Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 03:39
 » Visar 03:00
 » Chavez 02:46
 » yanix 02:26
 » PaKu 02:20
 » metacom 02:18
 » xpx 02:17
 » abes99 01:30
 » luckyluc 01:30
 » Chrisu 01:26
 » PiotrexP 01:18
 » Martens 00:57
 » Wolf 00:44
 » CiAsTeK 00:39
 » bmiluch 00:38
 » Zic 00:36
 » rulezDC 00:36
 » Demo 00:15
 » rarek 00:09
 » buddookan 00:03

 Dzisiaj przeczytano
 41107 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] materiały o ITIL (Information Technology Infrastructure Library) - potrzebuję , XCLONE 5/10/10 21:02
niespodziewanie zadzwonino do mnie w sprawie pracy.. przydałyby mi się materiały nt. ITIL - czyli za wikipedią:
kodeks postępowania (best practices) dla działów informatyki. Zbiór zaleceń, jak efektywnie i skutecznie oferować usługi informatyczne. Prace nad pierwszą wersją rozpoczęto w połowie lat 80 XX wieku w Wielkiej Brytanii na zlecenie administracji rządowej. Pierwsza książka "HelpDesk" ukazała się w 1989 roku. W roku 2001 opublikowano druga wersja biblioteki, opisana w dwóch głównych publikacjach, a w roku 2007 opublikowano wersję trzecią.

gdyby ktoś był w posiadaniu "czegokolwiek", byłbym wdzięczny za udostepnienie lub chociaż kontakt.. :)

dziękuję.

--
Pozdr.
Artur S.

The World HAS Changed..
:P

  1. a co dokladnie cie interesuje? , xmac 5/10/10 21:35
    ty starasz sie o prace w korporacji do dzialu it?
    jesli tak, to potrzebujesz materialy dot. procesow incident management orac change management
    poszukaj ich na http://www.itil-officialsite.com
    jak znajde jutro chwile, to zerkne, czy nie mam czegos w pdf-ach, a ty w miedzyczasie napisz w jakim zakresie cie to interesuje

    dual&mobile power
    XMAC

    1. chciałbym poznać założenia każdej z 5 części.. , XCLONE 5/10/10 23:21
      może bez bardzo dokładnego wgłębiania się w szczegóły, ale żeby mieć pojęcie o każdej z nich..
      1) czy są w ogóle dostępne materiały w j. PL ?
      2)
      - jeśli są - w jakichś się poruszać
      - jeśli nie ma - to samo..
      w necie jest tego sporo, ale większość, którą przejrzałem, to dosyć trudny rodzaj angielskiego - nie żebym miał coś ogromnie przeciwko, ale materiały PL lub łatwiejsze ENG. uprościły by mi przyswajanie tej wiedzy, bo jest dla mnie obca..

      jest nikła szansa pracy jako service coordinator.. co w sumie wydawało mi się, że leży daleko w przyszłości mojej kariery, ale.. może ta przyszłość już nadeszła..

      The World HAS Changed..
      :P

      1. tak czy inaczej, wiedza orwientacyjna przyda mi się , XCLONE 5/10/10 23:22
        w dowolnej ścieżce IT..

        The World HAS Changed..
        :P

        1. ITIL... , xmac 6/10/10 01:05
          nie jest taki trywialny i obawiam sie, ze 'szybkie' zapoznanie sie z tematem nie bedzie takie proste
          ja osobiscie mialem stycznosc przede wszystkim z materialami w jezyku angielskim, ktore faktycznie bywaja ciezkie, przynajmniej do momentu, kiedy rozeznasz sie w temacie
          postaram sie jutro cos znalezc

          dual&mobile power
          XMAC

          1. apollo 13 czy moze piramidy ? :P , ili@s 6/10/10 11:27
            a moze v.3 ?

            Z tego co wiem to chyba nie dopusczaja jezyka polskiego. testy na certyfikaty sa w kazdym badz razie po angielsku i lepiej po angielsku jednak sie uczyc.
            Gdzies mialem materialy do Apollo i v3.
            W sumie ITIL mozna podsumowac - obsluga zgloszenia od zdarzenia do rozwiazania. Niby nic trudnego ale najwieksze problemy w naszych realiach sprawia nauczenie ludzi zeby nie wpierdzielali sie w kompetencje kogos innego.

            1. więc o to mi chodzi.. , XCLONE 6/10/10 23:04
              i nie mówię o przystąpieniu do egzaminów - to całkiem inna para kaloszy.. na początek chodzi mi o zapoznanie ogólne z założeniami - dlatego najlepiej po naszemu - najszybciej to do mnie trafi.. szczegółowo mogę pozgłębiać juz po ichniemu.. bo będę miał jakieś podstawy i będę wiedział o cim do mnie rozmawiali.. :)

              that's all.

              The World HAS Changed..
              :P

  2. heh , Holyboy 7/10/10 00:29
    firma pretenduje do miana korporacji?

    Strength is irrelevant.
    Resistance is futile.
    We wish to improve ourselves.

    1. jeśli o.. , XCLONE 7/10/10 03:10
      .. IBM można powiedzieć, że pretenduje, to owszem.. ;)
      kurcze, składałem papiery w styczniu.. zapomniałem juz nawet, na jakie stanowisko.. a tu nagle zadzwonił człowiek, któremu prawdopodobnie brakuje ludzi do teamu i zaczął ze ną normalną, powazną rozmowę..

      bardzo chciałbym w którymś momencie z mojej "kariery sprzętowca" przeskoczyć na koordynowanie prac różnych komórek - taką okazją miały być własnie aplikacje na stanowiska "service coordinator".. mam jednak świadomość, że zbyt mało wiem na ten temat, by móc mieć szanse na takim stanowisku odpowiedzialnie pracować..

      stąd moje pytanie o ITIL.. pan zapytał mnie o to pierwszy.. niestety.. (na szczęscie ?)

      The World HAS Changed..
      :P

      1. powiem tak... , xmac 7/10/10 11:08
        poczytaj sobie o ITIL-u po angielsku, zebys jako tako sie w tym orientowal, potrafil nazwac procesy, role...
        jesli korporacja szuka czlowieka, ktory bedzie sie znac na ITIL-u, to bedzie szukac kogos z papierami, a jesli szukaja specjalisty, to przede wszystkim musisz wykazac sie wiedza ogolna
        wiekszosc duzuch firm stosuje wlasna metodologie zwiazana z tematami ITIL-owymi i jest ona dostosowana do ich wewnetrznych procesow, wypracowanych standardow... poznasz to na miejscu, jak cie zatrudnia, a jesli chcesz swoja kariere pokierowac w strone service coordinatora, to postaraj sie, zeby wyslali cie na szkolenia, zdaj egzaminy...

        dual&mobile power
        XMAC

  3. ITIL to , Birdman 7/10/10 11:55
    kupa gówna. U mnie w robocie sie pracuje niby zgodnie z tym. Oczywiscie zgonosc sie konczy gdy jakis manager chce miec cos na teraz bo jest managerem i jak to jest zeby on czekal na jakies bzdurne procesy albo szukal ludzi ktorzy pelania jakies role w procesie... Przeciez ja jestem informatykiem to napewno umiem wszystko z komputerem/telewizorem/komorka/drukarka/ekspresem do kawy zrobic.

    Poczytaj poprostu o incydent management, change management i single point of contact. Historia tego ci do niczego potrzebna nie jest (chyba ze jestes historykiem i cie kreci czytanie takich rzeczy). Ogolnie wszystko mozna wylozyc w 15 minut a ludzie robia z tego szopke i sie certyfikuja...

    ping?

    1. amen.. , XCLONE 7/10/10 13:37
      dziękuję za uwagę :)
      takoż uczynię..
      ps. nie potrzebuja ITIL-owca, padło pytanie o znajomość - nic więcej.. service coordinator interesuje mnie od dawna, tylko mi to sie zawsze wydawało, że najpierw trzeba znać pracę wszystkich teamów, żeby potrafić później nimi koordynować.. pan jednak wyprowadził mnie z tego błędu.. czekam na odzew..

      The World HAS Changed..
      :P

      1. kolega... , xmac 7/10/10 15:11
        birdman jest specjalista i patrzy ze swojej perspektywy
        abstrahujac od tego, czy w jego firmie stosowanie praktyk ITIL-a wychodzi na dobre czy zle, to niech powie, czy jego przelozeni maja certyfikaty. pewnie tak. czy sa potrzebne? podczas rekrutacji na managerskie stanowisko moga byc wymagane, a poza tym mozna na szkoleniach porozmawiac z ludzmi z innych firm, szkoleniowcami, jak wyglada praktyka w ich firmach i wyciagnac z tego cos dla siebie
        dodam tylko, ze ja jestem praktykiem i zadnych kursow, certyfikatow z tej dzialki nie mam, ale widze od kuchni, jak to wyglada posrod specjalistow, jak i managerow

        dual&mobile power
        XMAC

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL