|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Warsztat samochodowy w Warszawie poszukiwany... , DeK 12/05/11 21:32 dla Fiata Cromy.
Znajoma szuka jakiegoś zaufanego warsztatu w Warszawie po tym jak ASO chciało ją orżnąć na ponad 5000zł. Czyli pasowałoby chyba żeby warsztat miał możliwość podpięcia pod komputer?
Croma w dieslu z 2004 roku.
Aso stwierdziło, że do wymiany ERG, konwerter ssący, rozrząd i coś tam jeszcze, zdaje się pompa wody... Naprawę wycenili na wspomnianą kwotę. Istnieje jednak podejrzenie, że informacja o kilku usterkach jest fikcją wykreowaną przez umysły w ASO. Stąd przydałby się jakiś konkretny fachowiec weryfikujący diagnozę ASO.- ja mogę podać dobry warsztat , Quest 12/05/11 22:25
dobry i tani ale pod Wrocławiem.
tak czy inaczej zapewne opłacało by się jechać.
btw: czegoś takiego jak konwerter ssący nie ma ;)- oj tam, oj tam ;) , Tummi 12/05/11 22:30
pewnie chodzilo o kolektor ;) i o EGR :)
DeK - ja bym szukal na forum Fiata - na bank maja ludzie sprawdzonych magikow i kogos poleca.
T.www.skocz.pl/uptime :D - Tak kolektor oczywiście, , DeK 12/05/11 23:34
przekleiłem to co mi podała:) nie analizowałem treści, a sam właśnie przeglądałem kolektory i EGRy :)
Tutaj znalazłem dość podobny problem.
http://fiat.auto.com.pl/...9d612851896a3185ca5d132
Auto ogólnie straciło moc, ponoć po przeczyszczeniu EGR odzyskało ale znowu jest źle.
No chyba nasmaruję na forum Fiata bo w końcu ludzie się borykają tam z podobnymi problemami z tego co widzę.- nie tam - na forum fiata tylko , faf 13/05/11 00:21
z EGR to sie akurat wszyscy posiadacze traktorow borykaja :P - czyli silnik opla który pokazują , Artaa 13/05/11 13:19
jest w fiacie? czy na odwrót?- opel bierze od fiata CDTI 1.3 i 1.9 , faf 13/05/11 17:36
i zle nie ma
- a mimo wszystko , Gajdzi 13/05/11 00:14
możesz zasugerować warsztat z okolic wrocławia... bardzo by się przydał...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają...
- chyba EGR , Bitboy_ 12/05/11 23:43
???9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - konwerter ssący , Bitboy_ 12/05/11 23:45
też dobreee! xD9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - Ach och ach.... , DeK 13/05/11 00:45
Napisałem przecież, że przekleiłem jej tekst, kobieta nie musi znać różnicy między ,a konwerterem.
Ona trochę jest uzależniona mentalnie od ASO. Bo w jej przekonaniu ASO to cud, miód. Ale dopiero teraz być może zaczyna stopniowo dostrzegać, że z ASO nie zawsze tak pięknie jest i warto mieć jakiś zaufany serwis.- EGR sie zaslepia , Nazgul 13/05/11 10:23
a nie wymienia. Wymienia, zaplaci, pojezdzi pare km i znow sie zasra. Jest to jeden wielki nikomu niepotrzebny bzdet. aha jesli auto muli to niech nim nie jezdzi bo moze zarznac turbine i wtedy koszty beda wyzsza. ASO TO złoooopeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Hmm.. no tak , Bitboy_ 13/05/11 11:07
domorośli "mechanicy" może i tak doradzą, a czy ktoś się kiedyś zastanawiał co się dzieje kiedy "zaślepisz" EGR?
Akurat tego nie polecam..
przytoczę słowa kolego, eksperta z doświadczeniem kilkunastoletnim.
"..Kolejną sprawą jest zasadność odłączania EGR w silnikach , a zwłaszcza w 2.0 ktory na pewno nie posiada knocksensora ( nie wiem jak jest w 2,5 ) szczególnie w sytuacji w której mamy przerobiony i uwolniony układ wydechowy.
zapewne wielu z was zauwazyło dziwny obiaw w tych silnikach w sytuacji kiedy macie zatankowany samochod slabym paliwem , kiedy zmieniacie bieg na wyzszy przy dellikatnym przyspieszaniu daje sie czasem uslyszec delikatny dziwny dzwiek jakby byly troszke zle wyregulowane zawory - to jest wlasnie samozaplon w cylindrach spowodowany brakiem spalin w cylindrze w czasie suwu ssania a co za tym idzie sprezania i zaplonu . Mieszanka jest wtedy po
1. bardzo uboga w granicach afr 14.5-15
2. nie ma arenów czyli weglowodorow aromatycznych (spalin) ktore zapobiegaja spalaniu stukowemu
Takie spalanie nawet jesli nie powoduje stuku, to obciąża termicznie elementy wykonawcze głowicy oraz tłoki ( dużo wyższe EGT )
Reasumując w ten sposób niszczy sie silnik.
Wiem ze wiekszość z was naczytala sie w necie jak to zaslepienie EGR dodaje 2-5 KM i jest to najprawdopodobniej prawdą ale w starych (kilkadziesiat tys km) samochodach z juz niedomagającym zaworem EGR - w nowym ( sprawnym ) silniku zaslepienie EGR nicnie daje ."
Kwestia dotyczyła fordowskich jednostek, ale ma zastosowanie we wszystkich rzędowych benzyniakach.9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - no zgadzam sie , Nazgul 13/05/11 11:13
w benzynie :) w dieslu robi tylko syf w kolektorze, syf w filtrze DPF (lub FAP)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - doczytaj , faf 13/05/11 17:40
w dieslu nie ma mieszanki stechiometrzynej czyli twojego AFR
przynajmniej nie na tych poziomach o ktorych piszesz
- gdzieś czytałem , DeK 13/05/11 12:55
że Fiat ma jakieś swoje fikuśne zaślepki do EGR, które nie mają "skutków ubocznych" :)
- jak egr to , Banan 13/05/11 00:12
zaslep zawor... mowie powaznie.
odkrec zawor od kolekora wydechowego, dorob z blaszki przegrode na ksztalt uszczelki i zamontuj tak, zeby to bylo caly czas zamkniete.- to nie , elliot_pl 13/05/11 00:14
stary opel. Teraz juz sie chyba tak nie da o ile sie orientuje ;)momtoronomyotypaldollyochagi... - nie wiem, czy to możliwe... , Gajdzi 13/05/11 00:16
auto jest z 2004r. komp może zgłaszać błędy ze sterowaniem zaworu...
Pytanie raczej zadałbym co się dzieje z autem, że wymagana była wizyta w serwisie...?!Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - Przed sylwestrem , DeK 13/05/11 00:53
auto straciło moc, dotoczyła się do rodzinnego domu ale efekt był taki jak gdyby nie było turbo. Zasugerowałem wyczyszczenie egr, ponoć to zrobiła choć w aso byli do tego dość sceptyczni bo im komputer nic o egr nie mówił, a przecież nie powie. Ponoć odnotowała poprawę. Jeździła, jeździła i nagle znowu spadek mocy.
Cholera też wie jak jej ten egr wyczyścili.
Nie znam jeszcze szczegółów bo ciężko je uzyskać :) a nie mam możliwości samodzielnie sprawdzić.- zaslepic i wywalic scierwo , Nazgul 13/05/11 10:16
po zaslepieniu wywali blad ale auto bedzie jechac normalnie. Zeby go wywalic z ssytemu potrzeba dobrego szpeca. Najlepszy jest na slasku, koszt wywalenia egr to ok 450 zl.
Masz DPF ? Jesli Egr uszkodzony to DPF tez pewnie do wypierniczenia jest.
Co sie jeszcze dzieje ?
Mam Crome wiec wiem co pisze :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Ale zaraz , Bitboy_ 13/05/11 11:10
to my mówimy w o dieslu :) ?
W takim razie się nie znam, i poprzedni tekst proszę wykreślić ;)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - diesel , Nazgul 13/05/11 11:11
:) w benzynie sie nie wywala egr. Tylko w dieslach. Sluzy on tylko proekologii, niczemu wiecejpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - wywala sie wywala , elliot_pl 13/05/11 11:55
w benzynach sluzy dokladnie do tego samego, czyli pseudoekologii, a w praktyce do generowania problemow. Najslynniejsza akcja byla w Astrach 1,6 kiedy to w ramach akcji serwisowej zaslepiali EGR'y, bo sie pierdzielily.momtoronomyotypaldollyochagi...
- echhh , Banan 13/05/11 23:16
zaslepic trzeba nie sterowanie, ale doplyw spalin. dorabia sie nowa "uszczelke" z blachy gdzie NIE wycina sie otworkow. sterowanie dalej sobie dziala wiec komp tyle wie ile powinien i jest mu z tym dobrze. a jezeli zawory sie nawet zapchaja to dalej to cale ustrojstwo jest dalej zamkniete. prawda jest taka, ze egr sluzy glownie do ekologii i minimalnego zmniejszenia spalania. ale ogolnie to przekombinowane ustrojstwo.
sa nawet gotowce http://allegro.pl/...alfa-jtd-cf2-i1607293173.html
- Ja osobiście nie mam dostępu do pojazdu , DeK 13/05/11 00:49
nie jestem z Warszawy. Poprosiła mnie po prostu o jakiś serwis, który pozwoliłby zweryfikować wyrok ASO jak i ewentualnie obniżyć cenę naprawy.
- zajrzyj na AK , Darek K. 13/05/11 07:58
http://autokacik.pl/...t=0&Board=tt&page=0Everything that has a beginning has an end - co do rozrządu , kreciak 13/05/11 08:23
to normalne ze po przejechaniu ilustamdziesiat tysięcy kilometrow sie go wymienia- chyba ze sie prosi o klopoty typu wymiana lub gruntowna naprawa silnika. w wiekszosci silnikow wymiana rozrzadu jest powiazana z wymiana pompy wody - stanowi ona jeden z elementow ruchomych systemu. tak wiec mogli wcale nie klamac, tylko zawyzac ceny.si vis pacem para bellum - nie sądze aby czyszczenie EGR , Gajdzi 13/05/11 08:57
miało coś wspólnego z rozrządem... Chyba że już na to czas...
W serwisie Opla rozrząd 5 lat do tyłu, do Vectry 2.0 16V ojciec płaciłem prawie 2tys zł...
Widać, że auto raczej nie jest na gwarancji, więc serwis, to chyba zbędne wydanie kasy...Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - Auto ma zrobione może , DeK 13/05/11 12:06
60-70tyś. Przy ostatniej wizycie w ASO, która miała miejsce gdzieś na początku stycznia ASO nic o rozrządzie nie mówiło. To nie zdążyła zrobić nawet 1000km i nagle ASO widzi potrzebę zmiany rozrządu.
Niestety nie znam wielu detali, a właścicielka samochodu ma problem ze sprecyzowaniem konkretów :)
- z pompą to różnie jest... , Chrisu 13/05/11 14:57
znajomy chciał wymienić rozrząd w mazdzie 626. Jeździł po kilku "szpecach" -wszędzie chcieli wymieniac z pompą. A co w ASO? "Panie wszyscy wymieniają, bo w innych autach tak się robi - w mazdzie się nie wymienia, bo nie ma po co". /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - z wymianą pompy jest tak , piotrszach 13/05/11 15:07
że wszystko zależ od silnika. W niektórych jest tak, że jak padnie pompa, to co "najwyżej" jeszcze raz trzeba rozpiąć rozrząd i wymienić pompę, w innych padnięta pompa wody to śmierć dla silnika (bo np. zrywa pasek, a co dalej się dzieje to już można się łatwo domyślić). Ja już raz zaoszczędziłem na wymianie, "bo jeszcze dobra jest i pochodzi, to po co wymieniać). Trzy miesiące później kupowałem nową pompę + koszt ponownego rozłożenia/złożenia rozrządu. Oszczędność kosztowała mnie ok. 300 zł (i to jeszcze "po znajomości"). W Octavii nawet się nie zastanawiałem, wymieniłem komplet (tutaj awaria pompy kosztowała by mnie znacznie więcej).- dobrze i bezpiecznie skonstuowany rozrząd , Artaa 13/05/11 15:57
nie ma nic wspólnego z pompą wody, i najlepiej dodatkowo powinien być na łańcuchu, wałku lub kołach z.
Wiem bo mam... ;-)- rozrzad masz na zebatkach? , Banan 14/05/11 00:18
to ty chyba kamazem jezdzisz :D- wiedza to potęga... , Artaa 14/05/11 08:53
jeśli umie się z niej korzystać...
Taunus V6 - koła
Primera P12 łańcuch
MDO - łańcuch
itp
- To ja sie podepne , szpan 13/05/11 09:15
jaki warsztat samochodowy w gliwicach godny polecenia.- ... , Never 13/05/11 09:36
jakie auto?- punto1 , szpan 13/05/11 16:33
1.1 benzyna
szukam warszatu gdzie bede mogl podjechac czy to ze zmiana oleju, filtrow ale rowniez diagnostyka i inne naprawy- Miałem w Kleszczowie , JaroMi 13/05/11 20:13
magika od wszystkiego. Jak interesuja Cie namiary zahacz na GG 1635540.
Pozdówkaw tym cała bida, ze go nie za bardzo
widać...
- jesli diesel , Nazgul 13/05/11 10:17
to tylko www.cinsoft.plpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - ja robie tam , Nazgul 13/05/11 10:18
tylko a mam do Gliwic 70kmpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - benzyna , szpan 13/05/11 16:34
ale dzieki
- ... , Never 13/05/11 09:40
najlepiej szukaj po fan-klubach Cromy :)
ze swojej strony mogę polecić 2 warsztaty:
1. http://www.autojaksa.com.pl/ Mazda. Warszawa
2. http://www.mazvagtech.pl/ Mazda + VAG. Mysłowice- rownież polecam ten drugi , biEski 13/05/11 10:02
nie sciemniaja i naprawiaja dbajac o portfel klienta
- nie wiem co sie z Wami dzieje , Maverick 13/05/11 10:01
Sz. Kol. DeK napisal, ze to znajoma szuka warsztatu.
Najpierw fotki znajomej a potem rozejrzymy sie za warsztatem ;-)- :-) , DeK 13/05/11 12:07
Obawiam się, że fotki mogą zrobić odwrotny efekt od zamierzonego.- hehe, to w takim razie , Maverick 13/05/11 12:58
pozostanmy przy motoryzacji ;-)
- posiadacz Cromy sie oddzywa , Nazgul 13/05/11 10:14
pewnie 1,9 MJ. Egr syf, pewnie tez dpf. Sprawdz jak klapy wirowe. Polecam autokacik.pl
Co Ci sie dzieje? Jak masz pytania pisz na gg 1695478 lub maila
Auto pewnie muli od dolu i pozniej zaczyna ciagnac?people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - napisz OBJAWY , Nazgul 13/05/11 10:22
bo to najwazniejsze. Jesli to tylko EGR to nie do wymiany ale do zaslepienia. Jesli to przy okazji DPF padl to tez trzeba dziada wyciac(aczkolwiek jesli to polska Croma do DPF'a nie ma).
Jak kosztowo:
Sam EGR zaslepieje + wyrzucenie dziala z softu auta ~450 zl
Wyrzucenie dodatkowo DPF + wyrzucenie z soft auta ~1300 zl
Jesli przez uszkodzony EGR poszly sie walic klapy wirowe i jest syf w kolektorze to:
czyszczenie kolegora dolotowego i wyrzucenie klap wirowych ~600 zl.
Rorzad jesli nie byl wymieniany to koszt z pompa wody ~700 + robocizna.
To w najgorszym przypadku.
W Twojej Cromie podejrzewam ze do wyrzucenia jest tylko EGR i w najgorszym wypadku przerobka kolektora przez syf. Musialbym widziec samochod zeby ocenic. Szkoda ze masz daleko do Gliwic :/people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - DPF w tej wersji Cromy zdaje się, , DeK 13/05/11 12:15
że nie ma.
Ale spróbuje z niej wyciągnąć więcej szczegółów.- jesli to polska Croma , Nazgul 13/05/11 12:17
to napewno nie ma DPF. W polsce Fiat kazal sobie doplacac do DPF'a wiec nikt o zdrowych zmyslach tego nie robil :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..
- aha i jeszcze jedno , Nazgul 13/05/11 10:24
Cromy byly produkowane od maja 2005 roku. Wiec nie moze byc z 2004 roku.people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Tak raczej to jest 2005, , DeK 13/05/11 12:12
z 2004 trochę strzelałem bo auto było kupione nowe i jakoś mi się tak skojarzyło z 2004 :)
Ja mam o tyle problem z uzyskaniem szczegółowych informacji, że mieszkam na drugim końcu Polski więc jest to na zasadzie poczty pantoflowej. Nie mam nawet jak na chwilę obecną wsiąść do auta i przetestować jak się zachowuje.
Trochę jeszcze za mało informacji od właścicielki żeby jakoś określić źródło problemu, na pewno coś nie halo z EGR ale może i gdzieś głębiej problem istnieć. Nawet jeśli diagnoza ASO była słuszna to cena 5000zł jest grubo przesadzona.- chca wymieniac kolektor , Nazgul 13/05/11 12:16
bo pewnie klapy sa pourywane. Nie wiem jak wiecej Ci pomoc, przede wszystkim olejcie ASO. Wymiana nie pomoze bo znow sie zesra za pare km. zaspelic dziada i tyle ;) Najlepiej jechac z tym na slask, tylko trzeba auto zostawic na pare dni... Zalezy czy wlasciciela chce zeby to bylo zrobione dobrze. Jesli tak to cinsoft.plpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise..
- chromy to były robione , bajbusek 13/05/11 12:14
jak Ciebie na świecie nie było:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma
;)- ale mowimy o Cromie II , Nazgul 13/05/11 12:17
:) 1 generacja tez nie byla robiona w 2004 roku :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - aj tam aj tam , bajbusek 13/05/11 12:33
nikt nie napisał Croma II ;)
Tak się czepiłem... wiesz, że Cię lubię- croma II tez juz stara - wszak skonczyli produkcje :) , Kenny 13/05/11 15:54
123.:Pozdrowienia:.
- a model jest już bardzo stary ;) , Chrisu 13/05/11 14:59
ja mam "cromę" z 1973 r ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- najlepsze forum CROMY to tylko , Nazgul 13/05/11 10:25
http://autokacik.pl/...list.php?Cat=0&Board=ttpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - EGR , speed 13/05/11 18:10
The EGR valve, or Exhaust Gas Recirculation valve, is a vacuum controlled valve which allows a specific amount of your exhaust back into the intake manifold. This exhaust mixes with the intake air and actually cools the combustion process. Cooler is always better inside your engine. The exhaust your EGR valve recirculates also prevents the formation of Nitrogen related gases. These are referred to as NOX emissions, and are a common cause for failing emissions testing. Unfortunately, your EGR valve can get stuck, causing NOX gases to build up. You'll know if your EGR valve is stuck or malfunctioning because your car will experience symptoms like rough idle and bucking on accelertaion.
Co sie dzieje jak nie dziala prawidlowo:
EGR Valve = Exhaust Gas Recirculation Valve.
The EGR valve controls formation of noxious emissions.
Rough idle and poor acceleration can be caused by a faulty EGR valve.
Czytam te wypowiedzi 'szpecow' od zaslepienia to az noz w kieszeni sie otwiera:))))- my mowimy o silnikach diesla , Nazgul 14/05/11 00:53
tutaj niesprawny egr robi tylko syf w silniku, kolektorze i w wydechu (nie mowiac juz o DPFie jak ktos posiada). W ogole jest to zbedne w silnikach z szyna railowa. Ja nie mam (zaslepiony i wyciety programowo) i auto jezdzi jak zloto, wcale nie kopcacpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Ty tak na powaznie ?czy jaja sobie robisz? , speed 14/05/11 03:58
Jak jest niesprawny to albo trzeba oczyscic lub wymienic .Czyszczenie EGR jak i kolektora ssacego to rutynowa czynnosc szczegolnie po pierwszych 120-140tys km.
Widze ze nie dokonca zalapales do czego jest ten EGR ,zobaczymy jak dlugo pojezdzisz :))))))- pojezdzi dluzej , Piratez 14/05/11 07:51
niz ze sprawnym egrem. - wejdz sobie na autokacik.pl , Nazgul 14/05/11 07:55
i zapytaj jakiegokolwiek uzytkownika Stilo, Cromy, Grande Punto, Opla Vectry, Saaba 9.3 z silnikiem 1,9 MJ czy maja Egr, czy go zasplepili? Jakos wszyscy jezdza, maja przebiegi bez egr juz dobre kilkadziesiat tysieci i nikt nie ma problemow. Ja bez Egr zrobilem juz 20 tysiecy. Ludzie w nowych autach przyjezdzaja i wyrzucaja zawor. Wiem do czego jest Egr i jest on calkowicie zbedna czescia w nowoczesnym dieslu. Ma wplyw wylacznie na ekologie (bardzo malo mierzalny). Poczytaj sobie wszelkie modyfikacje na www.cinsoft.pl i zobacz ze podstawa jest zaslepienie EGR. Szczegolnie w Fiatowskim 1,9 JTD lub drugiej generacji Multijetpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - ciekawostka , Nazgul 14/05/11 07:59
efekt niesprawnego Egr, zdjecia przed i po naprawie, ku przestrodze
http://autokacik.pl/...=0&page=0#Post284641021people can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - Chcesz licytowac sie na strony kto wiecej czego napisze?? , speed 14/05/11 18:44
Zapytaj w warsztacie po jakim przebiegu EGR powinien byc czyszczony? Kto to robi ??? (szkoda kaski) i jezdzi sie az do momentu kiedy nie da sie jezdzic(kolektor za walony syfem ,pozapiekane prowadnice i.t.d. Zawalenie kolektora ssacego to nie tylko wina EGR , system wentylacji silnika , przecieki oleju z turbo, prowadnic zaworow , dlugie okresy pomiedzy wymianami oleju.
Czy da sie jezdzic bez EGR pewnie ze sie da, z tym ze trzeba sie liczyc z wiekszym uzyciem paliwa i ewentualnym skruceniem 'zycia'silnika. EGR nie tylka daje okreslona dawke spalin ale rowniez chlodzi cylindry (obniza tem.wewnetrzna). W bardzo zimne dni ulatwia zaplon . W koncu inzynierowie w firmach samochodowych wiedza co robia.
Piszesz ze w nowoczesnych dislach jest to zbedne a ja powiem ze w starych jest zbedne a w nowoczesnych to standart .
dawka paliwa kontrolowana przez komputer jest scisle zalezna od tego co czytaja sensory.
Przegon nowoczesnego disla z zaslepionym EGR ostro po autostradzie (dosc czesto) przekonasz sie ze 'zycie'
takiego silnika skroci sie i to dosc sporo ale co o tym wiedzo inzynierowie mercedesa, VW, BMW , Toyoty i.t.d.
Pytajacy chcial sie tylko dowiedziec o inny warsztat ,bo przy takim wydatku warto dostac opinie z drugiej reki .
Dasz sobie reke obciac ze jak w nowym Fiacie ,VW wywale EGR to silnik bedzie mial taka sama zywotnosc jak z EGR???
Ja w latach szesciesiatych jezdzilem Skoda spartak i lalem 50% niebieskiej i 50% oleju napedowego dalo sie jezdzic dalo:))))))))))- speed, to za twoich mlodych lat , Maverick 14/05/11 19:51
byly juz samochody???
myslalem, ze wtedy kuniami sie jezdzilo a dylizansy we wtorki i we czwartki smigaly ;-)))- Trafiles, podstawomym srodkiem komunikacji , speed 14/05/11 22:04
w miescie i okolicach byly 'dylizansy' zwane dorozkami:))))
Pamietam takie zdarzenie:
jedzie chlopina wozem a kobitka z koszami przechodzi przez droge , chlopina krzyczy : uwazaj kobito bo woz jedzie,kobitka na to : to dzwonic panoczku, chlop na to : ale nie mam dzonka ;kobitka krzyczy; to jajami dzwonic
ubaw byl nie z tej ziemi:)))))
Motoryzacja na zadupiu byla w 'deche' w tamtych czasach.
najwiecej poniemieckich ,troche skod a pozniej to i Warszawa dolnozaworowa sie trafila:))))
- speed, ale z tego co się orientuję , Chrisu 15/05/11 08:51
zaślepienie EGR ZMNIEJSZA a nie zwiększa zużycie paliwa... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - dokladnie , Nazgul 15/05/11 10:21
u mnie tak bylo :) laczylo sie to z wywaleniem uwalonego DPF'apeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - speed , Piratez 15/05/11 17:36
gada bzdury
zawor egr jest calkowicie zbedny
jest sterowany podcisnieniowo, otwiera sie tylko przy wolnych obrotach przy wyzszych jesli jest ciagle otwarty powoduje zmulenie auta(dlawienie silnika spalinami). Nagar w kolektorze nie bierze sie z egru tylko z turbo...kazda turbina popuszcza, nawet nowa. Wazne by nie byly to gigantyczne ilosci bo wtedy nastepuje samozaplon i jak sie szybko nie zgasi silnika mozna dostac korbowodem w oczy;)
czyszczenie egru moze pomoc, nagar moze powodowac blokowanie zaworu. Szczerze to szkoda brudzic rak wystarczy zaslepienie. Ja do tego uzylem 2zl monety...a co do adaptacji kompa.... u mnie w aucie sterowane jest podcisnieniem i komp nie ma z tym nic wspolnego, mozliwe ze cromie jest podobnie.- w cromie , Nazgul 15/05/11 19:31
nie jest to robione podcisieniem a elektronicznie. Po zaslepieniu egr silnik przechodzi w serwisowy i zapala sie choinka na descepeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - trochę dziwne co piszesz , XTC 15/05/11 21:57
nawet w matizie EGR sterowany jest tak podciśnieniem, jak i ciśnieniem spalin a do tego zaworem elektromagnetycznym niwelującym wpływ podciśnienia dla wolnych obrotów jak również przy zwiększonym (przyspieszanie) obciążeniu.
Recyrkulacja (w celu jakim speed już to opisał - obniżenie temperatury w cylindrach) jest aktywna podczas wyższych obrotów przy w miarę stałym obciążeniu. Jeśli zawór stale przepuszcza - można się spodziewać niestabilnych wolnych obrotów i żabkowania przy dynamicznym przyspieszaniu.Linux - chyba mowimy o czyms innym , Piratez 16/05/11 13:09
na prostaka:
z kolektora wydechowego idzie rura do zaworu egr ktory laczy sie z kolektorem dolotowym
jest to nic innego jak zatruwanie silnika spalinami
wytlumacz mi jak gorace spaliny moga chlodzic cylinder?
druga rzecz, to bez sens mieszac schlodzone powietrze przez intercooler z goracymi spalinami
egr jest otwarty tylko przy niskich obrotach bo inaczej silnik zamula
nie wiem czy swoja wiedze bierzecie z internetu czy rozbieraliscie egr
ja mam to za soba wiec powiedzmy "widze" jak to wyglada- po prostu piszę Ci jak to wygląda w mietku , XTC 16/05/11 21:16
i tak najzwyczajniej to działa.
Nie chodzi tu o "doprowadzanie gorących spalin" ani o "dopalanie ale w małym procencie".
Jeśli tak myślisz to jesteś ofiarą jakiegoś nieporozumienia.
Chodzi o to, że część spalin doprowadzona ponownie do komory spalania powoduje zmianę składu mieszanki i przez to zmianę samego procesu spalania - w tym redukcję wynikowej ilości tlenków azotu i temperatury spalania.
Na niskich obrotach piszesz - ale przeczytaj uważnie co napisałem - na wolnych nie może być recyrkulacji (po to się go zaślepia jeśli komuś obroty falują lub przygasa - bo takie są objawy przepuszczania).
A u Ciebie - podejrzewam, że jest nie tyle elektrozawór co zawór z silnikiem krokowym.
W mietku jest taki układ z elektrozaworem i dodatkowym modulatorem ew. sterowany zawór z silnikiem krokowym.
Nie bardzo rozumiem dlaczego to do Ciebie nie trafia.Linux - bo wiem jak wyglada , Piratez 16/05/11 22:34
moj zawor egr
rozbieralem go, czyscilem, a na koniec i tak zaslepilem mimo ze jest sprawny.
W moim aucie objawem padnietego egr jest mulowatosc na wyzszych obrotach.
BTW skad macie info ze sprawny egr chlodzi cylindry?? prosze mi tu przytoczyc literature fachowa a nie wywody forumowe- nie Ty jeden wiesz, ale chyba też nie Ty jeden , XTC 17/05/11 07:54
nie rozumiesz jak działa.
Nie wiem jakie źródła uznajesz:
http://www.google.pl/...NU_hR1DBQHQAtZJLWgd54p2FYwLinux
- my tak na powaznie , bajbusek 14/05/11 10:49
Ja w almerze egr zaslepilem i jezdzilem tak 3 lata. Mechanik, ktoru mi zaslepial pokazal mi rozebrany silnik od almery i ilosc nagaru w srodku. Jak sam napisales jest to uklad recyrkulacji spalin, zaslepienie spowodowalo w moim aucie odwrotny skutek do Twojego opisu - auto stalo sie zwawsze.- Co ciekawe , DeK 14/05/11 23:44
dowiedziałem się, że ASO wymieniało już EGR w Cromie znajomej gdzieś w styczniu. Oczywiście nie nowy lecz regenerowany... Ale płaci się jak za nowy, koszt takiej "przyjemności" w ASO 800zł... Problemu to nie zniwelowało.
Teraz przeglądając to co Nazgul zapodał to wiem dlaczego ASO chce wymieniać kolektor, prawdopodobnie tak samo będzie zasyfiony, ale ASO nie czyści, nie naprawia, ASO wymienia na... regenerowany...
W poniedziałek ma być w jakimś serwisie gość oglądnie zobaczymy co powie. Ale już zanegował kwestię wymiany kolektora mając tylko opisane zagadnienie i propozycje ASO.- tam jest , Nazgul 15/05/11 10:23
silownik ktory sie zasyfia, dodatkwo te egry sa zle zrobione, zbyt ciasno sa zrobione i dlatego sie psuja. ASO chcialo zmieniac kolektor bo pozniej zmieniono caly kolektor ktory podobnie nie ma problemow z egr (przeprojektowano uklad). Zaslepic dziada i bedzie po problemie :)people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|