Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » ligand17 12:33
 » PaKu 12:33
 » Artaa 12:31
 » Dexter 12:29
 » steve 12:25
 » Sherif 12:25
 » pandy 12:23
 » sofolok 12:18
 » muerte 12:12
 » Kenny 12:10
 » rrafaell 12:05
 » NimnuL 12:05
 » Kool@ 12:00
 » havranek 11:59
 » m_aczo 11:55
 » Adamusss 11:49
 » Flo 11:45
 » DYD 11:44
 » Guli 11:43
 » tuptun 11:41

 Dzisiaj przeczytano
 41106 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[MotoPC] Halogeny - jest sens? , gorky 2/09/13 18:48
Zastanawiam się nad montażem halogenów do swojej Hani (Civic 5d 1999).

Jeżdżę sporo w nocy, a fabryczne reflektory nigdy nie były dobre - po tych nastu latach też zresztą na pewno straciły już siłę odbłysku.

Nie traktowałbym ich jako przeciwmgielnych senso stricte, raczej jako doświetlenie, bo jeżdżę głównie po krętych górskich dróżkach, ale nie wiem czy ma to sens? Wiem że niby nie wolno, ale tam gdzie jeżdżę i o tych godzinach to naprawdę rzadko można natknąć się na jakikolwiek inny samochód...

Podczas jazdy w nocy przeważnie problem jest taki, że na długich światłach mam ciemną plamę przed autem, z kolei światła mijania nie oświetlają drogi tak dobrze jak bym chciał. Ideał jest kiedy przytrzymam 'błyśnięcie' długimi - wtedy świecą się oba żarniki i jest ok. Stąd myślałem o doświetleniu 'długich' halogenami.

Ma to sens? W sumie nigdy nie miałem halogenów w samochodzie więc nie wiem ile to daje...

  1. zainstaluj na masce takie rajdowe od helli , bajbusek 2/09/13 18:52
    http://auto-west.pl/...-ryflowane-szklo-2-w5w.html

    Koniecznie z prztyczkiem do szybkiego wyłączenia, muszą się też łatwo demontować bo wątpię aby ktoś na przeglądzie je przepuścił.

    1. ha ha ha , gorky 2/09/13 18:56
      pytałem poważnie, zresztą jakbym miał samochód do którego weszłaby rampa to już bym ją miał...

      1. poważnie , bajbusek 2/09/13 19:18
        to niczego nie montuj tylko wymień / zregeneruj co masz ... kolega ma taką przyczepianą (tak zwany szperacz) i muszę Ci powiedzieć, że używa (podczas przepraw terenowych) :)

  2. jest i na górskich drogach możesz jeździć. , Chrisu 2/09/13 18:57
    fajnie doświetlają pobocza i przydają się na zakrętach.

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. aha jeszcze jedno. , Chrisu 2/09/13 19:11
      jakie masz żarówki w tych lampach? Pewnie H4.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. mhm , gorky 2/09/13 19:20
        H4...

        1. tak myślałem , Chrisu 2/09/13 19:45
          po "ciemności" przed autem na długich.
          Poszukałbym czy były montowane tam lampy na H1/H3/H7, a jeśli tak to poszukałbym takich na szrocie (chyba jak wymienisz całe lampy to z homologacja problemu nie będzie).
          Podobnie zrobiłbym z halogenami - jak masz na nie miejsce i nie wiąże się to z wymianą zderzaka to jeśli rzeczywiście ci ich brakuje to montuj.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          1. a widzisz , gorky 2/09/13 20:31
            nie wiedziałem że H4ki tak mają...

            Lamp na H1/4/7 nie było, teraz sa robione jakieś zamienniki nawet pod ksenony, ale zalatuje mi to kiepskim tuningiem...

            No a najbardziej właśnie brakuje mi doświetlenia przed autem i ewentualnie po bokach w zakręcie - teraz tylko nie wiem czy celować w 'klasyczne' halogeny czy w te oznaczane jako p-mgielne...

            1. H4 mają 2 żarniki , Chrisu 2/09/13 22:18
              jeden na mijania, drugi na drogowe. Jak włączasz drogowe nie świecą się mijania. Jak masz "inne H", to tam jest jeden żarnik i musisz mieć po prostu 2 żarówki - jedną na mijania, drugą na drogowe. Jak włączasz drogowe mijania nadal się świecą.

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

          2. nie wiem co masz do H4 , Okota 3/09/13 11:37
            mialem kiedys peugeota 205 i przez 17 lat zmienilem tam 3x zarowki z czego jeden raz przez kolizje...
            W swifcie mialem H4 i widzialem wszystko, 9 rok ma i zarowki sa fabryczne a jak wlaczysz w nim dlugie to na drodze staje sie jasnosc co, zdziwiony stwierdzil moj szwagier majacy golfa z H7 ze u niego tak jasno nie ma... a teraz w cytrynie mam h7 i na szczescie ledy, tesc w roomsterze zmienia h7 srednio co okolo pol roku a "firmowe"max do 11 miesiecy wytrzymuja.
            generalnie uwazam H7 za bubel zrobiony specjalnie po to by sie palil niemilosiernie szybko, by serwis zarabial na min kasowaniu bledow CAN.
            Jak mowilem mam nieszczescie posadac auto z H7 i naprawde w nocy na ciemnej kretej drodze ni ch/.. nie widze tak dobrze jak w starym swifcie...
            czekam az sie ktoras wypali i bede zmieniac na osram nightbraker plus...
            chyba ze dorwe gdzies reflektory doswietlajace z zarnikami UV to bede widzial w nocy wiecej...

            Dyslektyka błąd nie pyka...
            RTS wszechczasów:
            Supreme Commander

            1. Astra H7 - 5 lat ponad, zmienialem zarowki 2 razy , Yorg 3/09/13 12:38
              nie narzekam na doswietlenie na kretych, bocznych, nieoswietlonych drogach.

              GG: 1706185
              lub komórka :)

              1. ale doswietleniena boki jest fantastyczne , Okota 3/09/13 12:55
                tyle ze ja nie widze nic przed autem dalej niz kilkanascie dziescia metrow!...

                Dyslektyka błąd nie pyka...
                RTS wszechczasów:
                Supreme Commander

            2. ale ja nic nie mam do H4 , Chrisu 3/09/13 17:00
              napisałem tylko, że zdarza się to co gorky pisał. Jak są niezbyt dobrze zrobione reflektory to czasami przed H4 jest "ciemność" na dlugich.

              /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  3. Nie warto , Piratez 2/09/13 19:00
    Zainwestuj w nowe oryginalne lampy
    Po 14 latach odblysnik + szklo nadaja sie tylko do smieci

    Pewnym skrotem jest rozebranie i wyczyszczenie lampy, uwazajac na odblysnik
    Polerowac nie wolno

    1. niby tak , gorky 2/09/13 19:23
      ale komplet nowych oryginałów to 1k PLN, a pamiętam (auto jest w rodzinie od nowości) że nigdy nie świeciły jakoś porażająco.
      Poprzednio mieliśmy Renówkę 11 i wiem żę ojciec narzekał na oświetlenie po przesiadce.

      Czyszczenie na pewno je czeka, jak będe miał czas to możę przepoleruję z zewnątrz...

      1. nie poleruj , Piratez 2/09/13 19:38
        bo zniszczysz szklo
        co najwyzej wymien przednia czesc - czesto mozna kupic nowe zamieniki za male pieniadze

        1. można polerować , Demo 2/09/13 20:28
          przerabiałem to na lanosie. Po prostu trzeba z głową. Papier ścierny wodny z coraz drobniejszym ziarnem i na koniec pasta polerska. Lampki jak nowe.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

        2. Przerabiałem ostatnio regenerację lamp i polecam. , laciak88 2/09/13 23:42
          Nie podobało mi się, że ksenony świecą słabiej niż zwykłe w mojej starej Corsie, więc się za nie wziąłem:
          - polerka kloszy
          - wyczyszczenie szkieł pomiędzy soczewką i kloszem (mgła na nich była) oraz kloszy od środka
          - wyczyszczenie soczewek (też mgła)
          - napylenie nowych odbłyśników (mgła + częściowe wypalenie)
          - przy okazji zamontowanie nowych regulatorów (stare były połamane) + ustawienie świateł na stacji kontroli pojazdów

          Prawie wszystko sam zrobiłem, więc wyszło stosunkowo tanio. Światła w końcu pokazały swoją moc - teraz można jeździć bez mijania :)

          Jeśli chciałbym kupić nowe, oryginalne reflektory, to musiałbym wydać na nie około 50% wartości samochodu...

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

          1. Miało być pod "Nie warto , Piratez 2/09/13 19:00" , laciak88 2/09/13 23:43
            Ups...

            "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
            life's problems."

          2. Takich idiotów , Remek 3/09/13 07:59
            Co to jeżdżą bez świateł mijania, tylko palą te swoje durne świecidełka gdzieś przy samej jezdni, to bym karał mandatami po 1000, to by się nauczyli..

            1. Zgodne z przepisami , Mute 4/09/13 16:09
              swiecidelka + mijania = niezgodne.

              1. Tyle, że te świecidełka , Remek 5/09/13 08:59
                są czasem takie słabe i wyglądają jak małe punkciki i są mylące z daleka, jak się jedzie w nocy.

                1. To że lolki jeżdzą na takich syfkach pokazuje jak wielkie poważanie dla , ptoki 5/09/13 10:09
                  przepisów i bezpieczeństwa ma policja.

                  Ale ja jak widze takich cwaniaków to sie pocieszam tak:
                  Przecież widze to posmarkane auto na drodze i debila w środku.

                2. Bo swiecidelka z allegro , Mute 5/09/13 10:22
                  za 15zl :-)

          3. od kiedy w corsie , Okota 3/09/13 11:23
            montowali ksenony???

            Dyslektyka błąd nie pyka...
            RTS wszechczasów:
            Supreme Commander

            1. Niie , Thadeus 3/09/13 11:50
              Napisał ze jego zenony świecą gorzej niż zwykłe w jego starym korsarzu. Przynajmniej ja tak rozumiem

              ...

  4. "głównie po krętych górskich dróżkach,ale nie wiem czy ma to sens? Wiem że niby nie wolno" , Kenny 2/09/13 21:17
    art 51.5 PoRD.

    5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

    Sens ma, jak dobrze wybieresz, to da bardzo duzo.

    .:Pozdrowienia:.

  5. Oryginalne lampy mają klosze szklane czy poliwęglanowe? , zartie 2/09/13 21:42
    W tamtym czasie firmy wprowadzały nowe lampy, niektóre modele miały stare, niektóre nowe. Jeżeli masz klosze szklane sprawdź, czy nie można dokupić nowych lamp z kloszami poliwęglanowymi. Ogólnie lampy z kloszami poliwęglanowymi mają znacznie wyższą sprawność i mimo takich samych żarówek świecą wyraźnie lepiej.

    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  6. wpisz w googlu , Holyboy 2/09/13 22:05
    regeneracja reflektorów - ja chcesz odnawiać

    a co do halogenów to rzecz przydatna i warto

    Strength is irrelevant.
    Resistance is futile.
    We wish to improve ourselves.

  7. zanim zainwestujesz w lampy , Kosiarz 2/09/13 23:42
    zobacz czy sprawy nie zalatwia Ci mocniejsze zarowki. normalne H4 sa chyba 55/50W (dlugie/krotkie) albo cos blisko tego. ja do swojego wrzucilem tak zwane super ultra white tuning pro mega hiper xenon lights za 8zl sztuka w jakims sklepie motoryzacyjnym i te maja mnie wiecej 2x moc zwyklych H4. Efekt jest taki ze reflektory swieca jak soczewki. sprawdz u siebie, inwestycja mala a moze pozwoli zaoszczedzic kupe roboty.

    aha i uprzedzajac pytania, nie, kable sie nie topia, nie smierdzi spalenizna, nie wypalaja sie szybciej niz zwykle, jedyne co to sa troche cieplejsze szybki, akumulatora tez nie powinno Ci maltretowac bo u mnie do tego 3 wzmacniacze chodza i odpala bez problemu.

    Ale urwal...

    1. Nie mrugają ci przypadkiem? , laciak88 2/09/13 23:45
      Zazwyczaj takie żarówki, to udręka dla reszty kierowców (na szczęście policja się wzięła za to).

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. nic a nic , Kosiarz 5/09/13 16:44
        J.w.

        Ale urwal...

    2. to wstawiles 100W zarowki?? , Yorg 2/09/13 23:50
      typowy brak rozsadku

      GG: 1706185
      lub komórka :)

      1. Żadne 100W... , Piwomir 3/09/13 02:09
        Instalacja mogłaby zacząć się topić :-) Żarówka H4 to zawsze 60/55W, strumień świetlny 1650/1000 lm (+/- 15%). Żarówki opisywane jako "super hiper blue white +1000%" różnią się od zwykłych jedynie konstrukcją żarnika i ceną... choć w przypadku Kosiarza 8 PLN za sztukę jest ceną zaskakująco niską...

        1. bo mają , Chrisu 3/09/13 07:43
          100W ;)

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        2. kurna - nie widzac zarowek nie bede sie za bardzo klocil, ale.. , Yorg 3/09/13 08:50
          100W nie spali od tak od razu instalacji ani lampy.

          "super ultra white tuning pro mega hiper xenon lights za 8zl sztuka" - nie ma bata zeby zarowki za 8 zeta nie mialy wiecej W niz standardowe. Dodatkowo te pseudo Xenony daja bielsze swiatlo (przez zastosowanie filtra) ale za to pole ktore taka zarowka oswiertla jest znacznie mnijesze niz zwyklej

          Powiedz mi czemu Osramy lub Philipsy sa takie drogie, a zapewniaja niewielka poprawe widocznosci?

          Ciesze sie z eKosiarz widzi swoja droge, tylko dlaczego ma mnie przez to oslepiac (tak - uogolniam tu bo jestem przekonany ze jego super zarowki za 8 zeta maja 100W).

          GG: 1706185
          lub komórka :)

          1. oslepianie , Kosiarz 5/09/13 16:47
            Nie wynika z rodzaju zarowki czy jej mocy tylko z ustawienia... Jak barany jezdza na maksa w gore przy 3 osobach z tylu to nawet zwykla Cie oslepi. Mi sie jeszcze nie zdazylo zeby mi ktos mrygnal w nocy bo akurat pilnuje tematu majac swiadomosc ze swiece mocniej

            Ale urwal...

            1. no odbra - ale to sa 100W czy slabsze? , Yorg 5/09/13 18:49
              ....

              GG: 1706185
              lub komórka :)

              1. 100W , Kosiarz 5/09/13 22:05
                cos takiego jak to: http://catalog.gelighting.com/...rally/d=0/?r=emea

                2 od dolu mialem poprzednio, 516334. teraz mam noname o podobnych parametrach i stwierdzam ze warto.

                Ale urwal...

    3. Taa jasne , Thadeus 3/09/13 10:27
      Zobacz może jak to gówno ma rozłożony strumień świetlny, za te całe 8 złociszy

      Co jak co, Autoświat to gówniana gazeta pod butem Wieśwagena i piejąca jakie to te graty nie są wspaniałe, bagatelizując ich poważne wady, a wytykając konkurencji drobne usterki wydumanego pochodzenia (typu niewygodny fotel etc) tojednak to daje sporo informacji http://swiatla.its.waw.pl/..._4-9_Tem_miesiaca.pdf

      ...

      1. PS sam wydaje , Thadeus 3/09/13 10:29
        40 dyszki na Tungsramy +90 które są znakomite (można je znaleźć jako General Electric) a na dzień dzienne :)

        ...

        1. zgadza się do jazdy w dzień to są dzienne , sred 3/09/13 19:25
          wtedy nie ma wypalania żarówek od świateł mijania i jak są rzeczywiście potrzebne (po zmierzchu) to świecą prawidłowo (standardowo po ok 200h świecenia wydajność żarówki spada i nie wygląda już jak na tych wykresach...)

        2. warto przeczytać H7 nawet po 100h się zaczyna degradować , Artaa 4/09/13 21:20
          http://auto.dziennik.pl/...arowke-samochodowa.html

          1. i jeszcze , Artaa 4/09/13 21:41
            http://www.vanekstra.pl/...swiatla-wiekszy-problem

            http://skodas.host.sk/porady/zarowki/zarowki.htm

          2. to norma , Thadeus 5/09/13 10:44
            Sam to obserwowałem zmieniając Spalone Narvy +50 na nowe takie same :)

            Problem raczej w tym jaki syf produkują pod markami super hiper laser xenon Hid Effect.

            O debilach którzy wsadzają palniki do ryfla w swoich struclach czy innych paździerzach marki golf, czy srivik który chyba się na farbie tylko trzyma ale ma rdzę stickerami zamaskowaną i dumnie świeci takim gównem po oczach, już się nie będę wyzewnętrzniał bo muszę ciśnienie kontrolować ;)

            ...

        3. poprzednio mialem GE 100w, nazywaly sie rally , Kosiarz 5/09/13 16:50
          Dokladnie tal samo swiecily jak obecne noname duzo lepiej nic standardowe H4

          Ale urwal...

  8. Ja mam zwykle bardzo radykalne stanowisko w temacie oświetlenia :-) , Fl@sh 4/09/13 09:55
    U ciebie temat nie jest prosty. Zależy ci na jak największej ilości światła na drodze. Według mnie nie ma sensu regenerować obecnych lamp, ponieważ prawdopodobnie i tak uzyskamy niewielką poprawę. Jeśli wrzucimy mocniejsze żarówki na dodatkowych przekaźnikach czy też ksenon - reflektory będą razić tych z naprzeciwka. Regeneracja obecnych lamp to dla amatora wredna robota i choć sam się temu podobnymi rzeczami zajmuję, wiem jak bardzo trzeba być skrupulatnym żeby zrobić to dobrze i np. nie parowały. Można ew. przepolerować szkła z zewnątrz i ustawić wysokość świecenia

    Są dwa wyjścia:

    1. Kupić nowe lampy z soczewką i wstawić do nich xenon najlepiej 55W zamiast 35W - znaczna różnica. Światła na drodze będziesz miał 5x więcej niż obecnie, a soczewka ma idealne odcięcie granicy światłocienia i gdy dobrze je wypoziomujesz nigdy nikogo nie oślepisz. Idąc tym tropem, jeśli faktycznie rzadko kogoś mijasz, możesz założyć xenony też do świateł drogowych, jeśli nowe lampy miałyby krótkie/długie na osobnych lustrach. Potrzebują kilku sekund na rozgrzewkę, ale później jest hmm... widno :-)
    Wspominałeś, że widziałeś lampy z soczewkami do twojego samochodu. Ja znalazłem tylko do 3 i 4 drzwiowych:
    http://allegro.pl/...-ringi-black-i3460850486.html
    Jeśli widziałeś coś podobnego do twojego samochodu, wrzuć tutaj i zobaczymy ile jest warte! To by było najlepsze rozwiązanie.

    2. Założyć halogeny przeciwmgielne (nie dalekosiężne - tam świecić będą długie) w zderzak - jakieś niedrogie. Takie, które zamontujesz w zderzaku w miejsce zaślepek na oryginalne przeciwmgielne, wycinając w nich. I do nich oczywiście też wrzucić xenon 4300K, ten mocniejszy o którym pisałem wcześniej. Jeśli te halogeny nie będą na soczewkach, radziłbym je podpiąć pod długie, żebyś je włączał/wyłączał razem z długimi gdy coś nadjedzie z naprzeciwka. Ale jeśli były by to soczewki - śmiało mogą chodzić na swoim przełączniku, bo jak już wspomniano, na krętych drogach można jeździć na przeciwmgielnych a dzięki soczewce nie będą oślepiać. Dzięki temu rozwiązaniu długimi będziesz świecił dalej, a czarna dziura przed samochodem zostanie oświetlona przeciwmgielnymi, nawet szerzej niż światłami mijania.

    Sprzedam drewno pod każdą
    postacią ;-) GG: 687866

    1. uwielbiam takie rady , Okota 4/09/13 14:39
      a potem jade ulica i baran znaprzeciwka w zardzewialej bejcy na niebiesko mnie oslepia. i nie pisz tylko ze jak to sie zrobi poprawnie to nie oslepi! po jakas cholere ksenony sa wyposazane w spryskiwacze i uklady poziomowania.

      najlepszym rozwiazaniem bedzie zamontowanie dodatkowych swiatel i spiecie ich z dlugimi. fenomenalny wrecz pomysl.
      np: http://allegro.pl/...eny-18799?ref=automotive-top7

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. I pewnie każdy z nas uwielbia wnioski nie poparte żadnym doświadczeniem , Fl@sh 5/09/13 00:25
        opierające się na rażącej technologii tępego karka z beemki...
        Jeśli mamy wdać się w dyskusję, proszę, rozmawiaj do mnie poważnie. Odpowiedz sobie na pytanie - ile razy zdarzyło ci się zostać oślepionym przez auto z soczewkami? Owszem samopoziomowanie ważna rzecz, ale zasadniczo zapobiega oślepianiu przez ignorantów, którzy załadują 200kg do bagażnika i nie opuszczą świateł na pokrętle. Sugerujesz, że Gorky do nich należy?... Czyste klosze - również bardzo istotna sprawa, a czy widziałeś z jaką skutecznością radzą sobie z lepkim brudem spryskiwacze, zwłaszcza te zalane tanim płynem z promocji w Carrefour? Uwierz, będzie dużo lepszy efekt, kiedy sam je przeczyścisz.
        Zajmuję się oświetleniem w samochodach od 1999 roku, wtedy zamontowałem do swojego pierwsze dodatkowe halogeny. Były to dalekosiężne światła Hella z żarówkami 100W i wierz albo nie, chyba nie ja pierwszy na to wpadłem, skoro wypuścił je na rynek czołowy europejski producent oświetlenia samochodowego opisując w instrukcji montażu w jaki sposób je podłączyć do długich świateł...
        Obecnie w swoim samochodzie osobowym mam zamontowane trzy komplety lamp wyładowczych o łącznej mocy odpowiadającej oświetleniu żarówkowemu 1250W i nie zdarzyło mi się ani razu, ażeby jadący z naprzeciwka mi mrugał, bo został oślepiony...
        Rozwiązanie które podsunąłem, moim skromnym zdaniem, idealnie załatwi sprawę w miarę niewielkim kosztem. Jeśli masz inne sprawdzone przez siebie - nie wstydź się i się nim podziel, a z mojej strony na pewno nie spotkasz się z arogancką krytyką...
        Pzdr

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

    2. szybkie pytania , Yorg 5/09/13 09:04
      Drugie sugerowane rozwiazanie - czy ja czytam dobrze ze proponujesz wstawic HID do przeciwmgielnych reflektorowych?

      Oraz - co powiesz o H7R (niby to HID ale do zwyklych swiatel - nie projektorow)?

      GG: 1706185
      lub komórka :)

      1. Tak , Fl@sh 5/09/13 10:04
        z prostego powodu, tanie reflektory przeciwmgielne za kilkadziesiąt złotych nie będą miały jakiejś rewelacyjnej sprawności. Na zwykłych żarówkach 55W będzie lepiej, ale szału nie zrobi. Gorky'emu zależy na doświetleniu do 25m przed samochodem. Jeśli wrzuci HID w przeciwmgielne z palnikiem np. H7, ustawi je na odpowiednią wysokość i podłączy pod światła drogowe, kiedy będzie miał potrzebę i je włączy, zrobi się duuużo jaśniej.

        H7R to taki sam palnik co H7 czyli delikatnie mówiąc chińszczyzna nie homologowana dla jakiegokolwiek typu oświetlenia samochodowego pomimo tego, że jego część jest pomalowana/napylona żeby nie rozrzucać niepożądanych refleksów po reflektorze. Nie wiem, jak bardzo i czy w ogóle ten zabieg poprawi strumień światła w samochodzie i zapobiegnie oślepianiu. Ja osobiście nie polecam zakładać jakikolwiek HID w światła mijania inne aniżeli soczewkowe.

        Sprzedam drewno pod każdą
        postacią ;-) GG: 687866

        1. nie no spoko wodza , Yorg 5/09/13 10:56
          Po prostu zastanawialem sie czy wrzucenie HIDa do reflektora tak czy inaczej nie bedzie oslepiac kierowcow z naprzeciwka (mimo ze bedzie nisko i jakos tam ustawiony).

          A co do H7R - tak sie tylko pytam bo nawet mnie taki wynalazek nie przekonywal a widze czasami nawet stare MICRY z czyms takim :D

          GG: 1706185
          lub komórka :)

          1. Reflektor , Fl@sh 5/09/13 13:19
            bez soczewki czyli zwykle w technologii FF zawsze trochę oślepia. W zasadzie tylko dlatego jest sens jazdy w dzień z włączonymi światłami, bo jakiś procent niepożądanego światła z lampy świeci nam w oczy. Jeśli założysz xenon, da on ok. 2,5 x więcej światła aniżeli tradycyjna żarówka - stąd będzie oślepiał 2,5 x mocniej + oślepianie wynikające z niedokładnego osadzenia "płomienia" w palniku względem właściwego ogniska luster (wtedy często rozjeżdża się granica światłocienia co można zauważyć świecąc np. na ścianę, dlatego w tym przypadku warto zakupić droższe ale sprawdzone pod tym względem palniki). To ostatnie faktycznie wyeliminujesz opuszczając reflektory w dół, ale stracisz na zasięgu świateł a wg. mnie po to właśnie montujemy xenony żeby świeciło jaśniej i dalej :-)
            Nawet jeśli opuścisz, tak jak pisałem, będzie mocniej oślepiać jednak można ten efekt "zredukować" poprzez ew. przepolerowanie reflektorów i regularne ich czyszczenie. No i trzeba się liczyć z tym, że nawet jeśli zastosujesz palniki o temperaturze świecenia 4300K to i tak będziesz się wyróżniał z szeregu aut i mogą cię wyłowić chłopcy radarowcy...

            Sprzedam drewno pod każdą
            postacią ;-) GG: 687866

            1. ja tam na razie mam reflektory i osramy.... , Yorg 5/09/13 14:59
              kiedys jak sie uda to zmienie na projektory i Hidy.

              Ale to piesn przyszlosci

              GG: 1706185
              lub komórka :)

  9. dzięki wszystkim :) , gorky 4/09/13 20:25
    Poczytałem, pomyślałem i zrobię tak:

    - oryginalne reflektory przepoleruję z zewnątrz, przyglądałem im się dzisiaj i nie ma tragedii. Nie mam jeszcze koncepcji co zrobić z odbłysnikiem, na start może spróbuję przepłukać delikatnym roztworem wody z płynem do mycia naczyń, na koniec pewnie wodą destylowaną z dodatkiem denaturatu żeby nie zostały kropelki.

    - do zderzaków wrzucę halogenki p-mgielne

    Zobaczę jaki będzie efekt po tych działaniach, może wystarczy...
    Auto ma 14 lat i pewnie nie będę nim jeździł dłużej niż 3 następne, więc szkoa mi inwestować więcej pieniędzy niż jest to potrzebne dla mojego bezpieczeństwa...

    1. Uważaj z odbłyśnikami! , laciak88 4/09/13 20:38
      Moje przy próbie czyszczenia zostały porysowane przez ręczniki papierowe.

      "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
      life's problems."

      1. cóżeś ty robił tam z ręcznikami? , Chrisu 4/09/13 23:02
        123

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. No mgłę , laciak88 4/09/13 23:23
          zetrzeć chciałem :)

          "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
          life's problems."

      2. lusterka , Thadeus 5/09/13 10:47
        się myje delikatnie :) nie trze na sucho :)

        ...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL