Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » unodgs 23:08
 » DYD 23:06
 » rooter666 22:59
 » Soulburne 22:58
 » myszon 22:57
 » fiskomp 22:54
 » Zbyszek.J 22:42
 » endern 22:41
 » P@blo 22:37
 » Dexter 22:37
 » soyo 22:37
 » Barbeus 22:31
 » ekspert_I 22:30
 » Arlathan 22:26
 » past 22:23
 » OBoloG 22:20
 » Chavez 22:18
 » slawek198 22:18
 » SebaSTS 22:07
 » Armitage 22:01

 Dzisiaj przeczytano
 24200 postów,
 wczoraj 27330

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Jaki bugtracker/issue tracker ? (helpdesk) , pachura 6/05/10 20:52
Cześć,

Czy możecie polecić jakiś dobry issue tracker który mógłby być wykorzystywany w helpdesku do spisywania i śledzenia zgłoszeń ? Podstawowym wymaganiem byłaby możliwość skojarzenia go ze skrzynką mailową: wysyłasz maila np. na i w systemie automatycznie tworzy się nowe zgłoszenie z treścią, danymi zgłaszającego i załącznikami skopiowanymi z tegoż maila...

Wiem że jest Bugzilla (starożytna, syfne GUI, w Perlu - ble), Mantis (chyba nie posiada tej funkcjonalności tworzenia requestów na podstawie maili). Jakiś czas używaliśmy płatnej Jiry, ale wniebowzięci nie byliśmy...

  1. Ech... , pachura 6/05/10 20:56
    http://en.wikipedia.org/..._issue-tracking_systems

  2. mantis , MacLeod 6/05/10 21:19
    :-P

    SSDD.

    1. No niby... , pachura 6/05/10 21:48
      No niby jest jakiś third-party plugin który to robi, ale wydaje mi się że jest jeszcze w fazie testów...

      http://www.mantisbt.org/bugs/view.php?id=4286

  3. otrs... , xmac 6/05/10 22:02
    http://otrs.org/
    ale to jesli bardziej zalezy ci na helpdesku, bo mantisy i bugzille to zwykle bug trackery
    poczytaj sobie o procesie incident management w ITIL-u, troche powinno ci sie wyjasnic

    dual&mobile power
    XMAC

    1. No nie wiem , pachura 6/05/10 23:12
      To zależy od kultury pracy w danej firmie.
      Jeżeli masz jakiś wielki system którego nowa wersja jest wypuszczana raz na pół roku, to być może warto rozdzielać incident- i bugtrackera. Ale akurat u nas aplikacje są b. często zmieniane, a 33% zgłoszeń userów do helpdesku kończy i tak na biurkach programistów. Zatem wolałbym mieć jeden wspólny system niż męczyć się z integracją dwóch, lub wymagać od programistów żeby jednocześnie sprawdzali przypisane sobie zadania w dwóch systemach.

  4. ja przerobiłem na helpdesk , smagar 6/05/10 22:11
    flyspray, od roku sprawuje sie super ponad 6k złoszeń juz w systemie, polecam.

  5. redmine , Adamusss 6/05/10 23:02
    jak w temacie :)

    1. Ruby on Rails ? , pachura 6/05/10 23:13
      To się jakoś łatwo instaluje ? Nigdy tego nie używałem, jedynie Java, Perl i PHP.
      Ale soft wygląda bardzo ładnie.

  6. No ale PANOWIE... , pachura 6/05/10 23:08
    Przypominam że chodzi mi głównie o funkcjonalność mailową.
    Czy Wasze Mantisy, OTRSy, Flyspraye, Redmine'y takową posiadają ?

    Wyobrażam sobie to tak:
    Gość w helpdesku dostaje maila od Pani Janiny "Raporcik mi się nie chce drukować" ze screenshotem okienka błędu. Gość dopisuje do tego maila tagi <Projekt:GeneratorRaportow><AssignTo:Marek> i forwarduje na adres No i w bug/issue trackerze automatycznie tworzy się request z polem Od: Janina, treścią i screenshotem z oryginalnego maila, podpięty do projektu GeneratorRaportow i przypisany Markowi żeby go przeanalizował i ew. naprawił...

    1. otrs... , xmac 7/05/10 00:06
      albo jak napisal bogdar servicedesk plus czy jakiekolwiek narzedzie bazujace na ITIL-u
      bugtrackery sa dobre dla programistow, ale nie do obslugi zwyklych zgloszen od userow
      jesli organizacja sie troche rozrosnie, to od takiego rozwiazania i tak nie uciekniesz
      obsluga maila w takich systemach to podstawa

      dual&mobile power
      XMAC

    2. trac? , KwiateK 7/05/10 09:04
      Używamy go do współpracy między programistami, ale w takim środowisku też chyba by się sprawdził.

      Powinien sobie poradzić z taką obsługą poprzez email (ewentualnie, po zainstalowaniu jakiegoś pluginu).

      Nie jestem facetem na jedną noc.
      Aż tyle czasu to ja nie mam...

  7. ServiceDesk Plus , BogadR 6/05/10 23:43
    Moj stary temat:
    http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2009&id=143234

    W efekcie padło na ServiceDesk Plus
    http://www.manageengine.com/products/service-desk/
    Można w nim zrobić prawie wszystko bawiłem się tym dość mocno sam może rozpoznawać treść maili i wrzucać do odpowiednich kategorii. Kategorie przypisujesz do danego serwisanta i ten automatycznie dostaje powiadomienie o zadaniu.
    Jest tam maaaaasa innych rzeczy wraz z nadzorowaniem SLA, raporty, a w wyższych wersjach nawet można się łączyć z kompami.

    Minus jest taki, ze podstawowa komercyjna licencja kosztuje około 1000$.
    Działa to wszystko na windowsie + baza SQLowa.
    Ściągnij triala pobaw się, zejdzie Ci parę godzin :P

  8. znam firmę, która na takie potrzeby wdrożyła wiki engine , bwana 7/05/10 10:03
    przy czym tam nie było nacisku na integrację z e-mail. A co do "Zdziry" - żona też na to psioczy.

    Ja na projekcie mam MKS Integrity 2006, jest to dość mocno kastomizowalny workflow, zintegrowany z Lotusem (w tym przypadku). Też psioczę, choć nie na sam software, a na workflowy, które klient ma w firmie.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    1. to tego typu zastosowan... , xmac 7/05/10 11:27
      jesli chcemy miec tickety od userow, poza dedykowanymi rozwiazaniami nadaja sie tez CRM-y
      wiki bardziej jako baza wiedzy dla self problem solve ;_) no chyba, ze o to wlasnie chodzilo

      dual&mobile power
      XMAC

      1. ciepło, ciepło , bwana 7/05/10 11:35
        wiki zastosowano również po to, by gromadzić bazę rozwiązań

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

        1. niestety... , xmac 7/05/10 11:44
          w wielu firmach nie ma czasu na budowanie baz wiedzy, a pozniej helpdesk marudzi, ze nie daje rady z obsluga powtarzalnych zgloszen, a to takie bledne kolo, bo jak by ten czas znalezli, to by mieli go pozniej wiecej na biezaczke
          no coz, ale wybieganie w przyszlosc w it niestety nie jest powszechna praktyka

          dual&mobile power
          XMAC

          1. tak, wiem coś o tym , bwana 7/05/10 12:33
            w tej chwili jestem konsultantem w dużym rolloucie i szefostwo działa w trybie reaktywnym zamiast planistycznym. Gdyby nie to, że planning też wziąłem na siebie, byłbym w głębokiej dupie. Fakt, przez 3 miesiące koledzy śmiali się ze mnie, po co odpierdalam jakieś excele, pytam o rzeczy, które będą robione za parę tygodni itepe i po co siedzę po godzinach. A teraz... :-)

            "you don't need your smile when I cut
            your throat"

            1. dlatego... , xmac 7/05/10 14:24
              dobry project manager moze zdzialac cuda

              dual&mobile power
              XMAC

              1. a przy złym , bwana 7/05/10 14:28
                dzieją się cuda:-D

                De facto wolę samemu być PM-em, ale ostatnio nie trafiają mi się takie akurat propozycje. A zarabiać trzeba.

                "you don't need your smile when I cut
                your throat"

                1. dobrze powiedziane... , xmac 7/05/10 14:58
                  zazwyczaj PM sa albo od klienta, albo od wdrazajacego, wiec freelancerowi trudniej znalezc tego typu prace
                  chociaz w bardzo wielu przypadkach taka 3cia strona moglaby znaczaco poprawic jakosc projektu i zwiekszysc szanse jego powodzenia

                  dual&mobile power
                  XMAC

                  1. teraz to ze mnie freelancer jak z koziej rzyci waltornia , bwana 7/05/10 16:54
                    robię dla średniej wielkości software-housu na stałym kontrakcie. Także do klienta wchodzę jako ten-on-zły co to pobożnym ludziom dobry system wyrzuca i daje nowy-brzydki ;-D

                    Swoją drogą, w bieżącym projekcie miałem na karku kawał roboty z change management (o czym Jego Magnificencja PM chyba nigdy nie słyszał) i to dopiero jest wypruwanie sobie żył.

                    "you don't need your smile when I cut
                    your throat"

                    1. widze kolega ma podobne doswiadczenia... , xmac 7/05/10 22:55
                      kiedys mialem pewna sytuacje... pracowalem na kontrakcie dla jednej firmy i w jej imieniu nadzorowalem projekt realizowany przez firme zewnetrzna. kiedy zabralem sie za organizowanie pracy wykonawcy, poskarzyli sie swojemu szefowi, ze ktos z zewnatrz mowi im, co maja robic ;_)
                      a o PM magikach z koziej trabki to nawet nie wspominam. procesy jak change management, czy risk management to czyste sci-fi, nie wspominajac o wysypce, jakiej dostawali na slowo dokumentacja ;_)

                      dual&mobile power
                      XMAC

                      1. dokumentacja to trąd i kiła chyba dla większości z nas , bwana 8/05/10 00:36
                        niestety, mnóstwo nawet dobrych wdrożeniowców ma optykę "do końca projektu" a czasem "do końca dnia"; a produkt trzeba utrzymywać, nabytą wiedzą zarządzać, zapewniać ciągłość obsługi (np. mimo rotacji kadr), ale co Ci będę gadał - wiesz jak jest. O procedurach projektowych to już nie chcę w ogóle wspominać.

                        Mój aktualny PM ma swoje zalety, przede wszystkim jest nie do zdarcia mentalnie. I prze do celu jak lodołamacz, tylko że jak lodołamacz bez nawigatora niestety. Ta reaktywność o której pisałem jest naprawdę na poziomie, ale wg mnie mogłoby być jej znacznie mniej, gdyby podejść rzetelnie do planowania.

                        "you don't need your smile when I cut
                        your throat"

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL