Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » metacom 17:18
 » Sherif 17:18
 » bieniek 17:18
 » dugi 17:16
 » NimnuL 17:16
 » XepeR 17:15
 » Hitman 17:15
 » bajbusek 17:12
 » Artaa 17:10
 » DJopek 17:08
 » KHot 17:07
 » rainy 17:06
 » g5mark 17:03
 » Dexter 16:58
 » AfiP 16:45
 » NWN 16:45
 » Kenny 16:40
 » Magnus 16:37
 » Saszkin 16:36
 » elliot_pl 16:31

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Ja Wy w tej Warszawie jeździcie? , Marcinex 4/03/11 13:12
http://www.tvnwarszawa.pl/...tyka-quot-,78194.html
Nie rozumiem problemu jaki robi TVN24 i kierowcy - sprawa jest jasna - Z ŚRODKOWEGO pasa na lewy za skrzyżowaniem, a z prawego na prawy. a tymczasem jak widać wszyscy jeżdżą ze środkowego na prawy a z prawego na chodnik. oznakowanie jest ok, tylko brak wyobraźni :)

Nie ma piekła poza tym światem, on nim
jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
on nim jest!

  1. muahahaha , Mademan 4/03/11 13:22
    Jakie tam boty jeżdżą, zauważają problem dopiero za skrzyżowaniem, albo jak prawie uderzają w latarnie :D. Wystarczyłoby tylko jedną linie rozdzielającą namalować, albo zmienić znak przed.

  2. hmm , bartek_mi 4/03/11 13:23
    idiotyczne oznakowanie

    jak sie jedzie 10 raz to moze i czlowiek sie nauczy...

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  3. debilne oznakowanie , Kenny 4/03/11 13:24
    skoro pasy ruchu robia zygzak powinny byc krawedziowki naprowadzajace - wystarczy domalowac i bedzie git

    .:Pozdrowienia:.

  4. No jesli to , sew123 4/03/11 13:24
    oznakowanie wg ciebie jest Ok to GRATULUJE. moze twoj ojciec to zatwierdzal ?:) buehehe

    Nine Inch Nails to jest TO :)
    iRacing Driver :)

    1. Ależ oczywiście , Marcinex 4/03/11 13:35
      że jest ok, wystarczy myśleć, a wycieczek osobistych nie robię. Oznakowanie pionowe jest w porządku, dla ułatwienia można by poziome przerywane linie zrobić ale niekoniecznie - nieraz widziałem takie skrzyżowania w innych krajach i problemu nie było.

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

      1. Kolega ma całkowitą rację! , Muchomor 4/03/11 14:54
        To taka polska cecha, że chcemy mieć wszystko (najmniejszy kroczek) uregulowany przepisami, chociaż ze stosowaniem się do nich, jak wiadomo są problemy.
        Dublin i dzielnice Londynu są usiane podobnymi skrzyżowaniami! Dublin to nawet w samytm centrum. Zupełnie naturalne jest, że dwupasmówka zwęża się nagle w jeden pas by za chwilę znów rozdzielić się na dwa pasy. Oznakowanie pionowe często to pomija. Do kataklizmów nie dochodzi. Pieszych też nikt nie zabija. Ba, nawet nie potrąca. Wystarczy odrobina rozsądku. Zaskakujące jest to, że w Dublinie nie słyszy się w ogóle o potrącaniu pieszych, a u nas w PL to jest nagminne. Często dochodzi do ciężkich obrażeń i to na pasach. Ogólny brak poszanowania pieszych w kraju, w którym pieszy ma pierwszeństwo na pasach ale też, w którym każdy kierowca wie lepiej.
        Wiele krajów tak ma i się ludzie nie zabijają. Mamy bardzo niską tolerancję dla innych uczestników ruchu drogowego i dajemy temu wyraz przy każdej okazji, szczególnie jak sami już mamy dobre rozeznanie, a jest akurat okazja potrąbić na kogoś kto wyraźnie został zaskoczony rozwojem sytuacji ...
        Dlaczego tylko w takich krajach jak Polska, Rosja, Ukraina, itd? Kolejny raz każe mi to rozważyć ponownie powszechne w kraju przeświadczenie, że bardzo wyprzedzamy cywilizacyjnie Rosję. Jak jest każdy widzi. Przecież nawet Czesi czy Słowacy się tak nie zachowują na drodze.
        Może i narzekam ale ktoś musi zacząć. Każdy tylko miałczy i na wszystko chciałby mieć przepis lub inną regulację. Ludzie czas zacząć używać mózgu, uważać na innych (nie tylko na siebie) i przestać wymagać by państwo myślało za nas!

        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
        Boardowiczów

        1. Niestety coś w tym jest... , JE Jacaw 4/03/11 15:03
          ...szczególnie odnośnie pieszych. Jak byłem np. w Hiszpanii to oglądając coś stanąłem przy pasach, nagle patrzę a tu samochody się zatrzymują i żeby głupio nie wyszło, to przeszedłem po tych pasach mimo, że nie zamierzałem. :-) A w Polsce praktycznie ja się nie wtargnie na pasy, to można zapomnieć, że ktoś pieszego przepuści.
          Dodatkowo wielu jeździ agresywnie bo się spieszy, ja wiem, że nasze drogi są zakorkowane, pozostawiają generalnie wiele do życzenia, ale czy naprawdę nie można wyjechać te 10 minut wcześniej ? Mam kolegę, który notorycznie spóźnia się do pracy, praktycznie codziennie spóźniony jest o te właśnie 10 minut... i praktycznie zawsze narzeka jakie to korki były przez, które się spóźnił. Ja rozumiem, że może się zdarzyć nieprzewidzianie wielki korek raz na jakiś czas, ale trudno nazwać nieprzewidzianym codzienne zatłoczenie dróg.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. Stąd też ... , Muchomor 4/03/11 15:41
            ... często jak jedziemy za granicę to się gubimy w takich sytuacjach, bo tam projektanci często zdają się na zwykły ludzki rozsądek. To zdawanie się często działa. Rozładowuje korek, bo ludzie zaczynają jeździć na zakładkę, powoduje mniej stresu u kierowców, bo jak projektanci zachowują się elastycznie to i kierowcy się dostosowują i potrafią być elastyczni w różnych sytuacjach. W razie stłuczki to trudno się wytłumaczyć, że oznakowanie mnie tak prowadziło więc to kolo obok wymusił. Polcjanci patrzą czy mogłeś uniknąć i jak mogłeś, a po prostu chciałeś coś udowodnić to traktują surowo.
            W Polsce każdy dzień, na każdej ulicy ktoś próbuje udowodnić coś innemu kierowcy i na tym polega różnica.
            O traktowaniu pieszych to nawet nie chcę nic więcej mówić, ale jesteśmy dzikim krajem.

            Stary Grzyb :-) Pozdrawia
            Boardowiczów

          2. dokladnie , cybertec 4/03/11 17:38
            niestety takim narodem jestesmy, ze jak nam nie namaluja, to bedziemy problemy robic. A wystarczyloby, zeby Ci z lewego (czyli srodkowego) zjechali na lewo po przejechaniu skrzyzowania, ale oczywiscie wszyscy musza walic na wprost.

          3. każdy naród ma swoje przyzwyczajenia. , XTC 4/03/11 18:33
            Ja właśnie po powrocie z hiszpanii spróbowałem takiego czegoś u nas.
            Nie sprawdza sie. Po pierwsze, kierowcy jadący za mną byli w szoku, pod drugie przechodnie czekający na pasach często nie zauważali, że się zatrzymałem.
            Wg mnie nie ma co tu wychwalać jednego i specjalnie ganić drugiego systemu - ot przyzwyczajenia.

            Linux

            1. Nasz rację, ... , Muchomor 4/03/11 21:11
              ... co do przyzwyczajeń. Włodarze wymagają od kierowców czegoś odwrotnego od tego do czego przyzwyczajali ich od zawsze. Nie da rady z dnia na dzień - fakt.
              Jeśli jednak chodzi o elastyczność polskich kierowców to jest ona po prostu żenująco niska. Widać to na filmie.

              Stary Grzyb :-) Pozdrawia
              Boardowiczów

              1. Tak sobie myślę... , JE Jacaw 5/03/11 01:43
                ...że po części jest to związane z powszechnym u nas przeregulowaniem. Chyba jesteśmy w czołówce krajów gdzie najtrudniej zdobyć prawo jazdy (sławne wyjazdy do Czechów, na Ukrainę lub do UK, bo tam łatwiej i taniej) i moim zdaniem paradoksalnie powoduje, to że jesteśmy mało elastyczni.
                Powody tego mogą być dwojakiego rodzaju. Po pierwsze zamiast właśnie uczyć pewnej elastyczności i rozsądku każde się wkuwać na pałę masę zasad... których później nikt poza "L-kami" nie przestrzega np. konieczność zatrzymania przed czerwonym sygnalizatorem z zieloną strzałką - prócz "L-ek" chyba nikt tego nie przestrzega łącznie z instruktorami i egzaminatorami. A po drugie jak już ktoś zda ten arcytrudny egzamin, to czuje się takim maczo, że ho ho. No i jeszcze pozostaje kwestia naszej drogówki... która często zamiast dbać o bezpieczeństwo, dba o jak największy zarobek i przez to zamiast być pomocą dla kierowców jest ich największym wrogiem.

                Socjalizm to ustrój, który
                bohatersko walczy z problemami
                nieznanymi w innych ustrojach

                1. hehe, nieprawda , bwana 5/03/11 13:27
                  jestem jednoosobowym skansenem, który zatrzymuje się przed strzałką. I co, i warszawiaki trąbią na mnie:-)

                  "you don't need your smile when I cut
                  your throat"

                  1. Poważnie ? , JE Jacaw 5/03/11 14:55
                    Tzn. zatrzymujesz samochód do zera przed sygnalizatorem, a dopiero potem wjeżdżasz, aby skręcić ? Aby nie było niedomówień, chodzi mi dokładnie o zatrzymanie przed sygnalizatorem, a nie np. przed wjazdem na drogę poprzeczną. Jeśli tak to faktycznie jesteś w zdecydowanej mniejszości, ale za to zgodnie z przepisami. :-)

                    Socjalizm to ustrój, który
                    bohatersko walczy z problemami
                    nieznanymi w innych ustrojach

                    1. i dlatego , piotrszach 5/03/11 15:04
                      jest tyle potrąceń pieszych na przejściach, bo przecież po co zatrzymywać się przed światłami?!

          4. Jest jest , bwana 5/03/11 13:26
            ja akurat zatrzymuję się przed przejściem dla pieszych jeśli widzę czekających tam ludzi. I co, i warszawiaki trąbią na mnie, a czasem nawet zmieniają pas i przejeżdżają dalej - co już jest sporym zagrożeniem dla pieszych.

            "you don't need your smile when I cut
            your throat"

        2. Boshe! , Muchomor 4/03/11 15:27
          Co każdy robi? No przecież nie "miałczy" ...
          Chyba się uwsteczniam.

          Stary Grzyb :-) Pozdrawia
          Boardowiczów

        3. wiadomo - jak coś jest "zagraniczne" to MUSI być dobre ... , Nebuchadnezzar 4/03/11 16:23
          po co stawiać znaki ostrzegawcze, przecież wystarczy "odrobina rozsądku". Zawsze powinniśmy spodziewać się końca pasa bez żadnego ostrzeżenia, bo przecież w Dublinie tak robią, a wiadomo w Dublinie wszystko jest najlepsze nie to co u nasz w Polszcze.

          dupa na stołku, morda przy korycie...

          1. Nie odwracaj kota ogonem. , Muchomor 4/03/11 21:05
            Statystyki mamy fatalne! Oni mają dużo lepsze. To co nie jest lepsze, to zagraniczne???
            Tak w Dublinie jest lepsze! I wszędzie indziej też! Gorsze od nas statystyki wypadków ma chyba tyko Bułgaria i Rumunia. To w UE, nie mam pojęcia, ale poza nią pewnie też nie lepiej. Masz jakieś argumenty na to, że tak nie jest?
            Chcesz dyskutować to musisz najpierw zacząć, a dziecinne przekomarzanki to możesz na głównej z SonyVaiem uskuteczniać. Bot ci się zaciął czy co?

            Stary Grzyb :-) Pozdrawia
            Boardowiczów

            1. nie wiem po co piszesz mi tu o statystykach i wypadkach w Bułgarii ... , Nebuchadnezzar 6/03/11 14:55
              mowa jest o jednym konkretnym przykładzie i odnoś się do tego. Mamy drogę, dwa pasy w jednym kierunku, w pewnym momencie BEZ ŻADNEGO OSTRZEŻENIA jeden pas się kończy (na chodniku dla pieszych) i Ty próbujesz udowodnić, że to dobrze, że nie ma znaku informującego/ostrzegającego o tej sytuacji. Błagam o litość, dalszą dyskusję na ten temat uważam za bezzasadną. Kierując się Twoją logiką należałoby zlikwidować WSZYSTKIE znaki drogowe, bo przecież po co nam znaki, skoro mamy "zdrowy rozsądek".

              dupa na stołku, morda przy korycie...

              1. Ale on się nie kończy... , JE Jacaw 6/03/11 19:13
                ...jest tylko przesunięty na lewo. Przy czym nie twierdzę, że to jest super bezpieczna sytuacja, moim zdaniem pasy naprowadzający by się przydały... natomiast znak końca pasa jest tu nieuzasadniony. Mamy przed 2 pasy i po 2 pasy... więc żadnego końca tu nie ma.

                Socjalizm to ustrój, który
                bohatersko walczy z problemami
                nieznanymi w innych ustrojach

          2. glupoty piszesz , Maverick 4/03/11 22:24
            nie zagraniczne a madre i juz jest lepsze niz glupie.

            poszukaj w archiwum, kiedys byla rozmowa o Holandii i UK, kiedy usunieto polowe znakow ze skrzyzowan - skonczyly sie wypadki i zdarzenia w tych miejscach. w Polsce sie napi3rdala znakami na wyscigi, ktora gmina wiecej znakow nawpierdziela na droge.

            1. sam głupoty piszesz i nie rozumiesz o czym mowa ... , Nebuchadnezzar 6/03/11 15:00
              zlikwidowanie znaków regulujących ruch na danym skrzyżowaniu (czyniąc je skrzyżowaniem równorzędnym) to zupełnie inna historia, niż brak znaku ostrzegającego o zbliżającym się końcu pasa ruchu. Ja nie jestem za przesadną regulacją ruchu i dosłownym interpretowaniu przepisów, ale w tym konkretnie wypadku brak oznakowania jest głupotą która będzie prowadziła właśnie do wypadków.

              dupa na stołku, morda przy korycie...

              1. ale widzisz, teraz patrze jeszcze raz , Maverick 6/03/11 17:33
                i w czym jest problem? zamalowac strzalke na wprost z prawego pasa i wszystko. koniec problemu.

        4. chyba jednak żadnego Czecha nie widzialeś w aucie... , Chrisu 4/03/11 19:41
          a już jak kamion jedzie to tak jakby czołg jechał...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. Chyba widziałem, bo ... , Muchomor 4/03/11 21:08
            ... przez większość życia mieszkałem tylko 7km od granicy. Sporo tam jeździłem i faktem jest, że na ulicy najgorzej zachowywali się kierowcy z rejestracjami z PL. Nie mówię przecież, że wszyscy są wspaniali, bo debili to niestety nigdzie nie brakuje. Generalnie jednak jeździło mi się lepiej u nich.

            Stary Grzyb :-) Pozdrawia
            Boardowiczów

            1. a ja mieszkam <5 km... , Chrisu 5/03/11 10:56
              i widzę jak Czesi jeżdżą...

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              1. no napisz jak jezdza , Maverick 5/03/11 14:50
                jestem ciekawy Twych spostrzezen.

                1. chyba tylko u siebie jeżdżą zgodnie z przepisami... , Chrisu 5/03/11 17:29
                  jeżdżę co dzień 50 km do pracy - drogą dojazdową do przejścia...
                  Czeskie osobówki lecą min 120 i wyprzedzają na skrzyżowaniach i wszędzie gdzie się da... A kamiony... Jeden mnie wyprzedzał jak 110 miałem...

                  /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  5. Według mnie prawda leży pośrodku... , JE Jacaw 4/03/11 13:29
    ...z jednej strony widać tu nieco bezmyślne zachowanie kierowców, a z drugiej zdecydowanie namalowanie pasów naprowadzających by się tu przydało, bo mamy przesunięcie osi jezdni.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

  6. chyba nie masz prawka... , metacom 4/03/11 13:33
    ...skoro według Ciebie to oznakowanie jest ok...

    Największą sztuczką Szatana jest to,
    że ludzie w niego nie wierzą.

    1. A co , Marcinex 4/03/11 13:35
      w nim złego? Konkrety proszę.

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

      1. To zlego ze pas ruchu sie konczy na skrzyzowaniu. , ptoki 4/03/11 14:05
        Mozna stwierdzic ze malowanie zalatwi sprawe ale to nie zmieni faktu ze tak zbudowane skrzyzowanie bedzie niebezpieczne.
        Bo ci jadacy srodkowym pasem nie zawsze beda wiedziec ze ich pas nagle stal sie tym z lewej.

        1. i tu sie mylisz, mam takie skrzyżowanie na głównej wylotówce. , fiskomp 4/03/11 14:50
          Wystarczył znak przed skrzyżowaniem, takiej ukośnej strzałki, która informuje, o zmienie i jest git. Ktoś powie, że to nie najlepsze rozwiązanie, ale patrząc na ta krzyżówkę teraz, to tak naprawdę by pozostała środkowa nitka na wprost. ciekawe ilu kieroców by sie dalej chciało wpierdolić do ruchu na wprost. Ale nie, debilnie jeżdżących kierowców jest w pip, ale nikogo to nie interesuje. Jeżdżenie "na pałę" to norma i jak nie masz oczu dookoła głowy, to nie raz miałbyś skasowany wózek.
          Czasem nachodzą mnie myśłi, kupić sprawnego szrota i wyjechać na miasto, gwarantuję, że długo byś nie czekał na "bum". Aż dziw, że ktoś nie wpadł, że można nieźle by wyżyć z odszkodowań zdrowotnych ;)

          1. w czym sie myle? , ptoki 4/03/11 16:39
            wychodze z zalozenia ze droga jest dla ludzi. Tam byla mozliwosc zrobienia calosci porzadnie. Nawet pasow nie wymalowano. O wymalowaniu jakiejs wysepki ukierunkowujacej ruch nie zrobiono. Ciekawi mnie jak teraz to poprawia. No i ile trzeba bedzie doplacic.

            1. W tym, że pas ruchu się kończy... , Piwomir 4/03/11 16:49
              A jak to poprawić? Postawić patrol wlepiający mandaty jadącym po linii prostej ze środowego pasa - za zmianę pasa ruchu na skrzyżowaniu i nie ustąpieniu pierwszeństwa pojazdowi z prawej strony :-) I dopłacać nie trzeba, budżet zarobi. Szybko się rozniesie sława skrzyżowania... a poważnie, to jeśli trzeba "szanownym kierowcom" pokazać, że czasem pas ruchu nie jest wg linijki, to umieścić znak o którym pisze wyżej fiskomp...

          2. "Wystarczył znak przed skrzyżowaniem, takiej ukośnej strzałki, która informuje, o zmienie" , Kenny 4/03/11 16:42
            no i przeciez o to sie rozchodzi - widzisz tu taki znak...?

            .:Pozdrowienia:.

      2. a jakby były dwa pasy , Killer 4/03/11 15:32
        i się nagle zwężały do jednego bo urwisko a był znak że są dwa to też w porządku według Ciebie ?
        Przecież to jest stwarzanie zagrożenia bo gapa który jedzie zgodnie z przepisami nagle będzie musiał się wcisnąć na lewy a o kolizję nie trudno bo się każdemu spieszy.
        Oznakowanie poziome - a jak jest błoto lub śnieg to przecież go nie widać. Jak stoją samochody zderzak w zderzak to też go nie widać.
        Idź lepiej na jazdy doszkalające... albo zapytaj policjanta czy takie oznakowanie jest dobre.
        Znaki mają ułatwiać kierowcom i poprawiać bezpieczeństwo - w tym przypadku tak nie jest bo utrudniają i wprowadzają zagrożenie.
        Ale wymondrzać się to pierwszy a w dodatku nie z Warszawy.

        Kiedyś normą był ogół a nie margines...

        1. Po pierwsze , Marcinex 4/03/11 16:08
          to się nie 'wymondrzam' jak napisałeś, tylko stwierdzam, że oznakowanie pionowe(!) jest ok, a jak by było urwisko to byłby wcześniej znak ostrzegający o urwisku ewentualnie zamknięty pas, więc przykład zły. To, że nie jestem z Warszawy o niczym nie świadczy - jak pisałem wcześnie w wielu krajach to funkcjonuje ( co parę osób przyznało ) i nie ma problemu. Znaki mają informować, nakazywać i ostrzegać, a do kierujących należy znać PORD. Nic tu nie utrudnia, a to, że ktoś się spieszy nie znaczy, ze ma nie uważać na drodze i powinien przede wszystkim myśleć.

          Nie ma piekła poza tym światem, on nim
          jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
          on nim jest!

          1. hmm , bartek_mi 4/03/11 18:02
            w jakim kraju funkcjonuje przesuniecie za krzyzowka drogi o jedne pas w lewo?

            w wielu jezdza tez po lewej stronie...

            dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

          2. idź zapytaj policjanta , Killer 4/03/11 19:33
            albo instruktora w WORD czy to oznakowanie jest poprawne, po czym wróc i zjedz swój post :)

            Kiedyś normą był ogół a nie margines...

            1. To ja mam jedno pytanie... , JE Jacaw 5/03/11 01:51
              ...jaki Twoim zdaniem znak tam powinien być umieszczony ? Ale proszę o podanie konkretnego znaku z obecnie obowiązujących. I nie chodzi tu o to, że się nie zgadzam z Tobą, tylko o to, że prawdę mówiąc nie mam pomysłu jaki znak pionowy powinien tam być umieszczony, aby było lepiej.

              Socjalizm to ustrój, który
              bohatersko walczy z problemami
              nieznanymi w innych ustrojach

              1. no proste , Killer 5/03/11 08:46
                na tej tablicy niebieskiej pas w prawo powinien być tylko do skrętu w prawo i już po problemie.
                Drugie rozwiązanie to te, o którym już tu też mówili, trzeba namalować na drodze fale z pasów by przesówają się w lewo + do tego oznakowanie pionowe mówiące o tym samym ( jest taki znak )

                Kiedyś normą był ogół a nie margines...

                1. Hmm... , JE Jacaw 5/03/11 11:36
                  ...no, ale tam właśnie chodziło pewnie o to, aby dwa pasy były prosto. Co do znaków poziomych wyznaczających tor jazdy to zgoda, ale znaku pionowego tego typu sobie nie przypominam... o który Ci chodzi ?

                  Socjalizm to ustrój, który
                  bohatersko walczy z problemami
                  nieznanymi w innych ustrojach

                  1. coś jak ten F-21 , Killer 5/03/11 14:55
                    http://www.znaki-drogowe.pl/...53&limitstart=5
                    tylko że na niebieskim tle jako informacyjny
                    W sieci nie mogę znaleźć ale jak będę na Grójeckiej to zrobie fotkę, tam taki widziałem.

                    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

                    1. OK. Czekam na fotkę... , JE Jacaw 6/03/11 19:25
                      ...niestety znaku F-21 raczej nie można tu postawić, bo ma on inne zastosowanie.

                      Socjalizm to ustrój, który
                      bohatersko walczy z problemami
                      nieznanymi w innych ustrojach

                    2. hmm , bartek_mi 6/03/11 19:57
                      na KEN tez gdzies taki o ktorym wspominasz stoi

                      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

        2. sek w tym ze ten z prawego ktory niby sie konczy swoj pas ma prawy za skrzyzowaniem , ptoki 4/03/11 16:45
          a ten ze srodkowego jadac na wprost wbija sie na nie swoj. To skrzyzowanie jest zepsute ale inaczej niz sie klocicie :)

          1. nie ważne że zespute , Killer 4/03/11 19:31
            i na skrzyżowaniu następuje fala z pasów ruchu, zresztą nie tylko w tym miejscu na Ursynowie. To też jest złe rozwiązanie bo łatwo w zimie pojechać na celową stłuczkę co nie raz tam widziałem, ale przynajmniej znaki pionowe czasem o takiej sytuacji informują, akurat nie w tym przypadku ale zdarzają się tablice inormujące o takich zafalowaniach na skrzyżowaniu.
            Podsunowując wyżej opisane zjawisko też utrudnia ruch ale jest przeważnie w jakiś tam sposób oznakowane w dodatku poprawnie. A w tym przypadku oznakowanie pionowe jest niepoprawne bo kieruje na nieistniejący pas ruchu , co więcej oznakowanie poziome też nie informuje o tym że pas "skręca" w lewo.
            Więc to o czym piszesz też nie ma tu miejsca bo nie jest to w żaden sposób oznakowane aby oba pasy ruchu przesunęły się w lewo

            Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    2. A tu , Marcinex 4/03/11 13:38
      nasz cytat z komentarza:
      ''...Jak ktoś zrobi stopklatkę to zobaczy, że pionowe oznakowanie mówi, że lewy pas jest tylko do skrętu w lewo a prosto można jechać z pasa środkowego lub prawego. Czyli przed skrzyżowaniem dwa pasy do jazdy prosto tak samo jak za skrzyżowaniem czyli brak przecinania się pasów ruchu. Reportaż to stek bzdur jakiegoś mało inteligentnego człowieka który nie ma prawa jazdy.
      PS Stopklatka na 0,55... ''

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

      1. chodzi o to ze ten srodkowy jest na wprost prawego za skrzyzowaniem. , ptoki 7/03/11 07:49
        Nie chodzi o ilosc a o usytuowanie.
        Ludzie z przyzwyczajenia jezdza tak jak na "normalnych" dobrze wybudowanych skrzyzowaniach. I nie spodziewaja sie tego ze jadac po nim trzeba zmienic pas ruchu.

  7. stary Ty sobie jaja robisz ? , carlosA 4/03/11 13:54
    czytając Twoje wypowiedzi powyżej mam jednak wrażenie, że i tak będziesz prowadził bzdurną polemikę, ale konkrety:
    - pas ruchu nie może się kończyć, ot tak, przynajmniej za skrzyżowaniem powinien być pas do zjazdu.
    - poczytaj KRD i czy dopuszczalna jest zmiana pasa ruchu na skrzyżowaniu, o ile oznakowanie poziome nie stanowi inaczej (przy czym taka forma S na skrzyżowaniu to nie jest zmiana pasa ruchu).

    Obejrzałeś materiał i jesteś strasznie mądry i pytasz, jak jeżdżą, to wyobraź sobie, że nie jesteś z wa-wy, dwoma pasami do jazdy na wprost jadą dwa samochody 60 km/h, masz zielone, wpadasz na to skrzyżowanie z prawego pasa i gdzieś 5-10m przed takim komicznym końcem pasa ruchu orientujesz się, że pas skończył się na skrzyżowaniu.

    #whatever

    1. Za jaja to ktoś chyba kupił prawo jazdy. , Piwomir 4/03/11 14:48
      Konkrety:
      1) Żaden pas się nie kończy; są dwa pasy na wprost PRZED i ZA skrzyżowaniem. Nie ma przepisów mówiących o tym, że przejazd przez skrzyżowanie ma być "po linii prostej". Tutaj jest "po literze S".
      2) Nieprawidłowo jadą kierowcy jadący środkowym (przed skrzyżowaniem) pasem - bo jadą "po linii" i oni przecinają pas ruchu na skrzyżowaniu, zajeżdżając drogę samochodom z prawego pasa.

      Rozwiązanie nie jest na pewno wygodne, ale jest zgodne z przepisami... tyle tylko, że - co widać na filmie - większość kierowców (i część komentujących ten wątek) nie bardzo zna przepisy ruchu drogowego. Ciekawe, jak radzą sobie na wielopasmowych rondach bez wydzielonych pasów ruchu :-)

  8. i jak traktować takie dziennikarstwo? , Grocal 4/03/11 14:06
    02:59... Żal d... ściska ://///

    Na pewno, na razie, w ogóle...
    Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
    Ortografia nie gryzie!

  9. o co wam chodzi? , Okota 4/03/11 16:01
    tam jest prawidlowo, nie fortunnie ale prawidlowo, zreszta auto z prawej zawsze ma pierwszenstwo, a z prawego pasa mozna prosto i w lewo, kurna nie myslicie ludzie.

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. nie w lewo , Okota 4/03/11 16:03
      a prawo :P sry

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

    2. hmm , bartek_mi 4/03/11 18:03
      z prawej ma pierwszenstwo? w czym?

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      1. a to gratuluje , Okota 4/03/11 22:24
        123

        Dyslektyka błąd nie pyka...
        RTS wszechczasów:
        Supreme Commander

    3. Z tym z prawego to chyba nieco przesadziłeś... , JE Jacaw 5/03/11 01:55
      ...zależy w jakim przypadku, gdy jadę moim pasem, to zmieniający pas z prawego na mój nie ma pierwszeństwa, bo to on zmienia pas, a nie ja. W przypadku, gdyby były trzy pasy i ja jadę lewym, ktoś prawym i oboje chcemy zmienić na środkowy to faktycznie ten z prawego ma pierwszeństwo.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. Aby nie być gołosłownym , JE Jacaw 5/03/11 01:58
        Art 22:
        4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

        Oczywiście trochę abstrahuję od omawianego tu przypadku, bo tu tak naprawdę jadący prosto środkowym pasem zmienia pas ruchu, tylko większość nie jest tego świadoma.

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

  10. Chyba ci ktorzy mowia ze jest OK nie mowia wszystkiego , speed 4/03/11 17:03
    Dla mnie to co widac na tym filmie jest t.z 'polska abstrakcja'
    ale myslenie dalej boli ))))).
    Jezeli przed skrzyzowaniem nie ma znaku pionowego mowiacego o zwezeniu to ktos dal dupy.Czy tak ciezko pomyslec ,przed skrzyzowaniem mamy trzy pasy ruchy za dwa i jak ktos uwaza to za normalne przy tym oznakowaniu no to coz )) jego sprawa.
    U mnie jest mnostwo takich skrzyzowan z tym ze przed stoii znak mowiacy o tym ze za skrzyzowaniem jest zwezenie co jest jednoznaczne z tym ze prawego pasa mozna skrecic w prawo. Oczywiscie jak ktos sie zagapi i bedzie chcial pojechac prosto to nic sie nie stanie bo po prostu kierowcy go wposzcza .
    Nie zabardzo wierze tym z Londynu i Dublinu bylem widzialem i zgadza sie ze sa takie skrzyzowania ale ja widzialem zawsze przed skrzyzowaniem znak prawidlowy . To rozwiazanie ktore jest pokazane na filmie jest kretynskie i nie ma nic wspolnego ze zdrowym rozsadkiem .

    1. no dokladnie , Kenny 4/03/11 17:23
      takie esy floresy mozna poprowadzic, ale MUSZA byc oznakowane.

      Co wiecej, w przypadku braku oznakowania pokazujacego przebieg pasow, powaznie zastanowilbym sie nad interpretacja mowiaca, ze prawy pas faktycznie sie konczy i ten kto nim jechal jest zmuszony do zmiany pasa (a wiec i ustapienia).

      .:Pozdrowienia:.

      1. i tak... , cybertec 4/03/11 17:39
        wszyscy beda scinac przez te oznakowania :) U nas nikt na oznakowania nie patrzy :D

    2. Kolejny raz dowodzisz , Mute 4/03/11 17:25
      że jesteś idiotą i nie rozumiesz co widzisz i czytasz.
      Przed skrzyżowaniem są dwa pasy do jazdy na wprost i za skrzyżowaniem są dwa pasy.
      Jedyne czego brakuje, to wyrysowanego na jezdni obrysu obu tych pasów - co nie jest wymagane.

      1. przytemperuj jezyk kretynie , speed 4/03/11 17:38
        bo masz blade pojecie o zdrowym rozsadku ,oznakowanie jest niepelne i wprowadza kierowcow w blad a jak tego nie rozumiesz to widac ze lubisz takie cyrki.

        1. Cmoknij mnie , Mute 5/03/11 08:56
          Faktów się nie temperuje.

      2. jakbyś raz na jakiś czas postąpił jak nakazuje Twoje ksywka , kicior 4/03/11 17:45
        każdy byłby zadowolony.

      3. hmm , bartek_mi 4/03/11 18:03
        jakby bylo przesuniete o 50m w lewo to tez by bylo ok?

        dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      4. ale nikt nie pyta ile jest pasów na wprost , Killer 4/03/11 19:42
        tylko stwierdza że przed są trzy a za - dwa. Więc oznakowanie drogi powinno w sposób jednoznaczy i zrozumiały ostrzegać kierowcę o zmianie w pasach ruchu za skrzyżowaniem i pokazywać w jaki sposób należy zmienić pas ruchu aby pojechać w wybranym kierunku.

        Kiedyś normą był ogół a nie margines...

  11. Kubeł farby i temat załatwiony... , Dexter 4/03/11 17:52
    Wyrysować dwie linie "naprowadzające" kierowców i temat załatwiony.
    Czyli lewy pas tylko skręca, środkowy wpada za skrzyżowaniem na lewy, a prawy na prawy. O co tyle szumu, dziennikarze się nudzą...

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

    1. Dokladnie , Yorg 4/03/11 18:08
      a najbardziej wkurzajace sa klapki na oczy kierowcow

      Osobiscie jadac z lewego przy takim oznakowaniu wbijal bym sie na lewy ZA skrzyzowaniem. Odrobina wyobrazni i nie patrzenie tylko przed siebie dziala cuda

      GG: 1706185
      lub komórka :)

    2. Sama farba raczej nie wystarczy. , speed 4/03/11 19:09
      Popruszyl snieg i guzik widac co namalowane ,kierujac sie zdrowym rozsadkiem kierowca powinien byc poinformowany o czyms taki 50-100m przed .Sprobuj na sliskiej jezdni zmienic os jazdy na wprost te 5m na odcinki okolo 10-15m .Widzisz tych kaskaderow ???
      A pewnie jest tam ograniczenie do 60 lub nawet 70 km/h (nie wiem tak przypuszczam).
      Chlopaki nie mogli przebudowac tego skrzyzowania to nich choc oznakuja tak aby bezpiecznie i plynnie moglo dac sie jezdzic.

      1. w calej Wawie , sew123 4/03/11 19:22
        jest ograniczenie do 50 :) Z wyjatkiem pewnych tras ale tam jest 50 na 90%

        Nine Inch Nails to jest TO :)
        iRacing Driver :)

  12. najbardziej przerażające jest to , Killer 4/03/11 19:37
    że pomimo pokazanego ewidentnego błędu drogowców (czy tam kogoś kto odpowiada za to oznakowanie drogi) w powyższej dyskusji znaleźli się Ci, którzy twierdzą, że wszystko jest w porządku, i że - jak Marcinex napisał "nie ma problemu".
    To mi trochę przypomina dyskusje polityczne na tym forum że białe jest czarne itp...

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

  13. Zgodnie z zasadami... , marcin79 4/03/11 19:41
    ...w przypadku gdy są dwa pasy do ruchu w danym kierunku przed i za skrzyżowaniem to jadący danym pasem ma obowiązek za skrzyżowaniem wjechać na ten sam pas, którym jechał przed skrzyżowaniem, a że w tym wypadku większość jadących prosto lewym pasem zjeżdża potem na prawy to już ich wina i brak znajomości przepisów lub ich olewanie. Pasy za skrzyżowaniem nie pojawiają się ni stąd ni z owąd za wzniesieniem tylko są dobrze widoczne z kilkunastu metrów. Jakoś przy skrętach w prawo czy lewo i wielu pasach nikt na siebie nie wjeżdża i nie ma ofiar. Wszystko moim zdaniem rozbija się o uwagę i zachowanie należytej ostrożności, a tak - zgodnie z przepisami - należy się zachować wjeżdżając na każde skrzyżowanie. Reszta to marudzenie - według mnie przynajmniej.

    ~~~~ sapere aude ~~~~

    1. oh yeah , Kenny 4/03/11 20:29
      "ma obowiązek za skrzyżowaniem wjechać na ten sam pas, którym jechał przed skrzyżowaniem" lol

      .:Pozdrowienia:.

      1. Jeżeli... , marcin79 4/03/11 20:30
        ...masz z tym jakiś problem to poczytaj przepisy. A potem się pośmiejemy ...z Ciebie.

        ~~~~ sapere aude ~~~~

        1. oswiec mnie , Kenny 4/03/11 20:38
          123

          .:Pozdrowienia:.

  14. ale bzdury gadasz , PaKu 4/03/11 20:38
    powiedzmy ze pierwszy raz w zyciu jestem na tym skrzyzowaniu i stoje na srodkowym pasie - oczywiscie jade prosto, no bo skad mam do cholery wiedziec ze mam skrecic na lewy pas? To jest po prostu chore, ale jeszcze bardziej przerazaja mnie ludzie ktorzy w tym nie widza niedorzecznosci...

    bez podpisu

  15. trochę się nie przyjrzeliście dokładnie , zdzisiek 4/03/11 21:02
    "pomocnicze" linie nic nie pomogą, jeżeli przed skrzyżowaniem mamy trzy pasy ruchu, z których można jechać na wprost, a za nim już tylko 2.

    1. "mamy trzy pasy ruchu, z których można jechać na wprost" , Kenny 4/03/11 21:18
      tiaa, i vice versa :)

      .:Pozdrowienia:.

    2. Trochę się nie przyjrzałeś dokładnie... , marcin79 4/03/11 21:19
      ...bo przed skrzyżowaniem są tylko dwa pasy ruchu do jazdy na wprost.

      ~~~~ sapere aude ~~~~

      1. hmmm , zdzisiek 4/03/11 21:31
        możliwe :) zasgerowałem sie obrazkiem (ryusnkiem) przy artykule. Znaki pionowe są ok.

    3. ale przed sa tylko 2 do jazdy na wprost , yolek 4/03/11 21:44
      i 2 za nim. Lewy pas jest tylko do skrętu w lewo. OCB?

      Prawda jest taka że poziome linie naprowadzające by się przydały, ale już nie jeden raz na poznańskiej widziałem jak gapowicze nie widzieli ich i jeszcze mieli pretensje o to...

      ...::: GG#: 794008 :::...

      1. no wlasnie tez nie kumam ocb,,, , Okota 4/03/11 22:27
        jak wy kurwa ludzie jezdzicie???? przeciez to jest oczywista oczywistosc...

        Dyslektyka błąd nie pyka...
        RTS wszechczasów:
        Supreme Commander

  16. Chciałbym zobaczyć miny , ham_solo 4/03/11 23:16
    wszystkich, którzy twierdzą, że oznakowanie w tej sytuacji jest zupełnie wystarczające, podczas przejeżdżania przez to skrzyżowanie - najlepiej prawym pasem albo jeszcze lepiej parami obok siebie - zimą, przy maksymalnej dopuszczalnej prędkości no i żeby to było ich pierwsze podejście... Mogliby potem w oczekiwaniu na lawety, które zabiorą rozbite auta w duchu wzajemnego zrozumienia dalej próbować sobie wmawiać, że wszystko jest OK ;)

    SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
    www.phurand.pl
    www.uzywane-gry-konsole.pl

  17. Oznakowanie jest błędne , Remek 4/03/11 23:46
    Ale idiotów nie brakuje. Na prawym pasie nie powinno być strzałki "na wprost". Pomijając oznakowanie, sam projekt skrzyżowania jest do dupy.

    1. no to rozumiem ze chcesz zeby JEDEN pas byl tylko do jazdy na wprost , Yorg 4/03/11 23:52
      a potem robily sie z tego 2 pasy - no to ciekawe rozwiazanie

      GG: 1706185
      lub komórka :)

      1. Kiepsko u Ciebie z rozumowaniem... , Remek 4/03/11 23:55
        w tej chwili znaki pokazują 3 pasy do jazdy na wprost... jak zlikwidujemy tę możliwość z prawego, to zostaną jeszcze dwa...

        1. tak narzekasz na innych, a sam ... , yolek 5/03/11 02:01
          ze zmęczenia nie zauważyłeś ze lewy jest tylko do skrętu...

          ...::: GG#: 794008 :::...

        2. a u ciebie kiepsko ze wzrokiem jak tam sa 3 pasy na wprost.. , Okota 5/03/11 02:01
          prawo, wprost, wprost i w lewo.
          tak jest na znaku pionowym i na poziomych.

          Dyslektyka błąd nie pyka...
          RTS wszechczasów:
          Supreme Commander

          1. To się przyjrzyj , Remek 5/03/11 20:40
            Na filmie widać, że na poziomych na wszystkich pasach jest też strzałka "na wprost".

            A gdyby nawet został tylko jeden, to jaki problem? Masa ulic w Warszawie tak ma.

            1. buahahah , Okota 6/03/11 01:03
              lewo prosto prosto z prawoskretem.
              3 pasy.

              Dyslektyka błąd nie pyka...
              RTS wszechczasów:
              Supreme Commander

              1. Ślepak , Remek 6/03/11 22:38
                prosto z lewoskrętem
                prosto
                prosto z prawoskrętem

              2. A tu masz biało na czarnym , Remek 6/03/11 22:45
                http://www.tvnwarszawa.pl/...na-chodnik,77156.html

                od 22 sekundy.....

                a teraz się pośmiej...

                1. czarno na białym? , vaneck 6/03/11 23:42
                  "A mnie nic nie przekona, że białe jest białe..."
                  Screenshoty z filmu pierwszego (Marcinex):
                  https://lh3.googleusercontent.com/...%C3%B3wka.jpg
                  https://lh4.googleusercontent.com/...C3%B3wka1.jpg
                  Screenshot z Twojego filmu:
                  https://lh3.googleusercontent.com/...C3%B3wka2.jpg
                  Nie ma to jak dziennikarska rzetelność, oglądałem oba filmiki do końca i na żadnym nie pokazano znaków poziomych. Są tylko durne animacje komputerowe, które różnią się w zależności od humoru redaktora. A ludzie łykają wszystko jak młode pelkikany, hre, hre, hre!

                  A little less conversation, a little more action
                  please

                  1. klikalne linki , vaneck 7/03/11 08:29
                    http://tinyurl.com/5wq4t4g
                    http://tinyurl.com/5sxaj3j

                    http://tinyurl.com/64qngbu

                    A little less conversation, a little more action
                    please

                    1. No tak...sorry , Remek 7/03/11 09:52
                      Co chwilę inne obrazki... Ale i tak jeden na wprost wystarczy... jest tak na wielu ulicach...

        3. Ile pokazują ??? , JE Jacaw 5/03/11 02:06
          Z tego co ja widziałem to lewy pas jest TYLKO do skrętu w lewo, a środkowy i prawy są prosto, więc ja tam widzę tylko 2 pasy do jazdy prosto.

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. Jak Wy patrzycie? , Remek 6/03/11 22:46
            http://www.tvnwarszawa.pl/...na-chodnik,77156.html

      2. calkiem normalne rozwiazanie , Kenny 5/03/11 07:54
        o 100% bezpieczniejsze niz robienie zygzaka. Zreszta w Krk mamy i takie rozwiazania jak napisales, jak i zygzaki (w przeciwienstwie do tego z Wawy, wymalowane, a na dodatek o wiele bardziej rozciagniete w dlugosc), a mimo to matolki maja problemy (nie tylko w zimie).

        Zreszta wlasnie dlatego, ze pojawienie sie dodatkowego pasa jest bezpieczniejsze i bardziej naturalne niz przesuniecie pasow, od pewnego czasu podczas budowy drog stosuje sie nastepujace rozwiazanie: na podjazdach, gdzie pojawia sie na pewien czas dodatkowy pas, jast on pasem dodatkowym pojawiajacym sie po lewej, a potem znikajacym.

        Wczesniej budowano tak, ze dodatkowy pas pojawial sie po prawej, a dotychczasowy robil zygzak w lewo i znikal koncu podjzadu. Zalozenie bylo takie, ze pierwsi zjezdzaja na prawo wolniejsi, a na koncu górki wyprzedzający. Ale bylo to glupie bo a) bardziej zachecalo do wyscigow, b) do spychania z pasa, c) wymagalo niepotrzebnej zmiany pasa przez wolniejszych. A tak, to wyprzedzajacy musi podjac dzialanie - najpierw zjechac na lewo, potm na prawo - jak przy zwyklym wyprzedzaniu.

        PS. wciaz czekam, az kolega marcin79 wskaze przepis zabranianacy zmiany pasa na skrzyzowaniu.

        .:Pozdrowienia:.

        1. Nie wnikam w rozwiazanie ,kazdy widzi , speed 6/03/11 01:59
          ale oznakowanie jest kiepskie,w filmiku pogladowego wynika ze ze wszystkich pasow mozna jechac prosto ,z innego ze nie a na drodze jak dobrze widze jest ze mozna prosto z lewego.
          Niech sie martwia tym ci ktorzy to wymodzili.
          Przepisu zabraniajacego zmiany pasa na skrzyzowaniu nie ma
          40 lat temu nie bylo i w dzisiejszym kodeksie tez nie ma.
          Sa inne ,jak zwykle:)))) uwagi ktore moga sugerowac ze nie wolno ale jak ktos ma oczy i widzi co sie dzieje w kolo to czemu nie zmieniac.

          Rozwiazanie z podjazdami szczegolnie w gorach mamy odwrotnie od opisywanego przez Ciebie i juz od 60 lat zdaje to wysmienicie egzamin to po co zmieniac.

          1. "Przepisu zabraniajacego zmiany pasa na skrzyzowaniu nie ma " , Okota 6/03/11 11:24
            lol
            a nakaz kontynuacji jazdy pasem ktorym sie jechalo to co?

            Dyslektyka błąd nie pyka...
            RTS wszechczasów:
            Supreme Commander

            1. jak to nie ma.... , Killer 6/03/11 12:05
              czytałeś kodeks wklejam cudze bo pisać mi się nie chce:
              "Skomplikowane to jest troszkę,ponieważ żaden przepis KRD wprost nic o tym nie mówi.Niestety,jak to z polskim prawem bywa,jest jedno ale,które zabrania nam wykonywania takiego manewru na skrzyżowaniu - jest przepis,że dojeżdżajac do skrzyżowania,należy przed nim,zająć odpowiedni pas ruchu do kierunku,w którym chcemy jechać przez skrzyżowanie.Jeżeli natomiast są dwa pasy ruchu do jazdy na wprost,powinniśmy jechać pasem prawym,ponieważ obowiązuje ruch prawostronny(tym bardziej,że na drodze jest pusto - jazda lewym pasem w tym przypadku jest zabroniona,chyba,że chcemy skręcić w lewo).Lewy pas służy tylko do wyprzedzania(jest to dozwolone na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym i na skrzyżowaniu,na którym ruch jest kierowany).
              No i zazwyczaj,jeżeli na skrzyżowaniu jest kilka pasów,są one oznaczone strzałkami na jezdni.Jeżeli stoimy na pasie,na którym jest namalowana strzałka do jazdy na wprost,to na skrzyżowaniu nie możemy jechać z tego pasa w lewo lub w prawo.
              Tak więc na skrzyżowaniu generalnie nie wolno zmieniać pasa ruchu.
              Co do linii przerywanych na skrzyżowaniu - nie oznaczają one tego,że wolno nam w tym miejscu zmieniać pas ruchu - sa one po to,żeby wyznaczać tor samego pasa.Ktoś zapyta to dlaczego nie ma linii ciągłej,wyznaczającej tor pasa?Dlatego,że jest przepis,że linii ciągłej nie wolno przekraczać.A jak mamy skręić w lewo,jeżeli jest linia ciągła?Dlatego na skrzyżowaniach są linie przerywane."

              Kiedyś normą był ogół a nie margines...

              1. sorry Killer , Kenny 6/03/11 14:20
                ten wywod z forum interii nie ma komletnie zadnych podstaw prawnych. Strzalki kierunkowe F-10 (pionowe) i P-8 (poziome) wskazuja kierunek jazdy przez skrzyzowanie z danego pasa.

                Rozporzadzenie o znakach i sygnalach drogowych wyroznia strzalki do jazdy na wprost, skrecania i zawracania. Nijak nie da sie z nich wywiesc zakazu zmieniania na skrzyzowaniu pasa z jednago na drugi przeznaczonego do jazdy w tym samym kierunku.

                .:Pozdrowienia:.

            2. "a nakaz kontynuacji jazdy pasem ktorym sie jechalo to co" , Kenny 6/03/11 14:09
              oczy juz nie te... wskazesz, prosze?

              No a: "należy przed nim,zająć odpowiedni pas ruchu do kierunku, w którym chcemy jechać" - z jaki to ma zwiazek z omawiana sytuacja? To dotyczy sytuacji PRZED skrzyzowaniem a nie na nim, ani za nim.

              To mowi, ze w przypadku braku innych ozanczen, chcac skrecic a lewo, mam zajac lewy pas. Natomiast po skrecie moge zajac jaki chce (jesli skrecam rowniez w wielopasmowke).

              .:Pozdrowienia:.

            3. To jeszcze nie zakaz. , speed 7/03/11 05:28
              pokaz mi w kodeksie konkretny zapis mowiacy o zakazie zmiany pasa ruchy na skrzyzowaniu?????

          2. Ustalny może wpierw pewne fakty... , JE Jacaw 6/03/11 19:25
            ...w którym momencie niby widać, że z wszystkich 3 pasów można jechać prosto ? Ja tam widzę wyraźnie, że tylko z pasa środkowego i prawego można jechać prosto. Są wiec dwa pasy przed i dwa pasy po... czyli żaden pas się nie kończy jak to niektórzy sugerują. Problemem jest tylko to, że pasy po są przesunięte względem pasów przed i dlatego kierowcy głupieją.

            Jak napisałem powyżej prawda leży pośrodku, z jednej strony kierowcy jadą nieco bezmyślnie, z drugiej brakuje jakiś pasów naprowadzających - oczywiście najlepiej jakby było to nieco inaczej skonstruowane i np. pasy zmieniały swoją trajektorię nieco za skrzyżowaniem, ale to chyba jest już raczej nie do przeskoczenia.

            Oznakowanie pionowe też jest raczej prawidłowo, bo niestety nie kojarzę znaku, który można by tu postawić, ale czekam na fotkę kolegi Killer'a, bo niestety znak F-21 nie bardzo się tu nadaje.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

            1. we wro , esteban 6/03/11 19:54
              sa co najmniej dwa skrzyzowania o tego typu konstrukcji, tyle ze oznakowane w przyblizeniu tak:

              http://img263.imageshack.us/img263/170/arrowsa.png

              Da sie.

            2. mysle ze koledze chodzilo raczej , Kenny 6/03/11 19:55
              o T-18. Za rozporzadzeniem: 23) T-18 tabliczka wskazująca nieoczekiwaną zmianę kierunku ruchu o przebiegu wskazanym na tabliczce

              .:Pozdrowienia:.

            3. Popatrz na wszystkie filmy i symulacje , speed 7/03/11 05:35
              i powiedz mi ze 100% pewnoscia ktory jest prawidlowy:)))))
              Z filmikow jak i z autentycznych zdiec sklaniam sie do tego ze z lewego mozna jechac prosto i skrecic w lewo. (normalne jak dla mnie).Natomiast bez odpowiedniego oznakowania prawego pasa przed skrzyzowaniem to co widzimy na zdjeciach i filmikach to zwykla paranoja. Jak przeczytasz wszystko co tam pisze to dowiesz sie ze rozwiazanie juz jest , po konsultacjach z policja drogowa i specjalistow od ruchu drogowego.
              Na zdrowy rozum i zdrowy rozsadek lewy pas do jazdy na wprost i skretu w lewo .srodkowy do jazdy na wprost a prawy do skretu w prawo.
              Z samej konstrukcji tego skrzyzowania widac ze tak powinno byc ,chyba ze uwazasz inaczej .Ja nie ma zamiaru nikogo przekonywac ,napisalem tylko ze przy takim oznaczeniu jak obecnie kierowcy wprowadzani sa w blad i oznaczenie jest niewystarczajace. Jak lubisz takie 'cacka' to juz Twoja sprawa.

              1. No to spójrz na to jeszcze raz , JE Jacaw 7/03/11 11:42
                http://tinyurl.com/5sxaj3j

                Na filmie wyraźnie widać właśnie takie oznakowanie. Owszem zazwyczaj oznakowanie o jakim piszesz jest bardziej intuicyjne, jednak to wszystko zależy od warunków i organizacji sygnalizacji. Nie jestem z Warszawy więc trudno mi to ocenić, ale może właśnie tam bardziej sensowne, jest, aby lewy pas był tylko do skrętu w lewo (np. ruch bezkolizyjny dla obu kierunków), a środkowy i prawy do jazdy prosto.

                Socjalizm to ustrój, który
                bohatersko walczy z problemami
                nieznanymi w innych ustrojach

  18. jak to nie ma ???? , Killer 6/03/11 12:05
    czytałeś kodeks wklejam cudze bo pisać mi się nie chce:
    "Skomplikowane to jest troszkę,ponieważ żaden przepis KRD wprost nic o tym nie mówi.Niestety,jak to z polskim prawem bywa,jest jedno ale,które zabrania nam wykonywania takiego manewru na skrzyżowaniu - jest przepis,że dojeżdżajac do skrzyżowania,należy przed nim,zająć odpowiedni pas ruchu do kierunku,w którym chcemy jechać przez skrzyżowanie.Jeżeli natomiast są dwa pasy ruchu do jazdy na wprost,powinniśmy jechać pasem prawym,ponieważ obowiązuje ruch prawostronny(tym bardziej,że na drodze jest pusto - jazda lewym pasem w tym przypadku jest zabroniona,chyba,że chcemy skręcić w lewo).Lewy pas służy tylko do wyprzedzania(jest to dozwolone na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym i na skrzyżowaniu,na którym ruch jest kierowany).
    No i zazwyczaj,jeżeli na skrzyżowaniu jest kilka pasów,są one oznaczone strzałkami na jezdni.Jeżeli stoimy na pasie,na którym jest namalowana strzałka do jazdy na wprost,to na skrzyżowaniu nie możemy jechać z tego pasa w lewo lub w prawo.
    Tak więc na skrzyżowaniu generalnie nie wolno zmieniać pasa ruchu.
    Co do linii przerywanych na skrzyżowaniu - nie oznaczają one tego,że wolno nam w tym miejscu zmieniać pas ruchu - sa one po to,żeby wyznaczać tor samego pasa.Ktoś zapyta to dlaczego nie ma linii ciągłej,wyznaczającej tor pasa?Dlatego,że jest przepis,że linii ciągłej nie wolno przekraczać.A jak mamy skręić w lewo,jeżeli jest linia ciągła?Dlatego na skrzyżowaniach są linie przerywane."

    Kiedyś normą był ogół a nie margines...

    1. sry nie tu , Killer 6/03/11 12:05
      aaaa

      Kiedyś normą był ogół a nie margines...

  19. google maps wypluwa jeszcze cos innego: , Okota 7/03/11 12:12
    http://tiny.pl/hdt8x
    chyba sytuacje sprzed przebudowy.

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL