TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Panowie, jak odpalacie swoje diesle, które stoją pod gołym niebem..? , dawidy 26/01/10 08:44 Mój od niedzieli odmówił posłuszeństwa.. Wczoraj zarżnąłem dwa akumulatory i nic.. Kręci, ale nie pali. W baku poda sam korek zatankowany ON jakiś uszlachetniony ze statoil. Dolałem też jakiegoś uszlachetniacza do paliwa. Dziś planowałem kupić nowy akumulator, ale wczoraj próbowałem go odpalać na pożyczonym prawie nowym i na niewiele to się przydało.. Jak stał tak stoi. Jakiś taksówkarz sugerował mi wlać kilka litrów benzyny do baku... ale raz, że nie bardzo mam miejsce, dwa jakoś podejrzliwy jestem, co do takich metod..
No i nie wiem, co jeszcze mogę zrobić. Widziałem wczoraj na stacji taki środek w sprayu do rozruchu, który psika się do filtra powietrza tuż przed rozruchem - warte to coś?
Akumulator na pewno będę musiał kupić, bo mój nie jest najlepszych lotów, ale mam chwilowo pożyczony, więc jeszcze się wstrzymam. Obawiam się, że jak kupie nowy, to efekt będzie taki sam jak z tym pożyczonym - w końcu i nowy padnie.
Macie jakieś rady? Czy zostaje czekać do wiosny..?102594 - Taksówkarz , soyo 26/01/10 08:50
ma rację. Na duże mrozy pomaga. Poza tym psikacze do filtra typu samostart też dobre są jak nic nie pomaga. A tak profilaktycznie, to przed pójściem spać dobrze zejść i auto odpalić na kilkanaście minut, rano lżej pali.soyo - a wczoraj w faktach chyba mowili , Luke Jadi 26/01/10 08:53
zeby nie wlewac benzyny do diesli :)----------------------------------------
www.lukaszjatczak.pl - .:. , Shneider 26/01/10 08:57
ale z innego powodu.
stary ropniak spali doslownie wszystko, nowe moga sie uszkodzic..:: Live at Trance Energy ::.
- ten środek , Demo 26/01/10 08:51
to autostart/ motostart, różnie to zwą. W transicie działał rewelacyjnie. W największe mrozy autko ruszało z 1 kopa. Polecam też brać aku na noc do domku :) Obawiam się jednak, że u Ciebie mogło po prostu zamarznąć paliwo skoro kręci a nie podaje. A wtedy panie farelka na komorę silnika i grzejemy ;Dnapisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - powodzenia :) , martinezz 26/01/10 21:32
http://etransport.pl/..._zostal_wypalony_wrak.htmlvaio fz11l - tylko skończony idiota , Demo 26/01/10 22:40
może włączyć grzanie i pójść sobie do domku. Nawet nie zakładam, że są tu wśród nas tacy pomysłowi. Równie dobrze możesz przytoczyć newsa, że "wsiadł do samochodu i zginął w wypadku".napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- .:. , Shneider 26/01/10 08:55
czemu probujesz zarznac akumulatory?
nie masz znajomego ktory moglby podjechac, podlaczyl kablami Twoje auto..:: Live at Trance Energy ::. - i to jest kolejna dziwna sprawa.. , dawidy 26/01/10 10:01
jak podłączam przez kable od innego odpalonego samochodu, to mój przekręci kilka razy i koniec, nie kręci
trzeba chwile poczekać i kręci dalej..
Ostatnio też taka dziwna kontrolka mi się jakoś długo świeci. Wyczytałem, że ma coś wspólnego z rozruchem i sterowaniem pracą silnika..102594
- jakis uszlechetniony ON ze statoil , snail 26/01/10 09:04
moze byc wlasnie przyczyna. Czlowiek nigdy nie wie jakie cuda wianki wyprawiaja na tych stacjach. Poki co r-ki ze stacji odkladam do szuflady w razie reklamacji, ze wajcha rozpizdzila mi wtryski ;) (pewnie g. to da ale bede mogl powiedziec, ze przynajmniej probowalem ;< ) ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna... - ... , snail 26/01/10 09:06
tralala -> wacha*
;) ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna...
- podstawa to świece , Hitman 26/01/10 09:06
jak nie będzie odpowiedniej temperatury to nijak nie odpalisz choćbyś był na sztywno pod prostownik z sieci podłączony..
Akumulator druga kwestia - jak ma pare latek to trzeba brać do domku i podładowywać bo niestety ale wraz ze spadkiem temperatury wydajność aku maleje znacząco..
I myk dla dieslowców odpalaj po dwukrotnym nagrzaniu świec (jak zgaśnie kontrolka, wyłączasz i jeszcze raz grzejesz)
Do paliwa można dolewać uszlachetniaczy - polecane są produkty STP reszta jaka jest nie wiem..
Niedziela była testem bojowym u mnie też - jak już po wielkich trudach odpalił to gasł po chwili - dopiero metoda z podtrzymaniem z rozrusznikiem zadziałała ( pewnie szkodliwa i posypią się gromy ale jak mus to mus ) w końcu pyzio to żaden luksus..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - w dieslu nie ma swiec , capri 27/01/10 11:00
to oczywista oczywistosc, ze piszesz o wtryskachQuidquid latine dictum sit,
altum videtur - karwa, zacma , capri 27/01/10 11:02
dluzej spac, nie pisac glupot, bo zaczyna byc smiesznie ;pQuidquid latine dictum sit,
altum videtur
- Przeczytaj to ..... , OLD++ 26/01/10 09:10
http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7491125.htmlTPC Board -- Powinno być FWA Board - Witaj we klubie... , Dexter 26/01/10 09:11
Akumulator c.a. roczny i naładowany.
Świece - miesiąc mają.
I niestety, z paliwa chyba się gnój zrobił w taką temperaturkę.
Pokręciłem chwilę, dał się złyszeć charakterystyczny dźwięk pompy paliwowej i dałem spokój, żeby nic nie zatrzeć... Postoi aż będzie cieplej albo zaholuję do jakiegoś garażu...Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - A nie, zwracam honor ropce. To jednak aku... , Dexter 26/01/10 19:42
Centra Plus, roczny zaledwie i zastrajkował...Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!
- Hmm , Marcinex 26/01/10 09:13
Na razie problemów nie miałem - olej tankuję na BP i Shellu czasem Orlen. Odpala od kopa - aku ma 4 lata. Czekam aż się świece zagrzeją (gaśnie kontrolka) i dawaj :) Tego dziadostwa motostart nie radzę za często używać - niszczy silnik - przynajmniej tak mechanicy mówią ( 6 mechaników - w tym 2 w aso). Jednak podstawa to dobry olej - możesz dodać też trochę takiego świństwa, które powstrzymuje paliwo przed wytrącaniem się parafiny - na Shellu to jest - Skyrd czy Skaard się nazywa ( lub podobnie). Zresztą na większości stacji powinien być. Z ciekawostek - do płynu do spryskiwaczy dolewam denaturat, nie raz płyn do -22 st mi zamarzł - i to koncentrat :)Nie ma piekła poza tym światem, on nim
jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
on nim jest! - jagodzianka , Deus ex machine 26/01/10 09:33
do plynu, tez leje .)
A moja rumunka daje rade, poki co nie zawiodla. W zime leje tylko dynamica, zeby byla mniejsza szansa na swieczki w baku.
Co do dolewania benzyny, do CR odradzaja. A do wolnossacych chyba wszystko sie da wlac i przemieli ,)"Uti non Abuti" - No właśnie , Marcinex 26/01/10 11:20
mam CR i tylko dobry olej się liczy.Nie ma piekła poza tym światem, on nim
jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
on nim jest! - Nie chyba ale na pewno! , Muchomor 26/01/10 12:17
Do nowoczesnych dizli sié beznzyny nie wlewa, bo mozna wiecej szkody niz pozytku.
Do starych, bezturbowych, wolnossacych to jak najbardziej byo rozwiázanie. Generalnie to chyba pomysl z farelka byl najlepszy. Postawic auto gdzies w garazu i podzialac farelka na komore.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- Eeee zartujecie czy co? , Birdman 26/01/10 09:20
Paliwo z Lukoil, akumulator 2 lata (64AH, centra plus), silnik 1.9TDI (model AVG). Np dzisiaj rano, -21.5, przekrecam kluczyk, swiece sie grzeja jakies 5-7 sekund, kontrolka swiec gasnie, przekrecam dalej i silnik zaskakuje od razu. Tak samo wczoraj i przedwczoraj. Tak samo przed rokiem. Dwa lata etmu mialem problem jak mialem spalone swiece ale i tak zapalal. Fakt ze krecil czasem z 10-20 sekund ale zapalal.
Tak wiec dziwi mnie to co sie u was dzieje... A jaki olej masz w silniku? Jak filtr paliwa, powietrza?ping? - ... , Sith 26/01/10 09:22
u mnie było to samo, tylko wczoraj na chwile podjechałem pod blok i z 10-15min słuchałem sobie radyjka na wyłączonym silniku i niestety - to wystarczyło - aha , Birdman 26/01/10 09:23
Tak mi sie przypomnialo. Problemem moze byc np zle ustawiony kat wtrysku...ping? - chyba nie wiesz co piszesz... , Gajdzi 26/01/10 22:26
krecic 15-20sek, to nie mam pytan jak ten rozrusznik u Ciebie wyglada...
Nie wierze w to ze jak zostawisz auto na dworze i rano masz -20st to auto Ci pali na jedno zakrecenie wału... to wrecz bym nawet powiedzial nie możliwe u diesla z najlepszymi swiecami... Minimum jakie udalo mi sie widziec na oczy, to silnik musial zakrecic 2x wałem... i jeszcze do tego przy trzecim i czwartm lekko telepalo...
ale jesli nawet prawde mowisz, to gratuluje silnika... ja mam AFN i przy -17st i trzech podgrzaniach świec pali przy 3 obrocie wału...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - a... i zeby nie bylo, ze cos dolewam... , Gajdzi 26/01/10 22:27
bo wrecz nic wlasnie a paliwo tankuje na lukoil...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - no to zapraszam , Birdman 26/01/10 23:05
jutro rano do lodzi na pokaz :)
odjazd: 7:15
I co ciekawe to statyczny kat wtrysku mam do regulacji... Tak bynajmniej twierdzi mechanik po analizie logow.ping? - nie dowierzam, z tego względu , Gajdzi 27/01/10 01:07
że nowa (kilku miesięczna) a4 (bo zakladam ze taka wlasnie masz, ew. a6, ale watpie) nie pali na "strzała"... Ale jeśli faktycznie, to tylko pozazdrościć...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - mam , Birdman 27/01/10 09:15
a6. Tu masz filmik jak mi auto odpala: http://w305.wrzuta.pl/film/7xYWfFPvEiJ/mov00158
Troche tam piskow i halasow ale ogolnie widac co i jak.ping? - kurcze... , Gajdzi 27/01/10 10:57
wczoraj chyba przechwialiłem swojego... bo dzisiaj rano nie zagadal jak wczesniej...
-17st, 3x grzanie, krece, krece... 5x wal sie obrucil i dupa... od nowa grzanie i dopiero za 3-4 obrotem walu zapalil... az mnie normalnie wkurzyl... co tak z dnia na dzien moze wplynac na to ze auto pali lub nie... masakra...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - to ostatnio lepiej zapalil , Gajdzi 27/01/10 10:58
jak stal 2 dni na takim mrozie, a tu tylko po nocy...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - Moze , Birdman 27/01/10 11:33
swieca padla? :)ping? - mozliwe... ale az w szoku jestem... , Gajdzi 27/01/10 12:17
123... zobaczymy co bedzie jutro...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają...
- bynajmniej - źle użyłeś , Chrisu 28/01/10 10:28
k....rcze /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- kiedy wymieniales swiece zarowe?? , Piratez 26/01/10 09:21
pewnie nigdy
wymieni je, przy takich mrozach z 2-3 razy podgrzej i odpali od strzala (oczywiscie jesli paliwo nie zamarzlo)- aaa , Piratez 26/01/10 09:21
i jeszcze jedna sprawa
jesli silnik nie ma kompresji to nawet i nowe swiece nie pomoga
- ... , Sith 26/01/10 09:21
u mnie padł aku, rozrusznik jeszcze potrafił zakręcić ale chyba elektroniki już nie potrafiał pociągnąć, bo jak załapywał to po chwili gasł:(- To raczej , Birdman 26/01/10 09:24
nie aku. Jakby aku padl to na pewno rozrosznik by nie krecil.ping? - jednak to aku , Curro 26/01/10 09:50
może być.
Przy pierwszych mrozach miałem podobnie-co prawda mam benzynę ale objaw był identyczny. Załapał i gasł tak po 2-4 próbach aku dętka. Aku miał 5 latek i skończył w krainie "płynnego ołowiu"
Po zmianie na nową Centrę Plus autko pali na dotyk.- Hmm , Birdman 26/01/10 10:34
Benzyna ma zaplon iskrowy - diesel samoczynny. Wiec teoretycznie jesli zapali to powinien pracowac.ping? - to teoria , Curro 26/01/10 19:54
tylko, a praktyka czasami zaskakuje.
Sam byłem zaskoczony i początkowo kierowałem się w stronę elektroniki-szwankuje jakiś element przy niższej temperaturze-wyglądało to jakby odcinało zapłon ale te 2-4 próby i padaka aku rozwiały wątpliwości.
- ... , Sith 26/01/10 10:08
100% aku, podobno te nowe diesle z CR mają tak dużo eletroniki, że potrzeba sporo na rozruch
- sąsiadowego vw 1.6d od niedzieli codziennie z zaciągu , Pawelec 26/01/10 09:37
moje podtlenki lpg palą więc wyciągam i odpalamy z holu. I żadne cuda nie pomogą jak motor słaby. Jego jetta ma ponad 300kkm nakulane, w lato zmieniał pierścienie, wymiana głowicy, remont pompy i wymiana wtrysków (robił sam bo jest mechanikiem na stacji) nic nie dała. Do - 15 palił, teraz tylko zaciąg. Akumulatorów to ma ze 4, paliwko z ulepszaczem, z benzynką i nie pali. Jak motor słaby to i modły nie pomogą. Koleś ma 80 B4 , 350kkm 90konny 1.9tdi i po podwójnym podgrzaniu świec pali, choć z trudem ale pali. A że się nie nagrzewa nawet po 20km i przysłonięciu całej chłodnicy to inna sparawa. Ja tam dopiero teraz się dowiedziałem że termostatu WOGÓLE nie miałem (3 lata) ale to benka+lpg.Tom Drwal
LAS Ltd. - he he. Podgrzej sobie filtr paliwa... , Chrisu 26/01/10 10:12
mój znajomy zacząl mieć w PL problemy przy -8 (jeszcze paliwo z Niemiec w baku). Zagrzał filtr - auto zapaliło... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - aha. Dolejcie sobie niebieskiego wywaru z kości ;) , Chrisu 26/01/10 10:47
tak 1 butelke / bak - powinno rozwiązać wiele problemów z zapalaniem diesela. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- bez problemu , Matti_2 26/01/10 10:30
stoi na dworze cały czas i pali na dotyk;) Mazda 323F 1999r., 2.0TD.- i co wykrakałeś , Żółwica6 27/01/10 09:00
chociaż dzisiaj znowu dała radę :)jedna z niewielu..
- hmm.... , qwertix 26/01/10 10:31
Pewnie zamarzło Ci paliwo w przewodach i raczej nic nie zrobisz, czekaj na roztopy :)
Niestety są problemy, od dwóch dni z rana wychodząc do pracy mam -27st, żonka wychodząc 2h wcześniej mówiła że było prawie -30st.
Samochód stoi pod chmurką bo akurat w garażu trochę gratów leży :)
Odpala bez problemu od pierwszego (paliwo Statoil Diesel Gold), problemy pojawiają się w czasie jazdy, o ile przy normalnej jeździe jest OK, to przy próbie wyprzedzenia (pedał w opór) dostaje info o błędzie wtrysku i koniec jazdy, muszę stanąć zgasić silnik i ponownie odpalić.
Widać, że w przewodzie paliwowym jest kasza.
Dobrze, że nadają ocieplenie :)jak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - kilka porad , MayheM 26/01/10 11:01
spuscic na cieplym silniku z pol szklanki paliwa z odstojnika pod filtrem - jesli zamarzlo i zrobil sie tam gnoj - powinno pomoc.
Swiece zarowe, jesli nigdy nie ruszane - tez moznaby wymienic.
Nie polecam dolewac denaturatu - obecnie ma w skladzie wode, wiec moze tylko zaszkodzic. Do benzyny owszem, do diesla - nie.
Mozna kupic na stacjach orlenu taki 0,5l/1l preparat do dodawania do ON przy tankowaniu, ktory powoduje ze ni wytraca sie parafina, moze pomoc.
Najgorsze, jesli masz uwalone wtryskiwacze kiepskim paliwem - wtedy juz tylko wymiana/regeneracja za grubszy pieniadz.
Pozdr. - a wiec tak , Banan 26/01/10 11:30
1. dobrze naladowany i sprawny akumulator- w ropniaku to podstawa
2. swiece zarowe i uklad nimi sterujacy sprawdzic, naprawic i wymienic
3. uszlachetniacz do paliwa i kilka litrow benzyny nie zaszkodzi. najlepiaj wymieszac z okolo 10% benzyny. jak pamietam mercedes dopuszczal nawet 15%
4. czesto, ba nawe za czesto :) wymieniany filtr paliwa. paliwo w polsce jakie jest kazdy wie. moze nie najgorsze ale zbiorniki na stacjach to chyba od mieszka 1 nie byly czasami czyszczone
5. nie napisalas jakiego masz diesla- czy to tdi, dci albo inne abc :), czy po prostu zwykly klekot z pompa :) wiec mozesz miec zwykle swiece zarowe lub szybkie. przy klekocie :) podwojne nagrzewanie ma sens, przy wszelkich tdi czy innych cammon railach juz nie.
6. tankowac na swojej sprawdzonej stacji. elektroniki sa bardzo bardzo czule na chrzczone paliwo.- No nie do konca. , Muchomor 26/01/10 12:27
Dolewanie benzyny - szczegolnie w takich ilosciach - do silnikow z CR jest niedopuszczalne. Wlewa sie uszlachetniacze, a nie benzyne. Bron boze denaturatu - jak ktos wyzej podal - zawiera wode.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - uwierz mi , Banan 26/01/10 13:40
jest dopuzczalne :) nawet nie wiesz, ze stacje same potrafia wymieszac u siebie rope z benzyna zeby sie to jakos z dystrubotora lalo. baaa, slyszales o dolewaniu kwasu? tak kwasu siarkowego, dodaje sie go do oleju opalowego i pozbywamy sie kolorku. a pozniej sprzedaje sie toto jako zwykly napedowy
prawie 10 lat pracowalem w duzej firmie transportowej, zachaczylem tez i o serwis ciezarowek renault. i wielu kierowcow klnie na te wszystkie uszlachetniacze, stosuje benzyne i tez denaturat. ale ma to sens. dlaczego? olej napedowy jest higroskopijny czyli wylapuje wode z otoczenia. wiec wode w baku masz zawsze. a ona z ropa sie nie miesza i zamarza. po dodanie minimalnej ilosci denaturatu robi sie z tego alkohol ktory juz nie zamarza. mamy plyn ktory i tak czy to woda czy alkohol musi kiedys zassac pompa i spalic.
sam nie raz widzialem super hiper uszlachetniacze do -40 czy wiecej stopni ktore przy minus kilku czy kilunastu zmienialy sie w galaretke czy parafine. mialem tez peugeota 406 ropniaka. i w zime mieszalem zawsze rope z benzyna. podobnie znajomy z 206. chodzi do dzisiaj, wrecz pszczoleczka :)
cale to gadanie o uwalonych wtryskach to bajki i mity- wiem to z praktyki poniewaz komputer bardzo czesto wyskakuje z bledem wtrykiwacza. no i co? wiekszosc mechanikow nie sprawdzi reszty zarejestrowanych bledow i nie pomysli. a chyba 99% procent usterek w takich nowoczesnych silnikach to problem z ukladem powietrza a nie paliwa.przypomniala mi sie taka historyjka, przynam sie do bledu i nie wiedzy: 3 dni wlaczylismy z samochodem ktory po przekroczeniu 2500 czy 3500 obrotow wywalal blad i przechodzil w tryb awaryjny. trzeba bylo zgasic i znowu to samo. w komputerze bledy dotyczace wysokiego cisnienia. najrozniejsze. po sciaggnieciu kolegi z sasiedniego serwisu- wieelka glowa i szacunek dla niego:) okazalo sie, ze jak montowali webasco- takie dodatkowe ogrzewanie to wwiercili sie w plastikowy zbiornik i wiorki polecialy do baku. po wycysczeniu baku, przedmuchaniu przewodow, wyczyszczeniu pompy zasilajacej i wymiamnie wstepnych filtrow auto zadzialo. my szukalismy 3 dni i nie moglismy dojsc. kolega stwierdzil usterke- zanieczyszczonia ukladzie zasilania w kilkanascie minut a znalazl wiorki i byl tego pewny.- glowy nie dam , Banan 26/01/10 13:46
i nie jeste tego pewny ale przy zwyklym klekocie, jeszcze te ze stadem bocianow pod maska :D wiec przy mietku 123 w instrukcji bylo napisany chyba nawet o 40% niskooktanowej benzyny do ropy, a wiec prawie pol na pol. wiem ze to inna generacja silnikow, ale to tez ropniak :) znajomy taksowkarz mial to cudo tylko instrukcja po niemiecku :) - znalazlem tak na szybko , Banan 26/01/10 13:53
http://mnemon.fm.interia.pl/Scanned-01.JPG
to podobno z forda- Wszystko fajnie i j wam wierzę... , Muchomor 26/01/10 15:41
... ale wciąż: dolewanie benzyny do nowoczesnych CR to bardzo zły pomysł. Poczytajcie trochę.
U nas między innymi stąd się ten syf robi i padają potem te silniki jak muchy.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- Corolla , marekzi 26/01/10 13:20
2,0D 1999 ok.300 tys.km (klekot) - pali na dotyk mimo że stoi pod chmurką.
Ale aku jest OK (ma 2 lata i dbam o niego), świece są OK (z początkiem zimy były problemy - nierówno pracował po odpaleniu, więc zmieniłem 2 świece żarowe bo były padnięte). W niedzielę przy -18 w czasie jazdy zaczął szarpać więc zatankowałem tego droższego diesla Ultimate (tankują zawsze na BP) i wczoraj przy -24 odpalił na dotyk, dzisiaj przy -22 - również, już nie szarpie. I przed odpaleniem grzeję świece 2 razy.
Wnioski: jeśli silnik jest w dobrym stanie, aku również i świece żarowe, to jedyną przyczyną może być paliwo (zamarza - wytrąca się parafina). Ale o tym trzeba pomysleć wcześniej , czyli przed takimi mrozami i albo zatankować "mrozoodporne" albo wlać dodatek. - hmm , LooKAS 26/01/10 13:46
pajero 2.5TD 94r. Odpalil bez problemu (-23), przejechalem 3km po czym zamarzlo paliwo :). Nie dalo sie jechac szybciej niz 40km/h, po kolejnych 5km filtr odmarzl i pojechalem normalnie...I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - aha , LooKAS 26/01/10 13:47
odpalil bez problemow bo napedzany jest przez 2x 94Ah Energizera.I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit
- przecież to nie wina akumulatora , kubazzz 26/01/10 14:33
paliwo w baku też może się nawet trzymać, a tylko filtr paliwa zamarza po prostu, w dieslu to normalka.
Mało który samochód ma podgrzewane.
Se możesz kręcić, dolewać, zmieniać akumulatory, podłączać kablami... Wczoraj widziałem z okna, jak koleś swojego włoskiego śródziemnomorskiego diesla próbował odpalić na kable od 3 różnych samochodów, dwie godziny walczył, ale samochód dalej tam stoi;)SM-S908 - Ja robilem bardzo prosto... , Grolshek 26/01/10 15:44
...fura na hol, w pracy mam ogrzewany garaż, przez noc postoi odpalam, jadę na jakąś pewna stację, leje najlepsze dostępne paliwo i hajda ze 100 km... Na drugi dzień jak ręką odjął... No tylko trza mieć ogrzewany garaż i kumpla do holu...***** ***!!! - no i , elliot_pl 26/01/10 15:47
najlepsze dostepne paliwo jeszcze :Dmomtoronomyotypaldollyochagi... - uuuu , Sith 26/01/10 15:54
i tu problem;D
- hyyy , RaPToRR 26/01/10 16:14
Z niedzieli na poniedziałek -33 przy gruncie podobno (Białystok)
Mój 18 letni klekot z turbina, z naklepanymi ponad 350kkm i slaba kompresja o 6.30 zapalil i zawstydzil wszystkie diesle na parkingu ;]
Ale przygotowawczo na te mrozy to nowy filtr paliwa, nowy akumulator, swiece 100% sprawne,grzane 3 razy, dobre paliwo w zbiorniku + depresator + denaturat ;p
Zaskoczyl mnie moj dieselek baardzo pozytywniehttp://www.krzysztofwasko.pl - hmm , bartek_mi 26/01/10 18:04
dobre paliwo (shell), naladowany aku i jak sprezanie dobre to odpali - moj pali.
tylko musi zakrecic :) bo aku mam na wylocie (9lat w dieslu to niezly wynik)
w weekend swiece musze sprawdzic bo cos czuje ze nie wszystkie sa na chodzie :)
1.9 dcidzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - hmm , bartek_mi 26/01/10 18:05
a przy -20 to swiece ze 2/3 razy mozna podgrzac jak akumulator i swiece sprawne. powinno pomocdzisiaj jest jutrzejszym wczoraj
- kolego... , Gajdzi 26/01/10 19:26
to ze podlaczysz sie do innego pracujacego auta, to nie znaczy korzystasz bezposrednio z energii tego auta... musisz poczekac az sie Twoj akumulator naladuje... a laduje sie wlasnie poprzez podlaczenie do pracujacego auta...
do tego wskazane jest w tym pracujacym aucie wkrecic go na ok. 2-3tys obrotow...
takze to ze podlaczysz pod inne pracujace auto nie znaczy ze mozesz odrazu zapalac...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - mialo byc pod dawidy 26/01/10 10:01 , Gajdzi 26/01/10 19:30
ale niestety...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - a zauważył ktos czy przy tych mrozach autko mu sie lepiej zbiera...? , Gajdzi 26/01/10 22:37
bo mi sie zbiera i to bym zaryzykowal duzo lepiej... Bardziej wciska w fotel... A to zasługa ów zimnego powietrza...
Z odpalaniem nie ukrywam sie boje, ale jak narazie 3x świeczki i dawaj na zapłon... przy 3 zakreceniu wału juz sam idzie (temp. -17 na wyświetlaczu w aucie).
Paliwo z lukoil'a bez dodatków! Aku 2lata (nie łądowane, chodź chyba by sie juz przydało), a świece nie wiem czy wszystkie sprawne, bo nie sprawdzałem... ale wygląda na to że tak...
Ale ostatnio widziałem jaki gęsty jest olej silnikowy przy -18st i powiem Wam, że aż nie mam serca palić tego auta przy takim mrozie... olej to prawie jak kisiel (lub budyń) na wpół zastygnięty...
Dlatego zanim rusze staram sie nie ruszać auta od odpalenia min. 1min...
to tyle z mojej strony...
I powodzenia życze...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - blad robisz , Piratez 27/01/10 07:04
bardziej niszczysz silnik trzymajac go na wolnych obrotach niz jakbys porouszal sie
co do wiekszego buta to zasluga bardziej rozrzedzonego powietrza
poprostu wiecej dostaje sie go komory spalania.- no nie wiem.... , Gajdzi 27/01/10 09:02
widzialem jak goscie po odpaleniu wkrecali auta na 2-3tys obrotow i jakos na dobre im to nie wyszlo...
Po 2 dla turbo nie wskazane jest aby na zimnym silniku pracowalo pod obciazeniem... tak zle i tak nie dobrze... wiec sam nie wiemPan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - turbo to sie wlacza od okreslonych obrotow , Piratez 27/01/10 10:18
a jak ruszasz w takie zimno to raczej nie wkrecasz silnika pod czerwona kreske
grunt to miec rozum a samochod posluzy lata:) (przynajmniej te z lat 90 i wczesniej)
- hehe , marekzi 26/01/10 23:09
bo dobrą, stara zasadą jest, aby diesla przy temp.<0 po odpaleniu a przed ruszeniem pogrzać min. 0,5 min. - odpaliłem! , dawidy 27/01/10 00:14
Kupiłem dziś nowy mocny akumulator (Centra Futura). Odpalił przy trzecim podejściu. Jutro jeszcze wymienię filtr paliwa i sprawdzę świece. Ale najważniejsze, że dziś mogłem już jeździć :) Mam tylko nadzieję, że jutrzejszy poranek mnie nie zaskoczy.
A więc wychodzi, że sprawny mocny akumulator to podstawa. Wcześniej wkładałem zamiennie nowy, pożyczony, ale chyba był za słaby na rozruch.102594 - w dieslu , Gajdzi 27/01/10 01:10
jak masz mocny akumulator, to rozrusznik mocno kreci, a wtedy masz "wieksza" kompresje, a tym samym szybciej bedzie zaplon...
Co niektorzy wiedza o co chodzi, nie rozpisuje sie, bo nie mam pomyslu na krotkie logiczne wytlumaczenie...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - z drugiej strony za mocny aku , Piratez 27/01/10 10:19
tez nie moze byc bo alternator nie wyrobi i nie naladuje go:)- Legenda , marekzi 27/01/10 13:09
z czasów, gdy jeszcze nie było alternatorów tylko prądnice.
Każdy alternator ma wydajność co najmniej 50A prądu. Pobór w instalacji nigdy taki nie jest, nawet jak włączysz światła, dmuchawę, ogrzewanie szyby ( chyba ze masz audio 200W i go użyjesz).
W zasadzie można powiedzieć, że w każdym osobowym aucie możesz wsadzić aku nawet 100Ah (o ile się zmieści) bez obawy jego niedoładowania (oczywiście zależy to też od trybu jazdy - jeśli będziesz kilka razy dziennie go odpalał i przejeżdżał po 100m to każdy aku będzie niedoładowany - i ten 34Ah i ten 100Ah).
Wynika to z tego, że doładowujesz tylko tyle, ile pobrałeś z aku (pomijając sprawność ładowania). Pobrałeś z aku 5Ah kręcąc rozrusznikiem - tyle trzeba doładować, bo dla przykładu w aku 34Ah ładunek spadł do 29Ah, w 100Ah do 95Ah. Tyle tylko, że po takich 5 odpaleniach auta aku 34AH jest padnięty, a aku 100Ah ma 75Ah i nadal kręci jak głupi.
To który lepszy?- no nie wiem... , Gajdzi 27/01/10 19:17
btw... w sharanie np. zalecany jest aku ponad 100Ah... a jakbym go wlozyl do astry z silnikiem 1.4 to chyba by szybciej wal sie obracal krecac rozrusznikiem niz na jalowych...
po 2 mam watpliwosci czy faktycznie altek z asterki by doladowal aku ponad 100Ah... w sumie może i by doładował, pytanie w jakim czasie....Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - Ja nie , marekzi 27/01/10 20:02
widzę problemu.
W tej Astrze masz zapewne alternator ok. 50-70A.
Aku 100Ah wymaga (pełne ładowanie, od "zera") prądu 10A i 14h ładowania, albo 20A i 7h. Na prostowniku sobie ustawisz prąd i czas, w aucie nie - aku bierze tyle ile da mu alternator i niejednokrotnie jest ładowany prądem 20-30A albo i więcej. Alternator ma ograniczenie i to ono ogranicza wartość prądu ładowania.
Zrób w tej Astrze bilans prądu - co zasilasz i zapewne wyjdzie ci że zazwyczaj masz pobór prądu ok. 20A. Zostaje ci na ładowanie aku około 30-50A. Niech ci zostanie tylko 20A - całkowicie rozładowany naładuje sie po 7 godz. jazdy. Rozładowany w 10% (długie wielokrotne kręcenie rozrusznikiem) doładuje się w 0,5h.
Jeszcze raz powtarzam, ryzyko niedoładowania zbyt duzego aku w przeciętnym samochodzie to mit.
Producenci tną koszty wszędzie, ale akurat alternatory są chyba tymi podzespołami, które są robione najbardziej na "wyrost" jeśli chodzi o wydajność. To się nazywa unifikacja.
- a ja sie nie zgodze , Banan 27/01/10 23:16
alternatory teraz sa montowane ze wzgledu na prawa ekonomii a nie prawa fizyki i sa naprawde wyliczone na styk. a ciagle maksymalnie obciazony alternator tez szybko wyzionie ducha.
co do akumulatora o wiekszej pojemnosci. w kazdym aucie jest coraz wiecej elektroniki, swiatelek i coraz lepszych ukladow zaplonowych ktore ciagna coraz wiecej pradu. a akumulator ktory nie jest doladowany w pelni bardzo szybko sie zasiarcza. pamietaj, ze w samochodach sa nadal zwykle, stary i przestarzale olowiowe zabytki.
teraz co ile zre prundu:
silnik, uklad zaplonowy inne takie nie do unikniecia (komputerki, lampki, czujniczki...) to jakies 20-30A
swiatla: z przodu 2x5W, z tylu podobnie czyli 20W i oswietlenia tablicy 5W lub 10W czyli 2A
zarowki mijania powiedzmy ze 2x55W czyli czyli troche ponad 9A
pompa paliwa 5-10A
dmuchawa to moze i na maksyma;nym biegu 20A ale powiedzmy ze polowa tego czyli 10A
radyjko, w tej chwili te swiecace dyskoteki to i 5A ale polowe tego czyli 3A bo nie zawsze slucha sie na full
wycieraczki mniej wiecej tyle co radio
ogrzewana tylna szyba 20A
przednia 2 razy tyle czyli wychodzi 40A
swiece zarowe 10-15A sztuka czyli razy 4 to od 40 do 60A
rozrusznik tu bedzie trzeba liczyc w setkach amper
dodawac mi sie nie chce :)
i teraz tak, wiadomo, ze nie wszystkie odbiorniki sa uzywane ciagle. ale pamietaj o jednym: w momencie rozruchu silnika nie dosc ze rozrusznik cieagnie pradu tyle zwarcie :) to jeszcze musi troche zostac energii dla kumputera zeby silnik zaskoczyl i jescze jakas iskre wytworzylo (to dla benzyn)- Polemika , marekzi 28/01/10 01:01
cyt:
-"silnik, uklad zaplonowy inne takie nie do unikniecia (komputerki, lampki, czujniczki...) to jakies 20-30A"
a skąd ty to wytrzasnąłeś? - bo może z pompą paliwa te 20A by było, ale pompę liczysz osobno, a "lampki i czujniczki" nie biorą kilku A
-radio liczysz 3A - to jest 40W, czyli w głosnikach masz ok. 20W - jesli to nie jest "full" to ja wymiękam.
-tylna szyba - pracuje u ciebie non-stop?
-przednia szyba pracuje u ciebie non-stop? (pomijając to, ile aut ją ma?)
-świece żarowe u ciebie pracuja w czasie jazdy? - pomijajac to że benzynowe ich nie mają
-rozrusznik - j.w. (jeżdzisz na nim?)
Dodawać nie ma co, jak widać, bo wychodzi w sumie 20A, może 30A
Wprawdzie piszesz, że "nie wszystkie odbiorniki sa używane ciagle" ale całe to zestawienie wygląda jak zrobione pod tezę, że"alternator nie wydoli" - otóż większość tych odbiorników jest używana sporadycznie.
Co do rozruchu i komputera - to nie jest zrobione tak jak sobie wyobrażasz, że podpięto równolegle do aku i rozrusznik 12V i komputer, który też wymaga 12V. W zależności od oporów silnika, temperatury, rodzaju i stanu technicznego rozrusznika (np. stan panewek) rozrusznik jest w stanie jeszcze zakręcić silnikiem przy spadku napiecia na aku do 8-10V (spadek napięcia wywołany dużym prądem na rezystancji wewnętrznej aku). Ale komputer pobiera znikome ilosci prądu i jest zasilany napięciem rzędu 3-5V z wbudowanego stabilizatora napięcia, więc dla niego naprawdę bez znaczenia jest czy aku ma 8V, czy 10V czy 14,4V.
Teoretycznie jeśli rozrusznik zakręci silnikiem, ten musi zapalić - jeśli nie chce - na pewno przyczyną nie jest niskie napięcie zasilania komputera, a również i innych układów pomocniczych. Hehe, już w maluchu zastosowano prymitywny sposób - t.zw. przewód oporowy zasilajacy cewkę WN, aby pracowała ona z zasilaniem ok.6V. Podczes odpalania na cewkę tą podawano pełne napięcie zasilania przez diodę z rozrusznika - dostawała wtedy zasilanie ok.10V i dawała bardzo dużą iskrę, co ułatwiało rozruch. W dzisiejszych autach są lepsze sposoby.- kazdy z Was ma cos racji wg. mnie... , Gajdzi 28/01/10 01:31
jednak nie zgodze sie z:
"Teoretycznie jeśli rozrusznik zakręci silnikiem, ten musi zapalić - jeśli nie chce - na pewno przyczyną nie jest niskie napięcie zasilania komputera, a również i innych układów pomocniczych."
Mialem przypadek w Oplu Astrze z silnikiem X16SZ ze wlasnie rozrusznik krecil, a auto nie palilo... po podladowaniu aku silnik zapalil odrazu... wiec cos musialo byc nie tak z ukladami wspomagajacymi...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - ok, ale , Banan 28/01/10 09:27
akumulatora nie mozesz rozladowac do zera, to ze masz 50Ah to nie znaczy wcale, ze mozesz go rozladowac przez 49 godzin po 1A a pozniej podlaczyc do samochodu ktory pali od strzala i to sie uda. akumulutor musi byc naladowany do pelna, dopiero wtedy jest dac z siebie odpwiednia ilosc energii.
jezeli krecisz rozrusznikiem to napiecie strasznie spada w instalacji. elektronika w aucie ma naprawde przechlapane, bo napiecie raz ma 12V, podczas dzialania silnika bedzie 14-14,5V a jak kreci rozrusznik to i 9V.
tak jeszcze mi sie przypomnialo co do pojemnosci, podawana jest ona dla okreslonej temperatury bedzie to 25 stopni jak mnie pamiec nie myli. przy zerze to 75% tego co jest na naklejce. przy nizszych dpowiednio to leci w dol, nie pamietam calej tabelki.
nasza dyskusja zaczela sie od tego, ze stwierdziles iz mozna wsadzic duzo wiekszy akumulator do samochodu i to bedzie dzialc poprawnie. ja i ze szkoly i z praktyki mowie i NIE. zgodze sie- na nieznacznie pojemniejszy lub mniejszy akumulator. ale przy 100Ah w zwyklej osobowce to za duzo. takie jest moje zdanie i go nie zmienie.- przy 0st C , Gajdzi 28/01/10 18:39
sprawnosc chyba to okolice 50%...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - tak na szybko znalazlem , Banan 28/01/10 23:22
Akumulatory nie lubią jednak zimna. Ten sam w pełni sprawny akumulator, który w temperaturze 25 st. C ma 100 proc. pojemności elektrycznej, w temperaturze 0 st. będzie miał 80 proc. pojemności, w temperaturze - 10 st. już tylko 70 proc., a przy siarczystym mrozie, - 25 st., tylko 60 proc.
i inne zrodelko
Zima to czas niezbyt lubiany przez akumulatory. Ten sam w pełni sprawny akumulator, który w temperaturze 25 st. C ma 100 proc. pojemności elektrycznej, w temperaturze 0 st. będzie miał 80 proc. pojemności, w temperaturze - 10 st. już tylko 70 pro
- Uwaga na "denaturat" , zartie 27/01/10 13:17
Bo teraz pod tą nazwą (albo podobnie brzmiącą, ale w sklepie i tak jak podają nie robi im to różnicy) najczęściej można kupić dziwaczną chemiczną miksturę, a nie skażony alkohol.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - Ten cytat , marekzi 27/01/10 13:29
to z AS-a ??- Tak , zartie 1/02/10 06:36
:-)Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- [;..;] , GesTee 28/01/10 17:40
ten sprey samostartem zwany to troche loteria jak nie robiles tego to mozesz wysadzic dolot ;] a na marginesie ci powiem ze jak psikniesz zyklym plakiem to efekt bedzie ten sam ;)
co do pb w ropie to prawde powiedzial z umiarem mozesz dolac parafina nie bedzie sie tak wytracała
podobny zabieg to dolanie _odroiny_ denaturaty do pb celem wygonienia wody
co do baterii, nawet jak jest sprawne i prostownik pokazuje ok prad rozruchowy moze byc za mały i aku sie skonczył, ropniak potrzebuje derzenia wiec duzy aku wskazany, a stary aku ci skontroluja na kazdej stacji diagnostycznej i nie warto sie ladowac w koszta
ale jak nie garazujesz to tylko linka, somsiad z pb i zdrowy pasek rozrzadu ;):) |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|