TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[MOTO] Słabnące podczas jazdy auto. OCB? , Chrisu 3/03/10 19:59 robię kopiuj wklej z autokącika - może tu szybciej znajdę odpowiedź ;)
Pacjent - Safrane 2.2 Si. Aha - jakby ktoś krzyczał - to auto ma komputer więc tu wklejam posta :P
Kilka dni temu wymieniłem świece. Z takich z 4 elektrodami (3 w kształcie litery T i jedna z góry) na 3 elektrody (coś jak gwiazdka mercedesa). Kilka dni później na gazie auto zaczęło słabnąć. Nie wkręcało się > 4000 RPM. Na benzynie było znacznie lepiej, ale nie do końca dobrze. Pomyślałem, że może świece, które kupiłem są do kitu. Dzisiaj jechałem do rodziców i u nich wkręciłem sobie stare świeczki - jak ręką odjął - niestety na trochę.
Włąsnie przejechałem od tamtego momentu 100 km i stoję na parkingu, bo nawet na benzynie przekroczenie 80 km/h stanowi problem. Przy 2500 RPM podczas jazdy autem zaczyna szarpać. Na postoju nie wkręca się ponad 3500RPM.
Co to może być? Nie dymi, jedynie spaliny jakieś takie wydaje mi się że gorące - zawsze (może to subiektywne odczucie) były letnie, teraz są wyraźnie gorące. Płyn chłodniczy jest, nie ubywa go.
Tak sobie myślę... Czy może "przytkało" mi katalizator? Od jakiegoś czasu coś w nim stukało i mechanik mówił mi że warto byloby go zmienić - choćby na "standardowy".
Auto zapala bez problemów.
Dzięki za pomoc. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Kolego , Bitboy_ 3/03/10 20:08
Pierwsze co - muszę znać dokładny rodzaj i rocznik silnika.
Na pierwszy ogień przy tych objawach - jeśli nie świece (co już niby sprawdziłeś, ale polecał bym jednak wymianę) - kable WN, cewka WN.
Sprawdzić napięcie przychodzące do cewki.
Następnie jeśli to jest w normie - sonda/sondy Lambda plus czujnik (zazwyczaj magnetyczny) położenia wałka rozrządu.
Najprościej będzie jechać do kogoś kto ma interfejs z OBD/OBDII - i sprawdzić błędy na komputerze.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - wymien kabelky , Maverick 3/03/10 20:17
y na serwysek tak jak radzi Bitchlopak_- jakiś problem , Bitboy_ 3/03/10 20:19
czy tez za dużo alkoholu/innego dziadostwa dzisiaj?
Masz dosyć?
Najwidoczniej tak, bo igrek Ci się plącze.. :|9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Aha , Bitboy_ 3/03/10 20:21
w gwoli ścisłości, mój nict tutaj to "Bitboy_" czego nie tłumaczy się na język polski, Panie ''politycznie niezależny'' :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - a tak jakos sie zluzowalem pod koniec pracy , Maverick 4/03/10 00:22
i zajechalem ygrekamy ;-) a Bitchlopakiem to wiesz.. bez urazy prosze :]- ahym.. , Bitboy_ 4/03/10 07:02
Chyba że tak ;]9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- o ile dobrze pamiętam , Chrisu 4/03/10 08:24
to 2.2 Si to był tylko jeden w tym aucie. Po faceliftingu 2.2 już nie było wcale... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- hm... ciekawe... , Gajdzi 3/03/10 21:00
warto by sie zastanowić czy to kwestia spalania, czy może jednak brak dawki paliwa...!?
Czy auto sie dusi? czy raczej płynnie (ale powoli) wchodzi na te "wyższe" obroty?
Kabelski sprawdz w nocy czy czasami nie świecą (zgaś wszystko i sprawdz czy nie widać latających iskier po kablach),
Sprawdz czy masz dostateczną dawke paliwa, żeby auto się wkręcało (jak nie to powinno sie dusić - coś jakby było odcięcie),
Sprawdzałeś odstęp w świecach?
Temp. silnika w normie?
Olej w normie? (nie ubywa, nie przybywa, nie zmienia koloru?)
Sprawdz cewke, jak kolega Bitboy zasugerował (obwody i napięcie),
Popatrz po złączach czy czasami coś się nie rozpieło, ew. podociskaj,
Przepływka powietrza, czy jest wszystko OK, jak filtr powietrza wygląda...
Przyczyn może być naprawde sporo... Z tymi obrotami, to czy do ów końcowej wartości dochodzi wskazówka szybko, czy leniwie?
Może poprostu siada Ci pompa paliwa...!?Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - hmm.... , qwertix 3/03/10 21:05
kiedyś miałem podobny objaw i właśnie przytkał się katalizator.
Po jeździe jak otworzyłem maskę to dwururka za kolektorem była czerwona.
Skocz na diagnostykę i będziesz wiedział co jest nie tak.jak cos moze pojsc zle to napewno
pojdzie - teoretycznie jakby sie przytkał katalizator , Gajdzi 3/03/10 21:13
to zawsze możesz spróbować go podejść od spodu i postukać w niego... może się rozleci... ale to w przypadku jakbyś chciał go już napewno wymienić...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają...
- wpierwyj sprawdz , Deus ex machine 3/03/10 22:22
ciemna noca kable, jako Gajdzi radzi"Uti non Abuti" - kable WN to kiedykolwiek wymieniałeś? , Pawelec 3/03/10 22:27
i jeszcze pytanie o instalkę. Podciśnieniowa czy sekwencja? Zapchany katalizator też może być, wyjąć razem z następnym tłumikiem i zobaczyć czy kawałki się nie przykleszczyły gdzieś.Na początek kat zawsze można tylko wybić i wyeliminujesz problem jednocześnie zyskując kilka KM i dB. Jeśli marna instalka (podciśnienie) to uwalenie kata jest dość prawdopodobne. Kable WN teoretycznie co 100kkm lub 3lata ale to teoria, praktycznie to oby nie miały 10 lat to i nie świeciły w ciemnościach to będzie dobrze. A filtr powietrza? Spróbuj wyjąć na trochę.Tom Drwal
LAS Ltd. - pewnie nie to ale miałem , Wedrowiec 3/03/10 22:38
"identyczną" sytuację tylko że przy 6 letniej (wtedy) c15. A wszystko po jednym tankowaniu na stacji "texas" ;) tyle że to ropniak był.
Jeszcze przed samym tym tankowaniem "leciał" 130, miesiąc wcześniej na "banie" poleciał 145, 2 osoby i bagaże w środku. Po tym tankowaniu max 90 przy wciśniętym od 5 minut gazie i do tego z górki.
Po 2-3 latach wrócił do 125 km max ;) pewnie gdzieś tam się syf w końcu wypłukał."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - zbiorczo: , Chrisu 4/03/10 08:29
instalka - sekwencja.
Dzieje się tak nie ważne czy na LPG czy na bence.
Jak stanąłem wczoraj na chwilę i spod maski go przegazowałem (na NoPb), to kilka razy trochę strzeliło w wydechu - małe, ledwie słyszalne strzały, ale wcześniej ich nie było. Aha - duchy po kablach nie chodziły (ale nie było idealnie ciemno).
Dodatkowo auto ma spalanie (na oko) tak 50% większe jak miało.
Temperatura na wskaźniku odrobinę większa jak była do tej pory. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Na komputer , Bitboy_ 4/03/10 08:44
i to szybko - koszt = ok. 100zł
Czas operacji 15min (w większości warsztatów mają już OBD/OBDII)
Niech sprawdzą co pokazuje diagnostyka, bo się coś złego dzieje.
Dalej nie napisałeś jaki to dokładnie silnik więc więcej nie umiem Ci powiedzieć.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Oj... , Bitboy_ 4/03/10 08:49
przepraszam, jest napisane w 1 poście, zaraz sobie wrzucę w google co to za sprzęt, może mi się jakiś wniosek nasunie.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Przeczytałem jeszcze raz opis , Bitboy_ 4/03/10 08:54
problemu, i wydaje mi się że to jednak problem z układem zapłonowym albo rozrządem.
Więcej będziesz wiedzieć po diagnostyce, niestety w obecnych samochodach to konieczność, są zbyt wypakowane elektroniką..
Gdybać możemy kilka tygodni - a odczytanie błędów pozwoli na zdiagnozowanie przyczyny w pół godziny i może oszczędzić Ci sporo kosztów.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- sonda(y) , Curro 4/03/10 09:43
do sprawdzenia.
Z tych objawów-wzrost spalania to będzie najprawdopodobniej sonda.
Jeżeli na zimnym silniku jest ok nie odczytuje wtedy wskazań z sondy, a na ciepłym masz takie objawy to na 100% masz uwalone właśnie to ustrojstwo
Najlepiej odepnij i przejedz parę kilometrów i będzie wtedy wiadomo. - identycznie miałe jak jechałem na przegryzionych kablach , DmK 4/03/10 10:54
auto paliło na dwóch cylindrach (czy jak to się tam mówi). Strzelało z rury itp. Winna była kuna, więc może u Ciebie kable. Może naruszyłeś je przy wymianie świec? - kable , Piratez 4/03/10 11:49
zdecydowanie kable
kuleje silnik, strzaly od niespalonego paliwa, wzrost spalania
brak roznic miedzy gazem a paliwem
ja bym wymienial w sciemno kable i tak trzeba je wymienic kiedys- czy zdecydowanie...?! , Gajdzi 4/03/10 22:43
skoro na wolnych wszystko ok, a przy przyspieszaniu nie przebiera... to nie wiem czy na 100 kable...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - no właśnie - na wolnych sobie spokojnie równiutko mruczy... , Chrisu 5/03/10 08:33
W sb jadę do mechanika, a wczoraj odpaliłem i na zimnym silniku to samo. Przy dodaniu gazu skądś pojawiły się spaliny przy silniku - więc może jednak katalizator... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - jak masz możliwość... , Gajdzi 5/03/10 08:37
to odepnij kata... (mówie jak masz możliwość, bo w większości przypadków trzeba go jednak wycinać)!
Ale jak masz na złączce to odepnij złączkę i zobacz czy będzie coś lepiej...
Faktycznie zapowiada sie na kat'a... tylko dziwi mnie że tak odrazu to się stało, a nie od jakiegoś czasu auto traciło na mocy...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - no zanim systuacja stała się taka jaka jest, to zrobiłem z 400-500 km , Chrisu 5/03/10 09:04
na początku było tylko trochę źle - wtedy myślałem, że to wina innych świec.
Do tego wczoraj zastanowiło mnie, że na wolnych obrotach silnik ma dość duże ciśnienie oleju (3/4 zakresu). Wygląda na to, że musi się nieźle męczyć.
Aha, wczoraj zauważyłem jeszcze, że silnik coś olejem się popryskał nieźle... Kurcze mam nadzieję, że się nie rozsypał :/ /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - w którym miejscu ten olej? , Bitboy_ 5/03/10 09:50
pokrywa głowicy, boki, czy okolice uszczelki głowicy??9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - nad i pod pokrywą klawiatury , Chrisu 5/03/10 09:55
123 /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- ... , Piratez 5/03/10 10:45
moj blad, o wolnych obrotach nie doczytalem:)
- Ty też byś zasłabł , Bergerac 4/03/10 15:12
gdybyś zapierdalał piechotą kilkadziesiąt kilosów z prędkością 0,8 Siwca ;)Barbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not? - ugh.. , Bitboy_ 5/03/10 09:59
niedobrze.
Jeśli pryska tam olejem to coś jest nie tak.
I to raczej nie jest katalizator, ani kable WN.
Powtarzam się - ale czeka Cię diagnostyka i mechanik.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - na sobotę ejstem umówiony... , Chrisu 5/03/10 10:21
ech, a dopiero co wyklepałem po tym jak mi śnieg zleciał :/ /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - i co , elliot_pl 7/03/10 21:54
poiedzial mechanior?momtoronomyotypaldollyochagi... - i w poniedziałek mam dzwonić ;) , Chrisu 7/03/10 23:56
bardzo prawdopodobne, że to katalizator.
BTW prawie że policja mnie ścigała jak do niego jechałem ;). Auto jadące 30 km/h to coś dziwnego ;). Jak się dobrze rozgrzał to z górki to 60 km/h doszło. Policja cały czas jechała jako 3 samochód za mną (a jechałem do małej wioseczki gdzie mało kto jeździ), aż w końcu (jak w filmie) zniknąłem za zakrętem, wjechałem na podwórko i wyłączyłem auto i światła a oni przejechali. Chwilę później wracali i rozglądali się dokoła... Pewnie myśleli że jakiś pijak jedzie ;).
A wracając do auta. Zerknął, posłuchał tu i tam, kazał przegazować no i stwierdził, że na 90% katalizator. Ale co i jak powie dokladnie jak wjedzie nim na kanał (umówiłem się na sb bo w pn i tak nie miałbym mu jak podrzucić auta). /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - i już wiem co mu... , Chrisu 9/03/10 09:43
jednak katalizator.
Po odcięciu go auto bez problemu wkręca się na wys. obroty.
Olejem brudził, bo spaliny nie miały się gdzie wydostać i leciały gdzie się dało... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|