|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
| |
|
Jezdzisz na Vervie ? To sobie poczytaj ... , adamakonto 29/06/11 17:47 http://www.wykop.pl/...-paliw-pkn-orlen-i-bliska/#Adam - jakas nowosc? , ptoki 29/06/11 18:27
wszelkiej masci verwy czy vpowery to swiecona woda jest...
Podobnie jak zlocone kable hdmi i magnetyzery. :)- śmiem twierdzić, że się mylisz , Venom79 29/06/11 20:28
"wszelkiej masci verwy..."
Ja tankując ON Verva a ON zwykły widzę różnicę. Mam Mondeo 2003 jeszcze na "delikatnych" wtryskach sprzed liftingu. Na zwykłym ON po paru tankowaniach zapala mi się na desce rozdzielczej "żółta sprężynka" od wtrysków i niektóre wtryski przestają pracować. Na ON Verva dolegliwość ustępuje i samochód działa jak należy.
Sprawdzone parokrotnie.
Czyli JEST różnica pomiędzy ON zwykłym, a typu Verva.Lewy pas to nie kółko różańcowe. - Skoryguje cie, jesli pozwolisz. , ptoki 29/06/11 20:35
W twoim przypadku odczuwasz roznice.
Moze to byc spowodowane tym ze rzeczywiscie ten ON jest lepszy ale moze byc tez tak ze ten "zwykly ON" masz u siebie tak kiepski ze daje popalic wtryskom.
W moim jak i wielu ludzi z ktorymi rozmawialem, roznicy nie czuc i nie mozna jej zmierzyc poza wplywem na portfel.
- :) zatankuj sobie na pusty bak cos zwyklego i jedz na stacje , chris_gd 30/06/11 07:41
zrob sobie przeglad wydajnosci, pozniej analogicznie cos takiego przy lepszej benzynie, oj zdziwisz moj kolego i to strasznie,
rozumiem, ze odczucia wlasne moga byc placebo ale techniki nie oszukasz,Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- a Ty tak zrobiłeś? , Dabrow 30/06/11 10:53
pokaż wyniki kontroli na diagnostyce. Porównamy.!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - robilem kiedys jak mialem Toyote, wynik byl latwy do przewidzenia , chris_gd 30/06/11 18:15
zarowno spalanie, jak i emisja spalin na + oczywiscie wyzsza cena nie pokrywala tej roznicy spalania, wiec ciezko to o oplacalnosc, samochod zyskal kolo 4-6 kucykow, co tez nie jest rewelacja, dla mnie zawsze najwazniejsze bylo mimo wszystko dbanie o silnik, te pare procent mocy wiecej jest malo warto, spalanie i tak bylo wysokie wiec malo mnie to cieszyloRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- no wlasnie - nie oszukasz , elliot_pl 30/06/11 12:48
czyli tankowanie 98 do zwyklego auta to po prostu bezsens. Taki zabieg ma sens w przypadku silnika doladowanego, albo z duzym stopniem sprezania.momtoronomyotypaldollyochagi... - auto zyskuje troche mocy, poza tym pracujac 3 lata na stacji i slyszac opinie o taniej , chris_gd 30/06/11 18:08
benzynie skutecznie wyleczylem sie z tankowania tego co najtansze, nie mowie, ze to syf, czesto mozna i spotkac droga, ktorej duzo brakuje, ale jesli juz ktos dba o auto to warto doplacic troche do paliwaRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- Drozsze paliwo to jakies 5-10% drozej. Czy auto pojezdzi dzieki niemu te , ptoki 30/06/11 19:00
5-10% dluzej? Nie wiem, ale nie sadze.
W praktyce tyle ile kosztuje auto tyle trzeba w niego wlać.
Wystarczy wykazac ze lanie lepszego paliwa przedluza zywotnosc.
A takiego opracowania nie widzialem. Tak samo jak nie ma opracowan dotyczacych tego czy lepiej z punktu widzenia kosztow przyspieszac powoli czy dynamicznie.
Bo z punktu widzenia szybkosci przejazdu bez lamania przepisow to lepiej startowac raźnie.
- widać różnicę , Mademan 29/06/11 18:37
Ja widzę różnicę między 95, a 98. Znaczy się widzę różnicę tylko jak zatankuje 95, samochód jest bardziej mułowaty. Tankuje tylko na Nestie, czyli najtaniej i już tylko 98, chociażby dla świadomości wyższej liczby oktanów i większej tolerancji na wodę.- Sprawdz czy masz w samochodzie taki przelacznik. , ptoki 29/06/11 19:43
W wielu autach jest specjalny przelacznik ktory informuje komputer jakie paliwo lejesz.
W wiekszosci przypadkow nie trzeba go ruszac bo jest w pozycji ktora obejmuje oba typy paliwa ale moze byc tak ze ktos ci go przestawil albo kupiles auto z jakiegos dziwnego kraju i masz przestawiony na pozycje "98" i dlatego jak lejesz 95 to muli.
Abstrachuje od tego ze mulenie na 95 moze byc subiektywne ;)- jest mnóstwo przełączników , Mademan 29/06/11 21:03
A komputer pokładowy też jest niesamowicie rozbudowany ;). Mam Fiata CC 0.7. Polski gaźnik lubi benzynę 98 i co ja mu poradzę. Przy 31KM jest mała, ale wyczuwalna różnica. Wasze skomputeryzowane samochody zapewne pojadą na byle czym.- A no zaczac trzeba od tego ze jezdzisz autosugestią :) , ptoki 30/06/11 09:31
Moze byc tak ze masz niedoregulowany zaplon i dlatego tak sie moze dziac.
Fachowcem nie jestem ale w takim przypadku albo paliwo 98 jest czystsze (np bez wody) albo silnik pracuje w warunkach kiedy 95-ka nie spala sie optymalnie.
Glowna roznica miedzy 98 a 95 to odpornosc na spalanie stukowe. Moze troche jest czystsze ale za to bym nawet orzechow nie postawil.
Uczciwa 98-ka jest tak samo kaloryczna (no roznica nie jest duza) tak samo czysta jak 95-ka.
Jesli autko jezdzi lepiej na 98-ce mimo ze fabrycznie moze jezdzic na 95-ce to moze znaczyc ze potrzebuje troche regulacji albo np. wymiany swiec. - aż głowa boli jak się to czyta... , aspon 30/06/11 11:10
98 ma większą liczbę oktanową, co nie znaczy że daje więcej energii przy spalaniu, wręcz przeciwnie, 95 jest mocniejsza, daje więcej energii przy spalaniu, jedyna różnica to taka że 98 można mocniej sprężyć przez co uzyskamy większą moc i ma to zastosowanie w silnikach do tego przystosowanych, gdzie komputer odpowiednio zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu w zależności od rodzaju paliwa.
Oczywiście są paliwa 98 wzbogacone specjalnie gdzie mają większą energię spalania, jednak mówimy teraz o różnicach między zwykłą 95 a 98.
- a do , elliot_pl 29/06/11 20:25
jakiego auta to lejesz?momtoronomyotypaldollyochagi... - Tak tak , Yog-Sothoth 29/06/11 23:59
CC na pewno czuje różnicę pomiędzy 95 a 98, ale chyba na niekorzyść tej ostatniej :)wrong fool!
- pisałem kilka razy... , Wedrowiec 29/06/11 20:31
jet, shell, shell vpover - ropa, c15 kilka lat temu, przejeżdzałem około (bo pamięć coraz słabsza) średnio 420/460/<500 km na jednym baku, o przyspieszeniu na jet można było zapomnieć.
shell/shell vpover beznyna - jak lałem to pierwsze (rzadko) po dłuższej przerwie to zdarzało mi się, że samochodem szarpało przy ruszaniu - inna praca silnika, silnik stara konstrukcja - dacia logan
teraz jeżdzę znowu na ropniaku, nowy samochód, nowa konstrukcja silnika - zalałem kilka razy zwykłą a nie vpover i różnicy szczerze mówiąc nie widziałem. Ale leję z przyzwyczajenia, przez ponad 10 lat różnicę i przy ropie i benzynie widziałem.
Do tego goście na tym forum sami sobie zaprzeczają - albo to ten sam szajs i nie ma żadnej różnicy i jelenie płacą za nic albo spalanie wzrasta o te 20-30% - jedno z drugim raczej się wyklucza."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - miało być , Wedrowiec 29/06/11 20:32
>500 km. Różnice na tych samych trasach między jet a vpover potrafiły sięgnąć ponad 100 km. Różnica w cenie też była sporo - bodajże około 30 gr przy cenie ropy ~2.20(??)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - tak Cie czytam , Deus ex machine 29/06/11 20:48
i za cholere nie potrafie zrouzmiec co napisales .)"Uti non Abuti" - bo Wedro "pisal kilka razy" , Dhoine 29/06/11 20:51
to musisz tez przeczytac kilka razy ;)- g.o. , bwana 29/06/11 22:13
znaczy - good one:-D"you don't need your smile when I cut
your throat"
- :))) , Wedrowiec 29/06/11 22:12
dobre ;)
jet(taka stacja była), shell, shell vpover - na pierwszym paliwie na pełnym baku przejeżdzałem średnio 420 km, na drugim 460, na trzecim >500 km, było to kilka lat temu, jeździłem samochodem citroen c15, diesel.
To tak co do pierwszej części. Teraz już zrozumiałe?"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- ja powiem o sobie , MayheM 29/06/11 20:50
jezdzilem prawie 2 lata na "lepszych paliwach", zawsze tankowalem te drozsze jak verva, czy ultimate (diesel) do czasu regeneracji wtryskow. Od kiedy mi w boshu powiedzieli ze "lepsze" paliwa sa za suche i katuja wtryski, juz ponad pol roku jezdze zawsze na zwyklym ON (co prawda ze znanych stacji) i nie zauwazylem ZADNEJ rocnicy w porownaniu z drozszym paliwem, a wrecz miej spala (choc to moze po regeneracji wtryskow). - tak jezdze , BONUS 29/06/11 21:12
szczególnie zimą - diesel odpala bez problemów od -30 raz tankowałem zwykłą (na tej samej stacji bo akurat nie mieli vervy) to już tak różowo nie było póki silnik się nie zagrzał to po raptownym dodaniu gazu gasł - Do Astry 1.6 nalałem kilka razy 98 z Shell-a i Statoil , bwana 29/06/11 22:16
i w obu przypadkach miałem efekt trabantyzacji - silnik jakoś tak popierdywał, pracował mniej równo. Różnic w dynamice jazdy nie widziałem ani na minus ani na plus za to spalanie 98 miałem o dziwo większe. W instrukcji szerszenia było rekomendowane paliwo 95.
W obecnym pudle ani razu nie miałem 98, ale... sprawdzę."you don't need your smile when I cut
your throat" - Bwana, leje się to co jest w instrukcji, tak samo powinno się robić z oponami , McIsland 29/06/11 22:21
więc to normalne że na 98 mogło być w astrze inaczej. Jaki to komfort aczkolwiek też i koszt mieć auto do którego się leje normalną ropę (leje normalnego diesla z orlenu), w którym litr w tą czy w tamtą nie robi specjalnej różnicy :)GTD ... - co mam powiedzieć, kupiłem używkę, więc diesel odpadał , bwana 29/06/11 22:28
poza tym z nowymi dieslami jest coraz więcej problemów (wydatków). O ile wiem, w Twoim potworze jest diesel w starym dobrym stylu - taki portowy osiłek, który spoconymi, usmarowanymi łapskami napierdala młotem w kowadło - nowsze diesle to yuppies ze słuchawkami IPoda w uszach i krawacie od Ralpha Laurena - kapryśni, wrażliwi i delikatni. Jak sądzę, różnica w kosztach utrzymania adekwatna:-)"you don't need your smile when I cut
your throat" - Meritum dotyczyło instrukcji , McIsland 29/06/11 22:32
a co do mojego potwora na co dzień zwanego pieszczotliwie "Misiem" to silnik to taki japoński osiłek portowy i tu rodzi się pytanie jak wygląda i funkcjonuje japoński osiłek portowy ?GTD ... - różnica między Osiłkiem Portowym Właściwym (łac. robur robur) , bwana 30/06/11 00:22
a Japońskim Osiłkiem Portowym (łac. robur minor) to kilkadziesiąt centymetrów wzrostu i to, że między młotem a kowadłem ma coś na kształt świeżo wykuwanej katany;-D"you don't need your smile when I cut
your throat" - meritum jest takie że , Dabrow 30/06/11 11:08
japoński osiłek ma tendencję do samogwałtu (-;
Masturbishi Pajero - pewnie wiesz czemu w Hiszpanii/hiszpańskojęzycznych krajach ma nazwę Montero ((-;!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - hehe, sprawdziłem , bwana 30/06/11 11:20
całe życie wydawało mi się że pajero to po hiszpańsku "ptak", a w istocie hiszpański ptak to "pajaro". Faktycznie, nieszczęśliwa nazwa.
Gdzieś czytałem/słyszałem że "opel" w anglojęzycznych uszach (specjalnie tak napisałem:-D) oznacza coś w stylu "dupek" i m.in. stąd ople w UK są brandowane przez Vauxhall a w Australii przez markę Holden. Prawda li to?"you don't need your smile when I cut
your throat" - Ja wiem doskonale i , McIsland 30/06/11 11:28
ta nazwa całkiem dobrze do mnie pasuje :)GTD ... - skoro tak , bwana 30/06/11 13:05
to mam nadzieję, że masz automatyczną skrzynię - bo jednak ręce zajęte..."you don't need your smile when I cut
your throat"
- pięknie , Dabrow 30/06/11 10:58
powiedziane.!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------
- Ale jak już o autach, pytanie egzystencjalne , McIsland 29/06/11 22:42
jest sens się odzywać trzy pietra niżej ?GTD ... - nie , Dabrow 30/06/11 11:00
bo każdy ma najmojszą rację.!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------
- tylko , Wedrowiec 29/06/11 23:04
95 a 98 to inna baja i jak zalecane 95 to 98 zazwyczaj da gorsze wyniki.
Zasłyszane."Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - No czy Ty mnie nie czytasz czy tak , McIsland 29/06/11 23:07
<cmok>GTD ...
- nie ma co sprawdzac ;) , Tummi 2/07/11 22:30
dyskusja na kropce jest dluga na kilkadziesiat stron - dopoki silnik nie jest wyzylowany i wystrojony na 98, to nie ma sensu lac nic innego niz 95 :D
T.www.skocz.pl/uptime :D
- hmm , bartek_mi 29/06/11 22:18
po przeczytaniu tych bredni wiadomo tyle co wczesniej - nic...dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - wtrące swoje 3 grosze , Quest 29/06/11 23:51
zacznijmy od tego, ze generalnie paliwa klasy premium schodzą gorzej od zwyklych tanich paliw. To jest minus ponieważ paliwo się starzeje, łapie wodę i generalnie jest be po dłuższym leżakowaniu. Więc generalnie lepiej kupować paliwa tam gdzie jest potencjalnie duży obrót i na markowych stacjach, które mają procedury i jakąś tam jakość paliwa i dostawy z cysterny.
kolejna sprawa jest taka, że tak naprawdę nikt nie sprawdzi czy w dystrybutorze z vervą jest faktycznie verva a nie zwykły olej.
Czy verva jest lepsza? Ciężko stwierdzić, najlepiej sprawdzić samemu tankując naprzemiennie i wyliczając po kilometrach co się bardziej opłaca. Osobiście tankuję auto na tanim neste i używam tanich olejów syntetycznych (spełniających normy producenta auta) i w ogóle nie narzekam, zimą bez żadnych dodatków jeżdżę, filtr paliwa wymieniam co 60tyś i często zdarza mi się jeździć na rezerwie... Pytanie co bym zrobił gdybym miał nowe auto hmm nie wiem, na pewno bym to przekalkulował.- a co do artykułu... , Quest 29/06/11 23:52
nic nie wnosi ani nic nie zmienia, ot gadka bez sensu, ani żaden spec sie tam nie wypowiada, ani nikt istotny kto ma pojęcie o branży paliwowej
- hmm , akustyk 30/06/11 00:21
nie wiem jak Verva, ale osobiscie jezdze na shellowskim V-Powerze, ktory w NL jest teoretycznie tez 95 (tutejsze auta nominalnie sa wszystkie na 95), tak jak zwykla bajura shellowska.
roznice widze o tyle, ze auto nieco mniej pali i jest zauwazalnie zwawsze (no, z tym ze wtedy jednak pali :D ). do kupy zusammen koszt jest praktycznie taki sam jak na zwyklej benzynie, tyle co sobie mozna czasem mocniej przydepnac...http://akustyk.magma-net.pl - znowu to samo , Mademan 30/06/11 00:37
Ja mam w książce od samochodu napisane, żeby lać PB 84. Według waszego rozumowania nie powinienem lać lepszej benzyny...dziwne. Bardziej kaloryczne paliwo musi przynosić lepsze rezultaty. To tak jak z olejem, producent zaleca półsyntetyk, a można nalać co się chcę i wiadomo że pełny syntetyk będzie najlepszy (tutaj dodatkowo nie należy zmieniać klasy oleju na lepszy, żeby nie wypłukać silnika).- hmm , bartek_mi 30/06/11 00:56
jak jest napisane zeby lac 95 to nie ma sensu lac 98 - nic to nie daje
pytanie tylko czy 95 ma te obiecane 95 oktanow
z drugiej strony ciekawe ilu uzytkownikow silnikow tsi leje 95...dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Które jest bardziej kaloryczne? , ptoki 30/06/11 09:34
Co masz na myśli?- tak , Mademan 30/06/11 15:44
98 powinna mieć tą samą kaloryczność co 95, albo mniejszą z uwagi na więcej oktanów, ale tego nigdzie nie podają. Wiele razy zatankowałem zasyfioną 95 i były problemy z dławieniem, przy 98 nigdy problemów nie miałem, dlatego właśnie tą tankuje. Na Nesti różnica w cenie to 10gr, dla mnie warto. Oczywiście może lepsze, ale niestety dużo droższe są paliwa 95 na BP.- Czyli to nie problem 95 vs 98 tylko tym ze 95-ka jest , ptoki 30/06/11 16:15
czesciej chrzczona czy zasmiecana.
I z takim przypuszczeniem ze 98-ka jest czystsza jestem w stanie sie zgodzic ale z tego co widze w testach paliw nie ma wyraznego rozroznienia. Bo jest tylko podane ze Zbadano benzyne i ewentualnie jakie byly odchylki (10:2 za 2009r na korzysc 98-ki) ale nie ma podenego ile probek 95-ki i 98-ki przebadano... - hmm , bartek_mi 30/06/11 16:47
generalizowanie "lepsza jest na BP" to sobie mozna...
to wszystko franczyza i czy leja swinstwo czy nie zalezy od obslugi
ja kiedys zatankowalem na bp w lowiczu. jakbym powietrzem tankowal :) przepal na wielokrotnie jezdzonej przeze mnie trasie +20%dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj
- a co masz? , Chrisu 1/07/11 22:42
trabanta? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Zależy od samochodu. , Pron! 30/06/11 08:28
I jak sobie elektronika poradzi z wyższą liczbą oktanową.
Ja do swojego starego Civica 1.4 zalałem kiedyś Pb98 i się zamulił totalnie.
Na Pb95 jechał normalnie, jak należy, a na Vpowerze 95 można było odczuć drobną różnicę w osiągach na plus i spalaniu na minus.
Teraz do 1.6 vteca leję tak samo, cokolwiek byle 95 oktan, bo więcej nie ma sensu, jeśli się nie mapowało komputera. Ja autem jeżdżę na co dzień, nie tylko na wyścigi, więc nie ma sensu przystosowywać auta do droższego paliwa ;) Okazjonalnie jak jadę z kumplami na jakiś streetracing to zalewam vpałę 95.Slalom alejkom! - Lektura calkiem fajna,rece opadaja od tych wywodow:)))) , speed 30/06/11 19:41
W innych tematach tez reprezentujecie taka wiedze?????
roznica 98-95 ,ludziska troche fizyki i wiedzy z ogolniaka i ruszyc czerepem a nie wypisywac brednie!
Jak samochod jest normalny (technicznie sprawny ) musi byc wyczuwalna roznica przy zmianie paliwa ,kropka.
roznica pomiedzy nimi jest w szybkosci spalania .
Dlatego silnik przystosowany do benzyny 95 po zalaniu 98 bedzie mulowaty przy gwaltownym dodaniu gazu lub nawet sie zaksztusi , w wiekszoci aut elektronika nie jest wystarczajaco szybka aby potrafic przestawic zaplon. W przypadku przejscia z benzyny 95 na 98 zaplon powinien byc przyspieszony a odwrotnie w drugo strone. Komputer ma ograniczone pole manewru i dosc czesto zakres regulacji jest maly (nie wystarczajacy)
W nowoczosnych silnikach duzej mocy przystosowanych do benzyny 98 po zalaniu 95 spokojnie da sie jechac ale juz przy gwaltowniejszym przyspieszaniu (t.z slychac zawory)
efekt spalania stukowego .
I w jednym silniku widac to bardziej a w innym prawie nie wystepuje , wplywa na to kilka rzeczy efektywnosc chlodzenia komory spalania jak i stopien sprezania.
Efektem zmiany paliwa obojetnie w ktora strone bardzo czesto wystepuje zwiekszenie spalania .
Dlatego jak silnik przystosowany do 95 lejemy 95 jak 98 to 98
nie wiem czy macie jeszcze inne ,umnie sa trzy 87,89,91
89 mozna praktycznie urzywac w kazdym aucie (jak nie ma innego) a tak to albo szkoda kasy w przypadku 87 albo szkoda silnika w przypadku 91.
Pomijam to ze w Polsce (tak jak niektorzy pisza paliwa sa niezbyt prawdziwe)
Naprawde o takich rzeczach na fizyce teraz nie ucza???
nie wspomne wydzialy mechaniczne bo tam to dopiero byl 'mlot':))- U nas nikagda ciężarówek na benzynę , McIsland 30/06/11 21:18
więc mamy tylko 95, 98 i te waloryzowane coś...GTD ... - :))))) inna metoda okreslania liczby oktanowej , speed 30/06/11 22:06
w skrocie jezeli dobrze pamietam to w europie silnik doswiadczalny kreci sie 600obr/min a w ameryce 900obr/min
system RON -europejski i MON amerykanski
roznica w tym jest okolo 10 oktan ,ale jak zawsze jest to bardziej skomplikowane i ogolnie mozna przyjac ze (pisze o kanadzie) 91 to odpowiednik waszej 98 a 87 -95 (tak ogolnie)
Nasza benzyna zawiera 10% spirytusu i zwizkow eterowych tak ze jest pewne pole manewru .- bo zimno macie , McIsland 30/06/11 22:23
wot taki klimat, ale to Ty jesteś zmechanizownany inżynier więc wiesz na pewno lepiej, ale i tak u nas nie ma ciężarówek na benzynę... Nie mam Speed pojęcia o RON MON itd..GTD ... - ja tam z MON nie chcę mieć nic do czynienia , Dabrow 1/07/11 00:21
http://www.mon.gov.pl/pl/index/!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - kiedy zimno to zimno a dzisiaj dowalilo +39 st C , speed 1/07/11 01:14
juz jest po szostej a dalej trzyma prawie 35:))
troche ciezarowek (tych mniejszych jest na benzyne ) ktos musi ja palic:))) Ta benzyna nasza 89 widze ze jzu znika jeszcze shell tylko sprzedaje- speed na litosc boska , Maverick 1/07/11 11:02
wyjdz z piekarnika!!!
:]- Speed , Dabrow 1/07/11 11:21
zapomniał żeby podać że to są F a nie C ((-;!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - przy wilgotnosci powietrza rzedu 20-25% nie jest zle , speed 1/07/11 17:18
Czasami jest tylko okolo 30 i wilgotnosc 90% to jajo mozna zniesc.
Zaleta tego klimatu jest bardzo niska wilgotnosc powietrza mimo tysiecy jezior w okolo i czy przyjdzie -45 st C czy + 40 st C jest nawet fajnie (przyjemnie). :))))
- zawsze używam lepszego ONa , okobar 1/07/11 16:49
gdzieś tak od 3-4 lat
wcześniej jeździłem na tańszym - raz wziąłem droższe (Shella akurat) i poczułem moc... lekkość, i nawet starczyło na dłużej. Od tamtej pory zawsze biorę lepszą, bez różnicy na jakiej stacji....
oczywiście zostało poparte to badaniami własnymi i teścia - w lesingu miał w firmie dwa takie same ople...
w jednego kazał lać pracownikom lepszego w drugiego gorszego dieselka...
oba ON z Orlenu bo od nich miał na firmie... i po 40 tys km kazał zrobnić hamownie - na lepszym dieslu miał 8 km więcej niż drugi, paliwo starczało na dłużej i wrażania z jazdy - zdecydowanie lepsze...
oczywiście pozostaje kwestia łącznika siedzenia z kierownicą, bo obiema autami jeździli inni ludzie :P
ale wyniki zgodziły się z moimi odczuciami :P
ale i tak ptoki uzna że mi się tylko wydaje, a on wie lepiej :PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - a robił hamownię , Chrisu 1/07/11 22:46
przed testem? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - oczywiście , okobar 2/07/11 08:21
123AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - nie znam sie kompletnie , Maverick 4/07/11 15:11
ale gdy zalewam mocniejszego diesla tez czuje, ze jest mocniejszy.
ale jak mowie - nie znam sie.
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|