Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » AdiQ 16:12
 » ligand17 16:11
 » Liu CAs 16:10
 » El Vis 16:10
 » SebaSTS 16:10
 » Zbyszek.J 16:07
 » john565 16:04
 » gromki_86 15:56
 » Killer 15:55
 » Artaa 15:50
 » P.J._ 15:50
 » 3kawki 15:49
 » sofolok 15:41
 » GULIwer 15:40
 » elliot_pl 15:38
 » yeger 15:38
 » NimnuL 15:35
 » RoBakk 15:33
 » KHot 15:31
 » gantritho 15:27

 Dzisiaj przeczytano
 41106 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Dlaczego nie ma problemu z whitebalance przy analogach ? , pachura 8/11/10 21:07
No właśnie, nie wiem czy to pamięć płata mi figle, ale wydaje mi się że kiedyś jak robiło się zdjęcia na filmach analogowych to nie było problemu z whitebalance... i nawet przy sztucznym świetle lamp (czy to domowych, czy to ulicznych) fotka nie wychodziła żółta jak teraz z cyfrówki. Ktoś ma pojęcie dlaczego ?

  1. zdaje mi się że problem był podobny , Master/Pentium 8/11/10 21:16
    pamiętam opis filtrów do oświetlenia dla fotografi z lat 80-tych. Cyfrówek wtedy w użyciu raczej nie było.

    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
    włącz komputer :-)

  2. oczywiście, że był , kubazzz 8/11/10 21:34
    ale po pierwsze olbrzymia większość filmów była na temperaturę przy świetle słonecznym, a olbrzymią większość zdjęć robiło się przy świetle słonecznym. Jeśli zdjęcie jest robione przy zachmurzonym niebie to WIDAĆ wtedy, że WB nie jest idealny, ale jest to akceptowalne przez ludzki mózg.
    A jeśli się robiło z flashem, który walił na wprost, to też pasował film na światło dzienne.
    A później jeszcze dochodziła ewentualna korekta w labie, o której się często nawet nie wiedziało;)

    SM-S908

  3. pamiętam że śnieg zawsze na niebiesko wychodził... , katta 8/11/10 22:54
    ale to pewnie przez przestrzeń barw ORWO;)

  4. a propo słońca w oczy , ViS 8/11/10 23:07
    http://www.youtube.com/watch?v=hP8nnCqK4gE

    I will not buy this record - it is
    scratched.

    1. gdzie z takimi , kubazzz 9/11/10 00:04
      melonami... too big

      SM-S908

  5. Różni producenci filmów , Bergerac 9/11/10 06:55
    przeginali (nadal przeginają) z kolorami każdy w swoją stronę.

    Barbossa: You're supposed to be dead!
    Jack Sparrow: Am I not?

  6. oczywiście że były i oczywiście że były żółte , Dabrow 9/11/10 09:41
    i tak jak pisze Kubazzz - 90% pstrykaczy jadąc na filmach 'daylight' robiła za dnia i przy słonecznym świetle, robiąc z fleszem też nie miała problemu. Do sztucznego światła były specjalne filmy - w zasadzie w segmencie profesjonalnym każda linia miała swoje wersje do światła słonecznego i sztucznego. Do tego dochodziły stosowane filtry korygujące - błękitne głównie - do stosowania filmów 'normalnych' przy różnych typach światła sztucznego, były tez filtry odwrotnie korygujące - umożliwiały skorygowanie temperatury barwowej robiąc na filmie do sztucznego przy świetle słonecznym..
    Do tego dochodziła cała masa różnych ciekawych efektów związanych z czasem naswietlania i zachowaniem się materiału światłoczułego itp...
    Zagadnienie stare jak fotografia kolorowa...

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

    1. dowody , Dabrow 9/11/10 12:58
      http://www.fujifilm.pl/page,475.html - wszystkie mają info - Daylight albo Tungsten...

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

      1. A czy , Bergerac 9/11/10 13:02
        np. taka superia nie jest uniwersalna?

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

        1. hmm , akustyk 9/11/10 14:11
          superia to jest negatyw, wiec w jakiejkolwiek formie bys go zrobionego nie dostal z minilabu, to on juz bedzie po korektach. wiec o ta jego "uniwersalnosc" zadba software minilabu badz podlaczony do niego czynnik ludzki ;)


          nie ma czegos takiego jak uniwersalny film. film jest skalibrowany na okreslona temperature barwna i w tej temperaturze ma zgodna ze wzorcem reprodukcje kolorow. przy innej temperaturze reprodukcja nie bedzie poprawna, a juz szczegolnie kiedy kiedy zrodlem swiatla nie jest slonce

          http://akustyk.magma-net.pl

  7. Jak to mówią: memoria fragilis est. Oczywiście, że taki problem był. , Rhobaak 9/11/10 10:22
    Nie będę się rozpisywał, bo kubazzz i Dabrow już to zrobili. Kiedyś bawiłem się nawet w skanowanie i korektę starszych zdjęć rodzinnych robionych różnymi aparatami przez różne osoby i zwalony WB był na porządku dziennym.

    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
    G-forc 460 gietex,barakudy
    Children of Neostrada Association MVP

  8. hmm , akustyk 9/11/10 11:36
    oczywiscie, ze problem byl, ale nie dla uzytkownika, tylko dla laboludkow, ktorzy slitasne fotasie musieli wyprowadzic na ludzi i przy skanowaniu negatywu (do pozniejszego wydruku na negatywie, bo tak dzialaja nowoczesne minilaby) zadawali odpowiednie korekty.

    obejrzyj jakis stary kolorowy negatyw, to zobaczysz jaki niebieski byl przy fotach w swietle zarowkowym ;)

    http://akustyk.magma-net.pl

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL