Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » jenot 17:55
 » Saturn64 17:55
 » milekp 17:54
 » SpiDy 17:54
 » Rod 17:52
 » Pio321 17:52
 » Wojski 17:51
 » Yasiu 17:51
 » SonyWali 17:49
 » perek 17:48
 » malyy 17:47
 » DrLamok 17:47
 » Wedelek 17:47
 » biEski 17:47
 » PCCPU 17:44
 » Kilgor 17:44
 » Fasola 17:44
 » Seba 17:43
 » Liu CAs 17:42
 » Tomasz 17:41

 Dzisiaj przeczytano
 15602 postów,
 wczoraj 14879

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

cwaniakowanie-chyba polska specjalność , ulan 1/02/13 20:31
jutro mają protestować mieszkańcy pragi, ze niby przez metro walą się ich domy
tu więcej http://warszawa.gazeta.pl/...a__Jutro_protest.html
wyglądałby to wszytko całkiem dobrze, ludzie walczą o swoje domy itp...
ale...
no właśnie: http://geoforum.pl/...ingu-&menu=46812%2C46820
krótko mieszkańcy zagrożonej kamienicy wywalili wszelkie urządzenia monitorujące, nie chcą odpowiedzieć czemu, ale nasuwa się myśl ze chcą przycwaniakować i na koszt metra wyremontować swoje kamienice (a są to najstarsze w Warszawie, bo Pragi nie objęło powstanie, praktycznie przetrwała w przedwojennym stanie, te kamienice mają ponad sto lat i pewnie wymagają remontu, więc wspólnoty wpadły na genialny pomysł jak zrobić to cudzym kosztem...

pozdr. ułan vel ulan
"Uwielbiam zapach napalmu
o poranku..."

  1. pod drugim linkiem zastanawia mnie jedno sformułowanie , bwana 1/02/13 20:42
    Rzecznik metra: "W wypowiedzi dla „RK” rzecznik AGP Metro powiedział, że pismo nie ma żadnego uzasadnienia, a decyzja jest nieodpowiedzialna."

    I teraz, co istotne - czy chodzi o to że "w piśmie nie ma żadnego uzasadnienia żądania" czy że w opinii rzecznika "pismo nie ma uzasadnienia".

    Nadto, Ulan, mowa o jednej kamienicy i jednej wspólnocie - przynajmniej jak dotąd. No ciekawe o co tu chodzi.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    1. ale oni chcą zablokować budowe metra , ulan 1/02/13 21:29
      ...

      pozdr. ułan vel ulan
      "Uwielbiam zapach napalmu
      o poranku..."

      1. zauważyli... , Yosarian 1/02/13 22:22
        że mają ich w d*pie, całe ryzyko (uda się nie uda, popęka nie popęka) przerzucili na wspólnotę, więc dlaczego nie ?

        All the best people in life seem to like
        LINUX.
        Steve Wozniak

    2. IMO... , Yosarian 1/02/13 22:20
      /I teraz, co istotne - czy chodzi o to że "w piśmie nie ma żadnego uzasadnienia żądania" czy że w opinii rzecznika "pismo nie ma uzasadnienia"./

      ...to nieistotne dlaczego nie chcą tachimetrów na swoim budynku, swojej własności. Wspólnota nie musi uzasadniać swoje decyzji, a wykonawca metra nie jest od tego aby cokolwiek z tego pisma wspólnoty rozpatrywać i w efekcie decydoawć: zdemonuję/ nie zdemontuję. Wystarczy, że wspólnota napisała "wypie**alać z naszego budynku i niech wasza noga tutaj nie powstanie".

      A w domyśle: "te wasze tachimetry to działania pozorowane bo i tak nie zabezpieczą konstrukcji budynku przed np. pękaniem ścian (osuwanie gruntu pod fundamentem/ami) bo tylko zasygnalizują problem i możliwość jego eskalacji. Jako wykonawca postanowiliście zabrać się do sprawy "od d*py strony" czyli będziecie chuchać i dmuchać jak zacznie się walić. Wasz sprawa, że postanowiliście zminimalizować sobie koszty budowy metra naszym kosztem, wszak mogliście wcześniej zabezpieczyć nasz budynek przed skutkami (np. osiadania) osuwania gruntu przy pracach odkrywkowych przy metrze a dopiero potem zając się budową metra ...." itd.

      Wspolnota najwyraźniej nie jest tak naiwna jak ten komentator wierzący najwyraźniej bardzo głęboko w to co napisał:
      ---------------------
      Jak im NIE DAJ BOŻE ściana popęka, czy sufit spadnie na głowę to wtedy bedzię wina wykomnawcy, że nie zadbał o ich bezpieczeństwo. Ludzie to deb...le.
      ~Wybraniec (...skarzysko.vectranet.pl)
      2013-02-01 09:44:31
      -----------------------

      Ludzi wyzywa od debili a sam na takie miano zasługuje, wierząc w bzdury które wypisuje, w cudowną moc urządzeń moniturujacych LEICA.
      najlepszy przykład jest w linku, który podał Fantomas: monitoring jest ale ściany popękały no ale nie popękały z naszego powodu bo jest przeca monitoring .... pęknięcia są w ściankach dzialowych a do ich wywołania wystarczą silne wibracje od urzadzeń np. ryjacych ziemię dla metra...

      All the best people in life seem to like
      LINUX.
      Steve Wozniak

      1. Ha! Bo ja patrzyłem na temat bardziej pod kątem rzetelności dziennikarskiej niż na sam , bwana 2/02/13 02:51
        problem. To, że wspólnota nie musi się tłumaczyć to akurat wiem.

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

  2. a to okropne cwaniaki , Fantomas 1/02/13 21:27
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/...rzyczyny,72563.html

    galerie sobie odermontuja na koszt metra.. genialny pomysł jak to zrobić cudzym kosztem .. i to nawet nie stuletnią.. ale cwaniaki chcą sobie wyremontować 11 letnie centrum .. normalnie jestem oburzony ..

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. to czemu nie chcą , ulan 1/02/13 21:34
      aparatury pomiarowej??
      promieniowanie??? ja nie mówię ze się nie dzieje źle na budowie metra, bo sam wiesz ze się dzieje ch...jowo
      hmm powiem ci tak, ja mieszkam w zabytkowym domu wybudowanym przed wojną (nazywają to nawet perła przedwojennego Żoliborza) i mimo ze mam ok 300 m do metra dom pęka...
      ale nie rpzez metro, popelniono błąd przy budowie i nie zrobiono dylatacji miedzy dwoma skrzydłami, jedno osiada a drugie nie...

      pozdr. ułan vel ulan
      "Uwielbiam zapach napalmu
      o poranku..."

      1. wiem gdzie mieszkasz , Fantomas 1/02/13 21:46
        kobieta zadająca się obecnie ze mną nie raz podziwiała Twój budynek "wczesnego renesansu" :)

        co do CH Wilenska to myślę, że oni po prostu mają kasę i wysyłają sobie pisma przez prawników, a nie stoją w bramie i krzyczą, że im się coś wali ... jak wspólnota obok ..

        a co do budowy metra .. prezydent Warszawy HGW jaki to nowy termin podała otwarcia tunelu bo już się pogubiłem ? :P

        .... jezeli nie wyłapałes(aś)
        złosliwosci to przeczytaj raz
        jeszcze ...

      2. to mamy do siebie , yolek 1/02/13 22:22
        niemal rzut beretem ;P

        ...::: GG#: 794008 :::...

      3. hmm... , Yosarian 1/02/13 22:36
        "mieszkam w zabytkowym domu wybudowanym przed wojną (nazywają to nawet perła przedwojennego Żoliborza) i mimo ze mam ok 300 m do metra dom pęka..."

        hmm...dom, kamienica z ....przyjmijmy ~1930 roku

        "ale nie przez metro, popelniono błąd przy budowie i nie zrobiono dylatacji miedzy dwoma skrzydłami, jedno osiada a drugie nie..."

        A kiedy budynek zaczął pękać ? Czy gdy zaczęto prace przy metrze ? wtedy mamy wyraźna korelację czasową zdarzeń no i przyczynowo - skutkową...tak stary budynek już dawno osiadł (najbardziej podczas wzoszenia i krótko po nim) a teraz wibracje od urządzeń w metrze mogły wywołać przemieszczanie części gruntu pod ścianami nośnymi i osiadanie...

        All the best people in life seem to like
        LINUX.
        Steve Wozniak

        1. dom zaczął pekać znacznie wcześniej , ulan 1/02/13 23:17
          nim w ogóle pojawiło sie metro. z historii wiem, ze wcześniej na tym miejscu były glinianki, więc teren był bagnisty, dom został postawiony na palach, dom jak patrzeć na niego z góry ma kształt litery L i właśnie na łączeniu tych dwu skrzydeł pęka. jedno skrzydło osiadło bardziej niż drugie, przy projektowaniu popełniono błąd nie robiąc dylatacji, żeby te łączenie mogło pracować...

          pozdr. ułan vel ulan
          "Uwielbiam zapach napalmu
          o poranku..."

      4. "to czemu nie chcą aparatury pomiarowej" , Yosarian 1/02/13 23:17
        a po co jak mają patrzałki i widzą co się dzieje u nich czy u sąsiadów, gdzie glbowgryzarka już była a reszta w tym cytacie:
        -------------------
        Jakbyś czytał ze zrozumieniem to nie zgodzili się na kolejne mierniki.
        Pękły ściany pojawiły się pierwsze mierniki pękają dalej, firma chce instalować kolejne mierniki. Czy ciebie jako właściciela z pękniętą ścianą interesuje przyrząd pomiarowy, czy zaprzestanie dewastacji i naprawienie powstałych uszkodzeń? Nie dziwię się mieszkańcom, bo jakość zabezpieczenia budowy i kojenie awarie mówią same za siebie. Powiśle stacja zalana, tunel zamknięty, a z drugiej strony bujdy, że jest w porządku... ale oni muszą to i tamto. Świętokrzyska w miejscu obsuwiska, prace wstrzymane, teoretycznie grunt już wzmocniony, to jeśli wzmocniony to czemu przestój ?
        -----------------------------------------------

        All the best people in life seem to like
        LINUX.
        Steve Wozniak

        1. widzisz wcale nie ejst powiedziane ze te pękniecia są od metra , ulan 1/02/13 23:20
          równie dobrze jak w przypadku mojego domu może to być zupełnie co innego. a to ze nie wpuszczają mierników jeszcze bardziej budzi podejrzenie ze boja się ze wyjdzie zupełnie co innego i nie załapią sie na krzywy ryj na remont kamienicy...

          pozdr. ułan vel ulan
          "Uwielbiam zapach napalmu
          o poranku..."

  3. powrot do przyszlosci? , Banan 1/02/13 22:58
    cytuje" Będą się domagać, by wykonawca metra naprawił szkody w ich domach, zanim zacznie się drążenie tuneli."

    maja naprawic przed zepsuciem? :)

  4. powiedzcie mi taką rzecz , Chrisu 1/02/13 23:59
    czy tworząc metro w Wwie nie można było zrobić czegoś łączonego? Tzn częściowo pod ziemią, częściowo jako kolej, a częściowo jako coś w formie kolejki w Chicago?

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. nie , J@rek 2/02/13 00:07
      ...

      Poradniki
      http://ubuntu.freesoftware.cba.pl/1404.html
      http://elementaryos.freesoftware.cba.pl

      1. bo? , Chrisu 2/02/13 01:35
        wstyd czy co?

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. Podejrzewam że po prostu na tej trasie nie ma miejsca by puścić metro na ziemi , bwana 2/02/13 02:44
          No i pewnie brak tras alternatywnych ze względu na chaotyczną zabudowę Warszawy. Rzecz jasna można sobie wyobrazić estakadę na filarach nad ulicami, ale mieszkańcy sąsiednich kamienic zwariowaliby od hałasu.

          "you don't need your smile when I cut
          your throat"

          1. Lubie takie przeskoki z skrajnosci w skrajnosc :) , ptoki 2/02/13 03:03
            Metro w wawie jest budowane bez sensu.
            Te odcinki co są pod ziemią były budowane i tak metodą odkrywkową i i tak nad nim nie bedzie większej zabudowy niż budka ciecia parkingowego.

            Taki pożytek z TBM że hej. No, na daszyńskim można parkować :)

            Metro można było bez problemu budować pod jedną czy drugą drogą np. pod swietokrzyską albo pod jerozolimskimi.
            Jakoś ci co mieszkają przy poniatowszczaku nie dostalo pierniolca...

          2. przecież w wielu miastach na całym świecie , Demo 2/02/13 03:13
            metro leci między budynkami na estakadach i jakoś ludzie żyją. Warszawiacy mają jakoś specjalnie wyczulony słuch czy co?

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

            1. a może , Markizy 2/02/13 08:16
              chodzi o estetykę, jak walną mieszkańcom szpetotę z betonu przed oknami to też nie będą zadowoleni (cień, hałas, wibracje itp). Tym bardziej że stare miasta mają bardzo zwartą budowę, co innego w nowo wybudowanych dzielnicach gdzie miejsca na takie twory jest dużo ponadto nie będzie się aż tak odróżniać od współczesnej architektury.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. imho nowo budowane osiedla , Demo 2/02/13 09:43
                to można spokojnie tak zaprojektować by ruch po nich i z nich odbywał się płynnie. To centrum ma problemy przecież nie peryferia.

                napisalbym swoj config,ale sie nie
                zmiescil:(

                1. nie masz racji , Markizy 2/02/13 17:18
                  bo ktoś może mieszkać na peryferiach a pracować w centrum, dlatego musi być też budowana linia metra na peryferiach żeby zmniejszać obciążenie ruchem w centrum.

                  Na Bordzie od 2003-03-03:D
                  i5 6600, 2x8GB, 7770

                  1. linie metra nie musi , Demo 2/02/13 17:47
                    sięgać na zadupia Warszawy tylko na granice centrum, tam gdzie da się zorganizować dobry dojazd. Do stacji autkiem a potem metrem. Niby niewygodne ale niestety nie stać nas na stworzenie w ciągu 2 lat sieci metra jak w Londynie.

                    napisalbym swoj config,ale sie nie
                    zmiescil:(

    2. Oczywiscie ze sie da. , ptoki 2/02/13 02:57
      Przez wisłę można bez problemu przejść mostem.
      To raczej pójście pod korytem jest problemem.

      Ale wtedy nie bylo by tak elegancko.

      1. Powtarzasz za kimś, czy sam to stwierdziłeś? , zartie 2/02/13 15:06
        Z jednej strony jest wysoka skarpa (~20m), ale z drugiej wysoko nie jest. To teraz obejrzyj to:
        http://www.metro.waw.pl/pliki/mw1/iiliniacn_d.gif
        ... i powiedz gdzie niby metro miałoby wyjeżdżać na powierzchnię przed mostem i gdzie ponownie wjeżdżać do tunelu.

        1922 - Narutowicz
        2019 - Adamowicz

        1. No tamże. Tylko powinno dłużej iść pod tamką. , ptoki 2/02/13 20:44
          Ewentualnie pod drewnianą.
          Wychodziło by po prostu ze skarpy. I dalej już poziomo na most.
          Bylo by ciutke krócej (wariant drewniana) lub podobnie jak jest tyle że kumplowi by wybetonowali trawnik przy syrence troche bardziej...

          Potrzeba wyburzenia paru domów na skarpie to o wiele lzejszy problem niz kurzawka i pompowanie wody z tunelu nie wspominajac o rozpiżdzonym tunelu wzdłuż rzeki...

          1. "potrzeba wyburzenia paru domów" w okolicy, gdzie cena 1m^2 mieszkania sięga 13 tys.zł ??? , zartie 3/02/13 13:14
            Wiesz ile by kosztował wykup nieruchomości? Skarpa nie jest przy samej Wiśle, więc nie wiem, czy "parę" by wystarczyło. Myślisz, że nikt nie policzył kosztów ?!?!?!
            Po drugie: Nie zająknąłeś się na temat przebiegu na Pradze. Zwróciłeś uwagę na poziomice na mapie? Tam jest 80 m n.p.m.! Poziom wody w Wiśle to 78 m n.p.m.! Torowisko na moście musiałoby być na wys. ok. 90 m n.p.m. Jak sobie wyobrażasz przebieg torowiska? Na drugim brzegu dodatkowo masz Port Praski!

            1922 - Narutowicz
            2019 - Adamowicz

            1. NO fajnie ale policz koszt pompowania wody albo wogóle koszt tunelu vs mostu. , ptoki 3/02/13 16:34
              O koszcie ponownego remontu tunelu wzdluz wisly nie wspominam a chyba warto brac pod uwage ze nie wszystko pojdzie dobrze.

              Po stronie praskiej jest masa miejsca zeby wpuscic tory spowrotem pod ziemie.
              Tam nieuzytki az kłują w oczy.

              Wez sobie zobacz wyloty metra w amsterdamie. Na to nie trzeba wiele miejsca.

              Ale coz. Przyszlosc pokaże że z tunelem beda problemy.I to nie z powodu technologi. Tylko z powodu partactwa albo gównianego zarządzania.

              1. Chyba jednak nie za bardzo wiesz o czym piszesz , zartie 4/02/13 09:44
                "Wez sobie zobacz wyloty metra w amsterdamie. Na to nie trzeba wiele miejsca."
                Gdzie masz miejsce na Pradze ???? Na tamtym brzegu masz teren zalewowy, 2 ulice na nasypach (ok. 84 m n.p.m.) i port. Port można sobie darować, ale nad ulicami musisz przejść na odpowiedniej wysokości, a do pokonania w pionie masz ok. 25 m!!! Na to potrzeba minimum 600 m. Bez wyburzeń między ul. Sprzeczną a torami kolejowymi nie ma szans.
                Policz koszt mostu, estakady, wykupu nieruchomości. Do całości dolicz awantury o hałas itd.

                1922 - Narutowicz
                2019 - Adamowicz

                1. IMHO i tak wyjdzie taniej i lepiej niż tunel. , ptoki 4/02/13 11:42
                  Ile to już ten wzdłuż wisły jest zamknięty? pół roku?
                  Rzuć kosztem jego zamknięcia. Nie tylko jego remontu teraz ale i kosztem paliwa i czasu ludzi w korkach...

                  To co się wyburzy i zbuduje kawałek estakady to się potem spożytkuje na powierzchnię handlowo usługową. Zresztą masa ludzi chętnie by zamieszkała nawet nad taką estakadą z racji bliskości tegoż metra.
                  A most przez wisłę nie musi być specjalnie wysilony. Metro to nie pociąg z węglem. Relatywnie lekki.

                  1. koszty które ponosi ludność to dla władz żaden argument , bwana 4/02/13 12:38
                    pokazują to wyniki poparcia dla partii politycznych;-)

                    "you don't need your smile when I cut
                    your throat"

                    1. Wiem wiem. , ptoki 4/02/13 12:43
                      Sam mam ten luksus ze jezdze po sląskich drogach i na korki nie narzekam.
                      Jak jestem w wawie to mnie trzepie jak można tak miasto zepsuć. I to miasto które można było po wojnie łądnie zbudować od nowa a te wszystkie sypialnie ładnie opasać drogami.

                      Teraz jak wracam z roboty to robie prawie 50km przez śląsk i od pracy aż do domu nie mam ani jednej sygnalizacji świetlnej :)

                      1. hehe, pomarzyć zawsze można , bwana 4/02/13 12:58
                        ale żeby nie marudzić wyłącznie na stolicę, mój rodzinny Wrocław, ze trzy razy mniejszy od Warszawy, w czasie korków przejeżdża się w podobnym czasie co Warszawę.

                        "you don't need your smile when I cut
                        your throat"

                  2. Czyli się nie znasz, tylko sobie gdybasz (mówiąc delikatnie) , zartie 4/02/13 13:58
                    A koronny argument w tym gdybaniu to partactwo wykonawcy, który (według oficjalnych raportów) rozpoczął drążenie nie czekając aż wylany jako zabezpieczenie beton nabierze odpowiedniej wytrzymałości oraz zlekceważył pojawiającą się kilka dni wcześniej wodę. Oczywiście winne temu wszystkiemu są władze Warszawy?
                    "A most przez wisłę nie musi być specjalnie wysilony. Metro to nie pociąg z węglem. Relatywnie lekki."
                    To sprawdź przyspieszenia jednego i drugiego.

                    1922 - Narutowicz
                    2019 - Adamowicz

                    1. Takie gdybanie narazie mi sie sprawdza. , ptoki 4/02/13 14:17
                      Tak wygdybałem bajzel z stadionem i budową autostrad.

                      Weź pod uwage że na nie krytykuje tylko władz warszawskich. Ja krytykuję całościowo.

                      Zresztą władze też popisowo marnują to co powinni robić (min. wyznaczanie ulic i dróg w okolicy warszawy to pośmiewisko).

                      Możesz zignorować moje jojdanie. Mi nic wiecej nie urośnie jesli się ze mną zgodzisz.
                      Przyjąłem to co napisałeś i sobie to rozważam. I nie widzę problemu z wpuszczeniem torów z mostu pod ziemie po obu stronach.

                      Ale trzymam kciuki zeby ten tunel jednak był sukcesem. Bo jako tunel to zalety ma.

                      Byłbym bardzo zadowolony gdyby metro w wawie rosło szybko i sprawnie. Ale jak widze jak się to robi to mi ręce opadają.

                      Gdyby wisła miała solidne dno to bym sie nie odzywał. Ale węszę wtopę dlatego krytykuję.

                      Podobną krytykę uskuteczniałem przy wprowadzeniu świateł dziennych. I moje przewidzenie spełniło się w pełni (że policja to ma w dupie, ludzie beda swiecic byle jak i byle czym, pieszych będziemy przejeżdzać a ilość zabitych i rannych bedzie spadac tak samo tylko zmieni sie dystrybucja miedzy grupami).

                      I też spec od transportu ze mnie żaden a racje miałem...

                      1. Też jestem uczulony na "włoską solidność" , zartie 4/02/13 19:16
                        ... ale to kwestia stania z batem nad wykonawcą i egzekwowania napraw tego co zepsuł. Wariant z mostem, przy przyjętym przebiegu II linii, nie miał sensu, bo wymagałby zbyt wielkiej demolki na Powiślu i na Pradze (przy 600 m, o których napisałem wyżej, nachylenie torowiska przekraczałoby 40 promili, a to może oznaczać problemy jesienią i zimą, więc wskazane by było zastosowanie mniejszego).

                        1922 - Narutowicz
                        2019 - Adamowicz

                        1. Mnie ciekawi czy wogóle wariant mostowy był rozważany. , ptoki 4/02/13 22:48
                          Bo mam wrażenie że ktoś sobie wymyślił tunel i jest parcie na to bez liczenia czy szacowania zagrożeń.

                          Ale cóż? Obaczymy jak wyjdzie...

                          1. Na wariant mostowy potrzeba by było znacznie więcej czasu , zartie 5/02/13 08:51
                            Wywłaszczenia, protesty, wyburzenia, zależność od pogody, stanu Wisły, itd. Budowa metra w Warszawie zaliczała już tyle opóźnień, że szybkość realizacji była na pewno bardzo ważnym kryterium.

                            1922 - Narutowicz
                            2019 - Adamowicz

                            1. Chyba nie było by tak źle. I tak trzeba zbudować co nieco po obu stronach więc , ptoki 5/02/13 09:09
                              czas raczej nie byłby problemem. Most zbudować można niezależnie. Tylko wyjście i wejście tunelu w grunt byłby problemem.
                              Ale wtedy trzeba by TBM dwa razy w ziemie wtykać.

                              Ciekawi mnie na ile z zapasem na kurzawkę będzie pod dnem TBM wiercił.

                              1. IMHO główny problem może stwarzać nie kurzawka lecz obsługa ;-) , zartie 5/02/13 10:27
                                Przypomniał mi się dokument o drążeniu jakiegoś tunelu. Na rozruch zmontowanej tarczy przyjechał serwisant, a tu okazało się, że włoska ekipa odwrotnie zamontowała ostrza skrawające O_o Z jego wypowiedzi można się było zorientować, że zdanie na temat fachowości Włochów ma dobrze wyrobione i ugruntowane :-D

                                1922 - Narutowicz
                                2019 - Adamowicz

    3. da się ale tu też chodzi o zabezpieczenie się , digiter 2/02/13 11:08
      na wypadek wojny.
      Przyleci samolot, pierdyknie rakietę i już mostu na Wiśle nie ma. Tunel 20m pod Wisłą nie tak łatwo rozwalić.
      Pamiętacie wojnę w Jugosławii ?
      http://pl.wikipedia.org/..._lotniskiem_w_Sarajewie

      Piszcie do mnie per ty z małej litery

      1. No wiesz, może to zabezpieczy na wypadek nalotu jakiegoś laosu czy słowacji , ptoki 2/02/13 11:30
        jak przyleci ruski to jednym "bunker busterem" pozamiata...

        Argument dobry tylko nieżyciowy.
        Pozostałe mosty są mostami. Jak bedzie wojna to albo jednego dnia nie bedzie ani jednego bo nam ruski czy niemiec je zburzy albo sami wysadzimy...

        1. pamiętasz zimę 1979 ? , digiter 2/02/13 11:58
          bo ja nie, ale wiem że grubo było. Komunikacja była zablokowana przez ponad tydzień, lekarze nie mogli do pacjentów dojechać, to samo z fabrykami. Metrem możesz jeździć nawet przy metrowej warstwie śniegu.
          http://infowsparcie.net/...dr/zima_pkp_1979_15.jpg
          http://infowsparcie.net/...dr/zima_pkp_1979_17.jpg

          Piszcie do mnie per ty z małej litery

          1. piękna , Artaa 2/02/13 12:03
            była a ja młody i w niczym mi nie przeszkadzała ;-)

          2. i do szkoły , ibiz 2/02/13 12:25
            nie trzeba było chodzić :-) Można było z kumplami budować barykady ze śniegu, bunkry i cały dzień walić śnieżkami :-) Potem coś tam kazali odrabiać ale i tak było fajnie...

          3. No pamietam. Pamietam też że to jedyna taka zima w moim życiu. , ptoki 2/02/13 20:47
            No, może w 81 też było grubo. Ale co za problem puscic pociag zeby most odsniezyl?
            Raz dziennie, rano.

            Zamiast tego bedzie non stop woda w tunelu.
            Nie dlatego ze nie da sie zrobic tunelu szczelnego. Dlatego ze ciaproki zrobia go felernie...

            1. chyba można zaradzić , Markizy 2/02/13 21:45
              coś ze szczelnością tunelu skoro we Wiedniu jedną stacje metra wybudowali pod rzeką (dokładniej pod odnogą Dunaju), ale fakt faktem nie posiadam wiadomości na temat czy wypompowują stamtąd wodę, ale zacieków wodnych nie widać.

              Na Bordzie od 2003-03-03:D
              i5 6600, 2x8GB, 7770

              1. Oczywiscie że można. Tyle że trzeba to zrobić dobrze. , ptoki 3/02/13 00:44
                A u nas jest taki bajzel że nawet asfaltu dobrać dobrego nie umieją ani zbadać terenu pod kątem podziemnego jeziora czy kurzawki.

                Ja rozumiem jak się zdarzy wpadka. Ja rozumiem pojedyncze awarie.
                Ale wiesz, zeby prawie kazda inwestycja konczyla sie wtopą na miare ciulatej trawy czy nieużywalnego dachu?

                Nie jestem pesymistą ale wiem że to co u nas sie robi seryjnie można spieprzyć. A co dopiero coś co robimy pierwszy raz...

                1. widziałeś jakiś przetarg gdzie było że ma BYĆ DOBRZE?? , Artaa 3/02/13 20:55
                  Wszystkie ogłoszenia o przetargu w PL to 90-100% że ma być tanio.
                  Jeszcze nie widziałem takiego ogłoszenia, gdzie wybieraliby po jakości/gwarancji itp kryteriach

                  1. tanio , Markizy 3/02/13 21:42
                    może być, tylko żeby ktoś to sprawdził jakość inwestycji w chwili oddania, często urzędnik walnie pieczątkę na zasadzie wierze na słowo. Nikt kompetentny nie sprawdza inwestycji. Albo inwestycje robią koledzy lub ludzie co dali pod stołem więc ciężko wymagać jakości.

                    Ogólnie za spóźnienia z inwestycją są karty, PL chyba to nie obowiązuje, bo na euro2012 miała lecieć kolo mnie autostrada a nie wiadomo czy do końca bieżącego roku skończą.

                    Na Bordzie od 2003-03-03:D
                    i5 6600, 2x8GB, 7770

                    1. nie może być... , Artaa 3/02/13 22:32
                      sprawdź sobie ile kosztuje np. kawałek dobrej wytrzymałej rury (czy czegokolwiek innego), a ile zwykłej najtańszej

                      Ma być tanio i gównianie, to jest...
                      Oczywiście sprawdzanie powinno być, ale jak nie ma na początku określonych wysokich kryteriów jakościowych to ...
                      sprawdzają tylko kwity

                      1. zależy , Markizy 3/02/13 22:42
                        kto na czym oszczędza, jak ktoś oszczędza na materiałach, a nie na wykończeniu to tak jest.

                        Na Bordzie od 2003-03-03:D
                        i5 6600, 2x8GB, 7770

                  2. Jak już tu było pisane. , ptoki 3/02/13 23:06
                    Kryteria przetargu to cena. Ale to _na_co_ opiewa przetarg trzeba wypisać czy to w zamówieniu czy siwz czy jak tam sobie to nazwiemy.

                    I taki siwz powinien miec nie tylko wyszczegolowione co i jakie kupujemy/zamawiamy ale również jak to będziemy weryfikować.

                    Sam pisalem takie zamówienia.
                    Po drugim czy trzecim zacząłem pisać w nich rzeczy w rodzaju:
                    -Oprogramowanie powinno pozwalać na używanie formatu czasu i daty w postaci YYYY-MM-DD HH:mm:ss:uu
                    -Oprogramowanie powinno składować dane w bazie danych w której tabele i kolumny mają łatwo interpretowaną zawartosc lub powinna być dostarczona dokumentacja opisująca dane w bazie.

                    I zanim ktokolwiek zaczął patrzeć w tabelke w excelu ile co kosztuje tośmy brzydko mówiąc uwalili 3/4 produktów które nam dostawcy chcieli sprzedać.

                    Jak się okazało czego nie mają to nie tylko ceny pospuszczali ale i szybko zaczęli produkować dokumentacje i podsyłać nowsze wersje gdzie te babole były poprawione.

                    Tyle że mi zależało żeby kupić dobre bo sam miałem tego uzywać. Potem sie okazalo ze jednak nie bylo dla mnie ale było dobre. :)

                    I z tego powodu uważam że lepiej było by to nieszczesne metro zrobić inaczej. Bo urzedasom nie zalezy zeby bylo dobrze...

                  3. a najlepsze jest to, że na wiele robót sa cenniki państwowe , Chrisu 4/02/13 00:05
                    i zejście poniżej np 70% ceny z cennika = dziadostwo. A ceny w przetargach to nie raz 30% tej z cennika...

                    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

                    1. Bez przesady. Autostrady mamy jakieś 150% ceny europejskiej , ptoki 4/02/13 07:58
                      i też jest syf (np. powłoka asfaltowa nadająca się do francji a nie u nas).
                      Częściowo wina zleceniodawcy (bo se GDDKIA tak zażyczyła mimo że wykonawcy sygnalizowali problem) ale częsciowo wina wykonawcy bo jednak ceny mamy takie jak niemieckie a koszty jednak mniejsze są...

                      1. miałem na myśli inną skrajność. Cena 30% ceny realnej , Chrisu 6/02/13 10:26
                        a później (mając znajomości) ładujemy do oporu aneksami do umowy.

                        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2019, TwojePC.PL