TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Jaki bugtracker/issue tracker ? (helpdesk) , pachura 6/05/10 20:52 Cześć,
Czy możecie polecić jakiś dobry issue tracker który mógłby być wykorzystywany w helpdesku do spisywania i śledzenia zgłoszeń ? Podstawowym wymaganiem byłaby możliwość skojarzenia go ze skrzynką mailową: wysyłasz maila np. na i w systemie automatycznie tworzy się nowe zgłoszenie z treścią, danymi zgłaszającego i załącznikami skopiowanymi z tegoż maila...
Wiem że jest Bugzilla (starożytna, syfne GUI, w Perlu - ble), Mantis (chyba nie posiada tej funkcjonalności tworzenia requestów na podstawie maili). Jakiś czas używaliśmy płatnej Jiry, ale wniebowzięci nie byliśmy...- Ech... , pachura 6/05/10 20:56
http://en.wikipedia.org/..._issue-tracking_systems - mantis , MacLeod 6/05/10 21:19
:-PSSDD. - No niby... , pachura 6/05/10 21:48
No niby jest jakiś third-party plugin który to robi, ale wydaje mi się że jest jeszcze w fazie testów...
http://www.mantisbt.org/bugs/view.php?id=4286
- otrs... , xmac 6/05/10 22:02
http://otrs.org/
ale to jesli bardziej zalezy ci na helpdesku, bo mantisy i bugzille to zwykle bug trackery
poczytaj sobie o procesie incident management w ITIL-u, troche powinno ci sie wyjasnicdual&mobile power
XMAC - No nie wiem , pachura 6/05/10 23:12
To zależy od kultury pracy w danej firmie.
Jeżeli masz jakiś wielki system którego nowa wersja jest wypuszczana raz na pół roku, to być może warto rozdzielać incident- i bugtrackera. Ale akurat u nas aplikacje są b. często zmieniane, a 33% zgłoszeń userów do helpdesku kończy i tak na biurkach programistów. Zatem wolałbym mieć jeden wspólny system niż męczyć się z integracją dwóch, lub wymagać od programistów żeby jednocześnie sprawdzali przypisane sobie zadania w dwóch systemach.
- ja przerobiłem na helpdesk , smagar 6/05/10 22:11
flyspray, od roku sprawuje sie super ponad 6k złoszeń juz w systemie, polecam. - redmine , Adamusss 6/05/10 23:02
jak w temacie :)- Ruby on Rails ? , pachura 6/05/10 23:13
To się jakoś łatwo instaluje ? Nigdy tego nie używałem, jedynie Java, Perl i PHP.
Ale soft wygląda bardzo ładnie.
- No ale PANOWIE... , pachura 6/05/10 23:08
Przypominam że chodzi mi głównie o funkcjonalność mailową.
Czy Wasze Mantisy, OTRSy, Flyspraye, Redmine'y takową posiadają ?
Wyobrażam sobie to tak:
Gość w helpdesku dostaje maila od Pani Janiny "Raporcik mi się nie chce drukować" ze screenshotem okienka błędu. Gość dopisuje do tego maila tagi <Projekt:GeneratorRaportow><AssignTo:Marek> i forwarduje na adres No i w bug/issue trackerze automatycznie tworzy się request z polem Od: Janina, treścią i screenshotem z oryginalnego maila, podpięty do projektu GeneratorRaportow i przypisany Markowi żeby go przeanalizował i ew. naprawił...- otrs... , xmac 7/05/10 00:06
albo jak napisal bogdar servicedesk plus czy jakiekolwiek narzedzie bazujace na ITIL-u
bugtrackery sa dobre dla programistow, ale nie do obslugi zwyklych zgloszen od userow
jesli organizacja sie troche rozrosnie, to od takiego rozwiazania i tak nie uciekniesz
obsluga maila w takich systemach to podstawadual&mobile power
XMAC - trac? , KwiateK 7/05/10 09:04
Używamy go do współpracy między programistami, ale w takim środowisku też chyba by się sprawdził.
Powinien sobie poradzić z taką obsługą poprzez email (ewentualnie, po zainstalowaniu jakiegoś pluginu).Nie jestem facetem na jedną noc.
Aż tyle czasu to ja nie mam...
- ServiceDesk Plus , BogadR 6/05/10 23:43
Moj stary temat:
http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2009&id=143234
W efekcie padło na ServiceDesk Plus
http://www.manageengine.com/products/service-desk/
Można w nim zrobić prawie wszystko bawiłem się tym dość mocno sam może rozpoznawać treść maili i wrzucać do odpowiednich kategorii. Kategorie przypisujesz do danego serwisanta i ten automatycznie dostaje powiadomienie o zadaniu.
Jest tam maaaaasa innych rzeczy wraz z nadzorowaniem SLA, raporty, a w wyższych wersjach nawet można się łączyć z kompami.
Minus jest taki, ze podstawowa komercyjna licencja kosztuje około 1000$.
Działa to wszystko na windowsie + baza SQLowa.
Ściągnij triala pobaw się, zejdzie Ci parę godzin :P - znam firmę, która na takie potrzeby wdrożyła wiki engine , bwana 7/05/10 10:03
przy czym tam nie było nacisku na integrację z e-mail. A co do "Zdziry" - żona też na to psioczy.
Ja na projekcie mam MKS Integrity 2006, jest to dość mocno kastomizowalny workflow, zintegrowany z Lotusem (w tym przypadku). Też psioczę, choć nie na sam software, a na workflowy, które klient ma w firmie."you don't need your smile when I cut
your throat" - to tego typu zastosowan... , xmac 7/05/10 11:27
jesli chcemy miec tickety od userow, poza dedykowanymi rozwiazaniami nadaja sie tez CRM-y
wiki bardziej jako baza wiedzy dla self problem solve ;_) no chyba, ze o to wlasnie chodzilodual&mobile power
XMAC - ciepło, ciepło , bwana 7/05/10 11:35
wiki zastosowano również po to, by gromadzić bazę rozwiązań"you don't need your smile when I cut
your throat" - niestety... , xmac 7/05/10 11:44
w wielu firmach nie ma czasu na budowanie baz wiedzy, a pozniej helpdesk marudzi, ze nie daje rady z obsluga powtarzalnych zgloszen, a to takie bledne kolo, bo jak by ten czas znalezli, to by mieli go pozniej wiecej na biezaczke
no coz, ale wybieganie w przyszlosc w it niestety nie jest powszechna praktykadual&mobile power
XMAC - tak, wiem coś o tym , bwana 7/05/10 12:33
w tej chwili jestem konsultantem w dużym rolloucie i szefostwo działa w trybie reaktywnym zamiast planistycznym. Gdyby nie to, że planning też wziąłem na siebie, byłbym w głębokiej dupie. Fakt, przez 3 miesiące koledzy śmiali się ze mnie, po co odpierdalam jakieś excele, pytam o rzeczy, które będą robione za parę tygodni itepe i po co siedzę po godzinach. A teraz... :-)"you don't need your smile when I cut
your throat" - dlatego... , xmac 7/05/10 14:24
dobry project manager moze zdzialac cudadual&mobile power
XMAC - a przy złym , bwana 7/05/10 14:28
dzieją się cuda:-D
De facto wolę samemu być PM-em, ale ostatnio nie trafiają mi się takie akurat propozycje. A zarabiać trzeba."you don't need your smile when I cut
your throat" - dobrze powiedziane... , xmac 7/05/10 14:58
zazwyczaj PM sa albo od klienta, albo od wdrazajacego, wiec freelancerowi trudniej znalezc tego typu prace
chociaz w bardzo wielu przypadkach taka 3cia strona moglaby znaczaco poprawic jakosc projektu i zwiekszysc szanse jego powodzeniadual&mobile power
XMAC - teraz to ze mnie freelancer jak z koziej rzyci waltornia , bwana 7/05/10 16:54
robię dla średniej wielkości software-housu na stałym kontrakcie. Także do klienta wchodzę jako ten-on-zły co to pobożnym ludziom dobry system wyrzuca i daje nowy-brzydki ;-D
Swoją drogą, w bieżącym projekcie miałem na karku kawał roboty z change management (o czym Jego Magnificencja PM chyba nigdy nie słyszał) i to dopiero jest wypruwanie sobie żył."you don't need your smile when I cut
your throat" - widze kolega ma podobne doswiadczenia... , xmac 7/05/10 22:55
kiedys mialem pewna sytuacje... pracowalem na kontrakcie dla jednej firmy i w jej imieniu nadzorowalem projekt realizowany przez firme zewnetrzna. kiedy zabralem sie za organizowanie pracy wykonawcy, poskarzyli sie swojemu szefowi, ze ktos z zewnatrz mowi im, co maja robic ;_)
a o PM magikach z koziej trabki to nawet nie wspominam. procesy jak change management, czy risk management to czyste sci-fi, nie wspominajac o wysypce, jakiej dostawali na slowo dokumentacja ;_)dual&mobile power
XMAC - dokumentacja to trąd i kiła chyba dla większości z nas , bwana 8/05/10 00:36
niestety, mnóstwo nawet dobrych wdrożeniowców ma optykę "do końca projektu" a czasem "do końca dnia"; a produkt trzeba utrzymywać, nabytą wiedzą zarządzać, zapewniać ciągłość obsługi (np. mimo rotacji kadr), ale co Ci będę gadał - wiesz jak jest. O procedurach projektowych to już nie chcę w ogóle wspominać.
Mój aktualny PM ma swoje zalety, przede wszystkim jest nie do zdarcia mentalnie. I prze do celu jak lodołamacz, tylko że jak lodołamacz bez nawigatora niestety. Ta reaktywność o której pisałem jest naprawdę na poziomie, ale wg mnie mogłoby być jej znacznie mniej, gdyby podejść rzetelnie do planowania."you don't need your smile when I cut
your throat"
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|