|
OBECNI NA TPC |
|
|
» NWN 05:07 » Shark20 02:49 » MARC 02:08 » RoBakk 01:51
Dzisiaj przeczytano 41125 postów, wczoraj 25974
Szybkie ładowanie jest: włączone.
|
|
|
|
|
|
TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Bagaznik rowerowy do samochodu , endern 27/03/13 12:32 Sezon się zbliża... zastanawiam się nad jakimś praktycznym rozwiązaniem.
Rozpatruję dwa rozwiązania:
- na dach
- na hak holowniczy
W sumie najbardziej przemawia do mnie drugie rozwiązanie. Mniejsze opory w trakcie podróży. Kwestię utrudnionego dostępu do bagażnika jestem w stanie zbagatelizować.
Ktoś jest w stanie podzielić się jakimis doświadczeniami?- Niewiele pomogę... , JE Jacaw 27/03/13 12:46
...ale jak swego czasu szukałem bagażnika, przy czym wybór był między dachem, a klapą, bo haka nie mam i ostatecznie padł na dachowy, to podobno robiono testy i wbrew temu co się wydaje, najmniejsze opory są przy dachowym. Zarówno na klapę jak i na hak podobno powodują większy opór.
Przy czym, gdybym miał hak, to bym raczej w tę stronę szedł, bo z dachowym trzeba uważać na wysokość samochodu oraz jakbyś planował podróż promem, to często większe koszty są z tym związane. Oczywiście z bagażnikiem z tyłu (klapa, hak) trzeba w zależności pewnie od samochodu, uważać na szerokość, bo często jednak rowery nico wystają poza obrys wozu, ale wydaje mi się, że to mniejszy problem niż wysokość.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - ... , Kalkin 27/03/13 12:49
+1 na dachowy, nie mam haka, no i dachowy stabilniejszy się wydawał, kupowałem w zeszłym roku,
http://imageshack.us/a/img835/182/zdjciedlb.jpgThe requested URL was not found
on this server ! Error 404 - Troche wiecej informacji... , Wolf 27/03/13 12:51
Do jakiego samochodu chcesz zamontowac bagaznik na hak?
Na ile rowerow i jaki bedzie ich sumaryczny ciezar?
Czy rowery to zwykle, proste konstrukcje hardtail czy np full z dosc skomplikowana rama?Vey iz mir! - ... , endern 27/03/13 13:14
octavia kombi
2-3 rowery klasyczne crossowe- W takim razie... , Wolf 27/03/13 13:33
THULE 974 albo 972, bardzo solidne, latwe w obsludze.
Osobiscie nie polecam bagaznika dachowego.Vey iz mir! - nie ma sensu , endern 27/03/13 13:35
pchać się w platformowe?
Zastanawiam się czy są z tego jakieś wymierne korzyści(bo gabaryty zniechęcają)- Sam mam platformowy. , Wolf 27/03/13 13:44
MontBlanc BikeCarrier TowExplore 3.
Moim zdaniem to zdecydowanie najwygodniejsza opcja, niestety, mont blanc kosztuje 250-300 gbp.
Znajomy ma thule, robi z nim taka sama trase jak ja, nie narzeka.Vey iz mir!
- jak dla mnie , w1lko 27/03/13 12:55
to tylko dachowy, z kumplem przerabialem bagazniki "na klape" na jakies paski, hakowe. Najlepiej wychodzi dachowy.
Ja uzywam Thule:
http://db.tt/ZYgxTz3S - Jako pasażer samochodu jeżdżącego co roku na trasie ok 600 km... , Doczu 27/03/13 13:19
... wiem że kierowca, z którym jeżdżę miał i bagaznik na dach, i na hak. Tego drugiego nie zamieniłby na dachowy juz.
Tylko jest jeden warunek - kupić porządny z zatrzaskiem , a nie badziew za 60 zł na paski do klapy.
Od kilku lat jeździmy z Katowic na Mazury z takim rozwiązaniem i kierowca bardzo sobie chwali.- Acha - właśnie - ważne info... , Doczu 27/03/13 13:21
... my jeździmy przynajmniej z 3 rowerami więc na dachu już ciężkawo się robi no i żagiel jest - ale , endern 27/03/13 13:32
korzystacie rozumiem z uchwytu osadzanego na haku a nie platformy?
Coś w ten deseń?
http://allegro.pl/...-rowery-3szt-i3121058152.html
Co masz na myśli pisząc o porządnym z zatrzaskiem? Chodzi o samo mocowanie na hak? Trafiłem na jakies wynalazki w necie gdzie jakieś taśmy do klapy są... ale na start już to wygląda zniechęcająco.- hmmm... , Doczu 27/03/13 14:30
... mając na myśli zatrzask pisałem o uchwycie podobnym do grzybka przyczepy, tyle że to cholerstwo nogą trza zatrzaskiwać na haku :) To był jakiś bagażnik Thule i trzymał jak skała. Paski służyły jedynie do stabilizacji. Bardzo fajna sprawa. Polecam.
- opory , greg23 27/03/13 13:41
wbrew pozorom mniejsze opory aerodynamiczne robi bagażnik dachowy
minusem jest niewygodny montażover 100kkm on lpg - hmm ? , Tony Soprano 27/03/13 14:00
jakieś konkrety ? bo wydaje mi się, że to bzdura.
Mam dachowy thule na uchwyty, żagiel ja pierdziele, spalanie w kosmos, do tego głośno i baza porysowała mi dach - nie dziękuję.
Skąd pomysł że opory z tym na jak są większe ? Sprawdziłeś to sam czy tylko powtarzasz jakieś historie ? - zgodnie z logiką , Hitman 27/03/13 14:09
i aerodynakimą mniejsze opory ma platformowy schowany za obrysem samochodu..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - Też mi się tak wydawało... , JE Jacaw 27/03/13 14:14
...jednak jak sam szukałem to często spotykałem na serwisach motoryzacyjnych opinie przeciwne np. tu:
http://www.profiauto.pl/...zewozic,rowery,433.html
Oczywiście na innych były odwrotne opinie, trzeba by poszukać jakieś rzetelnego testu. Ja przyznam, że nie wiem, kto ma rację.Socjalizm to ustrój, który
bohatersko walczy z problemami
nieznanymi w innych ustrojach - właśnie niekoniecznie , Endrioo 27/03/13 14:20
sylwetki samochodów sa tak zaprojektowane aby powietrze opływało w pewien sposób całe auto. Dokładając coś na tyle zaburzamy ten przepływ i tworzą się wiry. Nie twierdzę, że na 100% dachowy będzie miał mniejszy opór, ale jestem w stanie w to uwierzyć. oczywiście dla różnych aut mogą być te róznice zupełnie inne.empty space - pozwole się nie zgodzić , Hitman 27/03/13 15:03
za każdym samochodem - powstaje bowiem podciśnienie - swego rodzaju korytarz powietrzny - dlatego jadąc za tirem masz mniejszy opór co wykorzystują eco rajdowcy ;)) robiąc 100km skodą przy spalaniu 2,5 litra..
To samo zjawisko wykorzystywane jest też w nascar do wyprzedzania - a w formule 1 tak projektuje się skrzydło i dyfuzory by koleś za Tobą nie zyskiwał przewagi..Teoretycznie okłamywanie samego siebie
jest niemożliwe. W praktyce robi to
każdy z nas. - wydaje mi się, że , Endrioo 27/03/13 15:22
w niektórych przypadkach ten korytarz powietrzny może być mniejszy od rowerów i wtedy nastąpi zaburzenie tej idealnej sytuacji. Jeśli masz duże auto - to ok, przy mniejszym moim zdaniem trzeba byłoby przeprowadzić testty w tunelu aby być na 100% pewnym.empty space
- weź jeszcze jedno pod uwagę , Pawelec 27/03/13 22:03
rower nie może zasłaniać świateł ani rejestracji. Jak będzie zasłaniał to czepialski policmajster powie że resztę drogi rowery zrobią same bo nie pozwoli dalej jechać. Albo kupisz coś takiego http://allegro.pl/...hit-katowice-i3101127758.html albo ryzyko. W moim wypadku kupiłem 2 ciut lepsze belki na relingi i taniutkie bagażniki. Za belkami przemawiało to że czasem potrzebuję przewieźć drabinę. A i pożyczał te belki kolega z mondeo kombi jak kupował troszkę większą choinkę na święta. I unikaj wszelkich zapięć na kluczyk. Smarować trzeba, zapchać się potrafi przy demontażu problem. Najlepsze najprostsze rozwiązania. Belki eliptyczne hałasują przy ok 100/110 kmh , prostokątne przy 80/90. Rowery na dach to 1 do 2 litrów spalania więcej, trumna (box) niewiele mniej.Tom Drwal
LAS Ltd. - dobrze mówi , ThY 28/03/13 09:07
raz jechałem z dwoma rowerami na haku, przeszło 1k km, polskie drogi, była masakra z prowadzeniem auta, strasznie bujało na zakrętach i dobijało na wybojach - może częściowo problemem były rowery, które nie były najlżejsze. Po zamontowaniu owych rowerów na belki na dach, sytuacja z prowadzeniem poprawiła się znacznie. Spalanie pozostało na porównywalnym poziomie. Poziom hałasu również porównywalny. Polecam belki.- To z czego były te rowery? , myszon 29/03/13 07:52
Dwa ciężkie rowery to ze 30 kg. Zapasowe koło waży więcej. Dodatkwa osoba w samochodzie to pare razy więka masa.- zabytkowe , ThY 30/03/13 10:13
ramy, stalowe, duże. Efekt naprawde był nieciekawy, swoista dźwignia się zrobiła. Zapasowe koło waży więcej niż 30 kg? Moje koła dużo mniej :) poza tym weź pod uwagę, że hak masz montowany daleko za tylną osią, koło wozisz najczęściej nad. - policz wagi , Pawelec 31/03/13 23:40
2 rowery to ze 30kg, bagażnik drugie tyle, i to wszystko zamontowane na wysięgniku. Buja tak samo jak 4 na dachu. Raz do roku wożę 4 szt nad morze. Wypróbowałem oba typy. Najciekawiej wypadła przyczepka n250 i w niej rozkręcone rowery. Gdyby nie skręcanie/rozkręcanie to nawet koszt zakupu 'niewiadówki' ~500pln jest do zniesienia.Tom Drwal
LAS Ltd.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|