TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Skoda Fabia , Freeman 27/11/10 07:49 Witam
kupiłem uzywaną Skode Fabie, przez pierwsze dwa dni jeździła jak marzenie :), niestety trzeciego dnia wyskoczyła czerwona lampka akumulatora, a po chwili lampka wspomagania kierownicy i juz nie dało sie praktycznie skręcać.
Stawiam na akumulator może już stary był, ale czemu wysiadło równocześnie wspomaganie kierowniy.
Z góry dzieki za pomoc.
freeman***Freeman***
GG 1227187 - hmm , Liu CAs 27/11/10 07:57
Ten typ tak ma, u koleżanki też zapala się lampka akumulatora, tyle tylko że przy gwałtownym przyspieszaniu, natomiast raz na miesiąc zapala się lampka od wspomagania i jednocześnie te przestaje działać, pomaga miękki reset samochodu :) (zgaszenie i odpalenie silnika). Koleżanka też zastanawia się co z tym zrobić :)-= parówkowym skrytożercom,
mowimy NIE =- - ten typ tak nie ma , piotrszach 27/11/10 13:03
Nie wiem co to za Fabia, ja swoją jeżdziłem przez 4 lata i ani razu nie miałem podobnego przypadku. Stawiam jak kolega poniżej na problem z alternatorem albo regulatorem napięcia w alternatorze, lubią się psuć. Przy czym w Fabii (jedynce nie wiem jak w tej nowej) były montowane dwa typy alternatora, w jednym bez problemu wymieniałeś sam regulator (chyba Boscha) w drugim trzeba była wymieniać cały alternator. Polecam odwiedzić kumatego mechanika od Fabii, bo tak nie powinno być.
- bo to nie akumulator , Killer 27/11/10 07:58
tylko pewnie alternator , no chyba że Ci spadł pasek wieloklinowy bo też tak kiedyś miałem.
Weź miernik do ręki i sprawdź napięcie na aku. Jak za mało by odpalić to podładuj aku i odpal auto i sprawdź napięcie jeszcze raz - jak nie ma 13-13,4V to alternator leży a jak jest to poproś kogoś aby dodał gazu na luzie i zobacz czy Ci napięcie do góry nie idzie - jak dalej 13-13,4 to szukaj usterki gdzie indziej , a jak idzie do góry to wymień sam stabilizator w altermatorze.Kiedyś normą był ogół a nie margines... - alternator , Piratez 27/11/10 14:28
powinien dac wieksze napiecie
przy wkrecaniu silnika max 14.5V- vhyba twojego silnika , Killer 27/11/10 17:47
przy kręceniu mojego ani drgnieKiedyś normą był ogół a nie margines... - w tych samochodach z ktorymi , Piratez 27/11/10 23:25
mialem kontakt to przy wzroscie obrotow wzrastalo napiecie i zatrzymywalo sie na okolo 14.5V...z tego co czytam jest to prawidlowa wartosc pracy alternatora.- Prawidłowe napiecie jakie powinien dawać alterantor to od 13,8 do 14,5V , Thadeus 28/11/10 05:47
wiec obaj się mylicie więc Peace.
Informacja od źródła, specjalizującego się w akumulatorach. Akurat właśnie wymieniałem akumulator tydzień temu. Napięcia poniżej tego sprawdzić alternator oraz pasek klinowy czy się nie ślizga, napięcie powyżej uu zuuuoooo a kysz a kysz - sprawdzić alternator i szykować się na nowy akuu bo może mu taki alternator zrobić kuku. :)...
- lampka od wspomagania , Piratez 27/11/10 14:29
pali sie pewnie dlatego ze wspomaganie w fabii jest elektroniczne (z tego co pamietam)
alternator daje male napiecie przez co i wspomaganie slabiej dziala...- hmmm , piotrszach 28/11/10 20:27
wspomaganie jest hydrauliczno-elektryczne, nie żadne "elektroniczne" :)
- co do fabii , Kraszan 27/11/10 15:56
w fabii wspomaganie jest elektryczne. sprawdz akumulator, przeczysc styki, sprawdz napiecie ladowania.
poza tym w fabii czesto sa problemy ze wspomaganiem -> sam wiesz gdzie jest wlew do spryskiwacza, plyn sie rozlewa, a ponizej leca kable od wspomagania, ktore lubia gnic i potem naprawa troche kosztuje - bo czasem kable, czasem pompa i tak dalej..- masz trochę racji, ale , piotrszach 28/11/10 20:33
w Fabii (tych przed 2004 rokiem) był problem z wiązką elektryczną. Standardowo była ona ułożona w specjalnej rynience i do tego mocno zaizolowana/okręcona. Problem polegał na tym, że tą samą rynienką spływała woda z podszybia/przedniej szyby. Reszty chyba nie muszę opisywać. Wystarczyło rozizolować (zdjąć zewnętrzną warstwę taśmy izolacyjnej którą była skręcona wiązka) i podwiesić tę wiązkę, żeby nie leżała w rynience i nie gniła. Jeśli ktoś ma problemy z elektryką w Fabii to najpierw trzeba sprawdzić właśnie tę wiązkę (jeśli stoisz przodem do samochodu to wiązka znajduje się po prawej stronie komory silnika)
- mhhh , Banan 27/11/10 18:51
sprawdz czy masz na silniku od wspomagania zasilanie. jezeli jest to ok.
w wiekszosci przypadkow to bedzie czujnik skretu. teraz nie jestem pewny i glowy nie dam!! ale jezeli go odepniesz to pompa zaczyna dzialac w trybie awaryjnym i powinienes miec wspomaganie tylko przy gwaltownych skretach bedzie brakowac mocy i w skrajnych pozycjach bedzi tez dzialac i wyc.
i tak juz wiesz co wymienic.
ale najpierw sprawdz ladowanie akmulatora. napiecie na klemach powinno wynosic 14,4V. pozniej sprawdz alternator pod obciazeniem- wlacz swiatla, tylna ogrzewana szyba i dmuchawa na maksa i napienie nieznacznie spadnie- maksymalnie do 1V. jezeli wiecej no to do roboty alternator na poczatek |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|