Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Visar 14:23
 » elliot_pl 14:21
 » muerte 14:15
 » wielo 14:12
 » Liu CAs 14:09
 » rulezDC 14:06
 » McWandal 14:03
 » unodgs 13:56
 » Zbyszek.J 13:53
 » Demo 13:52
 » m&m 13:47
 » DJopek 13:44
 » yanix 13:42
 » hokr 13:40
 » cVas 13:39
 » dugi 13:33
 » Ramen 13:30
 » rzymo 13:25
 » MARtiuS 13:24
 » Artaa 13:24

 Dzisiaj przeczytano
 41099 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT - Matematyka] - kurna chyba wrócę do podstawówki , Micky 15/03/13 21:26
http://deser.pl/...cy_o__zadaniu_.html#BoxSlotIIMT

Wg mnie to powinno być 1. Ale faktycznie Excel wylicza 9, chyba że mu wpisać tak =6:(2(2+1)).

  1. a ja nie wiem , juzek 15/03/13 21:39
    zupełnie skąd te halo. Podstawowa reguła - kolejność wykonywania działań - i to wszystko.

  2. I słusznie , Emalia 15/03/13 21:43
    http://www.math.edu.pl/...nosc-wykonywania-dzialan

    =6/(2*(2+1)) jest jedynym poprawnym zapisem formuły.

    1. nie ładnie , Darek K. 15/03/13 21:58
      dodałeś jeden nawias

      Everything that has a beginning has an end

      1. a ty , elliot_pl 16/03/13 00:45
        spacje :)

        momtoronomyotypaldollyochagi...

        1. spe cjalnie , Darek K. 16/03/13 09:14
          ..... :)

          Everything that has a beginning has an end

  3. rozumiem , vaneck 15/03/13 21:59
    czemu nauczycielka maty upierała przy zapisie ułamkowym z kreską - znacznie mniej interpretacji :)

    A little less conversation, a little more action
    please

  4. <.> , Maniak 15/03/13 22:08
    Do dziś pamiętam jak mnie uczono, że najpierw wykonujemy działania w nawiasach a dopiero później całą resztę. Czyli 2+1, poźniej mnożenie i na końcu dzielenie...wychodzi 1 czyli źle ?

    Zmień swój podpis na Boardzie

    1. 123 , Bitboy_ 15/03/13 22:17
      "..Zasada kolejności działań każe najpierw wykonać obliczenie w nawiasie. Mamy zatem w istocie działanie 6:2*3. Tu się mogłaby pojawić niejednoznaczność, bo dzielenie i mnożenia są równoważne w sensie kolejności. W takich sytuacjach przyjmuje się więc kolejność od lewej, czyli dostajemy 3*3, to jest 9. Przy okazji: gdyby niejednoznaczność była związana z potęgowaniem, to obowiązywałaby kolejność od prawej."

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

    2. Siadaj, pała :) , Luke Jadi 15/03/13 22:24
      Mnozenie i dzielenie jest tej samej wagi. Tak samo dodawanie i odejmowanie.

      ----------------------------------------
      www.lukaszjatczak.pl

    3. dzielenie przez x to mnożenie przez 1/x , Grocal 16/03/13 00:06
      6 : 2 * 3 to inaczej 6 * 1/2 * 3, czyli 9 jak w mordę strzelił

      1/2 to jedna druga

      Na pewno, na razie, w ogóle...
      Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
      Ortografia nie gryzie!

  5. problem czysto teoretyczny , digiter 15/03/13 22:28
    bez rzeczywistego uzasadnienia.
    Matematyka służy do tego żeby coś policzyć a to są teoretyczne dywagacje co jest pierwsze: jajko czy kura.
    Liczymy od lewej do prawej, ale ta wiedza do niczego nas nie przybliża.

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. To nawet nie jest problem. , Rhobaak 15/03/13 22:48
      Ktoś na siłę szuka niejednoznaczności w jednoznaczym zapisie.

      Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
      G-forc 460 gietex,barakudy
      Children of Neostrada Association MVP

    2. Oczywistością jest, że , JanTomasz 16/03/13 00:10
      jajko było pierwsze.

      (;,;)

  6. Najgorsze, że zastanawiają się nad tym nawet ludzie z wykształceniem technicznym. , Rhobaak 15/03/13 22:45
    Fakt, że pominięcie znaku mnożenia może minimalnie zmniejszyć czytelność, ale gdy zapisać to normalnie 6:2*(2+1) to chyba nikt, kto ze zrozumieniem ukończył edukację matematyczną na poziomie szkoły podstawowej nie może mieć żadnych wątpliwości? Zasady są proste: jest przyjęte, że liczy się od lewej do prawej a mnożenie i dzielenie mają ten sam priorytet - gdzie tu jest problem?

    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
    G-forc 460 gietex,barakudy
    Children of Neostrada Association MVP

    1. zależy , Micky 15/03/13 22:52
      wg mojej słabej wiedzy matematycznej żeby było to ten zapis powinien wyglądać tak: =6(2+1)/2

      1. 6*3/2 = 6/2*3 = (1+2)*3 = 3^3 = 1*2/2*3*3 = ... = 9 , Rhobaak 15/03/13 23:15
        Takie "skomplikowane" zapisy można produkować taśmowo, choć nie bardzo wiem w jakim celu?

        Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
        G-forc 460 gietex,barakudy
        Children of Neostrada Association MVP

        1. celu nie ma żadnego , Micky 15/03/13 23:36
          bo jest to równanie z dupy, z tego co się orientuję równania układa się do zadań a nie zadania do równań.

    2. Po dłuższym namyśle stwierdzam, że jednak bardziej jednak pasowałby inny wynik. , Rhobaak 15/03/13 23:03
      Skoro to zadanie podzieliło fejsbuka, kwejka i cały naród (ba - może i świat) na dwa wrogie obozy, z których jeden twierdzi, że wynik to 1, a drugi, że 9, to biorąc pod uwagę demokrację, równouprawnienie i ludzkie, a nie techniczne, bezduszne podejście uważam, że wynikiem powinno być 5. To najlepszy kompromis. To rozwiązanie, które zmniejszy w takim samym stopniu dyskomfort każdej z grup. To rozwiązanie, którego oczekuje społeczeństwo.
      A może nawet pójdźmy dalej: odetnijmy się całkowicie od zawiłej matematycznej struktury, jaką jest liczba 5. Niech rozwiązaniem będzie po prostu kolor zielony. Natura. Nadzieja. Tak...

      Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
      G-forc 460 gietex,barakudy
      Children of Neostrada Association MVP

      1. To już anulowali ten odwieczny podział , Bitboy_ 15/03/13 23:08
        na humanistów i ścisłowców :D ?

        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
        ,FraDesION660P

      2. pomalujmy świat na zielono , digiter 16/03/13 00:14
        http://bi.gazeta.pl/im/7/10541/z10541977X.jpg

        Piszcie do mnie per ty z małej litery

    3. Ale moment. Niby poprawny wynik to 9. Ale kalkulator wyliczyl 1. , ptoki 16/03/13 01:44
      A taki kalkulator to nie byle bolek zbudowal :)

      Na tej stronce ladnie ten matematyk napisal. Stosowac nawiasy czesciej niz potrzeba. Ja tak zawsze robilem :)

  7. Ludzie głupieją przez ten internet , TheW@rrior 16/03/13 03:33
    Najpierw wykonujemy to co w nawiasie więc z 6:2(2+1) otrzymujemy 6:2*3 i wtedy wątpliwości powinny zniknąć. Niejednoznaczność zapisu nie powinna nas zwalniać z tego że nie wykonujemy w pierwszej kolejności sumy z nawiasu. Po niej "magicznie" pojawia nam się znak mnożenia bo w końcu co tam ta 3 sama na końcu będzie robić.
    Dlatego też excel czy każdy normalny kalkulator dobrze to rozwiąże wpierw patrząc na ważność znaków czyli w pierwszej kolejności wykona nawias zamiast zajmować się dzieleniem.

    People who fear free software are those
    whose products are worth even less

    1. kalkulator ja nie wpiszesz znaku mnożenia, zrobi to źle , Artaa 16/03/13 13:08
      sprawdzone ;-)

  8. jeśli studenci i absolwenci... , Kozo 16/03/13 08:42
    studiów wyższych (matematyka) mają z tym problem to ja się nie dziwię że w tym kraju jest jak jest, mosty się sypią, wszystko się wali ;)

  9. Nie wracaj do podstawówki , Bergerac 16/03/13 11:44
    bo rozwalisz i tak już chwiejący się system.

    Jaki ludzie robią błąd? Bezmyślnie kierują się zasadą ''najpierw nawias'', a potem skoro zrobili już nawias, to przychodzi im do głowy że w mnożeniu kolejność jest obojętna i mnożą 2 przez wynik w nawiasie.

    Jak powinno być? Skoro mamy tego typu dylemat, to powinniśmy jednak dodać jedną parę nawiasów. Tego typu działanie mieliśmy zalecane w szkole, żeby uniknąć właśnie takich głupot jak w tym zadaniu. Jeżeli robimy ''na piechotę'' czyli po kolei, to 6:2=3 i ten wynik razy nawias. Ale jeżeli chcemy wymusić wynik ...=1 to powinniśmy zapisać 6:(2(2+1)), bo inaczej (2+1) znajdzie się poza kreską ułamkową!

    Sądzę, że tak właśnie powinno być, jeżeli traktujemy matematykę na poziomie poważniejszym niż zabawa ;)

    Barbossa: You're supposed to be dead!
    Jack Sparrow: Am I not?

    1. Czyli , Bergerac 16/03/13 11:45
      moim zdaniem jest 9.

      Barbossa: You're supposed to be dead!
      Jack Sparrow: Am I not?

    2. I to jst logiczne wytlumaczenie , MayheM 18/03/13 11:29
      6/2 x (2+1) = 9. 2+1 poza kreska ulamkowa!

  10. a ja zapytam , okobar 16/03/13 11:58
    po co to komu wiedzieć? chyba że ktoś zajmuje się matematyką :P

    ps. mała prowokacja:P

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  11. moja córka lat 12 wie jak , Artaa 16/03/13 13:05
    to zrobić, i od razu stwiedziła że jest zbyt uproszczony zapis (brak znaku mnożenia)

    1. chodziło o to żeby udawać , digiter 16/03/13 13:29
      że 2 jest logicznie połączone z (2+1).
      Równie dobrze można zadać pytanie ile to jest:
      z: 2z=

      Piszcie do mnie per ty z małej litery

      1. możliwe , Artaa 16/03/13 13:42
        generalnie dla ucznia szkoły podstawowej było to do poprawnego policzenia

        ;-)

    2. zasadniczo tak , Micky 16/03/13 23:40
      ale znaku mnożenia nie stawia się już po podstawówce. A co do kolejności wykonywania działań to polecam taki przykład na uproszczony zapis

      = 8x:4y

  12. hmmm , MayheM 18/03/13 11:25
    kolejnosc wykonywania dzialan niezbicie daje wynik 9.
    Nawet mi do glowy nie przyszlo zeby to zapisywac jako ulamek :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL