TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
2GB ramu w kartach graficznych , cp_stef 23/03/10 10:32 Pokazal sie kolejny news z cyklu 2GB w karcie graficznej. Jak to jest w praktyce? Ma taka ilosc ramu jakis sens czy jest to jedynie zabieg a'la supermaket?
Prosze jedynie o sensowne odpowiedz, nie jestem specem od nowinek graficznych.-|- www.lokir.org/blog
-|- telnet lokir.org 2300 <-- MUD po
polsku ! - zabieg , Nazgul 23/03/10 10:42
ala supermarket. czysty marketingpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - a nie tak dawno , Banan 23/03/10 10:48
mowili tak gdy mialem 128MB na pokladzie :)
podobnie bylo ze slawnym 64KB :D
chcociaz zgadzam sie, CHWILOWO to supermarketowa propaganda.- o ile w przypadku karty , Nazgul 23/03/10 10:52
R58XX lub podobnej 2 GB ma sens to w przypadku jakiegos GT220 lub innego "potwora" jest to calkowicie zbednepeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - chwilowo w sensie filozoficznym dana karta z 2gb ram moze ich po prostu nie byc w stanie , ptoki 23/03/10 10:54
wykorzystac.
To znaczy ja zutylizuje ale na ekranie bedzie 15fps...
Ale wtedy trzeba po prostu uzyc tej pamieci jako swap :)
- ma sens przy mocnych kartach , Wedrowiec 23/03/10 11:00
przy tych do których zazwyczaj pakują (totalne szroty) - kompletnie mija się z celem.
W skrócie o co biega: więcej pamięci trzeba do lepszej jakości tekstur / w wyższej rozdzielczości. Masz wypasioną kartę która "da radę" z obróbką ale ma mało pamięci - nie odpalisz (GTA). Masz szrota - co z tego że "wejdzie" i puścisz w ultra high detal w rozdziałce >2000 jak karta jest zwyczajnie za słaba nawet na 1280x."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - filozoficznie to te 2gb moga miec sens przy ogromnych levelach , ptoki 23/03/10 11:34
kiedy nie trzeba doczytywac tekstur z dysku a jednoczesnie na ekranie nie ma ich za duzo tyle ze gier sie tak nie robi :)
- .:. , Shneider 23/03/10 14:05
w tanich kartach ala GT220, to zabieg czysto markeringowy.
ale w przypadku duzych rozdzielczosci, przydaje sie taka ilosc.
Wspomniane GTA 4 bez problemu zrobi uzytek z 2GB.:: Live at Trance Energy ::. - według mnie to kwestia wielkości textur , bajbusek 23/03/10 14:42
czyli w praktyce rozdzielczości w jakiej gramy. Ma to sens przy 3 monitorach fullHD i grafikach pokroju HD5970. Co z tego, że w karcie za 300 zeta masz 2GB pamięci skoro to DDR3 z szyną 64 bit i przepustowaością taką, że zapisanie tej ilości pamięci zajmie sekundy dając 1,5 klatki na sekundę animacji. - więcej ramu na karcie , Hitman 23/03/10 14:54
przeważnie leży odłogiem - jedyna korzyść to przy AA i anizo - gier potrafiących zrobić użytek z aż takiej przestrzeni będzie może 5 i to większość z nowymi patchami i modami - nikt nie bawi się w optymalizacje i pisanie wariantów pod takie "twory" - zakładasz z góry optymalną, popularną ilość i tyle - wyjątki to gry technologiczne w stylu Crysis - choć wątpię by na tą chwile ktoś wpadł na pomysł i uwzględnił to w kodzie..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - oj 1GB w niektórych grach się przydawało już przy , Carmamir 23/03/10 15:30
GTX 260 czy 4850, przy nowych seriach tym bardziej.
Kto kupując taką kartę ma monitorek 19" ??? Rozdziałki 1920 i AA itp. biorą swoje.No to się wkopałem... - Zależy na jakiej karcie. , Rhobaak 23/03/10 15:58
W przypadku high-endowych kart i gier z dużą iloscią tekstur wysokiej rozdzielczości ma sens. W przypadku kart ze średniej półki sensu nie ma, bo wąskie gardło bedzie raczej gdzie indziej.Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP - Nie zgodze sie z wiekszoscia , djXone 23/03/10 23:22
Ramu nigdy za wiele, lepiej za duzo niz za malo, mnie boli ze w GTA 4 nie moge wlaczyc maksymalnego zasiegu widzenia (mam HD5750-> 5770) i jak ustawie za duzy zasieg, to zaczyna sie ciac nie przez fullHD czy ze grafa nie daje rady, tylko przez brak ramu, musi tracic proca na przeliczanie ponowne tekstur, a tak mialbym te 1,5GB to by bylo idealnie.
Wylacz sobie pagefile w windzie przy 2GB ramu to zobaczysz co sie dzieje jak sie ram skonczy! Tak wszyscy gadaja bez sensownie, po co tyle RAMu, to kup sobie 4GB i wylacz pagefile to cie moze czasem zdziwic skok wydajnosci kompa. Pozdro @All :)- porownujesz jablka do gruszek. , ptoki 24/03/10 10:03
Winda jest tak zrobiona ze page file musi byc zeby sprawnie dzialala. Jego wylaczenie powoduje ze algorytmy zarzadzania pamiecia glupieja.
Zreszta w linuxie jest podobnie. Tam w pamieci trzymane jest troche kodu i danych z procesow ktore prawie wcale nie sa wykonywane. Jest tego dobre parenascie mb w moim systemiku z 64mb ram. I zrzucenie tego do swapa powoduje ze system ma nagle 20-30% wiecej miejsca w ram a wydajnosc na tym nie cierpi.
Nie neguje tego ze w twoim przypadku wieksza ilosc pamieci by pomogla ale dobry silnik graficzny potrafi zmienic sobie LOD i odpowiednio pofiltrowac teksturki aby pamieci starczylo a horyzont byl daleko i rysowany teksturami o niskiej rozdzielczosci. Czyli w trzech grach na krzyż by ci ta pamiec pomogla a w reszcie albo by nie pomogla albo by zaszkodzila bo gra wykrywajac taka ilosc pamieci odoptymalizowala by sie przelaczajac sie w tryb wypasny a GPU by tego nie wydolilo.
A w praktyce jest tak jak napisali chlopaki powyzej.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|