Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kenny 18:26
 » @GUTEK@ 18:25
 » NWN 18:24
 » rurecznik 18:24
 » Sherif 18:23
 » Paweł27 18:13
 » soyo 18:07
 » dugi 18:01
 » myszon 18:01
 » luckyluc 17:56
 » Artaa 17:53
 » Wedrowiec 17:46
 » muerte 17:41
 » sszpila 17:41
 » Brauni 17:40
 » RoBakk 17:34
 » Liu CAs 17:27
 » Ament 17:26
 » JE Jacaw 17:15
 » DJopek 17:13

 Dzisiaj przeczytano
 41136 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Oculus Rift , juzek 18/10/13 04:50
tak się pochwale - miałem to coś na głowie w tym tygodniu, mimo że pierwsza wersja oferuje dość niską rozdzielczość i to widać (wersja HD w przyszlym roku), to czuć, że nadchodzi duże COŚ.
Widać od razu, że część ludzi będzie mialo problem z błednikiem, oczami itd.. ale, bez kitu, tu nachodzi jakiś koniec ery tradycyjnego grania, przynajmniej w gry FPP.
Rozglądanie się, obroty do tyłu, wczucie się w gierkę, czucie wysokości poziomów (uskok, przepaść itd) itd - mimo, że nie jest to jeszcze perfekt, to jednak to zupełnie inny level, nieosiągalny przy zwykłych monitorach.
Świetne narzędzie. Przydałby sie jeszcze jakis wygodny, kompaktowy kontroler do tego.
Trzeba czekać jeszcze z rok :/

  1. A wiesz nie widziałem wcześniej tego projektu... , Krzem 18/10/13 05:17
    Ale wygląda to za_je_bia_szczo :-) Co do kontrolerów - mi by wystarczyła zwykła myszka+klawiatura... I taki Crysis 1 do tego... Nie wiem czy też tak macie, ale jak gram w FPSy to często robię uniki na krześle na boki ;] Co dopiero z takim stereoskopem na oczach :)))

    1. Hahaha... , Dexter 18/10/13 07:42
      Jakieś 20 lat temu (jak ten czas leci)... wpadłem do kumpla i pokazął mi pierwszego DOOM'a.
      Patrzyłem jak gra, na te zlepki pikseli i nie kumałem o co biega.
      Posadził, poinstruował jak grać, założył mi słuchawki i odpalił grę.
      Po chwili wyłączył, bo mało fotela nie połamałem (tak się gibałem na boki jak Impy strzelały ognistymi kulami) i na dodatek krzyczałem ;-)

      Dziś to już nie to samo...

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

      1. coś , endern 18/10/13 09:22
        w tym gibaniu było ;)
        Chyba też tak miałem w pierwszych tygodniach ekscytacji, grania w ciemnym pokoju w słuchawkach :D

        1. ja mam to do dzisiaj:) , masza 18/10/13 09:37
          taki FEAR 3 np. :)

          Pozdrowionka !!!

        2. w Collina , Dabrow 18/10/13 10:16
          w zakrętach się człowiek przechylał żeby balansować (((-;

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

          1. RE: , rooter666 18/10/13 14:32
            lol ja w każdej rajdówce/wyścigówce tak mam że się odchylam ;]

            1. lolol , Dabrow 18/10/13 14:47
              ja ta w każdej nie mam bo nie gram w każdą (-;

              !!!!!TO JEST SPARTA!!!
              !Tu się nic nie zmienia!
              ------dabrow.com------

    2. zamiast klawiatury i myszki , Franz 18/10/13 17:13
      to lepiej jakiegoś razera hydra :)

      Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
      Niedługo nas z ujni europejskiej
      wyrzucą.

  2. to będzie źródłem niejednego rozwodu :) , Demo 18/10/13 07:09
    bo jak założysz to na łeb + słuchawy kompletnie zrywasz kontakt ze światem :D

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

  3. Jak kogoś interesuje dogłębniej temat HMD i VR to polecam poczytać , TheW@rrior 18/10/13 09:00
    Ciekawa prezentacja ogólnie przedstawiająca problem z HMD (Head Mounted Display):
    http://media.steampowered.com/...ash%20GDC2013.pdf
    Więcej informacji na ten temat:
    http://blogs.valvesoftware.com/...l-to-your-brain/
    http://blogs.valvesoftware.com/...ur-brain-judder/
    http://blogs.valvesoftware.com/...e-fixing-judder/

    W skrócie: problemem jest rozmywanie się obrazu i postrzeganie ruchu w momencie gdy ekran mamy na głowie którą poruszamy vs "statyczny" obraz na monitorze

    People who fear free software are those
    whose products are worth even less

  4. No to AvP 1 , MayheM 18/10/13 09:59
    I mozna fajnie zredukowac liczbe ludnosci na swiecie :)

  5. ja sie przymierzalem do wersji deweloperskiej , Kosiarz 18/10/13 10:25
    ale stwierdzilem ze jednak poczekam na produkt konsumencki zeby nie stracic tego szoku na dzien dobry i w miedzyczasie nie narzekac na brak optymalizacji w sofcie.

    mowisz ze wrazenia fajne? powiedz cos wiecej, byl rollercoaster? gilotynka?

    Ale urwal...

    1. głównie FPSy , juzek 18/10/13 17:56
      Half-life 2, inny jakiś fps, jakiś horror w lochach, jezdzenie autkiem.
      To bardziej takie gierki-przykłady niż coś konkrentego.

      Rozdzielczość jest na pewno do poprawy - nie da rady w to grać poważniej na co dzień, bo widać pixele i nie da rady.
      Ale wrażenia i potencjał naprawdę niesamowite. Co ciekawe - każdy kto stoi obok i patrzy co sie dzieje na monitorze (bo na monitorze drugim jest duplikat tego co mamy w oculusie), nie wierzy że ten sam obraz może wywołać tak różne emocje.

      Chodzisz w HL2 po dachu i jestes przy krawędzi - niesamowite, mała rozdzielczość.. ale immersja i experience ze jestes na dużej wysokosci są jak nigdy dotąd.. jak pozniej spadasz z krawędzi to naprawde czujesz że coś jest nie tak..

      Chodzisz po ciemnych lochach - okulus na głowie sprawia ze widok z oczu jest prawie calkowicie wypełniony przez obraz - i czujesz tą przestrzeń, czujesz mrok, ciemność, klimat lochów.. pojawia się jakaś zjawa i można wyskoczyć z krzesła.

      jedziesz sobie jakimś prościutkim autem, i jak możesz obrócić głową i spojrzeć w bok czy nawet do tyłu, jednocześnie dalej czując że jedziesz do przoedu - mega ciekawy efekt:)

      Ale tak jak pisałem - ten Oculus nie jest jeszcze do grania, jest tylko do pokazów i poczucia mocy w tym sprzęcie.

  6. .:. , Shneider 18/10/13 11:28
    Oculus Rift to pomyłka technologiczna.

    Sama idea jest dobra, ale grupa docelowa to maks 25% społeczeństwa. Błędnik będzie szalał a do tego trudno się przyzwyczaić.

    Czemu to rozwiązanie jest spartolone? A no przez wykorzystanie jednego dużego ekranu, powoduje to ogromne problemy z ogniskowaniem i dystorsją. Przez co trzeba wspierać software-owo.
    Od dawien dawna istnieją już gotowe wizjery stosowane w kamerach i aparatach.
    Im mniejsza matryca tym prostsza jest optyka.
    0,48" 1024x768 http://global.epson.com/.../products/pdf/f04x8.pdf

    Nie trzeba korygować dystorsji, jedynie potrzeba dwa źródła obrazu, a to można zaimplementować do każdej gry od reki.

    Sony posiada w ofercie HMZ-T2 wyposażony w 2x OLED 1280x720 o rozmiarze 0,7"
    http://www.sony.net/...s/vol66/pdf/ecx331_332a.pdf
    I obraz po prostu wgniata.

    Oculus wystartował z prostego ale błędnego założenia. "Wsadźmy tam 5' bo jest tanie, a nie teraz wsadźmy 7' bo 5' już nie da się kupić..". Jest tanie ale komplikuje całą resztę.

    Moim marzeniem jest HMD zapewniający pole widzenia powyżej 150st z ogniskowaniem 2m ode mne i napędzane przez co najmniej 2 ekrany FHD ;-)

    .:: Live at Trance Energy ::.

    1. +1. , Okota 18/10/13 11:36
      dawno temu w okolicach roku 2000 w lodzi byl salon z grami z takim chelmem VR igrywalem na nim np w tie fightera, dooma queke'a itp generalnie ci z problemami odpadali po 10 minutach - wiaderko na nich czekalo. reszta nie wytrzymywala godziny - poprostu nie szlo ze wzgledu na wage oraz niewygode rozwiazania - kabel skrecajacy sie. a tak naprawde bylo to bardzo niewygodne i niepraktyczne bo granie w multi tym powodowalo ze byles na dole tabeli z powodu zbyt dlugiego czasu reakcji i braku precyzji - i dziwnego kontrolera ruchu..
      a bylo to to Vfx1 http://vfx1.pixelart.com.pl/

      Dyslektyka błąd nie pyka...
      RTS wszechczasów:
      Supreme Commander

      1. ale ten Vfx1 to antyk , Demo 18/10/13 13:17
        1 raz grałem na nim gdzieś w okolicach 94-95r. Stał kolo przy bazarku z pc'tem i tym czymś.

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

      2. to o czym piszesz bylo wlasnie bolaczka tych dawnych VR , Kosiarz 18/10/13 13:58
        w Oculusie wylapali ze problem nudnosci jest w duzej mierze spowodowany lagiem ruch-obraz i krotko mowiac czujesz sie jak nawalony dlatego duzy nacisk polozyli na szybko reagujacy sensor. Jak to dziala w praktyce to wyjdzie w praniu ale generalnie ludzie sa zadowoleni. Wejdz na ich strone, mozna troche poczytac ciekawych rzeczy.

        Ale urwal...

    2. "przez wykorzystanie jednego dużego ekranu" , juzek 18/10/13 13:32
      jak to? nie rozumiem?

      1. .:. , Shneider 18/10/13 15:26
        http://3dvision-blog.com/...ulus-rift-teardown.jpg
        https://s3.amazonaws.com/rfurlan/HMZ/ra1.jpg

        ekran 7" 1280x800, obraz dzielony.
        Na oko przypada 640x800.

        .:: Live at Trance Energy ::.

        1. ok kumam, ale , juzek 18/10/13 17:30
          prawde mowiac nie zauwayzlem problemow z ogniskowaniem czy dystorsją o jakich wspominasz.

          Może rozdzielczość jest zbyt niska i cięzko to zauwazyc.. ale na ten moment to marginalny problem.

          1. .:. , Shneider 18/10/13 18:18
            Bo to koryguje soft i tego typu obraz trafia na LCD:
            http://media.indiedb.com/...22/21465/screen203.png

            W przypadku EVF masz podgląd z całej matrycy i nie trzeba bawić się w korekcje dystorsji i uj wie czego jeszcze.

            .:: Live at Trance Energy ::.

    3. 25% spoleczenstwa , komisarz 18/10/13 15:23
      czyli ogromny rynek. Nie wiem jaka w tym pomylka. Nie kazdy musi celowac w wypiek chleba.

      Komisarz Ryba

      1. .:. , Shneider 18/10/13 15:33
        Lata mijają a Ty dalej swoje...

        To że 25% nie będzie miało problemu, nie oznacza, że to kupią.

        Spośród wszystkich zainteresowanych, jedynie 25% nie porzyga się podczas pierwszego grania.

        A to z kolei oznacza, że 75% osób, które chcą to kupić bardzo szybko się rozczarują.

        .:: Live at Trance Energy ::.

        1. ale kupią , Demo 18/10/13 16:10
          a w tym rzecz przecież.

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

        2. 6,25% spoleczenstwa , komisarz 19/10/13 11:02
          zajebisty rynek. Pewnie tyle samo ma porzadne karty graficzne.

          Komisarz Ryba

        3. Byle pokonac bariere wejscia na rynek. pierwszy ajfon nie miał tylu ficzerów że głowa boli , ptoki 19/10/13 21:32
          ale miał inne i załapał.
          Podobnie ipod.
          Ale jak juz baza userow sie zrobila a im w glowach utworzylo sie przyzwyczajenie to już poleciało...

          Ja sie troche sklaniam do twojego zdania ze slabo jest ale nie z powodow technicznych.
          Po prostu juz chyba rok o oculus czytam i w sklepie nie widze.
          I robi sie syndrom dnd3d...

          1. mysle ze powinni dac rade , Kosiarz 20/10/13 00:22
            jak w koncu zrobia dzialajacy produkt do masowej produkcji. kilka sporych firm robiacych gry juz sie zadeklarowalo ze ze swojej strony dadza wspardzie w sofcie a do tego wiesz jak jest w dzisiejszych internetach... szybko sie rozniesie fama jak juz bedzie dostepne i mysle ze cena <300$ tez za takie cos dupy nie urywa.

            Ale urwal...

  7. Oculus Rift + Full Body scan ;) , pi_3-14 18/10/13 13:16
    Imponujące ;) Po pierwsze eksperymenty tego człowieka ze skanowaniem i np. odwzorowanie skóry etc. Po drugie połączenie tego z odpowiednim sprzętem VR ;)

    https://vimeo.com/user2608859

    ps. używając techniki cross-eye przy tych filmach, można mieć sobie zasymulować trochę "3d".

    1. ps. o te film dokładnie mi chodziło , pi_3-14 18/10/13 13:16
      https://vimeo.com/72370015

      1. jeszcze , ibiz 18/10/13 13:38
        "s" wywal i będzie można nawet kliknąć... ;-)

        1. :D można mieć sobie zasymulować trochę ;) , pi_3-14 18/10/13 15:19
          http://vimeo.com/72370015
          http://vimeo.com/user2608859

          co taj tam napisałem? jak mi to przeszło przez palce? ;)

    2. hmm , Mute 18/10/13 14:56
      I _can_ fap to this.

      1. 123 , Kosiarz 18/10/13 19:27
        http://alltheragefaces.com/...ed/4fa41d2632933.png

        Ale urwal...

  8. kontroler do tego , Tiamat 19/10/13 18:40
    to leap motion (najlepiej zamocowany na kasku, żeby "patrzył" tam gdzie głowa), oraz kinect do "widzenia" całego gracza

    -+- TmT ---
    Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
    binarny, drudzy nie.

    1. na przykład , Tiamat 19/10/13 18:48
      http://www.youtube.com/watch?v=SFfMmQM3L-c

      -+- TmT ---
      Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
      binarny, drudzy nie.

    2. spoko, tylko komu się chce ciągle stać;) , juzek 19/10/13 19:27
      nikomu;> może przez 5 minut;>

  9. będzie zmiot, mówie ci , juzek 20/10/13 03:21
    jeśli prędko nie pojawi się nowy konkurent, to wersja FHD Oculusa rozwali rynek.
    Na kickstarterze w ciągu 36h zebrali milion dolców, a teraz mają wsparcie zewsząd.

    Gierki, pornole - to będzie zupełnie nowa jakość

    1. miało być pod Shneider , juzek 20/10/13 08:39
      kurde nie działa coś celowanie na TPC.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL