Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ManiusNG 22:25
 » ham_solo 22:22
 » Brauni 22:21
 » rainy 22:21
 » yeger 22:21
 » Chavez 22:21
 » Hitman 22:20
 » Curro 22:20
 » Dhoine 22:19
 » exmac 22:16
 » Dexter 22:11
 » kicior 22:10
 » JE Jacaw 22:10
 » luckyluc 22:10
 » Demo 22:09
 » wielo 22:09
 » rooter666 22:06
 » myszon 22:04
 » Kool@ 22:04
 » Star Ride 22:02

 Dzisiaj przeczytano
 41123 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

klimatyzacja w autku- sprawdzanie szczelności , Demo 17/07/11 21:19
Chyba zrobiono mnie w siurka. Miesiąc temu nabiłem klimę a teraz wydajność spadła niemal do zera (choć jeszcze się wszystko załącza jak trzeba, jest skok obrotów, sprężarka chodzi itd.).

Mam zamiar się na dniach kopnąć do zakładu gdzie mi to robili i reklamować, no bo skoro nabili nieszczelną to dali dupki...No ale teraz zaczyna się ciekawostka. Poczytałem trochę na necie i jest kilka metod badania szczelności, droższe dokładniejsze i analogicznie tańsze mniej dokładne.

W momencie zlecania usługi nikt mnie nie pytał/ nie proponował mi wybrania metody . Czy w związku z tym mam prawo oczekiwać, że usługa została wykonana poprawnie, a zakład na swój własny sposób stwierdził szczelność i gotowość instalacji do nabicia?

Jak Wasze doświadczenia w tej materii?

napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(

  1. Podstawowe pytanie , ibiz 17/07/11 21:26
    brzmi: z jakiej usługi korzystałeś? Tzn. czy było to tylko nabicie klimy, czy też usługa kompleksowa, czyli serwis klimy (sprawdzenie szczelności, uzupełnienie czynnika, oleju, itp.). W tym drugim przypadku otrzymujesz wydruk z urządzenia serwisowego z wyszczególnieniem ciśnienia, uzupełnionych płynów itp.). W przypadku usługi polegającej tylko na nabiciu klimy nikt nie da Ci gwarancji na szczelność układu...

    1. komplex , Demo 17/07/11 21:28
      nabijanie, odgrzybianie, olej, wydruk dostałem.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. wnioskuję, że nid dodali czynnika do sprawdzania szczelności , piotrszach 17/07/11 21:32
        ale dla pewności zajedź do nich i spytaj, a nóż to zrobili i tylko o tym nie wspomnieli. Ile zapłaciłeś za usługę?

        1. 180 pln , Demo 17/07/11 21:36
          Ja nie wiem czy dawali tam ten czynnik UV. Mnie jako klienta w zasadzie to nie obchodzi, bo usługa była ze sprawdzeniem szczelności. Jak tam stałem to chłopak z obsługi podszedł i powiedział "instalacja jest szczelna, możemy nabijać". I wsio...

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. hm, ciekawe w jaki sposób spradzili szczelność , piotrszach 17/07/11 21:43
            ot tak od ręki?! Inna sprawa, to całkiem tanio Ci policzyli. W moich okolicach (a metropolia to nie jest :D) nabicie klimy (gdy czynnika jest mało) to koszt ok. 130 zł + 70 zł odgrzybianie. Z tego co się orientuję (ale oczywiście nie jestem specjalistą) to szczelności klimy nie da się zrobić ot tak. Jest sprawdzania instalacji pod wysokim ciśnieniem (dodatkowo newralgiczne miejsca pokrywa się pianą by łatwiej było zauważyć gdzie pojawiają się nieszczelności). Jednak najprostszą metodą jest właśnie nabijanie klimy z dodatkiem i kontrola w razie problemów, sprawdza się to w większości przypadków (u mnie nic nie widać, a czynnik gdzieś wcina :D).

            1. aż mi się przypomniało , Demo 17/07/11 21:52
              nabili azotem i po ok. 40 min sprawdzili ciśnienie (wskazywło takie samo jak w po nabiciu). Potem jeździli czujnikiem azotu i wszystko było ok.

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

              1. i wszystko jasne :) , piotrszach 17/07/11 22:02
                jednak sprawdzali. Podjedź do nich, niech sprawdzą jeszcze raz, może coś się w międzyczasie rozszczelniło i niech nabiją ci z tym dodatkiem, koszt niewielki, a w razie czego zawsze dodatkowa pomoc w szukaniu usterki.

                Co do "gwarancji" na szczelność, to nikt Ci takiej nie udzieli, sprzęt się zużywa, mogłeś gdzieś "przywalić" itp.

                1. no ok, ale w ten sposób , Demo 17/07/11 22:20
                  to ja mogę 200 pln co miesiąc tracić. Zawsze mogą powiedzieć, że czujnik nic nie pokazał i spadać a Ty człowieku nabijaj sobie co miesiąc :/

                  No ale jak jesteśmy w temacie...Może podpowiecie co może być nie halo? Generalnie wszystko się załącza, filtr kabinowy wymieniłem. 2 rurki co są od klimy (1 z zaworkiem do napełniania)- cienka i gruba. Podczas pracy cienka robi się zimna, gruba ma temp. otoczenia. Poprawnie?

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                  1. sorki, ale nie pamiętam jakie masz autko :) , piotrszach 17/07/11 22:32
                    co do diagnozy, to mogło się sporo zepsuć/uszkodzić.
                    Jeśli dobrze rozumiem, to sprężarka się załącza, ale po prostu nie chłodzi? Stało się to nagle, czy też chłodziło coraz słabiej? Najprostszym (i najtańszym w naprawie) wyjaśnieniem jest brak czynnika chłodzącego, gdzieś uciekł. Pisałeś, że dostałeś wydruk, ile czynnika ściągnęli z samochodu?
                    Może też być walnięta sprężarka (to też może być przyczyną ubytku czynnika), czy jak klima działała, to chłodziło od razy, czy musiałeś chwilę poczekać (5-10 minut)?

                    1. Mazda 626 , Demo 17/07/11 22:37
                      problem w tym, że ja nie mam pojęcia jak ona chłodzi jak pracuje poprawnie (kupiłem w październiku 2010). Nawet jak była świeżo po nabiciu to jak dla mnie chłodziła gówniano- klima w yarisie qmpla mrozi w porównaniu do mojej. Nawet po nabiciu wymieniłem filtr kabinowy, bo szukałem dalej dlaczego tak słabo jest.

                      W sumie jak się teraz zastanawiam, to jej "spadek wydajności" może być związany ze wzrostem temperatury. Jakby nie patrzeć, w czerwcu było chłodniej znacznie.

                      Ok...nie ma co zamulać, muszę jechać na sprawdzenie ciśnienia czynnika.

                      napisalbym swoj config,ale sie nie
                      zmiescil:(

                      1. niedobrze jest, że tuż po nabiciu słabo chłodziła :( , piotrszach 17/07/11 22:50
                        a sprawdzali chociaż temperaturę powietrzy przy nawiewach? Może zajrzyj na forum Mazdu, czasem trafiają się naprawdę kumaci mechanicy i jednocześnie pasjonaci danej marki, możesz dzięki temu oszczędzić później sporo grosza (jak by się trafił cwaniak, który chciałby przy okazji wymienić połowę samochodu). A do serwisu to jedź bez dwóch zdań, nikt Ci nie rozwiąże problemu na odległość.

                        1. gadałem z chłopakami z forum mazdy , Demo 17/07/11 22:58
                          i mówili, że klima w 626 nie szczyci się wydajnością. To jednak nadal jest względne. A co do serwisu...nie wiem co on tam robił. Zamknął się w autku z jakimś gadżetem, siedział tam z 15 min. Potem zostawił gadżet na 45 min (chyba odgrzybianie).

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                          1. ten "gadżet" to faktycznie do odgrzybiania , piotrszach 17/07/11 23:11
                            (ozonator lub ultradźwiękowy). Tyle, że 45 minut na odgrzybianie to trochę krótko, ale cóż czas to pieniądz, mniej klientów, prąd też kosztuje :)
                            Nie ma co gdybać, jedź do magików niech sprawdzają jeszcze raz (na 99% nabiją klimę jeszcze raz z dodatkiem UV i każą trochę pojeździć).

      2. No to , ibiz 17/07/11 21:39
        reklamować. Jest nadzieja (ale niewielka), że może puszcza na zaworku. Mógł nie odbić do końca lub się uszkodzić. Czasem się to zdarza przy podłączaniu "nabijacza". No i jak pisze kolega niżej. Pewność da tylko napełnienie z dodatkiem do badania szczelności. W każdym razie jazda do serwisu wskazana.

  2. miałeś nabijaną klimę , piotrszach 17/07/11 21:30
    z dodatkiem do sprawdzania szczelności? (dodatek świeci w ultrafiolecie) Jeśli tak, to jedź do nich, niech obejrzą, przy tak szybkim ubytku czynnika chłodzącego, nie powinno być problemu ze znalezieniem miejsca wycieku.

    Jeśli nie, to nabij klimę jeszcze raz z tym dodatkiem (tak , wiem, dodatkowy koszt, ale powinni Ci to zaproponować przy pierwszym nabiciu, niewielki dodatkowy koszt).

    Jest jeszcze metoda "na pianę" ale do niej i tak musisz mieć sprawną (nabitą klimę) więc radzę zrobić najpierw to co powyżej napisałem.

  3. hmm , bartek_mi 17/07/11 23:01
    sprawdzili na podcisnienie szczelnosc i bylo ok. uzupelnili czynnik, temperatura na nawiewach byla pewnie w normie i po temacie.

    dodatek swiecacy w UV daje sie za 2 podejsciem jak znowu szybko zejdzie.

    normalne sprawy

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  4. generalnie to temat rzeka , digiter 18/07/11 00:00
    w focusie norma mówi żeby nabijać 720g a w kilkuletnich focusach okazało się że jest ponad 800g czynnika chłodzacego. Miałem nabijać 'na wszelki wypadek', ale zrezygnowałem, bo nie wiem gdzie jest prawda.

    http://forum.fordclubpolska.org/...8817&page=6

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. ??? , Kozo 18/07/11 11:21
      jak masz auto bez przeszłości to jak otwierasz maskę to masz naklejkę ile wchodzi czynnika i tyle gościu wpisuje do maszynki która załatwia klimę kompleksowo tzn. odsysa, sprawdza szczelność układu, uzupełnia czynnik UV i olej (trwa to ok.30 min.) Jak czytam tutaj niektóre wypowiedzi to aż strach. Co do ceny to w tym roku zapłaciłem 120 zł. netto + 30 minutowe ozonowanie. Jeśli nie ma naklejki to znaczy że z reguły auto było bite bo chyba nie ma takiego blacharza w Polsce który uzupełniałby te naklejki informacyjne - już prędzej się znajdzie który to zamaluje :) Dodatkowo producenci dążą do konstruowania układów w których ma być coraz mniej czynnika - tak więc jak komuś wchodzi 700-800g to jest to raczej stary układ. Teraz dokładnie mam 525g a dąży się do zmniejszania poniżej 500g - oczywiście jak cos spartolą może się to wiązać ze zmniejszeniem sprawności, ale zakładam że robią to osoby które wiedzą jak to robić - nie rozumiem też stwierdzenia że ma być ileś tam gram ale ja dałem więcej? to jest takie typowo polskie - jak producent podaje że mi wchodzi 3,6 litra oleju do silnika to na miłość boską nie wlewam 4 litrów, bo a nóż widelec może silnik będzie się lepiej zbierał (kręcił) ?!?;) Odwiedzajcie stronkę grupon.pl często tam można trafić na nabijanie klimy za ok. 60-70 zł. z ozonowaniem.

  5. jak sprężarka daje ciała to żeby nie wiem ile było czynnika to będzie słabo z zimnem , Pawelec 18/07/11 08:15
    z tematem klimy walczę w 2gim aucie. Podczas 'serwisu' klimy maszynka najpierw odciąga czynnik z olejem, robi podciśnienie i trzyma je kilkanaście minut sprawdzając czy się nie zmienia a potem nabija czynnik plus olej. Olej najczęściej jest już z kontrastem uv i można później latareczką sprawdzić organoleptycznie wyciek. Wycieku często nie widać 'po wierzchu' bo uszkodzenia układu są jak u Murphy'ego w najgorszych miejscach. Jak ci się trafi walnięty wymiennik we wnętrzu w nagrzewnicy to zobaczysz co to koszta robocizny. Inną kwestią jest realna wydajność chłodzenia. Tydzień temu załatwiałem wymianę sprężarki w 4ro letniej megance. Najpierw zaczęła hałasować tzn było ją słychać podczas pracy a po kilku godzinach praktycznie przestała chłodzić/sprężać. Wymiana zamknęła się w 1400 niestety ale ponoć jest lepiej niż jak była nowa. Kwestia ubytku to temat rzeka. Zauważ że jak nabijają to samochód stoi spokojnie a wszystkie elementu układu nie są poddawane żadnym udarom i naprężeniom. Na stanowisku może być i 2 tygodnie ok a po wyjechaniu za 2 dni brak czynnika. Problem słabej wydajności czasem klimiarze rozwiązują przez nabicie do 10% więcej czynnika. Mi raz badziewiarz nabił 40% więcej bo wydawało mu się że mam klimę 2strefową. Układ pracował ale po kilku minutach czujnik ciśnienia odcinał sprężarkę. W obecnym autku wiem gdzie mam wyciek ale żeby wymontować rurkę muszę zdjąć przedni pas razem ze zderzakiem, światłami itd. Niechcemisie.

    Tom Drwal
    LAS Ltd.

    1. +1 do wszystkiego co napisałeś :) , piotrszach 18/07/11 08:34
      mam wyciek, nie mam pojęcia gdzie, ale że czynnika ubywa bardzo powoli, na razie odpuściłem temat, szkoda czasu i kasy na zabawę (trzeba by zostawić samochód na 2-3 dni, koszty praktycznie nieznane).
      Z klima w nowszych autkach jest jeszcze jeden problem. Jak miałem Fabie sprawa była prosta, nie działa klima to ją wyłączam i zapominam o temacie (naprawiam kiedy mam czas, potrzebę, kasę itp.). W Octavii jest już inaczej, sprężarka chodzi na okrągło, nawet przy wyłączonej klimie, za smarowanie odpowiada czynnik chłodzący. Chyba każdy się już domyśla co się dzieje gdy brakuje czynnika chłodzącego? Brak smarowania, zatarcie sprężarki, zerwanie paska i... lepiej dalej nie pisać co może być. Podobno jest jakieś zabezpieczenie przed zerwaniem paska (w razie zatarcia sprężarki urywany jest jakiś bolec i do zerwania nie dochodzi), ale wolę tego nie sprawdzać. Krótko mówiąc muszę dbać o to by czynnik zawsze był w układzie bo inaczej... Cóż, zachciało się luksusu, więc trzeba za niego płacić :)

      1. napewno dobrze piszesz? , Piratez 18/07/11 09:13
        to ze pasek napedza kolo caly czas to nie znaczy ze kompresor dziala
        jest jeszcze cos takiego jak sprzeglo w kompresorze ktore blokuje kolo z calym mechanizmem kompresora...

        1. jak ma automatyczna , MayheM 18/07/11 09:20
          to wystarczy ze ustawia temperature, to sprezarka pracuje.

          @piotrszach - zartujesz z tym bolcem? Czy jakiemukolwiek producentowi samochodow zalezy, zeby klient nie ponosil gigantycznych kosztow przy awarii ? LOL

          1. nie wiem czy to prawda , piotrszach 18/07/11 09:44
            usłyszałem o tym od gościa który się zajmuje klimatyzacją zawodowo (i nie jest to pan Mieciu co sobie kupił maszynkę i tłucze kasę na napełniany klimy nie mając o tym pojęcia), ale nie dam sobie nic za to uciąć :)

        2. jestem pewien , piotrszach 18/07/11 09:41
          w moim przypadku (Octavia II, klima dwustrefowa, climatronik, sprężarka nie ma sprzęgiełka (tak miałem w Fabii).

          1. no to albo masz zle info, albo to totalna lipa , MayheM 18/07/11 09:54
            nie wierze, ze sprzarka nie ma sprzegielka, jesli to prawda, to to totalnie dyskwalifikuje taki samochod, w przypadku awarii sprezarki leci caly osprzet w wyniku zerwania paska. Producent musial sobie to fajnie wymyslic, samochod warty na rynku wtornym 20-30k, pada sprezarka, i naprawa wychodzi polowe wartosci samochodu.
            Ale w pasatach nowych tez wprowadzili podobnie gnojace ludzi rozwiazanie z jakas zebatka rozrzadu, ktora po 200tys sie zrywa, naprawa tylko w ASO przekracza 10tys. (czytalem gdzies w necie).

            1. info pewne na 100% , piotrszach 18/07/11 10:51
              i to nie jest niestety odosobniony przypadek. W innych markach jest podobnie. A że to głupie/problematyczne rozwiązanie? Zależy dla kogo. ASO/producent na pewno nie narzekają. :)

              1. heh , Piratez 18/07/11 11:38
                i dlatego nie kupuje sie nowych aut;)

                debilizm straszny, brakuje zeby podlaczyc kompresor bezposrednio pod rozrzad....

            2. z tym pasatem a dokładnie tdi 2.0 , Nebuchadnezzar 18/07/11 13:15
              info jest tu http://vwszrot.pl/

              dupa na stołku, morda przy korycie...

      2. to nie tak do końca , Pawelec 18/07/11 11:15
        nie znam samochodu/sprężarki w której nie ma elektrosprzęgiełka. Faktem jest że jak nie ma smarowania to sprężarka się zaciera. Nośnikiem mgiełki olejowej jest właśnie czynnik więc jak go nie ma to czujnik braku powinien odłączyć elektromagnesem sprężarkę. I to że pasek się kręci to tak ma być, ważne żeby ośka sprężarki się nie kręciła. Skraplacz najczęściej wymienia się po tym jak układ był długo rozszczelniony, zawór rozprężny zazwyczaj wystarczy wyczyścić/umyć a wymienia się go jeśli sprężarka daje dobre ciśnienie a nie chłodzi w środku. Maszynka do napełniania określi przecież ciśnienia dolotu i wylotu w trakcie pracy układu. A to czy to klima manualna czy klimatronik to tylko kwestia sterowania sprzęgiełkiem. Na uparciucha można wysterować sprzęgiełko z 12V i też sprężarkę załączysz. W poprzednim galaxiaku świrował właśnie klimatronik i pomimo sprawnych czujników temp zewn i wewn czasem nie załączał sprężarki. Wyprowadziłem sobie kabelki do kabiny to miałem sygnalizację ledem i bezpośrednie załączenie sprzęgiełka. Działa do dziś.

        Tom Drwal
        LAS Ltd.

        1. mechanikiem nie jestem , piotrszach 18/07/11 11:28
          ale o tym, że sprężarka chodzi na okrągło wiem z wielu źródeł. Kilkakrotnie facet od klimy sprawdzał coś ręką czy faktycznie sprężarka chodzi (możliwe że sprawdzał czy obraca się wałek), bo też nie był pewien czy w tym modelu tak ma być ( w Octavii I/Tour sprężarka chodzi tylko przy włączonej klimie).

          1. ja mam samochód z grupy VAG... , Kozo 18/07/11 11:30
            i pasek się kręci non-stop tylko sprężarka załącza się sprzęgiełkiem

            1. oj, przeca tłumaczę już jakiś czas , piotrszach 18/07/11 11:56
              że starsze wersje tak miały (Fabie I, Octavia I, Superb I wymieniam Skody, bo tych jestem pewien, ale na 99% w pozostałych autach z grupy VAG jest podobnie), teraz przyszło nowe, lepsze :)

    2. właśnie jak na spokojnie myślę , Demo 18/07/11 08:43
      to ja nie byłem zadowolony z wydajności nawet po nabiciu. Albo ona ma tak słabą wydajność, albo coś jeszcze jest nie halo. Filtr kabinowy wymieniłem i za penisa nie mogę wygoglować czy jeszcze jakieś inne się tu wymienia. Może osuszacz? Qva :/

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. ale w ogole kiedys pracowala dobrze? , MayheM 18/07/11 09:22
        od dawna masz auto? Nie smierdzi jak wlaczasz klime?
        Mozesz miec zabity syfem osuszacz - do zbadania rozbierajac pol kokpitu albo wziernikiem endoskopowym.
        A wentylator chlodnicy sie kreci? Czasem tak jest, ze wentylator ma spalony bieg od klimy, nie zalacza sie, a sprezarka wlacza sie i wylacza powodujac, ze nie chlodzi.

        1. wszystko się włącza jak trzeba , Demo 18/07/11 09:26
          Autko mam od października 2010 i nie wiem jak powinna chodzić w tym autku poprawnie klima. Ale z tego co gadam z ludźmi co mają te mazdy to dochodzę powoli do wniosku, że to ja mam za duże oczekiwania. Kumpel co twierdzi, że jemu to klima mrozi ustawia ją na 22'C. Ja na 16'C to już wiem dlaczego ja muszę długo czekać na efekt :/

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. a dlaczego ustawiasz tak niską temp?! , piotrszach 18/07/11 09:46
            zasada jest taka, że ustawia się max do kilku stopni poniżej temperatury na zewnątrz (np. 30 st. w autko 24-26 st). Większe różnice to proszenie się o kłopoty ze zdrowiem. U mnie 16 st. to tzw. LOW, czyli elektronika nie działa tylko sprężarka nap... ile może, czyli po prostu lodówka :)

            1. hmm... , Demo 18/07/11 09:47
              bo jestem wybitnie zimnolubnym stworzonkiem? Przy 25'C na dworze dostaję wścieku :/

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

              1. cóż, Twój wybór , piotrszach 18/07/11 10:52
                ale nie zazdroszczę wysiadania z takiego auta przy np. +30 za zewnątrz :)

                1. jak jest +30'C na zewnątrz , Demo 18/07/11 10:54
                  to ja kopię dół w piwnicy otoczony workami lodu :P

                  napisalbym swoj config,ale sie nie
                  zmiescil:(

                  1. a nie prościej kupić dużą lodówkę? , piotrszach 18/07/11 11:02
                    piwnicy nie musisz rozwalać, a zimą będzie dodatkowa do żarełka :)

      2. Niech , Birdman 18/07/11 10:19
        ci sprawdza jeszcze zawor rozprezny. U mnie byl zasyfiony przez co nie dzialal poprawnie. Koszt wymiany na nowy (spuszczenie czynnika z ukladu, wymiana zaworu, skrecenie, nabicie) to jakies 170zl. Jak co to polecam firme Grapow w Lodzi (ul. slaska). Jezdzilem z tym zaworem po roznych specach. Chcieli mi wymieniac silniczki klimatronika (samo rozebranie deski to 600zl), wymienilem osuszacz... Pojechalem do grapowa i godzina pozniej mialem sprawna klime.

        ping?

  6. jesli nie miales czynnika , MayheM 18/07/11 09:16
    to swiadczy tylko i wylacznie o jakims wycieku, bo czynnik sam z siebie nigdy nie ubywa. Zatem POWINNI byli sprawdzic szczelnosc zanim nabili. Jesli tego nie zrobili, to znaczy ze to zaklad w ktorym dorabia piekarz i szewc, a nie fachowcy od klimy (zreszta takie zaklady z niedoukami stanowia 90% wszystkich).
    Reklamuj i za nic wiecej nie plac.

    1. następny znawca , Pawelec 18/07/11 11:18
      10% ubytku rocznie jest dopuszczalne. Chyba że wszystkie połączenia zrobisz spawane a nie uszczelniane gumowymi oringami. Szczelność sprawdziła maszynka bo jakby jej nie było to by nie nabiła.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

      1. dokładnie , piotrszach 18/07/11 11:29
        niewielki ubytek jest normą, ale mi w ciągu roku z 550 g zostało 90 g :)

        1. no to masz dziurę , Kozo 18/07/11 11:31
          taką że palec włożysz ;)

          1. gdybym miał taką dziurę, to znalezienie jej było by , piotrszach 18/07/11 11:57
            bardzo proste. A tak niestety nie jest i bujam się z problemem od pół roku.

  7. tez mam 626 , BENY 18/07/11 11:17
    i tez problemy z klima. Co rok trzeba by nabijac, a wydajnosc powiem... srednia. U mnie rok temu za pierwszym podejsciem maszyna wykazala nieszczelnosc. Ale powiedzieli, ze recznie mozna sprawdzic dokladniej. Cos tam poustawiali w maszynie i zamiast kilku minut robila to ok 45 minut i wykazala, ze wszystko OK i nabila. I bylo zimno, ale nie tak jak powinno IMO. W tym roku tez juz czuc, ze slabnie wydajnosc. A chlodno w aucie robi sie po ok 10 minutach.

    / Najlepsza sygnaturka /
    / to brak sygnaturki /

    1. jaka konkretnie? , Demo 18/07/11 16:00
      model, rok, silnik?

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. ... , BENY 19/07/11 09:08
        626 GE 1,8 w benzynie, 105KM, rok 1994

        / Najlepsza sygnaturka /
        / to brak sygnaturki /

  8. wydajność klimy? , Kozo 18/07/11 11:28
    prawidłowo dobrany i działający układ w samochodzie przy ustawieniu klimy na full - tzn. temp. na minimum i nadmuch na full powinien wypluwać powietrze z kratki o temp. 8-10 st.C - sprawdzone w wielu samochodach różnych marek. Ostatnio mierzyłem sobie w swoim autku i przy temp. na zewnątrz +30 (samochód stoi w korku) to dmuchał mi powietrzem +10 i tyle :)

    1. ja mam jeszcze oldschoolowa klime , elliot_pl 18/07/11 13:16
      gdzie wchodzi 1200g czynnika :) Po wymianie chlodnicy w zeszlym roku i nabiciu, testowalem termometrem w kratce wylotowej. Bylo dokladnie 1,0 stopnia, przy klimie chodzacej na maxa w sloncu. No ale ja mam stare auto :P

      momtoronomyotypaldollyochagi...

  9. jaką konkretnie? , Demo 18/07/11 14:38
    model, rok, silnik?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL