Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Lord Kama 22:24
 » JaroMi 22:23
 » BONUS 22:18
 » Soulburne 22:16
 » Wedelek 22:12
 » Curro 22:11
 » ProSavage 22:09
 » DJopek 22:09
 » stefan_nu 21:58
 » Flo 21:54
 » marcin502 21:54
 » Artaa 21:53
 » yeger 21:49
 » NimnuL 21:48
 » patinka 21:47
 » Fl@sh 21:47
 » Mariosti 21:46
 » Gakudini 21:42
 » Star Ride 21:40
 » Janusz 21:31

 Dzisiaj przeczytano
 41139 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Nowy poziom symulacji, animacji i grafiki komputerowej , NimnuL-Redakcja 7/06/13 08:54
http://www.youtube.com/...dded&v=JAFhkdGtHck#!

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. Fajnie sie ogląda. Szkoda że nie pokazali jak skomplikowane jest zbudowanie takiego czegoś , ptoki 7/06/13 09:17
    Bo pewnie troche projektowania proceduralnego z "random" jest ale na pewno troche sie trzeba naklikać.

    No i teraz druga sprawa:
    Fajnie że mamy "fabryczną" generowaną scenę. W sensie że jest mniej lub bardziej przypadkowo skonfigurowana "chaotyczność" tych materiałów.
    Ale jak bardzo trzeba sie natrudzic aby uzyskać realistycznie wyglądający zamierzony efekt końcowy?

    Chodzi mi o to że te sceny pewnie były robione tak że mamy stan początkowy, troche wyklikany a troche wygenerowany (np struktura tych śnieżek albo papieru) i puszczamy tą scene i wychodiz rezultat.

    A trudniej jest mieć rezultat i zbudować scene tak aby dojście do niego było realistyczne.
    Innymi słowy:
    Rzucanie śnieżką w kukiełke jest łatwe.
    Zrobienie tak aby śnieg został na czubku nosa kukiełki po rzucie jest juz trudniejsze.

    Zastanawia mnie to na ile to jest trudne...

    1. jak ma się już taką śnieżkę, to , hokr 7/06/13 09:43
      zrobienie aby śnieg został na czubku nosa, to już małe piwko;)

    2. nie czaje bazy , RusH 7/06/13 10:19
      o co ci chodzi :)

      Trudne jest. Wymaga matematyki na poziomie minimum studia kierunkowe techniczne. Musisz nie tylko znac, ale i myslec algebra liniowa. Nie wspominajac juz o programowaniu, rozwiazywac rownania roznicowe na kartce, a na GPU to dwie rozne sprawy.

      co do chaotycznosci to jej tam nie ma, tz wszystkie silniki fizyki staraja sie byc przewidywalne, tz przy tych samych parametrach poczatkowych otrzymasz ten sam efekt - w koncu chodzi o symulacje.
      Wyjatkiem oczywiscie jest Nvidia z tym jej smieciowym tylko na pokaz fizix.

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

      1. Z tą przypadkowościa chodzi o to że , ptoki 7/06/13 10:35
        nikt nie produkuje tych śniezynek w śnieżce ręcznie. One muszą byc nieregularne i jakąś "solą" zainicjowane.
        A sól może być przypadkowa lub predefiniowana. Dlatego dwie śnieżki o tych samych rozmiarach makroskopowych wygeneruja sie troche inaczej.

        A co do wyższej matematyki:
        W silniku tak. Ale grafik co klika te scenki nic raczej nie liczy.
        Może jakąś balistyke ale pewnie częsciej robi sie to próbami i błędami niż obliczeniem jak ma śnieżka lecieć żeby wiewióra trafiła.

        Chyba że masz na mysli zastosowania inżynieryjne tak jak w ansys czy podobnych... To tak. Tam trzeba dużo sobie liczyć przed puszczeniem "play" :)

        1. grafikow , RusH 7/06/13 10:44
          to ty tam raczej nie uswiadczysz, tylko programisci i matematycy, i raczej nic sie nie wyklikuje :)
          powodzenia w wyklikiwaniu kodu w matlabie :D

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

          1. siggraph to raczej obok matlaba. , ptoki 7/06/13 10:51
            myślałem że to raczej o wizualia chodzi a nie o symulacje fizyczno inzynieryjne...

            Bo symulacje techniczne ro raczej nie są tak eleganckie wizualnie jak te pokazane w filmiku. W technicznych chodzi raczej o policzenie jakie warunki panują tam gdzie zmierzyć się ich nie daje a to nie musi ładnie wyglądać.

            1. przeciez zeby symulacja "ladnie" wygladala , RusH 7/06/13 17:29
              to musi byc realistyczna :)

              a co do sniezki to mozna np miec siec neuronowa nauczona kilkuset zdjec sniezek i wtedy pompujac do takiej sieci ("od tylu") losowe dane otrzymamy jakis wariant bedacy jedna z wariacji na temat danych ktore ta siec ma zapamietane
              http://en.wikipedia.org/wiki/Prior_probability

              dla kontrastu w demoscenie/grach proceduralnie generowane dane sa doslownie z dupki, tz ktos siada i kombinuje jak zmusic fraktal aby renerowal cos przypominajacego trawe - jest to wtedy towar trawopodobny :)

              I fix shit
              http://raszpl.blogspot.com/

              1. Generacja tresci w demach potrafi byc zaskakujaca. , ptoki 7/06/13 17:31
                4kb demo pozwala docenic kunszt.
                64k juz nie dzialaja na wyobraznie az tak :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL