Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rooter666 20:37
 » GULIwer 20:36
 » wrrr 20:34
 » rainy 20:29
 » wielo 20:28
 » JE Jacaw 20:27
 » Sebek 20:27
 » Curro 20:23
 » Bergerac 20:18
 » NimnuL 20:17
 » gromki_86 20:14
 » Paweł27 20:13
 » waski 20:10
 » DYD 20:07
 » Rafael_3D 20:03
 » jenot 19:57
 » Artaa 19:53
 » APC-74 19:50
 » kyusi 19:48
 » Banan 19:46

 Dzisiaj przeczytano
 41100 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Panowie na jakim biegu zostawiamy auto? , siaraps 19/03/13 21:56
Pytanie zgoła banalne, ale chciałbym zweryfikować pewne opinie.

"dziś to, co wczoraj trwałym było
jutro istnieć przestaje"
dj boom

  1. ja zawsze na "1" , Matti 19/03/13 21:59
    j.w.

  2. Re: , Kool@ 19/03/13 22:05
    W garażu na luzie - tak by można było auto wypchnąć.

    Na zewnątrz to różnie bywa - w zimie raczej na jedynce bez zaciągania ręcznego - ale są też takie miejsca/miasta gdzie parkuje się na luzie tak by ktoś inny mógł minimalnie przestawić auto gdy będzie mało miejsca do zaparkowania.

    ...

    1. serio to już u nas jest? , Demo 19/03/13 22:08
      że na luzie się zostawia żeby mogli na parkingu przepchać? Z automatu dopuszcza się porysowania/ pęknięcia na zderzaku?

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. jak Ty się martwisz zderzakiem... , metacom 19/03/13 23:21
        ...to nie jedź do Włoch... tam parkowanie na zderzak to codzienność...

        Największą sztuczką Szatana jest to,
        że ludzie w niego nie wierzą.

        1. raz , yorg5 20/03/13 09:03
          Mi wepchali kluczyki do auta, w małym miasteczku w tym kraju. Miałem odwieźć kilka osób do domu. Była adrenalina jak na wyścigach. :)
          Pierwszeństwo w ciasnym zakręcie ma ten kto pierwszy zatrąbi :)

          The Borg's frightening appearance
          may scare small children.

          1. no a co w przypadku bęcki? , Demo 20/03/13 09:18
            jak to jest roztrzygane?

            napisalbym swoj config,ale sie nie
            zmiescil:(

            1. zapewne melodyjnymi okrzykami :) , yorg5 20/03/13 09:22
              nie wiem, na szczęście jakoś się prześlizgnąłem

              The Borg's frightening appearance
              may scare small children.

  3. hmm , bartek_mi 19/03/13 22:05
    1
    niby lepiej wsteczny bo wieksze sprezanie

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

  4. ja zawsze na "2" , Demo 19/03/13 22:07
    Tata- kierowca z wielkim bagażem doświadczenia jako kierowca mówi z kolei:

    1, 2 albo wsteczny. Wsteczny gdy samochód stoi na górce przodem do spadku, 1 i 2 w odwrotnej sytuacji. Na płaskiej powierzchni wszystkie 3 opcje ok.

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. ... , mkulpa 19/03/13 22:34
      zostawienie auta na biegu przeciwnym do kierunku spadku może powodować naprężenia na rozrządzie. Ja bym zostawiał raczej na biegu zgodnym z kierunkiem spadku np. jedynka ryjkiem w dół i wsteczny dupą w duł.

      1. Auuuu , Fox 19/03/13 22:41
        moje oczy DÓŁ DÓŁ DÓŁ! ;D
        A co do wypowiedzi, myślę podobnie... tylko niech wypowie się ktoś konkretnie czy dobrze myślimy ;)

        Powered by Linux and siemens s7
        PLCs...

        1. wiem wiem , mkulpa 19/03/13 22:57
          widziałem

      2. OK. to teraz rozrysuj mi w paincie jak wyglądają naprężenia: , ptoki 20/03/13 07:34
        -podczas jazdy z przyspieszaniem
        -podczas jazdy z hamowaniem silnikiem
        -podczas stania na wzniesieniu na 1-ce
        -podczas stania na wzniesieniu na R-ce

        Dopuszczam podrapanie sie w głowe po punkcie 2 w kolejnosci.
        Jak dojdziesz do punktu 3-go to naszykuj wartości sił, spróbuję ci pomóc wrysować.

        Ewentualnie po przeczytaniu powyższego wskaż element rozrządu który działa inaczej w pierwszych 2 przypadkach i inaczej w ostatnich 2.

        1. :). , McIsland 20/03/13 08:55
          w notatniku może dodać kalkulacje

          GTD ...

        2. napinacz ;) , biEski 20/03/13 10:25
          porównywanie kilku godzinnego stania podczas chwilowego nacisku jest nie ten teges.

          1. widze usmiech z okiem ale , ptoki 20/03/13 10:46
            moje pytanie bylo lekko poważne :)

            Bo jest pare teorii w sieci (i ta o pchaniu auta i ta o ruszaniu na zimnym i ta o jeździe na niskich obrotach) i nie do konca sie one trzymaja kupy.

            Czy napinacz (nawet taki hydrauliczny) dziala inaczej przy staniu na 1-ce czy R-ce?
            IMHO nie bardzo. Ale skoro ktos wypowiada sie kategorycznie to ma cos na poparcie tezy :)

      3. Taa... , Bergerac 20/03/13 11:13
        Rozrząd jest mechanizmem, w którym występują naprężenia większe od tych między płytami tektonicznymi...

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

    2. tak jak piszesz , Nikita_Bennet 19/03/13 22:54
      tylko że 1 lub R. Przy niewielkich nachyleniach, jak duże to w okresach bezmrozowych dokładam ręczny.
      Rozrządowi nic się nie stanie no chyba że autko "niebite, od niemca który jeździł nim do kościoła".

      nikita_bennet (at) poczta.onet.pl

  5. "2" , Fantomas 19/03/13 22:17
    taki odruch ..

    .... jezeli nie wyłapałes(aś)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

  6. Kiedyś słyszałem że na 2-cę przy dużej górcę , buddookan 19/03/13 22:21
    w wypadku awarii hamulca ręcznego samochód może zapalić :]

  7. RE: , rooter666 19/03/13 22:22
    r jak rakieta ;]

  8. Hmmm , Ament 19/03/13 22:22
    Przejechalem juz w zyciu jak stad do Ksiezyca i z powrotem roznymi wozidlami i zawsze zostawiam na jedynce. Czasami reczny ale nigdy w zimie.

    I
    -AMENT-
    I

    1. Hmmm. a ja zawsze na recznym i ani razu mi nie zamarzł :) , ptoki 20/03/13 11:15
      I w malaczu i w tych nowych wynalazkach forda :)

      Jak układ w dobrym stanie to nie zamarznie...

      1. Ja tez. , jack.uzi 20/03/13 14:30
        Nigdy na biegu.

        --------------------------------------
        Stoned is the way of the walk...
        Drum and bass selection.

        1. Pozwolę sobie spytać , Bergerac 20/03/13 16:05
          Czy obaj Panowie mają wykształcenie techniczne?

          Barbossa: You're supposed to be dead!
          Jack Sparrow: Am I not?

          1. Ja tak. I pewnie chodzi ci o zamarzniecie szczeki/klocka do bebna/tarczy? , ptoki 20/03/13 17:12
            jak widzisz mimo ze tyle jezdzimy to nie zamarza...

            Może w specyficznych warunkach jest na to szansa ale sądzę że niewielka...

            1. Jak to mówią , Bergerac 21/03/13 01:52
              nosił wilk razy kilka ;)

              Poza tym nie chodzi mi o tarczę i klocek, tylko o linkę i smar. Czasami nie do końca odpuści. Nawet jeżeli nie szoruje rzeczony klocek o rzeczoną tarczę, to sprężyna może pozostać cały czas trochę napięta. Zresztą w ogóle zostawianie samochodu na ręcznym to zużycie sprężyny, ana biegu nie :) Moim zdaniem w ogóle ręczny powinien być używany na krótko, np. jeżeli na wsi wyjeżdżasz z domu i chcesz sobie otworzyć bramę.

              Barbossa: You're supposed to be dead!
              Jack Sparrow: Am I not?

              1. No to widzisz. Mialem malacza i non stop stal na ręcznym. , ptoki 21/03/13 07:47
                Teraz w nowych autach (no te 6 lat mają) też trzymam całe noce na ręcznym i na biegu i nic.
                A jedno z tych aut stoi cały czas na wolnym powietrzu.

                Tak więc może jestem kiepską próbką ale moje doświadczenia (juz pi*oko 10 letnie) nie potwierdzają zagrożenia przymarznięcia.

                Bardziej bym sie bał że mi koło w kałuży zostanie bo przymarzło...

                Ale fundamentalistą nie jestem. Nie chcesz uzywać ręcznego twoj wybor.
                Przy awarii głównego hamulca ręczny wiele przy wyższych prędkościach nie daje więc się nie czepiam...

              2. Ale jest jedna sprawa: , ptoki 21/03/13 07:49
                taki ręczny uzywany jest cały czas na chodzie. I kierowca wie jak sie zachowuje.
                I jest "rozruszany". Więc ryzyko zamarznięcia jest mniejsze bo linka ma luz.

                1. jak , Kenny 21/03/13 08:17
                  wyzej. Tez zaciagam reczny w zimie (ale leciutko). Tylo ze ja recznego uzywam na prawie kazdych swiatlach.

                  Przy okazji, niemilosiernie mnie wkurwia jak stoi taki palant na swiatlach przede mna z noga w podlodze i wali 2 minuty zapalonymi stopami po pczach.

                  .:Pozdrowienia:.

                  1. O! To chyba sie na mnie wsciekasz :) , ptoki 21/03/13 08:35
                    ;-)

                    1. Raczej , Bergerac 21/03/13 09:35
                      na 99% kierowców ;)

                      Barbossa: You're supposed to be dead!
                      Jack Sparrow: Am I not?

                  2. RE: , rooter666 21/03/13 13:55
                    mnie bardzie wkurzają dostawczaki ze światłami na wysokości lusterek w osobowych ;]

    2. To samo , Bergerac 20/03/13 13:34
      ...

      Barbossa: You're supposed to be dead!
      Jack Sparrow: Am I not?

  9. Zawsze na wstecznym , Bitboy_ 19/03/13 22:22
    Praktycznie w każdej sytuacji :) ..przyzwyczajenie chyba.
    Poza tym parkuję ZAWSZE tak, aby innym nie sprawić problemu, i aby nie musieli mnie nawet o milimetr "przepychać".
    A zachowania takie jak złe parkowanie - tempie na każdym kroku.
    Swoją drogą zapraszam na profil Festiwal Patologii Parkowania na FaceBook. Jak ktoś ma ciekawe zdjęcia to proszę wysłać na:

    https://www.facebook.com/...nia?ref=ts&fref=ts

    9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
    Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
    ,FraDesION660P

    1. Tępie. , Ament 19/03/13 22:24
      Amen.

      I
      -AMENT-
      I

      1. A tak przepraszam , Bitboy_ 19/03/13 22:34
        kajam się :)

        9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
        Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
        ,FraDesION660P

      2. tępiĘ , m&m 19/03/13 22:37
        ament

        1. Tak , Ament 19/03/13 22:39
          ale juz pierwsze e z ogonkiem bylo dla mnie wyzwaniem.

          I
          -AMENT-
          I

  10. na P , acd 19/03/13 22:23
    ofc :)

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

    1. +1 (na P) , Adex1234 20/03/13 07:00
      automat rządzi

      http://hwbot.org/user/adex1234

    2. dokładnie , ligand17 20/03/13 14:33
      Jak nie wrzucę na "P" to nie wyjmę pilota ze stacyjki. Natomiast nigdy na ręcznym - już parę razy się zdarzyło, że przymarzł...

      1. czym objawia sie takie przymarzniecie? , Kriomag 20/03/13 19:32
        bo nei wieze ze kawalek lodu moze zblokowac kolo tak ze nei pusci przy ruszeniu :/

        1. to uwierz bo tu nie chodzi o lód w kole , kreciak 20/03/13 20:02
          a lód w pancerzu linki - nie cofa się wtedy okładzina cierna i masz zablokowane koła jakbyś hamował ręcznym/awaryjnym, miałem tak jak mi cymbały umyliw zimę w serwisie samochód na przeglądzie. z wiśniowej na rakowiecką na piszczącym kole wyjechałem.

          si vis pacem para bellum

          1. No to niezle ci te auto myli albo miales uszkodzona linke. , ptoki 20/03/13 20:39
            Nie wiem co gorsze. Czy zamarznieta linka przy ruszaniu kiedy hamulec dziala czy w przypadku awarii hamulca głównego że nie działa.

            Niby rzadki przypadek ale cholera wie co lepsze...

    3. ja tak samo :) , smichal 20/03/13 18:55
      ...

    4. hehe, dokładnie , bwana 23/03/13 09:48
      ...

      "you don't need your smile when I cut
      your throat"

  11. na luzie i ręczny , juzek 19/03/13 22:24
    bo czasami zapominam sprawdzić biegi przy uruchamianiu auta..i może być bum

    1. heh, bo auto odpala sie , Kenny 19/03/13 22:41
      z wcisnietym sprzeglem; ja juz 'nie potrafie' inaczej.

      .:Pozdrowienia:.

      1. dokładnie... , mo2 19/03/13 23:12
        ręczny i sprzęgło przy odpalaniu. Czasem zostawię na 1, ale nie wiem czemu

        commodore 64
        vic II,sid,trilux 21"color

      2. to ja wiem, ale mam dalekie sprzęgło , juzek 19/03/13 23:53
        i czasami nie docisne do końca albo coś i lipa

        1. albo za krotkie nozki ;) , Kenny 19/03/13 23:57
          bpmspanc

          .:Pozdrowienia:.

      3. niektore , elliot_pl 20/03/13 00:23
        auta nie odpala bez wcisnietego sprzegla

        momtoronomyotypaldollyochagi...

        1. na ten przykład , Grocal 20/03/13 07:41
          moje nie odpala bez wciśniętego sprzęgła. Ale ja od kiedy pamiętam nie uruchamiam auta inaczej niż z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem.

          Na pewno, na razie, w ogóle...
          Naprawdę, naprzeciwko, stąd...
          Ortografia nie gryzie!

        2. RE: , rooter666 20/03/13 11:39
          jakie np. ?

          1. np. , elliot_pl 20/03/13 11:41
            toyota yaris, vw passat, audi a5, a pewnie jest ich sporo wiecej

            momtoronomyotypaldollyochagi...

            1. renault też , Endrioo 20/03/13 12:54
              przynajmniej te z odpalaniem na przycisk

              empty space

  12. na płaskim na 2 (bo łatwo wchodzi), na gorce to tak: , Tomasz 19/03/13 22:50
    wyłączam ogień z tłoków, później ręczny - wszystko sie napręża - ciepia dwójka, zwalniam ręczny, auto siada ale jest niepewne, więc lekko ręczny i nie do ruszenia.

    https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

  13. Zależy czy auto ma hydronapinacze , blimek 19/03/13 23:01
    Jak ma to na ręcznym radze zostawiać jak nie ma to ręczny jedynka albo wsteczny

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    1. hmmm... , Bitboy_ 19/03/13 23:03
      Hydronapinacze czyli napinacze "napinane" np. olejem?
      Pytam bo takie u siebie w V'ce mam właśnie, ale co to ma do rzeczy ?

      9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
      Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
      ,FraDesION660P

      1. Przy wyłączonym silniku , blimek 19/03/13 23:08
        Pasek rozrządu jest luźniutki jak odpalisz na jedynce bez sprzęgła .....
        Wyobraź sobie co może sie stać.... .
        Mam takie w mazda 6, naszczęście w moim ukochanym Wojtku tego nie ma

        twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

        1. Eeee , Bitboy_ 19/03/13 23:09
          Ja mam kawał łańcucha na rozrządzie, w dodatku odpalam ZAWSZE na sprzęgle - kolejne przyzwyczajenie :)

          9600K@4.6,AorusEliteZ390,CryorigR1
          Ultimate,GskillRipJawsV360016GB,AsusGTX1070
          ,FraDesION660P

  14. Na 1 , Pron! 19/03/13 23:06
    Zawsze na 1 biegu, chyba że stoję przodem z górki to na R.
    Raz zostawiłem swoje auto pod domem na R tyłem do drzewa bo jakoś tak dziwnie tyłem parkowałem.
    Tato chciał wyskoczyć do piekarni po chleb moim autem.
    Usłyszałem tylko odpalenie silnika, dodanie gazu i chrupnięcie w drzewo.
    Eh te przyzwyczajenia starych kierowców ;)

    Slalom alejkom!

  15. na 1 , wrrr 19/03/13 23:08
    wsteczny tylko gdy auto nie ma 'blokady' na wstecznym (lub gdy staje na gorce - wsteczny poprostu jest silniejszy, inne przelozenie, oczywiscie na stromej gorce dodatkowo reczny + kola skrecone w kraweznik), nigdy na recznym - za to duzo recznego w trakcie jazdy (kazdy postoj - swiatla etc)

  16. na to pytanie znaja odpowiedz zarowno projektanci jak i posiadacze , Okota 19/03/13 23:18
    SAABow :D
    na wstecznym :)

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. hmm? , Tomasz 19/03/13 23:29
      może jakiś film na YT w temacie?

      https://www.siepomaga.pl/milosz-mosko

      1. no tak jest w , Okota 19/03/13 23:46
        saabach nie wjniesz kluczyka jesli nie jest na wstecznym... a przynajmniej w starych saabach:
        http://z.about.com/.../i/h/ag_07saab95_shifter.jpg

        Dyslektyka błąd nie pyka...
        RTS wszechczasów:
        Supreme Commander

        1. No tak w starszych może tak , El Vis 20/03/13 15:14
          Już się zastanawiałem co może być powodem. Mam 9-3 z 2005 a kumpel z 2009, kluczyk można wyjąć na każdym biegu.

          I don't suffer from insanity.
          I actually quite enjoy it.

  17. hmm , Franz 19/03/13 23:24
    na P

    Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
    Niedługo nas z ujni europejskiej
    wyrzucą.

  18. jedynka , Chrisu 19/03/13 23:35
    choć mam 2 górki gdzie wsteczny. Latem dodatkowo ręczny.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  19. wsteczny, , tytan 19/03/13 23:50
    bo wrzucam przewaznie blokade skrzyni biegow;)

    --
    "Wciąż w pogoni za lepszej jakości
    życiem..."

  20. też 1 , Chavez 20/03/13 01:01
    lub jak podjeżdżam na 2 to już tak zostawiam. Zawsze ręczny (to już odruch u mnie). Na mrozie jak pamiętam o tym to oczywiście odpuszczam ręczny. Co do sprzęgła - moje auto nie odpali bez wciśniętego.

    Sine labore non panis in ore.

  21. na 1 , Birdman 20/03/13 07:47
    i ręcznym.

    ping?

  22. na... , PaszkfiL 20/03/13 08:32
    2 i jeśli z górki/pod górke - kołami staram się oprzec o krawężnik jesli jest taka możliwość

    ręcznego używam tylko w zime ... ale nie na postoju ,-)

    o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

  23. ja tylko 1 , szczebel 20/03/13 08:43
    nawet na gorkach, auto nie do ruszenia, oczywiscie parkuje zeby nikomu nie przeszkadzac, nie potrzebuje karnego kuta** na szybie heh

  24. na 1 i ręczny, , piotrszach 20/03/13 08:46
    zimą ręczny odpuszczam jak stawiam na noc.

  25. ja zawsze zostawiam na P , Maverick 20/03/13 09:15
    :-)

  26. tylko , Lukx 20/03/13 09:23
    na recznym choc i tak dusze sprzeglo jak zapalam

    ... geniusz ludzki jest ograniczony ,
    a głupota ludzka nie ...

  27. ja na , Thadeus 20/03/13 09:39
    5 normalnie a na wstecznym na spadku plus ręczny :). Pancerz mam szczelny i mi nie zamarza woda :)

    ...

  28. Zwykle na 1 , NimnuL-Redakcja 20/03/13 10:03
    często dodatkowo z ręcznym (z wyjątkiem mrozów w obawie -nie wiem czy słusznej - o przymarznięcie linki).

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

  29. całe życie na na jedynce i ręcznym , Hitman 20/03/13 11:21
    albo wstecznym - na tym biegu co kończę manewr parkowania.. Jak stromo to koła skręcam co by daleko nie pojechał w razie w..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  30. Na luzie , Mute 20/03/13 11:24
    zeby mi auta nie odjechalo jak je odpale mejlem z mojego smartfona. A co!

  31. Siaraps a teraz powiedz , ulan 20/03/13 12:37
    po co zadałeś te pytanie i na czym polega weryfikacja pewniej opinii :)

    pozdr. ułan vel ulan
    "Uwielbiam zapach napalmu
    o poranku..."

    1. ps. , ulan 20/03/13 12:38
      ja zostawiam na 1 i nie zaciągam ręcznego.

      pozdr. ułan vel ulan
      "Uwielbiam zapach napalmu
      o poranku..."

    2. to nic szczególnego , siaraps 20/03/13 14:32
      poprostu spotkałem się z opinią wśród znajomych, że prawidłowo (podkreślam słowo prawidłowo) powinno się zostawiać auto na jedynce, natomiast ja całe życie zostawiam na dwójce co odziedziczyłem po swoim ojcu. I tak naprawdę to nie otrzymałem tu jednoznacznej odpowiedzi, choć według mnie najbliższa prawdy jest ta od Demo.

      "dziś to, co wczoraj trwałym było
      jutro istnieć przestaje"
      dj boom

      1. myk polega na tym , elliot_pl 20/03/13 17:45
        ze na kazdym biegu jest inne przelozenie (ciekawe, nie? :) ) zostawiajac na dwojce, latwiej jest przepchnac auto bez recznego, a co za tym idzie moze sie "skulnac" z pochylej jezdni.

        Proponuje test - wrzuc czworke. Gwarantuje ci ze dasz rade przepchnac auto w pojedynke. Na pierwszym biegu ta sztuka ci sie nie uda.

        Wsteczny traktuj jako jedynke - przelozenie jest podobne.

        momtoronomyotypaldollyochagi...

  32. ... , burz 20/03/13 13:27
    ... na płaskim - ręczny, na pochyłości - 1 lub wsteczny, zależy od sytuacji.

    ___

  33. zawsze , okobar 20/03/13 18:06
    1 i ręczny
    każdy samochód jaki mam to tak ustawiam
    w ziemie też...
    no chyba że idzie minus 20 :P to jak nie zapomnę to na samym 1 bez ręcznego

    AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
    GF 7600 GS, M2N4 SLI
    Win XP SP3

  34. najlepiej na 3:):):) , masza 20/03/13 20:37
    moze nawet sam pojechac:) hihi

    A tak na serio, wydaje mi sie że na "1" :)

    Pozdrowionka !!!

  35. A i jeszcze mi sie jedna sprawa przypomniała: Akcja była taka: , ptoki 21/03/13 16:17
    Ciągnik ursus, taki bez budy. Naprawiany gdzies na podwórku.
    W sumie chyba naprawa nie byla jakaś duża bo po prostu stał na własnych kołach i generalnie dobry był.

    I lolek podszedl, stanął przy schodkach i nacisnął guzik uruchamiania.
    A tu traktor na biegu. Musial byc calkiem w dobrym stanie bo zaskoczyl od razu i chlopakowi noge i biodro przejechal.
    Rezultatem bylo spore zlamanie, zerwanie skóry i mięśnia.
    Ale chlopak przeżył.

    I to jako rozwaga przy trzymaniu auta na biegu.

    Może to niezbyt popularne ale dzieciak+auto+kluczyk+bieg moze równać się problem.

    1. Jak ktoś nie myśli , Bergerac 22/03/13 10:16
      to ma jak ten cymbał. Każdy kierowca z czasem wyrabia sobie jakąś check-listę przed jazdą i nie ma o czym mówić.
      A w przypadku tego ciągnika - kto zostawił kluczyk w stacyjce? Drugi cymbał. Bez kluczyka guzik by nie zadziałał. Tak więc w tym wątku jest to argument chybiony. To tak jakbyś powiedział, że myśliwego zabił dzik, bo ten nie strzelał, a potem komisja stwierdziła że miał broń zabezpieczoną. Powinno się wiedzieć, w jakim stanie jest sprzęt z którego się korzysta. Ja zawsze pamiętam gdzie i w jakim stanie zostawiłem samochód.

      Barbossa: You're supposed to be dead!
      Jack Sparrow: Am I not?

      1. Widać żeś miastowy i nie czytasz. Traktor był naprawiany i dlatego jego uruchomienie bylo , ptoki 22/03/13 11:14
        celowe.
        A zostawianie kluczyka w stacyjce to norma. Podczas żniw jest dużo roboty i po prostu nie ma sensu wyciagac kluczyka skoro i tak 5 na 6 obecnych osób obsługuje te sama maszyne.

        A nie czytasz bo w tym co opisalem chodzi o to ze ludzie maja różne przyzwyczajenia i ktos kto nie zostawia pojazdu "na biegu" nie zaklada ze po przekreceniu kluczyka pojazd ruszy.
        Ja naciskam zawsze sprzeglo przy przekrecaniu kluczyka ale nie wszyscy tak robia. I jak sie komus pomerda to przynajmniej zderzak bedzie uszkodzony...
        To ze ty pamietasz to nie znaczy ze ktos inny korzystajacy z cudzego auta sie nie pomota...

        To ze dzieci moga sie dobrac do kluczykow i zabawic sie w dorosłych to inna sprawa.

        Ale oba powyższe problemy nie istnieja jak sie auta nie zostawia na biegu.

        I zeby nie bylo. Ja nie optuje za zadnym z tych rozwiazan. Stosuje stawianie na recznym i jeszcze sie nie zawiodlem. Stawianie na biegu moze zrodzic problemy ale relatywnie rzadko więc się nie czepiam.

        Wszystko powyższe napisałem aby był pełny ogląd sprawy.

        1. Wyluzuj , Bergerac 23/03/13 09:31
          Jestem miastowy - i co z tego? Przez 20 lat jeździłem do małej wioski w góry, gdzie ciągnik był i jest podstawową maszyną roboczą. Tam są wszędzie pochylenia terenu, w sumie na tym polegają góry. A to oznacza, że tam zawsze ciągnik jest zostawiany na biegu. Dlatego obecność kluczyków w stacyjce nie rzutuje na zdolność myślenia, bo każdy ma zakodowane, że wyłączony ciągnik MUSI być nabiegu.
          Możesz rzucić argument, że nie wszędzie są góry i na nizinach rolnicy zostawiają traktory na luzie. Moim zdaniem takie przyzwyczajenie nie gwarantuje, że kierowca umie myśleć. Czy w górach, czy na nizinach ciągnik ma tę samą masę reaguje na każdą nierówność terenu. Dlatego warto wpoić sobie zasadę zostawiania pojazdu na biegu niezależnie od rodzaju terenu, a co za tym idzie, włączyć myślenie że być może KTOŚ INNY zostawił pojazd na biegu. Innymi słowy - ten Twój ''lolek'' nadaje się jedynie do zaszczytnej wzmianki Darwina, bo w końcu przecież jednak przeżył.
          Stawiaj sobie na ręcznym, na nożnym, na dupnym, jakkolwiek zechcesz, ale pamiętaj że to wyłącznie Twoja sprawa i Twoje przyzwyczajenia. Ja zostawiam na biegu, bo tak zawsze zalecali od dziesięcioleci kierowcy-mechanicy (kiedyś te dwie funkcje były powiązane), a moim zdaniem kto jak kto ale oni wiedzieli co o tym myśleć.

          Barbossa: You're supposed to be dead!
          Jack Sparrow: Am I not?

          1. Oj. Jakby ci to wyjasnic: , ptoki 24/03/13 21:16
            -Robienie założeń dla wszystkich na podstawie tylko specyfiki gór jest troche niezadobre.
            -Maszyny ciężkie zazwyczaj mają hamulce zrobione "na odwrót" czyli jak cisnienie z ukladu zejdzie to sie blokują.
            -Najsensowniejsze na co moge sie zgodzic: Zakladajmy ze wszystkie maszyny stoja na biegach ale zatrzymujmy je na ręcznych.


            I juz wyjasniam po kolei:
            Duza czesc swiata zostawia auta nie na biegu. Sprawne auto na recznym nie zjedzie nawet z duzego spadku. A jakby nawet dostało wtedy "popych" to nie zapali przypadkiem (diesle, a szczegolnie cieple diesle)

            Pojazd zostawiony na biegu jest z powodu podatnosci na odpalenie (starsze nawet bez kluczyka) dosyc niebezpieczny. Jak taki z recznym ma problem to sie stoczy z górki i zatrzyma na tym co tam jest. Pojazd który sie uruchomi moze jechac dalej...

            Hamulce w ciagniku (stare ursusy 30-ki, 60-ki) to zwykla mechanika. Dziala tak ze to co naciskasz nogą to ten sam mechanizm co ręczny i zeby zaciagnac reczny trzeba po prostu zablokowac to co nadeptales.
            W przyczepach jest tak ze bez cisnienia hamulce sie blokują (są pneumatyczne).
            W nowszych ciagnikach jest podobnie.
            Więc obawa o zjechanie ciagnika z górki przy sprawnych hamulcach jest no, troche nie ten tego...

            Do tego jeszcze dwie historyjki:
            Facet kupil sobie traktor "john deere". Uzywka z niemiec ale calkiem dobra.
            Przyjechala, poogladali, wszystko fajnie.
            Na drugi dzien traktor nie uruchamia sie.
            Mysla, chłopki, dumaja, próbują i nic.
            Zadzwonili po fachowca. Popoludniem przyjechal, siadl, wyrzucil bieg, nacisnal sprzeglo, pstryk i traktor sie uruchomil.

            Chłopki przy uruchomieni biegu nie wyrzucili i tylko sprzeglo naciskali.

            I druga:
            Jelcza (ciezarowka) nie wolno zostawiac na biegu. Bo ma sprzeglo hydrauliczne i hamulce też. Jak nie ma cisnienia to nie wysprzeglisz a hamulec trzyma. Trzeba ręcznie (młotkiem) wybijać bieg. Niezazdrowe.
            I na deser:
            Kamaz ma tak ze hamulce sa pneumatyczne. I jak cisnienie zejdzie (mozna je spuscic recznie po prawej stronie sa zazwyczaj 3 baniaki) to hamulce sie blokuja.
            Kiedys mojego ojca jeden policjant zatrzymal na drodze i pyta jak tym ruszyc bo wypadek byl, kierowca zaslabl, wszystko cale ale auto ruszyc nie chce. No i po wyjasnieniu ze trzeba uruchomic silnik i poczekac az cisnienie sie nabije (1-3 minuty pracy silnika) i lampki zgasna to mozna jechac, okazalo sie ze jednak Kamaz jedzie :)

            Ja jestem wyluzowany, nie ewangelizuje ale podejscie ze hamulce są "za słabe" zeby na nich zostawic pojazd jest fundamentalnie złe. Moze mialo sens dawno gdy dostepne sprzety byly kiepskie ale i wtedy nie bylo az tak kiepsko (moj malacz nie mial problemow z hamulcamu a nie byl jakos specjalnie traktowany z miloscia).
            Z drugiej strony nie ma jakos specjalnie duzo przypadkow ze ktos sobie cos zrobil bo auto po przekreceniu kluczyka ruszylo. Ale jednak pare historii o tym znam (glownie dzieci ktore albo dorwaly sie do kluczykow albo zastaly je w stacyjce).

            Tak wiec moj postulat jest taki jak powyzej: Traktujmy auta jakby byly na biegu ale ich tak nie zostawiajmy i dbajmy o sprawne dzialanie hamulcow postojowych/recznych/dodatkowych.

            O tych zaleceniach kierowcow/mechanikow sie nie wypowiem bo widze ze oni wielu sprzetow nie znali albo swoje doswiadczenia zbierali daaawno temu...

            1. No ok, każdy może mieć swoje zdanie , Bergerac 25/03/13 13:34
              dlatego nie zgodzę się na postulat, żeby zostawiać samochód na ręcznym. Poza tym nieprawdą jest, że ''sprawne auto na ręcznym nie zjedzie nawet z dużego spadku'', gdyż wiele zależy od tego, do którego ząbka zapadki dociągniesz dźwignię. A każdy dociąga inaczej.
              Zgodzić się mogę z jednym: na DUŻYM spadku mogę zaciągnąć ręczny jako DODATEK do wrzuconego biegu, ale na pewno nie użyję go na mniejszej pochyłości ani na płaskim.

              Barbossa: You're supposed to be dead!
              Jack Sparrow: Am I not?

              1. No nie wiem. Ja zawsze zaciagam do oporu. , ptoki 25/03/13 16:20
                Czasem mozna sobei pomóc głównym hamulcem czyli po prostu nacisnąc nogą, zaciągnąć ręczny i puścić hamulec nożny.

                Zasugeruję mały test.
                Weź swoje auto posadz w nim pomocnika , zaciągnij ręczny (nawet niezamocno) i spróbuj zepchać je z wzniesienia.

                Praktyka jest taka ze w wspolczesnych autach są dosyć duże opory własne i auto samo z górki jedzie jako tako albo wcale.

                Szczegolnie jak opony szerokie i niedopompowane (co jest dosyc częste, choć w erze zimówek i letniówek auta maja szanse na dwukrotne w ciągu roku kontrole cisnienia)...

                1. Chyba , Bergerac 27/03/13 02:10
                  nie skuszę się na żadne takie testy po 25 latach jeżdżenia ;) Po prostu wiem co robię i dlaczego. Z tego też względu próbowałem wytłumaczyć moje podejście, ale przecież siłą nikogo nie przekonam ;)

                  Barbossa: You're supposed to be dead!
                  Jack Sparrow: Am I not?

                  1. Po to jest dyskusja :) tylko krowa nie zmienia zdania :) , ptoki 27/03/13 09:59
                    Z ciekawosci zostawilem ostatnie pare dni auto na pochyłości.
                    I zaciągnąłem tylko ręczny.
                    Mrozy były w okolicy -5 do -9 u mnie.

                    Oczywiscie przezornie skręciłem koła tak aby jak auto sie stoczy to zjechało kontrolowanie :)

                    I patrzylem czy choć troche sie zsunie.
                    Niestety: tkwi nieruchomo :)

                    1. Oczywiście :) , Bergerac 27/03/13 12:31
                      Tym samym każdy, kto chce pozostać przy swoim zdaniu, automatycznie staje się krową ;)

                      Barbossa: You're supposed to be dead!
                      Jack Sparrow: Am I not?

                      1. Jezdzilem kiedys na krowie :) , ptoki 27/03/13 13:23
                        Bardzo spokojny sposób teansportu.
                        Krowa szła, jadła trawe z miedzy a jam sobie siedział na grzbiecie i kontemplował :)
                        Naprawde :)

                        1. Nie za szeroka? , Bergerac 27/03/13 14:12
                          Nie bolą potem przywodziciele?

                          Barbossa: You're supposed to be dead!
                          Jack Sparrow: Am I not?

                          1. Nie wiem. To bylo jakies 32 lata temu :) , ptoki 27/03/13 14:43
                            Calkiem mozliwe ze siedzialem plasko bo mogla miec wklęsły grzbiet :)

    2. RE: , rooter666 25/03/13 13:54
      jak byłem w wojsku to widziałem na własne oczy taką akcje, przyjechał Kraz z lawetą a na lawecie BWP, Kraza kierowca zostawił na biegu a gdy BWP przy ruszaniu szarpnął całym zestawem tak że silnik Kraza zaskoczył i rwie do przodu hehe, sprint kierowcy Kraza można by zmierzyć na 100 i nie wiem czy rekordu Polski nie pobił ;]

      1. Niby fakt , Bergerac 25/03/13 14:37
        W sumie wszyscy jeździmy krazami :]

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

        1. Krazami nie, ale diesle zaskakują dosyć łatwo. , ptoki 25/03/13 16:22
          Szczególnie ciepłe, zresztą pisałem powyżej.

          Aktualnie to trudne do zaobserwowania bo ludzie nie odpalaja ich na pych/rozpęd ale czasem jeden obrot wału wystarcza żeby diesla odpalic.

          1. Ale jeszcze male doprecyzowanie. , ptoki 25/03/13 22:32
            Szansa ze dzisiejsze auto sie jakims cudem zsunie i uruchomi bez przekreconego kluczyka w stacyjce jest dosyc mala. No bo komputer raczej nie uruchomi wtryskiwaczy.
            To moglo miec miejsce dawno a dzisiejsze samochody maja troche wiecej oleju w glowie.

            Jednak problem z nieodpowiedzialnym operatorem za kierownica jest nadal ważny.

            I tak jeszcze dodatkowo.
            Co chwile w tv widac filmiki gdzie jakies hamerykance (ale i eurolom sie zdarza) mylą hamulec z pedałem przyspieszenia i wjeżdzają w sklep.
            No i jakoś nie widać aby ktoś się burzył na skrzynie automatyczne a to one sprzyjają takiemu problemowi.

            1. To nie skrzynie są winne , Bergerac 27/03/13 02:07
              tylko brak mózgu u tych, którym ''się myli'' ;)

              Barbossa: You're supposed to be dead!
              Jack Sparrow: Am I not?

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL