Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Doczu 05:36
 » piszczyk 04:57
 » hokr 04:48
 » PCCPU 03:46
 » pawel1207 03:41
 » pwil2 03:37
 » P.J._ 01:51
 » bmiluch 01:32

 Dzisiaj przeczytano
 6150 postów,
 wczoraj 31345

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Poszukiwany zdolny grafik do nowego projektu chętny poświęcić swój wolny czas dla sławy , Mcmumin 2/04/10 23:09
orderów, zaszczytów, bukietów kwiatów, odczytów w zakładach pracy i umizgów bezpańskich kobiet. Ale to dopiero bliżej nieokreślonej przyszłości. O co chodzi? Jakiś czas temu pisałem na boardzie o pracy nad własnym projektem. Powstaje w pocie czoła i bólach, ponieważ wolny czas na jego rozwój znajduję od wielkiego dzwonu.

O co biega? O stworzenie gry internetowej typu multiplayer w klimacie Panzer Generala oraz serii Panzer Campaigns, działającej w przeglądarkach internetowych, bez pobierania czegokolwiek, instalacji czy użycia flasha.

Dowodzenie na poziomie operacyjnym - podstawowa jednostka niemiecka to batalion/pułk, sowiecka brygada/pułk lub nawet cała dywizja. W miarę możliwości trzymać się będzie realiów historycznych - źródeł mam pod dostatkiem na półkach :)

Rozgrywka ma być stosunkowo prosta, a pierwsze scenariusze będą toczyły się na froncie wschodnim pod koniec 1942r. Nacisk położony będzie głównie na taktykę walki manewrowej z odcinaniem źródeł zaopatrzenia, boje opóźniające itd. Wadą PG było głównie to, że wypasioną, niemiecką puszkę z dużym ptaszkiem nie sposób załatwić przy użyciu zdroworozsądkowych metod. Wypaczało to mocno obraz rzeczywistego pola walki na frontach WW2.

Czy możliwe do realizacji? Owszem, wersja alpha działa już i można nawet pograć przy użyciu wszystkich nowszych przeglądarek. Działa również na urządzeniach mobilnych (testowane na iPhonie i HD2 z Operą Mobile 9.5/9.7). Nie działa pod Internet Exlorerem - nie ze względów technicznych lecz ideologicznych. Może pod IE9?

Co jest gotowe? W sporej mierze logika gry (obecnie pracuję nad poprawionymi zasadami walki, na chwilę obecną Niemcy mają na froncie ubersoldaten i rozgrywka jest mocno niezrównoważona).
Z ciekawszych rzeczy - gotowe i działające są algorytmy wyznaczania ścieżek przy ruchu (bazujące na A*Star), Fog of War, LOS, Bearing oraz słitaśne animacje spritowe. Co jeszcze? Kompletny, autorski framework w PHP do obsługi backendu oraz requestów AJAXowych. W sumie kilkanaście tysięcy linii kodu.

Kto nad tym pracuje? Ja oraz Mark Buttler (w sumie to za dużo powiedziane, napisał jedną bibliotekę i chwilowo ma status MIA).

I teraz do rzeczy - potrzebuję zdolnego grafika, który nie licząc na jakiekolwiek korzyści finansowe lub też profity podzieli się swoim talentem. Ja go nie mam, praca nad jakąkolwiek grafiką zajmuje mi mnóstwo czasu a rezultaty są opłakane... Jeśli pomysł wypali i znajdą się chętni na pogranie będzie można pomyśleć nad jakimś modelem biznesowym (reklamy, konta pro).

Ewentualnych chętnych proszę o kontakt mailowy:

Kilka screenów:
http://www.grzes.czasem.robi.to/pzo_tpc/pz1.jpg
http://www.grzes.czasem.robi.to/pzo_tpc/pz2.jpg
http://www.grzes.czasem.robi.to/pzo_tpc/pz3.jpg
http://www.grzes.czasem.robi.to/pzo_tpc/pz4.jpg
http://www.grzes.czasem.robi.to/pzo_tpc/pz5.jpg

  1. czyżby korzystało , kubazzz 2/04/10 23:15
    z jqeury crash?;)

    SM-S908

    1. :) Nie, ale IE 6/7/8 nie będą obsługiwane choć technicznie nie jest to , Mcmumin 2/04/10 23:19
      wielki problem. John Resign przekonywał mnie jakiś czas temu, że IE9 będzie przełomem, więc nad obsługą tej wersji jeszcze pomyśle.

      1. ostatnią przełomową wersją było IE4 , kubazzz 2/04/10 23:33
        a potem to tylko puste słowa.
        nie wiem po co MS się upiera przy samodzielnym tworzeniu przeglądarki, skoro po pierwsze im to cholernie nie wychodzi, a po drugie integracja tego z systemem jest dużo mniejsza niż kiedyś.
        Wystarczyłoby kupić Opera Software;)
        Chociaż, może lepiej nie, jeszcze się popsuje coś:D

        SM-S908

        1. Kubazzz... , marcin79 2/04/10 23:36
          ...walisz musztardę w poziomkowy budyń. Jak jeszcze dalej pociągniesz ten off-temat, to topik już całkiem straci swój blaszany smak, fak!

          ~~~~ sapere aude ~~~~

  2. Hmm... , marcin79 2/04/10 23:32
    Uwielbiam klimat PG. Czas spędzony nad kampaniami PG2 należało by liczyć w latach. Żałuję, że nie mam większych zdolności graficznych, bo chętnie bym pomógł. Dla mnie pomysł brzmi arcyciekawie. Może przydam się w czymś innym...? Gdyby tylko mieć więcej wolnego czasu...

    ~~~~ sapere aude ~~~~

    1. Tak tak tak, a na piVo z lokalesem blaszanym to nawet nie ogarnałeś , McIsland 2/04/10 23:46
      o mnie nie wspominając, Kobita praca dusiek itd...

      GTD ...

  3. Dobra, nie ważne :) Las rąk widzę i znowu przyjdzie mi , Mcmumin 3/04/10 01:22
    kończyć robotę z ludziem zza wielkiej wody ;) Wazzap łiw ju gajz?

  4. wygląda ciekawie , Carmamir 3/04/10 08:24
    jednakże lepiej poszukaj już na digart.pl może ktoś się zgłosi.

    A projekt ciekawy i nie spotkałem jeszcze MMO w tym stylu (jeśli myślicie o zarabianiu to warto zrobić jakieś stopnie wojskowe, może warto nawet pomyśleć nad tym by gracze z wysokim stopniem mogli by grać z 2 graczami vs 2 przeciwników i generalnie wydawać rozkazy).

    itp.

    Powodzonka życze.

    No to się wkopałem...

    1. hmm , recydywista 3/04/10 10:11
      Pomysł z rozkazami IMHO chybiony - jaką radochę z gry mieliby podwładni gdyby tylko wykonywali rozkazy? A jeśli pozostawi im się pole do manewru i coś skopią to dowódca będzie niezadowolony ... Także jakoś nie widzę takiej opcji.

      Computers are useless. They can only
      give you
      answers.

      1. Zasadniczo jest coś takiego: , Mcmumin 3/04/10 12:48
        http://www.hoursofwar.com świetnie wykonany (niestety we flashu). Jednakowoż stopień komplikacji, system dowodzenia i parę innych rozwiązań sprawia, że MMO adresowany jest do megahardkorowców heksikowych (ja się świetnie bawię).

        1. PS. Oprócz komplikacji rozgrywkę zabija konieczność logowania się , Mcmumin 3/04/10 13:01
          o ściśle określonej godzinie, a system dowodzenia powoduje, że głównodowodzący mają zabawę raptem przez 5 min na kilka dni (wydają rozkazy dowódcom dywizji/korpusów - np. przebić się na lewym skrzydle - a te nabierają precyzji wraz z obniżaniem stopnia podwładnego - dowódca korpusu, dywizji/brygady - pułku - batalionu - kompanii. Najwięcej zabawy mają oczywiście dowódcy kompanii lub batalionów choć tez nie do końca, bo ich inicjatywa ograniczona jest wytycznymi z góry). Powyższy system, choć genialny w teorii, sprawia, że do jednej rozgrywki trzeba zebrać dużą ilość heksowych frików a co za tym idzie do bitwy dochodzi raz w miesiącu. Wyznaczony odgórnie czas dla danej fazy rozkazu sprawia, że jeśli grę rozpoczynają europejczycy, to mieszkańcy zachodniego wybrzeża USA lub Singapuru są w głębokiej dupie... Sam grałem raptem 2x bo najczęściej moja tura wypadałaby w godzinach pracy albo środku nocy... Reasumując - świetny pomysł, ogromny stopień komplikacji i zupełny brak grywalności...

  5. .:. , Shneider 3/04/10 11:59
    @ wyslany.

    .:: Live at Trance Energy ::.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL