TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Programowanie PC vs PS3 , bartmen 13/04/10 09:59 Mam do szanownego grona pytanie .
Gdzie łatwiej na PC czy Na PS3 chodzi mi o trudność w programowaniu pisaniu gier itp .- proste że na PC , Hitman 13/04/10 10:13
masz tyle pomocnych narzędzi - nie musisz przecierać szlaków i optymalizować kodu rozbijając równomiernie na wątki procesora Cell, liczyć się ze skromną ilością pamięci i wydajnością grafy i w dodatku pilnować by mieć life fps..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Jest różnica , Bitboy_ 13/04/10 10:18
Programowanie - do niedawno BYŁO trudne na ps3, ostatnio widziałem Cell SDK na sieci - ludzie piszą że nie jest to wcale takie trudne po opanowaniu podstaw i przyswojeniu zasad.
Natomiast optymalizacja - na PC jest DUŻO trudniejsza niż na konsolę.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - na PC jest optymalizacja ?? , Demo 13/04/10 10:49
Z tego co widzę, większośc gier robi się na sprzęt który dopiero się pojawi. B. rzadko wychodzą perełki które zachwycaja szata graficzną przy małych wymaganiach.
Tu pytanie do speców: nie było łatwiej / praktyczniej ustanowić jakiś 1 standard programowania pod dany system, a następnie dostosowywać hardware na poziomie sterowników? Czyli niejako przerzucić odpowiedzialność na poprawną współpracę gry z hardwarem na programistów sterów.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Słuszne spostrzeżenie , Bitboy_ 13/04/10 10:53
Optymalizacja kodu na PC teraz praktycznie nie istnieje, dla producentów jest to strata czasu, bo przychody z tego tytułu są minimalne lub ..żadne :/
Więc robi się gierki na konsolę, a na PC'ta jedynie konwertuje.
Oszczędność pieniędzy, czasu, a i tytuł multiplatformowy jest?
jest!9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - przyszła mi na myśl jeszcze 1 teoria , Demo 13/04/10 11:11
która aż bije po oczach. Czyż nie jest to swego rodzaju zmowa producentów gier i sprzętu, aby "giercowi" programiści napędzali rynek sprzętu? W końcu co by to było, jakby wystarczyło zmienić grafę w pc np. 1/3-4 lata?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- "optymalizacja na pc dużo trudniejsza" tu się nie zgodzę , Hitman 13/04/10 11:22
bo masz do dyspozycji więcej pamięci, nieporównywalną moc obliczeniową grafiki - która z czasem powiększa przepaść choć na starcie wygląda lepiej..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Wiesz co to jest , Bitboy_ 13/04/10 11:26
optymalizacja, i co sprawia że jest ona trudna?
Co ma do tego pamięć i moc obliczeniowa?
Dla tego że masz więcej pamięci i ogromną przewagę mocy obl. - producenci się rozleniwili, i nie muszą optymalizować kodu, bo i tak będzie działał - tyle że wymagać będzie kilkakrotnie większej ilości mocy obliczeniową (którą to niby PC'ty posiadają zazwyczaj..)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - wyobraź sobie że wiem , Hitman 13/04/10 12:55
jako człowiek związany z ta branżą i nikt mi nie powie że łatwiej gospodaruje się mniejszymi zasobami niż większymi - a konsole to niestety sztuka kompromisu.. lenistwo na pc wynika z dwóch faktów: brak standardów i organizacji która by zatwierdzała że dana pozycja musi mieć life fps - może se zrobić gierke która będzie chodzić 2 klatki i nic nikomu do tego.. na konsole taki numer nie przejdzie i poniżej 15 zapomnij..
Druga kwestia - ciągły przyrost mocy pc - a przy cyklu produkcyjnym minimum 2lata to co teraz marnie chodzi będzie śmigać w dniu wydania więc problem jest bagatelizowany - zważywszy że optymalizacja to koszty które nijak się nie zwracają na pc temat jest traktowany po macoszemu..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Bardzo dobrze, , Bitboy_ 13/04/10 13:03
To teraz zastanów się - łatwiej jest gospodarować idealnie zindeksowanym, czystym, uporządkowanym małym magazynem, czy też brudnym, i niechlujnie prowadzonym molochem?
Ale masz racje - chodzi o organizację która powinna wymusić dany framerate przy danej mocy obliczeniowej.
Właściwie to masz racje co do całej reszty, nawet co do sztuki kompromisu.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - gierki online to przyszłość PC , Carmamir 17/04/10 08:07
przykład WoW który zarabia mase kase co roku dla twórców, jednakże trzeba się trochę postarać by stworzyć dobry MMO produkt.No to się wkopałem...
- Moje zdanie. , Bitboy_ 13/04/10 10:14
Podobno programowanie na PS3 jest inne od wszystkiego, są pewne trick'i które powodują że trzeba się tego nauczyć.
Podobno po poznaniu podstaw - programowanie jest łatwe.
Natomiast sprawa rozbija się o optymalizację - tutaj na PC jest bardzo o nią trudno, mamy różne systemy operacyjne (co za tym idzie sterowniki/DirectX - wszystko musi działać i być kompatybilne w dół przy minimalnej awaryjności kodu).
Oraz zupełnie różny hardware, w kombinacji setek tysięcy.
Oczywiście developerzy wpierw ogłosili samo pisanie gry na PS3 - piekielnie trudnym procesem, ale dzisiaj można już przeczytać zupełnie odmienne opinie.
Pomoc Sony przy pisaniu jest zapewne nieoceniona, a trudności występujące przy pisaniu kodu na (jak by nie było) zupełnie nowy system operacyjny, i zupełnie nową architekturę - są naturalne w początkowej fazie.
Dlatego obecnie producenci piszą gierkę na PS3 (ponieważ teraz nie jest to już takie trudne jak jeszcze nie dawno) - i ''konwertują'' taki tytuł na PC.
Między innymi to jest powodem, dla którego ''porty'' z konsoli pożerają ogromne ilości zasobów PC - nikomu nie chce się dzisiaj optymalizować kodu pod PC, lepiej jest zrobić to szybko i byle jak - będzie działać, tylko zeżre 10x więcej wymaganych zasobów.
No ale gry na PS3 zarabiają krocie, a na PC ostatnio wypuszczają chyba ''dla zasady''.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Weźmy , Bitboy_ 13/04/10 10:26
taki przykład - Fallout 3.
Gra napisana została pod konsolę, jako że samo pisanie gry na PC zajęło by porównywalną ilość czasu, ale dopracowanie kodu zajęło by dużo więcej czasu.
Tak więc grę pisze się pod konsolę, na czym producent ustrzeli oczywiście największy zysk, a wtedy, gotowy tytuł tanim kosztem szybko ''konwertuje'' się na potrzeby PC.
Gra działa, ale potrafi się wysypywać, ma wiele błędów - coś za coś.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- Dziwne , bartmen 13/04/10 10:48
Bo Fallout 3 jest znana z tego że posiada największą ilość błędów właśnie na konsole ps3- Może to zły przykład , Bitboy_ 13/04/10 10:50
Ale taka jest tendencja.
Bethesda sie nie popisała, poczekajmy na wypowiedzi innych ludzi.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - a grałeś np. w Rise of the Argonauts? , Demo 13/04/10 10:52
takiego crapa dawno nie widziałem. Zero możliwości ustawień grafy, klawy, czegokolwiek. Podły port z konsoli, błędów co nie miara.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - I niestety , Bitboy_ 13/04/10 10:55
takich tytułów będzie coraz więcej.
Za 3-4 lata zanim wejdzie następna generacja Play Station - zobaczycie jaki hardware będzie potrzebny do grania w gry, które działały będą na PS3.
Pewnie Intel i20 10GHz + 100GB DDR5 ram + Radeon 102030 5GB RAM ?
Choć na piecu będzie wyglądać ślicznie, ale producent zarobi na sprzedaży konsolowej.. :/9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- Jeszcze Jedno , bartmen 13/04/10 10:57
Wyczytałem również że producenci gier robią je najpierw na konsole dlatego że tam jest ich target . Chodzi mi dokładnie o to że gra na Ps3 przynoszą czysty zysk a bardzo duża cześć użytkowników gier na PC jednak kradnie . Czy przypadkiem to nie jest powodem tego że gry są robione najpierw na konsole a potem dopiero optymalizowane na PC- wychodzimy , Bitboy_ 13/04/10 11:02
poza obręb tematu.
Co jest powodem tego, że są robione najpierw na konsole a nie najpierw na PC ?
O to musieli byśmy zapytać jakiegoś producenta.
Wydaje mi sie że target to jednak kwestia kasy, tak jak piszesz - PS3 przynosi zyski.
Gra na PC jest na pokaz, poczekaj te 3 lata, zobaczysz co się stanie kiedy moc PS3 przestanie wystarczać, kiedy na PC będziemy mieli najwydajniejszy hardware - pokazowe gry będą powstawały na PC'ta, i prawdopodobnie tylko na niego.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Już teraz , Bitboy_ 13/04/10 11:03
moc PS3 jest bliska 100% wykorzystaniu - twórcy Crysis II stwierdzili że ta gra będzie wyciskać ostatnie soki z bebechów konsoli.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - no mysle ze nie masz do konca racji z tym 100% , biEski 13/04/10 11:31
ps3 jeszcze troche mocy zostało.
Poczekamy na GT5 i zobaczymy co z tego bedzie.- To poczytaj , Bitboy_ 13/04/10 11:38
komentarze producentów, testujących wersję producencką PS3'ki.
Testują właśnie na tym wczesną wersję Crysis II - twórcy spodziewali się że konsola będzie mieć większy potencjał, i już teraz otwarcie przyznają że gra będzie w pełni wykorzystywać moc PS3.
Zapas mocy to bajka..9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - TY POCZYTAJ , bartmen 13/04/10 13:27
Już wielu producentów mówiło że będzie coś wykorzystywało 100 % ( marketing )
Po drugie Poczytaj o procesorze i o tak zwanym zablokowaniu rdzenia
Pamiętaj że konsola ma starczyć na 7-10 lat .
Nie podejrzewam że Sony nie ma asa w rękawie .- Po pierwsze po co , Bitboy_ 13/04/10 13:37
krzyczysz w tytule?
Po drugie - czytałem.
http://gry.wp.pl/...sc-grafiki-na-ps3,47064,1.html
Jak ma starczyć na 7 lat, to starczy - ale grafika będzie po prostu biedna w porównaniu do grafiki z PC.
Na 10 lat? Przykro mi ale za 7 lat to będzie dawno trup..9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - koniec , bartmen 13/04/10 13:48
Jak źle zrobią konwersie na konsole to będzie wykorzystywać 100 %
Mam duże wątpliwości że to się tak skończy ,- Jaką konwersję? , Bitboy_ 13/04/10 13:52
Pytam - jaką konwersję hee?
Grę zrobią najpierw na konsolę, a (jak zwykle) - później na PC'ka.
Więc nie mogą tego spartolić - wytłumaczenie jest oczywiste, potencjał architektury PS3 już zostaje wyczerpany.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Oj sorry , Bitboy_ 13/04/10 14:23
''..CryENGINE 3 also introduces CryENGINE 3 Live Create™. It allows developers to work with a single editor, but see and play the results in real-time on PC, PS3 and Xbox360, hooked up to a single dev PC. The engine takes care of the conversion and optimization of assets in real-time; enables instant, cross-platform changes to any part of game creation and as a result materially increases the speed, quality and significantly reduces the risk of multiplatform development..''
Czyli jednak grę robią na platformie z PC, a rezultatem wychodzącym z aplikacji ''Sandbox'' jest gotowy kod pod WSZYSTKIE platformy, podobno w pełni skalowany i tak dalej.
O ile dobrze zrozumiałem. :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- As w rękawie , Bitboy_ 13/04/10 13:45
Dobre sobie.. a jakiego asa miał w rękawie po wydaniu PS2 ?
Nie ma żadnego asa - masz skrzynkę a w skrzynce kupka hardware'u, kiedy wykorzystanie Cella osiągnie 100%, będzie po ptokach.
A sięgnie już nie długo.
''..Cell ma 9 rdzeni - jeden PPE i 8 SPE. W PS3 1 rdzeń jest wyłączony(chociaż bardziej prawdopodobne, że 'wyłączył się' w trakcje błedu w produkcji ;) ) i na jednym działa hypervisor, co daje 7 dostępnych rdzeni..''
Rdzeń jest zablokowany i będzie zablokowany, bo pełni zupełnie inne funkcje niż pozostałe.
Odblokowanie jest niemożliwe, przynajmniej nie oficjalne.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - hmmm...ale chyba koderzy , Demo 13/04/10 13:50
zawsze mogą wpaść na wydajniejszy algorytm?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Tego nie wiem , Bitboy_ 13/04/10 13:54
Ale podejrzewam że kluczowa jest współpraca ze specami Sony.
Oni na pewno znają sztuczki programowe :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - z g... ciasta nie ulepisz , Hitman 13/04/10 14:24
nie nadrobisz mocy karty graficznej dowolnym procem - zresztą widać to dosadnie po tytułach gier w fullHD których jest raptem kilka reszta to interpolowanie i inne sztuczki programistyczne..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - fanboy ??? , Carmamir 17/04/10 08:11
co Ty sie tak upierasz tej MITYCZNEJ mocy PS3 ?
Masz tam sprzet jaki masz, nic na to nie poradzisz, algorytm do obróbki grafiki ? Masz więcej efektów, poligonów itp. to z tego łajna w PS3/Xbox360 więcej nie wyciśniesz.
Nawet pewnie nawet nie będzie dymu z kół czy wydechu.No to się wkopałem...
- ps2? , DmK 13/04/10 14:34
do końca pokazywał moc, więc tutaj nie masz racji. Wystarczy takie przykład jak God of War 1, a potem 2. Studio tak opanowało konsolę, że mało kto im w tym dorównał. Więc nie chodzi tu o zapas mocy tylko o umiejętności. Swojego czasu był artykuł na interii jak goście oprogramowali commodore i sztuczkami programistycznymi potrafili wyczarować takie tytuły jak np. Shawdow of The beast. Więc hardware jak najbardziej, ale programowanie nawet bardziej.
- Zablokowany rdzeń? Jest zablokowany z prostego powodu - nie działa. , Rhobaak 13/04/10 14:27
Wymyslono to po to, aby nie odrzucać dużej partii chipów z uszkodzonym pojedynczym rdzeniem. Być może w wielu konsolach ten rdzeń jest sprawny, ale przecież nie można robić gier, które tylko na niektórych konsolach będą działać z pełną predkością (zresztą dodatkowy SPE wpływałby na wydajnośc marginalnie).Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP
- Przyszłość , bartmen 13/04/10 11:28
Czyli jaka według was będzie wyglądać za 5 lat rynek gier komputerowych na świecie . Przyszłość- Nie zmieni się , Bitboy_ 13/04/10 11:42
przynajmniej nie drastycznie.
Gry będą na jedną jak i na drugą platformę, przy czym z powodu tego, że konsole z zasady służą do grania - gier na nie będzie więcej.
Natomiast grafika.. cóż - PC pozostanie królem.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P
- Nie wiem, czy to dobrze postawione pytanie. , Rhobaak 13/04/10 11:37
Łatwiej/trudniej - wszystko jest względne. Na PC jest wiekszy wybór narzędzi, ale też platformy sa bardziej zróżnicowane, inaczej podchodzi się do optymalizacji, inna jest struktura rynku (z grą na PC np. dużo łatwiej się przebić w przypadku małych firm). Poza tym - programowanie na PS3 raczej wiąże się z praca za granicą - w Polsce ta branża dopiero startuje.Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP - xxx , bartmen 13/04/10 13:56
hmm ale ile będzie cie kosztować pozostanie na tym tronie ?
Mnie się wydaje że przy tak szybko zmieniającym się rynku gier będziesz miał kilka gier pokazujących naprawdę ładną grafikę a reszta będą to konwersje z konsol czyli .... szału nie będzie . Chyba że ograniczą piractwo wtedy rynek może znowu zawrócić w stronę PC- Utopia , Bitboy_ 13/04/10 14:04
Piractwo jest i pewnie - będzie.
Masz rację - będzie tylko kilka gier pokazujących potęgę PC, reszta tak jak piszesz - będzie to tylko konwersja z konsoli wyglądająca tak jak gra.. z konsoli (dokładnie, szału nie będzie)
Kosztować będzie to tyle, ile co roku kosztuje kupienie konfigu do grania w najnowsze gierki.
Czyli co roku ta kwota jest stała i wynosi jakieś 4,5K zł9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - czyli , bartmen 13/04/10 14:22
10x4.5 tys = 45 tys na 10 lat ale kompa masz wypas grasz w 3 max 10 gier które na pc wyglądają niesamowicie a u konkurencji za 2 tys na 5 lat grasz w 90 % wychodzących gier .
A co do tej grafiki to patrząc ostatnio na gry to tylko crytek coś robi żeby na pc gry wyglądał pięknie bo cała reszta nie robi nic ,- źle , Bitboy_ 13/04/10 14:29
zrozumiałeś.
Kupując w roku 20XX komputer za kwote 4,5K zł - platforma taka wystarcza na 2,5 roku grania w najnowsze gierki.
licząc konsolę na 7 lat (bo więcej nie ma szans żeby pociągnęła moim zdaniem..), to wydam na kompa 13,5K zł na przestrzeni 7,5 roku.
Konsolę kupuje raz, za 1/10 tek kwoty.
To są fakty.
Ale komputer - to komputer :)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Nie bierzesz pod uwagę wielu czynników, m.in.: , Rhobaak 13/04/10 14:33
- znaczącej dysproporcji ceny gier na konsole i PC
- dużej różnicy w typach wydawanych gier i sposobach sterowania
- większej uniwersalności komputerów PC
Wobec tego rachunki nie bedą takie proste, jak przedstawiłeś.Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP
- Sooko , bartmen 13/04/10 16:43
Dziękuję wam za kulturalną rozmowę
Pozdrawiam Serdecznie - Jak wyglada sprawa.... , Seba000 13/04/10 16:52
pomiedzy xbox360 a ps3?
Ktora platforma Łatwiejsza?Nokia 3110>3210>3310>8110
>6210>6310>6270>SE T610>5500sport
>n70>n73>e51>n79>SE Xperia ARC S>I 4S - na moje oko x360 , biEski 13/04/10 20:05
Wszystkie muliplatformy sa robione na x360 a potem leca na ps3 i pc. Dlatego tez wszystkie wygladaja gorzej na ps3 niz na x360.
Wystarczy rzucic okiem na exclusiy ps3.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|