Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Soulburne 22:53
 » Piwomir 22:50
 » Wedrowiec 22:50
 » ham_solo 22:45
 » globi-wan 22:45
 » dugi 22:38
 » Curro 22:37
 » @GUTEK@ 22:34
 » Shark20 22:27
 » marcin502 22:24
 » Lord Kama 22:24
 » JaroMi 22:23
 » BONUS 22:18
 » Wedelek 22:12
 » ProSavage 22:09
 » DJopek 22:09
 » stefan_nu 21:58
 » Flo 21:54
 » Artaa 21:53
 » yeger 21:49

 Dzisiaj przeczytano
 41106 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Mała moc silnika i klimatyzacja , Kraszan 5/10/10 10:16
Witam,

Ma ktoś małe autko, tj. segment B, gdzie ma silnik pi razy oko moc 60KM i klimatyzację? Jeździ to to? Akurat w dobrej cenie znalazłem autko, tylko ma silnik 1.1 60KM i wiadomo będzie mieć klimę. Będzie służyć jedynie do jazdy po mieście, krótkie odcinki, drugie auto dla żony. Do tej pory jeździ żona Fabią 60KM bez klimy i to jest bardzo zrywne, a podobno ludzie straszą, że z klimą taka moc nie wystarczy.

Tu nie chodzi o rajdową jazdę tylko o zwyczajną jazdę po mieście i sporadyznie raz na kilka miesięcy krótka trasa.

Pozdrawiam

  1. do miasta wystarczy , laciak88 5/10/10 10:20
    ale przy wyprzedzaniu można na chwilę wyłączyć ;). Ja mam trochę ponad 100 koni w wolnossącej benzynie i czuć brak mocy, a może bardziej momentu tak do 3k obrotów, później prawie bez różnicy. Wydaje mi się, że w każdej benzynce moc rekompensuje moment, także w przypadku zdławienia klimą

    "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
    life's problems."

  2. nie panikuj, wez sobie policz wspolczynnik moc/waga dla tej skody i dla tego czegos. , ptoki 5/10/10 10:22
    Potem bez uprzedzen sie tym czyms przejedz bo wazne jest tez jak zestopniowana jest skrzynia.
    60KM to nie duzo ale jezdzic sie daje.
    Co prawda nie powyprzedzasz sobie w kazdych warunkach ale spokojnie sobie pojezdzisz.

  3. Moja żona jeżdzi Citroenem C1 68KM z klimą. , Dexter 5/10/10 10:26
    Trzeba wysoko kręcić, aby pojechał ;-) i jak się włącza klimę to wyraźnie to słychać w pracy silnika.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. Ważniejszy , Bitboy_ 5/10/10 10:43
      jest w mieście chyba moment obrotowy silnika :)

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. :-) I stąd mije pytanie poniżej... , Dexter 5/10/10 10:51
        ;-)

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

      2. Jak ważniejszy? , rzymo 5/10/10 11:04
        Tzn. jak chcesz rozdzielić moment od mocy silnika i dodatkowo od przełożeń skrzyni biegów? ;)
        Pomijając wyjątki to podobna moc = podobny moment na kołach (nieważne jakim paliwem pędzone silniki).

        ... ITX ...

    2. hehe , szarp 5/10/10 12:17
      moja ma puga 107 też z klimą i śmiga aż miło taki mały gokart 800 kg na 70KM. Czy klima jest włączona czy nie na światłach rusza pierwsza

      KS

      1. No gokart... , Dexter 5/10/10 12:48
        Mi się akurat nie podoba to, żeby pojechał to trzeba go wysoko wkręcić. Od razu mi się trauma z Matizem kojarzy ;-)

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

    3. czyli da rade.. , Kraszan 5/10/10 12:52
      chcielismy C1 wlasnie, ale sie okazalo, ze teraz promocja super jest, za 36 tysi masz nowa C3 + klima+radio z silnikiem 1,1... co przebija o glowe oferte C1 za 34500....

      takze dlatego pytam.. czyli chyba nie musze sie bac tego 1,1 i w miescie najwyzej zona pokreci, w korkach postoi a auto bedzie smigalo bez problemu z klima mimo 60KM

      1. Spokojnie da radę... , Dexter 5/10/10 13:38
        Zwłaszcze te "radio z silnikiem 1,1" ;-D

        Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
        Odpowiedzi oleję.
        THX!

      2. no c3 jest dużo cięższy , szarp 5/10/10 15:12
        C1 lub 107 chciałem brać bo to toyota w innym opakowaniu
        C3 czy 207 (niby 2000 zł drożej) ale bym się bał bo i cięższe
        i pali więcej no i chyba mniej trwałe.

        KS

      3. 36 tysi jak masz inne auto z segmentu B , jurass 5/10/10 15:48
        jak nie to 3 tys bodajże drożej

        1. w pierwszym poscie , Kraszan 5/10/10 15:58
          napisalem, ze obecnie fabia..:)

          poza tym kupowalem w sieci citroena nowe auto niecaly rok temu, wiec tez by nie bylo problemu

          takze oferta citroena bezkonkurencyjna

  4. Acha, i jeszcze coś - objaśnijcie mi zależność ilości KM do jakości jazdy po mieście... , Dexter 5/10/10 10:29
    Wiecie - te słynne "współczynniki mocy do wagi"...

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. brak zależności , laciak88 5/10/10 10:56
      bardziej zależność - im więcej koni, tym większy moment, bo to on odgrywa główną rolę w mieście. No, chyba, że jeździsz cały czas na 1 i 2 biegu z obrotami ponad 5000 :)

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. nie zgodze sie , Banan 5/10/10 11:34
        moc (KM lub kW) i moment obrotowy (Nm) to 2 rozne rzeczy a nie 2 miary tego samego.

        a wspolczynnik mocy do wagi: chodzi o to, ze jak masz lekki samochod to wystarczy ci slabiutki silnik, gdy auto wazy duzo silnik tez powinien byc mocniejszy. przyklad? auto wazy 1000kg i ma 100 KM. wspolczynnik to 1KM na 10kg wagi auta. jezeli bedzie wazyl 2000kg przy tej samej mocy no to spadnie to do 1KM na 20kg i TEORETYCZNIE bedzie mialo 2 razy slabsze wyniki- czyli bedzie to mul i bedzie duzo palil.

        klime mozna zawsze wylaczyc i auto zachowuje sie tak jak bez niej :)

        p.s. czlowiek jezdzil kiedys maluchem ktory mial 24KM i tez sie dalo :) klimy montowali w matizach a nawet w cinquecento 700...

        1. Ale zazwyczaj moc i moment chodza w parze. , ptoki 5/10/10 12:10
          Ale zgodze sie ze lepiej zamiast mocy porownywac moment.
          Ale tutaj w gre wchodzi skrzynia i ona transformuje czesciowo jedno w drugie...

          1. Nie zazwyczaj, a zawsze ;-) , JOTEM 5/10/10 12:30
            I nie łaczy ich skrzynia biegów, a prosty wzór fizyczny.
            Moment obrotowy przy danych obrotach bezpośrednio przelicza się na moc, więc wykres mocy bezpośrednio transformuje się na wykres momentu. Popełniłem nawet kiedyś zbrodnię napisania programiku do porównywania wykresów mocy i momentu różnych samochodów z uwzględnieniem różnic zakresów obrotów. Programik przy okazji przeliczał jeden wykres na drugi.

            Poryjemy..zrobaczymy

            1. a jak to się ma że np. , Wedrowiec 5/10/10 13:26
              mitsubishi asx ma silnik 116 i 150 koni, w jednym i drugim moment 300, dostępny od 2000 do 2500 / 2000 do 3000

              ?

              "Widziałem podręczniki
              Gdzie jest czarno na białym
              Że jesteście po**bani"

              1. a nie są to , Dabrow 5/10/10 13:44
                dizel i benzyna?

                !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                !Tu się nic nie zmienia!
                ------dabrow.com------

              2. nie, obydwa , Wedrowiec 5/10/10 14:13
                ropniaki

                No i jakby to było ropa/benzyna to raczej by właśnie moment był inny?

                "Widziałem podręczniki
                Gdzie jest czarno na białym
                Że jesteście po**bani"

              3. Wpływ softu, , rzymo 5/10/10 16:10
                mocniejszy silnik jest dławiony, możliwe że to przez wytrzymałość układu przeniesienia napędu, czy przez wielkość turbiny (tu strzelam, powodów może być wiele).

                ... ITX ...

              4. W uproszczeniu , JOTEM 5/10/10 21:39
                moc dostajemy jako iloczyn momentu i prędkości kątowej (np w obrotach na min), jasna więc sprawa, ze jeśli moment zmienia się stosunkowo nieznacznie, to za moc maksymalną będzie odpowiadał moment w zakresie wysokich obrotów. Jeden z tych silników ma po prostu wyższy moment w zakresie wyższych obrotów - stąd jego większa moc maksymalna. Ten drugi zdławili w wyższych obrotach, żeby np nie obciążać termicznie głowicy czy ukłądu wydechowego (możliwość użycia np. tańszych technologii wykończeniowych np. dla gładzi cylindrów).
                Pozdr.

                Poryjemy..zrobaczymy

            2. przeczysz sobie. Moc i moment chodza w parze dla tego samego , ptoki 5/10/10 14:35
              samochodu. Dla roznych samochodow moc moze byc taka sama ale moment juz inny.
              Ale precyzujac mam na mysli moment na kolach a nie ten silnikowy.

              No i wlasnie dobrze dopasowana skrzynia odpowiednio transformuje jedno w drugie zeby jezdzilo sie wygodnie.

              1. Akurat ;-) , JOTEM 5/10/10 21:58
                Moc i moment nie idą w parze - one są tym samym, pod warunkiem dodania do tego zestawu prędkości obrotowej. Skrzynia nie ma nic do tego, technologia silnika też. To trywialny wzór fizyczny wprowadzany bodajże w 7 klasie starej podstawówki.
                Warto wpisać w googla moc vs moment obrotowy i wyskoczy mnóstwo stroniczek dokłądnie to prezentujacych, choćby:
                http://www.technikajazdy.info/...moment-obrotowy/.

                Dla oceny osiągów samochodu potrzebny jest więc PRZEBIEG wykresu momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej, lub równoważny (!) wykres mocy od prędkości obrotowej. I jest też tak, że w zakresie zwłaszcza niskich obrotów więcej niuansów pokazuje wykres momentu, ale zasada tu taka sama praktycznie, jak zależność pomiędzy wykresem zwykłym i logarytmicznym - czasem więcej mówi jeden, czasem drugi, ale przedstawiają te same dane.

                Oczywiście, i całkiem się tu zgadzam, ostatecznie na zachowanie się samochodu wpływ mają użyte przełożenia, czyli to co mamy "na kołach". Wykresów momentu na kołach żaden producent jednak nie dostarcza, bo musiałby to robić dla każdego biegu. Z resztą mając przełożenia znowu każdy z tych wykresów można sobie wygenerować z wykresu mocy silnika w funkcji pr. obrotowej.

                I na koniec, znając ogólny typ silnika (diesel, turbo diesel, benzyna, turbo benzyna) można stworzyć przybliżony wykres parametrów silnika (czyli moc w funkcji obrotów lub moment w funkcji obrotów) znając maks. moment obrotowy (i przy jakich obrotach) oraz moc maks (i przy jakich obrotach). Pewnemu znanemu programikowi wystarczały te dane, + dane o przełozeniach i współczynniku oporu, żeby na prawdę zaskakujaco dokładnie obliczyć osiągi samochodu (np. przyśpieszenie do setki).

                Tyle na temat powiązań pomiędzy mocą i momentem.
                Każdy niedowiarek niech sobie sam w Excelu wygeneruje wykres momentu z danych dotyczących przebiegu mocy - będzie sam mógł porównać z danymi producenta i osobiście stwierdzić, że z jednego uzyskał drugie .
                Pozdr.

                Poryjemy..zrobaczymy

                1. Akurat nie :) , ptoki 6/10/10 10:02
                  Uparles sie ze moc i moment sa tym samym a to nie prawda. Laczy je czas (i troche przesuniecie lub podobny wskaznik). I dlatego ida w parze a nie sa tym samym :)

                  Z reszta sie zgadzam ale nie dam sobie inputowac ze sie na fizyce nie znam :)

                  Ale zgodze sie ze bedac scislym lepiej w przypadku oceniania operowac momentem ale wtedy sprawa sie splyca i jest tendencja do ignorowania skrzyni.

                  Moje autko jest bardzo zrywne w miescie ale w trasie juz nie jest tak rozowo. W miescie odchodze spod swiatel na 100-150m tym co jezdza zwinnie (przy moich 70KM to calkiem fajne) i kulam sie te ~70 i na nastepnych swiatlach jestem doganiany. Ale juz na trasie jazda powyzej tych 110 to znaczace wieksze spalanie (powyzej 6,5l/100).

                  1. To się chyba zupełnie nie rozumiemy , JOTEM 6/10/10 22:16
                    albo nie czytamy swoich postów ;-) Bo ja twierdzę, że znajomość mocy dla danej prędkości obrotowej implikuje znajomość momentu dla tej prędkości obrotowej. Nigdzie nie napisałem, że same z siebie są tym samym, wyraźnie napisałem za to, że wiąze je trywialny wzór fizyczny i połaczenie ich razem wymaga dodania do tego prędkości obrotowej. Jeśli to znaczy dla Ciebie ze idą"w parze" to oznacza, że mówimy dokładnie o tym samym i nie ma o co kopii kruszyć ;-). Jest pełna zgoda i tego się trzymajmy, żeby ludziom w głowach nie mącić.
                    Tylko nie zgodzę się, żeby to tego mieszać skrzynię biegów. Ona nic nie ma do zależności między wykresami mocy i momentu brotowego w funkcji prędkości obrotowej, i to niezależnie, czy jedno i drugie mierzymy na wale, czy na kołach. Ma za to oczywiście dużo do zachowania się samochodu. Jeśli jednak analizujemy czyste parametry silnika (moc, moment), co wszystcy w tym wątku właśnie robią to nie wprowadzajmy dodatkowo skrzyni, bo ona do silnika ma sie nijak i nie modyfikuje wykresów momentu i mocy silnika.
                    Nie imputuję nieznajomości fizyki, właściwie mój pierwszy post był dodatkowym poparciem Twojej tezy o ścisłym fizycznym związku między mocą a momentem ;-) Braki w podstawach fizyki mają Ci, którzy traktują wykres momentu w funkcji prędkości obrotowej, jako dodatkowy parametr silnika poza wykresem mocy ;-)

                    Pozdrawiam.

                    Poryjemy..zrobaczymy

                    1. rozumiemy sie, tylko piszemy niekompatybilnie:) , ptoki 7/10/10 09:31
                      jest jak piszesz. Wazne aby miec swiadomosc ze moc i moment nie sa explicite wyznacznikami tego jak autko jezdzi. Wazna jest jeszcze skrzynia.

        2. tak tak , laciak88 5/10/10 12:21
          jak wiem co to jest, ale do miejskiej jazdy konie nie za bardzo mają do gadania, bo to moment jest najważniejszy. A kobita silnika tez kręcić nie będzie, czyli pewnie użyje tych 30-40 koni z 60

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

  5. zawsze mozesz wylaczyc klime jak chcesz szybciej pojechac , palioza 5/10/10 10:30
    pozatym jak piszesz, ze 60KM fabia jest "b. zrywna", to powiedzmy utrata 2 czy 4KM nie powinnoa byc jakos mocno dla Ciebie widoczna.

    Uczyń coś idiotoodpornym, a ktoś
    stworzy lepszą wersję idioty.

  6. ja mam przycisk turbo do wyprzedania , Nazgul 5/10/10 10:40
    w sensie wylaczam klime (1,4 77 KM)

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

  7. hmm , Dabrow 5/10/10 11:00
    znaczy co - z klimą ma stać.... Będzie jeździć i tyle. Argument z wyprzedzaniem, no luuudzie - co jeden to Alain Prost że tylko wyprzedza i wyprzedza... Nie wiem jaki ma charakter żona ale jakoś kobity dużo mniej przywiązują wagę do tego... Przynajmniej większość mi znanych ma średni zlew w temacie - ważniejsze żeby ta klima była, żeby było wygodnie i np. jeszcze tanio w tankowaniu... ot co..

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

  8. u mnie jest 75KM , Wedrowiec 5/10/10 11:19
    w benzynie i też mam przycisk "turbo" ;) Dopytywałem się jak to jest u innych - i kilka osób z silnikami po 1,8-2L >120 KM mówiło, że też z klimą włączoną da się odczuć spadek mocy.

    Trzeba po prostu wyżej kręcić.

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. uch 1.7 125 koni (ropniak) roznicy nie ma , Yorg 5/10/10 14:44
      chyba ze chcesz sie scigac z kims (no ale przy 125 koniach to nie wyscigi)

      GG: 1706185
      lub komórka :)

      1. moment robi swoje... , xmac 5/10/10 16:02
        !@#

        dual&mobile power
        XMAC

        1. 310 Nm :D , Yorg 5/10/10 20:57
          ....

          GG: 1706185
          lub komórka :)

  9. w miescie wystarczy 40 koni.... , ili@s 5/10/10 11:39
    i tak przez 90% czasu stoisz w korku a nie jedziesz. to nie trasa gdzie trzeba szybko ciezarowke wyprzedzic. bardziej patrz nie na konie tylko na wielkosc i umiejscowienie chlodnicy. Takie male samochodiki z "na sile" dolozona klima potrafia sie gotowac w korkach.

    1. jezeli sie gotuje to jest cos niesprawne. , Banan 5/10/10 11:57
      to normalne, ze jezeli sie stoi samochodem w korku to wlacza sie wentylator.

    2. z 40KM to by w ogole nie pojezdzil po miescie , Kenny 5/10/10 14:10
      bo nie wlaczylby sie do ruchu :)

      .:Pozdrowienia:.

      1. hmm , Dabrow 5/10/10 15:28
        micra 1.0 16V ma bodaj 55KM, śmigała jak ta lala. Ale waży ledwie 800kg (-;

        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
        !Tu się nic nie zmienia!
        ------dabrow.com------

        1. ehhh 800kg, piekna rzecz :) - do tego , Kenny 5/10/10 16:26
          110KM w Golfie I... Tatko pomykal a ja zalowalem, ze wtedy jeszcze na prawko bylem za maly, to byly czasy.

          .:Pozdrowienia:.

  10. Jezdzilem Fiatem kiedys z 1.2... , Kilgor-Admin 5/10/10 11:55
    ... i byla klima w nim to przy wprzedzaniu sprezarka sama sie wylaczala a pozniej jak skonczylem wlaczala ponownie (palio 2000 rok z klima manualna)

    Pozdr. Kilgor
    Admin Board'a

    1. dziwne, ze tak malo autek ma to zaimplementowane - , Tummi 5/10/10 19:40
      WOT (wide open throttle) i klima off. Sprawdza sie.

      T.

      www.skocz.pl/uptime :D

  11. na miasto wystarczy , Piratez 5/10/10 14:56
    na Polska trase ryzyko utraty zycia...

    1. eee , Dabrow 5/10/10 15:29
      powyższą mirką wakacje nad morzem z Krakowa, potem Suwalszczyzna (gdzie jeszcze ciągałem po żwirówkach megankę bo zdechła) - w sumie 3500km - spokojnie, ale dziś bym tego nie powtarzał już (-;

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

      1. taki samochodzik , Piratez 5/10/10 15:33
        na autostrade bez problemu moze jechac ale na polskich drogach gdzie czasami tira trzeba wyprzedzic to poprostu strach

        zreszta ja uwazam ze mocne samochody sa bezpieczniejsze od slabych;)

        1. ale jakie autostrady? , Dabrow 5/10/10 16:05
          w Polsce... (-; Krajowa 11 i długa... Ale owszem - wyprzedzać trzeba z wyprzedzeniem (-;

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

  12. Clio... , PrzeM 5/10/10 18:26
    ...III 1.2 65km plus klima - miasto ok, trasa zapomnij o wyprzedzaniu w ogóle
    III 1.2 75km plus klima - miasto ok, trasa zapomnij o wyprzedzaniu z klimą, a bez klimy spokojnie idzie...

    PrzeM

    above the mind - powered by meat...

  13. ibiza 75km , pirat 5/10/10 18:45
    bez klimy auto jest poprawne
    z klimą trzeba pamiętać, że się to włączyło, bo inaczej przy ruszaniu idzie zgasić auto ... :( w mieście staram się wyłączać
    wyprzedzanie - można kręcić ile wlezie, a i tak to nie jedzie i słychać po silniku, że klima włączona
    spalanie wyraźnie wyższe, ok 1l - 1,5l/100km
    ogólnie masakra, ale niestety w niektóre letnie dni nie idzie żyć bez tego wynalazku

    odczepta się od mojego podpisu ;)

    1. wooow , laciak88 5/10/10 18:56
      sporo więcej spala, ale to zapewne przez próbę zrekompensowania spadku mocy :)

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. nie do końca , pirat 5/10/10 19:02
        różnicę bardzo ładnie widać na komputerze pokładowym, a już wiele razy przekonałem się o tym, że nie kłamie

        jedziesz sobie, masz chwilowe spalanie 5.5l/100km, włączasz klimę i raptem Ci się pojawia 6.8 ...

        odczepta się od mojego podpisu ;)

      2. ee jakie wooow? Toc to normalka. , ptoki 5/10/10 19:48
        klima jak nic zre te 300-1000W a to wlasnie tyle -ten jeden literek.

        Raczej standard.
        Tyle ze przy malych autach i oszczednych silnikach to widac. A w duzym juz nie bo raz zre 10/100 a raz 14/100 to kto by liczyl czy klima byla czy nie...

        1. może , laciak88 5/10/10 22:08
          w sumie kiedyś litrażowałem z klimą, ale nie była ona włączona przez 100% czasu, a wyszło mi 0.3 litra

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

  14. fiesta 1.3 60km , Seba000 5/10/10 20:49
    w upalne dni bardzo czuć włączoną klime.
    W miescie da sie przeżyć
    na trasie trzeba wyłączacpodczas wyprzedzania i jazdy pod dużą górkę
    spalanie około 1litra wiecej

    Nokia 3110>3210>3310>8110
    >6210>6310>6270>SE T610>5500sport
    >n70>n73>e51>n79>SE Xperia ARC S>I 4S

    1. jeśli to ten sam silnik co ja mam , Chrisu 5/10/10 21:43
      a pewnie tak, bo konstrukcja stara jak świat, to chyba 58 koników nawet ;)

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  15. nie sluchaj , Maverick 5/10/10 21:21
    takich ludzi, o ktorych piszesz bo obejrzeli Top Gear kilka razy i wszystko wiedza o samochodach.

    VW Polo '06, 1.2 z klima czy bez, mala roznica - tak samo zwiewny.

    1. jeździsz na codzien tym VW Polo '06, 1.2 ? , digiter 5/10/10 21:59
      albo spytam inaczej: jaki masz silnik w swoim samochodzie ?

      Piszcie do mnie per ty z małej litery

      1. tak jezdze , Maverick 5/10/10 22:10
        mam 3 samochody, jeden z nich to wspomniany Polo. a dlaczego pytasz?

      2. gdy tak poczytam Wasze wpisy , Maverick 5/10/10 22:17
        to wiem o co chodzi. moze macie cos nie tak z wozami koledzy?
        nie uwierze, ze nie mozecie wyprzedzac jezdzac z wlaczona klima. wiecej paliwa lyka - to jasne ale zebym nie mogl kogos wyprzedzic?
        bez jajec...

  16. mam 70 kucy w dieslu , Hitman 5/10/10 22:05
    w pługu 206 i czuć klime - wyprzedzanie tirów odpada wtedy - ale skoro kiedyś maluchy jeździły z przyczepami to pewnie komuś styknie..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    1. i masz taki problem , Maverick 5/10/10 22:29
      na zimnym silniku czy na rozgrzanym? pewnie to wiecie ale klime odpala sie na cieplym silniku a zanim w lato odpali sie klime to dobrze przewietrzyc wnetrze w czasie jazdy chociaz 3 minuty. zawsze to troche mniej do schlodzenia bedzie. na obnizenie temperatury o 10 stopni silnik potrzebuje chlapnac 3-4l/100km wiecej takze warto potestowac.

      1. spadek mocy musi być , Hitman 6/10/10 13:29
        bo klima jest dodatkowym obciążeniem i im słabszy motor tym bardziej odczuwalne to jest bo stanowi większy procent zabieranej mocy..
        O ile w lecie wietrzenie ma sens to w zimie klime odpalam od startu

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. klime w zimie? , Maverick 6/10/10 13:47
          a w jakim celu? chyba o nawiew cieploty Ci chodzi ale z klima to nie ma nic wspolnego.

          1. a znasz lepszy sposób , Hitman 6/10/10 14:00
            na odparowanie szyb??

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

            1. jasne , Maverick 6/10/10 15:43
              Jakies 3 minuty przed dojechaniem do domu wylaczyc ogrzewanie.
              Jak juz stajesz - dmuchnij zimnym z 20 sekund. sprobuj.
              Mialem rozne wozki i to dziala.

              To damo z klima, zanim dojedziesz do celu podrozy wylaczasz klime. Stajesz dmuchasz cieplym. Jesli nie wyeliminujesz calkime to znacznie opoznisz powstanie grzybkow.

    2. to se idź do mechanika , Chrisu 6/10/10 09:42
      kurka...
      czy może tego "tira" chcesz na odcinku 100m wyprzedzić?

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. jeżeli jesteś taki mocny to zapraszam , Hitman 6/10/10 12:54
        na test - droga jednopasmowa Kraków - Brzesko - są 3 odcinki z pasami do wyprzedzania - tir jedzie przed Tobą jakieś 80-90 a Ty z klimą masz go szybko wyminąć - na dokładke pas do wyprzedzania jest pod górkę..
        Sorry ale nikt mi nie wciśnie że wyprzedzanie tira na jednopasmówce jest bezproblemowe samochodem o takiej mocy..

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. a gdzie na jednopasmowej trasie , Dhoine 6/10/10 13:18
          Kraków - Brzesko mozna jechac szybciej niz 90km/h?

          1. i tyle w tamacie... , Chrisu 6/10/10 15:14
            123

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          2. po pierwsze , Hitman 6/10/10 15:46
            dałem przedział prędkości więc nie zakładaj górnych widełek tylko..
            po drugie - Ty może lubisz jeździć za tirami i innymi ciężarówkami i zbierać na szybe kamienie i co tam jeszcze poleci czasem - ja nie..
            po trzecie - nie pasjonuje mnie taka jazda przez dłuższy czas więc wyprzedzam nawet jeżeli przekraczam dozwoloną prędkość podczas tego manewru.. a Ty rób jak uważasz tylko nie staraj się wybielić na forum a w życiu robić inaczej (no chyba że jesteś z tych co nigdy nie złamali przepisów drogowych ) ja taki święty nie jestem szczególnie w gąszczu absurdów drogowych i realnej sytuacji na drodze..

            Teoretycznie okłamywanie samego siebie
            jest niemożliwe. W praktyce robi to
            każdy z nas.

          3. to że tam w porywach jest 90 , Dabrow 6/10/10 16:14
            nie znaczy że trzeba się za tirem/autobusem wlec np 80. Można go spokojnie wyprzedzić i jechać dalej - przepisowo ale przed nim...

            !!!!!TO JEST SPARTA!!!
            !Tu się nic nie zmienia!
            ------dabrow.com------

    3. nie żebym , Dabrow 6/10/10 10:37
      ale w myśl tego w trasie nie powinienem w ogóle nawet pewnie pod górkę podjechać - bo mam 90KM z 1.6 silnika w Picasso - a to trochę waży, zwłaszcza jadąc z rodziną nad morze.... A jakoś się jechało - z 2,5kkm spalanie średnie wyszło 8l, a miałem 780litrową trumnę na dachu jeszcze... Więc jak to jest?

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

      1. ja nie napisałem że nie da się jeździć , Hitman 6/10/10 13:21
        tylko że czuć spadek mocy i tyle w temacie..

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. hmm , Kraszan 8/10/10 09:57
          no wlasnie dlatego pytam was o te 60kucy z tematu.. ale jednak wezme to auto z tym silnikiem

          ja majac picasso pewnie takie jak dabrow, 1,6 diesel 90km, na dworze 40 stopni, w aucie 20, jazda po gorach, 5 osob, caly bagaznik i utraty mocy nie czulem w ogole

          1. 1.6 mam w benzynie , Dabrow 11/10/10 11:19
            ośmio zaworowej, dosyć rzadki silnik - przynajmniej mi tak mechanik zrecenzował (a to jest maniak citroenów i chodząca encyklopedia)...

            !!!!!TO JEST SPARTA!!!
            !Tu się nic nie zmienia!
            ------dabrow.com------

        2. no torpedy nie ma , Dabrow 11/10/10 11:21
          to fakt, ale np. w wakacje bardzie j czułem wpływ trumny niż klimy....

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

  17. VW Polo 1.2 60KM z klimą. , Grolshek 5/10/10 22:41
    ...spokojnie da się jeździć zarówno na trasie jak i w mieście... Ale za wyprzedzanie na żyletkę proszę się nie brać...

    ***** ***!!!

  18. Fiesta 1.3 60 KM z 2000 r. i klima , jack13 6/10/10 07:01
    jeździłem takim autkiem przez 2.5 roku , do miasta daje radę a i w trasie , ale o wyprzedzaniu pod maleńkie wzniesienie mogłem zapomnieć , generalnie po włączeniu klimy miało sie wrażenie że silnik bardzo jest obciążony . Sama klima bardzo ładnie chłodziła i latem super się przydawała . Autko mające 60 KM i klimę to tylko dla bardzo spokojnych kierowców .

  19. no i teraz wszystko widać , Mademan 6/10/10 07:58
    Ludzie po prostu nie potrafią jeździć, kupują super wozidła i płaczą jak im klima zabierze 10% mocy. Od czego jest redukcja biegu, a ten pedał po prawej też można mocniej wcisnąć, jednak wielu nie potrafi co widać na światłach...
    Ludzie jeździli i nadal pomykają Polską myślą techniczną 2 cylindry/30 koni i jakoś potrafią wyprzedzać.

    1. co do tych świateł , laciak88 6/10/10 10:05
      byłem przez miesiąc we Wrocławiu i szok przeżyłem: pandy i inne małe badziewiaki mnie łykały na światłach :). Ogólnie wszyscy dynamicznie ruszali, nie to co w małych miastach.

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

    2. Redukcja , rzymo 6/10/10 12:48
      przy wyprzedzaniu, zwłaszcza przy silniku diesla to przecież wstyd i ujma na honorze, jest taaaaki duży moment, więc nie trzeba redukować :)
      'Dupohamownia'/uczucie wciskania w fotel to jednak bardzo subiektywne i złudne narzędzie pomiarowe...

      ... ITX ...

    3. trzeba jeszcze znać charakterystykę silnika , Hitman 6/10/10 13:33
      drogi kolego - same wciskanie pedału na czerwone pole nie gwarantuje najlepszych osiągów..

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. większość , Mademan 6/10/10 13:49
        Zdecydowana większość nie raczy nawet wejść w zieloną strefę korzystnych dla silnika obrotów, tylko piłują taksówkarsko na najniższych możliwych.

        1. jak sie ciesze ze nie naleze do wiekszosci :D , Yorg 6/10/10 14:32
          ...

          GG: 1706185
          lub komórka :)

  20. Nie wiem, czy efekt utraty mocy po włączeniu klimatyzacji nie jest zbyt zmitologizowany. , Rhobaak 6/10/10 14:03
    Moc sprężarki w małym samochodzie to 2, może 3 kW. Reszta to psychika kierowcy:)

    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
    G-forc 460 gietex,barakudy
    Children of Neostrada Association MVP

    1. jak już wyżej było pisane , laciak88 6/10/10 15:13
      nie moc (kW, KM), a moment jest ważny

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. Toż moc to iloczyn momentu i prędkości obrotowej, więc nie rozumiem, o co Ci tu chodzi?:) , Rhobaak 6/10/10 16:33
        ...

        Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
        G-forc 460 gietex,barakudy
        Children of Neostrada Association MVP

        1. to, że , laciak88 6/10/10 17:27
          po mieście jeździsz na niskich obrotach (<3000), więc nie możesz brać pod uwagę maksymalnej mocy, która jest uzyskiwana zazwyczaj powyżej 6000 obrotów. No chyba, że bierzesz pod uwagę moc przy 2500 czy 3000 obrotów, ale to już wykresik musisz mieć i te 3 kW to jest dużo:). Moje autko przy 2500 obrotów/min. dysponuje 48 KM, a moc maksymalna to 128, więc w autku, które ma 60 KM pewnie jest koło 30, a co za tym idzie 4 konie (4kW), to więcej niż 10% mocy. A co będzie przy 2000 obrotów? Pewnie z 15 KM, a dużo osób jeżdżąc po mieście jeździ właśnie w zakresie 2000-2500 obr./min.

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

          1. No ale choćby i 10% (w najgorszym przypadku) to nie jest tak dużo. , Rhobaak 6/10/10 21:23
            A przynajmniej nijak się ma do straszliwych historii o "zamulającej klimie", które ciągle słyszę.

            Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
            G-forc 460 gietex,barakudy
            Children of Neostrada Association MVP

            1. 10% , laciak88 6/10/10 23:08
              to wcale nie taki najgorszy przypadek - policz dla 2000 obrotów ;]

              "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
              life's problems."

  21. Nie pękaj , bwana 7/10/10 06:23
    przycisk włączający klimę (pewnie z napisem AC) przerabiasz tak, by po wciśnięciu klima się WYłączała (żeby działał na odwrót). Potem zdrapujesz napis AC i zastępujesz go napisem NITRO.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL