|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Lierowcy osobówek - jednoczmy się :) , Abisai 10/06/11 12:16 Uważam, że to inicjatywa, którą warto poprzeć
www.tirynatory.plAsh nazg durbatuluk...
abisai[małpa]o2.pl - Kierowcy miało być ;D , Abisai 10/06/11 12:17
123Ash nazg durbatuluk...
abisai[małpa]o2.pl - Próbowałem to jakoś sobie wytłumaczyć , Padawan 10/06/11 14:42
i skojarzyć z gierką Liero. Takie robaki :-). Że małe robaki w osobówkach :-).
- Dawno to już zrobiłem :) , Janusz 10/06/11 12:30
I od dawna się zgadzam z tym postulatem, zanim w ogóle ktoś pomyślał o takiej akcji. Ale szanse powodzenia są małe, bo duże autka = dużo benzyny = dużo pieniędzy do budżetu. Sytuację może zmienić ogólnounijny przepis w tym zakresieZawsze warto być człowiekiem,
choć tak łatwo zejść na psy.
/Autsajder, Dżem/ - Ile bym dał żeby to samo można było zrobić z osobówkami , juzek 10/06/11 13:10
parkujesz na lawecie pociągu i reszte masz gdzieś. siedzisz w aucie albo idziesz do baru (czy na dyskoteke:P) w pociągu :) wygodnie, bezpiecznie, nie męczysz się, czas poświęcasz na coś innego niż na kręceniu kółkiem i wymijaniu traktorzystów.
w mieście zjeżdżasz z lawety i jedziesz dalej.. - Wielu z Was moze zainteresowac powastala wlasnie grupa pl.soc.zieloni , digiter 10/06/11 13:18
Jedno z hasel - TIRy na tory.
Zgadnijcie z którego roku ten temat? Tak, moi boardowicze, to temat tak stary jak polski internet.
http://groups.google.com/...ry%22#d11dcf9c522f1be8Piszcie do mnie per ty z małej litery - i??? , Chrisu 10/06/11 13:28
ciekawe że nie mówi się, że średnia prędkość pociągow towarowych to cos koło 25 km/h, a transport z południa na pólnoc to pewnie i tydzień... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Krótko: Bzdura. , ptoki 10/06/11 13:36
Dłużej:
Tylko tranzyt i to też tylko specyficzny.
W europie tylko port w hamburgu pakuje masowo kontenery na tory a i tam sie to tak sobie oplaca.
U nas na krotkich trasach logistyka jest tak powolna i droga (w PKP) ze idiota jest ten co wozil by wegiel (i tak najbardziej oplacalny towar) koleja.
Nawet w czasach kiedy w polsce siec kolejowa byla rozwinieta u mojego ojca w robocie musieli zamawiac wegiel pod oswiecimiem zeby mozna bylo przywiezc go koleja. Im tak by pasowalo bo mieli swoja bocznice. Ale nie zawsze mogli tak zamawiac.
Podsumowujac:
Precz z idiotami. Niech zyje wolny rynek. Tiry tam gdzie sie to oplaca!- To coś dużo mamy tych idiotów ... , zartie 10/06/11 14:01
Od ponad roku odwiedzam dworzec 2 razy dziennie i widzę sporo pociągów z węglem czy kontenerami. Dużo kontenerów jedzie na Słowację.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - I dlatego napisalem ze czasem sie to oplaca. , ptoki 10/06/11 15:09
I ten ktoremu sie to oplaca juz wozi towary koleja.
Liczac z grubsza:
Takt 1h, czas zaladunku jednego pociagu 1h, predkosc przelotowa pociagu towarowego 80km/h, czas dojazdu do terminalu 1h (moze nie byc po drodze), czas "zjazdu z terminalu 1h (jw. Bo trasa moze byc nie po drodze),
przejazd przez polske (600km) takimi torami=4h+7,5=11,5h
Przejazd przez polske samochodem=600km/60km/h=10h.
Nawet jesli troche sie poboksujemy z zalozeniami to widac ze wiele sie urwac nie da. A kierowca raczej sobie nie pospi bo on tylko odstawi tira na tor i wsiadzie do tego ktory przyjechal spowrotem...- myslisz w skali mikro , Maverick 10/06/11 21:29
w skali makro wyglada to tak, ze oszczedza sie drogi, zaoszczedza sie sporo na remontach drog itd. i co sie dziwic, ze w PL jest zle jesli kazdy patrzy na swoje 5 zeta.- Oj nie koniecznie. , ptoki 10/06/11 22:32
Od pieprzonych 70 lat napinamy sie w skali makro i jest wielkie G.
Ujme inaczej:
Jak sie PKP stanie normalne to tiry same moze pojda na tory.
Happeningi lemingow wszelkiej masci nie pomoga.
- to nie wina tirow , Piratez 10/06/11 14:54
tylko naszych drog
brak autostrad, brak drog szybkiego ruchu
myslisz ze tirowcom chce sie przejezdzac przez drogi krajowe i miasta?- oczywiście , Dabrow 10/06/11 14:57
przecież to natural born killers...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - e tam, , Kenny 10/06/11 15:17
tylko ci po szkoleniach ;)).:Pozdrowienia:.
- Jestem ciekaw , perek 10/06/11 17:28
co za idiota podpisał się, żeby przekazać na tą akcję środki z Funduszy Unijnych.Powered by Intel 286 ;-) - wszystko fajnie ale... , Okota 11/06/11 10:30
kiedys sluchalem jakiegos szefa pkp ktory powiedzial wprost ze polska infrastruktura kolejowa nie jest na to przygotowana poniewaz na wielu trasach sa... za niskie wiadukty :P no i trzeba by bylo specjalne sklady = kupic zamowic by tiry nie zrywaly trakcji...Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - Standardowe niedasie. , ptoki 11/06/11 11:20
Ale skoro niemcy tego nie stosuja to czemu nam by sie mialo oplacac?Ale widac ze haslo jest chwytliwe wsrod prostych ludzi.
Takie "cukier krzepi". Bzdura a ludzie wierza...- od Wańkowicza wara!!! , Dabrow 11/06/11 12:38
(-; Gdyby nie cukier krzepi to polskie cukrownie przed wojną by szprechały po szwabsku conajmniej...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - a tak , elliot_pl 13/06/11 11:34
szprechaja dopiero teraz :/momtoronomyotypaldollyochagi...
- Jakoś mnie to nie przekonuje... , JE Jacaw 12/06/11 00:32
...jak już kilka osób powyżej napisało, jest prawdopodobnie nieopłacalne - myślę, że gdyby było inaczej, to już dawno tiry by koleją jeździły. Poza tym mam jakieś dziwne wrażenie, że to jest kolejna próba zwalenia na kogoś innego winy za stan dróg. Znów temat zastępczy i znów mydlenie oczu. Wiadomo, że stan naszych dróg jest fatalny, wiadomo, że kierowcy płacą rzekomo na drogi kupę kasy i ta kasa gdzieś przepada... często stosuje się u nas technikę, że jeśli droga jest zła to zamiast remontu stawia się znak ograniczenia prędkości np. do 30. I to wygląda mi na podobny zabieg, zamiast zająć się drogami - szuka się kozła ofiarnego.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - no bo tiry powinny placic znacznie wiecej za uzywanie drog , Carmamir 12/06/11 10:25
nie tylko autostrad ale kazdej, tiry powinny po prostu placic podatek za kazdy przejechany podatek ot co...
W UK maly samochod placi maly tax road (od 60f-170F). Ciezarowki od 100-1000F, tiry od 200F-2,500F....
Proste jak drut 10x wiekszy tax niz za kombi moze wciaz nie jest idealny ale juz jednak jest jakis...No to się wkopałem... - a nie płacą? , Chrisu 12/06/11 12:51
123 /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Tyle ze wiesz, ciezarowka po przejechaniu odcinka zuzywa , ptoki 13/06/11 17:00
droge jak 1000 czy 2000 osobowek.
I podniesc akcyze na paliwo dla ciezarowek te 1500x?
Tyle ze rozwiazanie jest proste.
Koszty i tak poniesie kowalski w podatku wiec po cholere je dystrybuowac przez budzet fikusnie jak mozna prosto?
To co "torowcy" sugeruja to to ze przewiezienie 100ton ladunku po torach kosztuje 10zl w cenie energii i amortyzacji torow a po drodze kosztuje 20zl. I z tym sie zgadzam. Ale zeby praktycznie to zrealizowac trzeba by bylo naprawde profesjonalnych ludzi chcacych poskladac i utrzymywac mechanizm dobry i tani. I nastawiony na minimalizacje kosztow a nie na maksymalizacje zysku.
I to jest to czego zwolennicy torowania tirów nie rozumieja.- skąd wiadomo , perek 13/06/11 18:00
że 1000 czy 2000 czy może tak jak twórcy całej akcji twierdzą 163840 ?Powered by Intel 286 ;-) - Czytalem kiedys jakies badania. Generalnie nie jest to zaleznosc liniowa. , ptoki 13/06/11 18:40
I ciezarowka wazaca 20x niz osobowka niszczy adroge wiecej niz 20x. I to dosyc sporo wiecej.
ITS tez takie cos kiedys publikowal.
A budowa torow jest ciutke tansza niz drogi.
Ale w praktyce sztywnosc w zarzadzaniu koleja jest dosyc mocno psujaca te potencjalne zyski...
Co ciekawe sprawnosc kolei od wegla poprzez elektrownie, siec i lokomotywe jest szacowana na prawie taka sama jak sprawnosc ciezarowki (okolo 20-30%).
Wiec nie jest ekologiczniej jezdzic koleja.- Wszystko ładnie pięknie , perek 13/06/11 21:07
Ale trzeba jeszcze wziąć po uwagę fakt, że są rożne kategorie dróg ze zróżnicowanym dopuszczalnym naciskiem osi (drogi krajowe 11,5t, powiatowe 10t, gminne 8t).
A propo nacisków przykład estakady Kwiatkowskiego, czyli nie jako okna na świat portu w Gdyni. Droga ta jest droga gminną i obowiązuje nacisk 8t. Przy dopuszczalnym DMC 40t 2 osiowym ciągnikiem naprawdę ciężko jest tego parametru nie przekroczyć. I o ile w przypadku wywrotki, czy plandeki kierowca ma jakiś wpływ na rozmieszczenie ładunku, przy kontenerach stawiają mu pudło na plecy, kwity w garść i wypad z portu a za zakrętem ITD.Powered by Intel 286 ;-) - Masz fotke takiego ciagnika z naczepa pod kontener gdzie sa 2 osie? , ptoki 14/06/11 11:54
Bo jak sobie wytężę pamięć to najmniej osiowe to takie z 5 osiami (jedna pod szoferka, dwie z tylu ciagnika i 2 w naczepie.
A kontenery tez nie moga byc byle jak ladowane.
Ale zgodze sie ze moze zdazyc sie pechowy ladunek.- hmm , perek 14/06/11 21:38
90% ciągników jest 2 osiowych + 3 osie naczepa, choć coraz więcej jeździ ciągników 3 osiowych z powodów jak wyżej.
Czasami spotyka się auto ciężarowe + przyczepa (coś w rodzaju Stara).
A co do ładowania kontenerów to myślisz, że Chińczyka obchodzi jak załaduje kontener ?Powered by Intel 286 ;-) - No, ok. Wrzucilem zapytanie w google i widze ze rzeczywiscie ciagniki , ptoki 15/06/11 09:34
maja po dwie osie. Zakladajac jedna os w ciagniky i dwie w naczepie mamy 3 osie na ktore rozklada sie ciezar.
A co do ladowania kontenerow to z tego co kojarze firmy transportowe nie pozwalaja na dowolne rozkladania masy.
Nie znalazlem dobrego linka ale tutaj jeys hint ze takie cos sie robi.
http://www.scribd.com/...on-of-standard-containers
Niestety nie ma tam nadmienione czy ktos tego pilnuje.- hmm , perek 15/06/11 19:24
Każda naczepa ma 3 osie
Przednia oś ciągnika max 8t, oś napędowa 11,5t, osie naczepy 3x10t, czyli w sumie ok 50t.
Natomiast max DMC jest 42t, czyli mamy nie jako aż 8t zapasu, tylko że często gęsto to aż 8t to jest tylko 8t.
Kiedy pracowałem w "wywrotkach" nierzadko się zdarzało, że waga brutto zestawu nie przekraczała 38t, a na osi napędowej kierowca miał 13t, albo na ostatniej w naczepie po 12t i wtedy niestety szufla w dłoń i przerzucamy ;-). Materiały sypkie maja jeszcze tą cechę, że przy gwałtownym hamowaniu potrafią się całkiem sprawnie przemieszczać po naczepie;-).
Inną kwestią jest że przy żadnym załadunku nikt nie waży nacisków na oś tylko masę całkowitą a dla ITD niestety to nie wystarcza.
Jednym słowem temat rzeka. Niestety większości wydaje się, że banany to rosną pod drugiej stronie płotu Biedronki i Lidla a np kruszywa do budowy dróg, domów itp. to się po prostu wykopuje na budowie.Powered by Intel 286 ;-)
- hmm , perek 13/06/11 17:58
w tej chwili za każdy ciągnik siodłowy płaci się około 2000 zł na rok podatku drogowego + 1500 zł od każdej naczepy (stawka uzależniona od gminy)
Do tego na taki zestaw winieta roczna przy spełnieniu EURO4 2782 zł.
Od 1 lipca winiety przestają istnieć i za każdy przejechany km płaci się tyle:
http://www.viatoll.pl/...azdy-ciezkie/stawki-oplat
Także szanowny kolego "tiry" płacą znacznie więcej niż auta osobowe.Powered by Intel 286 ;-)
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|