14:41
            i za ile robiłeś wirusa?
            Sam się nad tym zastanawiałem, ale jakoś albo nie było kiedy, albo akurat wolnej gotówki nie było.

            jak cos moze pojsc zle to napewno
            pojdzie

            1. Robiłem , Marcinex 21/01/10 22:12
              u Goduli w Krakowie - http://www.godula.pl - cena coś koło 1800 zeta.

              Nie ma piekła poza tym światem, on nim
              jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
              on nim jest!

      2. "Silnik ma 170 koni i pojemność 1.9" , Kenny 20/01/10 13:58
        no i daje rade, wiec nie zlopie jak glupi...

        .:Pozdrowienia:.

      3. Jakie masz auto? , DeathClaw 20/01/10 14:46
        Jakoś trudno mi uwierzyć, że 170 konne auto z silnikiem 1.9 spala 5,4/100 przy takim "wykresie" prędkości jakim podałeś - ale jeżeli to prawda, to gratuluję superoszczędnego auta i proszę podaj nazwę marki i model oraz co w niego za usrojstwo wsadziłeś.


        Aaaa i podaj jeszcze skąd takie wyliczenie - komputer, czy swoja własna matematyka.

        1. pewnie , pirat 20/01/10 17:03
          zawirusowany, o ile wiem żaden diesel 1.9 nie miał w serii 170 KM, a firmy potrafią jeszcze tak ustawiać, aby żłopało to mniej

          odczepta się od mojego podpisu ;)

        2. Komputer , Marcinex 20/01/10 17:46
          ale pokrywa się z moimi wyliczeniami. Wyjaśnienia powyżej.

          Nie ma piekła poza tym światem, on nim
          jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
          on nim jest!

      4. co to za silnik oznaczenie , Hitman 20/01/10 17:03
        rok produkcji poprosze bo jeżeli 170 konna wersja tyle pali to ile słabsze szczególnie najsłabszy pali..

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. Silnik , Marcinex 20/01/10 18:06
          to fiatowski MultiJet, ze stycznia 2004. Zapraszam na jazdę testową jeśli nie wierzysz:) Jesteś z Krakowa, więc to nie problem. Tylko może wczesną wiosną, jak sucho będzie - coś a la autostradę mamy niedaleko :)

          Nie ma piekła poza tym światem, on nim
          jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
          on nim jest!

          1. z tego co czytam fakt , Hitman 20/01/10 21:12
            da rade - widać fiat potrafi zrobić fajny silnik - powiedz mi tylko czy to prawda że wymiana żarówki nadaje się do Monty Pythona ? ;))
            wyjąć aku, obudowe, mocowanie, poluzować nadkole itd słowem jak to czytam to turlam sie.. masakra

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. Ano , Marcinex 20/01/10 21:17
              kłopot ale tylko z lewą ( tą po stronie kierowcy ). Aku trzeba wyjąć albo zdjąć nadkole i skręcić koła, wtedy się od spodu dostajesz. Projektanci nie pomyśleli :) Prawą w 5 min wymienisz - na lewą z 20 trzeba poświęcić i to jak masz wprawę.

              Nie ma piekła poza tym światem, on nim
              jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
              on nim jest!

              1. Owszem , Marcinex 22/01/10 13:41
                święty spokój - trzeba wiedzieć gdzie tankować i dbać trochę o turbinę - mam 175 tys przebiegu i przy montowaniu wirusa, mechanik stwierdził, że dawno nie widział tak zadbanego silnika i turbiny.

                Nie ma piekła poza tym światem, on nim
                jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
                on nim jest!

    2. trasa samo miasto , Druzil 20/01/10 13:34
      benzyna 2.0 16V -11l
      diesel 2.0Hdi - 8l
      usrednione wartosci spalania.

  3. Benzyna , Ament 20/01/10 13:28
    Diesel to juz przezytek i w dodatku drozszy.

    I
    -AMENT-
    I

    1. Lol , maddog 20/01/10 15:10
      Ciekawe że te przeżytki wygrały 4 ostatnie wyścigi Le Mans :)
      http://pl.wikipedia.org/wiki/24h_Le_Mans

      Klekot, kopci, bo to traktor - co niektórzy nie słyszeli chyba o Common Rail. Diesle w CR są cichutkie, lepiej spalają paliwo, zużywają jeszcze mniej ropy, mają małą emisję spalin i do tego dochodzi łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika. Wadą tego rozwiązania jest to że trzeba lać dobrej jakości olej napędowy

      Dziękuję za uwagę, szczęśliwy użytkownik Volvo V40 1.9 CDi w technologi CR :)

      1. primo , duke_leto 20/01/10 17:15
        silniki samochodow startujacych w le mans nijak maja sie do silnikow montowanych w osobowkach
        secundo regulamin le mans faworyzuje diesle (np 5,5 l benzyna tylko wolnossaca)

        jak za dwa lata beda faworyzowac regulaminowo hybrydy to sie skonczy ta wojenka diesel-benzyna :p

        1. dieslowe wyścigówki Le Mans , maddog 20/01/10 17:48
          są właśnie robione w Common Railu. Wiadomo że to całkiem inne silniki ale ogólne założenia są takie same jak dla zwykłych aut czyli szyna która wtryskuje paliwo pod bardzo dużym ciśnieniem

          http://www.roadlook.pl/...mf-diesla-w-le-mans.html

  4. hmm , bartek_mi 20/01/10 13:32
    mam diesla 1.9 dci
    przebieg 145 tysi
    u mnie przejechal kole 80 tysiecy.
    roczne przebiegi 15-17 tysi

    wymiana to byly swiece zeszlej zimy - nawet nie zauwazylem ze wszystkie 4 spalone :->

    spalanie na pewno lepsze niz w benzynie (wczesniej mialem 1.6 tez okolice 100KM) - trasa kole 5 przy delikatnej jezdzie, miasto 7, zima 10 (ale mam do pracy 5km wiec ciagle na niedogrzanym...).
    na ustostradzie przy predkosciach 130 pali 7. brak 6tki niestety

    nastepny tez bedzie diesel

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  5. diesel to paliwo , acd 20/01/10 13:38
    szatana

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

    1. i czarnuczhów :) , blimek 20/01/10 14:51
      biali ludzie jeżdzą na bemzynie
      murzyni na ropie
      a żydzi na gaz

      :))))

      twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  6. Benzyna. , Dexter 20/01/10 13:40
    Ja mam co prawda diesla i sobie chwalę, ale nowe diesle zaczynają zawojowywać jankesów szukających oszczędności. Procent samochodów z dieslem lub hubryd zapitala u nich w górę a benzyniaki znikają. Czyli zaczną pożerać coraz większe ilości ropy co IMO przełoży się na jej cenę równiez i u nas, bo u nas każdy pretekst jest dobry aby podnieść cenę paliwa.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

  7. hmm.... , qwertix 20/01/10 13:47
    mam obecnie dieselka ale coraz poważniej zastanawiam się czy przy ewentualnej zmianie nie zrobić przesiadki na benzynę.
    Lubię szybszą jazdę i raczej nie oszczędzam pedału gazu.
    W obecnych warunkach, spalanie po mieście to ok 10L/100km ropy.

    jak cos moze pojsc zle to napewno
    pojdzie

    1. taaa , piotrszach 20/01/10 14:26
      to benzyna na 100% mniej spali. Życzę powodzenia.

  8. <.> , Maniak 20/01/10 13:59
    Kupilem w lipcu diesla (Corolla 2.0) z przebiegiem 130 tys. Zlego slowa o dieslu powiedziec nie moge, od tego czasu zrobilem 10 tys km. Srednie spalanie w trasie przy predkosci do 110 km/h wynosi od 4.2 do 4.5. Po miescie pali mi srednio 6-7 litrow. Jak dla mnie rewelacja. Nic sie nie jeszcze nie popsulo. Co prawda moja wersja nie ma kola dwumasowego, ale slyszalem ze lubi sie to psuc w dieslach po przejechaniu 100 tys a koszt wymiany powyzej 2 tys zl.

    Kiedys sprawdzalem ile wynosi srednie spalanie przy ciaglej jezdzcie 130-140 km/h - okolo 5.3-5.7, nie wiem czy tu duzo, ale na benzyne raczej bym nie zamienil.

    Zmień swój podpis na Boardzie

  9. heh a u mnie srednie spalanie , kreciak 20/01/10 14:13
    ok. 14, miasto 17-22, trasa 10-14 (zalezy od tempa, a noge mam dosc ciezka), ale samochod ponad 2t, 3,5 l i 253 KM, benzynka oczywiscie, diesle to w ciezarowkach som :>, tylko benzynka, gangu silnika nie da sie zmienic :)

    si vis pacem para bellum

    1. Tyle to spala Saabik Aero... , Remek 20/01/10 14:23
      260KM, 2.3 benzynka.. jednak dieselek to dobry do stania w korkach :)

    2. exactly , pol150257 20/01/10 14:26
      diesle do traktorow i tirow...

      1. załóżcie sobie klub burżuja :/ , Kriomag 20/01/10 14:39
        jw.

    3. Coś dużo , Luke Jadi 20/01/10 19:25
      U mnie mniejsze: trasa 12l, miasto: 18l, a silnik większy: 5,7l V8 330KM

      ----------------------------------------
      www.lukaszjatczak.pl

      1. a zwroc uwage na wage , kreciak 20/01/10 19:50
        pojazdu, to tez jest wazny, a i jeszcze moj 4x4 jest - tez swoje robi w spalaniu, styl jazdy - ja tam na kickdownie caly czas jezdze po miescie i szybko po trasie. jak po ostatnim sniegu zmuszony bylem czlapac sie, to trasa ponizej 10, miasto ok. 14. a co do saaba - moje poprzednie auto, ladnie to brykalo, ale troche male ;) po wypadku lubie miec duzo maski do gniecenia przed soba ;)

        si vis pacem para bellum

      2. No wiesz ja z moim 5,2 225 km, średnio na trasie do momentu jak mnie ktoś wkurwi , etranger 20/01/10 21:01
        to mam 15, potem 17-18, a w mieście raz zrobiłem prawie 30 . No ale V8 wolnossące. Flowmaster już czeka, i wola żeby go założyć. No ale ile by nie zeżarł i tak mu naleje.

        IStal sie switch:)

  10. jak 12000/rok , Chavez 20/01/10 14:36
    i głównie w mieście to polecam benzynkę i to małą gabarytowo (parkowanie w mieście), spali to to niewiele więcej jak diesel. Co do diesla-jak nie zajeżdżony to czemu ma się psuć?, problem w tym , że na rynku wtórnym diesle mają większą szansę na duzy przebieg, po to w końcu głównie są kupowane, żeby w trasie kilometry robić i to duże przebiegi, bo wtedy diesel daję wymierną oszczędność na paliwie.
    Co do spalania z autopsii: robiłem w grudniu trasę do Włoch 1000km (Dolomity),Audi A6 1.9 130 PS i sam byłem ciekawy ile weźmie w trasie, gdzie się dało 140km/h tempomat i pobrał 5.8/100 (mierzone laniem pod korek), mam też benzynę z LPG , ale 1.8 16v i pali 9l gazu w trasie, miasto 13 do 14,5 w zimie.
    Kreciak napisał powyżej , że gangu silnika nie da sie zmienic i to prawda, tylko że niektórzy lubią ten rechot diesla:) tak , że to jest też kwestia indywidualnych upodobań.

    Sine labore non panis in ore.

    1. uwielbiam ten rechot , laciak88 20/01/10 15:09
      ale w wykonaniu starych mietkow. Moj tato mial kiedys busa '79 - cudo muzyka, tylko sie telepal strasznie :)

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

    2. hmmm , Chrisu 20/01/10 20:39
      czyżbyśmy mieli tych samych znajomych?
      Jechał z Tobą ktoś z Opola?

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  11. Hmmm... , ligand17 20/01/10 14:38
    Mam podobny dylemat - za kilka miesięcy też będę zmieniał. Osobiście nastawiam się jednak na mocnego diesla z szybkim automatem, ale z drugiej strony kusi również Mazda CX-7 - benzyna 2.3l, 244KM.
    Na codzień jeżdżę benzyną - 1.8 122KM. Spalanie w trasie 7-8, w mieście 9-10. Ale te 122KM i 170Nm to już trochę za mało - chciałoby się mieć więcej "pary" pod pedałem - szczególnie, że na trasie lubię szybką jazdę i często wyprzedzam.
    Przed Świętami pożyczyłem od ojca Passata 2.0TDi 170KM i muszę powiedzieć, że baaaaardzo spodobał mi się ten silnik. Co prawda dźwięki wydaje zupełnie jak ciągnik albo inna maszyna rolnicza, ale nawet przy sporym obciążeniu (2 osoby dorosłe + pełny bagażnik + bagaże na tylnym siedzeniu) nie zaobserwowałem absolutnie żadnych problemów z przyspieszaniem przy wyprzedzaniu i to nawet bez redukowania biegów (a w mojej benzynie bywa to konieczne). Spalanie na trasie (1500km) wyszło coś koło 6l, ale nie też nie przeginałem - w jedną strone 120-130 (padał gęsty śnieg), w drugą 130-140. No i oczywiście tempomat do utrzymania jednakowej prędkości.
    Podsumowując - benzyna jest fajna, ale dobry diesel z dobrym automatem jest jeszcze fajniejszy. Chyba, że jeździsz wyczynowo.

  12. mam diesla , MayheM 20/01/10 14:39
    i uwazam, ze jak sie sporo jezdzi to diesel sie sprawdzi, a w Twoim przypadku przemyslalbym benzynke.

    Sam mam 2.2 crd, codziennie robie 50km, w weekendy wiecej, spalanie na poziomie 7l/100. Podobuje mi sie rwanie do przodu od niskich obrotow (300Nm), czasem lubie podeptac.
    Zdarzaja sie problemy w dieslach jak sie zle eksploatuje auto, ale tak samo mozna zajezdzic benzyniaka.
    Wystarczy lac lepsza rope (w trosce o wtryski), umiejetnie obchodzic sie ze sprzeglem (kolo 2masowe), a FAP jest tylko w najnowszych samochodach (niestety jest to zmora, i informacja, ze go nie ma, zadecydowala o zakupie mojego auta, w zasadzie glownie tym sie kierowalem).

  13. Info na czasie... , Remek 20/01/10 15:14
    http://biznes.onet.pl/...0,3030583,57,1,news-detal

    1. Taaa , ligand17 20/01/10 15:45
      a benzyna będzie po 5PLN. Albo po 7PLN. Albo po 4PLN. Doskonale znam te prognozy analityków z d...y wzięte. Ja też tak mogę sobie prognozować.

      1. hmm, bedac analitykiem, przewiduje ze , Deus ex machine 20/01/10 18:53
        do 2012 wszyscy analitycy wygina, a najpier wbeda po 5zl .
        Wlasciwi co to analityk? Wrozka, ze specjalizacja? .)

        "Uti non Abuti"

      2. To logiczne, że z dupy... , Remek 20/01/10 23:27
        Skoro to ANALitycy...

  14. Mówi się "w dieslu" albo "w benzynie" :) , Norton 20/01/10 15:17
    Przy takich przebiegach brałbym benzynę. Przy dużych mrozach przynajmniej paliwo nie wygląda jak kasza.
    Dodatkowo ta cisza. W dieslu tego nie uświadczysz. No i jeszcze nie napierniczasz biegami przy gwałtowniejszym przyspieszaniu co w mniejszych dieslach doprowadza do szału. Co to za durny silnik który przy 4,5 tys. prawie umiera i słychać go bardziej niż benzynowy przy 7.
    Ciężarówki, 4x4, traktory, koparki, spychacze, dÓpowozy wysokoprzebiegowe itp. - diesel.
    dÓpowóz miejski - benzyna.

    Zmień swój podpis na Boardzie
    maks 100 znaków, 3 linie,
    zabroniony spam oraz reklama

    1. Mówi się "w dizlu" a nie "w dieslu". , Dexter 20/01/10 15:27
      ;-P

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

    2. a w benzynie , Kenny 20/01/10 15:29
      to sa oktany :))

      .:Pozdrowienia:.

  15. LOL , ligand17 20/01/10 15:43
    "Co to za durny silnik który przy 4,5 tys. prawie umiera"
    Primo: jakim samochodem jeździłeś, że silnik umierał przy 4.5kRPM?
    Secundo: nowoczesnych diesli nie trzeba kręcić nawet do 4kRPM, bo moment masz już przy ok.2kRPM
    Tertio: Benzynę musisz dokręcić do ok.4kRPM, żeby mieć moment a do 6-7kRPM żeby mieć moc. W dieslu masz praktycznie maksymalny moment już od 2kRPM (a w biturbo nawet niżej), a moc przy 4kRPM. I mocy masz tyle, co benzyna, a momentu kilkakrotnie więcej.

    1. Ups , ligand17 20/01/10 15:44
      Miało być pod Nortonem...

    2. Jakiś ford kombi z 2003 roku. , Norton 20/01/10 15:53
      1.9 w dizlu i chujoza na 102. I co z tego że moment mam przy 2000 zamiast przy 3 skoro w benzynie przy 4tys. jest ciszej niż w dizlu przy połowie tego. Co z tego, że lepiej przyspiesza przy niskich obrotach skoro trzeba bez przerwy napitalać wajchą od zmiany biegów?
      Miałem 1 dizla, ojciec miał 2 dizle, nie chcę więcej dizla. Silnik dla taksiarzy.

      Zmień swój podpis na Boardzie
      maks 100 znaków, 3 linie,
      zabroniony spam oraz reklama

      1. I pokaż mi obrotomierz z klekota który nie ma czerwonego koloru , Norton 20/01/10 15:58
        na obrotomierzu przy 5tys. obrotów. Dlatego 4,5 uznaję za przeciętną górną granicę.

        Zmień swój podpis na Boardzie
        maks 100 znaków, 3 linie,
        zabroniony spam oraz reklama

        1. U mnie ma czerwony od 6 tys , Marcinex 20/01/10 18:10
          Diesel fiatowski MultiJet.

          Nie ma piekła poza tym światem, on nim
          jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
          on nim jest!

        2. ja nie mam czerwonego , Deus ex machine 20/01/10 19:00
          http://www.motoforum.pl/Magazyn/200608/logan12.jpg

          http://www.daciaklub.pl/...d9dd68bda71cd4e7ec323dc

          .)

          "Uti non Abuti"

        3. Mój 2,0D (wolnossacy) , marekzi 20/01/10 20:13
          ma czerwono od 5200rpm.
          I nigdy nie przekraczam 4 -4,5 tys - bo nie ma takiej potrzeby albo i możliwości (na 5 biegu to byłoby chyba ponad 180km/h)

      2. Dlatego właśnie , Pron! 20/01/10 16:23
        ....drogie dzieci... vtec rządzi w epickiej b-serii ;)

        Slalom alejkom!

      3. <.> , Maniak 20/01/10 22:24
        Napierniczac biegami ? To co Ty za samochodami jezdziles :D.

        Zmień swój podpis na Boardzie

    3. Hmm , Yog-Sothoth 20/01/10 16:31
      Ja mam w benzynie moc już przy 2tyś więc diesel na drzewo ;)

      wrong fool!

      1. późno :-) u mnie 200 Nm już od 1500 obr./min. , Chuck Norris 20/01/10 18:24
        i to tylko z 1.4 l

        1. 1.4 TSI? , piotrszach 21/01/10 09:54
          Tak z ciekawości pytam.

          1. yes , Chuck Norris 21/01/10 11:09
            boss

    4. ... , rzymo 20/01/10 16:35
      Skoro nisko położony moment jest najważniejszy, to może zacznij jeździć rowerem? Moment np. 200Nm przy 50 RPM a nie przy jakichś ogromnych 2000 jak w dieslu :)

      Chyba zapominasz, że pomiędzy silnikiem a kołami jest jeszcze takie sprytne urządzenie jak skrzynia biegów, która powoduje że auta z podobnymi mocowo silnikami przyspieszają podobnie = mają zbliżone moce na KOŁACH (a nie na wale), mimo że jeden z nich to diesel, drugi benzyna.

      ... ITX ...

      1. nie o to chodzi... , xmac 20/01/10 17:07
        w benzynie masz zakres zazwyczaj do 7k obrotow, gdzie auto ma kopa w zakresie 4-7, w dieslu masz zakres do 5k, gdzie auto jedzie pomiedzy 2-4.5
        podsumowujac, w benzynie masz dluzsze biegi, jednak jesli chcesz sie szybko rozpedzic, musisz zredukowac. w dieslu cisniesz gaz i jedziesz, pozniej zmieniasz na nastepny bieg

        dual&mobile power
        XMAC

        1. Dokładnie , ligand17 20/01/10 17:10
          Moment w dieslu od niskich obrotów bardzo mi się podoba - wciskam gaz a on "ucieka spod nogi".

          1. "Moment w dieslu od niskich obrotów bardzo mi się podoba " , Chuck Norris 20/01/10 18:28
            Chciałeś chyba napisać "w turbodieslu". Uturbiona benzyna również ma świetny dół, tyle, że spali trochę więcej.

        2. ... , rzymo 21/01/10 00:03
          Zależy jaką sobie dobierzesz benzynę, skoro Twoja 'startuje' dopiero od 4k obrotów to się nie dziwię że narzekasz na elastyczność.
          Tak swoją drogą to ostatnio zdziwiłem się wykresem Hondy Type-R, >90% momentu dostępne od ~2,5k do 8k obrotów.

          ... ITX ...

      2. Sure , ligand17 20/01/10 17:08
        Jak tylko na rower zapakują się 2 osoby + 300kg bagażu i zrobię nim 800km w 8h to się przesiądę.
        Wytłumacz mi też, co ma skrzynia biegów do obrotów silnika?

        1. ... , rzymo 21/01/10 11:45
          Czyli jednak jak najniżej położony moment nie jest najważniejszy? :)

          Skrzynia biegów - do samych obrotów silnika rzeczywiście nie ma nic, do obrotów kół i momentu na nich ma wielkie znaczenie.

          ... ITX ...

    5. jaki sens ma porównywanie , Chuck Norris 20/01/10 18:36
      diesla z turbo do wolnossącej benzyny?

      Porównaj oba silniki z turbo i okaże się, że i w turbobenzynie jest max moment od np. 1500 obrotów.

      1. zwroc uwage... , xmac 20/01/10 20:00
        ze turbodizli jest jak mrowkow (praktycznie kazdy dizel w osobowce ma turbine) a uturbionych benzyniakow jak na lekarstwo
        co prawda w tym roku ma sie pojawic sporo nowych turbo benzyniakow, ale pytanie dotyczy aut uzywanych
        moze nastepne autko kupie z turbo w benzynie. na razie to jedynie gdybanie. jak sie pojawia, to bede testowac i zobaczymy

        dual&mobile power
        XMAC

        1. co ma się pojawić w tym roku? :-D , Chuck Norris 20/01/10 20:14
          od 10 miesięcy jeżdżę 1.4 TSI . Volkswagen montuje je od bodajże 2007 roku (lub 06) . Jeździ już masa fiatów z turbobenzynami, renault, opel. Ale to prawda, że turbodiesli jest więcej. Porównywać jednak jest co ale wygodniej porównywać turbodiesla z wolnossącą benzyną bo można wymyślać dyrdymały na korzyść diesla a jedyna przewaga diesla to spalanie.

          1. chociazby ford... , xmac 20/01/10 20:43
            ma wypuscic cala game turbo benzyn
            tsi i inne owszem sa, ale dopiero niesmialo wkraczaja na rynek (chodzi mi o udzial). aktualinie wiekszosc modeli to zwykle benzyniaki, turbina ma maly udzial w sprzedazy
            imho za chwile turbo w benzynie bedzie prawie tak samo oczywiste jak w dizlu

            dual&mobile power
            XMAC

  16. przy takich przebiegach to ekonomia jest bez znaczenia , Piratez 20/01/10 16:02
    musisz sobie powiedziec czym ci sie bedzie lepiej jezdzic
    ja np nie lubie dieslami jezdzic

    diesel to nisko dostepny moment obrotowy i ciagle wachlowanie biegami
    benzyna to obroty obroty i jeszcze raz obroty:)

    wszystko sie zmienia jesli bierzesz automata....tu wlasciwie zostaje tylko diesel oraz duzy silnik benzynowy

    i Panowie, nie podniecajcie sie tym momentem dieslowskim.

    1. Czyżby? , marekzi 20/01/10 20:23
      "diesel to nisko dostepny moment obrotowy i ciagle wachlowanie biegami"
      To ja nie wiem jakimi dieslami ty jeździłeś. Może tak jest w tych "niby-dieslach" - wynalazkach o pojemności 1,2, gdzie przy 100km/h i na 5 biegu trzeba redukować bieg aby przyspieszyć.
      Od dawien dawna obowiązywała zasada, że prawdziwy silnik wysokoprężny powinien mieć co najmniej 0,5l pojemności/cylinder, a już absolutne minimum to 0,4l/cylinder. Dla benzyny odpowiednio 0,4l i 0,3l (stad np. wynalazki 3-cylindrowe benzynowe, np. w Oplach 1.0).
      I zasada ta obowiązuje nadal. Dlatego silniczki typu Multijet 1,25 to nie są prawdziwe diesle, to "wynalazki" zachowujące się inaczej, a ludzie uznają to za normę bo się raz takim przejechali.
      Prawdziwy diesel idzie np. na 5 biegu od 50km/h -aż do max prędkości i w zasadzie od 60 km/h nie ma potrzeby redukcji. I o to chodzi.

      1. dieslami jezdzilem takimi , Piratez 20/01/10 21:12
        1.9sdi
        2.0tdi
        3.0D bmw
        i jeszcze 1.8d escortowym
        w kazdym jest to samo, niski zakres obrotow powoduje ze przy oszczednej jezdzie trzeba namachac sie biegami

        o gustach sie nie dyskutuje, dla mnie diesel nadaje sie do traktora i nigdzie indziej

      2. Cicho tam, prawdę mówi. , Norton 21/01/10 13:23
        W mieście jeździsz z małymi prędkościami ciągle przyspieszając, zwalniając, stojąc i ruszając z miejsca.
        W dieslu, z racji węższego zakresu obrotów możesz komfortowo przyspieszać w mniejszym zakresie prędkości na pojedynczym biegu.
        Czyli musisz je częściej zmieniać. Wytłumacz mi jak może być inaczej?

        Zmień swój podpis na Boardzie
        maks 100 znaków, 3 linie,
        zabroniony spam oraz reklama

        1. eee tam... , xmac 21/01/10 14:07
          w mondeo 2.2tdci czworke wrzucam od 50 km/h, ponizej tej wartosci to nie jazda, natomiast w nowym civicu 1.8 benzyna mozna spokojnie jechac przy tej predkosci na piatce
          takie porownania sa bez sensu, bo duzo zalezy od stylu jazdy

          dual&mobile power
          XMAC

  17. ciekawy artykuł, dot. spodziewanych podwyżek cen oleju , bwana 20/01/10 16:17
    http://biznes.onet.pl/...0,3030583,57,1,news-detal

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    1. red bull i po podwyżkach , Dygnitarz 20/01/10 16:31
      Trzeba tylko zrobić zapasy na letni sezon grzewczy ;-)

       

  18. hmm , kubazzz 20/01/10 17:29
    Ja popieram benzynowy silnik.
    Przesiadka z 2.5TD V6 na 3.0 V6 benzynowy to jest niebo a ziemia.
    Silnik diesla zawsze jest głośniejszy i brudniejszy.
    Są supernowoczesne, ekologiczne i wyżyłowane diesle, ale takiego nie kupisz.
    A cena paliwa odgrywa już marginalną rolę.

    SM-S908

    1. hmm , bartek_mi 20/01/10 17:56
      cena paliwa tak
      zuzycie paliwa nie
      20gr na litrze to malo ale 1.5litra mniej na tej samej setce robi roznice

      i nie mowie tu o wyimaginowanych autach czy sytuacjach "tatus zatankuje a synus na forum napisze jak to on lubie v8 w aucie"

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  19. diesel , okobar 20/01/10 17:42
    Skoda Octavia GLX
    1.9 TDI 90 koni
    rocznie robię 12-15 tys.
    sam samochód jest z 2000 i ma przejechane już 215 000
    silnik działa, nie zepsuty, mocy ciut na autostradę mało, ale daje radę...

    ostatnio głównie miasto 4-5 km do pracy i 4-5 nazad

    spalanie średnie - 4,7 l/100km
    na trasie schodze do 4 litrów...
    od razu mówię - jeżdżę przepisowo, po autostradach niestety rzadko, nie mam ciężkiej nogi

    brałbym dalej diesla:)

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  20. hmm, prawie 60 odpowiedzi i ani , Druzil 20/01/10 18:43
    Jednego ktoremu diesel by sie uszkodzil, sami zadowoleni :)

    qrde caly czas sie wacham, jedyne co mnie odstarasza to koszty "potencjalnych" napraw.

    1. Ej, no... , Dexter 20/01/10 18:53
      Mi się ostatnio "uszkodził".
      Znaczy zdechły 2 świece (78000 przebiegu) i trochę popuszczały uszczelki pod wtryskami.
      Koszt: świece z wymianą (wszystkie 4) - ~170 PLN; podkładki z wymianą - ~ 100 PLN.

      Renault 1.5 dCi.

      Ale za to np. koszt paliwa Polska północ - Chorwacja - Polska północ zamyka się w 400 PLN.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. hmm , Piratez 20/01/10 21:15
        marny argument bo ja polnoc polski srodek chorwacji przejechalem za 600zl w samochodzie duzym i z duzym sinikiem
        gdzie mialem wygode i predkosci przelotowe do 220

        tak jak mowilem aspekt ekonomiczny jest bez sensu bo z kazdego benzyniaka mozna zrobic oszczedne auto

    2. No dobra , ligand17 20/01/10 21:42
      mojemu ojcu padł jeden wtryskiwacz w Pasku. Wymienili na gwarancji.

    3. no to ja napisze :) , elliot_pl 21/01/10 08:24
      Focus 1,8 tdci 2003r. Zatarly sie wtryski i zaczela mielic sie pompa paliwa (opilki w baku). Tankowany tylko na stacjach "firmowych". Przebieg 135 tys. Wedlug procedurki powinno sie wymienic bak, pompe, przewody i wtryski, czyli koszt naprawy przekracza wartosc auta. Dlatego bylo tylko czyszczenie i auto pod mlotek.

      Passat 2,0 tdi chyba 2006. 2 razy wymiana pompowtrysku - raz przy 70 tys, a drugi raz po kolejnych 10. Tankowany tylko BP Ultimate od nowosci. Obie awarie na autostradzie - wypas. Koszt ok. 2,5 + holowanie z autostrady - norma.

      BMW 320D 2003r. - to to rodzynek :) ale moim zdaniem po prostu pech przy zakupie. Kupiona uzywka - przebieg nieistotny. Jakis miesiac temu holowanie do warsztatu - dziura w tloku + popekane kolejne 2. Prawdopodobnie lepiej bedzie wymienic silnik na inny (ok. 9k). Z tym, ze tu nie mam informacji na temat paliwa, uzytkowania itp. wiec bardziej w ramach ciekawostki pisze.

      Wiadomo - kazde auto moze sie zepsuc, wiec nie pisze tu nikomu na zlosc - tylko informacyjnie.

      momtoronomyotypaldollyochagi...

  21. Głos na Diesla , coobav 20/01/10 19:18
    C5 HDI 2,0 109km, dużo lepiej mi się jeździ jak benzynką. Nad morze w pełni załadowany spalił 5,5L, często na autostradzie 150-160km/h (przez Niemcy). W mieście w lecie 7,5L w zimie nieco ponad 8.
    Leję dobre paliwo i mam nadzieję że wtryski nie padną.

    Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
    Legion5 R7-5800H, RTX3060

  22. Toyota , marekzi 20/01/10 19:57
    Corolla 2,0D (nie turbo, wolnossący t.zw. "klekot"), 1999, 250tys.km.
    Zero awarii (jedyne to 2 świece żarowe 2 m-ce temu=120 zł), nieco głośny na zimno (teraz w zimie), po nagrzaniu jest OK.
    To w ogóle jest ciekawe, że np. amortyzatory ma jeszcze oryginalne, z fabryki - 10 lat i 250 tys. km, i to sprawne jak nowe(badanie).
    Pali to od 4,5 trasa (120km/h) do 6 w mieście.
    I nie pieprzcie głupot o tym momencie - każdy diesel tak ma - i wolnossacy i turbo, że nawet od obrotów jałowych idzie ( no może z wyjątkiem tych nowych wynalazków 1,2 turbo Multijet, w których bez turbo czyli poniżej 1600rpm jakby silnika nie było bo ma pewnie ze 40 koni wtedy) - u mnie bez problemu bez gazu na płaskiej drodze wrzucam 1-2-3-4 a nawet 5 bieg. Spróbujcie tak z benzyną. Oczywiście tak nie jeżdżę, ale to pokazuje, że diesel ma sporo wyższy moment na niskich obrotach niż benzynowy, i nie dławi się.

    1. Z tym momentem to to fakt;) , tecep 20/01/10 20:06
      Co prawda teraz jestem człowiekiem benzyny, ale jak miałem 306 1.9D to od 1 do 4 biegu mogłem bez użycia gazu się obejść, a jak już wrzuciłem 5 to na upartego mogłem jej prawie w ogóle podczas podróży nie zdejmować bo od gdzieś tak 45 kmh na 5tym biegu dało się jechać;)

      taaaaaaaaa.....

    2. bo moc jest scisle zalezna od momentu i obrotow , laciak88 20/01/10 20:36
      gdyby benzyniak krecacy sie do 4-5 tys. mial moc 100 km, to tez by mial wielki moment.

      moc jest po prostu liczona na podstawie momentu i rozciaga sie na wysokosc obrotow, dlatego benzyna o takiej samej mocy co diesel bedzie miala mniejszy moment, a to nim sie jezdzi. Mysle, ze benzyna z momentem takim samym jak twoj diesel przy tej samej predkosci obrotowej (zalozmy 900) bedziesz mogl tak samo wrzucac kolejne biegi bez gazu

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

  23. mam benzynę i td , Artaa 20/01/10 20:28
    jak mało jeżdzisz to benzynę,

    i bez znaczenia ile pali ;-),

    masz jeździć a nie myśleć kiedy się coś posypie w turbo cr,

    1. podpisuje sie , laciak88 20/01/10 20:37
      a szczegolnie jak chcesz walic krotkie przebiegi - miasto, dojazdy itepe. Sprezarka po dupie dostawac nie bedzie, a silnik sie bedzie dogrzewal duzo szybciej

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

  24. IMO wygodne... , Chrisu 20/01/10 20:42
    i tyle.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  25. wg. mnie to... , Gajdzi 20/01/10 21:28
    zalezy do czego przywyknales... ja preferuje diesla ze wzgledu na jego moment obrotowy...

    benzynke trzeba ciagnac na wysze obroty, a za tym idzie spalanie.

    Koszty utrzymania diesla sa wieksze niz benzyny, ale to wszystko zalezy na co trafisz...

    dzisiaj diesle sa dojechane, wiec trzeba bardzo uwazac przy zakupie...

    ja ogolnie jestem za dieslem...

    Pan Bóg bawi się z ludźmi w
    chowanego.
    On odlicza - ludzie się chowają...

  26. Diesel , celt 20/01/10 22:16
    lepszy moment obrotowy przy tej samej pojemności, mniejsze spalanie. Jak chcesz na benzynę to już jakaś wyścigówkę np. Subaru Imprezę.
    Z drugiej strony liczą się przyzwyczajenia jeden lubi benzynę inny diesla.

    Everything should be made as simple as
    possible, but no simpler

  27. wlasnie mi sie przypomnialo , Kenny 20/01/10 23:22
    http://img.moronail.net/img/6/1/1261.jpg

    .:Pozdrowienia:.

    1. Good one , ligand17 20/01/10 23:38
      dobre i na czasie :-)

    2. klasyk :) , Kriomag 20/01/10 23:40
      jw.

  28. Jak mało jeździsz - benzyna , BONUS 20/01/10 23:54
    Czemu? Bo znacznie szybciej się rozgrzewa zimą - i nadmuchy wieją ciepłem.
    Pozdrawiam
    BONUS
    Właściciel 1.9 TDCI i 1.1 benzin +LPG
    PS ciąganie 700kg+ przyczepy przy spokojnej jeździe <0,5 l więcej na 100 niż bez przyczepy w TDCI w takim samym aucie tylko z benzyną 2l na 100 więcej niż bez przyczepy

  29. ... , Sith 21/01/10 06:01
    to zależy od preferencji, ja uwielbiam diesle za to, że spokojnie moge sobie nimi pomykać po emerycku w zakresie obrotów 1,5k-2,1k i jak potrzebuje mocy to naciskam gaz i odjeżdżam. Subiektywnie moze odczucie, ale wydaje mi sie, że moja corsa 1.3cdti zbiera sie lepiej jak laguna II 1.8 benzyna.
    Ale fakt - wolniej sie nagrzewa, zwłaszcza ten silnik 1.3cdti - istna tragedia.

    1. ... , Sith 21/01/10 06:04
      co do awarii - odpukać, jeszcze nic sie nie popsuło.
      W moich firmowych- kangoo 1,9D (wolnossący) - silnik nie do zajechania, ale słaby. W combo 1,7di wszystko naj najbardziej dobrze - 160tys km.. W caddy 1.9tdi turbina sie rozleciała w drobny mak 2tygodnie po zakupie, ale niby miał przejechane 140tys, po naprawie mechanik stwierdził, że "140tys to moze ma, ale na jedno koło". Po prostu trzeba uważać przy zakupie.

  30. hmm , Birdman 21/01/10 11:09
    Ciezki wybor. Przy takich przebiegach kupil bym chyba jakiegos kompakta z benzyna 1.6+gaz. (np focusa, albo corolle)

    Sam mam audi a6 1.9 TDI z 1999 roku. Przebieg na liczniku to 221kkm a realnie pewnie z 300kkm+. Ja zrobilem nim 46k. Co do samego silnika to w porownaniu do benzyny czesciej wymienia sie olej (ja wymieniam co 10kkm). Koszt takiej wymiany to okolo 350zl (olej+filtr paliwa+filtr powietrza+robota). Z rzeczy ktore mi sie popsuly to czujnik powiomu oleju (235zl oryginal, 130 zamiennik), spalone swiece (200zl), termostat (100zl). No i rozrzad ktory wymienilem gdy kupilem auto (600zl). Do kosztow ekslploatacji dliczyc mozesz dodtaki do paliwa (lac nie musisz ale lepiej zalac niz rano sie dowiedziec ze ci paliwo zamarzlo) 40zl na cala zime.
    Kolejnym minusem diesla jest koniecznosc dbania o turbine - jak jest zimny to nie katowac, po jezdzie dac mu chwile na ostudzenie.
    No i niestety kultura pracy diesla pozostwai sporo do zyczenia. Podkreslam jednak ze ja mam 1.9 tdi ktory uchodzi za najmniej kluturalny.
    Plus diesla to napewno spalanie. W miescie spala mi 7.5 litra. Trasa to okolo 6 (120-140), ekonomiczna trasa (100-120) to spalanie ponizej 6 litrow. Dodatkowo mozna jezdzic na biodieslu (w 2009 za litr placilem 2.99zl podczas gdy benzyna kosztowala ponad 4zl; teraz niestety bio jest w cenie zwyklej ropy) co jeszcze bardziej poprawia ekonomie.
    Inaczej sprawa ma sie zupelnie jesli chodzi o noweoczesne diesla (pompowtryski, common rail). Te silniki sa o wiele kulturalniejsze i mocniejsze. Jednak bardzo delikatne. Mialem mondeo 2.0tdci tkore palilo minimum 12 litrow ropy. Powodem byl rozwalony przez polskie paliwo uklad wtryskowy (koszt naprawy wyceniony na 6000zl). Dodatkowo koszty napraw takich silnikow sa bardzo wysokie. Praktycznie nic samemu nie zrobisz bo wszystko trzeba podpinac pod komputer (no chyba ze masz pare tysiecy na zbyciu na sprzet i soft), ceny czesci bardzo wysokie (patrz pomy wtryskowe, wtryski, turbiny).

    ping?

  31. Benzyna , Bitboy_ 21/01/10 14:27
    jak w temacie.
    Benzyna.

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

    1. Nie będe już opisywać , Bitboy_ 21/01/10 14:39
      przypadków jakie znam z uszkodzeniami silnika dizla (praktycznie każdy producent, ostatnio znajomi przerabiają notorycznie psującą się turbinę w Lagunie II [chce ktoś kupić?] i uszkodzenie rozrządu w Fiacie).
      Wszystko się psuje, a dizel wtedy dostaje po doopie bo części drogie i komplikuje się wymiana.
      Oszczędność.. ekonomia.. no ok - to jeszcze zrozumiem, jak ktoś jest grosik i chce autko z silniczkiem od kosiarki bo ma mało palić - rozumiem.
      Ale jeśli komuś wszystko jedno czy pali 6 czy 10l/100km to jednak hmm.. benzyna :)
      Ja lubię zapieprzać, lubię moc, moment i ryk silnika, lubię frajdę z jazdy - więc dizelek odpada w przedbiegach - nie chce klekota.
      Dlatego kluczowe jest PRZEZNACZENIE.
      Najpierw, ludzie, zdecydujcie PO CO wam autko, a później - jaki ma mieć silnik.
      Będzie prościej.

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. hehe... , xmac 21/01/10 15:36
        dizel nie daje frajdy z jazdy?
        mi tam daje frajde 8.9s od setki plus 400Nm

        dual&mobile power
        XMAC

        1. I co ci po tych Nm , Yog-Sothoth 21/01/10 15:40
          u mnie przy skromnych 240Nm 7,5 do setki ;p benzyna oczywiście i nigdy diesla, prędzej gaz założę.

          wrong fool!

          1. daje mi to... , xmac 21/01/10 16:12
            ze jak zapakuje swoje kombi, to dalej moge wyprzedzac, nie tracac wiele na osiagach
            jedni wola wyzylowane 2l, ja bym przytulil hemi
            imho to kwestia preferencji, ja akurat lubie duze, mocne silniki, nie male wysokoobrotowe
            glownie ze wzgledu na dzwiek silnika
            dizel to dobry wybor dla auta cywilnego, jak bede chcial wyscigowke, to kupie benzyne

            dual&mobile power
            XMAC

            1. To samo , Yog-Sothoth 21/01/10 16:35
              będziesz miał w benzynie z turbiną.

              wrong fool!

              1. ofc... , xmac 21/01/10 16:59
                ale jak juz pisalem dostepnosc i popularnosc turbo bezyn w cywilnych autach jest jak na razie niewielka i takie auta na razie mnie nie interesuja, tak wiec zostaje przy dizlu
                chociaz ostatnio spodobala mi sie insignia opc, niestety cena... za taka kase juz bym wolal sciagac z usa dodge challenger srt8

                dual&mobile power
                XMAC

            2. Też lubie duże , Bitboy_ 21/01/10 16:54
              silniki.
              Dlatego mam 2.5l V6 :)
              Jak z nim skończę to będę mieć jakieś 210km/280Nm :)
              W samochodziku sportowym 2 miejscowym - to mi wystarczy ;)
              Nie muszę mieć dizla ani turbiny..

              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
              ,FraDesION660P

              1. od kiedy v6 to duzy silnik?:D , Piratez 21/01/10 17:46
                zwlaszcza v6 bo r6 jeszcze wyglada

                1. Od zawsze? , Bitboy_ 21/01/10 22:53
                  biorąc pod uwagę standardy w PL/Europie..
                  I nie porównuj z tym badziewiem od BMW.. bo R6 to żenua :)
                  Poza tym masz tylko V8 (w którym samochodzie sportowym za mniej niż 120tyś się takie montuje, w kilku?)
                  reszta jest pomijalne znikoma, więc tak - dla mnie jest duży.
                  nie chce dyskutować, masz jak widzę inny punkt widzenia.

                  9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                  Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                  ,FraDesION660P

                  1. w prawdziwych samochodach , Piratez 22/01/10 06:56
                    to sa silniki srednie co najwyzej
                    i r6 od bmw zjada wszystkie v6 innych producentow
                    na poparcie mych slow wystarczy zobaczyc ranking silnikow

                    1. Jaki ranking? , Bitboy_ 22/01/10 09:25
                      poproszę więcej info bo mnie zaciekawiłeś.
                      Poza tym mam wstręt lekki do produktów czy raczej wypocin BMW, choć miewają dobre konstrukcje.
                      Musiał bym pojeździć tym R6, ale szczerze wątpię żeby był faktycznie lepszy od dobrej V6.
                      Oczywiście nie biorę pod uwagę R6 Turbo, chyba że porównanie do V6 turbo, to co innego - ale tutaj porównania nie mam żadnego bo nie śmigałem takimi konstrukcjami.

                      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                      ,FraDesION660P

                      1. ten ranking , Dabrow 22/01/10 09:33
                        http://beconfused.com/...-the-automobile-industry/

                        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                        !Tu się nic nie zmienia!
                        ------dabrow.com------

                        1. co to ma być? , Bitboy_ 22/01/10 10:00
                          jeśli próbowałeś być śmieszny to Ci się nie udało..
                          Po pierwsze - stare i widziałem (a kto nie?)
                          Po drugie - nie w temacie
                          Po trzecie - wcale nie takie śmieszne..
                          Może tak coś na temat :] ?

                          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                          ,FraDesION660P

                          1. pewnie że stare , Dabrow 22/01/10 10:12
                            ale jare.
                            I każdy widział, jak widać większość wciąż nie pojmuje.
                            Nie bądź taki poważny - dziś piątek.

                            !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                            !Tu się nic nie zmienia!
                            ------dabrow.com------

                            1. No ok jest piątek , Bitboy_ 22/01/10 10:22
                              i może jestem za poważny, czekałem po prostu na odpowiedź bo mnie zaciekawił ten "ranking" silników :D

                              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                              ,FraDesION660P

                      2. np ten , Piratez 22/01/10 10:58
                        http://en.wikipedia.org/...onal_Engine_of_the_Year
                        gwarantuje ci ze kazda jednostka bmw z danego roku pokona kazde v6 o podobnej mocy

                        czemu taka niechec do konstrukcji bmw?? czyzbys byl niedoinformowany?

                        1. Niedoinformowany hahahaha :))) , Bitboy_ 22/01/10 11:13
                          Dobre :)
                          Nie, jestem doinformowany, ale spaczony.
                          Nie lubię BMW ani Ich wyrobów, uważam że nie robią ani dobrych limuzyn, ani samochodów sportowych.
                          Robią drogie zabawki dla młodych(?) ludzi bez gustu, później samochody trafiają w ręce dresów lub wieśniaków albo dilerów co to zawsze marzyli o "takiej wypasionej beemce".
                          Niby toto jeździ skutecznie i nawet szybko, ale jest Germańskie i zrobione pod publiczkę, dla picu.
                          Ich konstrukcje ociekają tandetną nowoczesnością i są "stargetowane" nie wiadomo gdzie :)

                          Omijając ich samochody - silniki miewają udane, ale Twoje teorie o pokonaniu "każdego V6" możesz włożyć między bajki.
                          Wolnossące jednostki do 2.5l
                          Proszę bardzo - w połowie wiosny możemy się spotkać jeśli masz R6, znajdziemy kawałek prostej i zobaczymy co jest lepsze :)
                          Zobacz sobie czasem wyniki wyścigów na ćwiartce - wbrew temu co myślisz - BMW nie jest faworytem w kategorii :)

                          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                          ,FraDesION660P

                        2. Nie będe sie upierać , Bitboy_ 22/01/10 11:48
                          na przykładzie mojego silnika, bo ten do sportowych - fabrycznie - nie należy.
                          Ale proszę bardzo:
                          http://www.otomoto.pl/...ect=show&id=C11130988
                          V6 3l --> Quarter mile 13.3
                          [http://www.zeroto60times.com/...60-mph-Times.html]
                          Znajdź mi R6 z tego rocznika do 3l z lepszym wynikiem :)
                          Nowe silniki po 2001 roku to już inna bajka, V6 mało kto rozwija, teraz robi się albo małe silniki R4, albo duże dizle lub ogromne V8 w sportu i tak dalej, V6 jest pomijane ze względu na małe zapotrzebowanie w obecnych czasach na takie silniki :(

                          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                          ,FraDesION660P

                          1. sprawdz , elliot_pl 22/01/10 11:56
                            sobie osiagi Nissana Skyline GT-R R34 :) z silnika R6 2.6 wyciskaja 600-1200 koni. Wiec nie wiem o co ci chodzi z ta popierdolka co ma 13,3 na cwierc mili :] Konkretnie motor RB26DETT.

                            momtoronomyotypaldollyochagi...

                            1. zaraz zaraz, Panieee.. , Bitboy_ 22/01/10 12:08
                              Ale my mówimy o fabrycznych wozach !
                              Proszę:
                              http://www.4gtr.pl/dane-techniczne/nissan-gtr-r34
                              Jakie 600 koni? GDZIE?!
                              Z V6 tez się da wyciągnąć 600 koników z 2.5l
                              Z 3l nawet więcej :)

                              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                              ,FraDesION660P

                              1. Aha.. , Bitboy_ 22/01/10 12:15
                                i Twin-turbo ;]
                                pisałem już 5 razy: WOLNOSSĄCY
                                ;>

                                9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                                Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                                ,FraDesION660P

                                1. No tak , burczester 22/01/10 14:45
                                  Ten podany przez Ciebie w 3000GT to nie jest Twin Turbo? Nie odpowiadaj, podpowiem - jest.
                                  Co do R6 to juz Ci elliot napisal jak to wyglada z konstrukcyjnego punktu widzenia wzgledem V6. Kompromisem moze byc VR6. Ma dobre cechy rzedowej szostki i kompaktowe wymiary v-ki.
                                  Co do BMW. Nie wiem czy Ty sie upaliles, czy zartowales, czy wynika to z Twojego ograniczenia (spaczenia jak to nazwales), ale wyplynales na morze bezsensu. Wiadomo, mozna nie lubic danej marki. Jednak Twoja fantastyczna opowiesc nie jest nawet opinia. To jakis belkot.

                                  1. Nie paliłem , Bitboy_ 22/01/10 14:54
                                    i nie piłem, nie żartowałem też..
                                    BMW jest beznadziejne, mogę to argumentować 1000 powodów.
                                    Cała marka jest bez sensu i mogła by już upaść :)
                                    Wizerunek zmienili sami użytkownicy (większość to debile).
                                    To jest opinia, a nie bezsens..
                                    Zainteresuje się czy w GT3000 jest Turbo, jeśli jest to nie TWIN-Turbo, widziałeś zdjęcia silnika? Pokaż mi tam 2 turbiny heheh.. no proszę.. ?!
                                    Nawet jeśli to udowodnisz zdjęciem/linkiem - to nie zmienia faktu że silnik V6 nie przewyższa technicznie jakoś specjalnie R6.

                                    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                                    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                                    ,FraDesION660P

                                    1. oki , Bitboy_ 22/01/10 14:58
                                      to jest Twin Turbo..
                                      Mitsubishi 3000GT VR-4.
                                      Myliłem się jednak.. wolnossący też jest ale ma 225KM ;p

                                      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                                      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                                      ,FraDesION660P

                                      1. no to wolnossace , elliot_pl 22/01/10 15:18
                                        skyline maja po 300, dlatego fabryczne ograniczenie do 260 i 280. :)

                                        momtoronomyotypaldollyochagi...

                                    2. gorzej niz z dzieckiem , Piratez 22/01/10 17:06
                                      podalem ci strone gdzie masz wyszczegolnione silniki bmw
                                      z tego co widze w ponad 40 kategoriach wygralo bmw
                                      a mitsu? w zadnej
                                      to raz
                                      dwa bmw nie tworzy aut dla dzieciakow podniecajacymi sie osiagami na 1.4 mili...to ma byc szybka sportowa limuzyna
                                      gdzie materialami, sposobem wykonania, przewyzsza kazda japonska marke

                                      trzy-v8 sa stosowane, to ze japonce takich nie maja to nie znaczy ze nie sa stosowane.

                                      cztery-v6 to maly silnik, v8 dlugosciowa jest mniejszy od r6.

                                      piaty-podaj mi chociaz jeden argument ze bmw jest beznadziejne??

                                      1. może i gorzej :) , Bitboy_ 22/01/10 17:38
                                        Trudny ze mnie przypadek, zdaje sobie z tego sprawę ;)
                                        To że R6 jest długościowo większy od V8 to mnie zaskoczyłeś, zapamiętam.
                                        Że V8 są stosowane to żadna nowość, tyle tylko że stosowane są naprawdę bardzo rzadko.
                                        A jeśli chodzi o BMW to to JEST samochód dla dużych dzieci, bo ani nie jest on limuzyną, ani nie jeździ szybko, tylko topowe modele M są naprawdę szybkie, ale za ich cenę znajdę coś bezkompromisowego co nie będzie pseudo-limuzyną, a pojedzie szybciej.. i nie będzie miało RWD..
                                        Kolejny temat - RWD.. poroniony pomysł od początku, przynajmniej jeśli chodzi o samochody osobowe.
                                        Jak bym chciał autko do driftu,to bym kupił takie M3 z R6, i się ślizgał, ale na drodze :) ?
                                        Właśnie dlatego jest beznadziejne - chce być do wszystkiego, a jest do niczego !

                                        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                                        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                                        ,FraDesION660P

                                        1. hehe , Piratez 22/01/10 17:49
                                          zapraszam do najblizszego salonu bmw....przeknasz sie czy nie sa limuzynami

                                          nie sa szybkie?? podaj mi auta tej klasy ktore sa szybsze

                                          rwd ??? jezdziles kiedys autem rwd? jest taka prawda stara "gdyby przedni naped bylby lepszy to by czlowiek chodzil na rekach"
                                          przedni naped to wymysl ekonomistow a nie inzynierow
                                          czemu najwieksze marki stosuja tylny naped? czemu w f1 jest tylni naped? czemu w nascar jest tylni naped??

                                          1. Jeździłem.. , Bitboy_ 22/01/10 18:03
                                            nie nadaje się toto na drogę niestety.
                                            Jak już wspomniałem - na tor do zabawy - ok.
                                            BMW nie robi na mnie wrażenia, jeśli chodzi o komfort to są marki które robią w tej cenie fajniejsze wozidupy :)
                                            Co jest szybsze :) ?
                                            http://www.otomoto.pl/...sect=show&id=C9046454 (w cenie M6)
                                            http://www.otomoto.pl/...ect=show&id=C11050860 (4x4)
                                            http://www.otomoto.pl/...ect=show&id=C11050745

                                            teraz nie mam czasu ale jeszcze poszukam :)

                                            9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                                            Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                                            ,FraDesION660P

                                            1. ech , Piratez 22/01/10 18:23
                                              nie wazne
                                              skonczmy ta dyskusje bo to nie ma sensu
                                              jak ty uwazasz ze przedni naped jest lepszy to nie moge cie przegadac
                                              dalej sie mecz nim i trac mnostwo z trakcji

                                              auta ktore podales nie sa szybsze od m6, do tego gtr to plastk fantastik
                                              idealne autko dla japonczykow

                                              jedynie co mi zostaje to zyczyc tobie zebys przejechal sie fajnym bmw, moze zmienisz swoje mniemanie o tej marce.

                                              1. Przypomina , Birdman 22/01/10 21:28
                                                mi sie dialog z filmu testosteron na temat aut i ich silnikow zwienczony tekstem: I po co wam takie silniki skoro w miescie jest ograniczenie do 50?

                                                ping?

                                              2. Dobrze, , Bitboy_ 23/01/10 10:44
                                                może kiedyś będę mieć okazję, i zmienię zdanie, kto wie :)

                                                9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                                                Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                                                ,FraDesION660P

                                        2. tak tak , kubazzz 23/01/10 04:26
                                          bo przedni napęd jest taki zajebisty z mocnym silnikiem... super wrażenia i super trakcja, normalnie odlot...

                                          SM-S908

                                        3. .:. , Shneider 23/01/10 08:09
                                          piszesz z zalozenia fanatyczne wywody. zero logiki.

                                          BMW ma jedne z najlepszych silnikow i tutaj nie ma co dyskutowac z faktami.

                                          6 cylindrow w rzedzie to idealne rozwiazanie.
                                          ostatnio wujaszek sprawil sobie 530 od schinitzer'a 6 cylindrow w rzedzie 250 konikow z 3 litrowego diesel'a.

                                          RWD jest zle? no tak kolejny argument nie do obalenia.

                                          mozesz podac i milion powodow wg. ktorych masz racje, ale nadal nie zmieni to faktow ze silniki BMW zwlaszcza diesel'ki sa najlepsze.

                                          .:: Live at Trance Energy ::.

                      3. generalnie R6 , elliot_pl 22/01/10 11:49
                        sa lepsze, ze wzgledu na lepszy rozklad sil wewnatrz silnika i wywazenie. Tak wlasciwie to najlepsze co moze byc, dlatego R6 -> V12. To wszystko w kwestii kultury pracy. Kto nie jechal R6 ten nie zrozumie. V6 powstaly tak naprawde z R6 w celu "skompaktowania" konstrukcji. Prawda jest taka, ze V6 wsadzisz prawie w kazdego sprzeta, a do R6 juz trza miec dluga morde :) Kwestia parametrow poszczegolnych jednostek to juz calkiem inna sprawa i tu nie dyskutuje. Jakbys mial jakies watpliwosci co do tego co napisalem na poczatku, to polecam jakikolwiek podrecznik z maszynoznawstwa ;)

                        momtoronomyotypaldollyochagi...

                        1. Dzięki , Bitboy_ 22/01/10 12:04
                          poczytam sobie jak znajdę czas, bo lektura ciekawa.
                          Nosek długi mam w swoim sprzęcie, i silnik jest ogromny..
                          Jak na "skromne" 2.5 V6.
                          Może i zmieścił by się tam R6, kiedyś o tym pomyślę jak znudzi mi się obecny stan mocy i momentu :D

                          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                          ,FraDesION660P

                          1. już tu kiedyś pisałem to co nie ja wymyśliłem , kubazzz 23/01/10 04:23
                            V12 > V8 > R6 > V6 > R4 > kosiarka

                            Sam jak już jeżdżę to autem z 3.0 V6 benzynowy i jest super, ale o silnikach BMW złego słowa nie można powiedzieć. Silniki od BMW, a zwłaszcza klasyczne R6 to jest swego rodzaju Industry Standard.
                            Mogą się komuś te auta nie podobać z różnych powodów i na różnych płaszczyznach, ale mechanicznie to jest klasa.
                            I chociaż mój ulubiony producent wrzuca V6, to czym jeżdże to V6, ale i tak obstawię zawsze R6.
                            Tak jak powiedział kolega wyżej - to jest fizyka, a nie gust.
                            A że każdego dziada da się wykręcić to inna sprawa, pewnie nawet z 3 cylindrów można cuda na kiju zrobić i objechać jakieś Porsche;)

                            SM-S908

                            1. alleluja , Bitboy_ 23/01/10 10:43
                              racja

                              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                              ,FraDesION660P

      2. Turbina , Birdman 22/01/10 21:30
        w lagunie 2 to typowy problem tego auta.
        I jesli nie jechales autem z nowczesnym dieslem to tak naprawde nie ma o czym gadac. Bo na podstawie jazdy autosanem raczej nie mozna sie wypowiadac o dieslach,

        ping?

  32. dizel = swiety spokoj , wrrr 21/01/10 23:00
    mam gaz (duza butla nie w kole, a i tak co 400-500km tankowanie, wychodzi taniej niz ropniak, ale instalacja gazowa jest uciazliwa, i jazda okaleczonym autem ktore odzywa dopeiro jak sie prztyknie na benzyne tworzy wyrzuty sumienia)

    mialem tylko benzyne (obroty przyjemnosc itp itd - ale jak sie jezdzi do pracy dzien w dzien to kompletnie nieoplacalne)

    teraz hdi (>1000 na jednym baku, zero redukowania przy wyprzedzaniu, gorka na dwojce bez gazu w korku zaden problem, jedyne co mnie irytuje to gwaltowne gaszenie silnika - jakby mial wyskoczyc, ale to pewnie kwestia zuzytych poduszek bo ma tak od roku)

    a kwestie awaryjnosci - wszystkie samochody sie psuja, niezaleznie jaki silnik, osobiscie zezlomowalem benzyniaka, czy po tej przygodzie mam twierdzic ze benzyna jest be bo sie psuje?

    1. Diesel i święty spokój? , Yog-Sothoth 22/01/10 09:13
      C'mon.. ile teraz widzę wątków o tym że ktoś zatankował kiepski olej i silnik mu klęknął.. nie mówiąc o problemach z turbiną po takim paliwie i kosztach regeneracji.
      DOBRA instalacja gazowa minimalnie zmniejszy osiągi silnika i nie będzie się sypać częściej niż reszta podzespołów, ktoś ci po prostu kiepsko zagazował samochód i tyle.

      wrong fool!

      1. a kto ci kaze tankowac byle gdzie , wrrr 22/01/10 19:56
        lej caly czas orlen i tyle, gaz tez tankuje na orlenie a jak nie ma to shell, raz sie odwazylem na bp, przy wymianie filterka byl czysciutki (a jechalem na 2 auta z kumplem ktory tankuje najtaniej - i jego filtr wygladal malo ciekawie),

        a zeby silnik chodzil na gazie tak jak na benzynie to spali go za tyle co dizelek, przy ktorym nie masz problemow z zapasem albo z miejscem w bagazniku, pozdro

        1. Aaaaa , Yog-Sothoth 23/01/10 00:04
          Orlen :D
          Akurat najwięcej problemów w Warszawie jest z ropą z Orlenu :D A tu wszystkie stacje biorą z Orlenu także..

          wrong fool!

      2. sorry , Birdman 22/01/10 21:25
        ale co ma paliwo do turbiny?

        ping?

    2. co do szarpania , Birdman 22/01/10 21:26
      przy gaszeniu to sprawdz stan systemu recyrkulacji spalin

      ping?

  33. Używanego diesla nigdy w życiu... , Grolshek 23/01/10 09:31
    ...nowego jak najbardziej...

    ***** ***!!!

    1. dokladnie tak, , Tummi 23/01/10 14:21
      moze z malym wyjatkiem - od ojca, czy dziadka, to moze uzywanego diesla bym kupil.


      Odnosnie benzyny+lpg - niestety wiekszosc 'monterow' to partacze. Osobiscie poprawialem instalacje w moim p206, gdzie zaklad z duzym doswiadczeniem (robia ~10 aut dziennie) popelnil arcyproste bledy. Wystarczylo przeczytac instrukcje producenta, kupic kabelek usb za 50zl i sciagnac software (oryginalny soft wypuszczony jako freeware - ac.com.pl). Niestety 'monterzy' maja problem z czytaniem ze zrozumieniem.
      Obecne autko zagazuje tam, gdzie wiekszosc forumowiczy, a wlasciciel nie boi podpisac sie imieniem i nazwiskiem na forum.

      T.

      www.skocz.pl/uptime :D

  34. pierdolenie na antenie z tymi dieslami , tekknik 24/01/10 02:34
    opinie negatywne są od użytkowników, którym coś takiego się przydarzyło. Wypacza to obiektywną ocenę z uwagi na brak informacji od użytkowników, których ten problem nie dotknął. Zapewniam że stosunek zadowolonych do nie zadowolonych to co najmniej 1000:1. Dlaczego na forach nie wypowiadają się zadowoleni posiadacze nowoczesnych diesli chwaląc ich niezawodność? Proste bo są zadowoleni i to im wystarczy!

    Desert Eagle .50 AE
    http://www.youtube.com/watch?
    v=BWZFaiTdKwM

  35. kolego... , Gajdzi 26/01/10 19:23
    kompa to mozna uzywac do przegladania board'a a nie wierzyc mu w odczytach...

    Kuzynka tez miala passata i jej palil niby 5.2 wg. kompa... szkoda ze oboje robilismy takie same dystanse, a moj z obliczen palil mi 6.2...

    Pan Bóg bawi się z ludźmi w
    chowanego.
    On odlicza - ludzie się chowają...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL