Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 02:49
 » MARC 02:08
 » RoBakk 01:51
 » Rybeck 01:27
 » Martens 01:06
 » rainy 00:57
 » spidi 00:42
 » Paweł27 00:36
 » m&m 00:35
 » rzymo 00:35

 Dzisiaj przeczytano
 41112 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

10 dniowy termin odstąpienia od umowy zakupu usługi. , DeathClaw 12/02/10 15:07
Netia - podpisuję umowę dnia 10.02.2010 r., a rozpoczęcie świadczenia usługi zaczyna się 01.03.2010 r. Według mojej wiedzy, to termin 10 dni przy zakupie usługi przez internet biegnie od dnia podpisania umowy. Czyli kupuję kota w worku, gdyż nie mam pojęcia jak jest realizowana usługa i nie mam możliwości sprawdzenia tego. Być może coś przeoczyłem i inaczej to wygląda w praktyce ale jeżeli mam rację, to może ktoś ma jakąś koncepcje na ten temat.

  1. 10 dni biegnie od momentu dostarczenia /odbioru towaru , Doczu 12/02/10 15:17
    W przypadku usług zdaje sie jest podobnie. Masz 10 dni od momentu udostępnienia usługi.

    1. Źle Ci się zdaje. , DeathClaw 12/02/10 15:34
      Art. 10 pkt 1 (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) - "1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy
      się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia
      jej zawarcia."

      W prawo telekomunikacyjne się nie zagłębiałem, więc może jest tam jakiś sprzeczny z pow. artykuł. Póki co, to nie wiem jak ugryźć problem.

      1. a to sorki. , Doczu 12/02/10 15:45
        123

      2. ale to przecież normalka. , Matti_2 12/02/10 16:16
        Zwróć uwagę na art. 10 ust. 3 pkt 1 tej ustawy: "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1.". Przy usługach czas na odstąpienie nie ma Tobie zapewnić możliwości sprawdzenia usługi, a jedynie dogłębnie przeanalizować sens jej zamówienia i wszelkie postanowienia umó, regulaminów, toipów, itp.

        1. Normalka? , DeathClaw 12/02/10 16:45
          Tego typu usługi powinny być bardziej doprecyzowane prawnie, bo jeżeli otrzymam produkt, który będzie odbiegał od tego w umowie (np. niemożliwym będzie uzyskanie 7,5 Mb/s przy gwarantowanym dostępie do 8 Mb/s, a największą stałą przez min. 10 min. będzie prędkość 4-6 Mb/s), to biorąc pod uwagę inne uwarunkowania prawne, nie mam możliwości zerwania umowy bez ponoszenia kary. Netia wyprze się, a winą obarczy TPSA i tak w kółko, aż minie 2 letni termin. Szukam po prostu jakiegoś zabezpieczenia przed ewentualnym rozczarowaniem jakością usługi.

          1. hehe , Matti_2 12/02/10 21:20
            przecież nikt Ci nie gwarantuje prędkości 8 Mb/s, bo prędkość jest "do". W razie gdy będziesz miał, np. 6 Mb/s będzie to co najwyżej nienależyte wykonanie umowy ze strony Netii i będziesz mógł żądać obniżenia abonamentu, ale nie zerwania umowy. Poszukaj na necie, są strony pokazujące jak o to walczyć. Usługi mają to do siebie, że jest taka a nie inna regulacja i nic na to nie poradzisz. Zauważ, że nawet gdybyś zgodził się korzystać z usługi np. 2 dni po zawarciu umowy, to już by Ci odstąpienie nie przysługiwało.
            A tak btw: bierzesz 8 Mb/s bez telefonu? Też chciałem wziąć, ale teraz jak zrobili tę pseudopromocję, to jest 25 zeta drożej niż w hipnotyzującej i sobie odpuściłem.

            1. Bez telefonu. , DeathClaw 12/02/10 22:06
              Ostatecznie wychodzi taniej (taniej od hipnotyzującej promocji) niż podpisywanie umowy z TPSA i zawieszenie abonamentu.

              Zdaję sobie znakomicie sprawę z tego, że to jest DO 8 Mb/s ale nie jestem pewien, czy te uwolnione łącze wyrobi na 8, a nie chcę płacić za wirtualną prędkość... i stąd te pytanie. Nie lubię bawić się w papierologię stosowaną, a szczególnie z doświadczonym przeciwnikiem :)

              1. co do sprawdzenia łącza , Matti_2 13/02/10 12:20
                zależy to w pewnym stopniu od odległości od centrali. Kolega dkdent może Ci pomóc sprawdzić tę odległość, więc wal do niego na priv.

                1. Dzięki za info , DeathClaw 13/02/10 14:20
                  ...

          2. juz Ci wspolczuje .) , Deus ex machine 12/02/10 22:23
            lepiej zostan z tpsa, ale Netia uhhh. Chyba, ze masz duzo nerwow na zbycie .) TPSA moze drozsza, ale szybciej cos zalatwisz.

            Podam Ci ciekawy przyklad do Netii. Zadzwon na infolinie i po tym jak uslyszysz regulke o nagrywaniu i jak odbierze konsultant, wtedy Ty powiedz: "w celu poprawienia panstwa uslug bede nagrywal ta rozmowe". I napisz pozniej jak szybko gostek odlozyl sluchawke? ,)

            "Uti non Abuti"

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL