TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Wirtualny spacer wokół boeinga, który awaryjnie lądował na Okęciu. , Yosarian 12/11/11 22:53 http://www.fakt.pl/...a-767,artykuly,136432,1.html
Warto zwrócić uwagę na trzy miejsca podparcia samolotu podczas awaryjnego lądowania, w sumie bardzo mało zniszczone, najmniej środkowy punkt podparcia w kadłubie, na gondolach silników już więcej zeszło ale IMO tragedii nie ma.
Wielu zachwycało się umiejętnościami kpt. Wrony (i chwała mu za to lądowanie, tak zrównoważone wejście w oś pasa) ale patrząc na te fotki (niebieskie punkty, to dodatkowe fotki w zbliżeniu) warto wyrazić uznanie dla konstruktorów tego samolotu, którzy przewidzieli też taką możliwość i odpowiednio samolot zaprojektowali.
Pamiętam opinie w stylu "prowadził samolot tak, że do końca dziób był uniesiony" a to już nie zasługa kpt. Wrony, tylko w/w, że rozłożyli masę samolotu i ukształtowali-rozmieścili punkty podparcia na krytyczną chwilę, że .... samolot nie miał innego wyjścia jak zadzierać dzióbek do końca :).
Jak zobaczyłem, te w sumie małe zniszczenia, to musiałem te kilka słów, w uznaniu dla twórców maszyny, skrobnąć :)All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- yep , juzek 13/11/11 05:33
faktycznie niewielkie zniszczenia. Ta część samolotu (dolny kadłub) to chyba najmocniejszy element samolotu, w końcu trzymane są tam towary i ładunki w czasie lotu.
Ale też zaprojektowanie go tak aby wytrzymał lądowanie bez kółek to pewnie elementarz.
W sumie nie rozumiem aż takich peanów na cześć kpt. Wrony. Gratulacje i szacun - tak, ale medale - to chyba lekka przesada.- no właśnie, ja (współ)wdrożyłem system, który liczy poprawnie płace , bwana 13/11/11 11:29
m.in. w dużej agencji rządowej. Mimo kilku problemów projektowych system ruszył i dzięki temu dziesiątki tysięcy ludzi dostaje na czas wypłatę. Dostanę jakiś medal?"you don't need your smile when I cut
your throat" - bo takie cuś, to.... , Yosarian 13/11/11 15:59
trzeba robić w sposób spektakularny i tak aby Bronisław to zauważył i wyciągnął jedyny słuszny dla siebie wniosek "pojawiła się szansa na auto promocję" ;)All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- jak ten system wypłaci 13,14 i 15kę to zdobędziesz niemniejszą , bajbusek 13/11/11 17:26
rzeszę fanów :P
Ale przed gejowym to bym się wtedy chował ..
- 'wdrożyłem system, który liczy poprawnie płace w dużej agencji rządowej" , waldisobon 13/11/11 12:35
Co znaczy "poprawnie"? Zainstalowałeś Excela?
Czy dostaniesz medal? Skoro "w dużej agencji rządowej" to zarobiłeś na fabrykę medali...
;-)Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
oni o tym wiedzą. - Miało być pod Bwana... , waldisobon 13/11/11 12:35
123Niektórych boardowiczów uważam za idiotów i
oni o tym wiedzą. - Naprawdę mam się pochwalić? , bwana 14/11/11 22:21
Oracle Kadry i Płace w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Spory kawałek Business Intelligence tamże. Excel? Niezupełnie."you don't need your smile when I cut
your throat" - ie tam, nie walcz , Maverick 15/11/11 12:12
napisz, ze tak, zainstalowales Excela ale tak jak Ty instalujesz Excela to nie instaluje nikt na swiecie.
sposob w jaki uruchamiasz instalatora powoduje wzdychanie kobiet w urzedzie a gdy klikasz OK po instalacji to po prostu poezja klikniec.- :-D , bwana 15/11/11 22:43
i tak właśnie było, o!"you don't need your smile when I cut
your throat" - nawet... , Yosarian 18/11/11 23:53
Bronisław mógłby to kupić i medalem ozłocić ;)All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- przy lądowaniu , Markizy 13/11/11 12:53
samolot mógł mało trzeć o pas powodu zjawiska które umożliwiało tym samolotom latanie
http://tech.wp.pl/...9,wiadomosc.html?ticaid=1d1c5
w każdym razie żeby to wykorzystać konstruktorzy musieli o tym wiedzieć i przystosować do tego samolot.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - mało... , Yosarian 13/11/11 15:28
tarł zapewne dlatego,że na asfaltowy pas, przed lądowaniem wylano poduszkę czy jak to inaczej nazywają "dywanik" m.in ze środkami gaśniczymi a poza tym to IMHO opisane zjawisko do prawidłowego działania wymaga chyba określonej wysokości (a nie zerowej jak w tym przypadku) i minimalnej stałej prędkości a na pewno nie malejącej
ps. przypomniał mi się Aviator i ta scena jak ta ogromna maszyna Howarda Hughesa uniosła się z trudem nad lustro wody (Hercules H4), pewnie dzięki temu zjawisku i uratowała mu du*ę, bo był to warunek spełnienia rządowego kontraktu ;))All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- Taak , marekzi 13/11/11 14:07
oczywiście, że konstruktorzy o tym wiedzą, i biorą to pod uwagę. I wcale to nie jest w tym przypadku zaleta, bo wystarczy sobie uzmysłowić, że gdy nie ma podwozia - nie ma kół - nie ma hamulców (pozostaje tylko ciąg wsteczny) i tarcie jest wtedy pożądane jako hamulec.
Zresztą mówimy o tarciu w chwili, gdy samolot jest już na ziemi, jego prędkość jest niska a siła nośna gwałtownie maleje, efekt ekranu również.- hmm... , Yosarian 13/11/11 15:49
"oczywiście, że konstruktorzy o tym wiedzą, i biorą to pod uwagę"
jak zwykle, do pewnego stopnia i dla jakiś tam sił a kpt. Wrona wykazął jednak klasę, sadowiąc maszynę w taki sposób, ze tych sił nie przekroczył, oczywiście inne czynniki też grały rolę (brak wiatru, równa nawierzchnia pasa, poduszka że środkiem gaśniczym na pasie itp...
"gdy nie ma podwozia - nie ma kół - nie ma hamulców (pozostaje tylko ciąg wsteczny)"
no bez przesady są jeszcze klapy (na maxa w dół) i ich .... nie pamiętam nazwy, ich "odpowiednik górny" czyli te który uchylają w górę (podnoszą się) się z górnej powierzchni skrzydeł
http://aviation.freehosting.net/...erse_thrust.jpg
a poza tym, to w tym przypadku, chyba nie było mowy o włączeniu ciągu wstecznego (ze względu na lądowanie na gondolach silników), ponieważ wtedy widać, że obudowy silników się rozsuwają, bo muszą aby ciąg zadziałał (i tak jest w tym Boeingu 767 a na virtual fotach tego nie widać)
http://www.airliners.nl/...9-United-Boeing-767.jpg
"mówimy o tarciu w chwili, gdy samolot jest już na ziemi, jego prędkość jest niska a siła nośna gwałtownie maleje, efekt ekranu również."
otóż to, jak "ekranu" też w to bym nie mieszałAll the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- a to w ogóle są hamulce przy kołach samolotu? , juzek 13/11/11 16:18
czy właśnie hamulce to klapy na srzydłach- są na kołach... , Yosarian 13/11/11 16:44
ale rzecz jasna, nie do wykorzystania podczas prędkości przy lądowaniu ;)All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- a tutaj test w 747 , Yosarian 13/11/11 16:48
pięknie dymią ;)All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
- ... , Yosarian 13/11/11 16:48
http://www.geekweek.pl/...amulcow-samolotu/326571/All the best people in life seem to like
LINUX.
Steve Wozniak
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|