Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Katoda Lt 21:46
 » DYD 21:43
 » Sociu 21:41
 » bajbusek 21:40
 » b0b3r 21:38
 » rurecznik 21:35
 » Syzyf 21:30
 » Chrisu 21:27
 » Ramen 21:26
 » Shark20 21:25
 » XepeR 21:24
 » Dexter 21:23
 » Master/Pe 21:12
 » Sherif 21:04
 » J@rek 21:01
 » myszon 21:00
 » ligand17 20:57
 » Conan Bar 20:55
 » past 20:51
 » metacom 20:45

 Dzisiaj przeczytano
 41138 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT-OPONY] Całoroczne opony lepsze szersze, czy węższe ? , fiskomp 11/11/11 12:16
DĘBICA NAVIGATOR2 175/65R14 82T
DĘBICA NAVIGATOR2 185/65R14 86T

Tak się zastanawiam, które wziąć, kwestia ceny pomijalna, bo można je znaleźć w podobnych cenach.

A może inne, ale w kwocie do 200 za sztukę. Oczywiście całoroczne, nie mam zamiaru pompować kasy w sztrucla, fajnie jeździ, ale dwa komplety opon to już by była przesada.

  1. Odpowiedz sobie na pytanie , NimnuL-Redakcja 11/11/11 12:20
    jak dużo jeździsz zimą, ile spada śniegu w Twoim rejonie i jak dobrze odśnieżane są drogi.
    Jeśli w śniegu jeździsz mało to brałbym szersze ze względu na to, że ponad 3/4 roku to jednak ciepło, sucho i brak śniegów.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. wyjaśnij stwierdzenie , Demo 11/11/11 12:45
      "...Jeśli w śniegu jeździsz mało to brałbym szersze..."

      Chyba jeśli dużo w śniegu to szersze?

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. Nie. , Muchomor 11/11/11 12:51
        Przy dużych opadach śniegu (lub opóźnieniach w odśniezaniu) ma znaczenie trzymanie boczne opon, więc szersze wcale nie spisują się lepiej. Oczywiśce cały czas mówimy o całorocznych.
        Pamiętam jakieś motoryzacyjne testy, w których świetnie spisywał się Kangoo na wąziutkich całorocznych. Tak to właśnie wytłumaczyli.

        Stary Grzyb :-) Pozdrawia
        Boardowiczów

        1. ajjj nie doczytałem , Demo 11/11/11 12:52
          że całoroczne.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

      2. Bo w śniegu , NimnuL-Redakcja 11/11/11 12:55
        im mniejsza powierzchnia opony tym większy nacisk, a to pociąga za sobą lepsza przyczepność. Chyba jakoś tak.
        W każdym bądź razie powielam informacje jakie mi od zawsze wpajano - zimówka powinna być węższa niż letnia.

        O ile nie mówimy o śniegu puszystym, kopkim, gdzieś w polach czy na biegunie. To pewnie wtedy jak z piaskiem/błotem. Szerzej i mniej powietrza. Ale w takich warunkach nie jeździmy.

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

      3. nie znam się na tym, ale w 2 serwisach też słyszałem, że na zimę lepsze są węższe opony... , Abisai 11/11/11 12:57
        na chłopski rozum -> szersze = większa powierzchnia przyczepności, ale jak mówię - nie znam się :)

        Ash nazg durbatuluk...

        abisai[małpa]o2.pl

        1. tutaj chodzi o powierzchnie nacisku , Markizy 11/11/11 13:35
          porównanie zrobić ci dość ekstremalne, przykładowo cała masa lokomotywy kolejowej spoczywa na powierzchni wielkości 1zł, a to tylko dlatego żeby siła tarcia była tak duża żeby mogła ruszyć z miejsca. Ma to swoje plusy i minusy, no ale w zimie bez tego nie ruszysz czy też gorzej będzie wykonać jaki kolwiek manewr.

          Na Bordzie od 2003-03-03:D
          i5 6600, 2x8GB, 7770

          1. Tarcie , Mute 11/11/11 15:32
            nie zalezy od powierzchni.

            1. też racja , Markizy 11/11/11 16:29
              w każdym razie ważna jest siła nacisku.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

            2. W idealnym świecie , rzymo 11/11/11 17:39
              (idealnie gładkie i nieodkształcalne powierzchnie), czyli według uproszczonego wzoru z podstawówki masz rację.

              W rzeczywistości jest inaczej i szerokość opony jak najbardziej ma znaczenie...

              ... ITX ...

              1. Oczywiscie, ze ma znaczenie , Mute 12/11/11 02:38
                ale nie ma to nic wspolnego z tarciem per se.

                1. Dlatego wlasnie , Mute 12/11/11 02:38
                  w kontekscie szerokosci opon nie mowimy o tarciu tylko o przyczepnosci.

            3. ale znaczenie ma nacisk , Carmamir 13/11/11 09:41
              ....

              No to się wkopałem...

              1. W sniegu tak , Mute 13/11/11 21:41
                ale nie ma to nic wspolnego z tarciem.

  2. s.w. , JE Jacaw 11/11/11 12:30
    Chyba też się na takie coś zdecyduję do mojej Felicii - auto już wiekowe, a niestety letni komplet już chyba pójdzie w odstawkę, a może i zimowy po tym sezonie też, a chyba szkoda w 15 latka ładować 2 nowe komplety, bo za rok lub dwa może niestety już zakończyć swój żywot.

    Socjalizm to ustrój, który
    bohatersko walczy z problemami
    nieznanymi w innych ustrojach

    1. tak samo pomyślałem , XTC 11/11/11 15:16
      zamiast kupować letnie - kupiłem najtańsze navigatory całoroczne.
      Przejeździłem co prawda na nich dopiero 1,5 roku ale jestem zadowolony.
      Do małego przednionapędowca - jest ok.
      Mam zestaw zimowych, zeszłej zimy czekał aż stwierdzę, że jednak wielosezonowe to nie to.
      Nie doczekał się - teraz wręcz je oddaję bo po co mają u mnie leżakować.
      Jest jeszcze inny aspekt - całoroczne mają w sumie prawo wcześniej być zmienione a to też czynnik niebagatelny. Wg mnie takie 6-cio letnie zimowe vs. 3-letnie całoroczne - trudno tu szukać przewagi "dedykowanych". Do tego ten komfort braku zmiany.

      W drugim aucie, mając letnie kupiłem zimówki - ale do zwykłej jazdy uważam, że lepiej zamiast letnich kupić wielosezonowe (inna sprawa, że dużo mniejszy wybór ich jest).

      Linux

      1. Właśnie o to mi chodzi... , JE Jacaw 12/11/11 00:50
        ...mam też drugie nowe auto i tu kupiłem już zimówki, bo letnie już były jako fabryczne. Natomiast ta Felicia to jest drugie auto, które służy jedynie do dojazdów do pracy w mieście, więc tak sobie myślę, że jeden komplet całorocznych mi wystarczy. Jak rozumiem nie narzekasz na te Navigatory, bo wstępnie właśnie o takich myślałem ?

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

        1. jak ogólnie mam złe wspomnienia , XTC 12/11/11 08:27
          związane z dębicą w zakresie Passio i Vivo - o tyle tu nie mam się do czego przyczepić.

          Linux

  3. hmm , bartek_mi 11/11/11 12:43
    ja bym kupil szersze

    u matki zalozylem quatraci 3 ale pierwszy sezon - jestem ciekawy jak sie beda zachowywaly w sniegu

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  4. Hmm , konio 11/11/11 12:51
    Chyba coś nie tak podałeś .
    Skoro 175 są na 65 to 185 muszą być na 60.
    Ja osobiście brałbym szersze.

    1. a jak Ci to wyszlo? , MayheM 11/11/11 13:51
      co ma szerokosci opony do wysokosci profilu?

      1. hmm , bartek_mi 11/11/11 14:02
        he he he

        a w czym jest ta wysokosc podana?

        dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

        1. w mm , Kosiarz 11/11/11 14:08
          podobnie jak szerokosc

          Ale urwal...

          1. hmm , bartek_mi 11/11/11 15:41
            taaa

            dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

      2. no ma , Tomasz 11/11/11 14:10
        to nie jest wysokosc w mm, tylko stosunek. Ludzie się mylą bo w oponach osobowych to na oko wychodzi podobnie, ale zobacz sobie oznaczenie na oponach np. w autobusie to się zdziwisz ile to jest "65"

        https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

        1. takie: , fiskomp 11/11/11 14:14
          http://www.skapiec.pl/...PPgtL3UrqwCFU5TfAodfWMWGA

          lub

          http://www.skapiec.pl/...OfntdXUrqwCFQRTfAod4lzbGw

          do wyboru i koloru.

      3. fakt, wlasnie doczytalem , MayheM 11/11/11 15:09
        ze to w % jest :)

    2. są i 60 i 65, wysokość gumy ma chyba marginalne znaczenie. , fiskomp 11/11/11 14:11
      Ja tam wolę chyba wyższą poduszkę między felgą a podłożem.

  5. też myślałem nad szerszymi... , metacom 11/11/11 12:58
    ...ale do mojej mazdy są jedynie po 100 funtów za sztukę, a tyle to już mi szkoda wydawać...

    Największą sztuczką Szatana jest to,
    że ludzie w niego nie wierzą.

  6. skoro caloroczne, to przez sniegi sie przebijac nie bedziesz , Kenny 11/11/11 15:23
    wiec szersze.

    Mam nadzieje ze wiesz, ze najlepsze 4season maja osiagi takie, jak najwiekszy szajs wsrod zimowych. A Ty chcesz kupic najtansze opony na rynku...

    Skoro chcesz jeden komplet, to i tak wydasz o wiele mnie niz kupujac dwa, wiec kupilbym najlepsze.

    .:Pozdrowienia:.

    1. skąd takie informacje? , mehow 11/11/11 17:14
      pozdrawiam

      Na cudze błędy patrzymy jak na
      cudze kobiety. Mamy z nich dużo
      więcej radości niż z własnych.

      1. z testow , Kenny 12/11/11 09:16
        adac i innych.

        .:Pozdrowienia:.

    2. ... , rzymo 11/11/11 17:49
      W poprzednim aucie nie narzekałem na 4Seasons, do obecnego pewnie też się na nie zdecyduję (15'tki o szerokości 195). Wolę te Goodyeary niż np. Navigatory Dębicy (zwłaszcza na mokrym ;) ).

      ... ITX ...

      1. czytałem o tym trzymaniu na mokrym. , fiskomp 11/11/11 19:15
        Ale ja kupuję chyba Navigator 2, poprawili niby trakcję na mokrej nawierzchni.

    3. Taaaa , zartie 11/11/11 21:03
      To wytłumacz mi, dlaczego na tym "szajsie", jak zasypało u mnie całe miasto, mogłem jechać 30 km/h lewym pasem i wyprzedzać, bo wszyscy na prawym wlekli się 20 km/h? Wszyscy na letnich jechali? ;-)
      A przez kopny śnieg bez problemu się przebijałem, czasem nawet lekko szorując po nim spodem.
      Odnośnie wody: sprawują się bardzo dobrze, latem przestały być straszne koleiny. Jedyny minus tych opon, jaki zauważyłem, to zachowanie się podczas upałów. Powyżej 30 stopni C robią się bardzo miękkie i trzeba uważać w zakrętach i przy hamowaniu. Ale ile dni takich upałów u nas jest?

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      1. bo mieli łyse opony.a zimowki traca juz wlasciwosci kiedy zetra sie lamelki , globi-wan 12/11/11 22:39
        nie ma czym sie chwalic. ja w zeszla zime na GY UG7+ smigalem po sniegu 50-60 gdy reszta jechala wlasnie 20-30

        use the Force

        1. nie ma sie czym chwalic ja smigalem 115km , Carmamir 13/11/11 09:44
          gdy inni smigali 50km

          tez mi cos

          :PP

          No to się wkopałem...

  7. chyba ni e widzę najważniejszej informacji , Chrisu 11/11/11 17:20
    do jakiego auta?

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. Toyka CarinaE 2.0 benzyna, zagazowana sekwencją :) , fiskomp 11/11/11 19:19
      Stara ale jeszcze jako tako się trzyma i 2-3 lata ma pojeździć. Chyba, że padnie coś poważniejszego, to zmiana, dlatego nie chcę kupować 2 kompletów gum, bo ich wartość, to 70% wartości tego samochodu, a tak wydam 25-30% :)

      Ew. jaka inna marka całorocznych ? Jestem elastyczny i coś tam mogę jeszcze wysupłać :) Ale bez przesady. Tak, do 1k PLN za komplet.

      1. lol , MayheM 11/11/11 19:48
        info o zagazowaniu ma byc argumentem przy wyborze opon? :)

        1. a nie? , Chrisu 11/11/11 19:50
          jak ma zbiornik 70 l to przy pełnym waga auta to ok 100 kg więcej niż nirmalnie.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  8. Znalazłem jeszcze dwie marki, mieszczące się w cenie, co myślicie ? , fiskomp 11/11/11 23:22
    http://sklepopon.com/kleber-quadraxer,p-23345

    http://oponyserwis.pl/barum-quartaris,p-17789

  9. bez znaczenia , Piratez 12/11/11 09:23
    bierz te ktore pasuja idealnie

    jezdzilem na tych oponach w tamta zime, dla mnie zajebiste...duzy minus to to ze sa glosne przy wiekszych predkosciach

    1. co prze tą sentencję rozumiesz ? , fiskomp 12/11/11 10:48
      C: - "bierz te ktore pasuja idealnie" ??

      Navigatory2, czy Barumki, czy Klebery :) ?

      1. głos na Kleber , Artaa 12/11/11 11:53
        miałem w jednym z aut były OK

  10. chodzi o rozmiar , Piratez 12/11/11 11:38
    musisz znac wymiary felgi (od wewnetrznej strony jest podany np. 6j) i wtedy dobierasz idealny rozmiar
    http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/

    ja jezdzilem na debicach, w zime naprawde dawaly rade. Jedyny minus to glosna praca przy przedkosciach powyzej 100km/h

    1. szerokosc felgi jest najmniej wazna , Kenny 12/11/11 12:31
      bo zakres to spokojnie 1,5" i tu akurat najlepiej miec jak najwezsze opony w stosunku do szerokosci felgi.

      .:Pozdrowienia:.

      1. jak chcesz , Piratez 12/11/11 12:51
        miec poharatane felgi to mozna ladowac waskie opony

        bez przesady z ta szerokoscia, ile bedzie dni gdzie snieg bedzie lezal na drodze??? 2? a reszt to odsniezone suche drogi na ktorej spisuja sie lepiej szerokie opony

        1. Poharatane 14stki? , Mute 12/11/11 15:13
          Proooosz

  11. wezsza = lepszy nacisk = lepsza przyczepnosc na sniegu , Carmamir 13/11/11 09:42
    na suchej powierzchni wiadomo szerzej = lepiej

    mokra/snieg wezsza = lepsza (oczywiscie bez przesady przy zachowaniu minimalnych wartosci zalecanych przed producenta bo niektore samochody maja min. np. 195).

    No to się wkopałem...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL