Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » gromki_86 18:23
 » Draghmar 18:21
 » zbiggy 18:20
 » Star-Ga-T 18:15
 » g5mark 18:08
 » rbxxxx 18:08
 » KHot 18:08
 » Bitboy_ 18:04
 » john565 18:03
 » marekzi 18:01
 » Liu CAs 18:01
 » Hitman 18:01
 » McMi21 18:01
 » Jumper 17:57
 » havranek 17:57
 » Shark20 17:57
 » Kenny 17:56
 » Artaa 17:55
 » metacom 17:55
 » Dexter 17:54

 Dzisiaj przeczytano
 41116 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Zagadka motoryzacyjna - co jest popsute? , NimnuL-Redakcja 25/11/11 16:01
Samochód: BMW, seria 3 E90, silnik benzyna 2.0.

Problem. Gdy silnik zimny (ale tylko poniżej kilku stopni Celcjusza, wiosną, latem nie było problemu) krztusi się przez pierwsze kilkaset metrów jazdy. Spadki mocy, szarpanie, dławienie się. Po chwili problem ustaje aż do ponownego wychłodzenia silnika.

- komputer nie wykazuje błędów
- stacje diagnostyczne nie znalazły błędów na komputerze
- sondy lambda (napięcie, spaliny) są sprawne
- auto jest zadbane, niezaduszone
- świece wymienione na nowe

Kilka stacji diagnostycznych nie znalazło problemu.

Pomysły?
Pytanie grzecznościowe w imieniu kolegi.

Dzięki!

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. Hehe , Yog-Sothoth 25/11/11 16:06
    Miałem te same objawy u siebie - czasami potrafił zgasnąć jak się nie przypilnowało obrotów, po paru min nagrzania silnika objawy mijały. Wymieniłem świece, kable, kopułkę z palcem, została jeszcze cewka ale teraz to nieistotne bo kupiłem drugi samochód a ten będzie rozkładany na części ;)

    Warto sprawdzić kompresję na cylindrach, kopci może?

    wrong fool!

    1. Nie, gazy wylotowe w normie , NimnuL-Redakcja 25/11/11 16:07
      123

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. nie sklad spalin a cisnienie w cylindrach , faf 25/11/11 16:34
        sklad mozesz miec poprawny czy zblizony do poprawnego
        a na zimnym znaim sie rozszerza elementy ucieka cisnienie
        komputer zaden ci tego nie wykaze - trzeba brac manometr i wkladac zamiast swiecy

        ja mialem podobne objawy jak mialem wypalone pierscienie - nie trzymal kompresji - odpalic mission impossible - jak sie udalo to zaba na drodze az sie rozgrzal i nawet normalnie jezdzil

  2. może , Artaa 25/11/11 16:08
    zwyczajny brak pelnego "ssania" lub nieszczelnosć dolotu na zimno i łapanie "lewego" powietrza

    1. ++1 , laciak88 25/11/11 16:51
      sprawdź dolot, może jest dziura albo przepływomierz szwankuje?

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

  3. albo , biEski 25/11/11 16:55
    -cofa ci sie paliwo
    -słaby akumulator

  4. Czy na stacji mechanik sprawdzal dzialanie silnika z tymi objawamy czy jak juz sie nagrzal , speed 25/11/11 18:58
    Silnik jest wyposazony w czujnik temperatury ktory wspomaga prace zaworu (bajpas) powietrza,ktory powoduje przy zimnym psilniku zwiekszone obroty.Jezeli to wszystko jest OK .
    To moze byc ze przycina sie klapa w przeplywomierzu .

    Po za tym jest to pytanie typu ' mam goraczke kiedy mi przejdzie'
    Czujnikow temperatury moze byc wiecej niz jeden ( ale jeden jest wylacznie do wspomagania sterowania silnikiem gdy jest zimny. W dzisiajjszych autach mozna do tego wyorzystac jeden czujnik (unas nie jezdza takie wynalazki to trudno powiedziec)

  5. w ciemno , elliot_pl 25/11/11 19:30
    czujnik temperatury lub przeplywomierz. Chociaz na odleglosc to wiesz co mozna :)

    momtoronomyotypaldollyochagi...

  6. Dzieki za podpowiedzi , NimnuL-Redakcja 25/11/11 19:36
    przekazane. Dam znac jak bedzie wiadomo co bylo na rzeczy.
    @speed
    Mieli na zimnym silniku sprawdzac. Na postoju silnik pracuje rowno, dopiero podczas jazdy szwankuje.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  7. hmm , Zryty_Berecik 25/11/11 20:00
    filtr paliwa , kable WN ? ccewka/i , przepustnica ? ( o ile jest w benzynie ) ? slaby aku ? zatkany katalizator/tlumik ? jakies czujniki ?

    1. ++1 , Bitboy_ 26/11/11 13:08
      Zgadza się.
      Sprawdzić wszystko, przy czym 70% da się sprawdzić samemu. Kable zmienić, cewkę zmierzyć miernikiem, sprawdzić filtry, sprawdzić regulator wolnych obrotów.

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. --1 , elliot_pl 26/11/11 20:22
        objawy kompletnie nie odpowiadaja kablom WN ani przepustnicy.

        momtoronomyotypaldollyochagi...

  8. Tak na zimnym , speed 25/11/11 22:26
    przed uruchomieniem podpina urzadzenie diagnostyczne (wielkosci notbooka 17 cali ,moze ciut wiekszy) ,mam nadzieje ze gniazdo diagnostyczne jest w srodku samochodu i wybiera sie na jazde.Jak ma dobre urzadzenie to mu pokaze czy ma przerwe w iskrze na ktoryms z cylindrow czy moze ktorys z wtryskiwaczy nie podaje paliwa itd. A jak ma tylko pudelko do odczytywania kodow to nic sie nie dowie.

  9. mialem podobnie , Grza 26/11/11 14:18
    tylko ze w 3, winnym okazal sie przepływomierz.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL