Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Conan Bar 19:23
 » DJopek 19:21
 » HetmaN72 19:18
 » Kool@ 19:17
 » elliot_pl 19:16
 » Markizy 19:16
 » kyusi 19:16
 » Ziomek 19:11
 » Remek 19:06
 » Promilus 19:05
 » Zbyszek.J 19:04
 » braveh 19:03
 » mo2 19:01
 » Shark20 18:57
 » SebaSTS 18:53
 » KHot 18:48
 » Chrisu 18:45
 » P@blo 18:45
 » bieniek 18:44
 » McMi21 18:43

 Dzisiaj przeczytano
 27171 postów,
 wczoraj 36197

 Szybkie ładowanie
 jest:
wyłączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Zamówienie przez internet, odbiór osobisty i zwrot w przeciągu 10 dni , ligand17 7/02/13 11:01
Jakiś czas temu taki temat był wałkowany na forum: zamawiam towar przez internet, odbieram w sklepie, a potem chcę zwrócić w przeciągu 10 dni. Jedni twierdzili, że można tak zrobić, bo liczy się moment zakupu, inni - że nie można, bo odbiór nastąpił w sklepie.
Wygląda na to, że temat dotarł również do UOKiK, który postanowił zająć stanowisko: nie liczy się moment odbioru towaru, a moment zakupu. I nałożył na morele.net 121kPLN kary. Co więcej: UOKiK uznał, że zwracany towar nie musi być w oryginalnym opakowaniu.
Co prawda w komunikacie są sprzeczne informacje: raz jest napisane, że sklep uznał racje UOKiKu, innym - że się odwołał. Tak czy siak, temat jest chyba interesujący i warto go śledzić.
Tutaj linka do źródła: http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=10234

  1. Towar nigdy nie musiał być , Matti 7/02/13 11:11
    w oryginalnym opakowaniu. Co więcej - mógłby być nawet uszkodzony i odstąpienie byłoby skuteczne. Sprzedawca nabył by wówczas jedynie roszczenie o odszkodowanie.

    A co do tego, że nie liczy się moment odbioru towaru, a moment zakupu - bardzo dobrze, że tak ustalili. W końcu umowę zawiera się na odległość i sposób dostawy/odbioru towaru nie powinien rzutować na tryb zawarcia umowy.

  2. w avansie sie , Deus ex machine 7/02/13 11:18
    wycwanili, tam tylko rezerwujesz przez neta i idziesz placic przy odbiorze .)

    "Uti non Abuti"

    1. <.> , Maniak 7/02/13 11:26
      tak samo jest w euro agd, kiedyś się tak nabrałem. "Kupiłem" przez neta/zapłaciłem przelewem, odebrałem osobiście, a gdy chciałem zwrócić towar następnego dnia okazało sie, że dokonałem zakupu w sklepie stacjonarnym a nie przez internet.

      Zmień swój podpis na Boardzie

    2. no to przeca w Morelach dzialalo to tak samo , Kenny 7/02/13 12:22
      dokonujesz zamowienia (kupujac wysylkowo) lub rezerwacji (odbierajac osobiscie).

      Trzeba sie bedzie wgryzc w zrodlo... o co tak naprawde chodzi.

      .:Pozdrowienia:.

  3. no jak jeszcze ustalą , Hitman 7/02/13 11:56
    kto ponosi koszty wysyłki ( a znane są interpretacje, że to sklep i to w obie strony ! ) to cały e-handel pójdzie z torbami..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    1. przy marżach jakie mają sklepy - wątpię , Doczu 7/02/13 12:48
      Zapewne nie wszystkie branże mają równe marże, ale np. w takiej turystyce marże 40% to norma.

    2. odsylasz , Okota 7/02/13 12:49
      zawsze na swoj koszt nie sklepu, ALE sklep zwraca ci za towar i za wysylke. dlatego czest na allegro albo w regulaminach jest klauzula ze sklep w twoim imieniu zawiera umowe z poczta/kurierem. - co jest nielegalne:P

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. tzn. że jeśli , Demo 8/02/13 09:08
        ja odeślę do sklepu towar specjalnie wynajętym śmigłowcem to oni muszą mi za to zwrócić?

        P.S. Nigdy mi się nie zdarzyło, by sklep zwrócił mi za przesyłkę.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

        1. wysylke do Ciebie , Kenny 8/02/13 10:32
          Nie zwrotną...

          .:Pozdrowienia:.

  4. czytałem już tą historię , Krzem 7/02/13 17:12
    I naprawdę mi tym Morele podpadły. Wstyd. Ale wiecie co jest najbardziej wku.wiające? Mentalność ludzi w Polsce. Każdy myśli tylko jak wy.uchać innego.
    Podobna historia - jak reklamacje wyglądają za naszą zachodnią granicą:
    http://www.wykop.pl/...-przemyslen-nt-mentalnosci/

  5. hmm , bartek_mi 7/02/13 18:59
    mnie morele tak przerobily - pisalem o tym kiedys.
    taki sam regulamin mial (nie wiem czy ma ale pewnie tak) komputronik.

    zlodziejskie firmy i tyle

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  6. s.w. , Never 8/02/13 08:05
    123

  7. i jak zwykle wiele halasu o nic , Kenny 8/02/13 10:52
    podlozyli sie jednym zdaniem, nawet nie w regulaminie sklepu, bo jak pisalem wyzej zawsze to tam mieli, tylko w regulaminie netpunktu, gdzie zapomnieli biedaczyska wylaczyc/rozgraniczyc sprzedaz od rezerwacji :)

    .:Pozdrowienia:.

    1. PS. , Kenny 8/02/13 10:55
      Trezba oczywiscie przeczytac decyzje, bo z komunikatu prasowego jak zwykle gowno wynika i mozna odniesc wrazenie, ze nie pozwalali zwracac jak sie kupilo przez net.

      .:Pozdrowienia:.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL