Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Dexter 22:34
 » bajbusek 22:33
 » Holyboy 22:32
 » Curro 22:32
 » ManiusNG 22:25
 » ham_solo 22:22
 » Brauni 22:21
 » rainy 22:21
 » yeger 22:21
 » Chavez 22:21
 » Hitman 22:20
 » Dhoine 22:19
 » exmac 22:16
 » kicior 22:10
 » JE Jacaw 22:10
 » luckyluc 22:10
 » Demo 22:09
 » wielo 22:09
 » rooter666 22:06
 » myszon 22:04

 Dzisiaj przeczytano
 41140 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Jak to jest z tą Megane III i spalaniem? , DeK 21/03/13 17:53
Czytam sobie o Megance 3 hatchback,bo mi się to autko spodobało. Ale przeraża mnie fakt, że masa osób pisze o potwornym zużyciu paliwa w silnikach benzynowych 1.4 TCe 130 km i 1.6 110km.

Ogólnie bardzo nieekonomiczne silniki benzynowe.

Silnik 1.6 110 benzynowy jest wręcz mocno zjechany w sieci za wysokie spalanie, hałas i niską kulturę pracy oraz fatalny dobór przełożeń skrzyni. 1.4 16v TCe 130KM jest praktycznie nieosiągalny w Polsce i też raczej nie grzeszy ekonomicznością.

Mam jeszcze na uwadze Mazdę 3. W tym wypadku Mazda 3 sedan jest o wiele ładniejsza, nigdy mi się specjalnie wersja hatchback nie podobała, chyba że ta nowa 3 II 2009 r. Ale hatchback jest praktyczniejszy.
Jednak jakoś specjalnie Mazda nigdy mnie nie fascynowała. Jedyne co ciągle słyszę w odniesieniu do Mazdy to wszechobecna rdza:P

Nie chcę pakować się w auto starsze niż 2007 rok.
Rozczarowałem się trochę hondą civic hatchback z powodu wadliwej skrzyni biegów. Ale może gdybym znalazł wersję 1.6 110km, których obecnie jest jak na lekarstwo to pominąłbym sprawę skrzyni bo jednak Honda ma fajne silniki. Jednak to już 2004 rocznik.

A co do Mazdy 3. jak wygląda sprawa korozji, awaryjności, spalania.
Nie wiem czy załapałbym się na wersje 3 II z budżetem. Bardziej mi się podoba.

  1. no to popatrz za używaną C4... , PrzeM 21/03/13 18:09
    ...z 2011 roku - tam masz wolnossący 1.6 120km robiony we współpracy z BMW - i poza jedną akcją serwisową to chodzi nienagannie a spalanie średnio po 2 latach miasto - trasa 80%-20% komputer pokazuje 7.7

    PrzeM

    above the mind - powered by meat...

    1. hmm a czemu uzywana? , Okota 21/03/13 18:23
      w citroenie promocja raty 0% :)

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. a jak na firmę... , PrzeM 21/03/13 18:29
        ...to masz zniżkę na flotę - tak kupiłem :) zeszli z ceny że aż mi się kolana ugięły...

        PrzeM

        above the mind - powered by meat...

    2. Razu pewnego w komisie , DeK 21/03/13 18:55
      widziałem tą nową c4 i mi się spodobała. Przodu nie mogłem ocenić, bo przodu nie było:P
      Ale z tego co pamiętam to chodziły po około 50-60tyś w tamtym okresie.
      Ta która oglądałem, była pozwanie uszkodzona i nawet w takim stanie kosztowała 30tyś.
      Ale chyba nie zmieszczę się w budżecie z c4 z 2011 mimo, że mi się podoba.
      Rozważam zakup samochodu na firmę.
      Budżet jakim bym dysponował już naginając to 36 tyś.

      C4 z 2011 ma atrakcyjną linię nadwozia i wnętrze. Wersja poprzednia była paskudna i jeszcze prędkościomierz na środku.. ble.

      1. hmm , Dabrow 21/03/13 21:56
        mam prędkościomierz na środku (w cytrynie picasso) i w sumie nie miałem najmniejszego problemu z przyzwyczajeniem się. A tak serio to nie zerkam tam aż tak często bo nie jest mi to tak potrzebne jakby się zdawało (-;

        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
        !Tu się nic nie zmienia!
        ------dabrow.com------

        1. U mnie to się kłuci z , DeK 21/03/13 22:15
          poczuciem estetyki. Po prostu psychika nie jest w stanie mi tego faktu zaakceptować. Bo jest to najzwyczajniej tak idiotyczne posunięcie producenta, że aż mój umysł się buntuje :)

          1. i tu , ibiz 21/03/13 23:29
            bym się kłócił ;-)

            1. Ano to, , DeK 22/03/13 01:31
              Wale czołem w słownik. Niewybaczalne.
              Najgorsze, że zazwyczaj piszę poprawnie :) Dopiero jak przeczytałem, zorientowałem się, że coś nie gra :)

          2. e tam , Dabrow 22/03/13 08:29
            stereotypy - do obalania sa...

            !!!!!TO JEST SPARTA!!!
            !Tu się nic nie zmienia!
            ------dabrow.com------

          3. Przesadzasz z tą estetyką, poza tym ważniejsza jest ergonomia , zartie 22/03/13 09:59
            W Twingo mam prędkościomierz na środku, pod przednią szybą i jest to rewelacyjne rozwiązanie, bo żeby na niego zerknąć nie trzeba wzroku daleko przemieszczać i ogniskować na znacznie bliższym obiekcie. Jak przez tydzień jeździłem zastępczym Clio za cholerę nie mogłem się z powrotem przyzwyczaić do zegarów przed samym nosem.

            Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    3. hehe , Dabrow 21/03/13 21:57
      DS4 (((-;

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

  2. Co to znaczy duze spalanie? , Piratez 21/03/13 20:38
    Co uzytkownik to rozna opinia

    1. Sek w tym, że takie , DeK 21/03/13 20:47
      sądy nie pochodzą od 2-3 osób. Przewertowałem dość dożo o Megane 3 i ogólnie wiele osób narzeka na sporawe spalanie.

      Najwięcej obrywa się wersji 1.6.

      Poza tym gdy zestawimy spalanie tego silnika z tym co oferuje na tle konstrukcji innych firm to faktycznie to spalanie za ciekawie nie wygląda.

      1. dokładnie , sred 21/03/13 20:48
        ile to jest dużo i w jakich warunkach stwierdzone?

        1. Bazowałem na tym co znalazłem , DeK 21/03/13 21:17
          na autocentrum oraz forach poświęconych megane III.
          http://www.autocentrum.pl/...e/renault/megane/iii/


          Gdzie wiele osób manifestowało swoje zaskoczenie odnośnie nadmiernego spalania.

          Dlatego jakby się znalazł jakiś posiadacz benzynowej Megane III chętnie dowiedziałbym się jak z tym spalaniem jest.


          silnik 1.6 100 konny ma zdaje się skrzynię 5, wersja 110 konna ma 6 biegową skrzynię. Natomiast doładowany 1.4 130 koni ma już 6 biegową skrzynię.
          Auto swoje waży bo jakieś 1300 kg.

          Z tych 3 wariantów najlepszym ponoć jest 1.4 TCe ale jak pisałem praktycznie nie do dostania.

          1. gdzie tam widzisz duże spalanie? , sred 21/03/13 21:19
            130koni musi coś pić...

            ;-)

          2. ke? , Kenny 21/03/13 21:43
            patrze na 1.6 100 i do czego mi choc troch znajomego bym nie porownal to ma.... najmniejsze :) (focus, pug 307)

            .:Pozdrowienia:.

          3. wedlug tego linka , elliot_pl 21/03/13 22:45
            spalanie jest normalne dla tego typu silnikow. A gdzie to duze o ktorym mowiles?

            momtoronomyotypaldollyochagi...

            1. Duże wynikało już z , DeK 21/03/13 22:56
              forum dotyczącym Megane.
              Przeglądnąłem kilka wątków nie jestem w stanie wskazać konkretnych.
              http://megane.com.pl/


              Ogólnie narzekają na dwie kwestie. Silnik 1.6, 110 koni, który ponoć jest cholernie głośny itd., 100 koni to podobno w ogóle nieporozumienie. No i fatalną skrzynię jeśli chodzi o przełożenia w wersjach 1.6 ale nie wiem czy to faktyczny problem czy malkontenctwo...


              Ale jak to bywa na forach, ktoś może mieć inny punkt odniesienia stąd być może narzekania. nie miałem okazji się przejechać taką megane III.

              1. wiesz... , elliot_pl 21/03/13 23:00
                kwestia jak i gdzie sie jezdzi (miasto/trasa), dlugosc odcinkow itp. Ludzie to mysla ze kupia sobie fure 150 KM a potem dojezdzajac do pracy 3-5km w jedna strone auto zamknie sie w 5 litrach na 100. Badzmy powazni...

                Czytales o duzym spalaniu - jestes w stanie przytoczyc konkretna wartosc? Ile to jest to duze spalanie przy 1.6? 15 litrow? Nie chce linka tylko chociaz jakis przedzial.

                momtoronomyotypaldollyochagi...

          4. spojrzalem , Piratez 22/03/13 11:44
            na te statystki i spalanie jest jak w wiekszosci benzyniakow

            kto to pisze ze benzyna spala mu 6l w miescie jest idiota

            ludzia poprzewracalo sie w glowie.
            osboscie testowalem ostatnio wiele nowych kompaktow - spalanie w wiekszosci jest takie same, czy to silnik turbodoladowany czy nie (obojetnie ktora firma to produkuje).
            Moja noga "produkowala" zawsze okolo 9l w miescie ZAWSZE

            Wogole nie powinnes brac tego wskaznika pod uwage, wazniejszy jest komfort oraz wyposazenie.

      2. Napisz dokładnie , Piratez 22/03/13 07:57
        Jakie to jest duże spalanie. Nie wierz w autocentrum, za dużo trolli tam przebywa.

        1. Megane III silnik , DeK 22/03/13 19:53
          1.6 110 benzynowy.
          Spalanie na przykład w Łodzi, tryb miejski 10-11 litrów.
          Niemcy - autostrada predkosc 120 - 140 kmh, srednia 7,8 - 8,2 l/100km
          Przy ekonomicznej jeździe w mieście 8,7-9.2.

          W trasie 7,5/100km Prędkość: 100-120km/h

          "Dodam, że w mieście spalanie może nawet dochodzić do 13 L/100 i to przy spokojnej jeździe klima cały czas włączona"

          Czyli można założyć z tego co czytam, że w ruchu miejskim w okolicach 10 - 11 litrów.


          To fragmenty wyłapane z dyskusji dotyczących spalania Megane III z silnikiem 1.6 110 koni.


          Ogólnie odnoszę wrażenie, że na przykład Honda ma dużo ekonomiczniejsze silniki benzynowe.

          1. Honda ma dużo więcej bajkopisarzy ;-) , zartie 23/03/13 18:54
            Przy 120 - 140 km/h na autostradzie nawet mały lekki benzyniak spali minimum 7 l/100 km, fizyki się nie oszuka. Klima swoje bierze. W mieście zużycie bardzo mocno podbija podjeżdżanie w korku po kilka metrów, nawet jak jest korek, ale spokojnie podjeżdża się regularnie po kilkadziesiąt metrów (np. co zmianę świateł) to zużycie tak nie wzrasta, więc ciężko jest porównywać to, co ludzie piszą na temat jazdy miejskiej.

            Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    2. Dla mnie , pirat 22/03/13 10:03
      duże spalanie jest wtedy, gdy zmieniasz auto na mocniejsze na papierze (np. 1.4 -> 1.6), jeździ jak poprzednie słabsze, a pije 2l na 100 km więcej.

      odczepta się od mojego podpisu ;)

  3. Może pomogę , rurecznik 21/03/13 21:37
    Otóż posiadam pokrewne auto, tj. Renault Fluence, czyli de
    facto Megankę sedan. Gabarytowo auto jest ciut dłuższe (większy rozstaw osi) jak Meganka kombi. Mam wersję z silnikiem 1,6 110km benzyna z 5-biegową skrzynią. Co do spalania:
    -pierdołowata jazda w trasie (nie przekraczając 110km/h), częściowo z klimą - poniżej 6,0 l/100 km (osiągniete minimum na trasie Katowice-Suwałki 5,5l/100 km)
    Normalna jazda w trasie - max. 6,5 l/100km
    Średnia "od tankowania do tankowania" regularnie oscyluje w granicach 7 l/100 km +/- 0,3l/100km w zależności czy z klimą czy bez.
    Wiadomo, auto spore jak na ten silnik, więc rakieta to nie jest. I ostra jazda z gazem w podłodze ostro podnosi spalanie. Ale tak na co dzień to nie narzekam.
    Auto od nowości mam ciut ponad 2 lata, nakręciłem 50kkm i jak dotąd zero problemów. Generalnie bardzo zadowolony z niego jestem, jakbym miał wybierać, to kupiłbym teraz to samo...

    1. mój ford pali niestety dużo więcej , seneka 21/03/13 22:08
      100 KM, 1,6 benzyna

      miasto lato: 10L/100km
      miasto zima: 13L
      miasto zima, krótkie odcinki (po 2km): słowa tego nie wyrażą
      http://i.imgur.com/cuBxv.jpg

      Na trasie: 7-8 L
      Nigdy nie zszedłem poniżej 7L.

      1. zebys nie byl sam :)) , speed 22/03/13 01:08
        http://i.imgur.com/HUOPBSe.jpg
        a robi sie juz cieplo (-25 st. C)

        1. to jest normalne spalanie , Artaa 22/03/13 07:44
          ;-)

          a nie jakieś wyniki z kosiarek...

      2. kurde a ja miałem doła , Ranx 22/03/13 08:34
        jak mój wypił 10.
        gazu:)

        o roztramtajdany charkopryszczańcu...

      3. madzia 626, 2.0, 136KM , Demo 22/03/13 10:15
        w lato 8-10 zależy jak się jeździ, w zimę 14L to norma :(

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

      4. bez znaczenia , LooKAS 22/03/13 12:01
        zima/lato - 10l gazu. ba! latem wiecej o 1,5l bo zmieniam 15" 195 na 17" 215.

        I wanna suck, I wanna lick
        I wanna cry and I wanna spit

  4. licz sie ze spalaniem , Hitman 22/03/13 11:31
    10 litrów na zimnym silniku i krótkich dystansach - 7-8 to normalne spalanie - nie wiem ile ta benzyna miałaby palić, 4litry? no sorry ale jakby tak było to kto by diesla kupił?
    Różnica jest taka że pałowanie benzyny potrafi zrobić średnią x2 a w dieslu spalić 2l więcej niż zwykle to sztuka..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

    1. Megane III ON 1.4 dci , Brauni 22/03/13 13:49
      Miasto 7-8 litrów
      Trasa , autostrada <6 litrów.

      Br@uNi Polska

      1. 1.4 czy 1.5? , DeK 22/03/13 14:40
        Bo nie znalazłem takiego silnika jak 1.4 dci W MEgane III.

        Poza tym diesel to inna para kaloszy. Mówimy o benzyniaku.
        Diesel zawsze ma niższe zużycie niż benzyna. Choć zimny diesel tez ma znacznie wyższe spalanie dlatego powszechnie się mówi, że diesel nadaje się na trasy niż na krótkie dystanse.

        1. dokladnie 1460 .. , Brauni 24/03/13 19:09
          Wiec może i 1.5 :/
          a napisałem o ON w odpowiedzi na post Hitmana
          Disel tez nie jest taki oszczędny w mieście ..

          Br@uNi Polska

  5. zawsze mnie zastanawia konibicie na temat spalania , Piratez 22/03/13 12:16
    ta wartość ma tak indywidualny charakter, że nie powinna być brana pod uwagę

    Lepiej kierować się komfortem, wyposażeniem, bezusterkowością (chociaż to też jest kontrowersyjne).

    1. popieram , Artaa 22/03/13 13:03
      dodatkowo napiszę aby uważać na testy ADAC, to nie są sensowne testy usterkowości, to są testy usterek na przeglądach..., nawet tak idiotyczne jak przepalone oświetlenie wpływają na wynik


      czyli samochód niby bardziej usterkowy wg Adac ale np nie posiadający niepotrzebnych wynalazków typu FAP, DKZ, itp jest często duużo tąńszy w naprawach i ekspoatacji w rzeczywistosci.
      Jakaś organizacja (może ktoś przypomni linkkiem?) zrobiła nawet test który uwzaględnia koszty i wyszło całkiem inaczej...

      1. Koszty to też nie bardzo... , rurecznik 22/03/13 13:10
        Bo jakaś duperela może w takim dajmy na to Aston Martinie kosztować duuużo więcej niż kilka poważnych usterek w jakiejś Corsie czy Clio. Czy to oznacza, że Aston Martin jest bardziej usterkowy?
        O to Ci chodziło?
        http://motoryzacja.interia.pl/...mw-w-tyle,1889794

        1. może , Artaa 22/03/13 13:13
          ale była to inna strona,

          Aston i RR to inna liga... ;-)

          chodzi o auta popularne sprzedawane w setkach tyś lub milionach

        2. tu jest , Artaa 22/03/13 13:18
          http://www.magazynauto.pl/...waryjnosci,nId,775493

          czyli to co dałeś jest o tym samym

        3. mało aut nowych , Piratez 22/03/13 13:37
          http://www.reliabilityindex.com/

      2. dlatego od lat , Hitman 22/03/13 13:46
        rządzi toyota hilux - im mniej elektroniki tym lepiej..

        Teoretycznie okłamywanie samego siebie
        jest niemożliwe. W praktyce robi to
        każdy z nas.

        1. Obecnie już ciężko kupić , DeK 22/03/13 14:45
          auto bez elektroniki upakowanej gdzie się da. Mówimy oczywiście o typowych osobówkach.

          Zawsze miałem ochotę na jakieś auto terenowe. Długo tłukłem się starszym 2 drzwiowym Isuzu terenowym i uwielbiałem to auto za jego surowość i brak całej tej elektroniki. No i brak problemów w takie zimy jak ta gdzie jest masa śniegu i trudno wjechać w niektóre miejsca osobówką. Natomiast na dalsze wypady to już terenówka jest katorgą z powodu braku jakiegokolwiek komfortu. Ale to było stare auto gdzie jeszcze nie znano słowa komfort w tego typu autach :)

          A jeszcze ekologia skutecznie zarzyna sens posiadania współczesnego diesla.
          Filtr cząstek stałych, do tego Common Rail, jakość paliwa no i koszta napraw.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL