Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DYD 16:30
 » KHot 16:27
 » Holyboy 16:26
 » Artaa 16:24
 » Chavez 16:23
 » AfiP 16:20
 » metacom 16:19
 » piwo1 16:18
 » elliot_pl 16:17
 » ligand17 16:15
 » Logan 16:05
 » wrrr 16:04
 » @GUTEK@ 16:02
 » bieniek 16:01
 » Armitage 15:59
 » hokr 15:48
 » Robek 15:46
 » cVas 15:36
 » Visar 15:21
 » PaKu 15:19

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT - MOTO] samochód na luzie spala paliwo czy nie ? , metacom 30/06/10 19:48
Od razu zaznaczam, że na samochodach się nie znam.
Zaciekawiło mnie dzisiaj jedno stwierdzenie, które zaprezentował znajomy w pracy:
- samochód stojący w miejscu "na luzie" spala paliwo;
- samochód jadący z górki "na luzie" spala paliwo;
- samochód jadący z górki na biegu ale bez wciskania gazu nie spala paliwa;

Dwa pierwsze są dla mnie zrozumiałe ale trzecie jakoś nie bardzo. Znajomy nie potrafił tego wytłumaczyć.

Może ktoś to wytłumaczyć laikowi ?

Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą.

  1. znajomy ma racje. , Nazgul 30/06/10 19:52
    W silnikach z wtryskiem podczas pracy na luzie i jezdzie z gorki spalane jest paliwo poniewaz silnik musi jakos pracowac. Natomiast podczas zjazdu z gory na biegu ale bez gazu silnik nie spala paliwa poniewaz kola napedzaja silnik :) Tak najprosciej opisalem to jak sie dalo :)

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. c.d. tytułem uzupełnienia , JaroMi 30/06/10 20:42
      "...nie spala paliwa poniewaz kola napedzaja silnik :)", a ponieważ obroty silnika są wyzsze, niż obr. biegu jałowego wtrysk nie podaje paliwa. U mnie zaczyna podawać minimalnie od 900obr (w dół).

      w tym cała bida, ze go nie za bardzo
      widać...

  2. nieprawda , bajbusek 30/06/10 20:28
    auto bez systemu stop&go zawsze spala paliwo, nawet to jadące na biegu z górki (na luzie już nie wspomnę).

    Ten kto bredzi w ten sposób niech wytłumaczy jak to możliwe, że z górki nie ma zapłonu a nagle potem silnik ma zapłon jak się z niej zjedzie...

    1. dokładnie , Darek K. 30/06/10 20:33
      a wystarczy tylko przekręcić kluczyk, żeby się o tym przekonać

      Everything that has a beginning has an end

    2. opel astra z 1999r. , vaneck 30/06/10 20:40
      z pokładowym komputerem pokazywał spalanie 0,0 l/100 podczas jazdy z górki, na biegu, noga z gazu. W instrukcji wyczytałem, że automatyka odcina dopływ paliwa jak auto się toczy, przy dodaniu gazu (wciśnięcie przyśpieszacza) paliwo jest ponownie podawane i silnik dalej napędza pojazd.

      Wystarczyło wrzucić bieg jałowy i w sytacji j.w. pokazywał spalanie 0,6 l/100. Fajne auto to było tylko miał wyjątkowo niewygodne fotele.

      A little less conversation, a little more action
      please

      1. 0,0l to znaczy pomijalnie male spalanie , Maverick 30/06/10 20:44
        ale zapewniam Cie, ze napewno spalal.
        Waga na lotnisku pokazuje 9,5kg zamiast 9,47kg. Spalanie jest w ten sam desen.

        1. mam w mietku na tyle głośne , XTC 30/06/10 22:58
          wtryski do gazu, że słyszę kiedy odcina.
          Nie są wówczas w ogóle zasilane - aby hamowanie silnikiem było skuteczniejsze.
          Z tego wynika, że w tym czasie nic nie spala.

          Linux

          1. byc moze , Maverick 30/06/10 23:52
            i slyszysz gdy odcina Ci wtryski ale jest cos takiego jak sprzezenie zwrotne niespalonego paliwa podawane ponownie i pewnie z tego jest to minimalne spalanie. ale spalanie jest zawsze. gdyby bylo jak mowisz nie potrzeba byloby wymyslac hybryd.

    3. zapłon jest , laciak88 30/06/10 20:56
      cały czas, ale nie ma co się palić. Producenci podają, że paliwo jest odcinane, po co mieliby kłamać?

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. ale jak wyobrażasz sobie pracujący wałek rozrządu , bajbusek 30/06/10 22:18
        z powietrzem w komorze spalania ?

        Mnie auto też pokazuje 0,0 L ale jak się chwilę zastanowić to gdy wciśniesz pedał przyspieszenia podczas toczenia się z górki auto płynnie przyspiesza... a według teorii braku mieszanki w komorach spalania powinno autem szarpnąć conajmniej ... poza tym jak komputer dozuje powietrze do komory spalania gdy nie ma wtrysku paliwa ?

        Ja tam się nie znam ale na chłopski rozum to trochę dziwne...

        1. sie nie znasz. , ptoki 1/07/10 15:10
          nie ma wtryskow paliwa i tyle. Podepnij sobie chocby glosnik przez rezystor do linii 12V wtryskiwacza i bedziesz slyszal czy sie otwiera i na jak dlugo.

          Jedziesz z gorki to paliwo nie jest wtryskiwane i to co zassa tlok jest potem wypchane i opory przepychania tego powietrza delikatnie hamuja auto. Finito.

          Walka rozrzadu w to nie mieszaj.

      2. poza tym zgodnie z tą teorią , bajbusek 30/06/10 22:21
        przy zjeździe z górki powinien przestać pracować katalizator, sondy lambda itp ... może jednak te nowoczesne auta są bardziej nowoczesne niż przypuszczam ;)

        1. przestać pracować... , XTC 30/06/10 22:59
          na katalizator i tak nie masz wpływu - a sonda?
          Przecież po to jest czujnik położenia przepustnicy.

          Linux

  3. niestety , Maverick 30/06/10 20:34
    ale w konwencjonalnych samochodach jeszcze KERS'u nie ma wiec silnik spala paliwo zawsze, czasem 7-10l na setke a czasem 0,5l-0,7l (na luzie)

    takze jesli Ty sie nie znasz to Twoj znajomy dopiero sie nie zna :)

    1. Dobre, naprawdę dobre ! :-) , Marcus 30/06/10 21:10
      Z tego tekstu można wyczytać w podtekście:
      ... silnik spala paliwo zawsze, czasem 7÷10l/100 km a czasem 0,5÷0,7 l/100km jak stoi.
      Nie ma to jak stać w miejscu a jednocześnie przejechać 100 km.
      Jeśli stoi, to wartość 0,5÷0,7 l w jakim okresie czasu ? Na dobę ? Tydzień ? A może hektołokcie ?

      Nie wolno niczego nie robić tylko
      dlatego, że nie można zrobić
      wszystkiego.

      1. hehe , Maverick 1/07/10 00:28
        czytac potrafisz czy tylko dotykasz literki?

        ciezko zlapac, ze jesli podane w l/km to przy jezdzie na luzie (jazda na luzie jest wtedy gdy jedziesz z predkoscia V i zrzucasz na bieg jalowy) a w l/h przy postoju na luzie? pewnie udajesz polglowka i czepiasz sie dla zartu, jesli tak to sorry :)

    2. paliwo jest odcinane , Piratez 30/06/10 21:46
      wiem to po programach do lpg gdzie pokazane sa czasy wtryskow benzyny i gazu

      to sie nazywa cut off bodajze

      1. dlatego mowie, ze spalanie jest , Maverick 30/06/10 23:55
        pomijalnie male.

        doswiadczenie teoretyczne: tankujesz 1 litr paliwa, zjezdzasz na biegu po rowni pochylej. chcesz mi powiedziec, ze po przejechaniu 100km dalej bedziesz mial litr paliwa? zgadzam sie, ze przy nowoczesnych sprzeglach slizgowych spalanie jest znikome, mialem tak w audicy ale zawsze cos bedzie spalane.

        1. przy cut offie , Piratez 1/07/10 09:42
          czasy wtyskow rownaja sie zero
          wtryski sa calkowicie zamykane wiec nie sadze ze paliwo dostaje sie do komory spalania

          1. rozumiem, tylko , Maverick 1/07/10 10:06
            zastanawiam sie jakby to bylo:

            tankujesz 1 litr paliwa, zjezdzasz na biegu po 100km rowni pochylej. czy po przejechaniu 100km dalej zostanie litr paliwa?

            1. mysle ze zostanie litr , Piratez 1/07/10 10:32
              paliwo krazy w obiegu zamknietym jesli wtryski sa zamkniete(od listwy wtryskowej wychodza dwa weze paliwowe, jeden dostarczajacy paliwo drugi wyprowadzajacy nadmiar)

            2. tak , elliot_pl 1/07/10 10:32
              wlasnie - litr, minus to co zuzyles na rozruch i do momentu rozpoczecia toczenia z puszczonym pedalem gazu.

              momtoronomyotypaldollyochagi...

  4. no dobra , LooKAS 30/06/10 21:13
    skoro nie spala na biegu bez gazu, to co sie dzieje jak zabraknie paliwa, przeciez silnik bedzie pracowal dopoki go nie wysprzeglimy... i na takiej zasadzie dziala na biegu, komp odcina paliwo.

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

    1. 123 , konio 30/06/10 22:25
      Spala zero .Ale tylko podczas hamowania silnikiem - tłumacząc na chłopski rozum tylko wtedy gdy to koła poprzez skrzynię przekazują energię do silnika a nie na odwrót. W każdej innej sytuacji spala.
      Komp odcina dopływ poprzez wtryski a całe paliwo które tłoczy bezustannie pompa wraca do baku.

  5. na biegu , MayheM 30/06/10 21:40
    hamujac skrzynia komputer odcina paliwo = spalanie 0 ZERO. Tak jest we wszystkich autach z wtryskiem, pomijajac automaty i starsze instalacje gazowe. Kola napedzaja silnik poprzez skrzynie biegow, dziala tylko system przeplywu oleju.

    1. i też tak słyszałem , yorg5 30/06/10 21:48
      123

      The Borg's frightening appearance
      may scare small children.

    2. totalne zero? , RaPToRR 30/06/10 22:07
      tak sobie myślę, iż przynajmniej w dieslu powinna być jakaś minimalna dawka być wstrzykiwana przy zjeździe z górki na biegu bez gazu. Tam są cholernie duże przeciążenia, po co niepotrzebnie męczyć mechanizmy napędu i pasek rozrzadu pokonywaniem oporu tłoków. (Zreszta nie od parady zabrania sie palenia diesla na pych, trzeba pokonac opor tlokow - koniecznosc cholernie wysokiego sprezania powietrza w cylindrze przez co moze przeskoczyc pasek rozrzadu)

      Swoja droga po podlaczeniu pod komputer mojego 1.9TDI na pompie, vag-com na obrotach jałowych pokazał spalanie 0,5L/h ;F

      http://www.krzysztofwasko.pl

      1. w Accordzie mam łańcuch :)) , mirkrup 30/06/10 22:42
        paliwo podaje po spadku obrotów do 1200 - diesel 2.2 l

        1. a to ciekawe , samsung 1/07/10 01:04
          na wolnych obrotach masz 800 i co? nie podaje paliwa?

      2. ciekawe , szarp 30/06/10 22:43
        a rozrusznik męczy ten silnik i jakoś pasek nie spada ...
        silniki wolnossące sam ciągałem nawet bez akumulatora i paliły i to jest właśnie w dizlu piękne. No i rozrusznik wchodzi na koło zamachowe na którym jest sprzęgło czyli można powiedzieć paląc na pych działasz jak rozrusznik. No ale tak było kiedyś dzisiejsze dizle i skrzynie, wspomagania itp pewnie ciągać nie pozwalają.

        KS

  6. dyskutowałem o tym wieeelokrotnie , Wedrowiec 30/06/10 23:45
    wszyscy znawcy twierdzą, że przy hamowaniu silnikiem spalanie = 0. Ja tego nie kupuję.

    Argument komputer pokazuje 0 - też mi argument. Większość aut na komputerze pokazuje jedno a jak sprawdzi się ile lało się do baku to różnice są często nawet prawie litr na setce.

    I jakoś nie spotkałem odważnego który by się zdecydował wyłączyć silnik przy dużej prędkości, z górki, z wrzuconym biegiem.

    Poza tym trochę z innej beczki jeżeli według "znawców" silnik na gazie jest bardziej obciążony tudzież bardziej się zużywa (może minimalnie ale zawsze) to co się dzieje kiedy żadnego paliwa tam nie ma?

    No i kolejna sprawa, wrażenia "na słuch". Pytanie do speców: czy wg Was samochód puszczony ze stromej wysokiej góry, rozpędzony do 50 km/h "nieodpalony", po wrzuceniu biegu (ze standardowym puszczaniem sprzęgła)
    1) nie zatrzymałby się dużo szybciej / nie byłoby ostrego szarpnięcia

    oraz

    2) dawałby takie same "odgłosy

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. dodam, , Wedrowiec 30/06/10 23:47
      że wg. mnie coś tam minimalnego jest podawane raz na jakiś czas - leci po prostu "na oparach" ale "opary" czy jakieś "smarowanie" też się po chwili kończy.

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

    2. a co się ma dziać , szarp 30/06/10 23:54
      jak paliwa nie ma ... nic hamerykańskie smochody
      wyłączają niektóre cylindry celem oszczędności i wychłodzenia

      taki silnik robi wtedy za sprężarkę tłokową a takie masz np w lodówce

      KS

    3. oczywiscie , Arro 1/07/10 00:05
      ze prawdopodobnie byloby szarpniecie, no chyba ze wrzuciłbyś od razu odpowiedni bieg, np 4rke i bardzo delikatnie puszczał sprzegło, w praktyce ciezko do osiągnięcia w opisanych warunkach.

      ale co ma wciskanie sprzęgła do odcięcia paliwa??

      podczas jazdy z górki, zarówno w nowych silnikach benzynowych, jak i w dieslach, conajmniej od TDI'ków w momencie puszczenia pedału gazu paliwo zawsze jest odcinane aż do momentu osiągnięcia obrotów na poziomie obrotów jałowych dla danego silnika.

      I nie ma tutaj znaczenia czy jedziemy z górki, pod górke, z wiatrem czy bez wiatru. Nazywa się to hamowanie silnikiem i powoduje, ze silnik przestaje dostarczać energie dla zespołu napędowego (skrzyni biegów) a przez to energia która została dostarczona zostaje spożytkowania do momentu, w ktorym:
      a) nacisniemy znowu pedał gazu (silnik zacznie znowu dostarczac energie)
      b) obroty silnika osiągnał poziom obrotów jałowych (moduł zacznie spowrotem dostarczać paliwo, tak aby samochód nie zgasł)
      c) przy wyłaczonym zapłonie/braku paliwa do momentu zatrzymania samochodu.

      i nie trzeba rozważać tutaj żadnych teorii ze sprzęgłem, bo wszystko dzieje się na jednym biegu, bez dotykania pedału gazu ani sprzęgła.

      a jeżeli chodzi o szarpnięcia to są to praktycznie nieodczuwalne z punktu użytkownika, ponieważ:
      a) moduł silnikowy robi to bardzo płynnie, na podstawie czujnika RPM, czujnika wałka rozrządu i szeregu innych czujników takich jak np czujnik położenia przepustnicy, czujnik powietrza zasysanego (maf) jest w stanie bardzo precyzyjnie określić dawke paliwa i zapłon w przypadku silników benzynowych, na tyle żeby przejście było płynne i nie występowały większe odczuwalne szarpnięcia
      b) minimalne szarpnięcia są niwelowane przez sprzęgło lub koło dwumasowe w przypadku wiekszosci diesli.

      jeżeli kogoś interesują dokładne informacje na temat jego silnika to polecam lekturę odpowiednich materiałów. np sterowanie silników wysokoprężnych w nowoczesnych układach sterowania bosch.

      "Don't take life too seriously. You'll
      never get out alive."

    4. Wedrow ... , PaszkfiL 1/07/10 08:53
      I jakoś nie spotkałem odważnego który by się zdecydował wyłączyć silnik przy dużej prędkości, z górki, z wrzuconym biegiem. <- spróbuj skręcić na wyłączonym silniku ... jak CI się kierownica nie zablokuje to będziesz miał naprawde dużo szczęścia ;]

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

      1. żaden problem , Dabrow 1/07/10 09:37
        tyle że w micrze - bo nie ma wspomagania. W cytrynie się nie podejmę (-;

        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
        !Tu się nic nie zmienia!
        ------dabrow.com------

        1. ,-) , PaszkfiL 1/07/10 14:43
          ,-)

          o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

          1. wiesz , Dabrow 1/07/10 15:03
            już przeżyłem w micrze pirueta na zimowej drodze w górach (serce w butach) więc co mi tam.... (-;

            !!!!!TO JEST SPARTA!!!
            !Tu się nic nie zmienia!
            ------dabrow.com------

      2. żaden problem... , Gajdzi 1/07/10 20:52
        stacyjka ma 3 stany:
        I - odblokować kiere,
        II - zapłon
        III - start (uruchomienie rozrusznika).

        WYstarczy umiejętnie przekręcić stacyjkę w poz I, a nie całkowicie wyciągać kluczyk.

        Po 2 ludzie się tego boją z niewiedzy... Nic by się nie stało z silnikiem! Przy zjeździe pracowałaby pompa i wody i oleju, bo silnik się kręci. Tylko wtryski by były zamknięte. Jakby było tak jak mówicie, to nie zalecaliby hamowania silnikiem...

        Pan Bóg bawi się z ludźmi w
        chowanego.
        On odlicza - ludzie się chowają...

  7. Na luzie , ligand17 1/07/10 00:10
    spala, na biegu z górki nie spala - wał korbowy jest napędzany przez koła (poprzez skrzynię biegów) i nie potrzeba paliwa, żeby otrzymać obroty. Najprostszy możliwy test: zacznij zjeżdżać z górki na biegu a potem nie wciskaj gazu i pozwól mu się toczyć swoim rytmem - silnik bardzo szybko się zadławi, bo komputer odcina dopływ paliwa.

    1. mamautomata , samsung 1/07/10 01:04
      i nie dlawi.

      1. OK. , ligand17 1/07/10 07:30
        Automat nie będzie dławił.

  8. u mnie na pewno spala na luzie jak stoi , kubazzz 1/07/10 01:55
    bo komputer pokazuje jakieś 0,3 l/h

    SM-S908

  9. No u mnie to raczej 7-10 litra jak jade z gorki , etranger 1/07/10 06:01
    nie zapomnijcie o automatach tam raczej nie odcina się dopływu

    IStal sie switch:)

  10. IMO gdyby całkiem odcinał, to po wciśnięciu sprzęgła by zgasł , Chrisu 1/07/10 08:25
    i tyle...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. Dlaczego? , ligand17 1/07/10 08:54
      Komputer rozpoznaje, że wał nie jest napędzany i rozpoczyna podawanie paliwa.
      Chyba jedynym wiarygodnym testem byłoby sprawdzenie, czy pompa paliwowa działa :-)

      1. odetchnij głęboko i pomyśl, że nie zawsze auto z wtryskiem=auto z kompem ;) , Chrisu 1/07/10 09:47
        123

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. Hmmm... , ligand17 1/07/10 10:02
          Nie wiem, czy tak jest czy nie - jeżeli nie komp, to co steruje wtryskiem?

          1. sterownik? , Chrisu 1/07/10 10:35
            a to nie musi być komp ;)

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. ale to właśnie sterownik , Gajdzi 1/07/10 20:55
              analizuje odpowiednie parametry, aby w odpowiednim momencie otworzyć wtryk = silnik pracuje!

              Pan Bóg bawi się z ludźmi w
              chowanego.
              On odlicza - ludzie się chowają...

  11. Czytając to... , JE Jacaw 1/07/10 08:39
    ...jako laik nieznający się na samochodach skłaniałbym się do tezy, że Twój kumpel ma ogólnie rację.
    Natomiast nierozstrzygnięta pozostaje (moim zdaniem) drobna kwestia, czy "samochód jadący z górki na biegu ale bez wciskania" nie spala paliwa w ogóle (absolutne zero), czy też to spalanie jest tak minimalne, że w zasadzie można powiedzieć, że nic nie spala. Ale tu powinni się wypowiedzieć specjaliści lub ktoś powinien zrobić test empiryczny. :-)

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

  12. zawsze mnie to interesowało... , carlosA 1/07/10 10:29
    czyli twierdzicie, że jak zrzucam z 4 na 3 przed skrzyżowaniem, puszczam gaz to on nic nie pali ? dobrze zrozumiałem ?

    #whatever

  13. Re: , Surfman 1/07/10 11:09
    Jadac z górki auto na bieg nie spala paliwa, a kazdm innym przypadku tak. Druga sprawa nie mozna zrobic testu gaszac silnik? Dlaczego, poniewaz kola napedzajace silnik napedzaja ladowanie, zasilianie jak wiecie jest potrzebne poniewaz wszystkie pompy w aucie sa mechaniczne!! Wiec gazac silnik zamykacie obwod elektryczny i tracicie samorwanie, obieg chlodzenia, elektryke elektronike, wspomaganie, i hamulce! jesli ktos jest odwazny niech sprobuje. Cykla pracy silnika na biegu z gorki jest cyklem wykonanym dla powietrza tylko. Druga sprawa ktos tam pisal ze lambda jest czujnikiem polozenia przepustnicy??? jesli tak to z tego cowiem to jest czujnik skladu spalin tory reguluje sklad mieszanki, ale jesli zle doczytalem to sorrki za blad. Poza gdyby podczas hamowanie silnikiem czyli z gorki na biegu badz sila rozpedu na biegu bylo podawane paliwo nie bylo by hamowania silnikiem jak to kolega napisal zmnijeszyly by sie opory na silniku. Pamietajcie ze przy redukcji bez gazy przy wcisnieciu sprzegla jest podawana mieszanka w drobnej ilosci.

    i9 11900k | 64GB | Z590 | RTX3090

    1. kolego, czytałeś, ale widać nie o wszystkim... , Gajdzi 1/07/10 21:02
      co do sondy, to masz racje!

      Ale skąd Ty wytrzasnąłeś, że pompa oleju jest elektryczna? To samo z chłodzeniem? Ze wspomaganiem już prędzej - chociażby punto II ma opcje wspomagania elektrycznego, ale w większości auto to nadal mechanika, a nie elektryka!

      Jeszcze nie słyszałem o elektrycznej pompie wody, jak i oleju w samochodach. Równa się to z tym, że jak kręci się silnik, to i masz smarowanie i chłodzenie, a czasami nawet wspomaganie (z mechaniczną pompą wspomagania).

      Owszem przy wyłączonym zapłonie, nie masz elektryki w aucie, a więc odczytów prędkościomierza, obrotomierza, świateł itp, itd... NIe masz też ABS'ów, ale nadal masz smarowanie, chłodzenie - to napewno!!!

      Pan Bóg bawi się z ludźmi w
      chowanego.
      On odlicza - ludzie się chowają...

      1. no ze światłami to się pospieszyłeś , Dabrow 6/07/10 11:32
        światła masz zawsze, z aku. ZAWSZE.

        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
        !Tu się nic nie zmienia!
        ------dabrow.com------

  14. Re: , Surfman 1/07/10 11:12
    Maly blad popelnilem owczywiscie pompy elektryczne musze chodzi na wlaczony silniku zapomniej o hamulcach servo...

    i9 11900k | 64GB | Z590 | RTX3090

  15. samochod zaczyna podawac paliwo , MayheM 1/07/10 12:23
    jak obroty spadna ponizej 1000, wtedy nawet hamujac silnikiem paliwo podaje. A zarowno w dieslu jak i w benzynie z wtryskiem hamujac silnikiem - tj. bez wcisnietego gazu, auto NIC nie spala. Silnik napedzany jest przez kola i skrzynie biegow, a nie przez pasek osprzetu lol

    1. Nie kazdy , P_M_ 1/07/10 16:30
      Tak ktos wczesniej napisal, ze tylko maszyny, ktore maja ten system odcinajacy doplyw paliwa podczas hamowania silnikiem. Pozostale podaja caly czas. Niewiele, ale podaja.

      1. ale po co? , laciak88 1/07/10 17:13
        już ktoś wytłumaczył powyżej, że jakby podawały cały czas, to opory by zniknęły i nici z hamowania silnikiem

        "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
        life's problems."

        1. starsze konstrukcje , RaPToRR 1/07/10 20:57
          jak silniki diesla bez kompa są czysto mechaniczne. Nie ma elektronicznego sterowania więc pompa na hamowaniu silnikiem podaje paliwo tyle co na obrotach jałowych.

          http://www.krzysztofwasko.pl

          1. tak samo jest , Gajdzi 1/07/10 21:03
            w gaźnikach...

            Układy wtrysku tylko odcinają paliwo - tak mi się wydaje

            Pan Bóg bawi się z ludźmi w
            chowanego.
            On odlicza - ludzie się chowają...

            1. No i Cie zaskoczę , rurecznik 2/07/10 13:09
              Późne wersje rodzimego Poldka miały takie sprytne gaźniki, które tez odcinały paliwo w trakcie hamowania silnikiem. To była prosta mechaniczna konstrukcja, sterowana podcisnieniem z kolektora dolotowego.

              1. a moze , Maverick 2/07/10 21:02
                to byla jego usterka? w Poldziu to bardziej tego bym sie spodziewal ;-)

                1. tylko bez takich , Chrisu 4/07/10 00:48
                  tutaj ;)
                  Mój za rok miałby dwudziechę ;)

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              2. ech , Dabrow 6/07/10 11:34
                gdzie te czasy że się w Syrenie na długich zjazdach wrzucało tzw. wolne koło i wioooo.... (-;

                !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                !Tu się nic nie zmienia!
                ------dabrow.com------

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL