Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » waski 19:21
 » Draghmar 19:20
 » dugi 19:18
 » Sherif 19:14
 » Wedelek 19:14
 » Kraszan 19:11
 » Katoda Lt 19:10
 » past 19:06
 » bajbusek 19:04
 » ripek 19:03
 » Master/Pe 19:03
 » maddog 18:53
 » Kilgor 18:48
 » rooter666 18:47
 » Dexter 18:46
 » Visar 18:44
 » MARtiuS 18:43
 » fiskomp 18:38
 » wrrr 18:38
 » Promilus 18:37

 Dzisiaj przeczytano
 36887 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[ot-rower] Regulacja hamulców , kubazzz 19/07/10 15:48
Mam tani rower i wymaga on regulacji.
Hamulec z przodu jest za ciasno.
Wygląda to tak:
http://gmpr.pl/hamulec1.jpg

Którymi śrubkami to regulować? Jestem lama i ostatnio jak próbowałem to wszystko pochrzaniłem.

Mam też pozostałości z innego roweru, takie hamulce m.in.:
http://gmrp.pl/hamulec2.jpg

Warto zmieniać? Jak te klocki dla fachowego oka wyglądają?

I jeszcze przerzutka przednia coś chyba jest rozregulowana, a wygląda tak:
http://gmpr.pl/przerzutka1.jpg
Jak kręcić tymi śrubami?

W tym rowerze z tyłu jest przerzutka Shimano SIS, ja mam wolną Shimano Alivio [jakaś z 2004 roku] i jeszcze przednią też Alivio mogę mieć [albo Deore], do tego klamki z manetkami Shimano.
Dam radę, jako lama, sam to wymienić wszystko?

SM-S908

  1. 123 , Norton 19/07/10 15:53
    http://www.youtube.com/...-brake&search=Search

    Zmień swój podpis na Boardzie
    maks 100 znaków, 3 linie,
    zabroniony spam oraz reklama

  2. drugi link , kubazzz 19/07/10 15:54
    źle wpisałem
    http://gmpr.pl/hamulec2.jpg

    SM-S908

  3. oddaj rower do serwisu... , PrzeM 19/07/10 16:01
    ...zrobią to szybko i w miarę niedrogo...w miarę czyli regulacja wszystkiego plus wymiana przerzutek - ze 3 dychy może

    PrzeM

    above the mind - powered by meat...

    1. popieram , MayheM 19/07/10 16:07
      jak siadasz na takich prostych czynnosciach, to lepiej do serwisu, a tam zazwyczaj tanio.

    2. też o tym myślałem , kubazzz 19/07/10 16:14
      ale tak mi wyszło, że wezmą pewnie za to 100zł, a to szkoda mi tyle dopłacać do tego taniego roweru;)

      SM-S908

      1. lepiej zapytaj, a jak faktycznie 100zl , Kenny 19/07/10 16:21
        to idz do innego warsztatu :)

        .:Pozdrowienia:.

      2. 100zł to bierze człowiek... , Remek 19/07/10 16:36
        ...który rozkręca mi rower łącznie z piastami, czyści, smaruje, reguluje i odstawia jak nówkę. O ile hamulce można od biedy samemu wyregulować, o tyle z przerzutkami się nie bawię.

        1. dobrze wiedzieć , kubazzz 19/07/10 16:40
          w takim razie nie będę za dużo eksperymentował.

          SM-S908

          1. Jeśli nigdy tego nie robiłeś , Remek 19/07/10 16:45
            To jednak skorzystaj z fachowca. Może być tak, że sama regulacja linki przy hamulcu nie styknie i trzeba będzie kręcić baryłką oraz śrubkami przy szczękach i możesz zwątpić. Najlepiej podpatrzyć, jak ktoś to robi i niech wytłumaczy, bo wszelkie opisy na stronach to taki korespondencyjny kurs pływania. Z przerzutkami jeszcze więcej babrania, więc mimo, że dużo jeżdżę, to w kwestiach serwisowych zostawiam to tym, którzy wiedzą "gdzie pokręcić".

            1. hamulce spróbuję sam , kubazzz 19/07/10 16:51
              trochę chociaż, a jak nie to wypnę ten przedni. Muszę jakoś dojechać tym rowerem do serwisu;)

              SM-S908

        2. Ciezko mi uwierzyc... , Wolf 19/07/10 20:06
          Ze przerzutek sam nie regulujesz...
          To jest rownie proste co dokladne wyregulowanie V'ek...
          Tutoriali w internecie od pieruna, filmow na YT od groma.

          Ja chcac nie chcac musialem sie nauczyc regulowac, bo bywalo ze w jednym rowerze w ciagu 2 dni jezdzilem na 4 roznych modalach przerzutki tylnej i 3 modelach przedniej...
          Zalozenie i wyregulowanie przerzutki w irlandzkim sklepie rowerowym to koszt rowny przedniej i tylnej shimano XT + 2-3 dni czekania.
          Cala ta papranina i rzucanie kurwami kiedy nic poczatkowo nie dzialalo jak powinno bardzo sie oplacily, w zeszly weekend udalo mi sie wymienic i wyregulowac tylna przerzutke w rowerze mojej dziewczyny w 30 minut i dwa piwa.

          Vey iz mir!

          1. A jednak , Remek 19/07/10 20:38
            Może dlatego, że nie miałem cierpliwości, a parę prób skończyło się tym, że i tak musiałem dostarczyć fachowcowi.

          2. przy sprzecie , Pawiano 19/07/10 20:58
            ktory masz to tam wiele do regulacji nie ma,zakladasz i działa :)

          3. a tak z ciekawości ... , Nebuchadnezzar 19/07/10 20:58
            czym się różni "dobry" model przerzutki od "słabszego" modelu? Ten lepszy ... szybciej przerzuca? :)

            dupa na stołku, morda przy korycie...

            1. hmm , kubazzz 19/07/10 21:03
              masa, precyzja pracy, szybkoscia, inne szczegoly - nie dobija do ramy przy wstrzasach, mniejsze ryzyko samoczynnego przelaczenia, itd.
              ale ja sie nie znam za bardzo.

              SM-S908

              1. ... , rzymo 19/07/10 21:07
                * masa - tak, to najbardziej zauważalna różnica między przerzutką tanią a drogą
                * precyzja pracy - niekoniecznie, ta zależy właściwie tylko od właściwego ustawienia, a nie klasy przerzutki
                * nie dobija do ramy - od dawna SRAM tak ma (mocna sprężyna), Shimano nie :)
                * przypadkowe przełączanie - jeśli napęd jest dobrze wyregulowany to się nie zdarza ani w XTR, ani w Acerze

                ... ITX ...

                1. yup , Kenny 19/07/10 22:03
                  kadra jezdzi na xtr bo... sa lekkie :))

                  .:Pozdrowienia:.

                2. Mialem srama... , Wolf 19/07/10 22:45
                  X9, fajny, szybki, precyzyjny, ale sprezyna jest tak mocna, ze przy kazdej zmianie przelozenia tak nim jebalo ze wydawao mi sie ze cos mi sie oderwalo albo peklo w rowerze...
                  Shimanowski XT Shadow dziala o wiele "milej", jest kurewsko precyzyjny, a jego konstrukcja nie pozwala na bicie o rame.
                  Minus jest taki ze co 2 miesiace musze go podregulowac, ale najczesciej jest to podkrecenie barylki o 1/4 obrotu+ podsmarowanie...
                  Generalnie i tak srednio co miesiac robie pelny przeglad roweru z odsyfianiem, smarowaniem napedu i konserwacja amortyzatorow.

                  Vey iz mir!

            2. Tak... , Wolf 19/07/10 22:21
              Szybciej przerzuca w kiepskich warunkach, kiedy przerzutke ledwo widac spod blota...
              Waga mnie nie interesuje, precyzja w kazdych warunkach jak najbardziej.
              Slabsze modele zadziej trzeba regulowac, ale nie da sie ich wyregulowac tak idealnie jak lepsze modele...

              Ja zmieniajac przerzutki zmienialem takze manetki.
              Niby manetki deore, slx i xt wygladaja i pracuja tak samo, a jednak roznice sa, ale nie kazdy zauwazy.

              Vey iz mir!

              1. ..a dowolne manetki SRAM , MacLeod 20/07/10 09:50
                Bija na glowe odpowiedniki Shimano... Nowe SLX pracuje lepiej niz XT, jest odrobine ciezsze i mocniejsze. To dlatego najlepszy wybor cena/jakosc do enduro..

                SSDD.

                1. Zgadzam sie... , Wolf 20/07/10 10:16
                  Co do manetek srama...
                  Nie zgadzam sie co do SLX...
                  Korba SLX to jeszcze tak, ale przerzutki SLX(ta nowa shadow) + manetki SLX to odchudzona wersja Deore z shadow i tak samo jak Deore 2010 pracuje...
                  Generalnie SLX jest mniej sztywny od XT i ma slabsza sprezyne.

                  BTW, dobrze ze mi przypomniales, musze w tym tygodniu odeslac SLX'a i Sainta do sklepu :)

                  Vey iz mir!

                  1. Ktory model SLX? , MacLeod 20/07/10 10:34
                    Ja mam te pierwsze (660 czy cos) i dzialaja wysmienice.. ponad rok czasu bez zadnego smarowania, czyszczenia etc:)
                    Pamietaj ze im nowsze - chujowsze, niestety ta zasada zaczyna byc regula.
                    Co do SRAMA... sam mam attack trigger (chyba odpowiednik X5 ale pod shimano) i uwazam ze pracuja lepiej niz XT kolegi.

                    SSDD.

                    1. O nie, nie... , Wolf 20/07/10 10:58
                      Co do manetek srama pod shimano to ja sie nie zgadzam :)
                      Jak sram robi rewelacyjne triggery(grip shiftow nie znosze) do swoich przerzutek, tak w systemie 2:1 juz nie sa tak rewelacyjne...
                      Poklikaj trigger srama w 1:1 i bedziesz wiedzial o co chodzi, zupelnie inny sprzet...

                      SLX o ktorym wspomnialem to M662, ale M660, o ktorym wspominasz to takze odchudzona deorka.
                      Identyczna konstrukcja, ta sama sprezyna(mozesz sprawdzic w katalogu czesci zapasowych shimano), tyle ze SLX jest odchodzona w stosunku do deore.
                      Manetki SLX takze sa identyczne jak deore, zmienili tylko monitorek na wezszy.

                      Vey iz mir!

                      1. ciekawostka co do przerzutki tylnej , PrzeM 20/07/10 11:23
                        mam ósemkę STX RC - ma dokładnie 14 lat, jak rama...nie do zajechania...

                        PrzeM

                        above the mind - powered by meat...

                        1. Podobnie jak moj znajomy... , Wolf 20/07/10 11:32
                          Jezdzi na Deore XT M735 z 1991r :)
                          Rame wymienial juz kilka razy...

                          Vey iz mir!

                      2. a co to , elliot_pl 21/07/10 11:41
                        jest system 2:1 i 1:1? :) Pytam z ciekawosci i lenistwa :P

                        momtoronomyotypaldollyochagi...

                        1. Nie chce mi sie rozpisywac... , Wolf 21/07/10 18:40
                          Ale znalazlem na szybko takie cos w sieci:

                          http://www.biker.jurapolska.com/index.php?co=5

                          Vey iz mir!

          4. Mi tez , MacLeod 20/07/10 09:48
            Ja kupilem czesci i sobie zlozylem, razem z regulacja.. potem znow i znow... jest to tak proste ze az smieszne...

            SSDD.

          5. ".. i dwa piwa." , Demo 20/07/10 11:03
            no i to jest wielka tajemnica, a tego w instrukcji nie podają :D

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

  4. jak hamulac jest za ciasny , myszon 19/07/10 16:14
    to regulujesz linką. Potem regulujesz tak, aby ramiona równo chodziły małymi śrubkami z boku.

  5. to jeszcze w ramach podsumowania - zerknijcie proszę na to , kubazzz 19/07/10 16:44
    hamulce jakie mam aktualnie widać tutaj:
    - http://gmpr.pl/hamulec1.jpg

    Mogę zmienić na takie:
    1 para:
    - http://gmpr.pl/hamulec2.jpg
    2 para:
    - http://gmpr.pl/hamulec3.jpg

    Ale czy warto? Ta druga para wygląda na mocno zjechaną, a napis shimano mnie nie robi;)

    Przerzutka tylna, aktualnie jest taka:
    - http://gmpr.pl/przerzutka2.jpg
    - http://gmpr.pl/przerzutka5.jpg

    Mogę zmienic na Alivio, takie:
    - http://gmpr.pl/przerzutka3.jpg
    - http://gmpr.pl/przerzutka4.jpg

    Ale tutaj kółka prowadzące są znacznie mniejsze, przerzutka ma niby 8-speed, a kasetę mam z siedmioma zębatkami.

    I jeszcze klamkomanetki

    Teraz mam tak:
    - http://gmpr.pl/klam2.jpg

    Mogę zmienić na to:
    - http://gmpr.pl/klam1.jpg

    SM-S908

    1. w ramach podsumowania , RoBakk 19/07/10 17:57
      to podaj fotkę całego rowera :)
      może być w towarzystwie modelki :>

      Najlepszym sposobem zamawiania
      piwa jest powiedzenie: Ubik

  6. i dópa , kubazzz 19/07/10 18:59
    nie dość, że ceny ponad 50 zł to jeszcze terminy za tydzień przynajmniej.
    Jutro jeszcze poszukam, może gdzieś inaczej jest.

    SM-S908

    1. hamluce regulujesz , smagar 19/07/10 19:10
      przy kierownicy albo jak juz śrubki nie mozesz wykrecić bardziej przy lince to popuść linkę na dole (jedna śrubka)

      Jak nie równo ci będą brały to z tyłu masz pionowy drut za nimi co robi za sprężyne wez go odegnij na zew i wsadz na miejsce za taki cypelek po stronie która słabiej odbija.

    2. No ja bym ci zrobil... , Wolf 19/07/10 19:53
      Za symbolicznego Big Maca, ale mnie nima...

      BTW, sam sie za to zabierz...

      Vey iz mir!

    3. no dobra , Kenny 19/07/10 20:11
      1. Wkrecasz do konca srubke wyprowadzajacą linke z manetek, jesli byla wykrecona (jej wykrecanie pozwala na mala korekte, zacisniecie hamulcow).
      2. Odcinkiem linki łączącym w poziomie oba ramiona hamulców z grubsza regulujesz ich oddalenie od koła. Starasz sie je trzymac blisko kola aby skok klamki hamulca pozostawal jak najmniejszy. Dobrze to ustawiac, poluzowawszy klocki i oddaliwszy je od kola.
      3. Po ustawieniu ramion, dokrecasz poluzowane wczesniej klocki przyblizajac je do obreczy. Pamietaj, ze ramiona v-brake sie przechylaja zblizajac do kola a wiec skompensuj to nachylając odpowiednio klocki w góre, chyba ze okladziny sa odpowiednio wyprofilowane.
      4. Ustawiajac przód klocka minimalnie blizej obreczy zyskujesz wieksza kontrole nad hamowaniem a takze margines bledu na Twoje ustawienia :)

      5. Pytales czy zmienic hamulce - wybierz te, ktore maja mocniejsze sprezyny w ramionach, i ktorych sprezyny nie różnią sie siłą (bo inaczej jedna ramie będzie przeciagało drugie na swoja strone).

      .:Pozdrowienia:.

      1. wtedy własnie , smagar 19/07/10 20:12
        najlepiej wziąć sprężynę i wygiąć ją troche na zew. wtedy mozna wyrównać łatwo.

    4. proste... , Chrisu 19/07/10 23:38
      pokręć każdą śrubką, zobacz co każda z nich robi, a później heja - regulujesz... Miałem chyba 9 lat kiedy po raz pierwszy rozkręciłem rower... Oczywiście złożyłem go póxniej ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. duzo czesci Ci zostalo...? , Kenny 19/07/10 23:59
        ;))

        .:Pozdrowienia:.

        1. nic , Chrisu 20/07/10 08:27
          ha!

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. zapomniałeś dodać ... , Nebuchadnezzar 20/07/10 08:23
        że ten rower nazywał się "Bambino" a największe kłopoty miałeś z regulacją dwóch bocznych kółek ;)

        dupa na stołku, morda przy korycie...

        1. rower nazywał się , Chrisu 20/07/10 08:28
          passat i rozkręciłem wszystko z wielotrybem włącznie - no cóż nie wiedziałem, że można całego odkręcić ;)

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      3. Dużo później go złozyłeś? , Miron 20/07/10 15:55
        ..znaczy się, ile lat później? :-)

        "Nie szukaj Piekła I Nieba...
        ...one istnieją na Ziemi..."

        1. bardzo śmieszne... , Chrisu 20/07/10 16:28
          całość rozkręcenie, wymiana co potrzeba i zlożenie to były 3 czy 4 dni... Później jeszcze tata mi sprawdził czy wszystko jest OK ;)

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    5. za tyle to kupisz , Pawiano 20/07/10 01:30
      porzadne hamulce ktorych instalacja wraz z nauczeniem sie zajmie Ci godzine :)

      oczywiscie allegro i uzywki np sram 5,7 starszy klawy model :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL