Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » MARtiuS 07:31
 » bier 07:31
 » arra 07:30
 » dugi 07:29
 » easymike 07:23
 » DYD 07:22
 » m@rcin 07:20
 » Kool@ 07:13
 » kombajn4 07:07
 » Micky 07:01
 » bajbusek 07:00
 » Emios 06:42
 » hokr 06:40
 » loccothan 06:36
 » blimek 06:35
 » Gab 06:17
 » elliot_pl 06:08
 » Ar3cK 05:47
 » PeKa 05:44
 » endern 05:41

 Dzisiaj przeczytano
 5224 postów,
 wczoraj 24186

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Boeing 767 z problemami nad Warszawa... , Nazgul 1/11/11 14:22
Ciekawe jak to bedzie. narazie spuszczają paliwo... miazga

people can fly, anything
can happen...
..Sunrise..

  1. Hmm , Marcinex 1/11/11 14:29
    http://www.flightradar24.com/LOT16

    Nie ma piekła poza tym światem, on nim
    jest, nie ma diabła poza człowiekiem,
    on nim jest!

  2. ... , LoX 1/11/11 14:29
    http://www.flightradar24.com/LOT16

    "You Think I Ain't Worth A Dollar, But I
    Feel Like A Millionaire"

  3. tvn 24 , MayheM 1/11/11 14:36
    nadaje.

    1. w masońskiej , Franz 1/11/11 14:45
      nawet zdjęć z lądowania nie mają tylko filmują ulice :) tvp info ma zdjecia z tego zdarzenia

      Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
      NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
      swieczkach :)

      1. fakt , MayheM 1/11/11 14:50
        a ja sie meczylem sluchajac relacji...

        1. spoko , Franz 1/11/11 14:51
          ja tez sie dziwilem - przeciez maja helikopter do dyspozycji

          Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
          NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
          swieczkach :)

          1. tyle, że polatać to raczej nie mogli , yorg5 1/11/11 16:51
            :-)

            The Borg's frightening appearance
            may scare small children.

      2. wstyd, najwieksza stacja informacyjna w kraju , chris_gd 1/11/11 14:52
        daje fotki miasta i rozmowy telefoniczne

        Pozdrawiam

  4. na razie , Fantomas 1/11/11 14:36
    dwa F16 przelatuje mi co kilka minut nad glowa ...

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. podobno Migi poderwali , Chrisu 1/11/11 15:06
      123

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  5. poderwali nawet dyżurną 2kę efów z Mińska , Pawelec 1/11/11 14:39
    robiły kółka nad moją głową. Efekt był. A na lotnisku masakra jeśli chodzi o służby, ja siedzę w domu bo to nie moja działka. Współczuję ludziom wracającym z kierunku Kraków/Katowice. Raszyn normalnie jest zakorkowany a teraz jest zamknięty.

    Tom Drwal
    LAS Ltd.

    1. Re: , Kool@ 1/11/11 15:12
      W 23 Bazie to raczej Migi-29 stacjonują a dyżurną parę F-16 teraz wystawia baza w Łasku

      ...

      1. a jednak efy , Pawelec 1/11/11 15:40
        a i tak nic to - PILOT mistrz nad mistrze.

        Tom Drwal
        LAS Ltd.

        1. Re: , Kool@ 1/11/11 16:20
          No to kiedy i ile F-16 zostało przebazowanych do Mińska?
          Może ostatnio coś przeoczyłem ale F-16 stacjonują w Łasku i w Krzesinach a w Mińsku i w Malborku stacjonują MIGi.

          Owszem asystę stanowiła dyżurna para F-16 ale nie z Mińska tylko tak jak pisałem z Łaska.

          ...

  6. wyladowal , LoX 1/11/11 14:40
    ...

    "You Think I Ain't Worth A Dollar, But I
    Feel Like A Millionaire"

  7. na. , krwiak 1/11/11 14:41
    tvp regionalna bylowidać lądowanie
    kurwa ostro było, gratulacje dla pilotów

    wszystko to graaanda...

  8. wielkie gratulacje dla pilotow , chris_gd 1/11/11 14:47
    ....

    Pozdrawiam

    1. posadził go pięknie , Pawelec 1/11/11 14:50
      co do centymetra. Rispekt normalnie.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

      1. do ostatniej chwili ciagnal przod do gory , chris_gd 1/11/11 14:52
        rewelacja

        Pozdrawiam

    2. No trzeba przyznać, chirurgicznie. , Dexter 1/11/11 15:11
      Delikatnie, spokojnie, pampersy dla pasażerów okazały się zbędne.

      "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
      internecie"
      Abraham Lincoln

  9. Co roku jest o ile więcej wypadków na świecie? , Bitboy_ 1/11/11 15:34
    o 100% ?
    Jak tak dalej pójdzie to za 3 lata wszystkie uziemią hehe ;]
    I dobrze, piekielne maszyny latające.. nigdy ich nie lubiłem, wolę 2 koła, równie niebezpieczne, a ile więcej frajdy :)

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipjawsV3200 8GB,AsusGTX1070,
    Corsair HX520

  10. a moze ktos , Banan 1/11/11 15:55
    podac linka z ladowania?
    oczywisce gdzie nie wleze, to najpierw mi reklame pokaze, a pozniej tekst, ze ze wzgledu na prawa autorskie to se moge jedynie w polsce poogladac. (mieskzam za granica). oczywiscie reklamowki to mozna obejrzec wczesniej

    i tak przy okazji. nie wiem jak wy, ale mnie to coraz mocniej dobija. poziom tekstow, a wlasciwie "niepoziom", masakryczne bledy ortograficzne i stylistyczne. nie wiem jak teraz sie ludziska ucza w szkole, ale kazdemu pismakowi (niestety nazwanie ich redaktorami to zbyt wiele) przydalyby sie dodatkowe zajecia z jezyka polskiego. przed wrzuceniem tekstu tez ich nikt nie sprawdza, byle bylo szybciej i przed konkurencja. najlepsze, jest to, ze chcialem wkleic tutaj cytat z wirtualnej i juz zostalo to poprawione. czyli najpierw wystawiamy super newsa a dopiero pozniej czytamy co napisalismy. troche za szybko zaczyna pedzic ten swiat.

    1. a ten? , Matti 1/11/11 16:20
      http://tvp.info/...l-bezpiecznie-na-okeciu/5589860

      1. dziala , w1lko 1/11/11 16:36
        dzieki

    2. Tu - , jack.uzi 1/11/11 16:20
      http://tvp.info/...l-bezpiecznie-na-okeciu/5589860

      --------------------------------------
      Stoned is the way of the walk...
      Drum and bass selection.

    3. tu inne ujecie , perek 1/11/11 16:48
      http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-15543209

      Powered by Intel 286 ;-)

  11. żałosne to jest , krwiak 1/11/11 16:02
    tvn - teraz jakoś mnie to oświeciło
    pomijam fakt braku materiałów na żywo z płyty lotniska... na szczęście jest tvp
    ale poziom komentarzy i relacji przez prowadzącego program to tragedia... szukają sensacji i dziury w całym .... w trakcie akcji ratunkowej (bo przecież samolot już się zatrzymał a oni jeszcze nie wiedzieli o tym i pokazywali zdjęcia z miasta) wróżenie... ktoś zginął czy nie ...ile zgineło ile rannych ... i nakręcanie spirali.... ciekawe ile ofiar .. a może .. a może nie... kurfa.
    Teraz słucham jak pytają tych co czekali na swoich bliskich w terminalu, i już szukają dupy w całym. Jak pan się bardzo denerwował?, czy lotnisko pana informowało co się dzieje?, ktoś przyszedł i zajął się panem?, czy uważa pan że lotnisko zawaliło? No kurva ludzie... poziom dziennikarstwa w naszym kraju jest żałosny...
    To co lotnisko ma jeszcze niańki zatrudnić w święta czy ratować ludzi w potrzebie...

    wszystko to graaanda...

    1. wczoraj byl ostrzejszy material na tvn24 , RusH 1/11/11 17:32
      o ataku BIEDRONEK w krakowie czygdziestam .....
      takie same teksty
      "nie bal sie pan tych biedronek?"
      "jak pan je rozgniatal to zostawal zielony slad, nie byl moze toksyczny???"
      "gdzie pana pogryzly?"

      i tak prawie 20 minut

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

    2. nie ogladalem ale jesli tak bylo to dodaje swoje +1 , ptoki 1/11/11 21:27
      Ciesze sie ze nie ogladam tv...

  12. po jakiego falusa te F16? , Demo 1/11/11 16:06
    co one niby pomogą? Lansik?

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. powinny zestrzelic gdyby mial sie rozbic w miescie zapewne , Carmamir 1/11/11 16:10
      ale watpie by ktos to zrobil w PL...

      No to się wkopałem...

      1. No gdyby go zestrzelili to pewnie zaczalby spadac w bok... , Wolf 1/11/11 16:35
        No chyba ze w gore...

        NIECH ZNIKNĄ CI, CO SIĘ PRZESZŁOŚCIĄ
        SZCZYCĄ, ALBOWIEM KAŻDA DZIWKA TEŻ BYŁA
        DZIEWICĄ.

    2. zestrzelą , J@rek 1/11/11 16:10
      tam gdzie będzie najmniej strat na ziemi :)

      Poradniki
      http://ubuntu.freesoftware.cba.pl/1404.html
      http://elementaryos.freesoftware.cba.pl

      1. Czyli rozproszenie , NimnuL-Redakcja 1/11/11 18:19
        odlamkow na duzym obszarze? Oni sami nie wiedzieli po co ich wyslali w powietrze. Moze liczyli na tankowanie nadwyzki paliwa z boeninga skoro mialo sie zmarnowac albo dostali liny holownicze i rozkaz asysty.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

    3. ogladali , Nazgul 1/11/11 16:16
      podwozie tez pewne czy jest wysuniete i czy cos sie dzieje z nim

      people can fly, anything
      can happen...
      ..Sunrise..

    4. może się filmów naoglądałem , Pawelec 1/11/11 16:17
      ale chyba taki ef podlatuje, ma łączność z samolotem i na bieżąco sprawdzają co działa a co nie.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

    5. może po to żeby na 100% wykluczyć awarię kontrolek , Grocal 1/11/11 16:17
      ...

      Na pewno, na razie, w ogóle...
      Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
      Ortografia nie gryzie!

    6. np po to , w1lko 1/11/11 16:22
      zeby potwierdzic ze podwozie sie nie otworzylo?? Komputer w kokpicie moze ci pokazywac co chce ale lepiej sie upewnic.

    7. Re: , Kool@ 1/11/11 16:37
      W krytycznych sytuacjach podrywana jest w powietrze dyżurna para myśliwców bo nie wiesz dokładnie co się dzieje.
      W tym przypadku trzeba było sprawdzić czy to faktyczna awaria podwozia czy tylko awaria systemu powiadamiania.

      W 1980 roku podczas podchodzenia do lądowania na lotnisko Okęcie rozbił się LOTowski IŁ-62 "Mikołaj Kopernik" (lot z Nowego Jorku) - wszystko zaczęło się od kontrolki wysunięcia podwozia, która nie zaświeciła się, co oznaczało że podwozie zostało w gondolach.

      Teraz jeszcze trzeba było zamknąć przestrzeń powietrzną do odpowiedniej wysokości nad lotniskiem.
      Tego wszystkiego pilnują samoloty myśliwskie.

      ...

    8. boze Ty widzisz i nie grzmisz? myslisz, ze lokalni mieszkancy maja z okna potwierdzic , chris_gd 1/11/11 16:55
      ze nie ma podwozia, kowalski i nowak lornetkami beda z pasa potwierdzac?

      Pozdrawiam

      1. no może ja jestem głupi , Demo 1/11/11 18:47
        ale ja bym to zrealizował głupim systemem kamerek tak, aby pilot z kabiny widział czy mu koła wyszły czy nie. Także argument, że fruwały sobie żeby obejrzeć bandzioch samolotu do mnie nie trafia. Zamknięcie przestrzeni powietrznej już bardziej.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. tyle, ze to procedura standardowa na calym swiecie, to tak jak cos sie dzieje na miescie , chris_gd 1/11/11 19:11
          to jedzie radiowoz, proste i klarowne

          Pozdrawiam

          1. no ok, zamknięcie przestrzeni to dobry argument , Demo 1/11/11 19:41
            ale tłuamaczenie, że ma mu na brzuszek patrzeć to dobre dla przedszkolaka.

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

            1. moze i tak, ale procedury sa takie, ze to f16 kominukowaly sie z samolotem i potwierdzily , chris_gd 1/11/11 22:02
              brak, wiec nie rozumiem z czym ty masz problem
              chodzi o to, ze juz blizej nie mozna "podejsc" taki f16 ma dokladny podglad czy np. probuja sie otworzyc, czy cos jes blokuje, czy cos sie przyczepilo do samolotu czy harry potter nie siedzi na kole
              trudno tutaj szukac lepszego sposobu

              Pozdrawiam

              1. kamerka z podglądem z kabiny pilota? , Demo 1/11/11 22:20
                no caman, nie mów, że to nie byłoby lepsze.

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

                1. a ile tych kamerek chcialbys montowac , elliot_pl 2/11/11 00:12
                  w samolocie dodatkowo? Wiesz - awaria zawieszenia to nie jedyna rzecz ktora trzeba obadac. Gdybys chcial 'okamerkowac' caly samolot to bylby przerost formy nad trescia, tak jak osobny specjalny pas awaryjny na takie okazje.

                  Wiec odpowiadajac na pytanie - nie, nie byloby lepsze :)

                  momtoronomyotypaldollyochagi...

                2. jak Ty sobie to wyobrazasz? caly samoloto w kamerach? :D , chris_gd 2/11/11 09:09
                  kolo nadwozia kamera, u gory kamera, na skrzydlach po 2 i dzieki temu pilot ma cos ala lusterka? :D
                  no bez jaj

                  Pozdrawiam

                  1. a to jakiś problem? , Demo 2/11/11 09:38
                    niech ma nawet i 100 kamer.

                    napisalbym swoj config,ale sie nie
                    zmiescil:(

                    1. jak Ty sobie to wyobrazasz, to tak jakbys do boliu f1 przyczepil koszyk , chris_gd 2/11/11 10:38
                      od motoru dla pasazera

                      Pozdrawiam

                      1. heheheee a czy Ty ogladasz F1 wogole? , Maverick 2/11/11 11:13
                        wiesz ile na bolidzie jest kamer? nie wiem jak w Polskim przekazie TV ale np. na BBC mozliwosc pokazywania obrazu jest chyba z 7miu kamer jesli dobrze licze. z tylu ujec widzialem.
                        koszyk.. kamerki sa bardzo male wiec to zaden problem nawet dla bolidu gdzie kazdy gram sie liczy.

                        1. ale mu dokopałeś :) , Demo 2/11/11 11:25
                          j.w.

                          napisalbym swoj config,ale sie nie
                          zmiescil:(

                        2. a czy ja napisalem, cos o kamerkach w f1? , chris_gd 2/11/11 16:04
                          no bez jaj

                          Pozdrawiam

                          1. napisales , Maverick 2/11/11 16:09
                            "jak Ty sobie to wyobrazasz, to tak jakbys do boliu f1 przyczepil koszyk od motoru..."

                            w jakim celu koszyk?

                    2. I co Ci te kamery pokażą ???? , zartie 4/11/11 08:44
                      Czy wyszło podwozie będzie widać, ale żeby zobaczyć, w którym momencie się zacięło albo czy otworzyły się pokrywy musiałyby patrzeć pod nie tak ostrym kątem. Zrobisz wieżyczki dla kamer ??? LOL

                      1922 - Narutowicz
                      2019 - Adamowicz

                3. Nie prościej opuścić boczną szybę , NimnuL-Redakcja 2/11/11 09:12
                  wychylić głowę i sprawdzić?

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. robisz to codziennie nie? , Dabrow 2/11/11 09:36
                    mistrzu ....

                    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                    !Tu się nic nie zmienia!
                    ------dabrow.com------

                    1. wiesz taka , Franz 2/11/11 09:44
                      praca, piękne kobiety, wiatr we włosach i jointy, a wieczorami dorabia w klubie dla emerytowanych pracowników wózków widłowych w Kielcach, którzy byli jednocześnie członkami stowarzyszenia na rzecz obrony bobra. przecież pisał o Tym nie raz tu na forum, jak co to sprawdź archiwum.

                      Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
                      NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
                      swieczkach :)

                      1. wiem wiem , Dabrow 2/11/11 09:45
                        w tym klubie to z racji na poszukiwania świętego graala czyli pigmentu u blondynek....

                        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                        !Tu się nic nie zmienia!
                        ------dabrow.com------

                        1. oczywiście że tak , Franz 2/11/11 09:50
                          ale wiesz... sprawdzać można tylko bobra :)

                          Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
                          NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
                          swieczkach :)

                  2. Nawet nie trzeba opuszczać szyby - pilot to profesjonalista, więc na pewno lata... , Rhobaak 2/11/11 12:04
                    ...z "zimnym łokciem".

                    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
                    G-forc 460 gietex,barakudy
                    Children of Neostrada Association MVP

                4. Re: , Kool@ 2/11/11 09:55
                  W samolocie są czujniki i kontrolki - setki czujników - ale jak widzisz coś może ulec awarii. Tak samo awarii może ulec kamera - i co wtedy? Założysz kolejną kamerę do kontroli kamery i jeszcze jedną kamerę do kontroli kamery kontrolującej kamerę. Po chwili okaże się że samolot będzie za ciężki żeby oderwać się od pasa.

                  Na pokładzie było 230 osób i nikt nie zaryzykuje sprowadzania na ziemię samolotu w nieznanym stanie skoro można ten stan ocenić.
                  Wiesz co by było gdyby pilot siadał ze świadomością że podwozie jest w gondolach a w rzeczywistości jedna goleń byłaby częściowo wysunięta?

                  ...

                  1. jak kamera ulegnie awarii , Demo 2/11/11 10:50
                    i nie widać co się dzieje, wtedy można wezwać F'ki. A jak obraz jest to nie ma potrzeby. Nie wiem czemu to nie jest oczywiste.

                    napisalbym swoj config,ale sie nie
                    zmiescil:(

    9. a takze po to aby pilnowac innych samolotow, np. w sytuacji gdyby inny samolot stracil , chris_gd 1/11/11 17:03
      lacznosc z wieza, nie ma mozliwosci teraz ladowac wiec f16 eskortuja w inne miejsce, az tak ciezko pomyslec?

      Pozdrawiam

  13. standardowa procedura , Banan 1/11/11 16:27
    zeby obejrzec wszystko z bliska

  14. prezydent , Banan 1/11/11 16:39
    a moze mi ktos wytlumaczyc, dlaczego prezydent ma cos wyglaszac?

    ctrl+c, ctrl+v
    Prezydent Bronisław Komorowski o godz. 16 wypowie się w sprawie awaryjnego lądowania pasażerskiego Boeinga na warszawskim lotnisku

    1. bo to 1 czlowiek w kraju i to jego obowiazek, Ty, ja i cala reszta piszemy na boardzie, , chris_gd 1/11/11 16:54
      a prezydent bedzie gratulowal w tv, tak ciezko to zrozumiec?

      Pozdrawiam

      1. Dokladnie tak... , Wolf 1/11/11 16:56
        To jest facet od poklepywania po plecach i wreczania medali, a pilotowi, ktory ladnie zladowal w sytuacji awaryjnej przynajmniej klepanko sie nelezy...

        NIECH ZNIKNĄ CI, CO SIĘ PRZESZŁOŚCIĄ
        SZCZYCĄ, ALBOWIEM KAŻDA DZIWKA TEŻ BYŁA
        DZIEWICĄ.

        1. W świetle ostatnich postów , Dabrow 1/11/11 17:15
          to to klepanie niekonieczne (-:

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

    2. Żeby się przypomnieć , Remek 1/11/11 17:16
      bo ludzie zapomnieli, że mają Prezydenta :)

    3. Tez mnie taka rewelacja uderzyla , NimnuL-Redakcja 1/11/11 18:24
      pilot dal rade, super. Ale to jego praca. Do nietypowych sytuacji sie ich szkoli i obsluge lotniska. To wlasnie w sytuacjach trudnych sytuacjach pilot jest potrzebny. Nowoczesna awionika wyladuje sama bez pilota w warunkach normalnych.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Nie ujmuje , NimnuL-Redakcja 1/11/11 18:28
        zalodze, ale oni po prostu wykonali swoja prace, to za co im placa. Medale, oredzia, medialny szal mi tu nie pasuja po prostu. Dobra robota panowie. I tyle.
        Wybaczcie za stylistyke, z telefonu pisze.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. facet uratowal , Meteor 1/11/11 20:41
          zycie 230 osob. warto zrobic z tego wiadomosc dnia. lepsze to niz p... o polityce.

          Tak, naleze do grupy trzymajacych
          kierownice i jestem z tego dumny!
          Pzdr. Univega,Author&Meteor

          1. Absolutnie sie zgadzam , NimnuL-Redakcja 1/11/11 21:16
            pochwala. Ale order za dobrze wykonana prace? Od pracodawcy niech premie dostanie. To sie zgodze. Ale balony i konfetti w mediach przesadzone. Moje zdanie. Pozdr.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. otóż to , Demo 1/11/11 21:31
              a ja np. spotkałem się w pewnej firmie X za premię za terminowo wykonany projekt :) Lol czyż nie?

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

              1. owszem lol , Dabrow 2/11/11 07:47
                bo za terminową robotę to jest pensja. Premie to za ekstra siedzenie po nocach itp.... A kolega Nimnul to jak widać doświadczony oblatywacz, co najmniej raz w tygodniu sadza awaryjnie 767 na wszelkiej maści pasach startowych - od lodu i wody po grunt i lawę zapewne, więc dla niego to normalka takie coś co było. Szkoda gadać, po prostu.

                !!!!!TO JEST SPARTA!!!
                !Tu się nic nie zmienia!
                ------dabrow.com------

            2. to bylo cos wiecej niz dobrze zrobiona robota , Meteor 1/11/11 21:56
              w takim wypadku dobrze zrobiona robota to byloby byle-jako posadzenie samolotu nawet wliczajac w to ofiary. Tu bylo idealnie.

              Tak, naleze do grupy trzymajacych
              kierownice i jestem z tego dumny!
              Pzdr. Univega,Author&Meteor

              1. gdybanie , Demo 1/11/11 22:24
                tak naprawdę nikt z nas nie ma pojęcia jak przygotowane są maszyny i lotniska na takie sytuacje. Być może to rutynowa procedura w takim przypadku i w założeniu tak to właśnie miało przebiegać (mówili wielokrotnie, że takie zdarzenia są ćwiczone). Co więcej, być może konstrukcja samolotu + to cholerstwo co wylali na płytę jest już tak zaawansowane technologicznie, że ryzyko jest małe (przy zachowaniu procedur).

                Lądowanie na rzece w USA to imho wyczyn. Tu mimo wszystko samolot podchodził do lądowania na znajomym miejscu, kontrola pomaga, autopilot pewnie też naprowadzał na kurs....Na rzece facet musiał się pałować ręcznie, tam to było coś i wątpię by było przewidziane.

                Anyway, dobrze się stało, brawa dla gościa.

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

                1. Otóż to , NimnuL-Redakcja 2/11/11 08:09
                  lądowanie na rzece niesprawnym samolotem, to jest wyczyn.
                  Tematyką lotnictwa cywilnego się interesuję w ograniczonym zakresie, ale z tego co mówią na programach popularnonaukowych wynika, że samoloty są przygotowane konstrukcyjnie do lądowania bez podwozia, piloci i obsługa naziemna są do tego szkoleni, podobnie jak procedury.
                  Jeszcze raz - nie ujmuję pilotowi. Sprawił się świetnie. Ale zrobił to do czego go szkolili. Wykonał swoją robotę i tyle. Od tego do diabła jest, by dowieść ludzi na miejsce. Przynajmniej z taką myślą wsiadam na pokład samolotu. Czy ktoś chce mi powiedzieć, że pilot potrafi tylko kliknąć kilka przycisków i trzymać wolant, a każda sytuacja nietypowa będzie zaskoczeniem i loterią czy pilot wpadnie na pomysł jak z niej wyjść?

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. oczywiście NimnuL , Franz 2/11/11 08:33
                    masz rację że bardziej spektakularne było by lądowanie awaryjne bez godzinnego przygotowania: bez podwozia, na pełnym baku, z niedziałającym silnikiem, pożarem na pokładzie wywołanym przez terrorystów. Samolotem z niesprawnym wysokościomierzem i żyroskopem, a i doborze jakby pilot był jeszcze postrzelony w płuco... to było by naprawdę coś, a takto to każdy może lądować, nie ma na co się gapić. Proszę się rozejść :)

                    Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
                    NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
                    swieczkach :)

                    1. Koniecznie z setką sierot na pokładzie , NimnuL-Redakcja 2/11/11 08:42
                      i kilkoma przedstawicielami zagrożonego wyginięciem gatunku uroczych foczek w ładowni.

                      Pilot powinien wyłonić się po wszystkim w brudnym podkoszulku krzycząc yupikayey ...! ewentualnie "yes we can" czy co tam dzisiaj w modzie :)

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                      1. dokładnie! , Franz 2/11/11 08:43
                        i tego będziemy się trzymać :)

                        Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
                        NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
                        swieczkach :)

        2. Good Job , Bitboy_ 1/11/11 21:01
          hahahahah
          http://www.youtube.com/...uJ5M&feature=related

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipjawsV3200 8GB,AsusGTX1070,
          Corsair HX520

  15. hmm , bartek_mi 1/11/11 17:17
    no po takim ladowaniu to mozna klaskac :)

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    1. No i jakoś właśnie słabo było... , Dexter 5/11/11 10:38
      "Widzisz jak dziadek wylądował?" ;-)

      http://www.youtube.com/watch?v=Ns-3ObP4C54


      I jeszcze tego w TV nie było... cud!

      "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
      internecie"
      Abraham Lincoln

  16. Jak widać , Dabrow 1/11/11 17:19
    nic nie zrzucali tylko chodziło o zyskanie na czasie iwypalenie paliwa.

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

  17. Lataj jak orzeł, ląduj jak Wrona ! , Grolshek 1/11/11 18:20
    ...brawo dla tego pana...

  18. pieknie wyladowal i nic nie urwal :) ale tak sie zastanawiam , Maverick 1/11/11 18:24
    fakt, niesamowicie to wygladalo trzeba przyznac ale dlaczego lotniska nie maja czegos w stylu pasa ladowania awaryjnego?

    cos sie dzieje, samolot laduje tam i gra. nic nie zorane, samoloty moga po chwili ladowac na normalnym lotnisku itp. itd.

    sa zbiorniki retencyjne, jakies kanaly zzabezpieczajace przed powodziami a nie ma czegos co mogloby naprawde bardzo pomoc.

    1. Po co , perek 1/11/11 18:30
      żeby wylądować raz na 5 lat ??

      Przecież taki pas żeby był do czegokolwiek przydatny musiały spełniać takie same wymagania jak podstawowy.

      Powered by Intel 286 ;-)

      1. dobre , Maverick 1/11/11 18:37
        a powodzie to raz na ile lat sa?

        a jakos waly wzdluz rzek sa, zbiorniki takze.

        nie wiem ile masz lat i czy zdajesz sobie sprawe z kosztow dzisiejszego incydenciku ale zapewne moznaby wybudowac ze dwa takie pasy.

        pewnie, ze musialby spelniac wymagania, i co z tego?

        1. W sprawie powodzi , Dabrow 1/11/11 19:31
          To w ciągu ostatnich 15 lat w Krakowie była tzw. "woda tysiącletnia". Więc jednak te wały sa przydatne. Taki pas pewnie też, na dużych lotniskach mają ich na tyle ze mogą zrobić tak jak napisałeś. Tyle ze Okęcie to popierdolka jest (-:

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

        2. hahaha , perek 1/11/11 19:45
          Chińczycy chcieli nam zbudować 1 km autostrady za 26 mln zł, pasy na Okęciu mają 2,8 i 3,6 km długości.
          Poza tym częściej pewnie lotniska są zamykane z powodów warunków pogodowych niż wypadków czy awarii a parasoli nikt nie buduje.

          Inną kwestią jest, że na Okęciu to by się przydały jeszcze ze 2 pasy no ale niestety trzeba wyburzyć spory kawałek miasta.

          Powered by Intel 286 ;-)

          1. heh, buduja nam za tyle za ile damy sie wystukac , Maverick 1/11/11 20:38
            i tyle. z parasolem to fakt ale jakby na to nie mamy wplywu.

    2. No to chyba oczywiste - koszty utrzymania takich pasów awaryjnych byłyby ogromne. , Rhobaak 1/11/11 18:35
      A takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Wstrzymanie ruchu na kilka godzin to nie jest aż taki poważny problem - dzieje się tak przecież często z powodu warunków pogodowych itp.

      Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
      G-forc 460 gietex,barakudy
      Children of Neostrada Association MVP

    3. Od tego sa procedury awaryjne , NimnuL-Redakcja 1/11/11 18:35
      tansze, bo prawdopodobienstwo wystapienia niewielkie.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    4. Albo... , Dexter 1/11/11 18:52
      ...taki wielki basen wypełniony gąbkami.

      "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
      internecie"
      Abraham Lincoln

      1. ale nie mozesz powazniej , Maverick 1/11/11 19:07
        chociaz nieco powazniej odniesc sie do pomyslu?

    5. hej, panowie specyalysty... , Chrisu 1/11/11 18:55
      ja tam specjalistą nie jestem, ale taki pas, to nie takie hop siup. Pewnie przy awaryjnym lądowaniu bierze się pod uwagę takie rzeczy jak siła i kierunek wiatru i wybiera NAJLEPSZY z możliwych pasów, a ni eten który specjalnie po to się wybudowało... Chyba proste...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. ja nie mowie, ze sie znam , Maverick 1/11/11 19:07
        zapytalem co myslicie i tyle. i co? i zjebka... ech ludziska... a kilka postow ponizej ktos zapytal dlaczego coraz mniej sie tu pisze.
        bo i jak pisac, w jakim celu? gdzie rzeczowa wymiana zdan i pogladow?

        pomyslalem to i napisalem. gdyby byl taki pas to lotnisko mogloby przyjmowac samoloty w godzine po zajsciu
        A tak? zamkniete dzis pol dnia i jutro do 8 rano.
        otworza o 8? byc moze a moze pas jest tak zaorany, ze sie nie bedzie nadawal i trzeba bedzie go gruntownie naprawic.

        ktos tam napisal, ze wiatr itp. oki ale gdyby taki pas byl w bliskiej odleglosci od glownego pasa - ROWNOLEGLE, ze az dokladnie napisze bo zdaje sie z wyobraznia macie koledzy klopot ostatnio - nie napiszesz dokladnie to Cie za jezyk zlapia.

        Nim - nie mam cennika ale moze mam wyobraznie, a moze ustalam budzety i wiem co to implikacja? lotnisko nie dostanie siana za przeniesione loty. loty startujace jutro rano beda czekaly na otwarcie? nie, linie pewnie juz sobie organizuja poranek aby nie utknac i nie pojsc w glebsze straty.
        i tak dalej.

        jesli piszemy o kosztach bo zdaje sie znacie sie lepiej: po kiego dyskusje o walach, zbiornikach jesli i tak srednia powodz zalewa polowe Polski?

        1. ja też się nie znam , Pawelec 1/11/11 19:32
          ale psychiki ludzkiej nie zmienisz. Kolega leciał Dużym benkiem z Pekinu. Na starcie coś jebło w silniku i z trudem wyhamowali na końcu pasa, nawet przednie koło jeszcze na utwardzonym stało ale fakt że krzaki dookoła. Chińskie strażaki ugasili przydymiający silnik i tyle. Benka podciągneli do rękawa, wypakowali ich i za pół godziny podstawili 2giego. I niby lecieli głównie europejczycy to ponad 50 osób nie poleciało. Koleś się cieszył bo w ramach przeprosin mieli barek bez ograniczeń. 2ga sytuacja dość podobna. We Frankfurcie są pasy równoległe. Na jednym stał kiedyś taki nadpalony też po jakimś awaryjnym. Co ludzie rzucili się oglądać to mało. A mój szef już wracał pociągiem, na swój koszt pomimo ważnego biletu. Wykształcony i myślący człowiek. A i jeszcze taka ciekawostka. Ostatnie takie awaryjne lądowanie było w latach 90tych. Wypakowali ludzi a samolot nadpalił się na tyle że go zostawili. Kawałek czasu stał koło cargo i usunęli go bo ludzi straszył. Summa summarum to opłaci się żeby było tak jak jest. Zresztą takie alerty na lotnisku są średnio raz w miesiącu. Tyle że mało spektakularne.

          Tom Drwal
          LAS Ltd.

        2. ja do Ciebie nic nie mam :) , Chrisu 1/11/11 19:45
          sam się zastanawiam. Tylko jak słyszę takich, co to mówią "wybudować poduszki powietrzne zamiast pasa, coby ludzie mogli w locie skakać", to myślę, że coś nie teges...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    6. koszta, Mav, koszta... , Pawelec 1/11/11 19:13
      lotnisko chciało dokupić gruntu i dołożyć jeszcze jeden pas równoległy i polegli w przedbiegach. Decyzje środowiskowe, ekolodzy, wody gruntowe, hałas i hgw co jeszcze. A żeby było śmiszniej to nawet obecny areał nie do końca jest PPLu. Braniccy ciągle jeszcze się sądzą, a i cała rzesza okolicznych ludzi że im pomidory nie rodzą, hałas załatwił rzodkiewki... Taniej położyć jeszcze raz asfalt. W takich wypadkach przekleństwem Okęcia są 2 pasy przecinające się. W warunkach silnego wiatru taka krzyżówka to zbawienie. Jako ciekawostkę podam że był jeszcze jeden pas, dzisiaj jest używany jako droga kołowania ze stanowisk postojowych. Ten pas po wirtualnym przedłużeniu wypadał mniejwięcej w PKiN.

      Tom Drwal
      LAS Ltd.

      1. rozumiem - koszta ale , Maverick 1/11/11 20:47
        nie wiem czy pamietasz kiedy byla powodz w latach 90 podliczono z grubsza koszty i wyszlo, ze siana starczyloby na funkiel nowka, nie bite, nowoczesne waly wzdluz Wisly i Odry.
        wiec te koszta mnie nie przekonuja. koszta beda predzej czy pozniej jak cos pier*olnie.

        koszta takiego remontu czy koszt ubezpieczenia, ktore wzrosnie po takim czyms poniesie pasazer.

        1. i dochodzimy do sedna , Pawelec 1/11/11 21:50
          Ponieważ to olbrzymia kasa to żadna firma tego nie udźwignie więc potrzebne wsparcie państwa. A IMHO bardziej wolę wsparcie w budowie wałów niż pasów czy centralnego lotniska.

          Tom Drwal
          LAS Ltd.

    7. niby taki bystry , Franz 2/11/11 08:38
      a jednak nie wie :) Ja proponuję żeby lotniska miały jeszcze zapasowy pas dla zapasowego i jeszcze jedno małe lotnisko w pobliżu jakby oba poprzednie pasy zawiodły... Generalnie lecisz, ponosisz jakieś tam ryzyko, nie ma ryzyka nie ma zabawy, a i bilet z Angli miałbyś droższy niż masz teraz.

      Gdybym nie wymyslil elektrycznosci to
      NimnuL nadal by siedzial przed kompem przy
      swieczkach :)

  19. posrali się już z tym... , juzek 1/11/11 18:44
    caly czas pieprzą jakby jakies hiper ultra wydarzenie.

  20. Pokaz cennik , NimnuL-Redakcja 1/11/11 18:50
    bo zdaje sie znasz wycene. Ja przypuszczam to co perek. Jesli bylby pas awaryjny to warto byloby go na codzien uzywac. I przestrzen pow. i tak bylaby zamknieta. Poza tym dzisiaj piloci mieli luksus:czas i sterowna maszyne, zwykle tego nie maja i laduja tam gdzie moga a nie tam gdzie pas awaryjny.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. Pod maverick mialo byc , NimnuL-Redakcja 1/11/11 18:51
      123

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  21. a gdyby się okazało że kapitan Wrona , digiter 1/11/11 18:56
    mógł otworzyć podwozie, ale udawał że tego zrobić nie może po to tylko zeby wylądowac bez kół i stać się bohaterem przez kilka dni to co byście powiedzieli. Czy komisja opublikowałaby prawdę skoro już obiecano mu order ?
    Nakaz Naczelnego Dowództwa: skoro Wrona stał się już bohaterem to nie mąćmy ludziom w głowach i napiszmy że przycisk nie działał.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. Nie wiem co palisz ale odstaw, bo to straszne świństwo jest. , Dexter 1/11/11 19:07
      Dobre ;-)

      "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
      internecie"
      Abraham Lincoln

      1. straszny był dzisiaj dym na cmentarzu , digiter 1/11/11 19:31
        a co się tych zniczy dymiło to ja nie wiem.
        Tak mnie myśl naszła po tym dymie, że kilka godzin wcześniej przy starcie w USA podwozie działało a po kilku godzinach już nie. Ja rozumiem że poszła hydraulika, ale w boeingach jest mechaniczna korba do opuszczania kół i jesli ta nie zadziałała to podejrzewam co najmniej jakiś fail członka załogi.

        Różne rzeczy ludziom przychodzą do głowy:
        http://www.youtube.com/watch?v=qkURzaFql_k

        Piszcie do mnie per ty z małej litery

  22. Tak mnie naszło - największe lotnisko w PL, jeden "zepsuty" samolot na pasie i klops... , Dexter 1/11/11 19:08
    ...co najmniej 24 godziny lotnisko nie rabotajet.
    Przykre trochę...

    "Ludzie uwierzą we wszystko co zobaczą w
    internecie"
    Abraham Lincoln

    1. Hmm , perek 1/11/11 19:31
      a myślisz że jak na takim Heathrow czy innym JFK na pasie został by samolot to nie był by ten pas wyłączony na kilkanaście godzin ?
      No a że są tam tylko dwa pasy i to jeszcze skrzyżowane.

      Tak to się niestety kończy jak lotnisko jest w środku miasta.

      Powered by Intel 286 ;-)

      1. A co ma , ligand17 1/11/11 19:45
        piernik do wiatraka? Jakby lotnisko było w pizdu daleko to by nie zostało zamknięte?
        Był projekt budowy trzeciej drogi startowej na Okęciu. Został anulowany, bo 1) państwo zdecydowało, że tam będzie obwodnica 2) państwo zdecydowało, że woli zbudować nowe lotnisko w pizdu daleko od cywilizacji.

        1. nic , perek 1/11/11 19:49
          czy daleko czy blisko nie ma nic do tego.

          Ale jak by było więcej pasów lub chociaż się nie krzyżowały to zamknięty byłby jeden pas a nie całe lotnisko

          Powered by Intel 286 ;-)

          1. Jakby , ligand17 1/11/11 21:21
            babcia miała wąsy, to by była dziadkiem. Nie filozofuj. Należy się cieszyć, że wszystko się dobrze skończyło, a nie kombinować "co by było, gdyby".

            1. hmm , perek 1/11/11 21:28
              Mnie to lotto. Wg mnie to mogą to lotnisko i zamknąć i na miesiąc.
              W żadne ciepłe kraje się nie wybieram ;-).

              Powered by Intel 286 ;-)

  23. najlepsza w tych wszystkich relacjach: , kubazzz 1/11/11 20:08
    jest transkrypcja rozmowy z ATC:
    "wiatr 104 węzły".
    Nikt nie wpadł na to, że kontroler mówi "wiatr 100, 4 węzły".
    Co nawet by się przydało wiedzieć bo samolot lądował z wiatrem, czyli trudniej było.

    A TVN samego siebie przechodzi, strasznie kombinują jak tu zrobić większy dramatyzm, a to że nie ma ofiar to chyba dla nich tragedia.

    G955F

    1. Dokładnie , ligand17 1/11/11 21:22
      te 104 węzły też mnie rozwaliły. Co za kretyn to tłumaczył...

  24. i jeszcze mój komentarz , kubazzz 1/11/11 20:22
    odnośnie różnych kwestii.

    Nie ma czegoś takiego jak pas awaryjny tylko na takie okazje.
    Mało lotnisk ma komfort posiadania kilku niezależnych pasów i niełatwo tą sytuację zmienić. Warszawa to nie Dubaj.
    Koszty będą, ale akurat biznes lotniczy jest jednym z najlepiej ubezpieczonych i nie ma co panikować.

    Pilot zrobił świetną robotę i słusznie należą mu się pochwały. Do takich akcji trzeba mieć jaja z tytanu i naprawdę solidnego skill'a.
    Dobrą robotę wykonała też kontrola ruchu lotniczego, że nie było żadnych innych problemów.

    Eskorta myśliwców pozornie nie jest niezbędna, ale chodziło o wizualne sprawdzenie stanu maszyny z bliska.
    Kontroler z wieży mógł to potwierdzić dopiero pod sam koniec podejścia.

    Ogólnie cała akcja bardzo dobrze przeprowadzona, nikt nie zapieprzył.

    Największy problem ma LOT, który jest w totalnej dÓpie w kwestii floty szerokokadłubowych samolotów i nie mam pojęcia jak oni obsłużą aktualną siatkę połączeń, chyba tylko wet lease ich uratuje i przy okazji mocno uderzy po kieszeni.

    BTW - komentarze na TVN24 utwierdzają mnie w przekonaniu, że jest wśród nas wielu kretynów.

    G955F

    1. oki, ale... , Yosarian 1/11/11 22:31
      nie bez znaczenia była jednak równa powierzchnia asfaltowa i pokrycie jej specjalna warstwą substancji gaśniczej, która oprócz "gaszenia w zarodku" miała też pozytywny wpływ na poślizg samolotu, nie zrywanie nawierzchni itp. a w efekcie zachowanie, bardzo precyzyjne nadanego przez pilota kierunku podczas podejścia do lądowania ...że nic się z tego asfaltu nie (jak i z samolotu) wyrwało i kierunek, jednak już bezwładnie poruszającej się maszyny (bez możliwości kierunku względem osi pasa), nie został zmieniony. Nie wiem jak tam było z siła wiatru, ale nie cył chyba za duży i nie był w stanie zniweczyć b. dobrej roboty Wrony.

      All the best people in life seem to like
      LINUX.
      Steve Wozniak

  25. wrona wrona, a sep mial lepsze ladowanie , RusH 2/11/11 08:14
    http://www.youtube.com/watch?v=x8R-lRWxZkk

    I fix shit
    http://raszpl.blogspot.com/

    1. noo, niezłe starcie... , Yosarian 2/11/11 14:55
      a ptak to chyba jednak orzeł, tak mi wygląda na jednym ze zbliżeń...

      All the best people in life seem to like
      LINUX.
      Steve Wozniak

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2019, TwojePC.PL