Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » kreciak 11:42
 » zibi13 11:41
 » @GUTEK@ 11:40
 » Sebek 11:39
 » Chrisu 11:39
 » Dhoine 11:37
 » ngP 11:36
 » okobar 11:35
 » Tomasz 11:35
 » biEski 11:35
 » Doczu 11:32
 » kyusi 11:31
 » rmarcin 11:28
 » XepeR 11:28
 » Demo 11:25
 » Rod 11:25
 » rzymo 11:21
 » fiskomp 11:14
 » GULIwer 11:14
 » Bitboy_ 11:10

 Dzisiaj przeczytano
 38405 postów,
 wczoraj 29788

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Samochodowy - kontrolka ciśnienia oleju na niskich obrotach , ReMoS 5/11/12 13:32
Napiszę i tutaj,

mam taka przypadłość w VOLVO V50 (silnik 1.6D PSA - peugeot-citroen). Po wymianie oleju/filtra przejechane 9.000 zapalała sie kontrolka na biegu jałowym , odrobina gazu więcej i znika.
Wymiana filtra i oleju na inny (poprzednio Mobil, teraz Orlen 5W-30) przejechane 3000km i to samo.
Słychać popychacze, ale ktoś mi dzisiaj powiedział, że to już panewki ponoć.
Kolejna wymiana oleju na jutro myślę, albo filtra przynajmniej bo też spotkałem sie z taką opinią. Zamówiłem oryginalny PSA.
Jutro też będzie i pomiar ciśnienia, bo wygląda, że to po rozgrzaniu oleju robi się on rzadszy.
Autko ma przejechane ~190kkm.
Ktoś coś podpowie może?

Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
uwierz mi.

  1. zalej , w1lko 5/11/12 13:43
    10W-40 lub 15W-40, moze pomoze.

    1. to minerale są? , ReMoS 5/11/12 13:52
      aż tak nie chcę od razu. Ale jak będzie trzeba :(
      Hellixa jeszcze dzisiaj mi w sklepie polecili zakupić 5W-40 niby gęstszy jest.
      Tak czy inaczej jutro ten pomiar ciśnienia przed zmianą oleju/filtra i po zmianie coś powie pewnie więcej.

      Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
      uwierz mi.

      1. Niezupełnie , JE Jacaw 5/11/12 13:53
        10W to zazwyczaj półsyntetyki, a 15W to mineralne.

        Socjalizm to ustrój, który
        bohatersko walczy z problemami
        nieznanymi w innych ustrojach

      2. ja przy takim przebiegu , w1lko 5/11/12 14:08
        nigdy bym nie wlal 5W-30.

        1. Ja mam , konio 5/11/12 15:18
          W Mondeo 2,5 V6 198kkm i leję też 5W30.
          Między wymianami dolewam 0,5l ( na 15kkm ).

        2. a co byś wlał? , ReMoS 5/11/12 16:35
          pytam poważnie, bo jutro coś bym wymienił (na gęstszy ale na jaki?) tam jest też DPF to ponoć ważne przy wyborze oleju.

          Poprzednio zrobiłem 10tyś na Mobile1 i albo faktycznie się silnik kończy powoli albo ten Orlen Platinium Max F nie sprawdził się.

          Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
          uwierz mi.

          1. tak , elliot_pl 5/11/12 17:10
            jak masz DPF to powinien byc olej niskopopiolowy, zeby nie zatkal DPF na cacy.

            momtoronomyotypaldollyochagi...

          2. W ten sam silnik , JaroMi 5/11/12 19:32
            w Focusie z DPF ponad 200kkm wlewam Elf SXR 5w30 (najtańszy z polecanych jakościowych totali) i chodzi jak zegarek.
            Zasłyszane na forach:
            Jedną piętą achillesową tych silników są problemy ze smarowaniem (silnik i turbinka) - mało oleju i wydajności smarowania "na deficycie".
            Trzeba często wymieniać i nie można tak dowolnie sobie zagęszczać.
            Cóż ci po ciśnieniu skoro wydajność obiegu zaniknie?
            Podobnież smarowanie przeprojektowano po 2009r gdy zwiększyli michę i kanały smarne ( wymiana oleju to 4,5literka a nie 3-3,5l jak wcześniej).
            Ale póki co wymieniam co 10-15tysi (jesień,wiosna i lato:))
            Co do filtrów to ford/psa/volvo różnią się (tak słyszałem) jakimiś wcieciami w plastiku tak, że trzeba przeprowadzać nożykiem prace "dostosowawcze". Ale sam nie trafiłem na to. Może jakis ząbek nie w tym miejscu obudowy filtra robi ci niedobrze?
            Przejedź sie do jakiegos mastaha od PSA napewno Ci zdiagnozuje, bo na odległość to sobie mozemy... Kłopoty ze smarowaniem są zawsze poważnym ostrzeżeniem - I opowiadaj, co się w temacie dzieje - jestem ciekaw.
            Powodzenia
            Ja

            w tym cała bida, ze go nie za bardzo
            widać...

  2. Kontrolka świeci się , Bitboy_ 5/11/12 14:29
    kiedy jest słabe ciśnienie w układzie smarowania.
    Wnioskuję więc że to zdychająca pompa oleju, lub jakiś zator w układzie smarowania może w okolicy 'smoka' w misce.. większe obroty to większe ciśnienie oleju w układzie. Tak zakładam. Jeśli poziom oleju jest ok to chyba jedyna możliwość.

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

    1. Tak jak mówisz, , ReMoS 5/11/12 16:43
      aczkolwiek smok był czyszczony, słyszałem, że to filtr jeszcze może powodować stąd też pomysł właśnie na jego wymianę ta oryginalny PSA.

      Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
      uwierz mi.

      1. daj znać , Bitboy_ 5/11/12 22:23
        jak wyjdzie kontrola ciśnienia po wymianie filtra..

        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
        ,FraDesION660P

  3. jesteś pewien, że masz 190tkm? , Chrisu 5/11/12 15:11
    tak z ciekawości spytam ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. czemu nie wierzysz ? , XiSiO 5/11/12 15:48
      Miły Turek zapewniał przy sprzedaży że starsza Pani jeździła tylko do sklepu, tyle może mieć skoro to była starsza Pani.

      "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
      zapłacisz adeną" (C) XiSiO

    2. być może tak być może nie, ale ile mam podać :> , ReMoS 5/11/12 16:32
      tyle mam na liczniku :P
      Może pod spodem będzie sławna karteczka jakby rozebrać :P

      Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
      uwierz mi.

  4. a co masz za filter? , Kraszan 5/11/12 16:39
    bo do tych dv6ated4 czy dv6ted4 filtrona i innych bym nie ryzykowal. tylko purluxa. wymien na purfluxa i sprawdz czy dziala. obys nie zajechal pompy oleju.

    1. no właśnie nie wiem jaki mam, ale nie jest to filtron, , ReMoS 5/11/12 16:47
      ale sądząc po cenie to może i nie specjalny.

      Zobaczę jutro czy nie mają takiego może w sklepie, alczkolwiek zamówiłem ten oryginalny PSA (cena coś też 45PLN)
      http://www.motointegrator.pl/...leju-purflux-l343a

      Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
      uwierz mi.

      1. a ja wlasnie sie dziwie , Kraszan 5/11/12 16:52
        bo sam do swoich cytryn kupuje tylko purfluxa, a ludzie biora inne, mimo, ze oryginaly sa tanioszkie (no moze oprocz paliwa do hdi, bo w starszych 2,0 wymienialo sie wklad, tutaj filterek za ponad 100pln, ale na razie 3 zimy i smiga jak nowy)

  5. Ja też tak miałem w maździe 323F... , Burni 5/11/12 18:12
    ... żaden mechanik mi nie pomógł - jeden podkręcił tylko obroty na "wolnym biegu" i "pomogło". Na trasie Sanok - Kraków rozsypały mi się panewki na wale korbowym - po sekcji silnika okazało się, że było słabe smarowanie - objawy miałem podobne jak u Ciebie.
    Moim celem nie było straszenie Cię :-)

    1. Tia, bo takich mamy 'mechaników' właśnie , Bitboy_ 5/11/12 20:09
      i z tego powodu właśnie swojego samochodu żadnemu patentowanemu partaczowi nie oddaje. Nigdy.
      Mam problem, to go diagnozuje i usuwam sam, wystarczy do tego logiczne myślenie, podstawowe narzędzia, jakiś garaż i trochę chęci.
      Jeśli bez ŻADNEGO pojęcia sam wymieniłem uszczelki pod głowicami w swojej V'ce, ustawiając fazy rozrządu i sam rozrząd od podstaw, i zapłon "własnoręcznie", to utwierdziło mnie w przekonaniu że dam radę zrobić wszystko. I jak na razie, wszystko robie przy samochodzie sam, a jest co robić bo już ponad 11 latek ma..
      Jedyne z czym jadę do mechanika, i to też z rodziny w sumie, to na diagnostyke na 'komputer' bo tego nie mam :)

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. niestety nie każdy ma garaż , Thadeus 5/11/12 21:14
        mnie to boli bo pogrzebać nie mogę i nawet drzwi zdemolować by głupi zgęstniały smar wymienić na nowy w zamku (ciegnach) który na mrozie nie chce się za 1 razem zamknąc ;)

        ...

      2. ja mam sposób , Tomasz 5/11/12 22:31
        jak widzę że mechanik ma wóz mojej marki (akurat to mnie interesuje), do tego w wypasionej, rzadkiej wersji, oczywiście nie prosto z salonu (to każdy potrafi) tylko lekko już vintage to oddaję trochę spokojniej wóz. A nóż fanatyk.

        Ale i tak zgadzam się w 99%. Ostatnio w LPG 2 gen wymieniono mi silnik krokowy - który tylko czasem, powiedzmy 1 na 6 miesięcy się zawiesił, co skutkowało dławieniem silnika, a tak to "sprawny" - na regulację śrubą (no fakt - działała w 100%:). Poklepano po plecach i pożegnano. Ech... Jakaż była ma radość jak to odkryłem...

        Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

      3. uszczelka uszczelką , PaszkfiL 6/11/12 08:53
        a planowanie głowicy ? sam robiłeś ? :> czy olałeś temat planowania

        o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

        1. Robiłem sam , Bitboy_ 6/11/12 08:57
          i to takim narzędziem że gdybyś zobaczył jak to robiłem to popukał byś się w głowę i zaśmiał. Ale wiesz co, działa. Zrobiłem już ponad 15 tysięcy km po tym remoncie, mijają 2 lata, i wszystko jest super.
          Po prostu wyrównałem nierówności powierzchni, i wypolerowałem wszystko od strony głowicy i bloku najlepiej jak potrafiłem, a czym to już mało istotne :)

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

          1. no tak ... tak też można , PaszkfiL 6/11/12 09:08
            tylko to właśnie jest podejście druciarskie ... u siebie jak pogiąłem zawory w pewien piękny dzięn to też robiłem sam ... całą kape silnika, ale głowice już oddałem do zaprzyjaźnionego warsztatu, żeby nie mieć niespodzianek ... są rzeczy, które niestety trzeba dać do warsztatu.

            o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

            1. Fakt niby są takie rzeczy , Bitboy_ 6/11/12 09:15
              bo nie posiadam faktycznie tokarki czy jakiejś obrabiarki, ale bez przesady, głowica nie jest planowana z dokładnością do mikrometra. Jestem w stanie się założyć o skrzynkę piwa że zrobiłem to tak samo dobrze jak zrobiliby to w warsztacie. A dlaczego?
              Ponieważ ja mimo braku profesjonalnych narzędzi, robiłem to przez 3 dni po kilka godzin. I robiłem to dokładnie, z sercem, bo robiłem to dla siebie. Naprawiałem swój ukochany silniczek i nie pozwoliłbym sobie na błąd :)

              9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
              Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
              ,FraDesION660P

              1. no tak , PaszkfiL 6/11/12 09:18
                ja też robiłem to dla siebie ... zawsze robie dla siebie ... dmucham i chucham ... silnik, panewki, sprzęgło ... blacharka ... jednak głowice i malowanie zostawiłem tym którzy robią to zawodowo...

                moge sobie pozwolić na zabawe bo auto ma lat 18... silnik 8v jest prosty jak budowa cepa ... mająć nowszy wózek już bym się chyba tak bał bawić ... za dużo elektroniki... ;)

                o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                1. o lakierniku czytaj na dole , Bitboy_ 6/11/12 09:25
                  nie wiem czy ja mam takiego pecha ale co komuś dam do roboty to dostaje zjebane/spartaczone.
                  Straciłem wiarę w ludzi, po prostu nie ufam żadnemu 'fachowcowi' obecnie i już.
                  Chyba zacznę się uczyć malować.. Wielką sprężarkę mam, nic tylko kupić dobry pistolet, poczytać teorię i się uczyć. W najgorszym wypadku jak pomaluję to odpadnie po jakimś czasie (tak jak teraz odpada więc mi to wisi..). A co popsuje to przynajmniej wiem że sam jestem winny a nie będę pomstować na jakiegoś cepa.

                  9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                  Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                  ,FraDesION660P

              2. BTW , Bitboy_ 6/11/12 09:20
                Druciarskie podejście.. 3 dni temu zauważyłem że powłoka lakiernicza (warstwa lakieru bezbarwnego) zaczęła się łuszczyć w 2 miejscach na tylnej klapie, i to o średnicy ok. 12cm każde z ognisk!
                Wygląda to jakby z bezbarwnego zrobiła się folia, a pod spodem jest wilgoć :/
                I oddaj tu coś do malowania lakiernikowi. FUCK!
                No i teraz to już się miarka przebrała, właściwie 1/3 samochodu nadaje się do malowania.. Masakra, gdybym wiedział kto to malował to bym mu wybił zęby. Niestety zrobiono to 'za poprzedniego właściciela' :(

                9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                ,FraDesION660P

                1. już klaruje :D , PaszkfiL 6/11/12 09:35
                  bo miałem dokładnie tto samo ...

                  klar odchodzi bo ktoś spartaczył malowanie ... u mnie było identycznie ... auto było malowane jak się dowiedziałem w garażu, w zime ... przy malowaniu wszystko ma swój czas ... podkład musi wyschnąć, baza po położeniu musi wyschnąć, klar który się kładzie musi być położony w odpowiednim czasie i temeraturze, by całość nie była miękka i nie zaczęła odchodzić ... obecnie jestem dwa miesiące po odbiorze auta od lakiernika ... czy ten dał dupy czy nie dowiem się dopiero za pół roku... a póki co auto stoi sobie i w zime dróg ani soli nie będzie doświadczać ... :)

                  też miałem tak, że jak dałem komuś auto do roboty to coś było spierdolone... więc wgryzłem się w książke sam naprawiam ... i ... naprawiam ... ;) w zasadzie jak kupiłem to auto to wiedziałem jakie i gdzie wlać paliwo ... ;)

                  stan w dniu zakupu:
                  http://imageshack.us/f/6/dsc00693al.jpg/
                  stan na dziś dziesiejszy:
                  http://imageshack.us/...a24661710151258671426.jpg/

                  o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                  1. chyba nie jezdzisz na tych oponach , Tomasz 6/11/12 23:59
                    na co dzień? rej. SK, czyli poruszamy się po tych samych drogach (SY) a ja ewoluuje od 50..55 do 65 i jak napompuje 2bar to mnie qu... bierze. Starzeje się ot co.

                    Pan Croup i pan Vandemar zabijali czas.

                    1. owszem jeżdze , PaszkfiL 7/11/12 09:08
                      felgi są o szerokosci 7j a opony to 165/40/16 dmucham je na 2,3 bara :)
                      drogi w sk a sy (szczególnie szombierki) to kolosalna różnica ;)

                      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

                      1. Ja mam , Bitboy_ 7/11/12 09:45
                        215/50/16 i dmucham na 2,5.. czasem 2,75 nawet.
                        A drogi u mnie to masakra (SMY), niezbyt przyjemna jest jazda w okolicy to fakt.

                        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
                        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
                        ,FraDesION660P

                        1. profil , PaszkfiL 7/11/12 10:07
                          50 przy 16 calach to jest naprade całkiem sporo gumy :)

                          ale faktem jest, że czasem jazda po drogach w PL to męczarnia :D

                          o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

  6. Nie olewaj tematu bo zapłacisz za głupotę tak jak ja. , Norton 5/11/12 21:25
    Dokładnie te same objawy. Pewnego zimowego dnia kontrolka nie zgasła. Zgasł za to silnik. Zatarte panewki na jednym z wałków rozrządu. Niestety panewki zintegrowane z głowiczką więc 2k zł poszło się ... .
    Przyczyna - obniżone ciśnienie w układzie z powodu przytkanego ssaka. Podjedź do warsztatu i niech zmierzą ciśnienie. Operacja prosta i powinna kosztować grosze. Będziesz wszystko wiedział.

    Zmień swój podpis na Boardzie
    maks 100 znaków, 3 linie,
    zabroniony spam oraz reklama

  7. jak masz silnik PSA , Markizy 6/11/12 14:57
    to do nich sam producent zaleca total'a, no chyba że się coś w ostatnim czasie zmieniło.

    Na Bordzie od 2003-03-03:D
    i5 6600, 2x8GB, 7770

  8. No już wiem :( , ReMoS 6/11/12 15:14
    Ciśnienie poniżej 1 bara przy 1000obr czyli za małe, diagnoza padający silnik, i co teraz?

    1. Szlifowanie/wymiana panewe etc. - taki ponoć standard reanimacyjny
    2. Wymiana na gotową kolumnę od dawcy?

    Które Waszym zdaniem rozwiązanie jest lepsze?

    Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
    uwierz mi.

    1. ale co mają panewki , Bitboy_ 6/11/12 15:26
      do ciśnienia oleju to ja nie wiem..
      Ciśnienie jest słabe, ok, ale logicznie myśląc, to co może taki stan powodować?
      Diagnoza typu 'padający silnik' to diagnoza typu:
      "ja wiem co się zepsuło, silnik się popsuł!" (czyli żadna..)
      Że ciśnienie było słabe to byłem pewien już wczoraj, liczyłem na to że szanowni mechanicy dojdą do tego co jest przyczyną.. no ale jednak nie.
      Skoro nie chce się im bawić w poszukiwanie przyczyny, to ja bym wymieniał cały silnik, jak na grubości to na grubości, a co..

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. ból, że nie znam się na autach... , ReMoS 6/11/12 16:36
        nieszczelność jest bo w silniku ponoć "luzy" na pierścieniach i hgw gdzie tam jeszcze, będzie silnik rozbierany i sprawdzany jego stan bo inaczej to nie ma jak ocenić, tak samo pompa oleju wymaga rozebrania i sprawdzenia - tyle zapamiętałem.
        Panewki to nie wiem czy przy szlifowaniu/planowaniu głowicy czy jak to tam się nazywa to nie wymienia się? Albo może u mnie dlatego, że stukają i popychacze na górze i być może te panewki.

        Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
        uwierz mi.

        1. no to będzie trochę kosztować , Bitboy_ 6/11/12 16:50
          wymiana pierścieni to nie będzie tanie, do tego regeneracja panewek, pewnie dojdzie wymiana uszczelniaczy zaworowych, i kto wie co jeszcze wymyślą.
          Pompo oleju do przeglądu przede wszystkim, sam jestem ciekawy czym to się skończy. No ale prawda jest taka że jak kupisz używany silnik to też nie masz gwarancji że po roku nie padnie.. Przejebane, wiem coś o tym.. :|

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

    2. Taka diagnoza , JaroMi 6/11/12 16:53
      jak napisał Bitboy, to źadna diagnoza. W tym silniku przy 200tys to się pierwszy raz naped rozrządu robi a nie stwierdza zgon.

      w tym cała bida, ze go nie za bardzo
      widać...

    3. to moze , Kraszan 6/11/12 18:59
      zacznij od pompy oleju, czyli jak mowilem dzis rano, filtr gowniany, problemy, opilki na filtrze i pompa oleju poszla

  9. hmmm , PaszkfiL 6/11/12 15:29
    1. wiesz co bedziesz miął zrobione i co do zrobienia
    2. zeswapujesz ... i nie ma gwarancji że bedzie dobrze, mało tego możesz trafić na jeszce gorszy egzemplarz...

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

  10. Tutaj poczytałem jeszcze trochę: , ReMoS 6/11/12 16:48
    http://forum.fordclubpolska.org/...p/t-125434.html

    to tak dla potomnych jakby ktoś szukał.

    U mnie bo nie dodałem chyba, po dzisiejszych oględzinach filtra oleju faktycznie znajdują się tam opiłki no i turbo było jakoś wcześniej wymieniane.

    Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
    uwierz mi.

    1. opiłki ? , PaszkfiL 6/11/12 17:43
      no to stary ... szukaj silnika ... :|

      o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

      1. No jest cały blok/kolumna , ReMoS 6/11/12 18:02
        czy jak to się tam nazywa, do zanabycia za bagatela 1900PLN

        tylko pytanie czy iść w tą właśnie stronę czy "regenerować" ten obecny. ??

        Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
        uwierz mi.

        1. hmm , Kraszan 6/11/12 19:18
          zacznij jak mowilem, wymien pompe oleju, zalej totala 5w40 quart 9000, nie energy, daj filtr l343a, na pewno na poczatek najtaniej cie to wyjdzie

  11. i jeszcze jeden link. , ReMoS 6/11/12 17:07
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=29422.0

    Nie ufaj każdemu, kto zawsze mówi
    uwierz mi.

  12. hmmmmmm , PaszkfiL 6/11/12 18:13
    jak masz opiłki w filtrze, to dedukuje, że są wszędzie ... tutaj polecił bym Ci jednak zmiane silnika ...

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL