Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Pio321 23:46
 » muerte 23:44
 » cVas 23:40
 » yanix 23:32
 » Kenny 23:28
 » rooter666 23:27
 » Flo 23:16
 » Shark20 23:13
 » dugi 23:12
 » DJopek 23:11
 » ManiusNG 23:02
 » maddog 22:59
 » faf 22:51
 » JaroMi 22:49
 » Dexter 22:45
 » john565 22:43
 » Tomasz 22:31
 » wrrr 22:29
 » rulezDC 22:28
 » Chrisu 22:21

 Dzisiaj przeczytano
 41137 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Wirtualny spacer wokół boeinga, który awaryjnie lądował na Okęciu. , Yosarian 12/11/11 22:53
http://www.fakt.pl/...a-767,artykuly,136432,1.html
Warto zwrócić uwagę na trzy miejsca podparcia samolotu podczas awaryjnego lądowania, w sumie bardzo mało zniszczone, najmniej środkowy punkt podparcia w kadłubie, na gondolach silników już więcej zeszło ale IMO tragedii nie ma.
Wielu zachwycało się umiejętnościami kpt. Wrony (i chwała mu za to lądowanie, tak zrównoważone wejście w oś pasa) ale patrząc na te fotki (niebieskie punkty, to dodatkowe fotki w zbliżeniu) warto wyrazić uznanie dla konstruktorów tego samolotu, którzy przewidzieli też taką możliwość i odpowiednio samolot zaprojektowali.
Pamiętam opinie w stylu "prowadził samolot tak, że do końca dziób był uniesiony" a to już nie zasługa kpt. Wrony, tylko w/w, że rozłożyli masę samolotu i ukształtowali-rozmieścili punkty podparcia na krytyczną chwilę, że .... samolot nie miał innego wyjścia jak zadzierać dzióbek do końca :).
Jak zobaczyłem, te w sumie małe zniszczenia, to musiałem te kilka słów, w uznaniu dla twórców maszyny, skrobnąć :)

All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak

  1. yep , juzek 13/11/11 05:33
    faktycznie niewielkie zniszczenia. Ta część samolotu (dolny kadłub) to chyba najmocniejszy element samolotu, w końcu trzymane są tam towary i ładunki w czasie lotu.
    Ale też zaprojektowanie go tak aby wytrzymał lądowanie bez kółek to pewnie elementarz.
    W sumie nie rozumiem aż takich peanów na cześć kpt. Wrony. Gratulacje i szacun - tak, ale medale - to chyba lekka przesada.

    1. no właśnie, ja (współ)wdrożyłem system, który liczy poprawnie płace , bwana 13/11/11 11:29
      m.in. w dużej agencji rządowej. Mimo kilku problemów projektowych system ruszył i dzięki temu dziesiątki tysięcy ludzi dostaje na czas wypłatę. Dostanę jakiś medal?

      "you don't need your smile when I cut
      your throat"

      1. bo takie cuś, to.... , Yosarian 13/11/11 15:59
        trzeba robić w sposób spektakularny i tak aby Bronisław to zauważył i wyciągnął jedyny słuszny dla siebie wniosek "pojawiła się szansa na auto promocję" ;)

        All the best people in life seem to like
        LINUX.
        Steve Wozniak

      2. jak ten system wypłaci 13,14 i 15kę to zdobędziesz niemniejszą , bajbusek 13/11/11 17:26
        rzeszę fanów :P

        Ale przed gejowym to bym się wtedy chował ..

  2. 'wdrożyłem system, który liczy poprawnie płace w dużej agencji rządowej" , waldisobon 13/11/11 12:35
    Co znaczy "poprawnie"? Zainstalowałeś Excela?
    Czy dostaniesz medal? Skoro "w dużej agencji rządowej" to zarobiłeś na fabrykę medali...

    ;-)

    Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
    oni o tym wiedzą.

    1. Miało być pod Bwana... , waldisobon 13/11/11 12:35
      123

      Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
      oni o tym wiedzą.

      1. Naprawdę mam się pochwalić? , bwana 14/11/11 22:21
        Oracle Kadry i Płace w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Spory kawałek Business Intelligence tamże. Excel? Niezupełnie.

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

        1. ie tam, nie walcz , Maverick 15/11/11 12:12
          napisz, ze tak, zainstalowales Excela ale tak jak Ty instalujesz Excela to nie instaluje nikt na swiecie.
          sposob w jaki uruchamiasz instalatora powoduje wzdychanie kobiet w urzedzie a gdy klikasz OK po instalacji to po prostu poezja klikniec.

          1. :-D , bwana 15/11/11 22:43
            i tak właśnie było, o!

            "you don't need your smile when I cut
            your throat"

          2. nawet... , Yosarian 18/11/11 23:53
            Bronisław mógłby to kupić i medalem ozłocić ;)

            All the best people in life seem to like
            LINUX.
            Steve Wozniak

  3. przy lądowaniu , Markizy 13/11/11 12:53
    samolot mógł mało trzeć o pas powodu zjawiska które umożliwiało tym samolotom latanie
    http://tech.wp.pl/...9,wiadomosc.html?ticaid=1d1c5

    w każdym razie żeby to wykorzystać konstruktorzy musieli o tym wiedzieć i przystosować do tego samolot.

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

    1. mało... , Yosarian 13/11/11 15:28
      tarł zapewne dlatego,że na asfaltowy pas, przed lądowaniem wylano poduszkę czy jak to inaczej nazywają "dywanik" m.in ze środkami gaśniczymi a poza tym to IMHO opisane zjawisko do prawidłowego działania wymaga chyba określonej wysokości (a nie zerowej jak w tym przypadku) i minimalnej stałej prędkości a na pewno nie malejącej

      ps. przypomniał mi się Aviator i ta scena jak ta ogromna maszyna Howarda Hughesa uniosła się z trudem nad lustro wody (Hercules H4), pewnie dzięki temu zjawisku i uratowała mu du*ę, bo był to warunek spełnienia rządowego kontraktu ;))

      All the best people in life seem to like
      LINUX.
      Steve Wozniak

  4. Taak , marekzi 13/11/11 14:07
    oczywiście, że konstruktorzy o tym wiedzą, i biorą to pod uwagę. I wcale to nie jest w tym przypadku zaleta, bo wystarczy sobie uzmysłowić, że gdy nie ma podwozia - nie ma kół - nie ma hamulców (pozostaje tylko ciąg wsteczny) i tarcie jest wtedy pożądane jako hamulec.
    Zresztą mówimy o tarciu w chwili, gdy samolot jest już na ziemi, jego prędkość jest niska a siła nośna gwałtownie maleje, efekt ekranu również.

    1. hmm... , Yosarian 13/11/11 15:49
      "oczywiście, że konstruktorzy o tym wiedzą, i biorą to pod uwagę"
      jak zwykle, do pewnego stopnia i dla jakiś tam sił a kpt. Wrona wykazął jednak klasę, sadowiąc maszynę w taki sposób, ze tych sił nie przekroczył, oczywiście inne czynniki też grały rolę (brak wiatru, równa nawierzchnia pasa, poduszka że środkiem gaśniczym na pasie itp...

      "gdy nie ma podwozia - nie ma kół - nie ma hamulców (pozostaje tylko ciąg wsteczny)"
      no bez przesady są jeszcze klapy (na maxa w dół) i ich .... nie pamiętam nazwy, ich "odpowiednik górny" czyli te który uchylają w górę (podnoszą się) się z górnej powierzchni skrzydeł
      http://aviation.freehosting.net/...erse_thrust.jpg
      a poza tym, to w tym przypadku, chyba nie było mowy o włączeniu ciągu wstecznego (ze względu na lądowanie na gondolach silników), ponieważ wtedy widać, że obudowy silników się rozsuwają, bo muszą aby ciąg zadziałał (i tak jest w tym Boeingu 767 a na virtual fotach tego nie widać)
      http://www.airliners.nl/...9-United-Boeing-767.jpg

      "mówimy o tarciu w chwili, gdy samolot jest już na ziemi, jego prędkość jest niska a siła nośna gwałtownie maleje, efekt ekranu również."
      otóż to, jak "ekranu" też w to bym nie mieszał

      All the best people in life seem to like
      LINUX.
      Steve Wozniak

    2. a to w ogóle są hamulce przy kołach samolotu? , juzek 13/11/11 16:18
      czy właśnie hamulce to klapy na srzydłach

      1. są na kołach... , Yosarian 13/11/11 16:44
        ale rzecz jasna, nie do wykorzystania podczas prędkości przy lądowaniu ;)

        All the best people in life seem to like
        LINUX.
        Steve Wozniak

      2. a tutaj test w 747 , Yosarian 13/11/11 16:48
        pięknie dymią ;)

        All the best people in life seem to like
        LINUX.
        Steve Wozniak

        1. ... , Yosarian 13/11/11 16:48
          http://www.geekweek.pl/...amulcow-samolotu/326571/

          All the best people in life seem to like
          LINUX.
          Steve Wozniak

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL