TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[ot] jak to jest z silnkami hybrydowmi pod katem strat energii , acd 25/02/10 17:47 Jesli silnik elektryczny napedza samochod, a wczesniej baterie ladowane byly z sieci to rozumiem, ze jest taniej.
Ale... Jesli baterie sie wyczerpia nastepuje ich ladowanie z silnika benzynowego. Zatem przy takiej sytuacji mamy utrate energii i energozernosc paliwa wstasta. Czy owe straty energii nie powoduja, ze spalanie paliwa takiego auta jest wieksze niz przy braku silnika elektrycznego?
Abstrahuje od wszystkich innych aspektow zwiazanych z hybrydami.>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< - Ale czy na pewno , El Vis 25/02/10 18:06
Akumulator jest ładowany podczas jazdy? Mnie się wydaje, że energia do ładowania akumulatora dla silnika elektrycznego pozyskiwana jest w trakcie hamowania.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it. - mi sie obilo o uszy , Kosiarz 25/02/10 18:39
ze sprawnosc silnika benzynowego to cos kolo -nastu procent a na WP(tak wiem raczej malo wiarygodne zrodlo) cos przebakiwali ze w najnowszych samochodach jest generator ktory jest w stanie osiagnac sprawnosc rzedu 80% albo cos takiego. Do tego dochodzi pozniej jeszcze sprawnosc samych silnikow ale mysle ze nie robili by takiego wynalazku jakby nie mialo byc oszczedniej. Jakis opel chyba ostatnio doszedl do 1.6l/100km tym sposobem.Ale urwal... - używając silnika spalinowego jako generatora , myszon 25/02/10 19:00
można wybrać jego punkt pracy tak, aby był w maksimum wydajności. - Tak jak w lokomotywach. , jenot 25/02/10 19:24
W lokomotywach spalinowych prawie zawsze do napędu stosuje się silnik elektryczny, który zasilany jest z prądnicy... Także coś w tym musi być.
Choć słyszałem, że przyczyną jest także brak możliwości zbudowania takiego mocnego sprzęgła.Mój podpis max 100 zanaków,
zabroniony spam oraz reklama. - .:. , Shneider 25/02/10 20:22
w lokomotywach stosuje sie taki uklad z prostego powodu.
nie potrzeba skrzyni biegow, a ustalenie momentu obrotowego jest dziecinnie proste.
dodatkowo serwisowanie takiej lokomotywy rowniez jest znacznie prostrze przez wyeliminowanie ogromnych przekladni..:: Live at Trance Energy ::. - Dżiz chłopy co wy macie ... , Muchomor 26/02/10 12:12
... z tym "prostrze" i "leprze"? Jakaś nowa neostradowa moda, czy co? LEPSZE, PROSTSZE!Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - .:. , Shneider 26/02/10 12:14
nie wiem co oni maja, ja wiem ze czesto mi sie to zdarza..:: Live at Trance Energy ::. - A co cię tak sława boli? , Muchomor 26/02/10 12:17
Napisałem wy, bo jest jeszcze ktoś kto w niusach robi "leprze".
No faktycznie, zdarza się, dlatego ośmieliłem się :) przypomnieć, że to jednak w oczy kłuje.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- A prawda jest nastepujaca: , ptoki 25/02/10 19:36
Ladowanie z gniazdka sie nie oplaca. Sprawnosc calego ukladu wegiel-elektrownia-sieci przesylowe-ladowanieaku - wyladowanie-silnik to tak z grubsza 30%.
Sprawnosc silnika spalinowego to okolo 25% w cyklu mieszanym (czyli w pomotanym scałkowaniu sprawnosci w calym zakresie obrotow.
I teraz:
Nie oplaca sie ladowac z gniazdka i jezdzic.
Hybryda ma miec te zalete ze silnik spalinowy pracuje w takim zakresie zeby byl najsprawniejszy (uzyskuje sie wlasnie sprawnosci do 80% dla pewnych rodzajow silnikow (tlokowe sa mniej sprawne). I te energie sie wtlacza w silniki elektryczne w kolach plus w akumulatory. Taka hybryda dziala troche jak wiatraczek w laptopie. Silnik spalinowy wlacza sie wtedy kiedy trzeba. Do tego mozna odzyskiwac energie podczas hamowania (silniki w kolach dzialaja wtedy jak pradnice).
Ale i tak jest kiepsko.
I dopisze jeszcze jedna sprawe:
Benzyna ma jedna z najwiekszych zalet: Trudno z niej energie wydzielic nagle. Nie wybucha, pali sie intensywnie ale spokojnie. Co innego gaz czy akumulatory litowe czy polimerowe. Tak samo ultracapy. To jest bardzo duza zaleta bo sama istota paliwa sprawia ze jest ono bezpieczniejsze. 40l benzyny pali sie dosyc dlugo. Taka sama enargia w akumulatorze (jednym) li-ion wydzieli sie w ciagu sekund. Troche sprawe ratuje to ze akumulatorow sie nie robi w pojedynczych obudowach ale to niewiele pomoze na dluzsza mete. Gestosc energii i tak musi byc osiagnieta...- +++ , Kosiarz 26/02/10 03:59
ladny postAle urwal...
- .:. , Shneider 25/02/10 20:24
to jest wlasnie paranoja.
ladowanie aku ze spalinowki jest skrajnie bezsensowne. poniewaz elektrownia weglowa ma znacznie wieksza sprawnosc od spalinowki ktorej sprawnosc nie przekracza 20%..:: Live at Trance Energy ::. - nie doczytales chyba:) , Kosiarz 26/02/10 03:57
te 20% to jak pisal ptoki jest dla tlokowego, w innych mozna osiagnac wiecej ale zapewne energia nie moglaby byc wygodnie przekazana na kola...
tak wiec ladowanie ze spalinowki moze byc okolo 4 razy mniej bezsensowne niz uzywanie spalinowki jako napedu :PAle urwal... - Ale caly cykl wegiel-silnik w kole dla ladowanej z gniazdka hybrydy , ptoki 26/02/10 08:23
to wlasnie te 30%. Spalinowka tlokowa jest calkiem sprawna w pewnym zakresie pracy. I wychodzi na to samo. Tyle ze hybryda ze spalinowka moze miec mniej aku. I tak wychodzi drozej/mniej ekologicznie (bo aku sa kiepskie).
Prześledz sobie jak wygladaja silniki lotnicze tlokowe. One sa bardzo proste (dopiero ostatnio pojawily sie wtryski i elektronika) ale tak zaprojektowane aby w swoim zakresie roboczym byly najsprawniejsze. Kluczem tutaj jest to ze przelot takimi tlokowcami to 95% czasu predkosc przelotowa i stale warunki pracy silnika.
Po prostu no magic. Gdyby hybrydy byly ekonomiczniejsze to by na skrajach drog masowo pojawily sie porzucone benzyniaki i dizle. A mimo doplat do hybryd dalej sa drogie i niekonkurencyjne z stara technika.- .:. , Shneider 26/02/10 11:26
troszeczke zamieszales.
silniki tlokowe nie przekrocza 20% z prostego powodu. praca wykonana jest rowna polu powierzchni zamknietej pomiedzy krzywymi cisnienia-objetosci [ http://upload.wikimedia.org/...00px-Otto_obieg.png ]. w przypadku tloka nigdy nie uda sie przekroczyc tej bariery.
natomiast turbiny to juz zupelnie co innego. sprawnosc turbimy gazowej w elektrowni atomowej siega 90%, weglowe sa niewiele gorsze. wiec znacznie ekonomiczniej wychodzi ladowanie aku w domu, niz w czasie jazdy..:: Live at Trance Energy ::. - W sumie nigdy nie liczylem ale tu znalazlem twierdzenie o 35% , ptoki 26/02/10 15:10
http://en.wikipedia.org/...to_cycle#The_Otto_cycle
nie wiem jakie byly zalozenia (moze jakies nierealne stopnie sprezania) ale w wiekszosci szacowan widzialem sprawnosc benzyniaka na 25-30%. Ta sprawnosc w optymalnych warunkach.- .:. , Shneider 26/02/10 16:45
benzyniak to 20%, w F1 zblizaja sie do 25%. diesle sa maja wieksza sprawnosc ale nie wiem o ile.
natomiast wg. teori mozna uzyskac znacznie wiecej, niwelujac bezwladnosc cieplna. istnieja prototypy silnikow zbudowanych z kompozytow z ceramicznymi tlokami i cylindrami. ale ich zywotnosc pozostawia wiele do zyczenia..:: Live at Trance Energy ::.
- turbiny taaaak , Ranx 27/02/10 09:26
ale sam kociol w weglowce (wytworzenie pary - transport pary)? mizernie
podobnie jak naped parowy turbiny - tez mizeria.
do tego dochodzi suma strat na przesyle. tylko nie pisz mi o trafo co maja 99% bo tyle to maja te duze ale ich na linii tez jest kilka. a potem im mniejszy trafo tym straty wieksze (niewiele ale zawsze) + straty na liniach. wynikowo od wsypu wegla do kontaktu w scianie nie masz sprawnosci wiekszej niz 30%. a smiem twierdzic ze mniejsza. W zaleznosci od daty modyfikacji linii to sprawnosc moze byc znaczaco nizsza.
Juz wiele razy pisalem ze dobre lokomotywy parowe (te z chrzanowa:)) maja sprawnosc na kolach wieksza niz elektrowozy.
pewnych rzeczy nie przeskoczysz. 99% generator nie jest wielkim problemem. problemem jest reszta...o roztramtajdany charkopryszczańcu... - piszac o turbiny taaak , Ranx 27/02/10 09:33
mialem na mysli gazowe o ktorych Ty piszesz. ale nikt nie stosuje gazowych w energetyce (weglowej, jadrowej) bo tam sa turbiny parowe:) a te juz nie sa takie proste tanie i piekne.o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 27/02/10 12:16
turbiny parowe w elektrowniach atomowych maja wlasnie sprawnosc ~90%..:: Live at Trance Energy ::.
- .:. , Shneider 27/02/10 12:15
Ranx nie obraz sie ale bzdury piszesz.
rzucasz %, ktore nie maja pokrycia w rzeczywistosci.
powiedz mi ile placisz za 1kWh w gniazdku a ile zaplacisz uzywajac agregatu pradotworczego.
agregat to koszt conajmniej 3-4x wyzszy. nawet odliczajac akcyze wychodzi ze uzywanie agregatu jest 2x drozsze..:: Live at Trance Energy ::. - ke? , Ranx 27/02/10 14:26
chcesz mi powiedziec ze sprawnosc trafo jest inna?
ze nie ma strat?
i ze turbiny parowe w elektrowniach maja 90% sprawnosci? WTF?
i kto nie wie co pisze?
http://energetyka.wnp.pl/...turbin,4550_2_0_0.html
strona 2.
i tu.
http://www.geoland.pl/...gia_xxiii/artykul_23.html
chwala się sprawnoscia bliska 60% w ukladach kombinowanych z dodatkowa turbina gazowa...
i to z firmy ABB a nie Kowalski&śfagier..
a porownaniem do agregatu to wbiles sobie noz w stope.
Jeśli jeszcze nie wiesz czemu to wybacz ale nie mam nic wiecej do dodania:) Bwana pewnie by napisał czemu ale wiesz... ja jestem prosty inzynier..
szanuję Cię za wiedzę komputeropochodna ale jak nie wiesz to www.google.pl Twoim przyjacielem.
Synowi zawsze powtarzam: nie mow co wiesz. wiedz co mowisz.
Polecam rowniez.o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 27/02/10 14:44
ok 90% to bylo pomylka z wikipedi.
[ http://www.powergenworldwide.com/...fficiency.html ]
transformatory oczywiscie maja swoja sprawnosc, tak samo linie trakcyjne, ale z tego wlasnie powodu uzywa sie tak wysokiego napiecia, aby straty minimalizowac.
w przypadku auta masz taki schemat
silnik spalinowy -> pradnica -> prostownik -> aku
silnik spalinowy to 20%, pradnica 85%, prostownik 90-95%.
teraz w 2ga strone
aku -> falownik -> silnik
falownik to 80-90%, silnik 85%
jak by nie bylo zbiera sie tego po drodze w rezultacie dajac kiepski wynik.
duzy agregat [ http://www.adexagregaty.pl/...otworcze,oferta.html ] 550kVA je 110 litrow na godzine, czyli 500zl na godzine. wiec mamy 1,1zl za 1VA. czyli nijak to sie ma do 40gr z zakladu energetycznego..:: Live at Trance Energy ::. - ja wiem ile maja:) , Ranx 27/02/10 15:00
i w tym artykule pisza to co i ja.
a co do auta to nie wiem do czego pijesz.
Wiem ze sa straty i ze na razie beda i nie jest dla mnie zaskoczeniem sprawnosc auta.
ale OCB?
agregat jest nizej.o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 27/02/10 17:46
OCB? ano oto ze ladowanie aku w samochodzie spalinowym to qpa ;-).:: Live at Trance Energy ::.
- ATSD zaciekawila mnie kwestia agregatu , Ranx 27/02/10 14:53
i popatrz...
http://www.allegro.pl/...el_7_5kva_sila_gw_fv.html
zaden hit - znamionowo 5.5kW przy spalaniu 1l ON na godzine.
przy cenie 4pln za ON masz 0,727pln/kWh. za kWh w sieci place srednio 0.5pln (tylko prosze nie przytaczaj taryf bo wszedze sa oplaty przejsciowe, stale i zmienne) wiec gdzie x2?
a to jest malutki agregat. a hurcie za 1000l ON zaplacisz 3100pln.
a kupujac wojskowy agregat z gatunku starych hardkorów to i na spirycie przepedzonym pojedziesz.
http://www.allegro.pl/..._kva_wojskowy_diesel.html nie wiem jak ten ale szanse sa:)o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 27/02/10 17:45
1l przy 5.5 kW = 0,18 litra na 1kW
0,8l przy 3.5kW = 0,23 litra na 1kW
wiec te dane sa g. warte, tyle co sprawnosc turbiny parowej podana na wikipedi ;-)
podalem Ci dane z b. duzych agregatow. wartosci spalania na 1kWh sa bardzo zblizone. dodatkowo pamietaj ze diesle maja wieksza sprawnosc niz benzyniaki.
a w autach hybrydowych sa wlasnie spalinowki..:: Live at Trance Energy ::. - misiu puszysty. , Ranx 28/02/10 08:11
probujesz wybielac sie ale nie bardzo Ci wychodzi:)
Na wikipedii przeczytales o turbinie gazowej ale nie spojrzales na schemat i to gdzie sie je stosuje. i palnales babola.
potem odkrecasz ze na wiki pisza bzdury a nie pisza bo przy turbinach parowych podaja wzory do samodzielnego policzenia sprawnosci. ale do tego nie doszedles.
potem w nasza dyskusje wkrecasz fragment o ladowaniu aku w samochodzie o czym nic nie pisalem a potem masz do mnei pretensje ze uzywam diesla w agregacie.
co do spalania to potrafie sobie wyobrazic krzywa sprawnosci silnika i nie jest ona proporcjonalna do mocy i obrotow.
http://www.mototechnika.republika.pl/...zniki.html
jak doczytasz do charakterystyk to dowiesz sie ze: "Warto zaznaczyć, że najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa jest osiągane mniej więcej przy maksymalnej wartości momentu napędowego"
ale jak mniemam jestes specem od diesli i wiesz ze ten konkretny w agregaciku jest do dupy a jego charakterystki wypijasz z mlekiem w kawie...
proponuje skonczyc dyskusje zanim wydasz z siebie jeszcze jakies madrosci.o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 28/02/10 12:47
wybacz ale oco Ci teraz chodzi? przyznalem sie do bledu ale wciaz utrzymuje swoja wersje.
w tym momecie nie wiem do czego zmierzasz.
Ty sie przyczepiles ze turbiny sa rownie mniej wydajne jak silniki spalinowe. wnioskuje z Twoje wypowiedzi ktora sie pojawila podemna. wiec wyjasnilem Ci ze nie sa i ze lepiej jest ladowac aku w gniazdku, bo to jest glownym tematem sporow.
wskazalem Ci Twoj blad przedstawiajac koszty eksploatacji agregatu, a Ty znalazles cudowny opis na allegro ktory jest niespojny. Takze wybacz ale widocznie nie zrozumialem o co Tobie chodzi. Wiec napisz. O co Ci chodzi?
wybacz ale znow posluze sie wiki jednak z wartosciami sprawdzonymi [ http://pl.wikipedia.org/..._spalinowy_t%C5%82okowy ]
dla samochodow spalinowych jednostkowe zuzycie paliwa dla 1KWh wynosi 290-330g, czyli 1,26-1,43zl. wiec nie pierdol ;-)
im wiekszy silnik tym lepsza sprawnosc i dla takiego agregatu jak podalem wychodzi 240g. wiec misiu puszysty, co teraz powiesz?.:: Live at Trance Energy ::. - hmm , Ranx 28/02/10 14:00
Twoje słowa "natomiast turbiny to juz zupelnie co innego. sprawnosc turbimy gazowej w elektrowni atomowej siega 90%, weglowe sa niewiele gorsze"
i tego dotyczy moja wypowiedz. i Twoj babol.
co do ladowania z gniazdka. proste przeliczenie pokazuje ze sprawność od spalenia wegla do gniazdka wynosi w ukladzie IMHO idealnym 38% (straty - kocioł sprawność 85%, turbina 50% :D generator 98%, przesył 10%). dla obliczeń można smiało założyć że jest 30% wejścia a i tak IMHO jest to za dużo.
dalej uważasz, że sprawność ładowania jest tak dużo lepsza z gniazdka?
oczywiscie jest kwestia kosztów ale to głównie zależy od skali. istnieje jednak kolejna rzecz czyli mobilność ale to już inna sprawa.
a co do agregatu to hmm... zle policzylem kalorycznosc diesla i nie sprawdzilem na wiki:) masz racje:)o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 28/02/10 14:13
przeciez Ci napisalem ze to moj blad. co jeszcze chcesz? kwiatki poczta przeslac z flaszka? ;-)
co do ladowania z gniazdka rachunek jest prosty.
40gr za 1kWh kontra 1,4zl z benzyny, nawet odliczajac akcyze za benzyne wychodzi prosty rachunek, ze paliwo plynne w malych silnikach jest 2x drozsze od pradu z wegla.
spalinowka to 20% dodajac po kolei straty na pradnicach, prostownikach itd osiagniemy fatalny wynik, w zaden sposob nie porownywalny z 38% z wegla ktore podales. i moze sie okazac ze 1kWh wytworzona w aucie siega 2zl lub nawet i wiecej..:: Live at Trance Energy ::. - hehe , Ranx 28/02/10 14:34
flaszka mozemy zrobic przy okazji:)
te 38% to jest fantastyka wyliczona w stanie idealnym:) i 25% imho jest za duzo (nasze elektrownie sa juz wiekowe a i linie maja juz swoje lata). do tego tak czy tak musisz dodac ladowanie aku z prostownika czy innej przetwornicy.
w samochodzie masz ladowanie czesciowo przy okazji a i z hamowania nieco mocy mozna uzyskac. tor jest prosty: pradnica - uklad sterujacy - aku - silniki w kole. calkiem podobny:)
ja sie zgadzam ze jest drozej. ale niekoniecznie wynika to ze sprawnosci:)
a na dodatek o ekooo loogii:) http://www.adamduda.pl/...iogaz-czy-to-sie-oplaca/o roztramtajdany charkopryszczańcu... - .:. , Shneider 28/02/10 19:20
flaszke bede mial na uwadze ;-)
zostawiajac na bok sprawnosci itp tematy. jak slysze "ekologia" to cos mi sie wywraca.
nie istnieje cos takiego jak ekologia. jest oplacalnosc, energochlonnosc, zyski, straty, korzysci, wyzysk itd.
srodowisko zawsze stoi na samym koncu. energetyka w Polsce jest upanstwowiona, prywatne firmy juz dawno postawily by kilka elektrowni atomowych bo z tego sa pieniadze. skoro ludzie chca zuzywac po 10kWh miesiecznie to tylko sie cieszyc. ;-).:: Live at Trance Energy ::.
- Ale przyznam ze ogniwo paliwowe z etanolu jest calkiem fajnym pomyslem , ptoki 26/02/10 08:25
Nie pomne jak jest ze sprawnoscia ale sama filozofia jest OK (paliwo plynne stabilne i brak ruchomych elementow w przetworniku paliwo-elektrycznosc)- Filozofia jest OK, ale koszty i trwałość sprawiają, że jest to obecnie... , Rhobaak 27/02/10 12:41
...zupełnie nieopłacalne.Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP - W sumie wszystko oprocz pochodnych ropy naftowej jest nieoplacalne. , ptoki 27/02/10 20:18
I akumulatory i wiatr i solary i ogniwa paliwowe.
No moze solary powli z tego towarzystwa sie wykruszaja.
Narazie ropa rzadzi i narazie w zasiegu paru lat sie nic nie zmieni...
- kit z silnikami. Baterie - to jest bajka... , Chrisu 25/02/10 21:05
hehe /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - apropos wszystkich twierdzacych ze nie da sie uzskac wysokiej sprawnosci z benzyny , elliot_pl 27/02/10 17:24
http://peswiki.com/index.php/Directory:Gun_Engine
sa nawet filmiki - wyglada ciekawie.momtoronomyotypaldollyochagi... |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|