|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
przestrzegam - Panasonic , patinka 14/07/10 20:38 Witam. na pewno niektórzy pamiętaja jak napisałem że zepsuła mi się plazma Panasonic i sie zawiodłem. Zostałem wtedy wyśmiany że przecież wszystko może sie popsuć. Racja. Miałem jednak nadzieję że firmie Panasonic zależeć będzie na dobrym wizerunku marki i wykona naprawę poprzez swój autoryzowany serwis w krótkim czasie. Niestety - już 4 tygodnie telewizor jest w serwisie. Serwis tłumaczy się opóźnieniami w dostawie kolejnych części. W zapisach ogólnych gwarancji jest napisane że: " firma Panasonic wykona naprawę w możliwie krótkim czasie" bez określenia jej długości więc w praktyce mogą naprawę przeciągać w nieskończoność. Nie mogę skorzystać z rękojmy bo telewizor był sprawny po zakupie - aż przez cały miesiąc. Pozdrawiam i dobrze radzę - zanim kupicie przeczytajcie warunki gwarancji - w końcu każdy sprzęt może się zepsuć - co nie?- Hmmm, Tobie proponuję przyczytać za to Twoje prawa:) , Matti_2 14/07/10 20:50
Wnoszę, że jesteś konsumentem - zatem z rękojmi nigdy nie mógłbyś skorzystać. Masz do wyboru albo gwarancję, albo niezgodność z umową z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Tyle że nawet ustawa nie określa terminu na naprawę rzeczy - wskazuje tylko 14-dniowy termin na ustosunkowanie się sprzedawcy do żądania klienta. Ty natomiast wybrałeś gwarancję, zatem w pełni obowiązują Cię jej zapisy, to chyba normalne. Poza tym w wielu, jeśli nie we wszystkich gwarancjach, gwarant zastrzega sobie długie terminy do naprawy, albo pozostawia nie niedookreślone, normalna rzecz - nikt nie będzie sobie strzelał w stopę i wskazywał na np. max. 7 dni naprawy, skoro będzie musiał sprowadzać skądś części.
Na przyszłość polecam - http://forumprawne.org/...poradnik-konsumenta.html Sporo się tam udzielam w podobnych wątkach, jest też tam wielu fachowców, którzy chętnie pomogą.- aha , Matti_2 14/07/10 20:53
i to, że TV był sprawny po zakupie w niczym nie wyłącza możliwości reklamacji na podstawie czy to gwarancji czy ustawy. Kto Ci taki kit wcisnął? Niezgodność z umową można zgłosić w ciągu 2 miesięcy od dnia jej wykrycia, w okresie 2 lat od daty sprzedaży, przy czym przez pierwsze pół roku obowiązuje domniemanie, że wykryta niezgodność istniała w chwili zakupu.- hmm , patinka 14/07/10 21:05
A komu powinienem zgłosić taka niezgodnośc z umową - sprzedawcy czy firmie Panasonic? Czy fakt że juz trwa naprawa z tytułu gwarancji wyłacza moje prawa z tytułu niezgodności z umową? Co Twoim zdaniem powinienem zrobić w tej chwili? Dalej czekać, iść do rzecznika konsumenta, pisać gdzieś pisma?
Z góry dzięki za odpowiedź.
BTW - sciągać skądś części - chyba z Marsa bo nie wiem jaki transport w dzisiejszych czasach na Ziemii trwa 4 tygodnie - no chyba że dorożką. - tylko sprzedawcy się zgłasza. , Matti_2 14/07/10 21:17
Obecna naprawa wyłącza możliwość takiego zgłoszenia. Dopiero przy następnej (odpukać) usterce możesz ponownie wybrać. Teraz pozostaje Ci tylko czekać - żadnych zapisów gwarancji przecież nie złamali?- no to kiszka.. , patinka 14/07/10 21:27
Ale dzięki bardzo za tego linka. TV był kupiony na Allegro z opcją kup teraz od przedsiębiorcy który ma sklep we Wrocławiu. Wiedziałem że przedmioty kupione na licytacji nie podlegają zwrotowi w ciągu 10 dni bez podania przyczyny ale okazało sie że te kupione przez KUP TERAZ owszem podlegają! A do tego jeśli sprzedający nie powiadomił mnie na piśmie o moim prawie do zwrotu w ciągu 10 dni - a nie zrobił tego ani w opisie aukcji ani w mailu - to przysługuje mi 3 miesiące na zwrot towaru bez podania przyczyny. Bardzo ciekawe. :)- no ba! Oczywiście, że przez kupt teraz , Matti_2 14/07/10 21:33
można zwrócić. Masz jedynie problem w tym, że zwracany towar nie powinien nośić śladów użytkowania, a Twój jest już naprawiany:/- taka mala prywata , rulezDC 14/07/10 21:50
moglbys podac maila na priva. Z tego co przeczytalem jestes po studiach prawniczych lub w trakcie a mam pytanko.
Pozdrawiamkoniec koniec koniec - poszło na maila , Matti_2 14/07/10 22:07
j.w.- wyslalem pytanko :) , rulezDC 14/07/10 22:44
...koniec koniec koniec
- A pisz może do , Chrisu 14/07/10 22:01
Panasonic Polska/Niemcy/Tajlandia/Chiny/Tobago... Opisz sytuację - może coś pomoże... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - było kupić , Emalia 14/07/10 22:04
kalesony - a ty myslisz ze serwisowy zalezy na przetrzymywaniu twojejgo tv , Piratez 14/07/10 22:51
jak kazdy serwis musza zarabiac, dostaja kase za wykonane zadanie a kazde opoznienie powoduje niepotrzebny ruch magazynowy, nerwy serwisanta, jeszcze wieksze nerwy szefa.
Niestety musisz cierpliwe czekac, czasami tak jest ze pewne czesci nia sa dostepne od reki.- Trochę racji masz, ale... , Doczu 14/07/10 23:00
... to że serwisowi nie zalezy na przetrzymywaniu TV, nie oznacza że serwisanci zapieprzają jak mrówki. Jest sezon urlopowy, ładna pogoda więc daję głowę, że jakoś specjalnie się nie spinają by usterkę usunąc. Ot wszystko toczy się swym torem, a że ludzi mniej bo urlopy, to i wszystko się przedłuża. - oczywiście, że tak , Demo 15/07/10 09:05
ale nie żyjemy w 19 wieku, że części wożą bryczką. Taka firma jak Panasonic spokojnie powinna mieć 1 centrum serwisowe w polsce z pełnym aosrtymentem części i w 24h dostarcza byle kurierem w każde miejsce polski. A nawet jak już, to i z Czech da radę w 24h ściągnąć. Konsumenta nie powinno interesować to, jak sobie tam serwis poradzi. Jak nie jest w stanie naprawić na czas to wymiana na nowy a tamto po naprawie wystawiają za 50% ceny i już.
Taki serwis byłby najlepszą reklamą marki, dużo efektywniejszą niż spoty w TV czy makulatura w skrzynkach pocztowych.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - nie jest tak jak mowisz , Piratez 15/07/10 14:07
czasami jest tak ze niektorych czesci nie ma poprostu w glownej centrali danej firmy
i nie wazne czy to jest panasonic, hp czy sony
takie sa standardy i zadna firma nie bedzie ich zmieniac- to wtedy wymiana , Demo 15/07/10 14:16
Tłumaczenia, że nie ma części są bardzo częste- a więc nie ma przeciwskazań aby serwis trzymał te części na magazynie bo przecież zapotrzebowanie jest. Jak firma nie jest w stanie terminowo naprawić to wymiana, i po temacie.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - czesci tak sie nie trzyma , Piratez 15/07/10 14:21
bo serwis moze dostac czesc na zasadzie "sztuka za sztuke"
wiec trzymanie drogich podzespolow odpada
jedynie kabelki itp duperele moga miec w wiekszej ilosci dostepne
a wymiane moze zatwierdzic tylko glowna centrala i to nie zawsze.- powtarzam jeszcze raz , Demo 15/07/10 21:55
co mnie to obchodzi ? Jak chcą mogą nawet z Ugandy ściągać części byle się wyrobili w terminie.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - a ja powtarzam jeszcze raz , Piratez 15/07/10 23:28
ze twoje skargi serwis tez nic nie obchodza
maja swoje procedury ktorych nie da sie przeskoczyc- no i właśnie dochodzimy do sedna sprawy , Demo 16/07/10 07:16
że w Polsce firmy się zupełnie nie przejmują klientem. Tak jakby był złem koniecznym.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - no wlasnie nie dochodzimy , Piratez 16/07/10 22:24
bo to czy dostepny bedzie dany podzespol nie zalezy od Polskiego dystrybutora tylko od glownej centrali ktora moze miescic sie w niemczechm, czechach czy nawet turcji;]
- niestety, serwis Panasonica , piotrszach 15/07/10 09:25
jest znany z tego typu akcji. Proponuję kontaktować się z centralą, można dużo zyskać (kilka osób dostało nowe TV). Szczegółów poszukaj na forum hdtv.com.pl, było tam opisane kilka podobnych przypadków. - w polsce , MayheM 15/07/10 19:22
nikomu nie zalezy na wizerunku marki. NIKOMU! |
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|