TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT-OPONY] Całoroczne opony lepsze szersze, czy węższe ? , fiskomp 11/11/11 12:16 DĘBICA NAVIGATOR2 175/65R14 82T
DĘBICA NAVIGATOR2 185/65R14 86T
Tak się zastanawiam, które wziąć, kwestia ceny pomijalna, bo można je znaleźć w podobnych cenach.
A może inne, ale w kwocie do 200 za sztukę. Oczywiście całoroczne, nie mam zamiaru pompować kasy w sztrucla, fajnie jeździ, ale dwa komplety opon to już by była przesada.- Odpowiedz sobie na pytanie , NimnuL-Redakcja 11/11/11 12:20
jak dużo jeździsz zimą, ile spada śniegu w Twoim rejonie i jak dobrze odśnieżane są drogi.
Jeśli w śniegu jeździsz mało to brałbym szersze ze względu na to, że ponad 3/4 roku to jednak ciepło, sucho i brak śniegów.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - wyjaśnij stwierdzenie , Demo 11/11/11 12:45
"...Jeśli w śniegu jeździsz mało to brałbym szersze..."
Chyba jeśli dużo w śniegu to szersze?napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Nie. , Muchomor 11/11/11 12:51
Przy dużych opadach śniegu (lub opóźnieniach w odśniezaniu) ma znaczenie trzymanie boczne opon, więc szersze wcale nie spisują się lepiej. Oczywiśce cały czas mówimy o całorocznych.
Pamiętam jakieś motoryzacyjne testy, w których świetnie spisywał się Kangoo na wąziutkich całorocznych. Tak to właśnie wytłumaczyli.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - ajjj nie doczytałem , Demo 11/11/11 12:52
że całoroczne.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- Bo w śniegu , NimnuL-Redakcja 11/11/11 12:55
im mniejsza powierzchnia opony tym większy nacisk, a to pociąga za sobą lepsza przyczepność. Chyba jakoś tak.
W każdym bądź razie powielam informacje jakie mi od zawsze wpajano - zimówka powinna być węższa niż letnia.
O ile nie mówimy o śniegu puszystym, kopkim, gdzieś w polach czy na biegunie. To pewnie wtedy jak z piaskiem/błotem. Szerzej i mniej powietrza. Ale w takich warunkach nie jeździmy.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - nie znam się na tym, ale w 2 serwisach też słyszałem, że na zimę lepsze są węższe opony... , Abisai 11/11/11 12:57
na chłopski rozum -> szersze = większa powierzchnia przyczepności, ale jak mówię - nie znam się :)Ash nazg durbatuluk...
abisai[małpa]o2.pl - tutaj chodzi o powierzchnie nacisku , Markizy 11/11/11 13:35
porównanie zrobić ci dość ekstremalne, przykładowo cała masa lokomotywy kolejowej spoczywa na powierzchni wielkości 1zł, a to tylko dlatego żeby siła tarcia była tak duża żeby mogła ruszyć z miejsca. Ma to swoje plusy i minusy, no ale w zimie bez tego nie ruszysz czy też gorzej będzie wykonać jaki kolwiek manewr.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - Tarcie , Mute 11/11/11 15:32
nie zalezy od powierzchni.- też racja , Markizy 11/11/11 16:29
w każdym razie ważna jest siła nacisku.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - W idealnym świecie , rzymo 11/11/11 17:39
(idealnie gładkie i nieodkształcalne powierzchnie), czyli według uproszczonego wzoru z podstawówki masz rację.
W rzeczywistości jest inaczej i szerokość opony jak najbardziej ma znaczenie...... ITX ... - Oczywiscie, ze ma znaczenie , Mute 12/11/11 02:38
ale nie ma to nic wspolnego z tarciem per se.- Dlatego wlasnie , Mute 12/11/11 02:38
w kontekscie szerokosci opon nie mowimy o tarciu tylko o przyczepnosci.
- ale znaczenie ma nacisk , Carmamir 13/11/11 09:41
....No to się wkopałem... - W sniegu tak , Mute 13/11/11 21:41
ale nie ma to nic wspolnego z tarciem.
- s.w. , JE Jacaw 11/11/11 12:30
Chyba też się na takie coś zdecyduję do mojej Felicii - auto już wiekowe, a niestety letni komplet już chyba pójdzie w odstawkę, a może i zimowy po tym sezonie też, a chyba szkoda w 15 latka ładować 2 nowe komplety, bo za rok lub dwa może niestety już zakończyć swój żywot.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - tak samo pomyślałem , XTC 11/11/11 15:16
zamiast kupować letnie - kupiłem najtańsze navigatory całoroczne.
Przejeździłem co prawda na nich dopiero 1,5 roku ale jestem zadowolony.
Do małego przednionapędowca - jest ok.
Mam zestaw zimowych, zeszłej zimy czekał aż stwierdzę, że jednak wielosezonowe to nie to.
Nie doczekał się - teraz wręcz je oddaję bo po co mają u mnie leżakować.
Jest jeszcze inny aspekt - całoroczne mają w sumie prawo wcześniej być zmienione a to też czynnik niebagatelny. Wg mnie takie 6-cio letnie zimowe vs. 3-letnie całoroczne - trudno tu szukać przewagi "dedykowanych". Do tego ten komfort braku zmiany.
W drugim aucie, mając letnie kupiłem zimówki - ale do zwykłej jazdy uważam, że lepiej zamiast letnich kupić wielosezonowe (inna sprawa, że dużo mniejszy wybór ich jest).Linux - Właśnie o to mi chodzi... , JE Jacaw 12/11/11 00:50
...mam też drugie nowe auto i tu kupiłem już zimówki, bo letnie już były jako fabryczne. Natomiast ta Felicia to jest drugie auto, które służy jedynie do dojazdów do pracy w mieście, więc tak sobie myślę, że jeden komplet całorocznych mi wystarczy. Jak rozumiem nie narzekasz na te Navigatory, bo wstępnie właśnie o takich myślałem ?Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - jak ogólnie mam złe wspomnienia , XTC 12/11/11 08:27
związane z dębicą w zakresie Passio i Vivo - o tyle tu nie mam się do czego przyczepić.Linux
- hmm , bartek_mi 11/11/11 12:43
ja bym kupil szersze
u matki zalozylem quatraci 3 ale pierwszy sezon - jestem ciekawy jak sie beda zachowywaly w sniegudzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Hmm , konio 11/11/11 12:51
Chyba coś nie tak podałeś .
Skoro 175 są na 65 to 185 muszą być na 60.
Ja osobiście brałbym szersze.- a jak Ci to wyszlo? , MayheM 11/11/11 13:51
co ma szerokosci opony do wysokosci profilu?- hmm , bartek_mi 11/11/11 14:02
he he he
a w czym jest ta wysokosc podana?dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - w mm , Kosiarz 11/11/11 14:08
podobnie jak szerokoscAle urwal... - hmm , bartek_mi 11/11/11 15:41
taaadzisiaj jest jutrzejszym wczoraj
- no ma , Tomasz 11/11/11 14:10
to nie jest wysokosc w mm, tylko stosunek. Ludzie się mylą bo w oponach osobowych to na oko wychodzi podobnie, ale zobacz sobie oznaczenie na oponach np. w autobusie to się zdziwisz ile to jest "65"https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko - takie: , fiskomp 11/11/11 14:14
http://www.skapiec.pl/...PPgtL3UrqwCFU5TfAodfWMWGA
lub
http://www.skapiec.pl/...OfntdXUrqwCFQRTfAod4lzbGw
do wyboru i koloru.
- fakt, wlasnie doczytalem , MayheM 11/11/11 15:09
ze to w % jest :)
- są i 60 i 65, wysokość gumy ma chyba marginalne znaczenie. , fiskomp 11/11/11 14:11
Ja tam wolę chyba wyższą poduszkę między felgą a podłożem.
- też myślałem nad szerszymi... , metacom 11/11/11 12:58
...ale do mojej mazdy są jedynie po 100 funtów za sztukę, a tyle to już mi szkoda wydawać...Największą sztuczką Szatana jest to,
że ludzie w niego nie wierzą. - skoro caloroczne, to przez sniegi sie przebijac nie bedziesz , Kenny 11/11/11 15:23
wiec szersze.
Mam nadzieje ze wiesz, ze najlepsze 4season maja osiagi takie, jak najwiekszy szajs wsrod zimowych. A Ty chcesz kupic najtansze opony na rynku...
Skoro chcesz jeden komplet, to i tak wydasz o wiele mnie niz kupujac dwa, wiec kupilbym najlepsze..:Pozdrowienia:. - skąd takie informacje? , mehow 11/11/11 17:14
pozdrawiamNa cudze błędy patrzymy jak na
cudze kobiety. Mamy z nich dużo
więcej radości niż z własnych. - z testow , Kenny 12/11/11 09:16
adac i innych..:Pozdrowienia:.
- ... , rzymo 11/11/11 17:49
W poprzednim aucie nie narzekałem na 4Seasons, do obecnego pewnie też się na nie zdecyduję (15'tki o szerokości 195). Wolę te Goodyeary niż np. Navigatory Dębicy (zwłaszcza na mokrym ;) ).... ITX ... - czytałem o tym trzymaniu na mokrym. , fiskomp 11/11/11 19:15
Ale ja kupuję chyba Navigator 2, poprawili niby trakcję na mokrej nawierzchni.
- Taaaa , zartie 11/11/11 21:03
To wytłumacz mi, dlaczego na tym "szajsie", jak zasypało u mnie całe miasto, mogłem jechać 30 km/h lewym pasem i wyprzedzać, bo wszyscy na prawym wlekli się 20 km/h? Wszyscy na letnich jechali? ;-)
A przez kopny śnieg bez problemu się przebijałem, czasem nawet lekko szorując po nim spodem.
Odnośnie wody: sprawują się bardzo dobrze, latem przestały być straszne koleiny. Jedyny minus tych opon, jaki zauważyłem, to zachowanie się podczas upałów. Powyżej 30 stopni C robią się bardzo miękkie i trzeba uważać w zakrętach i przy hamowaniu. Ale ile dni takich upałów u nas jest?Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - bo mieli łyse opony.a zimowki traca juz wlasciwosci kiedy zetra sie lamelki , globi-wan 12/11/11 22:39
nie ma czym sie chwalic. ja w zeszla zime na GY UG7+ smigalem po sniegu 50-60 gdy reszta jechala wlasnie 20-30use the Force - nie ma sie czym chwalic ja smigalem 115km , Carmamir 13/11/11 09:44
gdy inni smigali 50km
tez mi cos
:PPNo to się wkopałem...
- chyba ni e widzę najważniejszej informacji , Chrisu 11/11/11 17:20
do jakiego auta? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Toyka CarinaE 2.0 benzyna, zagazowana sekwencją :) , fiskomp 11/11/11 19:19
Stara ale jeszcze jako tako się trzyma i 2-3 lata ma pojeździć. Chyba, że padnie coś poważniejszego, to zmiana, dlatego nie chcę kupować 2 kompletów gum, bo ich wartość, to 70% wartości tego samochodu, a tak wydam 25-30% :)
Ew. jaka inna marka całorocznych ? Jestem elastyczny i coś tam mogę jeszcze wysupłać :) Ale bez przesady. Tak, do 1k PLN za komplet.- lol , MayheM 11/11/11 19:48
info o zagazowaniu ma byc argumentem przy wyborze opon? :)- a nie? , Chrisu 11/11/11 19:50
jak ma zbiornik 70 l to przy pełnym waga auta to ok 100 kg więcej niż nirmalnie. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Znalazłem jeszcze dwie marki, mieszczące się w cenie, co myślicie ? , fiskomp 11/11/11 23:22
http://sklepopon.com/kleber-quadraxer,p-23345
http://oponyserwis.pl/barum-quartaris,p-17789 - bez znaczenia , Piratez 12/11/11 09:23
bierz te ktore pasuja idealnie
jezdzilem na tych oponach w tamta zime, dla mnie zajebiste...duzy minus to to ze sa glosne przy wiekszych predkosciach- co prze tą sentencję rozumiesz ? , fiskomp 12/11/11 10:48
C: - "bierz te ktore pasuja idealnie" ??
Navigatory2, czy Barumki, czy Klebery :) ?- głos na Kleber , Artaa 12/11/11 11:53
miałem w jednym z aut były OK
- chodzi o rozmiar , Piratez 12/11/11 11:38
musisz znac wymiary felgi (od wewnetrznej strony jest podany np. 6j) i wtedy dobierasz idealny rozmiar
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
ja jezdzilem na debicach, w zime naprawde dawaly rade. Jedyny minus to glosna praca przy przedkosciach powyzej 100km/h- szerokosc felgi jest najmniej wazna , Kenny 12/11/11 12:31
bo zakres to spokojnie 1,5" i tu akurat najlepiej miec jak najwezsze opony w stosunku do szerokosci felgi..:Pozdrowienia:. - jak chcesz , Piratez 12/11/11 12:51
miec poharatane felgi to mozna ladowac waskie opony
bez przesady z ta szerokoscia, ile bedzie dni gdzie snieg bedzie lezal na drodze??? 2? a reszt to odsniezone suche drogi na ktorej spisuja sie lepiej szerokie opony- Poharatane 14stki? , Mute 12/11/11 15:13
Proooosz
- wezsza = lepszy nacisk = lepsza przyczepnosc na sniegu , Carmamir 13/11/11 09:42
na suchej powierzchni wiadomo szerzej = lepiej
mokra/snieg wezsza = lepsza (oczywiscie bez przesady przy zachowaniu minimalnych wartosci zalecanych przed producenta bo niektore samochody maja min. np. 195).No to się wkopałem... |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|