Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 01:46
 » Mademan 01:21
 » Holyboy 01:16
 » burz 00:44
 » g5mark 00:30
 » selves 00:29
 » gigamiki 00:26
 » Lukas12p 00:16
 » Kenny 00:14
 » Wolf 00:03
 » hideox 00:01
 » rarek 23:58
 » Grza 23:51
 » Flo 23:47
 » adolphik 23:41
 » DJopek 23:33
 » rkowalcz 23:28
 » ManiusNG 23:23
 » Dexter 23:10
 » metacom 23:09

 Dzisiaj przeczytano
 41101 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

panda, wstawienie LPG i co wybrać aby było dobrze , Nikita_Bennet 29/11/11 14:46
Witam

Ostatnio robię coraz więcej kilometrów, o ile jadę we 2 osoby to biorę diesla i jest OK.
Jednak często jeżdzę we 3-4 osoby i ich dieslem nie zabiorę więc pozostaje fiat panda.
Dystanse po 120km w jedną stronę + jazda po lokalnych dziurach.

Jak nie patrzył muszę doposażyć pandę w LPG. Dzwoniłem w 3 miejsca u mnie i chciałem się dowiedzieć o koszt, gwarancję, czas montażu. Cenowo wyszło albo 2200 albo 2700, zbiornik w kole oczywiście, czas montażu 1-2 dni, gwarancja 2 lata.
Gdy spytałem o szczegóły samej instalacji to dowiedziałem się tylko że włoska a komputer polski. Ręce mi lekko opadły.

Na co należy zwrócić uwagę szukając instalacji gazowej? Jakich producentów nie brać a jakie są warte uwagi. Ogólnie autko jest z 2003roku a przebiegu ma 136tys km i zależy mi je zagazować i zrobić następne 100 tys km. Zależy mi na bezproblemowości i tak jak każdemu - niskim spalaniu. Autko od nowości w jednych rękach, przeglądy systematyczne, tankowane na shelloskiej stacji gdzie mają dobre paliwo, jeżeli tankowane gdzie indziej to lane tylko paliwa lepsze (98). W tym roku po wymianie rozrządu pompy wody itp i oleju, świec przewodów itp. Autko chodzi idealnie jak na fiata ale przy mojej nodze to i ponad 6 litrów benzyny spali i dlatego myślę o LPG.

nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  1. hmmm, dlaczego ręce ci opadły? , Chrisu 29/11/11 15:08
    Ja bym wziął stag300plus (choć stag 4 też będzie OK (byle nie stag4ECO)), reduktor ACR01 (choć panda spokojnie i na Alasce będzie śmigać ;) ) i wtryski HANA, albo Matrix.
    Weź do tego filtr fazy lotnej z włókna szklanego (wkłady niewiele droższe jak papierowe filtry), a reszta to w sumie mało ważna ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. dlatego , Nikita_Bennet 29/11/11 15:55
      ze obaj goście powiedzieli że instalacja włoska (i nic więcej) i sterownik polski.
      Przyznasz że trochę mało. A że doda że dobra to mi trochę mało mówi.
      Mnie interesowały szczegóły a jakoś ich nie usłyszałem.

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      1. Trzeba było , laciak88 29/11/11 15:59
        zapytać.

        "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
        life's problems."

        1. pytałem , Nikita_Bennet 29/11/11 16:01
          ale gość jakiś dziwny, poza tym rozmowa przez telefon to nie rozmowa a wczoraj jak u nich byłem to ani jednego ani drugiego nie było w warsztacie.

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          1. Aha. , laciak88 29/11/11 16:07
            Wyobraziłem sobie, że byłeś u gościa i nawet nie zapytałeś o markę :).

            "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
            life's problems."

            1. no właśnie , Nikita_Bennet 29/11/11 16:17
              chciałem się wstępnie dowiedzieć co wstawiają od tak, z mostu dla klienta który sie nie zna, potem poczytać i popytać czy to dobre podzespoły a później pójść jeszcze raz do nich i zapytać co sądzą o tym co znalazlem w necie i za ile to będą mieli już z montażem.

              nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

              1. poczytaj , pirat 29/11/11 16:34
                jakieś forum o lpg, na pewno mają białą i czarną księgę warsztatów, może akurat któreś z nich są obok Ciebie ;)

                odczepta się od mojego podpisu ;)

                1. zaproponujesz , Nikita_Bennet 29/11/11 16:55
                  jakieś?

                  nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

                  1. ... , pirat 29/11/11 16:58
                    kiedyś jedno czytałem, ale już nie pamiętam adresu
                    wygoogluj ;)

                    odczepta się od mojego podpisu ;)

                  2. tutaj o pandzie , ham_solo 29/11/11 17:01
                    http://lpg-forum.pl/...t=16648&highlight=panda

                    SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
                    www.phurand.pl
                    www.uzywane-gry-konsole.pl

              2. tak jak wyżej napisał Chrisu , ham_solo 29/11/11 16:44
                STAG 300+ lub trochę tańszy STAG 4, wtryski Hana H2000 Czarny (lepiej unikać Valteków, które są często wciskane w najtańszych konfiguracjach, a mają dosyć problematyczną trwałość ale to tez zależy, który model), ewentualnie sporo osób zadowala się niedrogimi wtryskami MagicJet. Z reduktorów to Alaska wystarczy do mocy silnika. Ewentualnie cała instalacja firmy BRC ale porządna kosztuje stosunkowo dużo i raczej trudno w niej coś samemu poprawić jeśli trafi się na niezbyt dobrych monterów, którzy już na starcie nie ustawią wszystkiego poprawnie.

                SKLEP Z GRAMI - PC i KONSOLE - ZAPRASZAM :)
                www.phurand.pl
                www.uzywane-gry-konsole.pl

                1. właśnie pytałem , Nikita_Bennet 29/11/11 16:56
                  znajomych i kumaty gość jest tylko on na starcie powiedział 2700.
                  Jak nie patrzył muszę jeszcze raz spróbować się do nich przejechać i pogadać bo telefonicznie to sami wiecie.

                  nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

                  1. poszukaj na allegro ile instalka kosztuje , Chrisu 29/11/11 18:03
                    i każdy kto bierze >1000 za samo założenie to IMO zdzierca.
                    Na podanym wcześniej forum spytaj gdzie niedaleko Ciebie jest dobry i polecany zakład.

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                2. co do valteków - zgadza się , XTC 30/11/11 17:52
                  mam czerwone - starczyły mi na około 40kkm.
                  Potem trzeba je zregenerować (koszt 10zł na wtryskiwacz) i ustawić.
                  Mam w mietku STAG300 - bardzo dobrze to chodzi (z naszego lokalnego rynku bo AC to białostocka firma).

                  Linux

  2. Re: , Kool@ 29/11/11 15:13
    Przy tym silniku poszczególne elementy nie są tak ważne jak kumaty gazownik, który nie spapra instalacji.
    Mam 3 auta na LPG - instalacja mieszalnikowa - dwa ze sterownikiem STAG (reduktorów teraz nie pamiętam) i jeden Autronic AL-700 + reduktor Lovato - jest OK.

    BTW czemu uważasz że 98 jest "lepsza"?

    ...

    1. czy ja wiem czy 98 jest lepsza , Nikita_Bennet 29/11/11 15:59
      po prostu jak tankuję nie na stacji gdzie tankuję od 2000 roku po prostu biorę te droższe paliwa. Rzadko tankuję poza tą jedną stacją ale zdaża się.
      Zresztą zauważyłem że np petrochemia płock ma u mnie i 95 i 98.
      W kosiarce żyłkowej i pilarce zawsze lałem shell vpower 99 a teraz vpower95 (i ostatnio do tego paliwa silniki były ustawiane w serwisie husqarny) i teraz jak zaleję tej 95 z petrochemii to jakoś nierówno chodzi, zaleję tej 98 i już jest ok (tak jak na vpower95).

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  3. a ja tego nie rozumiem , okobar 29/11/11 15:38
    "Jednak często jeżdzę we 3-4 osoby i ich dieslem nie zabiorę więc pozostaje fiat panda"

    dlaczego?

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

    1. bo panda , XiSiO 29/11/11 15:44
      to duży przestronny rodzinny samochód, nie wiedziałeś :) ?

      "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
      zapłacisz adeną" (C) XiSiO

    2. Ja się domyślam... , JE Jacaw 29/11/11 15:50
      ...że ten diesel to może jakiś furgon roboczy z 2 miejscami.

      Socjalizm to ustrój, który
      bohatersko walczy z problemami
      nieznanymi w innych ustrojach

      1. ten furgon , Nikita_Bennet 29/11/11 16:00
        to dacia logan pick-up który jest na 2 osoby. Pali mało i kupiony do gospodarstwa i jak gdzies jadę sam lub 1+1 to zawsze go biorę bo mało pali i wygodniejszy niż panda.

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

        1. aaa , okobar 29/11/11 16:55
          teraz rozumiem :P

          AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
          GF 7600 GS, M2N4 SLI
          Win XP SP3

  4. jak koledzy powyżej polecilbym , Marvel 29/11/11 17:33
    - STAG 300 lub 4
    - reduktor Alaska
    - wtryskiwacze REG (tańsze) lub Hana (droższe), na pewno nie Valteki. Magic Jety są dobre, ale strasznie delikatne i lubią padać po pewnym czasie. Mi wysiadły po 20k km. Regi są może trochę wolniejsze, ale trwalsze, dłużej posłużą.
    Ważne jest, by znaleźć dobrego gazownika, o to jest niestety b.ciężko. Większość = druciarze

    Za dwadzieścia lat bardziej będziesz
    żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż
    tego, co zrobiłeś

  5. Panda i LPG , Artaa 29/11/11 17:38
    świat się kończy...


    Nieważne jaką instalację weźmiesz i tak ktoś coś spieprzy.

    Miałeś kiedyś gaz? czy tylko ci się wydaje że będzie bezproblemowy...

    1. kumpel ma lpg , Nikita_Bennet 29/11/11 17:55
      w lanosie w sumie to miał bo lanos do kasacji ale z LPG to zawsze był w nim problem.
      Niestety muszę ograniczyć wydatki związane z jazdą a to jest jedyny sposób (eco jazda nie wchodzi w rachubę).

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      1. te 120km w jedną stronę to codziennie? , Artaa 29/11/11 17:57
        bo jak nie to daruj sobie LPG

        1. spec się , Chrisu 29/11/11 17:58
          znalazł...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. masz/miałeś , michol 29/11/11 17:58
          auto na gaz? widzę, że jesteś wrogiem LPG

          1. nie miał i pewnie robi , Chrisu 29/11/11 18:04
            20 km tygodniowo...

            /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

            1. brak argumentów? , Artaa 29/11/11 18:09
              ;-)

              mam dwa na LPG...

        3. tzn , Nikita_Bennet 29/11/11 18:08
          troszkę więcej bo do roboty mam 110-120 w jedną stronę ale codziennie nie jeżdzę.
          Jednak jak ja nie jeżdzę pandą to jeździ nią mój tato lub baardzo mało moja siostra (wtedy ja pomykam pickupem załatwiać sprawy związane z gospodarstwem).

          Tak ostatnio robię w *$#% kilometrów ;(
          Teraz wypatrzyłem fajną rzecz jakieś 200km ode mnie i myślę pojechać ją obejrzeć (czyli 400km jak nie pobłądzę po trasie).

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

      2. ile taka Panda pali w trasie? , havranek 29/11/11 18:06
        5-6L? To jest sens zakładać do tego gaz? Nie pytam złośliwie tylko zastanawiam się po jakim czasie ta inwestycja się zwróci, biorąc pod uwagę fakt, że Panda to mały, ekonomiczny samochodzik.

        1. jak ja jadę , Nikita_Bennet 29/11/11 18:09
          to tak w 6 się nie zmieści ;(
          Gazu spali ponoć ok 8-8,5litra.

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          1. bez przesady , Artaa 29/11/11 18:13
            nie powinien 8 przekraczać, chociaż z 4 osobami i gazem w podłodze to pali ile chce... ;-)

            1. rekord , Nikita_Bennet 29/11/11 18:18
              to ja plus 4 osoby (każdy o wadze 75-85kg) i jazda 70-115km/h.
              Ile wtedy spali? Dynamiczna jazda, czasem ja wyprzedzam, czasem mnie wyprzedzają.

              nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

              1. spali , Artaa 29/11/11 18:23
                ile mu wlejesz, pamiętaj że tak małe silniki nie mają rezerwy mocy i przy takim obciążeniu muszą pić.
                Ja Pandą jeżdże tylko benzynową więc 6l to jest takie przeciętne spalanie.
                Gaz mam w wiekszych pojemnosciach. ;-)

          2. oki , havranek 29/11/11 18:19
            o ile dobrze liczę to na każdych 100km oszczędzisz te 13-14zł (na chwilę obecną), czyli zakładając koszt instalacji 2700PLN to po ok 20k km zaczynasz oszczędzać. Niby fajnie brzmi, ale miałem kiedyś samochód z LPG i od tego czasu jestem zdeklarowanym przeciwnikiem. Nie mniej jednak życzę powodzenia i braku problemów.
            P.S. 6 litrów w trasie. Chciałbym...

            1. nie no bez przesady , Franz 29/11/11 18:51
              8 zeta na 100 km zaoszczędzi a żeby zwrócić instalację za 2700 trzeba ~34 Kkm(w najgorszym przypadku 2 lata, w najlepszym kilka miesięcy) pod warunkiem że gaz nie pójdzie drastycznie do góry (a raczej pójdzie)

              Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
              Niedługo nas z ujni europejskiej
              wyrzucą.

            2. dziwne te wyliczenia , Demo 29/11/11 18:59
              sprawdzałeś na kalkulatorze?

              http://www.autocentrum.pl/...mania/kalkulator-lpg/

              tu wychodzi całkiem przyzwoicie.

              napisalbym swoj config,ale sie nie
              zmiescil:(

            3. zapomniałeś dodać paru , Nikita_Bennet 29/11/11 19:22
              rzeczy które ja liczę a mianowicie:
              - droższy przegląd/BT,
              - nie wiem czy nie będę musiał zejść z wymiany oleju silnikowego z 20 do 15tys km,
              - regulacja LPG, wymiana filterka itp

              nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

              1. tym bardziej , havranek 29/11/11 19:33
                się zastanawiam czy to ma sens. Do tego nie ma żadnej pewności czy gaz drastycznie nie zdrożeje i cała inwestycja będzie się zwracać przez kilka lat. Czego z kolei może samo auto nie wytrzymać, bo przecież już ma ponad 8 lat i niemały przebieg. Jak mówiłem, ja nie jestem zwolennikiem lpg i ja bym nie założył w żadnym aucie, a już szczególnie nie w takim małym. Ale to jest moje zdanie i absolutnie nikomu go nie narzucam.

              2. no bez jaj... , Chrisu 29/11/11 19:50
                przegląd 63 złote,
                czemu miałbyś częściej olej zmieniać?
                Wymiana filterka - 7zł faza lotna (mówię o tanim papierowym, wkłady z włokna to ok 16 zł), faza ciekła<4 zł.
                Regulacja? Jeśli nie założą ci druciarze, to po 1-3 "dostrojeniach" nie powinieneś się u nich więcej pojawić.

                Spalanie? Jak wyżej - jeśli nie trafisz na druciarzy - to 1-1,5 litra więcej jak obecnie.

                Nie rób jak mój kolega. Kupił cinquecento 900 i mu tłumaczyłem żeby gaz założył. Jego jednak zawsze było "stać" na paliwo. Po zrobieniu nim 200kkm policzył ile stracił - i za głowę się wziął.

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. bez jaj , Chrisu 29/11/11 17:57
      fiestą zrobiłem 100tys km w 4 lata. Do 2000 raz pojechałem na regulację, a przy 20 tys padł jakiś tranzystorek - po 5 min było OK. Spalanie w stosunku do NoPb<1l więcej.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    3. lanos na LPG , Demo 29/11/11 18:00
      teraz mazda na LPG. Zero problemów a portfel nie kwiczy przy tankowaniu.

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

    4. gadanie , XTC 30/11/11 17:54
      ja mam w Matizie (0.8l) i jestem naprawdę zadowolony.
      Ot taki ze mnie fan LPG.

      Linux

  6. jak byś był z okolic Krakowa to bym wiedział gdzie Cię odesłać , luckyluc 29/11/11 19:07
    ale możesz spróbować zadzwonić do firmy Auto Gaz Gazik, ul. Hamernia 4, 30-147 Kraków
    tel.508 078 238 i popytać. Goście znają się na instalacjach i nigdy mnie nie zawiedli więc dowiedz się co by proponowali do Twojego auta a potem szukaj tego w swoim regionie. Aha, czasami trudno się dodzwonić ale próbuj bo warto.

    // Get rich or die tryin.

  7. sprawdz na w/w , Tummi 29/11/11 21:42
    lpg-forum.pl - na pewno znajdzie sie ktos polecany w okolicy.
    Nikt nie napisal jeszcze, zebys dopilnowal, zeby zdjeli korektor do wiercenia. Zadne kombinacje z odkurzaczem i wolnym wierceniem - jesli beda tak kombinowac, to w tyl zwrot i uciekaj ;)

    Sprzet jak jak koledzy wyzej opisali - stag300/stag 4, wtryski hana, reduktor alaska (do max 90KM), ew. ac r01 - nie znam roznic cenowych. Nie wiem, jakie czasy wtrysku ma Panda, ale calkiem mozliwe, ze valteki (niedrogie) tez dadza rade - puga 206 1.4 8v napedzaja bez problemu.
    Ostatnio 'kariere' robi tez sterownik LPGTech - jesli ktos bedzie Ci go proponowal, tzn. ze sledzi aktywnie rynek. Warsztaty typu "BRC, bedzie Pan zadowolony" omijalbym szerokim lukiem.

    Jesli chcesz pojsc w opcje budzetowa, to szukaj uzywanej butli (moze byc z wielozaworem) - nie ma sie co zepsuc, a nowa butla droga.

    Jak bedziesz mial Staga i akurat bedziemy w E-gu tego samego dnia, to moge rzucic okiem na parametry.

    T.

    www.skocz.pl/uptime :D

    1. mówisz , Nikita_Bennet 29/11/11 22:00
      o Elblągu? Hmm - mieszka tam pewna fajna .....
      thx i chyba wybiorę się w czwartek po tych warsztatach i popytam co i jak.

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

    2. No kolektor niech lepiej zdejmą , McIsland 29/11/11 22:02
      ras dfa tczy

      GTD ...

      1. Oczywiscie jak zwykle zapomniałem o , McIsland 29/11/11 22:03
        :) na końcu ale Ty chyba zrozumiesz :)

        GTD ...

        1. ;-) , Tummi 29/11/11 22:34
          :D

          T.

          www.skocz.pl/uptime :D

  8. zamontuj V-generacji ,bedziesz mial tanio i bezproblemowo. , speed 30/11/11 06:52
    kosztuje wiecej ale warto. Palic bedzie tyle co benzyny (powinien mniej ale polski gaz nie spelnia norm) i byedzie mial te same KM z gazem z Wloch nie dosc ze mniej pali to i konikow wiecej.
    Niemiecki nie powinien byc gorszy ale nie wiem to nie mowie ,wiem ze polski jest gorszy ale mimo wszystko V-generacja daje sporo korzysci.

    1. a jakie różnice w stosunku do klasycznej sekwencji? , Demo 30/11/11 07:17
      Konstrukcyjne, nowe oprogramowanie czy co?

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. zasadnicza ,roznica to to ze wtryskuje sie ciekly gaz , speed 30/11/11 07:43
        nie ma reduktorow i.t.d .Dlatego ten system jest bardziej wydajny od IV generacji , jest drozszy ale warto .

        1. spped ale ty masz samochody , Artaa 30/11/11 07:46
          a my tu o Pandzie mówimy ...

          ;-)

          1. a to , Venom79 30/11/11 17:44
            było dobre :)

            Lewy pas to nie kółko różańcowe.

        2. tylko koszt instalki jest ZNACZNIE większy. , Chrisu 30/11/11 08:22
          i pewnie DOBRYCH firm zakładających jest jak na lekarswto. No w Niemczech nie można używać ;)

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        3. no właśnie ale , Nikita_Bennet 30/11/11 09:22
          jaki koszt bo chcę aby chociaż się zwróciła ta LPG ;)
          Myślę zrobić nią jeszcze ze 100 tysięcy i szukać innego autka (VOVLO S80 w benzynie).

          nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

          1. ojj , luckyluc 30/11/11 18:10
            Jak volvo to przygotuj się na wysokie ceny części zamiennych, rozrząd, wahacze, końcówki drążków. Ostatnio u znajomego w warsztacie stało takie na biturbo, jak usłyszałem po ile części to się zdziwiłem. No ale autko wygląda fajnie, to fakt.

            // Get rich or die tryin.

    2. nie tanio i nie bezproblemowo... , Tummi 30/11/11 14:24
      ...niestety :/ Pompy nie wytrzymuja proby czasu, nie podlegaja (w .pl) gwarancji, a koszt wymiany niweluje wszelkie oszczednosci.
      Koszt instalki od 5-6k plnow w gore, a znalezc kogos, kto ma doswiadczenie w montazu takich systemow to problem. Jestem w stanie zaryzykowac, ze najblizszy ogarniety warsztat w okolicach Nikity jest w... Mlawie :/

      T.

      www.skocz.pl/uptime :D

    3. dlaczego miałoby to palić , XTC 30/11/11 17:55
      tyle co benzyny?
      Skoro wartość opałowa gazu jest niższa?

      Linux

      1. kosztem osiagow? , Kenny 30/11/11 17:57
        zgaduje, nie znam sie :)

        .:Pozdrowienia:.

        1. dlaczego osiągów? , XTC 30/11/11 18:13
          nie mając wpływu na ilość powietrza - komputer gazowy dobiera korekty dla wtryskiwaczy gazu. Wtryskiwacze gazowe są sterowane przez główny komputer (benzynowy) ale z korektą czasu ich otwarcia wyliczoną przez komputer gazowy.
          Tak więc to komputer benzynowy dobiera ilość gazu tak aby uzyskać lambdę w okolicy 1.
          To w normalnym trybie pracy.
          Są oczywiście jeszcze przeróżne stany przejściowe - rozruch, praca w b.niskiej temperaturze, gwałtowne przyspieszanie i inne o których mogę nawet nie wiedzieć bo się tym bezpośrednio nie zajmuję.
          Wtedy sterowanie zmienia się z wyliczanych map korekcji.
          Same korekty mogą być uzależnione nie tylko od obrotów ale również temperatury.
          Tyle w sekwencji fazy lotnej (gen. IV).
          W ciekłej - czy są jakieś dodatkowe zjawiska niestety nie wiem - dlatego zapytałem.
          W przypadku benzyny i bezpośredniego wtrysku są dodatkowe zasady prowadzące do niskiego zużycia (zauważalne zwłaszcza w cyklach miejskich) gdzie silnik jest w stanie pracować na b.ubogiej mieszance bez szkody dla konstrukcji.
          Czy jest taka możliwość w pracy na sekwencyjnym wtrysku fazy ciekłej - nie wiem.
          Tu jednak pojawia się problem współpracy z istniejącą instalacją wtrysku benzyny, która musi być stale aktywna co przekłada się na naprzemienne spalanie to gazu to benzyny (z przewagą gazu inaczej nie miałoby to zupełnie sensu).

          Jeśli instalacja LPG miałaby powodować zwiększenie ekonomiki silnika to jedyne co sobie na tą chwilę wyobrażam
          to silnik z klasycznym MPI gdzie instalacja V-gen (wtrysk fazy ciekłej) jest w stanie doprowadzać do pracy na b.ubogiej mieszance podobnie jak jest to przy wtrysku benzyny.

          Linux

      2. jest na to odpowiedz. , speed 30/11/11 18:59
        LPG jak i benzyna na 1kg maja prawie identyczna wartosc energetyczna to jedno .
        Sprawnosc energetyczna silnika zasilanego gazem jest wieksza (dwa). Wszystkie czynniki ktore powoduja ze ta wartosc jest wieksza sa lepsze od tych wystepujacych w silnikach zasilanych benzyna.
        LPG moze byc stosowany w silnikach o stopniu sprezania 1:13
        I jezeli wykorzystali bysmy wszystkie plusy LPG to silnik bedzie mial wieksza moc i mniej palil.
        Pierwszym krokiem jest stosowanie wtrysku cieklego LPG.
        Nastepnym bedzie przystosowanie konstrukcyjne samego silnika do korzystania z dobrodziejstw 110 oktan ktore posiada LPG.
        Ja zajmowalem sie tym w latach siedemdziesiatych ale mowiac delikatnie wysmiewano sie z pomyslow ale dzisjaj ja sie smieje :))))
        Dobra instalacja wtrysku cieklego LPG do tego autka pewnie wyjdzie okolo 5tys a najlepiej pojechac na wycieczke do makaronow i tam sobie zalozyc ( warto sprawdzic gdzie taniej)
        Macie doskonala sytuacje bo LPG jest dwa razy tanszy od benzyny i takie extra 5tys zwroci sie przy okolo 30tys km .
        Czy warto? pewnie ze warto ,znalaz ktos z was na drodze 5-10tys zl? watpie.
        Osobiscie bedac w Polsce kazdy samochod ktorym bym jezdzil chodzil by na gaz z wtryskiem cieklego LPG nie jednemu szczeka by opadla co takie autka potrafia:)))

        1. no właśnie - na kg , XTC 30/11/11 19:07
          ale nie na litr a my tankujemy w litrach ( kg gazu LPG to będzie od 1,96 dm3 - dla samego propanu do 1,72 dm3 - w przypadku samego propanu).
          Do tego zmiana stopnia sprężania o której piszesz.
          W silniku takim o jaki pyta kolega nic się automagicznie po założeniu instalacji nie poprawi.
          Konkludując - źle mu radzisz bo przedstawiasz pewien wyidealizowany obraz - którego raczej kolega raczej nie ma szans uzyskać.

          Linux

          1. *1,73 dm3 dla butanu , XTC 30/11/11 19:08
            oczywiście.
            Wynik będzie wartością pośrednią zależną od składu procentowego obu gazów w mieszaninie wynikowej.

            Linux

          2. finalizując , XTC 30/11/11 19:29
            LPG (100% butan - przyjęty dla skrajności - praktycznie niespotykane) to 0,578 kg/litr.
            Benzyna95 to średnio 0,75 kg/litr.

            Różnica masy dla litra - liczona w stosunku do benzyny to 23%.
            I takiej właśnie różnicy w spalaniu można się spodziewać w typowej instalacji silnika pracującego na obydwu paliwach.

            Linux

          3. Wez pod uwage ze sprawnosc silnika (cieplna ) podnosi sie i to dos sporo , speed 30/11/11 21:08
            Powiem tak czym starsza generacja systemu zasilania gazem tym wieksze straty Przy V generacji praktycznie nie ma wad .

            Podepre sie ,wnioskami z badan,
            "1. zasilanie silnika ZI metodą wtrysku wielopunktowego fazy ciekłej
            LPG pozwala nie zmniejszyć wartości mocy i momentu obrotowego
            silnika w odniesieniu do zasilania benzyną,
            2. metoda wtrysku fazy ciekłej LPG charakteryzuje się najniższym poziomem emisji tlenku węgla i węglowodorów,
            3. zasilanie wtryskowe fazą ciekłą LPG pozwala uzyskać wyższe warto-
            ści sprawności energetycznej silnika,
            4. algorytm sterowania silnikiem stworzony dla układu zasilania benzyną może być z powodzeniem wykorzystany do sterowania gazowym
            układem zasilania,
            5. stosując wtryskiwacze LPG o podobnych parametrach elektrycznych
            jak wtryskiwacze benzynowe można wykorzystać sterownik benzynowy jako układ sterownia wtryskiwaczami gazowymi.

            To byl zwykly benzynowy silnik starszej konstrukcji.
            Ja nikogo nie namawiam do V-generacji
            ale juz decydujac sie na wydanie 3tys i wiedzac ze to sie ze spora nawiazka zwroci ,nie widze zbyt sensu aby nie dolozyc nastepne 2tys i miec prawdziwy 'diament' a nie kawalek szkielka.
            IV generacja byla dobra jak nie bylo V generacji ale na dzien dzisiejszy .Roznica w cenie nie powinna byc wieksza niz 10-15% ale wiesz jak jest:))

            1. o tej sprawności to mówisz chyba tylko , XTC 30/11/11 21:23
              w kwestii obniżenia temperatury wsadu z powodu odbierania ciepła przez rozprężający się gaz.

              Piszę to ponieważ nie widzę w treści nawiązania do nagłówka
              i nie wiem czy nie chodzi Ci o coś innego.

              Czy zrównoważy to owe 20% o którym mówię - nie mam wiarygodnych danych ale te 20% to na chłopski rozum sporo.

              Linux

              1. tak , a to dlatego , speed 30/11/11 21:40
                ze sprawnosc (zalezy od predkosci obrotowej) jest wieksza od okolo 25% do 40%.
                Inaczej , kiedy silnik benzynowy osiagnie sprawnosc 25% to ten sam silnik zasilany cieklym LPG dobija do 32% (te zaleznosci sie zmieniaja )
                Dlatego biorac pod uwage to ze LPG lepiej i skuteczniej spala sie w silniku ,to trzeba go mniej aby uzyskac taki sam efekt.
                Benzyna ma wiecej energi na jednostke obietosci (to nie podlega watpliwosci) ale za to mniej tej energi jest wykorzystane przez silnik.
                I dlatego silnik zasilany LPG wcale nie musi wiecej palic co udowodnila V generacja zasilania cieklym LPG.

  9. BRC - warto? , Nikita_Bennet 30/11/11 14:03
    pytam bo dziś mi to kumpel polecił - w sumie zawsze benzyniakiem jeździł i oprócz jednego auta to wszyskie albo zagazował albo już kupił zagazowane zagranicą.

    nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

    1. byłeś na forum? Czytałeś co Tummi pisał? , Chrisu 30/11/11 14:11
      cytuję:
      "Warsztaty typu "BRC, bedzie Pan zadowolony" omijalbym szerokim lukiem."

      Stag jest o tyle dobry, że poczytasz trochę i ustawienia możesz sam robić - soft jest na stronie producenta.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. idzie , Nikita_Bennet 30/11/11 14:27
        mi o to że grzebać w tym sam nie będę - brak czasu, w sumie to żeby nie L4 to pewnie i nawet nie miałbym czasu zapytać o tym na BOARDZIE ;)

        Co do wszelkich urządzeń przekonałem się o jednym - prawidłowy montaż to podstawa.
        A i zastanawiam się czemu za BRC krzyczą więcej kasy.

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

        1. bo to "firmówka" , Chrisu 30/11/11 14:29
          ;))

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. z BRC mam tylko parownik , PaszkfiL 30/11/11 14:15
      reszta to Landi Renzo ... parownik z kompletu odleciał (membrany sie wysypały) miałem parownik BRC wiec dorzuciłem ...

      ale ja to mam II gen. ,-)

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    3. sądząc po Twoim pytaniu. to nie dzwoniłeś do Krakowa , luckyluc 30/11/11 18:27
      Gdybym był w Polsce to bym się dowiedział co warto do Twojego auta założyć ale niestety obecnie daleko mi do Polski. Weź zadzwoń dla swojego dobra i dobrze wydanej kasy (rozmawiaj z szefem, o ile dobrze pamiętam to p. Rafał). Aha, a jeśli chodzi o BRC to fajnie się nazywają i mają czerwone logo może dlatego więcej krzyczą :)

      // Get rich or die tryin.

      1. jeszcze nie , Nikita_Bennet 30/11/11 19:37
        dzwoniłem, najpierw porady z neta i zajomi co używają LPG.

        nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  10. instalacja sklada sie z elementow , Piratez 1/12/11 22:18
    tak jak komputer
    trzeba dobrac dobre elementy by dobrze dzialal + 80% to dobry fachowiec

    u siebie mialem instalacje z chujowych podzespolow ale byla b. dobrze zalozona. Nie bylo zadnych problemow.

    co do dobru instalacji zapraszam na forum http://lpg-forum.pl/
    troche poczytaj a na pewno znajdziesz dobrego gazownika w okolicy + odpowiedni dobor podzespolow

    1. zgadzam się... , Chrisu 1/12/11 23:00
      patrz ja i moja szafa (na forum).

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  11. Jeśli mogę coś od siebie dodać... , Fl@sh 2/12/11 00:02
    moim skromnym zdaniem istotą tematu jest jak najprecyzyjniejsze zestrojenie instalacji. Wyznaczenie najbliższych idealnym korekt w pełnym zakresie obciążeń silnika jest możliwe poprzez podpięcie się pod ECU i odczyt live tzw. fuel trim'ów. Jaki to ma wpływ na żywotność silnika, nie będę się rozpisywał...
    Sam wybór hardware'u już był omawiany. Mam wtryski Magic w silniku 2l oraz Hana 2000 w 3l i sprawują się nieźle. Jeden z 6 Magic'ów padł po ok. 60000km jednak na dziś dzień mają dużo słabszą jakość. Z kolei sensu nie ma płacić ponad 100zł za jednego Hana a zwłaszcza do Pandy. Dobrze się sprawdzą czerwone Valteki, są słyszalne ale nie uciążliwe.
    Jeśli chodzi o komputer - Stag lub KME. Do BRC nie warto dopłacać.
    Montaż jest istotny też pod takim względami, jak dostęp mechanika do pokrywy czy rozrządu. Krótkie i w miarę jednej długości przewody gazu wtrysk-kolektor.
    Jeśli chcesz zdejmować kolektor do wiercenia, warto zakupić nową uszczelkę bo stara się może rozpaść.
    V generacja to totalna przewaga formy... Sensu najmniejszego nie ma dopłacać drugie tyle dla minimalnie mniejszego spalania w silniku który i tak mało pali. Z całym szacunkiem, ale gadka typu "dołożyć kolejne 2000zł" jest jak kulą w płot - gdyby nawet samochód brał mniej o 1l (co jest niemożliwe w tym przypadku) nadwyżka 2000zł zwróciła by się po... 66000km. A zasadnicze pytanie brzmi - kto ci PORZĄDNIE założy instalację LPG V generacji?
    Wracając do regulacji - jeśli ktoś zaproponuje ci instalację ze strojeniem z odczytów sondy lambda to gratuluję. Nie uznaję półśrodków typu samoadaptacja i tym podobne, działam w ten sposób od kilku lat i właśnie dzięki wykresowi lambda jestem pewien że mieszanka jest stechiometryczna

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. pozwole sobie na niezgodzenie sie w niektorych punktach. , speed 2/12/11 02:03
      1.Biorac pod uwage ze 'pacjent' chce zrobic 100tys km
      z czystego rachunku wychodzi ze V-generacja zostawi w kieszeni
      o 750zl wiecej po tych 100tys.
      nastepnie instalacja v generacji jest prostrza i mniej pracochlonna (a dlaczego was kasuja extra??? specyfika polskiego rynku:)))
      nastepnie calym sterowaniem zajmuje sie orginalny ECU w bardzo wielu przypadkach nie trzeba nawet palcem kiwnac szczegolnie w nowszych autach 2-3letnich.
      Mozna wykorzystac orginalne wtryski z tym ze niewiem czy uwas sa juz takie zestawy.
      i ostatnia rzecz jak bedzie - 40st C to sobie spokojnie na gazie pojedziesz .
      To ze slyszy sie ze pompy czasmi sie psuja a co maja robic jak instalacja jest opracowana do tego aby gaz trzymal parametry a ze w Polsce nie trzyma to czasami siada.
      i ostatnie wiedzac ze gas jest nie szczegolny jaki jest problem aby pompa byla na zewnatrz za filtrem ???
      Ja w siedemdziesiatych latach taki projekt robilem i jest to proste jak budowa cepa ,ale pewnie kasy nie trzepie sie za wymiane:)))))

      Na sam koniec . zwrot kosztow IV generacji nastapi po 20tys km a v po 30tys km

      Jestem tego tak pewien ze jezeli Nikita zdecyduje sie i znajdzie dobrego gazownika (a sa w Krakowie) to ja z wlasnej kieszeni zwroce mu roznice w cenie pomiedzy IV a V generacja. Z prosba aby po roku -dwoch napisal prawde jak to wyglada (obojetnie jaka by nie byla).

  12. No taaak... , Fl@sh 2/12/11 19:20
    z jednej strony zostanie parę złotych, a z drugiej - dwa tau'y extra na starcie położyć trzeba.
    Dalej, powiem tak - jedyne co wydaje mi się prostsze w V generacji, to chyba... przepływ samego gazu :-)
    Owszem, nie ma reduktora i filtra fazy lotnej, ale...
    Począwszy od zbiornika, posiada zanurzoną pompę z silnikiem szczotkowym (z tego co wiem zasilanym prądem zmiennym), którego obroty są regulowane elektronicznie tak, ażeby utrzymać ciśnienie w układzie zasilania gazu w zakresie 0,7-2MPa. Jeśli ciśnienie przekroczy 2MPa, system się wyłącza i przechodzi na benzynę ze względów bezpieczeństwa. Jeśli z kolei ciśnienie będzie za niskie, mogą się tworzyć w przewodzie pęcherze gazowe na skutek jego rozgrzania poprzez otaczające go elementy, czego skutek jest jasny. Następnie gaz idzie poprzez regulator ciśnienia do wtrysków, a dalej nadmiar niewykorzystanego paliwa płynie powrotnym przewodem do zbiornika.
    Komputer LPG (nie ECU...?) zbiera sygnały nie tylko z wtrysków ale też poza ciśnieniami/podciśnieniami/temperaturami(być może też z lambdy, nie jestem pewien), ze zbiornika gazu regulując również ciśnienie pompy więc stopień komplikacji wcale nie jest mniejszy jak w popularnej sekwencji IV gen.
    Sam montaż wydaje się być podobny, aczkolwiek wymaga dużo większej precyzji. Przewód gazowy powinien być ułożony z dala od gorących części silnika, a same wtryski są montowane bezpośrednio na kolektor dolotowy co przy niektórych konstrukcjach jest niemożliwe lub mooocno utrudnione - wystarczy spojrzeć na co poniektóre silniki którymi jeździmy, palca tam nie wsadzisz... Zamocowanie wtrysku jest najtrudniejszym zadaniem. Vialle przeprowadzał badania dla każdego z silników z osobna (przyjmują z autoryz. warsztatów kolektory i oddają już powiercone), mające na celu właściwe wyznaczenie położenia wtrysku gazu. Musi być on umieszczony idealnie w osi kanału dolotowego oraz w odpowiedniej odległości od zaworu z dyszą skierowaną w jego stronę, ażeby przy mocno obciążonym silniku rozprężający się gaz nie zmroził ścianek kanału - co było wielokrotnie dość poważnym problemem.
    Komputer sterujący LPG trzeba oczywiście należycie zestroić, ale żeby ECU porcjowało dawki paliwa LPG? Pierwsze słyszę... Podawanie gazu przez wtryski benzynowe też nie wydaje mi się możliwe - pozamarzałyby i koniec jazdy. Chyyyba że poczyniono takie próby na silnikach z wtryskiem bezpośrednim do komory spalania, ale wcinać się gazem w przewody benzyny pod wysokim ciśnieniem podające paliwo warstwowo osobiście uważam za barbarzyństwo.....
    Porcja gazu jest zwykle blisko 20% większa od benzynowej z racji niższej wartości opałowej LPG, jednak poprawia się o kilka procent sprawność silnika więc jest parę groszy in plus.
    Osobiście nie orientuję się co do awaryjności pomp, z racji swojego smarowania są wrażliwe na przewracanie i należy je transportować w pozycji takiej jak są montowane.
    Wiem z kolei, że taka instalacja dużo lepiej łyka właśnie słabej jakości gaz. Był o tym artykuł i palił cały syf jak popadnie :-)
    Reasumując zapewne dobrze zamontowane śmiga fajnie, ale nawet jeśli się ktoś tym u nas zajmuje nie ma opcji ażebym mu oddał moje cztery kółka na takie ćwiczenia. Mam już pewne doświadczenie w tej dziedzinie, ale nie jestem ślepo pewny siebie żeby samemu się tego podejmować, a tym bardziej osobom trzecim z niewielkim doświadczeniem

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. Fl@sh to co napisales bylo prawda ,zgadzam sie z tym ze mamy 2011 rok , speed 2/12/11 22:39
      a nie 2000.
      Z pompami dano sobie rade ,bo sa juz tak budowane ze maja wymienny filtr ktory lapie caly 'syf' a wymienic raz na 40tys to az tak zle nie jest. Nastepnie przewody cisnieniowe gazu cieklego moga byc elestyczne co za tym idzie nie prawda jest ze musza isc z dala od cieplych elementow silnika po drugie robi sie je z takich materialow ktore sladowo przewodza cieplo aby wyeliminowac miejscowe wrzenie gazu w przewodach. Komputer silnika w znacznie lepiej i dokladniej bedzie kontrolowal taki uklad z reszta juz dos dlugo to sie stosuje.
      Co do instalacji wtryskiwaczy ,przeciez to powinno z urzedu byc jak najbardziej optymalnie (zwykla czysta fizyka i termodynamika).
      O ta porcje paliwa o 20% to w IV czy III genaracji . Jezeli V by to robila to obojetnie co i jak samochod by wiecej palil gazu o 20% a tak nie jest . Przystosowojac silnik benzynowy do zasilania cieklym LPG zakladajac ze jakosc montazu jest jednakowa dla benzyny i LPG silnik pali identycznie lub troche mniej.
      Wiadomo ze mieszanka stechimetryczna lpg wymaga wiecej powietrza na taka sama jednostke co benzyna .doliczajac ze mamy lepsze napelnienie cylindrow ,bardziej efektowne spalanie to mamy z tego korzysci. Silnik ktory bylby skonstruowany do spalania tylko lpg nie dosc ze by mniej palil to by mial sporo wieksza moc ,z tym ze takiego silnika nie dalo by sie zasilac benzyna . dzisiejsze silniki benzynowe ktore zasilamy lpg to takie protezy ale przy roznicy w cenie pomiedzy benzyna a lpg 50% lub wiecej to mozna sie cieszyc .
      U mnie roznica jest taka benzyna 95oktan 1.20$ za litr ,LPG 0.81centow za litr ogolnie nie za bardzi sie oplaca, a dla zwyklego smiertelnika ktory robi 10-12tys km rocznie to wogole sie nie oplaca.
      Ja wychodze z zalozenia ze czy to 1-2-3-4 generacja czy nowsza jak da sie jezdzic (w waszych warunkach) i mozna zaoszczedzic to nie ogladac sie a oszczedzac.

      1. speed , Chrisu 3/12/11 08:24
        "Ja wychodze z zalozenia ze czy to 1-2-3-4 generacja czy nowsza jak da sie jezdzic (w waszych warunkach) i mozna zaoszczedzic to nie ogladac sie a oszczedzac."

        Nie wiesz że w PL sami milionerzy są i wg nich gaz to do kuchenki jest dobry?

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. Jeszcze jedno , , speed 2/12/11 23:27
      W 2000 roku szacowalem rynek gazowy na 2-3 miliadry zloty i bylem zdziwiony ze nie ma zadnej polskiej firmy ktura produkuje kompletne uklady dla roznych marek aut.
      W tej chwili rynek to okolo 4-5miliardow i dalej nic nie ma kupuja szrot od holendrow tak jak by polski inzynier byl gowno warty i jak nie bylo tak nie ma .
      Ogolna wartosc rynku LPG dla aut w 2015 bedzie okolo 15-20miliardow zloty gdzie jest Polska mysl techniczna ? Rzemieslnikow jest sporo i to bardzo dobrych dlaczego maja montowac zagraniczne a nie dobre sprawdzone Polskie systemy?

      Na koniec silnik skonstruowany do zasilania cieklym LPG jest okolo 10-15% tanszy (ogolnie ) od benzynowego.

      1. ekhm, , Tummi 3/12/11 00:28
        AC.com.pl i lpgtech to pierwsze z brzegu przyklady ;)
        AFAIK AC pracuje nad 5ta gen, ale ze wzgledu na wymagana dokladnosc przy instalacji slabo to widze w .pl - 4-ta gen. malo ktory zaklad potrafi prawidlowo zamontowac i wystroic.

        T.

        www.skocz.pl/uptime :D

        1. :))) ,zapytam tak ; czy do swojego samochodu zamontowal bys kompletna , speed 3/12/11 01:55
          (kompletna tz. od zbiornika po zaciski na przewodach) instalacje ktoregos z tych producentow. ?
          Nie dosc ze skladaja z roznesci kupowanych na swiecie to do tego nie potrafia skompletowac naprawde dobrej instalacji.
          Pisze to na podstawie tego co sami piszecie (zakladam ze piszecie prawde). Nie o taka firme mi chodzi ale o prawdziwa Polska gdzie wszystko sami robia (prawie) maja swoje hamownie i labolatoria ale moze kiedys tak bedzie.
          A z ta V generacja nie jest naprawde tak zle . Ja licze na Niemcy jak oni wezma sie za to ostro to bedzie i tanio i dobrze a z informacji ktore mam wychodzi ze tak za kilka lat bedzie .

          1. odpowiem tak - , Tummi 3/12/11 03:39
            mam Staga w obydwoch autkach ;) Pierwszego zamontowalem zanim zaczeli robic inne podzespoly, ale mam pelny zestaw jaki oferowali w tamtym okresie.

            Na jakiej podstawie piszesz, ze "nie potrafia skompletowac naprawde dobrej instalacji"? Tak sie sklada, ze leci 4ty rok jak calosc dziala bez problemu (oczywiscie montazystow musialem poprawiac - taki mamy 'poziom' w .pl). Ja moge sie pokusic o napisanie, ze jednak potrafili/potrafia skompletowac dobra instalacje... i mam na to solidny dowod - stoi pod blokiem, przed chwila wrocilem nim z pracy ;)
            Oczywistym jest, ze niedrogi zestaw do 1.4 nie poradzi sobie z 2x mocniejszym wysokoobrotowym 2.0, ale tu juz trzeba obwiniac montazyste, ktory zdecyduje sie zamontowac cos takiego.


            W drugim aucie o maly wlos nie zagoscil reduktor produkcji AC (r01). Naprawde niewiele brakowalo ;) Produkt b. udany i przystepny cenowo. Zreszta pojawil sie juz w tym poscie.


            Dla jasnosci - musimy odroznic producenta podzespolow od bandy niewykwalifikowanych ludzi, ktorzy montuja instalacje LPG. Chociaz nie wiem, jakby sie ktorykolwiek z producentow staral, aby zrobic idiotoodporny system, to znajdzie sie taki, ktory go rozlozy :/ Na w/w forum jest dlugi watek z 'kwiatkami' roznych montazystow... zreszta nie tylko z .pl - na pewno kilka fotek z .uk tez jest. Po prostu trzeba myslec montujac lpg. Albo wrecz trzeba po prostu myslec ;) Wiem z wlasnego doswiadczenia, ze montazysci nie czytaja nawet instrukcji producenta (w przypadku Staga 300 bylo to ~30 stron, ponad polowe stanowily obrazki).


            Wiecej i poprawniej napisze jutro, dobranoc.

            T.

            www.skocz.pl/uptime :D

            1. rozumie to tak ze nie masz kompletnego zestawy w zadnym aucie , speed 3/12/11 07:08
              albo Ty rozumiesz kompletny inaczej albo ja.
              Po samej stronie internetowej tej firmy juz dal bym sobie na wstrzymanie. Nie maja zadnego kompletu do zadnego auta ,przynajmniej na stronie nic takiego nie istnieje,a opisywanie z jakich materjalow jest zrobione przez chinczyka to moga wciskac ale nie mi:)))))))))).
              Chwala im ze wogole cos robia
              . Co do tego ze co drogi mechanik jest 'specjalista' od gazu zgadzam sie w 100% a jeszcze cos takiego istnieje ze jak pisze ze ma byc pod katem 38st to szpecjalista powie 'co oni pierdola przy 40 st tez bedzie dzialalo:))))))))
              Znam to ,dwa lata temu szwagrowi zakladali gaz i jezdzilismy po fachmanach.
              Jak tam sluchy o 2013roku wprowadza ta 400% akcyze na gaz?? jak tak to roznica 30% do benzyny bedzie za mala dla sporej grupy ludzi aby zdecydowac sie na gaz.Euro kolchoz moze ostro pojsc i zmusic co niektore kraje do takiego kroku .

              1. brc ma komplety... , Chrisu 3/12/11 08:24
                i co? Jak montażysta kupi komplet powiedzmy do Pandy i okaże się, że nie działa jak powinien, to co? Mówią, że ten model akurat jest nie do końca wspierany i tyle.

                /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

              2. coz - ja wole , Tummi 3/12/11 12:55
                kompa poskladac z najlepszych dostepnych czesci, niz kupowac 'zestaw'. W przypadku LPG mam tak samo. Tyle, ze trzeba troche zainteresowac sie tematem, a nie tylko ogladac strony i na ich podstawie wyrabiac sobie opinie.

                T.

                www.skocz.pl/uptime :D

          2. no to wydaje się, że AC , XTC 3/12/11 08:46
            spełnia Twoje kryteria.
            Mają swoje laboratorium, stanowiska z hamowniami - rozwijają to zaplecze.
            Coraz więcej elementów instalacji produkują sami - łącznie z reduktorami.
            Czy mogliby robić pompy do LPi? Trochę wątpię ale z czasem to niewykluczone.
            Trzeba przyznać, że firma się dobrze rozwija (nie pracuję tam - kilku moich kolegów tam pracuje).
            Czy pracują nad V-gen - nie mogę potwierdzić ani zdementować.
            Weszli szeroko w IV co jest u nas popularne i w CNG popularne... gdzie indziej.

            Linux

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL