Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Liu CAs 17:35
 » Dexter 17:32
 » DJopek 17:29
 » Paweł27 17:19
 » Logan 17:15
 » elliot_pl 17:07
 » Chrisu 17:06
 » MARtiuS 17:01
 » Artaa 16:52
 » jafar 16:49
 » burzynsky 16:48
 » Druzil 16:48
 » KHot 16:35
 » Jumper 16:33
 » esteban 16:28
 » bieniek 16:26
 » Zbyszek.J 16:20
 » wrrr 16:17
 » soyo 16:16
 » AfiP 16:16

 Dzisiaj przeczytano
 41112 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT-MOTO] Czy taka zmiana opon będzie odczuwalna? , Dexter 1/06/10 09:26
Właśnie wczoraj uszkodziłem oponę z przodu.
Uszkodzenie niewielkie, ale licho nie śpi, wolę nie skończyć na drzewie.

Teraz mam 185/55 R15.
Wyczytałem, że mogę wsadzić 195/50 R15. Oczywiście mówię o obu przednich oponach.
Z prostych obliczeń wychodzi mi, że średnica stare--> nowe różnić się będzie o jakieś 8 mm.

Różnica w cenie 185/55 a 195/50 jest duża, bo sięga nawet 50 %, zależnie od producenta. Generalnie 195/50 są dużo tańsze.

I tu pytanie - są jakies przeciwskazania aby zmienić opony tylko na 1 osi na trochę inny rozmiar?

Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!

  1. to ja mam pytanie , piotrszach 1/06/10 09:39
    samochód masz ubezpieczony? (AC) Czy w homologacji samochodu masz wpisany ten drugi rozmiar opon? Bo jeśli nie, to ubezpieczyciel może robić problemy (w przypadku likwidacji szkody). Zaznaczam, "może", nie musi, ale znam kilka przypadków, że ludzie popłynęli.

    1. dokladnie , Kraszan 1/06/10 10:00
      zwroc jeszcze uwage na indeks predkosci

  2. Reasumujac , Ament 1/06/10 10:13
    opony o roznej srednicy na tyle i przodzie?

    I
    -AMENT-
    I

  3. Zaoszczędzisz 200pln a w razie problemow bedziesz sobie pluł w brodę... , Grolshek 1/06/10 10:17
    ...załóż takie jak masz w książce...

    ***** ***!!!

  4. nie radze , MayheM 1/06/10 10:28
    zakladac opon innych niz przewiduje producent samochodu, tzn innych niz DOPUSZCZA. Ale polska to kraj wolnych ludzi, widzialem juz mistrzow, co na wszystkich kolach mieli inne opony, wymieszane letnie zimowe i nawet inne szerokosci O_o...

    Ja nie polecam takiej rzezby.

    1. hmmmm , PaszkfiL 1/06/10 10:30
      czyli jeżdząć seatem ibizą nie powinienem wg Ciebie mieć na osiach 16" obręczy z gumami DunlopSport 205/45 ? :)

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

      1. jeżeli wyłażą z nadkoli to , bajbusek 1/06/10 10:34
        NIE

        1. nie, nic nie wystaje poza obrys , PaszkfiL 1/06/10 10:38
          bałem się nieco o tył ale okazało się że jest głeboko osadzony i chowa się do środka i zostaje około 2 cm (w sam raz na dystans)

          o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

          1. ... , Never 1/06/10 11:02
            tu się wyklepie, tam się wyklepie :D i nawet jak będzie wystawać będzie okej :) a na zlot będzie super wyglądać :D

            1. nic nie mam zamiaru klepać ;) , PaszkfiL 1/06/10 11:58
              ma być karoseria seryjna ... bez rozklepania nadkoli ... przedewsztykim auto ma jeździć swobodnie a nie żebym przez minimalne dziury jechał 5km/h ;) ot, cała moja filozofia

              o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    2. Uh... , Dexter 1/06/10 11:24
      OK, ale ja nie pytam jak się na to zapatruje ubezpieczyciel, lub czy zezwala producent...

      Ja pytam jak z prowadzeniem samochodu, czy to w jakikolwiek sposób wpłynie na bezpieczeństwo.

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. wpływa... , bajbusek 1/06/10 11:31
        miałem tak w ibizie, z tyłu szersze ... i w zimie zaliczyłem pole przez to... różnica w szerokości to różnica w przyczepności - daj spokój i wymień albo wszystkie 4 albo o takich samych parametrach ...

  5. Wkładać i się nie przejmować , Mute 1/06/10 11:02
    1,5% to jest nic. Dopóki nie trzeba podginać błotników i nie haczy a zawieszenie, w ogóle się nie przejmować.
    Zresztą, w małych autach przedniopędnych używanych w sporcie mniejsza szerokość opon z tyłu jest dość popularna - łatwiej zawinąć na rękawie ;-)

  6. Jak to jest z A , rzymo 1/06/10 12:16
    Co prawda nie mam ABS-u (wolę bez :) ), ale czy nie będzie protestował lub sypał błędami przy różnej średnicy kół?

    ... ITX ...

    1. ... , rzymo 1/06/10 12:17
      Za szybko wciśnięty Enter? Temat miał brzmieć: "Jak to jest z ABS'em?"

      ... ITX ...

    2. ABS, ESP i cała reszta... , evil 1/06/10 13:11
      nie wiem jakie granice tolerancji mają te systemy, ale na miejscu właściciela bym się nad tą kwestią pochylił, co by to wszystko nieświrowało za mocno ;-) Różna prędkość kół na obu osiach na chłopski rozum może sprowokować system do niespodziewanej interwencji...z której tak swoją drogą nie powinno wyniknąć nić złego, ale... ;D

      Pozdrawiam!

      d: || nie kradnij - rząd nie lubi
      konkurencji || :P

      1. a jak masz oponki , Chrisu 1/06/10 13:59
        to one się tak niby całkowicie równo ścierają? Na zakręcie każde koło tez ma identyczną prędkość?

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. Czyli , Mute 1/06/10 16:06
        wciskając gaz na śniegu ABS świruje a komputer wybucha?
        Różnica średnicy kół jest istotna tylko w przypadku stałego napędu na 4 koła - np. w quattro w A4 jest istotna, a w A3 nie jest.

        1. No nie ABS, a ESP ale owszem uruchamia się. , evil 1/06/10 17:31
          Zaskoczony? Wsiądź w auto ;-)

          Co zaś do Chris'a wyzej - w poprzedniej wypowiedzi zaznaczyłem swoją niepewność odnośnie tolerancji tych systemów. Prawda? No to mamy jasność.

          Odpowiadając zaś na pytanie o zużycie gum; zdaje sobie sprawa z faktu iz kola osi napedzanej maja tendencje do szybszego zużycia. Nie mniej jw. są chyba jakieś granice tolerancji... co do których nie mam dostatecznego rozeznania, aby stawiać kategoryczne sądy.

          Pozdrawiam!

          d: || nie kradnij - rząd nie lubi
          konkurencji || :P

          1. Heh , Mute 1/06/10 19:28
            Ciekawe czy w aucie z fabrycznymi gumami 185 jest ESP ;-)
            Tak czy siak, granice tolerancji powinny być spore. Na pewno nie rzędu pojedynczych procentów.

            1. problem może być tylko , slawq 1/06/10 22:36
              w suv'ach które mają sprzęgła wiskotyczne lub inne cholerstwa - na obydwu osiach muszą wtedy być identyczne rozmiary opon.

              ASUS K8N-E ,A64 3@3.4,1024MB,
              hdd 410GB,Teac W54E,Nec 500,NEC
              791SB,Palit7300GTddr3, LogiMX500

  7. Hmmm... , ligand17 1/06/10 12:47
    Ja u siebie też uszkodziłem oponę jakieś 7 lat temu (wyskoczył bąbel na boku). Wymieniłem 2 opony na nowe. Po 3 miesiącach znowu wyskoczył bąbel. Zignorowałem. Potem wyskoczył na drugiej i to taki naprawdę duży. Też zignorowałem. Od tego czasu jeżdżę na oponach z bąblami (2 zimowe i letnia) i nie miałem żadnych problemów. Oczywiście, jak pojadę na wyważanie kół, to każdy wulkanizator mi mówi, że nie mogę jeździć i opona nadaje się do wyrzucenia. Ale jakoś mnie to nie rusza, każę montować na felgę i jeżdżę dalej.
    Co zaś się tyczy głównego pytania - do 3% nie powinno być żadnych problemów. Ale koledzy powyżej dobrze piszą, żeby sprawdzić w specyfikacji samochodu, jakiego rozmiaru opony można stosować. Jeżeli 195/50 nie ma - to i tak wiele nie ryzykujesz, bo opona szersza o niecałe 5% to nie jest ogromna różnica, na początek musisz tylko jeździć ostrożniej, żeby się przyzwyczaić do trochę innego zachowania samochodu.

  8. pewnie nie poczujesz roznicy , juzek 1/06/10 12:49
    i te wizje o wjechaniu w pole sa troche przesadzone.
    jakbym jeździł jakimś gratem to bym się nie zastanawiał i zakładał.
    Ale jakbym miał lepszy wózek i leciał nim na dalsze trasy to pewnie bym kupił normalne.

  9. zalecane to u mnie , Banan 1/06/10 16:35
    175/60 r14 a tej chwili mam 195/55
    i co? jezdze jakies 1,5 roku i kompletnie nic sie nie dzieje. no moze oprocz tego, ze jak zaladuje na fula (pelny bagaznik- kombi i komplet osob) to mi przy wiekszym bujnieciu opona leciutko zapiszczy o sprezyne.
    rajdowcem nie jestem, na drugie tez nie mam bublewicz, ale odczulem lekka roznice- autko jest bardziej sztywne.

  10. po za ubezpeiczycielem , papatkiole 2/06/10 00:06
    tak jak napisali juz panowie o problemach jakie potrafia stwarzać to na pewno na niższym profilu starcisz na komforcie jazdy. Szersza opona równa sie większe spalanie, wiadomo że sa to minimalne ilości paliwa, ale są. Wracając do pogorszenia komfortu musisz się liczyć z częstszymi wymianami podzespołów zawieszenia które wtedy musi sie więcej napracować. Ogłnie jak już zmieniasz opony i nie jeździsz sportowo to proponuję wyższy profil, wtedy opona odciąża pracę zawieszenia. No i waże zorientuj się co do ubezpieczyciela bo jednak potarfia robić problemy w razie jakiegos wypadku.

    Dog RuLeZ

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL