Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » doxent 19:59
 » Maniak 19:58
 » ProSavage 19:56
 » kubas02 19:56
 » DJopek 19:54
 » rookie 19:54
 » Nezget 19:50
 » Kenny 19:45
 » bagi_glog 19:43
 » elliot_pl 19:42
 » Mario2k 19:41
 » Never 19:40
 » rulezDC 19:36
 » NimnuL 19:33
 » buddookan 19:33
 » biEski 19:32
 » Wedelek 19:31
 » abes99 19:29
 » [yureq] 19:26
 » rainy 19:26

 Dzisiaj przeczytano
 35046 postów,
 wczoraj 61283

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Reklamacja] Co sie bardziej oplaca - gwarancja czy niezgodnosc towaru z umowa? , elliot_pl 1/09/11 22:43
Temat byl walkowany, ale w sumie nigdzie nie moge znalezc spojnych wnioskow, dlatego pozwole sobie na powtorke z rozrywki. Szczegolnie milo by mi bylo zobaczyc wpisy Kenny'ego i Matti'ego :) Nie znaczy to, ze inne wpisy nie beda mile widziane - wrecz przeciwnie. Ale do rzeczy...

Jest sobie netbook Asusa zakupiony okolo kwietnia tego roku. Od jakichs 2 miesiecy wystepuje problem z touchpadem. Czasem dziala bez zarzutu nawet i 2 godziny, czasem po paru minutach przestaje i nie pomaga nic oprocz calkowitego odlaczenia zasilania. Sterowniki przeinstalowywane, itp. Ewidentnie problem ze sprzetem.

I teraz pytanie - czy sa jakies korzysci z tytulu zgloszenia niezgodnosci towaru z umowa wzgledem gwarancji producenta? Jesli tak to jakie?


Bede bardzo wdzieczny za rzeczowe odpowiedzi. Ten link znam:

http://forumprawne.org/...zeczytaj.html#post258216

ale przyznam sie, ze chetnie bym uslyszal co nieco od wymiataczy boardowych ;)

momtoronomyotypaldollyochagi...

  1. Re: , Kool@ 1/09/11 22:51
    Z racji tego, że gwarancja jest dobrowolna i jej warunki mogą być różne to tak odgórnie nie da się powiedzieć, że lepsza jest niezgodność/gwarancja.

    Jak dawno był kupiony ten netbook?

    ...

    1. re: , elliot_pl 1/09/11 23:18
      "Jest sobie netbook Asusa zakupiony okolo kwietnia tego roku." :)

      momtoronomyotypaldollyochagi...

  2. ale niezgodnosc tylko do 6 miesiecy , Chucky 1/09/11 22:56
    123... pozniej ty musisz udowodnic ze wada byla fabryczna

    Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
    3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

    1. do 6 miesięcy , Chrisu 1/09/11 23:01
      zakłada się, ze wada była już w momencie sprzedaży.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. no mowie... , Chucky 1/09/11 23:04
        a pozniej Ty musisz udowodnic ze posiadal ta wade w momencie sprzedazy... co nie jest takie latwe

        Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
        3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

      2. data zgłoszenia nie może przekroczyć miesiąca od czasu zauważenia usterki... , PaszkfiL 1/09/11 23:18
        ... to taki myk który stosują w serwisach
        Serwisant: Kiedy Pan zauważył wade?
        Klinet: a z półtora miesiąca temu

        i w tym momencie jest po kliencie ...

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        1. blad - dwa mies. , Kenny 1/09/11 23:23
          Wiec ochrone mozna przeciagnac pod 8 miesiecy :)

          .:Pozdrowienia:.

          1. mea culpa , PaszkfiL 2/09/11 13:27
            dziękuje za sprostowanie

            o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        2. racja, ja zawsze mówię, że od wczoraj ;-) , Artaa 2/09/11 08:49
          123

  3. co jest? , Chrisu 1/09/11 23:05
    nie mogę długich odpowiedzi w wątku wpisać :(

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. hmmm , Carmamir 2/09/11 21:58
      zapewne ban od DYDa na 1 wrzesnia

      No to się wkopałem...

  4. to poradźcie i mi. , Chrisu 1/09/11 23:07
    (spróbuję na 2 razy)
    Kupiłem cyfrowy posat z tunerem na własność. Tuż przed tym jak minęły 2 lata od podpisania umowy zaniosłem tuner do punktu, bo często się wieszał (czasami i 2x dziennie), resetował, gubił kanały itp.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. cd. , Chrisu 1/09/11 23:07
      Od ręki dostałem nowy - pan twierdził, że gwarancja jest tylko do momentu jak miną 2 lata od zakupu (wtedy jakieś 2 tygodnie).
      Jako dokument posiadam "protokół wymiany sprzętu" w którym (nie mam przy sobie) nie było chyba napisane czy korzystalem z gwarancji czy rękojmi.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. cd. , Chrisu 1/09/11 23:07
        No, ale skoro dostałem nowy dekoder, to mam 2 lata od wymiany sprzętu gwarancję? Czy coś źle myślę?

        A pytam się, bo właśnie dekoder padł na amen...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. dziwne. , Chrisu 1/09/11 23:08
          na raz nie chciało pójść. Jak podzieliłem na 2/3 i 1/3 też 2/3 nie chciało ruszyć. Dopiero jak na 3x podzieliłem poszło...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  5. ciężko rozpatrywać co się bardziej opłaca , Kalkin 1/09/11 23:08
    w obu przypadkach nie ponosisz kosztów wysyłki bo:
    - jeśli skorzystasz z gwarancji to wysyłasz na koszt serwisu Asusa
    - jeśli skorzystasz z ustawy to wysyłasz na koszt sprzedawcy

    Szybciej reklamacje załatwisz wysyłając do serwisu asusa, formularz reklamacyjny masz pod http://asus-polska.pl/serwis/ lub dzwonisz pod numer +48 22 571 80 40

    Jeśli skorzystasz z ustawy dojdą dodatkowe 4 dni potrzebne na wysyłki sprzętu.

    btw jeśli masz możliwość sprawdź lapka na innym zasilaczu, spotkałem się z kilkoma przypadkami, że winowajcą był właśnie zasilacz i touchpad potrafił wariować. Reinstalacja samych sterowników to trochę za mało - przywróć system z płytek recovery.

    ps. z Twojego posta można wywnioskować, że właśnie utraciłeś możliwość reklamacji towaru jako niezgodnego z umową :D

    The requested URL was not found
    on this server ! Error 404

    1. sprawdzalem , elliot_pl 1/09/11 23:18
      live cd linuksowym. Zapomnialem wpisac w oryginalnym poscie. Zasilacz nie ma znaczenia, bo dzieje sie to rowniez bez podlaczonego zasilacza.

      ad ps. A to niby dlaczego?

      momtoronomyotypaldollyochagi...

      1. sam , elliot_pl 1/09/11 23:19
        sobie odpowiem na "ad ps" - post PaszkfiL'a 1/09/11 23:18

        :)

        momtoronomyotypaldollyochagi...

        1. a jednak , elliot_pl 1/09/11 23:24
          nie, bo: Kenny 1/09/11 23:23

          :P

          momtoronomyotypaldollyochagi...

  6. ciezko powiedziec, ja patrze co za sprzet i czy mam jasne warunki gwarancji , Kenny 1/09/11 23:29
    Z tego co pamietam Asus ma to zorganizowane nie najgorzej. Ale warto poczytac opinie o serwisie. Jesli bylby olewacki, to reklamujesz u sprzedawcy podajac czego oczekujesz (w ramach mozliwosci ustawowych) a po 14 dniach bez odzewu cieszysz sie uznaną reklamacją :)

    .:Pozdrowienia:.

    1. a cos mi sie rzucilo , elliot_pl 1/09/11 23:33
      w ktoryms watku (tylko nie wiem czy to prawda) ze w przypadku wymiany na nowy leci od nowa gwarancja/prawo do ponownej reklamacji?

      No i pytanie. Moge zadac wymiany na nowy (co bym zrobil w tym wypadku), czy moga mi wcisnac jakiegos "refurbished" jako produkt sprawny, identyczny? Albo uprzec sie na naprawe? Jak to dziala w praktyce?

      momtoronomyotypaldollyochagi...

      1. re: , Kenny 1/09/11 23:43
        "w przypadku wymiany na nowy leci od nowa gwarancja/prawo do ponownej reklamacji"

        W przypadku 'niezgodnosci" - tak, w przypadku gwarancji - zgodnie z trescia gwarancji.

        "czy moga mi wcisnac jakiegos "refurbished" jako produkt sprawny, identyczny"

        Teoretycznie nie, ale byly historie w ten desen z Pavilionami - oczywiscie wygrywane przez konsumentow, acz po dlugiej walce.

        "Albo uprzec sie na naprawe"

        Nie.

        "Jak to dziala w praktyce"

        Im bardzie jestes asertywny, ale i spokojny i rzeczowy - tym lepiej :)

        .:Pozdrowienia:.

        1. z tym uparciem się na naprawę , Matti 2/09/11 08:04
          bym był ostrożny. Co prawda to klient ma prawo żądać wymiany albo naprawy, ale jest pogląd, że istnieje możliwość wyłączenia wyboru konsumenta danego roszczenia w sytuacjach, kiedy wymiana lub naprawa są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Choć jest też stanowisko przeciwne:)

  7. s.w. , Never 2/09/11 00:14
    123

  8. powiem to z punktu widzenia serwisu notebookow , Piratez 2/09/11 16:37
    oficjalnego pewnej firmy
    notebooki z niezgodnoscia byly zawsze lepiej testowane.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2021, TwojePC.PL