TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Dlaczego nie ma problemu z whitebalance przy analogach ? , pachura 8/11/10 21:07 No właśnie, nie wiem czy to pamięć płata mi figle, ale wydaje mi się że kiedyś jak robiło się zdjęcia na filmach analogowych to nie było problemu z whitebalance... i nawet przy sztucznym świetle lamp (czy to domowych, czy to ulicznych) fotka nie wychodziła żółta jak teraz z cyfrówki. Ktoś ma pojęcie dlaczego ?- zdaje mi się że problem był podobny , Master/Pentium 8/11/10 21:16
pamiętam opis filtrów do oświetlenia dla fotografi z lat 80-tych. Cyfrówek wtedy w użyciu raczej nie było.Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-) - oczywiście, że był , kubazzz 8/11/10 21:34
ale po pierwsze olbrzymia większość filmów była na temperaturę przy świetle słonecznym, a olbrzymią większość zdjęć robiło się przy świetle słonecznym. Jeśli zdjęcie jest robione przy zachmurzonym niebie to WIDAĆ wtedy, że WB nie jest idealny, ale jest to akceptowalne przez ludzki mózg.
A jeśli się robiło z flashem, który walił na wprost, to też pasował film na światło dzienne.
A później jeszcze dochodziła ewentualna korekta w labie, o której się często nawet nie wiedziało;)SM-S908 - pamiętam że śnieg zawsze na niebiesko wychodził... , katta 8/11/10 22:54
ale to pewnie przez przestrzeń barw ORWO;) - a propo słońca w oczy , ViS 8/11/10 23:07
http://www.youtube.com/watch?v=hP8nnCqK4gEI will not buy this record - it is
scratched. - gdzie z takimi , kubazzz 9/11/10 00:04
melonami... too bigSM-S908
- Różni producenci filmów , Bergerac 9/11/10 06:55
przeginali (nadal przeginają) z kolorami każdy w swoją stronę.Barbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not? - oczywiście że były i oczywiście że były żółte , Dabrow 9/11/10 09:41
i tak jak pisze Kubazzz - 90% pstrykaczy jadąc na filmach 'daylight' robiła za dnia i przy słonecznym świetle, robiąc z fleszem też nie miała problemu. Do sztucznego światła były specjalne filmy - w zasadzie w segmencie profesjonalnym każda linia miała swoje wersje do światła słonecznego i sztucznego. Do tego dochodziły stosowane filtry korygujące - błękitne głównie - do stosowania filmów 'normalnych' przy różnych typach światła sztucznego, były tez filtry odwrotnie korygujące - umożliwiały skorygowanie temperatury barwowej robiąc na filmie do sztucznego przy świetle słonecznym..
Do tego dochodziła cała masa różnych ciekawych efektów związanych z czasem naswietlania i zachowaniem się materiału światłoczułego itp...
Zagadnienie stare jak fotografia kolorowa...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - dowody , Dabrow 9/11/10 12:58
http://www.fujifilm.pl/page,475.html - wszystkie mają info - Daylight albo Tungsten...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - A czy , Bergerac 9/11/10 13:02
np. taka superia nie jest uniwersalna?Barbossa: You're supposed to be dead!
Jack Sparrow: Am I not? - hmm , akustyk 9/11/10 14:11
superia to jest negatyw, wiec w jakiejkolwiek formie bys go zrobionego nie dostal z minilabu, to on juz bedzie po korektach. wiec o ta jego "uniwersalnosc" zadba software minilabu badz podlaczony do niego czynnik ludzki ;)
nie ma czegos takiego jak uniwersalny film. film jest skalibrowany na okreslona temperature barwna i w tej temperaturze ma zgodna ze wzorcem reprodukcje kolorow. przy innej temperaturze reprodukcja nie bedzie poprawna, a juz szczegolnie kiedy kiedy zrodlem swiatla nie jest sloncehttp://akustyk.magma-net.pl
- Jak to mówią: memoria fragilis est. Oczywiście, że taki problem był. , Rhobaak 9/11/10 10:22
Nie będę się rozpisywał, bo kubazzz i Dabrow już to zrobili. Kiedyś bawiłem się nawet w skanowanie i korektę starszych zdjęć rodzinnych robionych różnymi aparatami przez różne osoby i zwalony WB był na porządku dziennym.Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP - hmm , akustyk 9/11/10 11:36
oczywiscie, ze problem byl, ale nie dla uzytkownika, tylko dla laboludkow, ktorzy slitasne fotasie musieli wyprowadzic na ludzi i przy skanowaniu negatywu (do pozniejszego wydruku na negatywie, bo tak dzialaja nowoczesne minilaby) zadawali odpowiednie korekty.
obejrzyj jakis stary kolorowy negatyw, to zobaczysz jaki niebieski byl przy fotach w swietle zarowkowym ;)http://akustyk.magma-net.pl |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|