TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Reklamacja nie może zależeć od sprawdzenia przesyłki , Kenny 14/10/11 07:48 Widac, ze ktos sie wqrwil i nie odpuscil... i dobrze.
https://groups.google.com/...BCe+zale%C5%BCe%C4%87
Uzależnianie rozpatrzenia reklamacji przesyłki od sporządzenia protokołu szkody z kurierem to jedno z niedozwolonych postanowień spółki Electro.pl. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania tej niezgodnej z prawem klauzuli. Spółka Electro.pl sprzedaje sprzęt RTV i AGD przez internet. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie tej firmy po uzyskaniu zawiadomienia od konsumenta.
Zastrzeżenia Urzędu wzbudził wymóg spisywania protokołu szkody w obecności kuriera, bez którego spółka nie rozpatrywała reklamacji uszkodzonego towaru. Zdaniem Urzędu była to nadmiernie uciążliwa formalność, niewymagana przez przepisy. Prezes UOKiK zakwestionowała też warunek, zgodnie z którym sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy.
Postanowienia zakwestionowane przez Prezes UOKiK w regulaminie Electro.pl zostały uznane przez sąd za zabronione i znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych. Wpis do tego rejestru oznacza, że żaden przedsiębiorca, bez względu na branżę, nie może ich stosować. Prezes UOKiK uznała, że spółka Electro.pl naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła karę finansową w wysokości 41 tys. zł. Okolicznością łagodzącą było to, że przedsiębiorca zaprzestał stosowania kwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna. Electro.pl może się odwołać do sądu..:Pozdrowienia:. - moze tak: , Kenny 14/10/11 07:49
https://groups.google.com/...98777eaa0929ee?hl=pl#.:Pozdrowienia:. - ble , Kenny 14/10/11 07:49
http://groups.google.com/...698777eaa0929ee?hl=pl#.:Pozdrowienia:. - A nie prościej... , Doczu 14/10/11 08:06
... http://di.com.pl/..._od_sprawdzenia_przesylki.html
- niezgodny zapis? , TheW@rrior 14/10/11 11:04
Jak wygląda więc sprawa gdy naprawdę przesyłka okaże się fizycznie uszkodzona przy transporcie a my tego nie wyłapiemy w momencie gdy kurier jest u nas z przesyłką?
Czy to nie jest tak że po pokwitowaniu odbioru mamy małe szanse na udowodnienie winy firmie kurierskiej przez co sklep może odrzucić reklamację uszkodzonego mechanicznie sprzętu?
Dla przykładu odwrotna sytuacja. Odbieramy TV bez sprawdzania, wszystko jest OK ale przy wieszaniu nam upada i się "lekko" uszkadza. Zgłaszamy to jako winę firmy kurierskiej lub sklepu który nam sprzedał wadliwy produkt. Kto jest winny? (bez oczywistego, że ta gapa co wiesza TV)People who fear free software are those
whose products are worth even less - to jest punkt widzenia sklepu , bajbusek 14/10/11 11:14
a punkt widzenia kupującego:
przyjeżdża kurier pod blok z moją 65" plazmą ważącą 40 kg ... wózkiem widłowym ściąga paletę z TV pod klatkę schodową i prosi o pokwitowanie ... na dworzu jest -20 stopni ... gdzie mam rozpakować ten TV i jak skoro kurier ma na mnie góra 5 minut ? To jest wyzwanie logistyczne ... niech załatwią własny transport (kilka sklepów tak robi) i wtedy wnoszą do domu i na miejscu sami rozpakowywują, sprawdzają i proszę o parafkę - w ten sposób miałem z głowy piekarnik boscha za 4k ... przywieźli obity przez wózek i od ręki poszedł na reklamację. - prawo nie przewiduje czegos takiego jak uszkodzony w transporcie , Kenny 14/10/11 12:09
Klienta nie intersuje czy sie zepsulo w transporcie, czy zostalo wyslane niedzialajace, bo niby jak ma to sprawdzic. Dodatkowo, uprzedzajac sugestie, nawet opakowanie wcale nie musi byc uszkodzone aby produkt byl niesprawny w wyniku transportowego walniecia...
Nie dziala -> niezgodny z umowa -> reklamuje u sprzedawcy..:Pozdrowienia:. - Ty jako klient zawierasz umowę , Demo 14/10/11 13:44
na zakup czegoś tam wraz z dostawą. To sklep ma obowiązek teraz dostarczyć to tak aby było git.
Za czasów działalności 2 towary wysłane do klienta były reklamowane. 1 zaginął (magia) a 2 dotarł do klienta uszkodzony. W obu przypadkach poza masakrycznym czasem wypłaty odszkodowania nie było dyskusji czy wypłacą czy nie.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- Płatność przy odbiorze = szybsza dostawa i łatwiejsze odstąpienie od (skutków) umowy , bwana 14/10/11 17:04
Zakupy, za które już zapłaciłeś, dotrą do Ciebie później, bo sprzedawca ma już Twoją gotówkę w kieszeni. Jeśli więc będzie miał do wyboru wysłać towar (którego ma mało w magazynie) Tobie lub komuś, kto płaci przy odbiorze (czyli jeszcze nie zapłacił) to wyśle go w pierwszej kolejności temu komuś.
Jeśli zapłaciłeś z góry i dostajesz podejrzaną przesyłkę, jesteś w przysłowiowej dupie. Jesteś na łasce sklepu - żeby uwzględnił reklamację i zwrócił pieniądze. Jeśli nie śpisz na kasie - do czasu zwrotu zapłaty nie kupisz tego co zamówiłeś gdzieś indziej.
Reasumując - płać z góry tylko sklepom, które znasz z solidności."you don't need your smile when I cut
your throat" - +1 do tego co napisałeś , piotrszach 17/10/11 09:16
Niestety zasada "Reasumując - płać z góry tylko sklepom, które znasz z solidności." nie zawsze się sprawdza. Zamówiłem baterię wannową w sklepie w którym wcześniej zostawiłem kawał kasy i nie było problemów. Niestety, ty, razem na przesyłkę czekam już tydzień (i z tego co się dowiedziałem, to po prostu nie mają towaru na stanie, pomimo tegoż że w e-mailu potwierdzającym transakcję dostałem informację, że towar jest w magazynie i wysyłają po zaksięgowaniu wpłaty).
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|