Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 02:12
 » rzymo 02:03
 » Pinokio.p 01:28
 » elliot_pl 01:26
 » biEski 01:13
 » yanix 00:46
 » rarek 00:38
 » ReeX 00:30
 » ili@s 00:24
 » Lucyferiu 00:20
 » DYD 00:20
 » dida 00:19
 » Pawelec 00:09
 » myszon 23:59
 » Faraonix 23:50
 » coolio 23:48
 » Wojtekar 23:47
 » Wolf 23:42
 » piszczyk 23:38
 » mo2 23:38

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Skoda Fabia , Freeman 27/11/10 07:49
Witam
kupiłem uzywaną Skode Fabie, przez pierwsze dwa dni jeździła jak marzenie :), niestety trzeciego dnia wyskoczyła czerwona lampka akumulatora, a po chwili lampka wspomagania kierownicy i juz nie dało sie praktycznie skręcać.
Stawiam na akumulator może już stary był, ale czemu wysiadło równocześnie wspomaganie kierowniy.

Z góry dzieki za pomoc.
freeman

***Freeman***
GG 1227187

  1. hmm , Liu CAs 27/11/10 07:57
    Ten typ tak ma, u koleżanki też zapala się lampka akumulatora, tyle tylko że przy gwałtownym przyspieszaniu, natomiast raz na miesiąc zapala się lampka od wspomagania i jednocześnie te przestaje działać, pomaga miękki reset samochodu :) (zgaszenie i odpalenie silnika). Koleżanka też zastanawia się co z tym zrobić :)

    -= parówkowym skrytożercom,
    mowimy NIE =-

    1. ten typ tak nie ma , piotrszach 27/11/10 13:03
      Nie wiem co to za Fabia, ja swoją jeżdziłem przez 4 lata i ani razu nie miałem podobnego przypadku. Stawiam jak kolega poniżej na problem z alternatorem albo regulatorem napięcia w alternatorze, lubią się psuć. Przy czym w Fabii (jedynce nie wiem jak w tej nowej) były montowane dwa typy alternatora, w jednym bez problemu wymieniałeś sam regulator (chyba Boscha) w drugim trzeba była wymieniać cały alternator. Polecam odwiedzić kumatego mechanika od Fabii, bo tak nie powinno być.

  2. bo to nie akumulator , Killer 27/11/10 07:58
    tylko pewnie alternator , no chyba że Ci spadł pasek wieloklinowy bo też tak kiedyś miałem.
    Weź miernik do ręki i sprawdź napięcie na aku. Jak za mało by odpalić to podładuj aku i odpal auto i sprawdź napięcie jeszcze raz - jak nie ma 13-13,4V to alternator leży a jak jest to poproś kogoś aby dodał gazu na luzie i zobacz czy Ci napięcie do góry nie idzie - jak dalej 13-13,4 to szukaj usterki gdzie indziej , a jak idzie do góry to wymień sam stabilizator w altermatorze.

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    1. alternator , Piratez 27/11/10 14:28
      powinien dac wieksze napiecie
      przy wkrecaniu silnika max 14.5V

      1. vhyba twojego silnika , Killer 27/11/10 17:47
        przy kręceniu mojego ani drgnie

        Kiedyś normą był ogół a nie margines...

        1. w tych samochodach z ktorymi , Piratez 27/11/10 23:25
          mialem kontakt to przy wzroscie obrotow wzrastalo napiecie i zatrzymywalo sie na okolo 14.5V...z tego co czytam jest to prawidlowa wartosc pracy alternatora.

          1. Prawidłowe napiecie jakie powinien dawać alterantor to od 13,8 do 14,5V , Thadeus 28/11/10 05:47
            wiec obaj się mylicie więc Peace.

            Informacja od źródła, specjalizującego się w akumulatorach. Akurat właśnie wymieniałem akumulator tydzień temu. Napięcia poniżej tego sprawdzić alternator oraz pasek klinowy czy się nie ślizga, napięcie powyżej uu zuuuoooo a kysz a kysz - sprawdzić alternator i szykować się na nowy akuu bo może mu taki alternator zrobić kuku. :)

            ...

  3. lampka od wspomagania , Piratez 27/11/10 14:29
    pali sie pewnie dlatego ze wspomaganie w fabii jest elektroniczne (z tego co pamietam)
    alternator daje male napiecie przez co i wspomaganie slabiej dziala...

    1. hmmm , piotrszach 28/11/10 20:27
      wspomaganie jest hydrauliczno-elektryczne, nie żadne "elektroniczne" :)

  4. co do fabii , Kraszan 27/11/10 15:56
    w fabii wspomaganie jest elektryczne. sprawdz akumulator, przeczysc styki, sprawdz napiecie ladowania.

    poza tym w fabii czesto sa problemy ze wspomaganiem -> sam wiesz gdzie jest wlew do spryskiwacza, plyn sie rozlewa, a ponizej leca kable od wspomagania, ktore lubia gnic i potem naprawa troche kosztuje - bo czasem kable, czasem pompa i tak dalej..

    1. masz trochę racji, ale , piotrszach 28/11/10 20:33
      w Fabii (tych przed 2004 rokiem) był problem z wiązką elektryczną. Standardowo była ona ułożona w specjalnej rynience i do tego mocno zaizolowana/okręcona. Problem polegał na tym, że tą samą rynienką spływała woda z podszybia/przedniej szyby. Reszty chyba nie muszę opisywać. Wystarczyło rozizolować (zdjąć zewnętrzną warstwę taśmy izolacyjnej którą była skręcona wiązka) i podwiesić tę wiązkę, żeby nie leżała w rynience i nie gniła. Jeśli ktoś ma problemy z elektryką w Fabii to najpierw trzeba sprawdzić właśnie tę wiązkę (jeśli stoisz przodem do samochodu to wiązka znajduje się po prawej stronie komory silnika)

  5. mhhh , Banan 27/11/10 18:51
    sprawdz czy masz na silniku od wspomagania zasilanie. jezeli jest to ok.
    w wiekszosci przypadkow to bedzie czujnik skretu. teraz nie jestem pewny i glowy nie dam!! ale jezeli go odepniesz to pompa zaczyna dzialac w trybie awaryjnym i powinienes miec wspomaganie tylko przy gwaltownych skretach bedzie brakowac mocy i w skrajnych pozycjach bedzi tez dzialac i wyc.
    i tak juz wiesz co wymienic.

    ale najpierw sprawdz ladowanie akmulatora. napiecie na klemach powinno wynosic 14,4V. pozniej sprawdz alternator pod obciazeniem- wlacz swiatla, tylna ogrzewana szyba i dmuchawa na maksa i napienie nieznacznie spadnie- maksymalnie do 1V. jezeli wiecej no to do roboty alternator na poczatek

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL