TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
 |
|
|
o co tu biega [ moto ] , Lukx 21/06/12 16:24 Tak sobie oglądam autka w dizlu i zauważyłem ze silniki 1.6 np ( ford citroen peugeot ) są bardziej ekonomiczne nawet na trasie od 2.0 w tych samych autka przynajmniej według producentów - wydawało mi się mniejszy w mieście będzie ekonomiczniejszy ale większy silnik na trasie powinien jednak pokazać swoja przewag. O co tu biega ?... geniusz ludzki jest ograniczony ,
a głupota ludzka nie ... - to chyba , havranek 21/06/12 16:40
żadna nowość, że mniejszy silnik mniej pali? Owszem zupełnie mały i bardzo słaby (czyt. wysilony) faktycznie może palić tyle co większy i mocniejszy, ale pracujący nie na granicy osiągów. Sądzę, że oglądałem diesle o mocy 90-120km, więc w takim przypadku powyższa sytuacja nie ma miejsca. Inna sprawa, że wartości spalania podawane przez producentów to pobożne życzenia nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością.- no tak , Lukx 21/06/12 16:44
ale na trasie mały mniej pali ? - to jaki sens ma niby w takim wypadku 2.0... geniusz ludzki jest ograniczony ,
a głupota ludzka nie ... - Tak mniej pali , bajbusek 21/06/12 16:45
Przy 90 km / h
... Przy 140 km/h pali wiecej ...- no tak , Lukx 21/06/12 16:47
przy spalaniu nie podają prędkości - może i tu jest haczyk... geniusz ludzki jest ograniczony ,
a głupota ludzka nie ... - w ksiazce jest napisane jak wyglada cykl przy ktorym mierzy sie spalanie. , ptoki 21/06/12 17:47
Ale tamto sie robi na hamowni a nie w samochodzie jadacym na kołach i pod wiatr...
Dzis kupujac auto nalezy szukac takich bez turbo i raczej benzyna.
A co do roznic w spalaniu to wiele zalezy od nogi. na trasie lodz-katowice pocinajac 90-100 spali sie te 4,5l/100 a pocinajac 120 juz 5,5-6 l/100 a zaoszczedza sie ledwie 20minut na tych 2,5-3h.
To nie duzo ale jednak 10zl w kieszeni zostaje.- 20min , havranek 21/06/12 18:17
na 2,5h to mało? I do tego za 10zł?- Jak dla mnie malo. Czy zajade w 2:20 czy 2:40 to w sumie , ptoki 21/06/12 22:04
jeden kit. Wiecej czasu sie zuzywa bezowocnie w internecie.- HERETYK !! , Demo 22/06/12 14:29
czas w internecie bezowocny, phi.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - ;-) , ptoki 22/06/12 18:18
...
- To ktokolwiek , Bitboy_ 21/06/12 17:43
jeszcze porusza się z taką prędkością poza miastem i godzinami szczytu?
W Holandii nie pamiętam kiedy poruszałem się wolniej niż te 140kmh poza miastem.. w Polsce w sumie na trasach też jest to minimum na lewym pasie, już nie wspomnę o wiecznie spóźnionych kierowcach busów, podmiejskich ścigantach na 12 letnich szlifierkach i tym podobnym ;)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - w Polsce w terenie niezabudowanym , Matti 21/06/12 18:50
na drodze z jednym pasem w każdą stronę obowiązuje właśnie 90 km/h. W Holandii bodajże 100 km/h. Jeździłem parę lat temu po Holandii i żadnego kierowcy jadącego 150 km/h na takiej drodze nie widziałem - no ale Ciebie jeszcze tam nie było :)- Ile obowiązuje , Bitboy_ 21/06/12 18:58
a ile jest normą w realu to dwa inne światy kolego, i pewnie dobrze o tym wiesz ;)9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - wiem, ale nie namawiasz chyba do łamania przepisów? , Matti 21/06/12 20:33
Bo dla mnie ktoś jadący 150 km/h po zwykłej drodze to zwykły idiota...- Wręcz przeciwnie , Bitboy_ 21/06/12 21:17
namawiam do łamania prawa. Chciałbym napisać że mam w dupie chujowe prawo, ale się kojarzy, więc napiszę tak jak jest. Nie respektuję prawa kiedy jest złe. I mam gdzieś większość oraz demokrację kiedy wg. moich standardów większość to idioci...9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - to czekam na depenalizację , Matti 21/06/12 21:54
at. 148 kk :) Wówczas szybko ludzkość się oczyści z wszelkich idiotów... a może wręcz przeciwnie:)- Hahahah , Bitboy_ 22/06/12 07:06
Nie no nie popadajmy w skrajność, poza tym przy okazji meczu trochę wypiłem ;)
Oczywiście nie jest to rozsądne jeździć czymkolwiek z taką prędkością po 'normalnych' drogach, zwłaszcza w Polsce. Bardziej chodzi mi o prędkość na wielopasmowych ekspresówkach i autostradach, ale tych w Polsce mamy nie wiele :/9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
,FraDesION660P - jeśli mowa o ekspresówkach i autostradach , Matti 22/06/12 18:55
to oczywiście masz rację. Uwielbiam jeździć w Niemczech:)
- ja poruszam , okobar 22/06/12 08:48
się zgodnie z przepisami:PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - kapelusznik! , Chrisu 22/06/12 10:41
Mi podoba się jak jadę w zabudowanym 50km/h a idiota w seicento za mną na siłę próbuje wyprzedzać.
Po przejechaniu 50 km moim stylem jestem max 1 minutę za nim ;) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - a nie prawda , okobar 22/06/12 11:24
co najwyżej czapkownik, nie mam kapelusza:PAMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3
- no to z innej beczki , Lukx 21/06/12 16:49
to co lepsze 1.6 które wydaje mi się wyżyłowane czy 2.0 ( albo 1.8 ) które jakoś mniej wydaja mi się wyżyłowane podczas pracy wiec i bardziej żywotne.... geniusz ludzki jest ograniczony ,
a głupota ludzka nie ... - podaj o jakie , havranek 21/06/12 16:56
konkretnie silniki Ci chodzi, bo 1.6 i 2.0 jest mnóstwo i różnią się czymś więcej niż tylko pojemnością.
- te większe to często , Wedrowiec 21/06/12 16:55
starsze konstrukcje. Poza tym testy są robione przez speców i nie mają nic wspólnego z normalną jazdą i prędkości (również "poza miastem") też są mikre - wtedy mniejszy silnik spokojnie daje radę. Na przejście spacerkiem mała chudzina zużyje dużo mniej energii niż napakowany koks, jak trzeba będzie przy tym przenieść 2 wiadra wody to już będzie przewaga koksa bo chudzina się upoci i umęczy masakrycznie a koks nie zauważy dodatkowego obciążenia ;)"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani" - u mnie "na oko" , Wedrowiec 21/06/12 16:57
to nie przekraczając 80 km/h na trasie poniżej 4l bym się pewnie zmieścił (producenta 4,7). Ale jadąc przepisowe 120 pali już z 6,5l"Widziałem podręczniki
Gdzie jest czarno na białym
Że jesteście po**bani"
- jak patrzylem na reniaki 1.5d , Kosiarz 21/06/12 18:15
to w wersji 90HP palily ciut wiecej niz ten sam silnik tyle ze 110HP... ale generalnie podobnie. natomiast juz 1.6d 130HP palil wiecej niz oba powyzsze. generalnie zalezy jak jezdzisz. jak cisniesz w podloge na takim 100konnym to na 200konnym bedziesz miec mniejsze spalanie bo poprostu silnik nie bedzie pracowal w ekstremalnych warunkach (no chyba ze tego 200konnego tez bedziesz cisnac w podloge to chcac nie chcac spali wiecej)
kiedys w Top gear chyba byl robiony test i BMW 7 z jakims odjechanym motorem mialo mniejsze spalanie niz hybrydowa toyotka... tyle ze przy stalej niskiej predkosci.
najlepiej to wziac auto na probe i sie przejechac 2 godzinki w warunkach takich jak normalnie przy wlasnym stylu i predkosciach i Ci wyjdzie co najlepiej brac.Ale urwal... - co do hybrydy w top gear , elliot_pl 21/06/12 19:01
to zrobili na torze porownanie bmw m3 i priusa. A test wygladal tak, ze prius jechal z gazem w podlodze caly czas, a m3 sie tylko miala trzymac za nim - wtedy hybryda spalila wiecej, co jest oczywiste.momtoronomyotypaldollyochagi... - Kilka porownan do hybryd , speed 21/06/12 21:22
http://www.motortrend.com/..._tdi_dsg/viewall.html
http://www.theautochannel.com/...02/22/466709.html
http://www.insideline.com/...swagen-jetta-tdi.html
http://www.autospies.com/...ound-Economiser-56892/
http://www.popularmechanics.com/.../diesel/4284188
http://www.autoguide.com/...-first-drive-1220.html
W 2011 rolku Niemcy zrobili fajny tescik ,Toyota Prius vs Golf 2011 TDI Blue Tech ,tez warty przeczytania ,
A autka spala nam tyle ile bedziemy chcieli :)))))))
- Zbiorczo: , laciak88 21/06/12 19:19
zapomnieliście o wzięciu pod uwagę przełożeń skrzyni. Ja mam w miarę mocne autko i w mieście pali tyle samo co na autostradzie przy 140. Tyle, że przy tych 140 mam 4000 obrotów, więc nadaje się raczej do miasta."To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
life's problems." - Popatrz na masy własne :-) , zartie 21/06/12 19:20
Silnik o większej pojemności jest cięższy, cięższy silnik wymaga masywniejszego zawieszenia, cięższy samochód + większa moc maksymalna wymagają szerszych opon - czyli jeszcze wzrastają opory toczenia.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - 1,6 HDI dobry wybór ... , past 21/06/12 20:56
..Jeżdżę peugeotem 308 1,6 HDI , 90 KM już trzy lata , rocznie robię ok 40 tys km, trasy i miasto - pół na pół , uważam że to bardzo dobry silnik, średnie spalanie nie przekracza 5,2 l . Oczywiście samochód większy i cięższy spali więcej, cudów nie ma, wybór należy do Ciebie.--@--@--@--@ - downsaizing , Banan 22/06/12 02:43
ja mam 2.0 hdi, 110km i jakos pali okolo 6 litrow. auto wieksze, ciezsze bo xantia kombi.
dziekuje za taka "ekologie" i unowoczesnienia. jest coraz wiecej malutkich silnikow, ktore maja mniej mocy lub momentu jak poprzednik, pala troszeczke mniej a czasami nawet wiecej. tylko bywa, ze sie tym jezdzic nie da bo tak czesto trzeba wajchowac biegami. akurat ten 1.6 hdi to wyjatkowo jeszcze udany i nawet fajnie mi sie ty jechalo. ale ogolnie taka jest tendencja, zeby montowac jak najmiejsze bzyczki.
od razu: jestem staromodny i tendencyjny, do tego lubie ropniaki za moment obrotowy :)
- coś opatrznie zrozumiałeś , Pawelec 22/06/12 09:05
jeśli większe pojemności miały by być oszczędniejsze w trasie to amerykanie byliby mistrzami ekonomii. Większa pojemność (=moc, =moment) daje komfort w trasie (wyprzedzanie) a nie podnosi ZBYTNIO spalania. Problem powstał gdy europejscy producenci po kryzysie paliwowym wkładali zbyt małe silniki do samochodów. To wtedy okazało się że większa pojemność nie podnosi a wręcz obniża spalanie. Czy spotkasz dzisiaj samochody o stosunku moc/waga takie jak Skoda 105, Fiat CC 600 (to extrema ale jest wiele podobnych współcześniejszych)? To kwestia dobrania mocy do wagi i charakteru auta jest najważniejsza. Potem to już zmagania z przełożeniami, osiągami chwilowymi i żywotnością. To co kupujesz to kompromis, taki czy inny ale kompromis.Tom Drwal
LAS Ltd. - chyba "opacznie" chciales powiedziec , Maverick 22/06/12 10:33
http://www.ekorekta24.pl/...trznie-lub-nieopacznie
|
|
|
|
 |
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
 |
|
|
|