Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kool@ 15:46
 » Pawiano 15:44
 » zibi13 15:44
 » rulezDC 15:40
 » ToM78 15:39
 » bmiluch 15:27
 » Liu CAs 15:26
 » KHot 15:25
 » palioza 15:21
 » ngP 15:21
 » Mademan 15:18
 » bajbusek 15:15
 » Artaa 15:09
 » rainy 15:09
 » Chrisu 15:09
 » Pio321 15:08
 » soyo 15:08
 » Sherif 15:07
 » Kenny 15:06
 » ligand17 15:00

 Dzisiaj przeczytano
 36885 postów,
 wczoraj 25433

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT-MOTO] To diesel or not to diesel? , majlosh 15/08/11 16:32
Kontynuując serię wątków motoryzacyjnych - jakie są wady i zalety silników diesla? Rozglądając się powoli za nowym wozidłem na początku wykluczałem diesla. Myślałem stereotypowo - brałem pod uwagę problemy z rozgrzewaniem, większa awaryjność i droższe naprawy(?). Czy słusznie?
Które silniki diesla są warte kupna, a których nie polecacie?
Które silniki trzeba zostawić po zatrzymaniu przez chwilę na luzie? Coś mi się takiego obiło o uszy ;)
Czy silnik diesla to dobry pomysł na dłuższe (ok 15 km) dojazdy do pracy w korku?
Kiedy diesel będzie lepszym wyborem od silnika benzynowego?
P.S. Znacie strony na których w szybki sposób uzyskam informacje, który silnik danego modelu jest warty kupna, a który należy omijać z daleka?

They dont know that we know they know we know

  1. Ale sprecyzuj wiek silnika. , Dexter 15/08/11 16:37
    Bo inaczej się ma moim zdaniem temat silników 15-letnich a inaczej np. 2-letnich.

    Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
    Odpowiedzi oleję.
    THX!

  2. .... , ghostmc 15/08/11 16:46
    1. Wszystkie silniki diesa są warte kupna pod warunkiem że trafisz na zadbany egzemplarz (or nowe auto z salonu) Silniki TDI z grupy VW (1.9 TDI do 100 KM) nie są wrażliwe na paliwo gorszej jakości, można lać bio a spalanie w średniej klasie aucie (golf) wyniesie przy spokojnej jeździe 5-6l.
    2. Każdy silnik z turbiną (niezależnie od tego czy jest to ropniak czy benzyna) należy przez chwilę po zatrzymaniu "ostudzić" olejem na wolnych obrotach - ale tyczy to tylko sytuacji gdy faktycznie silnik się rozgrzeje czyli powiedzmy po trasach >40 km.
    3. Silnik diesla jest dobrym pomysłem jedynie na dłuższe dojazdy do pracy, do jazdy po mieście się nie tyle nie nadaje co cierpi.
    4. Diesel będzie lepszym wyborem od silnika benzynowego w przypadku dużych przebiegów (>50 000km rocznie).

    Sam posiadałem przez kilka lat Astrę 2 (g) z silnikiem 1.6 benzyna, rocznik 99. Pokonywałem dziennie trasę ok 50-70 km + weekendowy wypady ok 200 km i do tego jakieś wczasy dwa razy w roku. Spalanie średnie bywało na poziomie 6.5 litra. Ale.. rocznik był już nie mały więc zdarzały się przygody (alternator padł, silnik wycieraczek padł, silnik wspomagania padł, egr itp.. ) Całkiem niedawno zakupiłem Puga 407 rocznik 2005 z silnikiem 2.0 hdi (136km), komfort i frajda z jazdy nieporównywanie większa, koszty utrzymania (ubezpieczenie) na takim samym poziomie, koszty dojazdów mniejsze (bo spalanie mniejsze a i ropa jednak ciut tańsza) - auto z przebiegiem ok 180 k (oryginalny) po wymianie kompletnego rozrządu (900 zł + robota) będzie się nadawało do jazdy co najmniej przez kilka lat, cenowo francuzy wypadają najkorzystniej a części zamienne są o dziwo tańsze od aut niemieckich a o japończykach nawet nie wspominając. Reasumując - wszystko jest zależne od potrzeb i aktualnego stanu portfela :)

    What a beautiful creature.
    Wish him luck, boys.

    1. nie zgodzę się z 1 faktem , Demo 15/08/11 21:25
      "Silniki TDI z grupy VW (1.9 TDI do 100 KM) nie są wrażliwe na paliwo gorszej jakości, można lać bio..."

      Golf III 1.9 TDI. Na bio zauważalnie gorsza kultura pracy silnika i wyższe spalanie. Również, jak się zatankowało na stacji "krzak" dało się odczuć cyrki z pracą silnika.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

    2. co do spalania , tytan 15/08/11 23:38
      Astry to 6.5l to rozumiem pomiar na autostradzie, przy zjezdzie z gorki i wietrze w plecy?

      --
      "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
      życiem..."

      1. a skad , faf 16/08/11 08:49
        na oponach z roweru
        i w strudze powietrza za tirem :)

    3. egr w benzynowej astrze z 99r ? , faf 16/08/11 08:47
      uahahahaa

      1. w moim lanosie z 98r był egr , Demo 16/08/11 08:57
        a silnik ten sam co w Astrze...z czego "ha" ?

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. bo to pic na wode , faf 16/08/11 09:34
          choc z drugiej strony ma wiekszy sens niz w dieslu

          egr w dieslu ma zmniejszc kopcenie przez dowalanie sadzy do silnika
          w benzynie prawie nie ma sadzy - toz tam "czyste powietrze fiolkami woniejace" :D
          wiec sie praktycznie nie psuje - nie to co w dieslach

          wiec - nie miales diesla - nie wiesz co to egr :)

          1. ja egr odłączyłem , Demo 16/08/11 09:38
            i samochodzik pracował zauważalnie lepiej w niższym zakresie obrotów.

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

            1. egr to zwykła rurka do recyrkulacji spalin , bajbusek 18/08/11 14:00
              robi syf w komorze silnika, podobno obniża temperaturę silnika... ja zaślepiłem i auto wyraźnie ożyło!

      2. mam astre , soczek3000 16/08/11 09:27
        1.4 16v z '99 i tez mam EGR

  3. generalnie , tytan 15/08/11 16:59
    Zaletami diesli sa:
    -niskie spalanie
    -nizsze ceny zakupu paliwa (on)
    -wieksza elastycznosc silnika (rozklad momentu obrotowego)
    -wieksza wytrzymalosc na przebiegi/czas niz benzyna (jednak to juz raczej staje sie reliktem przeszlosci)

    Wadami sa:
    -drozsza cena zakupu
    -w przypadku nowoczesnych konstrukcji wyzszy koszt serwisu
    -w przypadku awarii wiekszy koszt napraw niz wolnossacych jednostek benzynowych i wiecej czesci do ewentualnego zepsucia (m.in. pompowtryskiwacze, kola dwumasowe, sprezarki, filtr czastek stalych)
    - nizsza niz w benzynie kultura pracy (to jednak bardzo sie zmienia i obecnie powoli odchodzi do lamusa)

    Generalnie zakup diesla oplaca sie, jezeli robisz relatywnie duze przebiegi roczne (powyzej 10-15 tys km). Bo jezeli musisz doplacic np. 10 000zl do diesla, a miesiecznie robisz 400km po miescie to roznica w zakupie wzgledem benzyny zwroci sie pozno. Szczegolnie, ze nowoczesne benzynowce tez potrafia juz malo spalac. Wiec teoria o przebiegach nie jest mitem.

    Kolejna rzecza jest awaryjnosc. Niestety spora czesc silnikow wysokopreznych jest bardzo wrazliwa na jakos wlewanego paliwa. Ponadto jazda turbodieslami wymaga pewnej wiedzy odnosnie bezpiecznego eksploatowania silnika (np. rozgrzewanie turbiny przed i schladzanie po jezdzie, nie wkrecanie od razu na wysokie obroty itp.). Stosunkowo latwo wiec zrobic kuku takiemu motorkowi. Latwiej niz benzynce. Wiec tutaj kolejny fakt.

    Faktem tez sa wyzsze koszty ewentualnych napraw. Przykladowo wystarczy sprawdzic sobie ile kosztuje wymiana listwy Common Rail. Albo lepiej nie patrz;) turbo czy kola zamachowe to juz rzeczy tansze, ale nadal mogace zasmucic domowy budzet. Wiec prawda po raz trzeci.

    Spalanie i elastycznosc silnika. Tutaj diesle rzadza. Powiem na przykladzie swojego DCI w megane. 1.5l 104km - juz od 1800 obrotow czuc moc pod pedalem, 3000 i konczysz wyprzedzanie. Na trasie bardzo milo sie jezdzi, nawet duze obciazenie nie wplywa mocno na utrate mocy. Spalanie w trasie 4.5-5l, miasto przy tzw. cisnieciu ok 6l. Wyniki z wlaczona klima. Takze nie trzeba tutaj chyba nic komentowac. Za 100zl mozesz przejechac prawie 400km (wczoraj wlasnie tyle zrobilem z Wrocka do Czestochowy i spowrotem i tankujac za 100zl jeszcze troche mi zostalo paliwka). MEGA ZALETA DIESLA.

    Wkurzajace jest natomiast nieustanne machanie lewarkiem zmiany biegow w miescie. Czesto sie o tym nie mysli czy nie mowi, a jednak jezdzac glownie bo zakorkowanym miescie czasami to irytuje.

    Co sie tyczy konkretnych jednostek to godne polecenia sa francuskie silniki dci i hdi. Niskie spalanie, dobre osiagi i wysoka kulutra pracy przy niskiej awaryjnosc stawiaja te silniki na szczycie listy najlepszych diesli. IMHO konstrukcje te sa czesto lepsze od uwielbianych u nas motorow ti-di-aj. Z tdi to jest tyle modeli ze glowa mala. 2.5tdi czy 2.0tdi 140km potrafily siadac kilka lat po zakupie czy przejechaniu 100tys. Natomiast 1.9 90km mogly przejechac rownik 10 razy i nadal smigaly dosc bezawaryjnie.

    Takze to juz zalezy od konkretnego modelu...

    Generalnie ja jestem w gronie ludzi lubiacych diesli:)

    --
    "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
    życiem..."

    1. Ja bym , Marcinex 15/08/11 17:08
      dodał MJTD - sam mam to i chwalę :) Zero problemów a przebieg ma 195k i jest to prawdziwy przebieg, jak go brałem to miał prawie 160k po 4 latach od produkcji.

      Nie ma piekła poza tym światem, on nim
      jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
      on nim jest!

      1. tez bym , tytan 15/08/11 17:12
        go dodal - zapomnialem tez napisac, ze wlosi produkuja bardzo fajne motorki - jtd:)

        --
        "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
        życiem..."

    2. nizsza kultura , Banan 15/08/11 19:22
      ciagle to slysze...
      ludzie kochani? na czym polega ta nizsza kultura?
      ze silnik troszke glosniejeszy? kazdy (normalny) samochod jest tak wyciszony, ze we wnetrzu prawie nie slychac silnika.

      moc i moment? no to mnie sie jakos wygodniej jezdzi diselem.

      p.s. aktualnie mam benzyne :)

      1. nizsza kultura pracy , tytan 15/08/11 23:37
        to:
        -poziom halasu jaki generuje silnik
        -poziom wibracji jaki emituje
        -szybkosc rozgrzewania, schladzania np. sprezarki
        -odpalanie w mrozie

        To jest wiele czynnikow, ktore sprawiaja, ze jednak silniki diesla odstaja pod tymi wzgledami od swoich benzynowych odpowiednikow. Choc oczywiscie to bardzo sie zmienia i roznice zaczynaja sie zacierac.

        Co do momentu obrotowego i poczucia mocy to jasne, ze diesel gora (w stosunku do porownywalnego motoru benz).

        Najezdzilem sie i benzyna i dieslem, wiec doswiadczenia 50/50;-) a i jeszcze gaz byl, wiec 30/30/30;p

        --
        "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
        życiem..."

        1. :-) , elliot_pl 15/08/11 23:49
          "Co do momentu obrotowego i poczucia mocy to jasne, ze diesel gora (w stosunku do porownywalnego motoru benz)."

          Od razu widac, ze w zyciu nie jezdziles uturbiona benzyna. To sa moje ulubione silniki, niestety za wyjatkiem spalania...

          momtoronomyotypaldollyochagi...

        2. diesle nie klekoca i nie trzesa sie , faf 16/08/11 09:03
          one sie tylko otrzasaja ze sniegu :P

    3. żadnego silnika nie powinno się , laciak88 15/08/11 23:39
      "pałować" na zimno. Ze studzeniem jedostki uturbionej to przy normalnej jeździe jest mit; inna sprawa jeśli naprawdę "dajesz po garach", to wtedy przyda mu się 30 sekund odpoczynku na wolnych.

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

    4. loool , Franz 16/08/11 09:09
      10-15 kkm, chciales powiedziec powyzej 30

      Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
      Niedługo nas z ujni europejskiej
      wyrzucą.

  4. klekot , Nazgul 15/08/11 17:01
    bo mozna zmodowac :)
    http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2011&id=152892

    a dotyczy samochodu:
    http://twojepc.pl/...iwum.php?r=2011&id=152839

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

  5. dizel to paliwo szatana :) , blimek 15/08/11 17:23
    pozdrawiam z pokładu Voyagera 2,5 CRD :)

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  6. ja tam lubie klekoty , Yorg 15/08/11 17:37
    przyjechalem wlasnie do pl i mi wyszlo ze...

    przy predkosci 130 km/h spalil 5.5 mniej wiecej (prawie 600 mil na 50 litrach)

    GG: 1706185
    lub komórka :)

  7. kiedys bronilem sie przed dieslem , Maverick 15/08/11 17:42
    a teraz mam i bardzo sobie chwale.

    mieszanie biegami rozwiazalem skrzynia DSG ;-)

    1. dsg , tytan 15/08/11 17:53
      no sprytnie to sobie obmysliles;p

      --
      "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
      życiem..."

  8. a czy ma sens kupno diesla gdy , w1lko 15/08/11 18:23
    15km codziennie do pracy (w obie strony), ok 100km na weekendzie.
    Srednio 10tys - 13tys km rocznie.
    Jest sens kupowac diesla ?? Np honda civic 2.2 2008 - 2009.

    1. imo , Chrisu 15/08/11 18:40
      nie.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. ma sens , wrrr 15/08/11 18:57
      chyba ze chcesz zalozyc gazownie, chciaz groza akcyzami

      w 7.5km ci sie silnik w 100% zagrzeje wiec po dupie nie dostanie, a spalanko przy predkosciach autostradowych ponizej 6L/100, sam miod

      w uzywanych ceny sie zacieraja miedzy benzyniak/ropniak, na moje warto brac ropniaka gdy jest mozliwosc

      a koszty napraw nowoczesnych silnikow sa podobne, jak pech to pech

    3. mam dokładnie takie same przebiegi , coobav 15/08/11 19:00
      i żona (corsa) i ja (c5) mamy diesle, oczywiście bez filtra cząstek stałych.
      Jeśli byś kupił auto właśnie z dpf/fap to przy takiej eksploatacji może czekać Cie droga naprawa filtra.

      Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
      Legion5 R7-5800H, RTX3060

      1. bzdura , ghostmc 15/08/11 19:09
        filtr cząstek stałych to akurat najmniejszy problem w nowoczesnych silnika diesla - trochę poczytasz po forach klubowych danego producenta (np Peugeot) i można samemu sobie w ogrodzie przeczyścić, tylko trzeba mieć troszkę zdolności w posługiwaniu się kluczami

        What a beautiful creature.
        Wish him luck, boys.

        1. i bedziesz go tak czyscil co 5tys km ? , faf 16/08/11 09:19
          chce ci sie ?

          pomijajac ze silnikowi odbija - pipa, buczy swiatelkami miga w tryby eco-sreko i inne serwisowe wchodzi
          do tego w mdoelach z opcja dopalania sadzy paliwem dochodzi do rozcienczania oleju paliwem - wiec oelju nie zmienia sie co 10k km nawet ale wczesniej - jak tylko poziom zaczyna wzrastac

          posrani ekoterorysci - z powodu 20g CO2 i troche sadzy jest w zamian 2x wiecej zuzytego oleju z kazdego samochodu

    4. nie , sred 15/08/11 19:14
      mam diesla...

    5. U mnie dystans do pracy podobny, , rzymo 15/08/11 19:31
      zmieniałem niedawno benzyniaka 1.4 (70KM, w lekkiej budzie) na ropniaka 2.0 HDI (90KM). Silnik to pierwsze HDI, więc bez filtra cząstek, bez dwumasy, nawet bez IC - co akurat zaletą nie jest, zwłaszcza latem.
      Jak dojeżdżam na miejsce wskazówka temperatury dobija do 80* (90* i wyżej to nawet w korkach nie widziałem).
      Benzyniak palił mi w takich warunkach 11-11,5 latem, do 13 zimą. Ropniak bierze obecnie 7-7,5 (czasem klima włączona, czasem nie). W trasie przy spokojnej jeździe nie ma problemów z wynikami w okolicach piątki, natomiast jak raz się spieszyłem, to wziął ciut więcej niż pali w mieście ;)

      ... ITX ...

      1. Miałem VW Polo 1,2 60KM... , Grolshek 15/08/11 20:44
        ...i dokładnie takie samo spalanie na krótkich dystansach w granicach 11 litrów, mam Focusa III 1,6 105KM i spadło do 9,5... Nie mam pojęcia od czego to zależy...

        ***** ***!!!

        1. imho ważny jest stosunek , Demo 15/08/11 22:26
          mocy silnika do masy autka. Słaby silnik nawet w stosunkowo lekkiej polówce ale i tak trzeba go cisnąć żeby jakoś jechał. W focusie jest znacznie mocniejszy to i mniej piłujesz...Ot, taka moja teoria.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

          1. Pewnie tak jest... , Grolshek 15/08/11 23:18
            ...wypada się cieszyć z zamiany i tyle...

            ***** ***!!!

            1. też mam u siebie porównanie , Demo 16/08/11 07:17
              ex Lanos 1.5 8V (86KM) i aktualna Mazda 626 2.0 16V (136KM) spalanie wychodzi takie samo.

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

      2. na tym dystansie , w1lko 15/08/11 22:53
        co pisalem wyzej moj Auris 1.6 v-matic 132km pali mi 7,8

      3. używam na 7 km dystansie do pracy 1,8 140 KM i spalanie 8l/100 km , bajbusek 17/08/11 14:31
        to średnia. Jestem w stanie zejść poniżej 7l/100km ale też spalić 12;/100 km - to zależy od tego jak bardzo się spieszę i jak późno biegi zmieniam - gdy zmieniam bieg w okolicach 3000 rpm jak mi podpowiada komputer to pali 7-8l/100 km, a jak zmieniam przy około 6000 rpm to 12l/100 km

    6. Właśnie , marekzi 16/08/11 00:37
      chociażby z tego powodu to nie ma sensu.
      Nie wiem dlaczego co niektórzy ci kit wciskają, że to ma sens, "w 7.5km ci sie silnik w 100% zagrzeje wiec po dupie nie dostanie" - tak, na samym końcu tej trasy, czyli całą trasę będziesz jechał zimnym silnikiem.
      To jest podwójna katastrofa, takie użytkowanie diesla, ciągle zimnego: - raz ze jeździ zimny i cierpi, dwa - że będzie palił dużo. Sam mam diesla i wiem co mówię.
      Tak jak ktoś napisał na początku - diesel ma sens tylko przy dużych przebiegach. Minimum 25 tys km rocznie, najlepiej 50 tys.
      Robiąc 15km dziennie masz przebieg roczny ok 3,5 tys. km (sporadycznych dłuższych tras nie ma co liczyć). To już lepiej i taniej wyjdzie taksówka.
      Wcale nie żartuję.
      Znajdź sobie zaufanego taksiarza, zawrzyj z nim stałą umowę i będzie cię woził po 1,50/km, a może i taniej. Czyli rocznie 5 tys zł. Teraz policz sobie amortyzację samochodu (ile traci na cenie przez rok), paliwo, ubezpieczenie, naprawy itp.
      I wygoda - o nic nie musisz się troszczyć, śpisz podczas jazdy, nawet piwo dozwolone.

    7. ja tak mam , faf 16/08/11 09:14
      za 10k kupilem paskudnego fiata bravo 2001 z JTD 100KM
      pali 6,3 - poczatek i koniec miasto 1/3 to autostrada i to ze wzniesieniami
      na trasie jakies 5,5 siorbie ale nie wiem dokladnie bo gonilem powyzej dopuszczalnej - wiec nie bylo rownej predkosci

      samochod bardzo wredny - trzeba w nim wymieniac paski, filtry, opony - alufelgi trzeba bylo dac do prostowania bo zwichrowane byly (alugufno gnie sie samo na tych pieronskich dziurach)

      hmm no swiece zarowe wymienilem bo sie kontrolka palila co jakis czas mimo ze zapalal, nowy aku

      hmm sprzeglo w fiatach jest baardzo slabe - to jest oryginalne i juz pada przy 180tys przebiegu - wysoko bierze i slizga sie nieco - do 200 chyba nie dojedzie

      poprzedni bravo RIP mial 1.4 z LPG - na tych samych warunkach drogowych zarl 11l lpg - w trasie 8l przy 90kmh
      moze i diesel wychodzi ciut drozej ale za to mam kolo pod bagaznikiem, w bagazniku pusto i nie trzeba co chwile podlaczac fejsa do kompa LPG i wprowadzac poprawek, silnikow krokowych regulowac etc

      nie uwazam ze auto musi byc nowe - wole kase inwestowac w co innego a nie skarbonke ktora traci 50% co 3 lata

      auto ma jezdzic - hmm starzeje sie ......

      1. bo samochod to nie inwestycja , Maverick 16/08/11 09:25
        kupujemy takie na jakie nas stac, jesli myslisz o kupowanym samochodzie "ile rocznie traci na wartosci" to znaczy, ze masz go nie kupowac.

        ja tez sie starzeje ale dla mnie auto ma jezdzic ale dobrze wygladac i byc tak szybkie jakbym chcial takze.

  9. przyjemnosc z jazdy zaczyna sie , speed 15/08/11 23:33
    od okolo ( + - 0.2kg), 6kg/1KM i 5kg/1N.m masy samochodu
    Wybierz taki w ktorym sie dobrze czujesz i wzglednie mlody.

    1. o matulo , Kenny 16/08/11 08:46
      a ja myslalem ze 110KM w aucie 800kg to duzo... :)

      .:Pozdrowienia:.

      1. nawet 60KM ,do codziennej jazdy wystarczy , speed 16/08/11 17:01
        z tym ze to ma malo wspolnego z 'radocha' z jazdy :)))

    2. kuni , Nazgul 16/08/11 09:50
      mi troche brakuje ale momentu wystarczy :) mam 162PS 360 Nm przy 1200 kg :)

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

      1. to juz sie czuje:))) , speed 16/08/11 17:03
        slyszalem ze Wlosi wyciskaja z tego mototu po 210-220KM i okolo 430N.m tak ze masz jeszcze zapas:)))

        1. jest taki plan , Nazgul 16/08/11 17:16
          na przyszly rok, wieksze turbo i wiekszy intercooler ;) okolo 200KM i 380 - 400 Nm moze sie uda, ale tym juz trudno jezdzic bo to oska jest :)

          people can fly, anything
          can happen...
          ..Sunrise..

    3. czyli bez 250 kucy , Hitman 16/08/11 14:53
      nie wsiadasz? ;))

      Teoretycznie okłamywanie samego siebie
      jest niemożliwe. W praktyce robi to
      każdy z nas.

      1. do dwu tonowego auta z taka moca nie wsiadam:)) , speed 16/08/11 17:10
        300KM i 500N.m i silnik malo kiedy przekracza 2tys obrotow.

        Fajnie jak ma sie mozliwosc przejechac sie Toyota Rav4 sport z motorem 3.5l wtedy ma sie odniesienie co to znaczy przyjemnosc z jazdy ( nie jednemu za kierownica 750 cisnienie podskoczy:))) )

        1. hmm , Mute 17/08/11 21:14
          270KM i 333NM przy 4700rpm na tak duze auto to nie jest jakos kosmicznie duzo.
          W porownaniu do 750tki, ktore legitymuje sie 407KM, 600NM przy 1750rpm oraz porownywalna masa, wiekszych powodow do zazdrosci nie widze.

          1. ponad 400kg roznicy to porownywalne:))))))))) , speed 18/08/11 03:32
            proporcje sa takie
            Toyota
            6,1Km/kg i 4,98N.m/kg setke robi w 6,2sek
            BMW 750 V8 turbo
            5,1KM/kg i 3,4N.m/kg setka w 5,4sek
            i jeszcze mala zecz BMW jest cztery razy drozszy:)))))))
            Proponuje przejechac sie ta toyotka .Nie mowie ze to cod miod auto ale wyjscie ma przednie jak za takie pieniadze.

            1. jeszcze jedno za 8,5tys mozna miec , speed 18/08/11 03:54
              Brembo hamulce i 330KM i prawie 500N.m i mimo wszystko bedzie prawie cztery razy tansza i 750- tka wacha spaliny tego 'gokarta'

    4. tu się zgodzę... , Chrisu 18/08/11 22:14
      mam w kolejnych autach coraz więcej KM i stwierdzam - wciąż za mało :D
      Nie chodzi o jazdę >200 km/h, tylko wciśnięcie gazu i w momencie przyspieszenie...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  10. Nowoczesnego (1-5 lat) diesla NIE , MayheM 16/08/11 15:55
    Sa to tylko i wylacznie pijawki dojace klienta z kasy. Filtry czastek stalych, mala wytrzymalosc silnika, malo wytrzymale sprzegla i dwumasy, kiepskie wtryskiwacze, kiepskie sprezarki. Naprawy ida w grube tysiace.

    Na Twoje potrzeby tylko benzyna.

    1. serio? , biEski 16/08/11 16:05
      masz takiego diesla czy tylko czytałeś ?

      1. mam , MayheM 16/08/11 19:57
        i znajomi maja / mieli. Mowia o tym tez w TV i pisza na forach.

        Jednakze moj nie ma FAPa, wiec chwala mu choc za to.

        1. kurde musze ojcu powiedzieć , biEski 16/08/11 20:05
          to może mu sie w koncu cos popsuje.

          1. wiele zalezy , MayheM 16/08/11 22:08
            od eksploatacji.
            Na gwarancji najczesciej mozna miec w dupie, ale po gwarancji konczy sie sielanka.
            Choc u nas i na gwarancji nie wszystko chca robic (nie dotyczy juz konkretne diesli).

            Niemniej zycze szczescia w eksploatacji diesla z FAPEM w miescie na krotkich odcinkach.

    2. subaru forester , sred 16/08/11 16:35
      w temacie sprzęgła i DM napiszę opinię mego szefa:
      pięknie spierdolone

  11. pytanie trzeba zadac zasadnicze: czy diesel ma jakies zalety? , Piratez 16/08/11 17:01
    bo chyba nie

    diesel nadaje sie do traktorow i tylko tam
    i nie mowie tego zlosliwie bo aktualnie jezdze 6 cylindrowym dieslem

    na chuj mi ten moment jak zakres obrotow jest zenujacy (moj i tak sie kreci do 5tys)
    wstyd przed sasiadami z rana gdy odpalam traktor
    itd

    osobiscie nie widze zadnych plusow diesla

    1. ma finansowe , sred 16/08/11 17:03
      przynajmniej tak mówi znajomy kierownik serwisu forda gdy przegląda FV wystawione dla klientów z dieslami

      ;-))

  12. ja tam lubie diesel-e , Kriomag 16/08/11 19:16
    w piatek wrocław-chałupy ~515km (omijajac platne) wyszlo mniej niz 25L ropy (bo zatankowalem jak bylo na zero a po dojechaniu jeszcze troche zostalo).

  13. hmm , Seba78 16/08/11 19:31
    Najlepszy diesel na rynku aut kompaktowych to 1.6 HDI / TDCI itd. Montowany w Volvo, Mini One, Mazdzie, Fordzie, Citroenie, Peugocie. Bardzo niskie spalanie, znikoma awaryjność. Fiat też ma całkiem niezłego JTD.
    jednakże jeśli chodzi o dojazdy do pracy... 16 kilometrów. Hmm sam nie wiem czy się kalkuluje. trzeba liczyć. Moja siostra jeździ prawie 40 w jedną stronę i u niej nie ma co dyskutować. W dodatku często jeździ po Polsce w dalekie trasy - u niej więc jest prosty wybór.

    Dopłata do nowego auta w dieslu to kupa kasy, a w używce to ryzyko. Bardzo często diesle są zajeżdżone, mocno przekręcone (przebiegi), a naprawy bardzo kosztowne. Pompa wtryskowa potrafi kosztować tyle co jeżdżące w dobrym stanie auto a to nie jedyne co potrafi się zepsuć.
    Oczywiście benzyna też potrafi paść ale koszty są dużo niższe. W twoim przypadku wybór wcale nie jest oczywisty. Według mnie to trochę jak hazard. Sytuację komplikuje także niejasna sytuacja na rynku paliw. Może się okazać, ze diesle będą coraz droższe a wtedy obecna kalkulacja może nie mieć sensu.
    Przeanalizuj jakie spalanie będziesz miał średnio na pokonywanych przez Ciebie odcinkach w planowanym aucie w obydwu wariantach, policz ilość kilometrów rocznie przejeżdżaną. Załóż z 3 scenariusze dotyczące rynku paliw - optymistyczą (obecne ceny), pesymistyczną, gdzie diesel jest droższy od benzyny i kosztuje 6.5 a benzyna 6.3 oraz jakiś pośrodku z ceną wyrównaną. Potem jeszcze popatrz na ceny interesującego Cię modelu auta z dwoma konkurującymi silnikami.
    Wkalkuluj jeszcze ryzyko i komfort użytkowania (plusy dla benzyny) i będziesz miał rozwiązanie.

    www.nieruchomosci-gil.pl

    1. juz niedlugo , faf 17/08/11 09:02
      wlasnie benzynki maja juz dwumasy, turbiny i bezposredni wtrysk paliwa

      przyszlosc jest rozowa - tzn pedalska

      1. zgadza , Artaa 17/08/11 11:57
        się, będzie tylko gorzej

      2. hmm , Seba78 18/08/11 08:34
        w turbosprężarce nie ma nic złego. najgorszy jest downsizing i oszczędność materiałowa. A dwumasa... hmmm to rzeczywiście kłopot.

        www.nieruchomosci-gil.pl

        1. Niby tak, ale... , faf 19/08/11 21:49
          Czego nie ma to sie nie moze sp....ic :)

  14. a te wszystkie teksty o kulturze jazdy silnikow , Kriomag 16/08/11 19:54
    mi taniej wychodzi przyzwyczaic sie do silnika niz szukac wydajac gruba kase takiego ktory mi bedzie "pasił". Podobnie mam ze sprzetem audio, dostalem kolumny, miesiac sluchania i sa idealne :) tak jak moj dieselek :P

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL