TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[Reklamacja] Co sie bardziej oplaca - gwarancja czy niezgodnosc towaru z umowa? , elliot_pl 1/09/11 22:43 Temat byl walkowany, ale w sumie nigdzie nie moge znalezc spojnych wnioskow, dlatego pozwole sobie na powtorke z rozrywki. Szczegolnie milo by mi bylo zobaczyc wpisy Kenny'ego i Matti'ego :) Nie znaczy to, ze inne wpisy nie beda mile widziane - wrecz przeciwnie. Ale do rzeczy...
Jest sobie netbook Asusa zakupiony okolo kwietnia tego roku. Od jakichs 2 miesiecy wystepuje problem z touchpadem. Czasem dziala bez zarzutu nawet i 2 godziny, czasem po paru minutach przestaje i nie pomaga nic oprocz calkowitego odlaczenia zasilania. Sterowniki przeinstalowywane, itp. Ewidentnie problem ze sprzetem.
I teraz pytanie - czy sa jakies korzysci z tytulu zgloszenia niezgodnosci towaru z umowa wzgledem gwarancji producenta? Jesli tak to jakie?
Bede bardzo wdzieczny za rzeczowe odpowiedzi. Ten link znam:
http://forumprawne.org/...zeczytaj.html#post258216
ale przyznam sie, ze chetnie bym uslyszal co nieco od wymiataczy boardowych ;)momtoronomyotypaldollyochagi... - Re: , Kool@ 1/09/11 22:51
Z racji tego, że gwarancja jest dobrowolna i jej warunki mogą być różne to tak odgórnie nie da się powiedzieć, że lepsza jest niezgodność/gwarancja.
Jak dawno był kupiony ten netbook?... - re: , elliot_pl 1/09/11 23:18
"Jest sobie netbook Asusa zakupiony okolo kwietnia tego roku." :)momtoronomyotypaldollyochagi...
- ale niezgodnosc tylko do 6 miesiecy , Chucky 1/09/11 22:56
123... pozniej ty musisz udowodnic ze wada byla fabrycznaCorei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650 - do 6 miesięcy , Chrisu 1/09/11 23:01
zakłada się, ze wada była już w momencie sprzedaży. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - no mowie... , Chucky 1/09/11 23:04
a pozniej Ty musisz udowodnic ze posiadal ta wade w momencie sprzedazy... co nie jest takie latweCorei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650 - data zgłoszenia nie może przekroczyć miesiąca od czasu zauważenia usterki... , PaszkfiL 1/09/11 23:18
... to taki myk który stosują w serwisach
Serwisant: Kiedy Pan zauważył wade?
Klinet: a z półtora miesiąca temu
i w tym momencie jest po kliencie ...o([-_-])o ..::Love::BaSS::.. - blad - dwa mies. , Kenny 1/09/11 23:23
Wiec ochrone mozna przeciagnac pod 8 miesiecy :).:Pozdrowienia:. - mea culpa , PaszkfiL 2/09/11 13:27
dziękuje za sprostowanieo([-_-])o ..::Love::BaSS::..
- racja, ja zawsze mówię, że od wczoraj ;-) , Artaa 2/09/11 08:49
123
- co jest? , Chrisu 1/09/11 23:05
nie mogę długich odpowiedzi w wątku wpisać :( /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - hmmm , Carmamir 2/09/11 21:58
zapewne ban od DYDa na 1 wrzesniaNo to się wkopałem...
- to poradźcie i mi. , Chrisu 1/09/11 23:07
(spróbuję na 2 razy)
Kupiłem cyfrowy posat z tunerem na własność. Tuż przed tym jak minęły 2 lata od podpisania umowy zaniosłem tuner do punktu, bo często się wieszał (czasami i 2x dziennie), resetował, gubił kanały itp. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - cd. , Chrisu 1/09/11 23:07
Od ręki dostałem nowy - pan twierdził, że gwarancja jest tylko do momentu jak miną 2 lata od zakupu (wtedy jakieś 2 tygodnie).
Jako dokument posiadam "protokół wymiany sprzętu" w którym (nie mam przy sobie) nie było chyba napisane czy korzystalem z gwarancji czy rękojmi. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - cd. , Chrisu 1/09/11 23:07
No, ale skoro dostałem nowy dekoder, to mam 2 lata od wymiany sprzętu gwarancję? Czy coś źle myślę?
A pytam się, bo właśnie dekoder padł na amen... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - dziwne. , Chrisu 1/09/11 23:08
na raz nie chciało pójść. Jak podzieliłem na 2/3 i 1/3 też 2/3 nie chciało ruszyć. Dopiero jak na 3x podzieliłem poszło... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- ciężko rozpatrywać co się bardziej opłaca , Kalkin 1/09/11 23:08
w obu przypadkach nie ponosisz kosztów wysyłki bo:
- jeśli skorzystasz z gwarancji to wysyłasz na koszt serwisu Asusa
- jeśli skorzystasz z ustawy to wysyłasz na koszt sprzedawcy
Szybciej reklamacje załatwisz wysyłając do serwisu asusa, formularz reklamacyjny masz pod http://asus-polska.pl/serwis/ lub dzwonisz pod numer +48 22 571 80 40
Jeśli skorzystasz z ustawy dojdą dodatkowe 4 dni potrzebne na wysyłki sprzętu.
btw jeśli masz możliwość sprawdź lapka na innym zasilaczu, spotkałem się z kilkoma przypadkami, że winowajcą był właśnie zasilacz i touchpad potrafił wariować. Reinstalacja samych sterowników to trochę za mało - przywróć system z płytek recovery.
ps. z Twojego posta można wywnioskować, że właśnie utraciłeś możliwość reklamacji towaru jako niezgodnego z umową :DThe requested URL was not found
on this server ! Error 404 - sprawdzalem , elliot_pl 1/09/11 23:18
live cd linuksowym. Zapomnialem wpisac w oryginalnym poscie. Zasilacz nie ma znaczenia, bo dzieje sie to rowniez bez podlaczonego zasilacza.
ad ps. A to niby dlaczego?momtoronomyotypaldollyochagi... - sam , elliot_pl 1/09/11 23:19
sobie odpowiem na "ad ps" - post PaszkfiL'a 1/09/11 23:18
:)momtoronomyotypaldollyochagi... - a jednak , elliot_pl 1/09/11 23:24
nie, bo: Kenny 1/09/11 23:23
:Pmomtoronomyotypaldollyochagi...
- ciezko powiedziec, ja patrze co za sprzet i czy mam jasne warunki gwarancji , Kenny 1/09/11 23:29
Z tego co pamietam Asus ma to zorganizowane nie najgorzej. Ale warto poczytac opinie o serwisie. Jesli bylby olewacki, to reklamujesz u sprzedawcy podajac czego oczekujesz (w ramach mozliwosci ustawowych) a po 14 dniach bez odzewu cieszysz sie uznaną reklamacją :).:Pozdrowienia:. - a cos mi sie rzucilo , elliot_pl 1/09/11 23:33
w ktoryms watku (tylko nie wiem czy to prawda) ze w przypadku wymiany na nowy leci od nowa gwarancja/prawo do ponownej reklamacji?
No i pytanie. Moge zadac wymiany na nowy (co bym zrobil w tym wypadku), czy moga mi wcisnac jakiegos "refurbished" jako produkt sprawny, identyczny? Albo uprzec sie na naprawe? Jak to dziala w praktyce?momtoronomyotypaldollyochagi... - re: , Kenny 1/09/11 23:43
"w przypadku wymiany na nowy leci od nowa gwarancja/prawo do ponownej reklamacji"
W przypadku 'niezgodnosci" - tak, w przypadku gwarancji - zgodnie z trescia gwarancji.
"czy moga mi wcisnac jakiegos "refurbished" jako produkt sprawny, identyczny"
Teoretycznie nie, ale byly historie w ten desen z Pavilionami - oczywiscie wygrywane przez konsumentow, acz po dlugiej walce.
"Albo uprzec sie na naprawe"
Nie.
"Jak to dziala w praktyce"
Im bardzie jestes asertywny, ale i spokojny i rzeczowy - tym lepiej :).:Pozdrowienia:. - z tym uparciem się na naprawę , Matti 2/09/11 08:04
bym był ostrożny. Co prawda to klient ma prawo żądać wymiany albo naprawy, ale jest pogląd, że istnieje możliwość wyłączenia wyboru konsumenta danego roszczenia w sytuacjach, kiedy wymiana lub naprawa są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Choć jest też stanowisko przeciwne:)
- s.w. , Never 2/09/11 00:14
123 - powiem to z punktu widzenia serwisu notebookow , Piratez 2/09/11 16:37
oficjalnego pewnej firmy
notebooki z niezgodnoscia byly zawsze lepiej testowane. |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|