TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Oculus Rift , juzek 18/10/13 04:50 tak się pochwale - miałem to coś na głowie w tym tygodniu, mimo że pierwsza wersja oferuje dość niską rozdzielczość i to widać (wersja HD w przyszlym roku), to czuć, że nadchodzi duże COŚ.
Widać od razu, że część ludzi będzie mialo problem z błednikiem, oczami itd.. ale, bez kitu, tu nachodzi jakiś koniec ery tradycyjnego grania, przynajmniej w gry FPP.
Rozglądanie się, obroty do tyłu, wczucie się w gierkę, czucie wysokości poziomów (uskok, przepaść itd) itd - mimo, że nie jest to jeszcze perfekt, to jednak to zupełnie inny level, nieosiągalny przy zwykłych monitorach.
Świetne narzędzie. Przydałby sie jeszcze jakis wygodny, kompaktowy kontroler do tego.
Trzeba czekać jeszcze z rok :/- A wiesz nie widziałem wcześniej tego projektu... , Krzem 18/10/13 05:17
Ale wygląda to za_je_bia_szczo :-) Co do kontrolerów - mi by wystarczyła zwykła myszka+klawiatura... I taki Crysis 1 do tego... Nie wiem czy też tak macie, ale jak gram w FPSy to często robię uniki na krześle na boki ;] Co dopiero z takim stereoskopem na oczach :)))- Hahaha... , Dexter 18/10/13 07:42
Jakieś 20 lat temu (jak ten czas leci)... wpadłem do kumpla i pokazął mi pierwszego DOOM'a.
Patrzyłem jak gra, na te zlepki pikseli i nie kumałem o co biega.
Posadził, poinstruował jak grać, założył mi słuchawki i odpalił grę.
Po chwili wyłączył, bo mało fotela nie połamałem (tak się gibałem na boki jak Impy strzelały ognistymi kulami) i na dodatek krzyczałem ;-)
Dziś to już nie to samo...Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! - coś , endern 18/10/13 09:22
w tym gibaniu było ;)
Chyba też tak miałem w pierwszych tygodniach ekscytacji, grania w ciemnym pokoju w słuchawkach :D- ja mam to do dzisiaj:) , masza 18/10/13 09:37
taki FEAR 3 np. :)Pozdrowionka !!! - w Collina , Dabrow 18/10/13 10:16
w zakrętach się człowiek przechylał żeby balansować (((-;!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - RE: , rooter666 18/10/13 14:32
lol ja w każdej rajdówce/wyścigówce tak mam że się odchylam ;]- lolol , Dabrow 18/10/13 14:47
ja ta w każdej nie mam bo nie gram w każdą (-;!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------
- zamiast klawiatury i myszki , Franz 18/10/13 17:13
to lepiej jakiegoś razera hydra :)Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
Niedługo nas z ujni europejskiej
wyrzucą.
- to będzie źródłem niejednego rozwodu :) , Demo 18/10/13 07:09
bo jak założysz to na łeb + słuchawy kompletnie zrywasz kontakt ze światem :Dnapisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Jak kogoś interesuje dogłębniej temat HMD i VR to polecam poczytać , TheW@rrior 18/10/13 09:00
Ciekawa prezentacja ogólnie przedstawiająca problem z HMD (Head Mounted Display):
http://media.steampowered.com/...ash%20GDC2013.pdf
Więcej informacji na ten temat:
http://blogs.valvesoftware.com/...l-to-your-brain/
http://blogs.valvesoftware.com/...ur-brain-judder/
http://blogs.valvesoftware.com/...e-fixing-judder/
W skrócie: problemem jest rozmywanie się obrazu i postrzeganie ruchu w momencie gdy ekran mamy na głowie którą poruszamy vs "statyczny" obraz na monitorzePeople who fear free software are those
whose products are worth even less - No to AvP 1 , MayheM 18/10/13 09:59
I mozna fajnie zredukowac liczbe ludnosci na swiecie :) - ja sie przymierzalem do wersji deweloperskiej , Kosiarz 18/10/13 10:25
ale stwierdzilem ze jednak poczekam na produkt konsumencki zeby nie stracic tego szoku na dzien dobry i w miedzyczasie nie narzekac na brak optymalizacji w sofcie.
mowisz ze wrazenia fajne? powiedz cos wiecej, byl rollercoaster? gilotynka?Ale urwal... - głównie FPSy , juzek 18/10/13 17:56
Half-life 2, inny jakiś fps, jakiś horror w lochach, jezdzenie autkiem.
To bardziej takie gierki-przykłady niż coś konkrentego.
Rozdzielczość jest na pewno do poprawy - nie da rady w to grać poważniej na co dzień, bo widać pixele i nie da rady.
Ale wrażenia i potencjał naprawdę niesamowite. Co ciekawe - każdy kto stoi obok i patrzy co sie dzieje na monitorze (bo na monitorze drugim jest duplikat tego co mamy w oculusie), nie wierzy że ten sam obraz może wywołać tak różne emocje.
Chodzisz w HL2 po dachu i jestes przy krawędzi - niesamowite, mała rozdzielczość.. ale immersja i experience ze jestes na dużej wysokosci są jak nigdy dotąd.. jak pozniej spadasz z krawędzi to naprawde czujesz że coś jest nie tak..
Chodzisz po ciemnych lochach - okulus na głowie sprawia ze widok z oczu jest prawie calkowicie wypełniony przez obraz - i czujesz tą przestrzeń, czujesz mrok, ciemność, klimat lochów.. pojawia się jakaś zjawa i można wyskoczyć z krzesła.
jedziesz sobie jakimś prościutkim autem, i jak możesz obrócić głową i spojrzeć w bok czy nawet do tyłu, jednocześnie dalej czując że jedziesz do przoedu - mega ciekawy efekt:)
Ale tak jak pisałem - ten Oculus nie jest jeszcze do grania, jest tylko do pokazów i poczucia mocy w tym sprzęcie.
- .:. , Shneider 18/10/13 11:28
Oculus Rift to pomyłka technologiczna.
Sama idea jest dobra, ale grupa docelowa to maks 25% społeczeństwa. Błędnik będzie szalał a do tego trudno się przyzwyczaić.
Czemu to rozwiązanie jest spartolone? A no przez wykorzystanie jednego dużego ekranu, powoduje to ogromne problemy z ogniskowaniem i dystorsją. Przez co trzeba wspierać software-owo.
Od dawien dawna istnieją już gotowe wizjery stosowane w kamerach i aparatach.
Im mniejsza matryca tym prostsza jest optyka.
0,48" 1024x768 http://global.epson.com/.../products/pdf/f04x8.pdf
Nie trzeba korygować dystorsji, jedynie potrzeba dwa źródła obrazu, a to można zaimplementować do każdej gry od reki.
Sony posiada w ofercie HMZ-T2 wyposażony w 2x OLED 1280x720 o rozmiarze 0,7"
http://www.sony.net/...s/vol66/pdf/ecx331_332a.pdf
I obraz po prostu wgniata.
Oculus wystartował z prostego ale błędnego założenia. "Wsadźmy tam 5' bo jest tanie, a nie teraz wsadźmy 7' bo 5' już nie da się kupić..". Jest tanie ale komplikuje całą resztę.
Moim marzeniem jest HMD zapewniający pole widzenia powyżej 150st z ogniskowaniem 2m ode mne i napędzane przez co najmniej 2 ekrany FHD ;-).:: Live at Trance Energy ::. - +1. , Okota 18/10/13 11:36
dawno temu w okolicach roku 2000 w lodzi byl salon z grami z takim chelmem VR igrywalem na nim np w tie fightera, dooma queke'a itp generalnie ci z problemami odpadali po 10 minutach - wiaderko na nich czekalo. reszta nie wytrzymywala godziny - poprostu nie szlo ze wzgledu na wage oraz niewygode rozwiazania - kabel skrecajacy sie. a tak naprawde bylo to bardzo niewygodne i niepraktyczne bo granie w multi tym powodowalo ze byles na dole tabeli z powodu zbyt dlugiego czasu reakcji i braku precyzji - i dziwnego kontrolera ruchu..
a bylo to to Vfx1 http://vfx1.pixelart.com.pl/Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - ale ten Vfx1 to antyk , Demo 18/10/13 13:17
1 raz grałem na nim gdzieś w okolicach 94-95r. Stał kolo przy bazarku z pc'tem i tym czymś.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - to o czym piszesz bylo wlasnie bolaczka tych dawnych VR , Kosiarz 18/10/13 13:58
w Oculusie wylapali ze problem nudnosci jest w duzej mierze spowodowany lagiem ruch-obraz i krotko mowiac czujesz sie jak nawalony dlatego duzy nacisk polozyli na szybko reagujacy sensor. Jak to dziala w praktyce to wyjdzie w praniu ale generalnie ludzie sa zadowoleni. Wejdz na ich strone, mozna troche poczytac ciekawych rzeczy.Ale urwal...
- "przez wykorzystanie jednego dużego ekranu" , juzek 18/10/13 13:32
jak to? nie rozumiem?- .:. , Shneider 18/10/13 15:26
http://3dvision-blog.com/...ulus-rift-teardown.jpg
https://s3.amazonaws.com/rfurlan/HMZ/ra1.jpg
ekran 7" 1280x800, obraz dzielony.
Na oko przypada 640x800..:: Live at Trance Energy ::. - ok kumam, ale , juzek 18/10/13 17:30
prawde mowiac nie zauwayzlem problemow z ogniskowaniem czy dystorsją o jakich wspominasz.
Może rozdzielczość jest zbyt niska i cięzko to zauwazyc.. ale na ten moment to marginalny problem.- .:. , Shneider 18/10/13 18:18
Bo to koryguje soft i tego typu obraz trafia na LCD:
http://media.indiedb.com/...22/21465/screen203.png
W przypadku EVF masz podgląd z całej matrycy i nie trzeba bawić się w korekcje dystorsji i uj wie czego jeszcze..:: Live at Trance Energy ::.
- 25% spoleczenstwa , komisarz 18/10/13 15:23
czyli ogromny rynek. Nie wiem jaka w tym pomylka. Nie kazdy musi celowac w wypiek chleba.Komisarz Ryba - .:. , Shneider 18/10/13 15:33
Lata mijają a Ty dalej swoje...
To że 25% nie będzie miało problemu, nie oznacza, że to kupią.
Spośród wszystkich zainteresowanych, jedynie 25% nie porzyga się podczas pierwszego grania.
A to z kolei oznacza, że 75% osób, które chcą to kupić bardzo szybko się rozczarują..:: Live at Trance Energy ::. - ale kupią , Demo 18/10/13 16:10
a w tym rzecz przecież.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - 6,25% spoleczenstwa , komisarz 19/10/13 11:02
zajebisty rynek. Pewnie tyle samo ma porzadne karty graficzne.Komisarz Ryba - Byle pokonac bariere wejscia na rynek. pierwszy ajfon nie miał tylu ficzerów że głowa boli , ptoki 19/10/13 21:32
ale miał inne i załapał.
Podobnie ipod.
Ale jak juz baza userow sie zrobila a im w glowach utworzylo sie przyzwyczajenie to już poleciało...
Ja sie troche sklaniam do twojego zdania ze slabo jest ale nie z powodow technicznych.
Po prostu juz chyba rok o oculus czytam i w sklepie nie widze.
I robi sie syndrom dnd3d...- mysle ze powinni dac rade , Kosiarz 20/10/13 00:22
jak w koncu zrobia dzialajacy produkt do masowej produkcji. kilka sporych firm robiacych gry juz sie zadeklarowalo ze ze swojej strony dadza wspardzie w sofcie a do tego wiesz jak jest w dzisiejszych internetach... szybko sie rozniesie fama jak juz bedzie dostepne i mysle ze cena <300$ tez za takie cos dupy nie urywa.Ale urwal...
- Oculus Rift + Full Body scan ;) , pi_3-14 18/10/13 13:16
Imponujące ;) Po pierwsze eksperymenty tego człowieka ze skanowaniem i np. odwzorowanie skóry etc. Po drugie połączenie tego z odpowiednim sprzętem VR ;)
https://vimeo.com/user2608859
ps. używając techniki cross-eye przy tych filmach, można mieć sobie zasymulować trochę "3d".- ps. o te film dokładnie mi chodziło , pi_3-14 18/10/13 13:16
https://vimeo.com/72370015- jeszcze , ibiz 18/10/13 13:38
"s" wywal i będzie można nawet kliknąć... ;-)- :D można mieć sobie zasymulować trochę ;) , pi_3-14 18/10/13 15:19
http://vimeo.com/72370015
http://vimeo.com/user2608859
co taj tam napisałem? jak mi to przeszło przez palce? ;)
- hmm , Mute 18/10/13 14:56
I _can_ fap to this.- 123 , Kosiarz 18/10/13 19:27
http://alltheragefaces.com/...ed/4fa41d2632933.pngAle urwal...
- kontroler do tego , Tiamat 19/10/13 18:40
to leap motion (najlepiej zamocowany na kasku, żeby "patrzył" tam gdzie głowa), oraz kinect do "widzenia" całego gracza-+- TmT ---
Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
binarny, drudzy nie. - na przykład , Tiamat 19/10/13 18:48
http://www.youtube.com/watch?v=SFfMmQM3L-c-+- TmT ---
Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
binarny, drudzy nie. - spoko, tylko komu się chce ciągle stać;) , juzek 19/10/13 19:27
nikomu;> może przez 5 minut;>
- będzie zmiot, mówie ci , juzek 20/10/13 03:21
jeśli prędko nie pojawi się nowy konkurent, to wersja FHD Oculusa rozwali rynek.
Na kickstarterze w ciągu 36h zebrali milion dolców, a teraz mają wsparcie zewsząd.
Gierki, pornole - to będzie zupełnie nowa jakość- miało być pod Shneider , juzek 20/10/13 08:39
kurde nie działa coś celowanie na TPC.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|